Gå til innhold

En rød tråd


Anbefalte innlegg

Rødt = kjærlighet, lidenskap og varme!

Rødt = varsel, fare og sinne...

 

Jeg VARSLER meg selv om at jeg står i FARE for å utvikle et stort SINNE mot meg selv. Dette vil jeg bøte på med KJÆRLIGHET til meg selv og min helse, med LIDENSKAP for å leve fullt og helt, og med VARME tanker til og om meg selv i denne prosessen jeg har satt igang.

 

Sterk, sunn og slank... det er målet. Cm teller mer enn kg, men en viss sammenheng har jo disse to faktorene. Jeg er 165 cm høy og vet fra tidligere at vekta viser 60-62 kg når jeg trives som best med kroppsstørrelsen. Foreløpig har jeg verken veid eller målt meg; det gjør jeg i morgen. Når dette målet skal være nådd har jeg heller ikke tenkt på, men alt tilsvarer at for høyt tempo virker mot sin hensikt. Og kaloritelling/forbud er for meg en metode som fører til et enda mer forstyrret forhold til mat. Jeg vil bruke denne tråden til registrering av tanker og innfall, og så klart lage en oversikt over framgangen basert på målebånd og vekt.

 

I morgen starter registreringen. Til meg selv og alle andre i lignende situasjon: skynd deg sakte. Og selvsagt: husk å leve mens du gjør det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke før postet første innlegg, så kom influensaen og kasta seg over meg. Ikke noen tanker om å måle eller veie på noen dager. Og når alt som har med mat å gjøre er passe skakkjørt i utgangspunktet, blir det ikke bedre av feber og dyne-tilværelse :) I morgen er det mandag - det er jo en klassiker for slankestart.

 

Å skynde seg sakte er så "riktig" men jeg er den første til å innrømme at jeg egentlig er kjempestressa. For hvert år som går med stadig nye slankerunder med påfølgende vektøkning føles det desto mer avgjørende at DENNE gangen MÅ det funke - for godt!

 

Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal ta fatt, med tanke på at det eneste som står i hodet på meg når jeg kjenner antydning til sultfølelse, glede, stress, sinne, kjedsomhet - hva som helst - er NOE SØTT. Og matlyst i vanlig forstand har jeg ikke hatt på mange år. Bare søtsug. Matgleden er død, og må vekkes til live. Noen områder som trenger seriøs innsats og endring:

 

Sukkeravhengighet

Planlegging og innkjøp

Matlaging med variasjon

Mosjon

 

Det ene vil nok påvirke det andre i positiv retning, og fordi jeg nå er på et nullpunkt med tanke på alle disse punktene har jeg bare en mulighet: bygge opp tro på at jeg kan endre dette og bli sunn, sprek og slank - og ikke minst: få et bedre energinivå.

 

Note to self: husk målebånd og vekt i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viser i dag 76,9 kg. Siden jeg vet at trivselsvekta ligger mellom 60 og 62 kg, vet jeg også at her er det snakk om 15-17 overflødige kilo. Målene er også temmelig drøye, og det er jo dette som merkes tydeligst i hverdagen: alle klær er stramme, mange er aaaaalt for små. Heldigvis er ikke kondisen helt på bånn (men langt unna er det nok ikke) - og det er mulig at jeg for første gang på mange år skal trene SAMMEN med noen, iallfall en gang i uka. Her er det altså både positive og negative faktorer. Jeg kjenner ikke akkurat motivasjonen bruse i årene, men på den annen side: intens begeistring i startfasen har faktisk aldri vært noen garanti for varige endringer og resultater.

 

Jeg skrev handleliste i går - det er også en positiv faktor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med besøk i tråden - legg gjerne igjen en liten melding, slik som Panki :) Motivasjonen er egentlig ikke på topp, altså, Panki. MEN jeg tenker at motivasjon også er noe som kan bygges. Ved f.eks å anerkjenne hvert steg man tar i riktig retning. Jeg tror at om ei uke eller to, vil det kunne merkes på flere måter at en endring er på gang. Inntil da er det altså snakk om å holde fast ved beslutningen og kanskje bare ta det som en jobb/plikt/oppgave og tåle nettopp det.

 

I kveld blir det en lang gåtur med ei venninne; en bra start på trimuka :) I morgen er det dansemix på treninga, så det blir også bra. Handlelista kom godt med på butikken i dag, så nå har jeg iallfall ingredienser til middager til og med onsdag. Dette burde jo være en selvfølge og rutine. Det har det også vært i perioder av livet, men nå har jeg altså hatt en laaaang periode hvor matgleden har vært borte, enten det har vært hverdag, fest eller ferie. Jeg tror nøkkelen for å få snudd dette heter SUKKER. Og at jeg må tåle noen uker hvor jeg spiser det jeg har bestemt uten å dvele ved det. Kanskje et paradoks; å bestemme seg for å se på mat som en plikt og nødvendighet og ikke noe mer, når det er matglede og trivsel som er en del av målet. Men altså: jeg trenger først og fremst å forenkle forholdet mitt til mat, og alle følelsene rundt det. Tillegge maten mindre betydning for hvordan jeg føler meg; ikke bruke den til å dempe, øke eller skjule følelser.

 

Jeg funderer nå på hvordan jeg bør legge opp dette løpet med tanke på mål, delmål osv. I dag veier jeg altså 15-17 kg mer enn jeg ønsker. Er det noen som har noen tips og erfaringer når det gjelder inndeling av delmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagens dont er unnagjort, iallfall når det gjelder trening. Zumba/dansemix så svetten silte - brukte for en gangs skyld pulsklokke og kunne notere 2,8 tp. Det er virkelig en bra start, med godt over 2 tp både i går og i dag. I morgen er det ingen trim på programmet; jeg får besøk tidlig på ettermiddagen og har noen forberedelser å gjøre. Maten er innkjøpt, men jeg må skaffe noe å servere til kaffen. Tenkte på å lage fruktsalat, men tida er virkelig knapp - så jeg satser på ferdigbakst som jeg selv ikke trenger å spise av, samt bær med vaniljekesam, kanskje? Og et etasjefat som bugner av frukt. En god plan! Og så får jeg psyke meg opp til en eller annen form for trening igjen på torsdag - jeg har mest lyst på gåtur i høyt tempo, og evt sjekkke ut om det lar seg gjøre å lunte litt - altså en meget moderat form for jogging :)

 

En av mange utfordringer er å bygge opp og dernest beholde et avslappet forhold til mat og trening. Foreløpig er det visst ingen fare for at treninga skal bli tvangsmessig - dørstokkmila er alt for lang til det. Å bruke så mye tankekraft på "skal - skal ikke" betyr at jeg ikke er avslappetheller, nei. Ambivant er vel rette ordet. Berre gjer det-holdningen må og skal bygges. Jeg har jo baka til Yngvar Andersen jeg også, må vite :) Jeg kan uansett være stolt av at jeg gjennomførte i dag. Hurra!

 

I løpet av de siste to dagene har jeg rukket å streife innom tanken på hva slags mål og delmål jeg skal sette meg. Jeg har bursdag om ca 20 uker, så det er jo en veldig fin dato for måloppnåelse, selv om det verken er rundt eller halvrundt jubileum. Hvor realistisk det er vet jeg ikke, men jeg velger å sikte meg inn på dette som et mål likevel.

 

Det er altså 15-17 kg som skal vekk, og i prosessen er det viktig å få lagt et solid grunnlag for en reeell endring - altså ikke la dette "bare" være en slankeperiode. Det er jo ekte endring jeg ønsker meg, og det fortjener jeg :) Jeg skal jobbe jevnt og trutt for å nå målet mht vekt og cm - og så skal jeg jobbe like jevnt og trutt de påfølgende 20 ukene og evaluere/justere - og slik skal jeg fortsette et par års tid. For det vet vi jo alle: det tar myyyye lenger tid å etablere nye, gode vaner på fast basis, enn å lykkes med å gå ned i vekt i seg selv. En skisse til mål og delmål:

 

Startvekt:

76,9 kg 21. november

 

71 kg 1. januar (-6 kg på ca 6 uker og et ukessnitt på -1 kg)

66 kg 13. februar (-5 nye kg på 6 uker, ukessnitt -833 g, totalt -11 kg på 12 uker)

62 kg 12. mars (-4 nye kg på 5 uker, ukessnitt -800 g, totalt -15 kg på 17 uker)

60 kg 2. april (-2 nye kg på 3 uker, ukessnitt -666 g, totalt -17 kg på 20 uker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt meg ut på frisk gåtur med pulsklokke etter middag i dag. Tenker "berre gjer det" jeg også - lurt å få inn dette som en vane igjen, som jeg hadde for noen år siden. Bruke senhøstmørket til noe positivt, som gjør sofakosen enda kosligere etterpå :)

 

I går gikk det ganske fint med favorittanta mi på besøk. Veldig koselig, og litt utfordrende, for hun hadde med hjemmebakte wienerbrød. Jeg delte dem i to og tok kun det ene halve. Kaloritotalen ble likevel innafor grensa, så jeg er fornøyd med egen "innsats".

 

I morgen er det nye utfordringer, med et middagsselskap. Stor feiring, og dermed garantert dessert/kaker. Moderasjon blir vel stikkordet, for jeg vil unngå at det (nok en gang) blir fokus på om jeg slanker meg og at jeg ikke "trenger" det etc. Jeg har for lengst lært meg å avrunde disse temaene kjapt, på en vennlig måte, men det beste er om det ikke blir noe tema i det hele tatt.

 

Ny handleliste skal forfattes i dag, og denne gangen er jeg heldig fordi jeg slipper å reise ut å handle selv. Mannen synes det er så greit å bli utstyrt med handleliste, og på den måten har jeg kontrollen samtidig som han føler at han bidrar. Suverent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagsselskapet på fredag gikk fint - det var en perfekt meny med nydelig mat som jeg kunne spise uten å måtte anstrenge meg for å moderere. Litt vin, litt musserende og et stykke ostekake førte til ca 300 kc for mye, men det har jeg tatt inn igjen resten av helga. Jeg har fått til både mat og trim bra, men har ikke kommet igang med vanndrikking ennå. Har en GR-rett i ovnen nå - det lukter veldig godt og er veldig sunt :)

 

Føler at kroppen har forandret seg, og har ingen stressfølelse i forhold til denne "slankingen". Det pleier jeg å ha, og det pleier å bli verre av å telle kalorier. Jeg tar sjansen på å fortsette med det ei stund til - så får vi se. I morgen skal jeg veie og måle meg - det blir spennende, særlig med tanke på at jeg faktisk føler meg bra. Vet at det blir mental nedtur dersom det ikke er målbare resultater, men uansett hvor mye/lite som har skjedd på denne uka er det en STOR og viktig ting jeg kan være superfornøyd med: Jeg har ikke ramlet i sukkerfella :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagsselskapet på fredag gikk fint - det var en perfekt meny med nydelig mat som jeg kunne spise uten å måtte anstrenge meg for å moderere. Litt vin' date=' litt musserende og et stykke ostekake førte til ca 300 kc for mye, men det har jeg tatt inn igjen resten av helga. Jeg har fått til både mat og trim bra, men har ikke kommet igang med vanndrikking ennå. Har en GR-rett i ovnen nå - det lukter veldig godt og er veldig sunt

 

Føler at kroppen har forandret seg, og har ingen stressfølelse i forhold til denne "slankingen". Det pleier jeg å ha, og det pleier å bli verre av å telle kalorier. Jeg tar sjansen på å fortsette med det ei stund til - så får vi se. I morgen skal jeg veie og måle meg - det blir spennende, særlig med tanke på at jeg faktisk føler meg bra. Vet at det blir mental nedtur dersom det ikke er målbare resultater, men uansett hvor mye/lite som har skjedd på denne uka er det en STOR og viktig ting jeg kan være superfornøyd med: Jeg har ikke ramlet i sukkerfella[/quote']

 

Så flott helg du har hatt, Vivaebella! Det gir en deilig følelse å vite at en har vært flink - og jeg skjønner du gjerne vil se det i rene tall også, i gram og centimeter, likevel er det lurt å være forberedt på at kroppen kan holde litt igjen og at belønningen for flinkheten kommer først i tall uka deretter (så blir det ingen nedtur, heller en forlengelse av ventetiden :)). Superbra å ikke ha havnet i sukkerfella, gratulerer!

 

Har ikke spurt de som bruker excel-ark om de kan se hvorvidt de hadde fått "snillere" resultater av å ha tirsdag i stedet for mandag som veiedag (har pønsket litt på det om kroppen trenger litt lenger tid med å kvitte seg med helgens ofte litt mer kaloririke dager enn ellers i uka, men det har blitt med tanken...). Antar jeg selv endte opp med tirsdag siden det var da Slankekrigen4 har innrapporteringsdag og jeg kun ønsker å gå på vekta én dag i uka (gikk ikke før, da måtte jeg snikveie meg innimellom, nå går det helt glimrende - ikke spør meg hvorfor :)) 1. desember blir et unntak, siden jeg er med på Hennas utfordring å ikke gå opp i vekt fra 1. desember til 1. januar, det blir eneste veiedag utenom tirsdagene.

 

Lykke til i morgen! :) Husk å se langsiktig fremover (og du har uansett merket en endring mentalt, dét er viktigst)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 21.11.11

Vekt: 76' date='9

Bryst: 95

Midje: 81

Mage: 103

Hofter: 110

 

Trimpoeng:

2,3 p mandag: Rask gange 1 t 10 min

2,8 p tirsdag: Zumba 50 min

2,4 p torsdag: Rask gange med pulsklokke

3,4 p lørdag: Zumba 60 min

 

10,9 p totalt[/quote']

 

 

Uke 2:

Vekt: 75,3 (-1,6)

Bryst: 97 (+ 2???)

Midje: 80 (-1)

Mage: 99 (-4)

Hofter: 109 (-1)

 

Trimpoeng:

2,1 p mandag: Rask gange med pulsklokke

2,9 p tirsdag: Zumba 60 min

1,2 p onsdag: Gåtur x 2 med pulsklokke

2,3 p lørdag: ellipsemaskin 40 min

8,5 p totalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld får jeg kaffebesøk, og siden jeg har tante Ms herlige wienerbrød i fryseren, vil det bli en liten utfordring. Jeg synes det er koselig for en gangs skyld å kunne servere noe til kaffen (jeg baker ikke så veldig ofte, og bra er egentlig det...). Jeg får handle inn en god mengde mandariner, og spise 2så mange jeg vil" av dem mens de andre spiser wienerbrød. Har ikke lyst til å risikere sukkersug - det er ikke alltid like lett å håndtere det når det først har meldt seg. Enklere å unngå å få det... Siden det blant annet er ei strikkeglad venninne som kommer, er det jo dessuten en fin anledning til å ha noe annet enn spiselige ting i henda :D

 

1. desember - litt ekstra koselig, synes jeg :D Så jeg smelte til med mine 12 røde hjerter på en krokete gren i yttergangen. Vanligvis venter jeg med den røde pynten til lille julaften, men i år er det så fargeløst og grått værmessig, at det var deilig å få litt fargesjokk i gangen! Nisser, derimot... de vil jeg ikke ha for mange av på noe tidspunkt. Bare de med stor sentimental verdi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele dagen har vært en stoooor kosestund, med masse venner på juleverksted her hos meg. Godt jeg starta dagen med en liten porsjon havregrøt, for resten av dagen har det gått i den ene "ulovligheten" etter den andre. Det glapp litt her og der, og jeg kunne altså valgt annerledes - så jeg har ingen store forhåpninger til veiing og måling i morgen. Tror kroppen kommer til å reagere negativt på sukkerinntaket, selv om kaloriinntaket uka sett under ett har vært bra. Uansett: en kjempekoselig dag har det vært, og jeg er strålende fornøyd med å ha fått til denne førjulssamlingen. Samværet med gode venner betyr mye. Og jeg får bare gi jernet framover, og gjøre som jeg har bestemt: ikke noe tullball i ukedagene og litt ekstra en av dagene i helga. God, gammeldags ordning, med bare en lørdag i uka, med andre ord :D Blir jo interessant å se om sukkerabstinensene kommer og prøver seg nå de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele dagen har vært en stoooor kosestund' date=' med masse venner på juleverksted her hos meg. Godt jeg starta dagen med en liten porsjon havregrøt, for resten av dagen har det gått i den ene "ulovligheten" etter den andre. Det glapp litt her og der, og jeg kunne altså valgt annerledes - så jeg har ingen store forhåpninger til veiing og måling i morgen. Tror kroppen kommer til å reagere negativt på sukkerinntaket, selv om kaloriinntaket uka sett under ett har vært bra. Uansett: en kjempekoselig dag har det vært, og jeg er strålende fornøyd med å ha fått til denne førjulssamlingen. Samværet med gode venner betyr mye. Og jeg får bare gi jernet framover, og gjøre som jeg har bestemt: ikke noe tullball i ukedagene og litt ekstra en av dagene i helga. God, gammeldags ordning, med bare en lørdag i uka, med andre ord :D Blir jo interessant å se om sukkerabstinensene kommer og prøver seg nå de nærmeste dagene.[/quote']

 

Hehe, i følge de jeg bakte berlinerboller med i går, så var jeg temmelig høy på sukker etter prøvesmaking (les: sluking) av 2 1/2 berlinerbolle nystekt i smult og rullet i sukker - totalt for hele baksten gikk det med nesten 1kg sukker (for ikke å snakke om smulten...)! Plages egentlig mest med halsbrann ved for stort sukkerinntak - heldigvis hører det til sjeldenheten for tiden.

 

Skal gjøre som deg, i morgen er det tilbake til "normalen" igjen - ingen nye utskeielser før neste festlig anledning (fredag og lørdag) - dvs fem av syv dager neste uke skal jeg ha full fokus på jobben jeg har å gjøre - jeg skal NED i vekt, IKKE opp!

 

Lykke til med å gi jernet, Vivaebella, dette klarer vi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 2:

Vekt: 75' date='3 (-1,6)

Bryst: 97 (+ 2???)

Midje: 80 (-1)

Mage: 99 (-4)

Hofter: 109 (-1)

 

Trimpoeng:

2,1 p mandag: Rask gange med pulsklokke

2,9 p tirsdag: Zumba 60 min

1,2 p onsdag: Gåtur x 2 med pulsklokke

2,3 p lørdag: ellipsemaskin 40 min

8,5 p totalt[/quote']

 

 

UKE 3:

Vekt: 74,9 (- 0,4, totalt -2)

Bryst: 95 (-2)

Midje: 79 (-1, totalt -2)

Mage: 99 (-4)

Hofter: 108 (-1, totalt -2)

 

Trimpoeng:

2,1 p mandag: Rask gange med pulsklokke - 1 t

2,6 p tirsdag: Zumba 55 min med pulsklokke

2,5 p torsdag: rask gange med pulsklokke - 1t 10 min

2,3 p søndag - ca 45 min ellipsemaskin i London...

9,5 p totalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' i følge de jeg bakte berlinerboller med i går, så var jeg temmelig høy på sukker etter prøvesmaking (les: sluking) av 2 1/2 berlinerbolle nystekt i smult og rullet i sukker - totalt for hele baksten gikk det med nesten 1kg sukker (for ikke å snakke om smulten...)! Plages egentlig mest med halsbrann ved for stort sukkerinntak - heldigvis hører det til sjeldenheten for tiden.

 

Skal gjøre som deg, i morgen er det tilbake til "normalen" igjen - ingen nye utskeielser før neste festlig anledning (fredag og lørdag) - dvs fem av syv dager neste uke skal jeg ha full fokus på jobben jeg har å gjøre - jeg skal NED i vekt, IKKE opp!

 

Lykke til med å gi jernet, Vivaebella, dette klarer vi! :)[/quote']

 

Javisst klarer vi dette! Nå kjenner jeg at motivasjonen begynner å få godt feste, og etter turen på vekta i dag er det ingen tvil. De gode valgene i hverdagen gjør utslaget! For det var som sagt en aaanelse for mye av både det ene og det andre i helga... deilig å kjenne at jeg faktisk ikke har sukkerabstinens i dag til tross for dette, og at jeg heller ikke har noen ekstrem sultfølelse som jeg ofte får når jeg har "gått på en smell". Denne smellen var jo ganske kontrollert sånn rent følelsesmessig, og det hjelper også kroppen til å ikke få panikk virker det som :D

 

Berlinerbollene og kakemennene og risgrøten og marsipanen kommer med andre ord aldri mer til å få overtaet på oss - vi klarer nemlig å kose oss med litt (og når det har blitt mer enn litt, lar vi oss ikke knekke av skyldfølelse men går videre mot målet med rak rygg) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her har det visst skjedd ting, ja! Mye nytt - jeg tar sjansen på at jeg klarer å lage en ukeoversikt i egen tråd, i alle fall.

 

Oppsummering uke 4:

2,1 tp mandag; ca 50 min ellipsemaskin i London

2,3 tp tirsdag; ca 50 min zumba

1,7 tp lørdag; ellipse 40 min

6,1 tp totalt

 

Langhelga i London hadde negativ effekt, desverre. Dette til tross for iherdige treningsøkter på hotellet og milevis med gatevandring, og moderat kos i mat- og drikkeveien. Vekta viste en del opp tirsdag morgen - faktist var jeg tilbake på 76,2 kg, og lettere sjokkert måtte jeg bare ta det beste valget: fortsette i riktig retning og la kroppen komme i normalt gjenge etter flyturer og andre belastninger som sikkert har virket inn.

 

Nå er uke 5 i gang, og ståa er slik:

 

74,6 kg (-1,6 kg siden forrige uke, og -0,3 kg mindre enn vekta før jeg dro...)

 

Hals: 34 cm (-0)

Overarm: 33,5 (-0,5, totalt -0,5)

Bryst: 96 (-0)

Under bryst: 78 (-1, totalt -3)

Midje: 81 (+2, totalt -0)

Hofter: 108 (-0, totalt -2)

Mage: 99 (-0, totalt -4)

Lår: 63 (-0, totalt -2)

 

1 tp mandag; Zumba 30 min hjemme

1,2 tp tirsdag; Dansemix 30 min

2,2 tp onsdag; Zumba ca 50 min hjemme

2 tp lørdag; Zumba hjemme ca 40 min

2,2 tp søndag; Zumba hjemme ca 50 min

8,6 tp totalt

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt ikke helt fortrolig med alt det nye her inne, men prøver å holde oversikt over trimpoeng så godt jeg kan. I følge matregistreringen ligger jeg veldig bra an, men spørs om det sniker seg inn noen feil pga unøyaktighet fra min side. Hittil denne uka har jeg faktisk trent litt hver dag, men planlegger å ta fri i morgen. Nå har jeg tatt i bruk min zumba-dvd igjen, så da er det ingen dørstokkmil som kan hindre meg :lol:

 

Jeg kjenner at apetitten er ganske jevn og grei, sultfølelse/sukkersug er absolutt ikke dominerende i hverdagen, og det er ganske lett å moderere seg mht mat og drikke. Herrrlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg holder det gående både her inne og i RL også i romjula - ville jo ikke snike meg unna mål og vekt, må vite! Selv om jeg var øitt nervøs for resultatene... Med de var veldig bra! Ned 0,6 kg siden forrige mandag, midt i verste julematkjøret! Meget fornøyd med det. Og attpå til ble det fine tallet bekreftet av målebåndet :) Motivasjon for ei ny, bra uke er iallfall på plass nå, og det blir trim i en eller annen form stort sett hvar dag. Yes, I can :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 5 vel overstått og uke 6 er igang :)

 

Vekt mandag 26.12: 74 kg (-0,6)

 

Hals: 33,5 cm (-0,5)

Overarm: 32,5 (-1, totalt -1,5)

Bryst: 96 (-0)

Under bryst: 78 (-0, totalt -2)

Midje: 76,5 (-4,5, totalt -4,5)

Hofter: 107 (-1, totalt - 3)

Mage: 99 (-0, totalt -4)

Lår: 61,5 (-1,5, totalt -3,5)

 

1,8 tp mandag; gåtur 1 t 15 min

1,6 tp tirsdag; pilates 60 min

2,2 tp torsdag; zumbaworkout ca 45 min

2,3 tp fredag; zumba cardio ca 45 min

1 tp lørdag; zumba 20 min

4,2 tp søndag; 2,5 t gåtur

13,1 tp totalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg holder det gående både her inne og i RL også i romjula - ville jo ikke snike meg unna mål og vekt, må vite! Selv om jeg var øitt nervøs for resultatene... Med de var veldig bra! Ned 0,6 kg siden forrige mandag, midt i verste julematkjøret! Meget fornøyd med det. Og attpå til ble det fine tallet bekreftet av målebåndet :) Motivasjon for ei ny, bra uke er iallfall på plass nå, og det blir trim i en eller annen form stort sett hvar dag. Yes, I can :P

 

Strålende jobba, Vivaebella! Gratulerer med flott gjennomført juleuke! :) Heier litt fra sidelinja, jeg, antar jeg får litt ekstra å jobbe med etter vektresultatet i morgen...men da er det hverdag igjen og ingen unnskyldninger for ikke å trene eller ta riktige valg i matveien, uka etter SKAL jeg ha klart desemberutfordringen med god margin.

 

Henger meg på deg, jeg, Yes we can! :D

 

Ha en flott 2. juledag videre,

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende jobba, Vivaebella! Gratulerer med flott gjennomført juleuke! :) Heier litt fra sidelinja, jeg, antar jeg får litt ekstra å jobbe med etter vektresultatet i morgen...men da er det hverdag igjen og ingen unnskyldninger for ikke å trene eller ta riktige valg i matveien, uka etter SKAL jeg ha klart desemberutfordringen med god margin.

 

Henger meg på deg, jeg, Yes we can! :D

 

Ha en flott 2. juledag videre,

klem!

 

Takk for koselig hilsen - håper du og vi alle klarer utfordringene godt nok til å få mer motivasjon for det nye året, ikke miste motet ;) Er spent på hva vekta kommer til å vise på mandag, må jeg si...

 

Vi snakkes i 2012 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fryktet var det en "uønsket opptur" å gå på vekta i dag... Får trøste meg med at uten trimmen i uka som gikk ville det vel vært ennå verre - jeg klarte såvidt over 13 tp i romjula og er iallfall godt fornøyd med det. Gleder meg likevel til åpent treningssenter og noen nyheter på timeplanen - og satser på at treningsmotivasjonen skal holde seg stabil, slik at matjusteringer dermed går greit og uten motstand... må nok belage meg på litt sukkerabstinens noen dager, etter siste ukes fråtsing. Så er det opp til meg å bevise at det ikke er det man spiser mellom jul og nyttår som er viktigst, men det man spiser mellom nyttår og jul :lol:

 

Uke 7 er igang:

 

Vekt 02.01.12 75,8 kg (+ 1,8 siden forrige mandag, - 1,1 siden start 21. nov og + 0,9 siden 1. des)

 

Hals: 33,5 cm (-0, totalt - 0,5)

Overarm: 33,5 (+1, totalt -0,5)

Bryst: 95 (-1, totalt -1)

Under bryst: 78 (-0, totalt -2)

Midje: 78 (+ 1,5, totalt -3)

Hofter: 109 (+2, totalt - 1)

Mage: 99 (-0, totalt -4)

Lår: 63 (+1,5, totalt -2)

 

2,5 tp mandag; boogie woogie + styrke

2,4 tp tirsdag; zumba meny (ca 50 min)

1,7 tp torsdag; dans og styrke

6,6 tp totalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Synes du skal være strålende fornøyd med kun en liten oppgang i desember. Og det er helt sant at det er mellom nyttår og jul at grunnlaget legges B). Vi lever bare en gang og av og til må vi tillate oss og kose oss!! Jeg har kost meg masse, men også trent masse så resultatet fra 1.12 til i dag er ned 0,4 kg og det tror jeg aldri har skjedd før!!! Nå er det viktig å finne rytmen i hverdagen og da kommer også resultatene, det er jeg helt sikker på!!

 

Stå på videre!! Jeg finner masse motivasjon her inne, så jeg er ikke i tvil om at jeg klarer den neste uka :D. Gjør du???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...