Gå til innhold

Noen nygravide her?


Gjest AnnaT

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, og kommer derfor ikke til å fokusere på vektnedgang lenger. Men det er jo enda viktigere enn før å spise riktig og prøve å opprettholde aktivitet, så jeg fortsetter sånn sett prosjektet bare med litt andre målsetninger.

 

Jeg går på internettkurs, så har sendt en forespørsel til kurslederen om hvor mye hun syns jeg bør spise, så det blir spennende.

 

Og så blir vel målet å ha en kontrollert vektutvikling gjennom svangerskapet.

 

Så hvis det er andre her i litt samme situasjon, hadde det vært gøy å følge hverandre fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid' date=' og kommer derfor ikke til å fokusere på vektnedgang lenger. Men det er jo enda viktigere enn før å spise riktig og prøve å opprettholde aktivitet, så jeg fortsetter sånn sett prosjektet bare med litt andre målsetninger.

 

Jeg går på internettkurs, så har sendt en forespørsel til kurslederen om hvor mye hun syns jeg bør spise, så det blir spennende.

 

Og så blir vel målet å ha en kontrollert vektutvikling gjennom svangerskapet.

 

Så hvis det er andre her i litt samme situasjon, hadde det vært gøy å følge hverandre fremover :D[/quote']

 

Jeg er 26 uker på vei nå, men har likevell samme mål om å spise riktig og prøve å ikke legge på meg for mye disse ukene.. Jeg går ikke lengre på kurs, men gikk på kurs da jeg fant ut at jeg var gravid selv. og du må spise en del mer enn du er vant til nå, jeg klarte ikke å bare spise så "lite" ekstra som kurslederen min sa var greit. Jeg måtte spise når jeg var sulten, ellers ble jeg kvalm.

Men nå når jeg har komt så pass langt som dette, er det ikke noe problem å spise "det jeg var vant til + litt mer" og jeg har gått opp 9,1 kg i svangerskapet mitt så langt.

Håper på å klare å ikke legge på meg mer enn 5 kg til jeg er ferdig, men vi får se. Må kanskje stramme meg mer inn. Jeg er enda i 100% jobb da, men vurderer å gå ut i 50% eller noe nå. begynner å bli hardt, jeg er rørlegger..

 

Hvilke meny spiser du til?

Lykke til,,

 

Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så hyggelig med svar :D

 

Så flink du har vært da. Er du i god form nå, eller, sånn bortsett fra at det begynner å bli tungt på jobb? Må være godt å ha kommet såpass langt i svangerskapet.

 

Jeg skal spise fra 1750-1900 kcal avhengig av om jeg får fortsatt å trene. Så får vi se hvordan det føles. Jeg var veldig mye kvalm når jeg var gravid første gang, veldig spent på hvordan det blir denne gangen.

 

Nå har jeg for øvrig fått beskjed fra legen om at jeg ikke bør trene i første trimester da, det var litt nedtur. Både kroppen og psyken min trenger å trene. Får sørge for å få godt meg en del roligere turer da i alle fall, og så se det litt an.

 

Rådet fra legen var for øvrig et råd spesielt til meg, ikke et generelt råd. For de aller fleste anbefales det vel at man trener litt/som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' så hyggelig med svar :D

 

Så flink du har vært da. Er du i god form nå, eller, sånn bortsett fra at det begynner å bli tungt på jobb? Må være godt å ha kommet såpass langt i svangerskapet.

 

Jeg skal spise fra 1750-1900 kcal avhengig av om jeg får fortsatt å trene. Så får vi se hvordan det føles. Jeg var veldig mye kvalm når jeg var gravid første gang, veldig spent på hvordan det blir denne gangen.

 

Nå har jeg for øvrig fått beskjed fra legen om at jeg ikke bør trene i første trimester da, det var litt nedtur. Både kroppen og psyken min trenger å trene. Får sørge for å få godt meg en del roligere turer da i alle fall, og så se det litt an.

 

Rådet fra legen var for øvrig et råd spesielt til meg, ikke et generelt råd. For de aller fleste anbefales det vel at man trener litt/som før.[/quote']

 

Utenom at det er tungt på jobb, går det relativt greit. Jeg har litt problemer med ryggen, men ellers føler jeg meg i tipp topp stand. Og det er fantastisk, spessielt nå når jule kaoset begynner og handlingen er for fult..

Jeg teller faktisk ikke kcal lengre, men har ganske stor kontroll på hva som er i det jeg spiser. pga jeg er sykt kresen og spiser det samme så og si hele tiden.

Jeg spiste jo 1300 kcal før jeg ble gravid, og spiser vell 1600 nå. i helgene er det jo mer selvfølgelig. Jeg trener ikke noe, det orker jeg ikke. siden jeg har en så aktiv jobb som jeg har, det har funket bra sålangt.

 

Men nå tenker jeg jo på å ta 50% sykemeldig pga ryggen begynner å bli godt sliten av all bøying og kryping, da må jeg nok værtfall begynne å gå litt turer.

 

Jeg har ikke vært noe spessielt kvalm i det hele tatt, var litt kvalm i starten om jeg ikke spiste når jeg var sulten. Med det gikk heldigvis over.

Nå får jeg bare håpe vekten er snill mot meg de siste ukene

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...