Gå til innhold

En rød tråd


Anbefalte innlegg

Herlig med ferie, Storesøster - kos deg masse med ungene :) Og kos deg masse med tanken på alt du har fått til så langt - det er en bragd du kan være stolt av! Tusen takk for godord til meg - jeg sender dem i retur med det samme, for nettopp DIN og Pankis stayerevne har jo vært fabelaktig inspirasjon for meg, og har helt klart hatt mye å si for at jeg satte dette joggeprosjektet mitt ut i livet nå.

 

Og til Panki - håper det ble tatt masse bilder også av deg på den store dagen (ikke bare av brudeparet, he he) - så kanskje vi kan få se bilder når vi treffes - for det gjør vi, før eller senere, har jeg på følelsen :D

 

Dette her er uke 2 i prosjekt "get over it" (i betydningen: bli ferdig mot den irasjonelle og barnslige motviljen mot jogging! Berre gjer det!). Som sagt tidligere i uka ble KKs forslag til økning en god del hakk for tøft for meg, så økt 2 og 3 har denne uka blitt gjennomført med 2 gå + 9 jogg x 3. Onsdag gikk det med et nødskrik - og jeg var skikkelig stolt av meg selv som holdt ut også siste joggeintervall! Det var TUNGT! I dag har det vært silregn nesten uavbrutt, så jeg "jukset" og dro på treningssenteret og løp på mølla der. Det er jo mye lettere å holde jevnt tempo på ei slik maskin, og jeg funderer på om jeg skal prøve å lage ei ny spilleliste til i-Poden slik at det blir lettere å holde riktig tralt når jeg er ute i det fri også. For jeg tror at jeg rett og slett løper fortere enn jeg tror når jeg er ute - og selv om det er et mål på sikt å kunne løpe, ikke bare jogge, er det viktigste nå å få til det der med å jogge en lengre distanse sammenhengende. Lengre som i 4-5 km i første omgang...

 

I kveld er det kinodate med gemalen, første gang på år og dag, så det er koselig. Fikk mast meg til en kosterstattersjokoladebar fra treningssenteret i går, og den sparer jeg til kinogodt :P

 

God helg til alle som leser her, og god ferie til Storesøster og fortsatt god ferie til Panki :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag! :D

 

11,7 tp ble det totalt i uka som gikk, og siste økt var på lørdag. Da hadde jeg jo bestemt meg for en intervalløkt av typen 4 gå, 4 løp x 4 - men sprakk fullstendig etter bare 1,5 min på første løpeintervall... meget skuffende, men det hele snudde på slutten etter at jeg fikk det for meg at jeg skulle sjekke om jeg var i stand til å finne en god nok rytme i et lavt nok tempo til at jeg kunne holde et helt kvarter - og det gjorde jeg! For aller første gang i nyere historie! :D Hadde jo et par obliogatoriske og høyst motvillige 1500-metre i skoletida, som jeg ikke er så sikker på om jeg klarte å gjennomføre uten å ta gåpauser - men tipper at jeg ikke turte annet enn å prøve å holde et anstendig tempo den gangen, som 15-16-åring. Nå er det bare MEG som bestemmer hva som er et anstendig tempo og nivå, og hurra for det B) Dermed ble dette lørdagens løpeøkt:

 

4 min rask gange, 1,5 min løping (ikke jogging, altså...), 4 min rask gange, 30 sek (!!!!) løping, 5 min rask gange og, tada!!! 15 min jogging og til slutt 2 min gange. Rimelig fornøyd med at jeg fikk til den jogginga, altså - så nå funderer jeg på om jeg skal prøve meg på 15 + 4 + 15 denne uka, og evt prøve å kutte ned på gåpausa på midten sånn litt etter litt. Vi får se :)

 

Vekta viste 68,3 i dag - og den trangeste buksa sitter bedre enn noen sinne... Ja, dette ble bra med selvskryt - men det er vel litt av poenget, jenter? At vi skal anerkjenne vår egen innsats og dermed våre egne resultater.

 

Vi berre gjer det! Ha ei finfin ferieuke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKIPPERTAKSOVERSIKT UKE 4

 

Uke 1 vekt 11. juni: 72,3

Uke 2 vekt 17. juni: 69,7

Uke 3 vekt 25. juni: 69,0

Uke 4 vekt 2. juli: 68,3

 

Mandag 2. juli:

Vekt: 68,3

Mat: 2 latte med lettmelk, 2 salater med litt feta og spekeskinke, 1 pulvermåltid, cashewnøtter (blir for mye av den sorten)

Trim: Skulka jogginga og tok meg en lur på sofaen... :P

 

Tirsdag 3. juli:

Vekt: 68,6

Mat: 1 latte med lettmelk, 1 salat med feta og litt spekeskinke + peanøtter, 1/2 kyllingfilet m salat, 1 pulvermåltid

Trim: 1,7 tp (Dansezamba + styrke)

 

Onsdag 4. juli:

Vekt: 68,5 kg

Mat: 1 latte med lettmelk, 2 kyllingsalat, 2 pulvermåltider

Trim: 1,8 tp (jogging)

 

Torsdag 5. juli:

Vekt: 67,9 kg

Mat: 1 latte med lettmelk, brie/melon/spekeskinke/jordbær/kjeks, 1 måltidserstatningsbar, 1 pulvermåltid

Trim: 2,7 tp (dansemix og styrke)

 

Fredag 6. juli:

Vekt: 67,8 kg

Mat: 2 latte med lettmelk, 1 mangosmoothie, 1 måltidserstatningsbar, 1 salat, cashewnøtter

Trim: 1,9 (jogging)

 

Lørdag 7. juli:

Vekt: 67,4 kg

Mat: 1 latte med lettmelk, jordbær, 1/2 kyllingfilet + biffkjøtt, couscoussalat, cashewnøtter, 1 pulvermåltid, jordbær

Trim: FRI :P

 

Søndag 8. juli

67,7 kg

Mat: 1 latte med lettmelk, 1 måltidserstatningsbar, 2 pulvermåltider, jordbær

Trim: 1,8 tp (jogging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Prøver meg på et kort innlegg fra telefonen. Måtte bare innom for å gratulere Vivaebella med flotte løperesultater . Jeg ble skikkelig glad på dine vegne!! Keep up the good work !!

 

Jeg er fortsatt på hytta og har klart å være moderat i godterispisinga så langt og er veldig fornøyd med det!!! Uheldigvis har jeg pådratt meg en strekk i legge, så fysiske utskeielser har det blitt lite av i helga. Men håper på å få til en tur på spinning i morra. Har ikke hatt 3 dager treningsfri på mange måneder.... Det skal ikke bli en vane i allefall ;-).

 

Fortsatt god sommer til dere begge B-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen B).

 

Stikker innom med en kort statusrapport før avreise til Tromsø. Har gått ned 300 gr de første knappe to ukene av ferien!!!! Målet er ikke å gå ned men det gir jo en pekepinn på at jeg har klart å være moderat nok!!! Et par dager med skikkelig trening igjen har også vært veldig deilig :P.

 

I morra tidlig reiser vi til Tromsø på besøk til familie av mannen min. Der kommer jeg til å møte flere fristelser, så det er bare å fortsette å være disiplinert ;). Har pakket ned joggeskoa og har planer om minst et par joggeturer hvis leggen holder...

 

Så nok en gang - fortsatt god sommer til dere B).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen B).

 

Stikker innom med en kort statusrapport før avreise til Tromsø. Har gått ned 300 gr de første knappe to ukene av ferien!!!! Målet er ikke å gå ned men det gir jo en pekepinn på at jeg har klart å være moderat nok!!! Et par dager med skikkelig trening igjen har også vært veldig deilig :P.

 

I morra tidlig reiser vi til Tromsø på besøk til familie av mannen min. Der kommer jeg til å møte flere fristelser, så det er bare å fortsette å være disiplinert ;). Har pakket ned joggeskoa og har planer om minst et par joggeturer hvis leggen holder...

 

Så nok en gang - fortsatt god sommer til dere B).

 

Så flink du er, Panki :) Håper både motivasjon og moderasjon fortsatt funker optimalt når du leser dette ;) Jeg er innom her stort sett hver dag, men nå har det blitt kun korte rapporter i ukesoversikten min. Skal skrive et eget innlegg etterpå. Er spent på å høre åssen det har gått med deg & leggen & jogginga - og åssen det har gått med meg kan du lese under her B)

 

Stå på - sommartider hey, hey!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei uke jeg har hatt! Familielivet halter og går sin ganske skjeve gang, men jeg holder faktisk koken temmelig bra likevel :P Det ble dessuten 9,9 tp til tross en dårlig trimstart på uka med mandagens skulk på sofaen...

 

Fredagens joggeøkt endte med 2 min gange, 15 min jogg, 2 min gange og 15 min jogg + nedtrapping 2 min gange - og det gikk jo fint!!! Svei godt i mellomgulvet når jeg var ferdig, men jeg hadde jo ikke trodd jeg skulle holde den siste 15-minutteren, så jeg var så STOLT av meg selv!

 

Og i dag, søndag, tenkte jeg at jeg skulle utvide til 2 + 20 + 2 + 10 + 2 - men når jeg hadde jogget de første 20 gikk det opp for meg at jeg faktisk kunne klare å fortsette uten gåpause - så da ble det jaggu 30 strake minutter med jogging!!!!!!! Dette er en verdenssensasjon :lol: det har nemlig aldri skjedd før i historien :P Jeg er så glad og fornøyd! Tempoet er neppe noe å skryte av, men stayerevnen er på plass, og det teller mest akkurat nå.

 

Vekta går nedover og matinntaket er under kontroll - og dette har jeg tenkt at skal fortsette. I morgen skal vi reise på hytta, bare til onsdag kveld, men en fin måte å få feriefølelsen. Starter ferien i morra, nemlig. Været skal visstnok bli av den temmelig fuktige typen, så noen lange fjellturer blir det neppe. Jeg satser derimot på en joggetur før vi reiser i morgen (drar ikke før utpå kvelden) og så tar jeg med joggesko til fjells og presser meg gjennom min trimtur enten det regner eller ei. Eg berre gjer det! Og så skal det bli god mat på alle fat - dvs masse salat! Sikkert litt grilla kjøtt og noen måltidserstattere i form av pulver og barer også, for min del, så kan de andre gasse seg med det de måtte ønske av godteri.

 

Håper dere også har gode tider når det gjelder livsstil og stolthet over egen innsats - det fortjener dere, damer!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OVERSIKT SKIPPERTAKSUKE 5

 

Uke 1 vekt 11. juni: 72,3

Uke 2 vekt 17. juni: 69,7

Uke 3 vekt 25. juni: 69,0

Uke 4 vekt 2. juli: 68,3

Uke 5 vekt 9. juli: 67,7

 

Mandag 9. juli:

Vekt: 67,7

Mat: 1 latte med lettmelk, 1 måltidserstatningsbar, 1 pulvermåltid, 1 salat

Trim: 1,8 tp (jogging 2 + 30 + 2)

 

Tirsdag 10. juli:

Vekt: ?? Var på hytta uten vekt

Mat: 2 pulvermåltider, 1 måltidserstatningsbar, 1 stor kyllingfilet, salat, liiiiten sjokoladekakebit

Trim: 4,4 tp (fjelltur)

 

Onsdag 11. juli:

Vekt: ?? Var på hytta uten vekt

Mat: 3 kyllingsalat, 3 måltidserstatningsbarer

Trim: 1,7 tp (jogging 2 gå + 15 jogg + 1 gå + 10 jogg + 8 gå)

 

Torsdag 12.juli:

Vekt: 67,2

Mat: 2 latte med lettmelk, 2 pulvermåltider, 1/2 kyllingwrap, jordbær, cashewnøtter

Trim: 3,2 tp (dansemix + ny høyintensiv styrketime!)

 

Fredag 13. juli

Vekt: 67,3

Mat: 1 latte med lettmelk, 1 pulvermåltid, 2 måltidsersttningsbarer, laksefilet, kyllinglår uten skinn, grønn salat

Trim: 1,8 (Intervall 4 x 4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene på hytta gikk veldig fint - til tross for temmelig dystre værutsikter var det oppholdsvær lenge nok til at det ble en fin fjelltur på drøyt 2,5 t den ene dagen, og en (slitsom) joggetur den andre dagen. Maten gikk det også greit med - grillet kyllingfilet og masse salat gjør det enkelt å spise sammen med de andre uten at jeg blir så "sær" hele tida... Vekta viste 67,2 kg i dag tidlig - HURRA!!!! Temmelig nære delmål 2 (67 kg) nå :D Jeg pepper meg selv så godt jeg kan i forkant av kommende helg - da skal vi besøke venner og kose oss ved sjøen. Heldigvis er det oftest slik at folk spiser frokost etter hvert som de våkner opp, og lunsjen tas også etter innfallsmetoden, så middagen er vel det eneste måltidet vi samles rundt bordet. Da slipper jeg billig unna med nok en runde med forklaringer og mer eller mindre konstruktive diskusjoner om kosthold og slanking og ulike metoder - det har jeg nemlig IKKE behov for å ha den typen fokus på. Det er liksom forbeholdt dere medsammensvorne damer her inne ;) Siden det er tradisjon for grilling også i den gjengen, bør jo dette gå som en lek - og k a n s k j e jeg kan håpe på å se 66-tallet på mandag... Håpe, håpe!

 

Håper dere damene fortsatt har det bra, og har målet i sikte mens dere koser dere med ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12,9 tp denne uka - det er jeg veldig fornøyd med :) K a n s k j e det blir en liten svømmetur i helga også - temperaturene er i hvertfall varslet til å bli litt høyere.

 

Det var regn og atter regn i dag, så jeg fant ut at tredemølle innendørs var et fint trimalternativ - og benyttet anledningen til å ta en slags intervalltest. Dette var programmet:

 

2 min rask gange (6 km/t) - 4 min løp (10 km/t) + 4 min rask gange (6 km/t) x 4, og så 2 min nedtrapping 4 km/t. Det var ganske hardt, særlig de to siste løpsintervallene, men sta som jeg er gjennomførte jeg med svetten sprutende til alle kanter :P

 

13. april skrev jeg dette:

"jeg bestemte meg nemlig for å teste ut om jeg har kondis til å klare 4 x 4-intervall, og da var det veldig praktisk å gjøre den testen på tredemølla på treningssenteret. Det gikk igrunn over all forventning - gjennomførte uten problemer kondismessig. En ganske forsiktig start, da, med 4 min jogging i moderat tempo (8,5 km/t) og 4 min rask gange (6,5 km/t)"

 

Så en forbedring er det jo - men jeg jobber videre mot nye mål: å kunne holde 10 km/t i 30 min!!!! Dette er et temmelig hårete mål til meg å være :P

 

Nå blir det et par dager uten daglig veiing, og med noen pulvermåltider og måltidserstatningsbarer i bagasjen. Dette skal gå fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Viveabella og Panki :)

 

Etter å ha vært på ferie i to uker nå, så har jeg lest meg opp på hvordan dere har det her inne, koslig å "se" dere igjen!

 

Vivabella: Så bra jobba at du snart nærmere deg delmålet ditt,stor grattis klem fra meg :)

og nesten 13 TP da !! Du imponerer !!

Panki: Håper du koser deg på ferie og at du får trent litt innimellom :)

 

Med meg så har det gått noenlunde bra med maten, jeg har klart å styre unnå de værste kalori bombene.. Det har gått mye i jordbær med vanilje kesam.. namnam.. Trening har det dessverre blitt ALT for lite av, kun en fjelltur..

 

Men er fornøyd med vekta ( så jeg har vel vært flinkere med maten enn hva jeg trodde..) den viste 75,6 kilo i morres :)

Så er 0,6 kilo unnå sommermålet mitt til 20.08

 

Jeg skal jobbe i to uker nå, før det det blir ferie igjen, så nå er målet å komme igang med trening igjen !!

 

Fortsatt god sommer jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter ;-).

 

Prøver en kort rapport fra telefonen. Vi har vært 6 dager i Tromsø på besøk hos familie. Det var et etegilde fra ende til annen som vanlig. Jeg klarte meg så der.... Mens vi var der oppe ble det ingen annen trening enn gåturer i skog og mark. Men både før og etter Tromsøturen har jeg vært på plass på trening 4-5 dager i uka. Noen ganger på senteret og andre ganger ute på løpetur eller rask gange B-). Jeg sliter fortsatt med en vond legg som gjør at jeg ikke får løpt det jeg ønsker :-(. Så i dag har jeg begynt på en tablettkur mot betennelse for å se om det funker..... Sånn vektmessig er jeg brukbart fornøyd, ligger ca en kilo over det jeg gjorde før ferien. Er veldig motivert for å ta fått på de siste kildene når skolen starter igjen.

 

Gratulerer med flotte resultater til dere begge!! Dere er jammen flinke som klarer å holde fokuset oppe gjennom sommeren. Stå på videre begge to!! Trening som ikke blir utført i ferien kan taes igjen når hverdagen har kommet tilbake :-D. S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Ser ut som du har bra kontroll Panki :) Håper tablettene virker og betennelsen gir seg. Det er trasig å ikke få utnyttet potensialet sitt, du er jo superflink til å trene!!

 

Som vanlig er trening mitt svake punkt.. men det ble en times gåtur på mandagen, og i dag skal jeg ut på tur igjen. Jeg synes det er sååå deilig å være ute, enten ved sjøen eller skogen, så trenings senteret får ikke mye besøk av meg i sommer..

 

Her en dag gikk det opp for meg at jeg faktisk har SLUTTET med sjokolade !!

HURRA !! Det er helt utrolig, jeg som var skikkelig sjokolade /sukker avhengi..

Siden okt/nov i fjor har jeg gått ned 9 kilo, og kun spist sjokolade ett par ganger i løpet av den tiden :)

 

Rart hva vaner kan føre med seg, nå er det så lenge siden jeg spiste sjokolade at jeg ikke tenker på det lengre..

 

Ha en fortsatt fin sommer jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, damer - det står til liv her også, men både badevekt og pc har stort sett vært et helt annet sted enn meg i det siste. Herlig med ferie! Den har vært passe aktiv så langt, med noen fine fjellturer på hyttetur nr. to og ellers mye sosialt. Matmessig har det funka greit - noen desserter og såvidt litt godteri men ellers har jeg vært ganske så flink. Selv om jeg hadde ment å være enda flinkere :P Vekta er iallfall omtrent som før ferien starta, og det bør jeg jo vbære fornøyd med.

 

I morgen bærer det til Italia, og vi blir borte i 8 dager. Håper å finne spisesteder med masse grønnsaksretter - det pleier jo ikke å være noe problem. Jeg e l s k e r pasta, og ikke minst Tiramisu og den italienske iskremen, for ikke å snakke om italiensk rødvin, men det får det bli bare litt av... det er i allfall intensjonen B) Rekker en tur på trening i kveld, og har med løpesko og treningstøy i bagasjen - og jeg er SÅ fornøyd med at jeg har fått til det der med jogginga!!! Ser for meg å starte dagen med en liten runde før frokost, gjerne hver dag... he he - greit å ha ambisjoner :D

 

OVERSIKT SKIPPERTAKSUKE 6

 

Uke 1 vekt 11. juni: 72,3

Uke 2 vekt 17. juni: 69,7

Uke 3 vekt 25. juni: 69,0

Uke 4 vekt 2. juli: 68,3

Uke 5 vekt 9. juli: 67,7

Uke 6 vekt 17. juli: 67,9 etter helg med venner. 10,9 tp

Uke 7 vekt 24. juli: 67,7 etter hyttetur, Oslotur og Springsteenkonsert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, damer!

Så herlig å se at dere holder koken, og at motivasjonen er nogenlunde inntakt tross fristelser i kø og muligheter for slaraffenliv ;) Gratulerer som forhenværende sukkerjunkie, Storesøster!!! Tør ikke helt å kalle meg forhenværendeselv, men det er jo et mål. Og Panki - du er knalltøff som holder det gående med trening så jevnt og hyppig. Håper jammen betennelsen gir seg - du fortjener å kunne "beinfly" om det er det du har lyst til :lol:

 

Det står til liv her også, men både badevekt og pc har stort sett vært et helt annet sted enn meg i det siste. Herlig med ferie! Den har vært passe aktiv så langt, med noen fine fjellturer på hyttetur nr. to og ellers mye sosialt. Matmessig har det funka greit - noen desserter og såvidt litt godteri men ellers har jeg vært ganske så flink. Selv om jeg hadde ment å være enda flinkere :P Vekta er iallfall omtrent som før ferien starta, og det bør jeg jo vbære fornøyd med.

 

I morgen bærer det til Italia, og vi blir borte i 8 dager. Håper å finne spisesteder med masse grønnsaksretter - det pleier jo ikke å være noe problem. Jeg e l s k e r pasta, og ikke minst Tiramisu og den italienske iskremen, for ikke å snakke om italiensk rødvin, men det får det bli bare litt av... det er i allfall intensjonen B) Rekker en tur på trening i kveld, og har med løpesko og treningstøy i bagasjen - og jeg er SÅ fornøyd med at jeg har fått til det der med jogginga!!! Ser for meg å starte dagen med en liten runde før frokost, gjerne hver dag... he he - greit å ha ambisjoner :D

 

OVERSIKT SKIPPERTAKSSOMMER

 

Uke 1 vekt 11. juni: 72,3

Uke 2 vekt 17. juni: 69,7

Uke 3 vekt 25. juni: 69,0

Uke 4 vekt 2. juli: 68,3

Uke 5 vekt 9. juli: 67,7

Uke 6 vekt 17. juli: 67,9 etter helg med venner. 10,9 tp

Uke 7 vekt 24. juli: 67,7 etter hyttetur, Oslotur og Springsteenkonsert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter;-))

 

Svinger innom fra telefonen igjen. Vi er fortsatt på hytta, men om en uke er det hjem igjen. Det skal bli godt for det har jammen ikke vært lett å holde fokus i det siste..... Men jeg er jo desto mer motivert for å ta fått på registrering og kontroll fra mandag 6.august:-). Jeg har begynt å jobbe igjen, det er helt greit. Det er mye å gjøre, men da går dagene fort

så jeg klager ikke :-))

 

Jeg er veldig stolt av dere som klarer å holde fokus gjennom alle fristelsene sommeren bringer!!! Jeg er mest fornøyd med å ha trent så mye som jeg har gjort i løpet av sommeren !!! Tør ikke å tenke på hvordan vekta hadde vært uten trening.....

 

Men som sagt; fra neste mandag er jeg tilbake for fullt ;-) og gleder meg faktisk til det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!!!

 

Endelig hjemme igjen :). Jeg er kjempe klar for vanlige hverdager og håper denne tråden våkner til liv igjen :). Hadde et par fine dager matmessig i forrige uke, men har kost meg i helga. Første 'offisielle' måle- og veiedag blir i morra. Og alt som forsvinner inn i munnen skal registreres, så nå gjelder det å være flink :)

 

Venter spent på svar 8)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld:))

 

Første veiing etter ferien ble som forventet, 83,2 kg er litt opp - men absolutt ikke mer enn jeg kan leve med ;)) Jeg har spist godt med mat og kost meg med godteri og potetgull både titt og ofte ;)). Dagen i dag har gått kjempefint til tross for en hektisk dag på jobb og skrekkelig trøtt kjerring .... Ligger litt etter på søvnsiden etter flere runder med netter i forrige uke. Men gi meg en natt god søvn nå så er jeg tilbake i god gammel form ;))

 

Men fra i dag er det slutt på det meste av kosen, nå skal alt registreres og telles en god stund. Målet i første omgang er laveste vekt fra forrige runde - 79 kg. Drømmen er å stabilisere seg rundt 77 kg, så da regner jeg med at jeg bør ned til 75-76 kg før jeg gir meg.

 

Gode treningsvaner har jeg etablert det siste året, disse skal i første omgang opprettholdes. Når det gjelder kostholdet har jeg absolutt innarbeidet gode vaner der også. Den største utfordringen ligger i å kutte helgekosen og unngå de kortvarige, men kaloririke sprekkene jeg går på innimellom.....

 

Det var mye om meg, hvordan går det med dere Storesøster og Vivaebella??? Er dere ferdige med ferien??? Hvordan har det gått med de gode vanene, for ikke å snakke om treningsprosjektene deres???? Gleder meg til å høre fra dere :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ;)

 

Føler meg litt ensom her inne, men regner med at dere snart er på plass igjen ;)

 

Denne uka har foreløpig gått helt etter planen, og det er jeg veldig fornøyd med 8). Treningsmengden er oppe i normalen (dvs 10-12 timer i uka), kostholdet er under kontroll (1800-2000 kcal/dag) og vekta går nedover (dagens vekt var 82,1).

Tirsdag ble det endelig løping igjen og i går og i dag fikk jeg dansa igjen :) Livet smiler rett og slett!!!!

 

Det eneste jeg mangler nå er livstegn fra dere jenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Panki - og Storesøster også, etterhvert - håper jeg :)

 

Jeg kom hjem fra Italiaferie den 2. august ganske nøyaktig 1 kg tyngre enn da jeg dro, og det er slett ikke verst, synes jeg :P I løpet av de 8 dagene vi var på tur, jogget jeg en halvtimes tid 6 ganger (dvs, jogget 15 min, snudde og gikk så fort jeg klarte opp igjen - ikke mange flate strekninger i Toscana, nei B)). Jeg koste meg og slappet av med familien min, og med vennene vi reiste sammen med.

 

Etterpå bar det rett på kurs fra 4.-8. august, og det var veldig givende, men lange dager (9-18 hver dag), så jeg innvilget meg treningsfri disse dagene. Det jeg IKKE hadde tenkt å innvilge, var den saftige forkjølelsen som slo ut i full blomst på dag 3 av kurset... den førte med seg mya ubehag og ganske høy feber, og dermed har det ikke blitt ei eneste treningsøkt siden jeg kom hjem fra Italia - selv om kurset altså var slutt på onsdag. Likevel har vekta beveget seg i riktig retning - og om et par dager er jeg nok klar for ny innsats både når det gjelder trening og vektreduksjon.

 

Jeg har lyst til å ta et par uker med ordentlig skippertak igjen nå, for å kjenne at jeg får tatt "hull" på de neste 5 kg :P

 

Håper å se dere aktive og fulle av pågangsmot her på tråden snart, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelsen sitter fortsatt i kroppen - det hostes og snørres i stor stil. Så da blir det nok ikke jogging i dag, men kanskje trening i morgen? Mannen og jeg var på en koselig utflukt til Skafferiet på Helgøya (anbefales!!!!) og det i fantastisk sommervær, så gjett om vi koste oss! Ingen streng diett etter ferien så langt, med andre ord. Vekta viser litt opp, så det er på tide å stramme inn. Synd energien fortsatt er ganske lav - burde jo vært i sving med salathakking og annen sunn matlaging, men tar den lettvinte løsningen med pulver og måltidserstatningsbarer... det kan jo ikke fortsette i det lange løp - og hvis jeg først skal drive på med det, synes jeg at jeg får gjøre det skikkelig, slik at det blir utslag på vekta. Mer enn nok å ta tak i når jeg gir meg i kast med "høstsemesteret", altså-

 

I morgen skal jeg bli testet og undersøkt på alle mulige måter, som en del av en utredning. Fra kl 08.15-15.00 - det er jo en full arbeidsdag det :P

 

Lager et innlegg til i dag, med oversikt oer denne første "ordentlige" uka etter ferien... Håper å se dere andre i sving her inne snart, og lurer fælt på åssen det står til med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. uke etter ferien...

 

Mandag 13. august:

Vekt: 68,3

Trening: fortsatt forkjølet & holder meg i ro

 

Tirsdag 14. august:

Vekt: 67,9

Trening: prøvde meg på en joggetur likevel, og det var tydelig at forkjølelsen sitter i kroppen! Men innkasserte 2,4 tp :)

 

Onsdag 15. august:

Vekt: 67,7

Trening: ...fra kafe til kafe :P

 

Torsdag 16. august:

Vekt: 67,7

Trening: ...kjevlet en paideig B)

 

Fredag 17. august:

Vekt: 68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vivaebella!!!!

 

Veldig koselig at du er tilbake. Trenger en venn i nøden....

Denne uka var veldig disiplinert og stram fram til torsdag kveld.... Så har sommerens lange armer fanget meg inn igjen. Dagens vekt var uansett lavere enn forrige uke, og det er jo bra (men den har jo vært lavere før helga...). Dagens vekt 82,8 kg. Så nå er det bare å brette opp ermene og gyve løs på ei ny stram uke og holde fokus HELE uka ;)

 

Har akkurat kommet hjem fra en laaaang dag på Tusenfryd med barna. Det har vært en super dag hvor barna har hatt styringa. Vi var kjempe heldige med været helt til klokka 18 - da åpna himmelen seg, det regna golfballer.... Nå er det bare å jage barna i seng og prøve å få seg en pust i bakken før ukas første nattevakt venter.

 

God bedring Vivaebella, det passer aldri å være syk :( Og lykke til med utredninga :)

 

Skal prøve å rapporter daglig fremover for å holde fokus og motivasjon oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann viveabella og panki :)

 

Så koselig å "se" dere igjen, ser ut som dere har "overlevd" bra mtp på vekta i sommer ;)

Og lykke til med utredningen viveabella, krysser fingrene for at de finner noe det går ann å gjøre noe med !!

 

Første uka mi etter ferien dette, og har ikke helt kommet igang.. Skal bruke uka her på å motivere meg til GR meny og samling av TP igjen. Men tror faktisk ikke at vekta er så ille.. Klærne kjennes greie ut og jeg vet jeg har vært flink med maten :)

Neste mandag blir det veiedag og krysser fingrene for at vekta viser 75 kilo ( det var det som var sommermålet mitt )

 

Uansett, så skal høsten 2012 være det halvåret for jeg skal komme meg på trivselsvekt, dvs 72- 70 kilo. Så her er det bare å brette opp armene jenter og stå på !!

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God natt ;)

 

Så koselig å høre fra deg Storesøster.

Jeg har jo egentlig starta på høsten, men sliter litt med å være like flink som jeg var i fjor.... Ingen fråtsing, men ikke nok fokus til å gå ned i vekt. Jobber videre.....

 

I går var det 15. august, akkurat ett år siden jeg starta dette prosjektet. Og jeg er veldig fornøyd med hva jeg har oppnådd :). Jeg tok målebåndet og holdt det ut til de cm målene jeg hadde for et år siden - og de var drøye..... Tenker jo ikke på det i hverdagen, og det var en god følelse. Og det er jo ikke bare på målebåndet det har blitt endringer. Energinivået er jo skyhøyt sammenliknet med hva det var for et år siden....

 

Kan jo ta en liten oppsummering av denne uka for å beskrive hverdagen min nå :

Mandag: Opp kl 07 og dro til Tusenfryd med barna, hjemme kl 1930. Kveldsmat og stell på barna før jeg rakk en halvtime på sofaen før nattevakta begynte. Jobbet natt, skal riktig nok sies at det var stille på jobb.

 

Tirsdag: På grunn av strålende vær var ikke motivasjonen for å gå og legge seg tilstede, så jeg kjørte å kjøpte maling og div utstyr før jeg møtte 3 av treningskollegaene mine, vi gikk 90 minutters tur i raskt tempo før jeg endelig kom meg i seng kl 1130... Etter 3,5 timer dårlig søvn stod jeg opp og ordnet litt i heimen før 2 timer trening på senteret. Deretter hjem til ferdig middag, legging av barn, 45 min på sofaen før ny nattevakt....

 

Onsdag: Sliten... men etter 6,5 timer god søvn var det ut å male en vegg på huset. Jeg rakk akkurat å dusje før jeg dro avgårde på siste nattevakt.

 

Torsdag: Planen er å sove 3 timer før malerkosten kaller igjen. På ettermiddagen skal det trenes før malerkosten igjen skal svinges.....

 

Håper dere ikke har mistet pusten.... Jeg smiler og er glad for at jeg KAN leve dette livet :)

 

Nå er det "bare" 6 timer igjen av denne nattevakta, håper dere sover godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...