Gå til innhold

En rød tråd


Anbefalte innlegg

God kveld :) .

 

Kommer bare kort innpå for å rapportere om 2 dager med fullt fokus, null godis (ikke så mye som ei smule engang) :D. Jeg har registrert alt,og jeg har ganske god kontroll på hvor mye jeg kan spise på en dag. Har nemlig registrert på kvelden etter at alt er spist opp :P. Ligger på 1700-2000 kcal i døgnet. Den egentlige utfordringen begynner ikke før i helga, men det er viktig å ta med seg så mye positiv energi som mulig inn i de utfordrende periodene ;).

 

Nå er det straks natta, og i morra starter dagen med 3 timer magisk trening :rolleyes:

 

Nattaklem fra Panki B).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig helgerapport....

 

Uka har gått bra, litt mye kalorier på torsdag, men inget godis ;) . Fredag klarte jeg å styre unna godiset og koste meg heller med grønnsaker og dip :P. Det er nok dagen i dag som blir den virkelige utfordringen, besøk på hytta med alskens godsaker på bordet..... Sliter allerede med søthunger :( , men jeg jobber med saken :) .

 

Fortsatt god helg folkens :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!!

 

Håper det er travle dager som gjør det så stille på denne tråden. Vi er inne i den siste uka med mer enn to aktiviteter hver ettermiddag... Nå er nemlig fotballsesongen for gutta over, og det hjelper masse :P. Da er det bare trening til faste tider og da deler vi endel av kjøringa med andre foreldre.

 

Første uke og helg uten godteri er gjennomført :D. Skal ikke si at det var uten fristelser, men jeg klarte det!!!! Uke 2 starta bra, men tirsdagen ble en tung dag :huh:. Men jeg klarte å styre unna godteriene og tok en "matsprekk" i stedet......

 

I dag er en ny dag med nye muligheter. Dagen starter med trening før jeg skal på lunsj med treningsgjengen :D. DET blir veldig koselig.

 

Fikk ikke veid meg på mandag, men på tirsdag stoppet vekta på 80,9 kg. Det er stillstand fra 14 dager tilbake og det er greit. Satser på nedgang neste uke :).

 

Ha en fin dag alle sammen B). Panki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag :)

 

Men hvor er dere jenter??? Føler meg brått litt ensom her inne :huh:

 

Nå er jeg halvveis i min egenpålagte godteripause, og det går helt fint :P Forrige helg var en skikkelig utfordring med søtsug sterkere enn sterkest - men jeg kom meg gjennom uten å gi etter. Uka har gått helt fint med en liten "matsprekk" på tirsdag. Så langt denne helgen har ikke søtsuget vært dominerende og det er deilig ;) I går bakte jeg kanelsnurrer og boller med barna og da unnet jeg meg en liten smaksprøve - men bare en!!!

 

Nå er det bare en natt igjen av nattevaktshelga og høstferien ligger klar. Barna skal på litt ulike aktiviteter så vi skal ha base hjemme, men det blir nok hytta fra fredag til søndag.

 

For første gang på lenge gleder jeg meg til å gå på vekta, men det er mulig jeg drøyer til tirsdag for å få en ordentlig morgenvekt ;) Det blir gjerne lite søvn etter siste nattevakt så det blir litt feil i forhold til mat og drikke....

 

Håper dere titter innom snart Vivaebella og Storesøster :) Jeg er veldig sosialt anlagt og savner noen "å prate" med ;)

 

Ha en fin søndag og en deilig høstferie alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!!

 

Er meget fornøyd med egen innsats de siste 2 ukene :D Vekta i dag viste utrolige 79,3!!!!!!

Det sier litt om hvor mye helgeutskeielsene betyr :huh: For det er den eneste forskjellen på hva jeg har gjort de siste 2 månedene og de siste 2 ukene.... Så vidt jeg kan huske er dette på linje med den laveste vekta jeg har oppnådd i denne prosessen :P Nå er det bare å holde koken i 2 uker til så kanskje jeg kan se 78, etellerannet også ;)

 

Dagen i dag er så langt en flott dag, jeg har vært ute og gått tur med verdens herligste gjeng, og om en time er det tid for to timer ren glede - en time styrke og en time spinning :P

 

Håper dere er der ute og følger med selvom det ikke er så mye lyd i dere om dagen. Uansett hvordan det går hadde det vært kjekt å høre fra dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panki, du er så FLINK!!! Meget imponert over deg og innsatsen din - gratulerer med supre vektresultater også :D

 

Jeg har bokstavelig talt hatt noen tunge uker - det lille jeg hadde fått tilbake av normal fungering før sommerferien ble feid vekk i løpet av noen få uker på jobb, og vips klarte jeg ikke lenger å gjøre de tingene som fikk helsa i riktig retning lenger. Dermed dro jeg på meg noen uvelkomne kilo igjen også. Skikkelig stusselig, særlig etter at det er bekreftet fra alle mulige hold at det er arbeidssituasjonen som var årsaken til alle mine ganske alvorlige symptomer og lange sykmelding. Siden sjefen ikke klatrer å ta sin del av ansvaret hadde jeg ingen annen mulighet enn å be om full sykmelding nå - i håp om å karre meg opp igjen, og få trening og kosthold på stell. Det er grunnlaget for alt det andre, men umulig å få til når jeg må sove 4-5 timer etter en halv dag på jobb - og resten av kvelden ligger jeg helt utmatta på sofaen, til jeg kan gå og legge meg.

 

Snuoperasjonen er i gang - til tross for at det jammen ble to dager på jobb denne uka også. Har vært i bevegelse/trent 3 av 4 dager. Søthungeren er overveldende til tider, forsterket av utmattelsen, så det har blitt mer enn nok søtt. Likevel - jeg får til nogenlunde moderate måltider for det meste, men ikke energi til å handle og lage mat mer enn en sjelden gang. Må si jeg var lettet over å se positive resultater på vekta - veide meg på mandag etter ei helg på hytta med fråtsing, og da viste den 70,5. I dag viste den 68,9. Ett steg om gangen, må jeg tenke, og denne uka var det treningen som var det steget jeg fikk tatt. Et meget viktig et :)

 

Mandag: 1 times tur med hundene, 1,1 TP

Tirsdag: 1 time pilates, 1,5 TP

Onsdag: Sov og sov og sov...

Torsdag: 30 min dansemix + 30 min funksjonell trening, 3 TP

 

Prøver så godt jeg kan å henge med i min egen tråd - og er veldig glad for å "se" at du er her, Panki. Håper å få livstegn fra Storesøster også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er det høstferie her i Hedmark - jeg later også som jeg har ferie, jeg som nå er fullt sykmeldt ;)

 

Maten er en katastrofe, men treninga går bra så langt denne uka. 6,9 TP så langt, og enda har jeg planer omto økter til, siden jeg har slik flaks at yndlingsinstruktøren er innom som gjesteinstruktør på mine yndlingstimer denne uka :)

 

Jeg vet jo at trening, jevnt og trutt, er mitt sikreste kort for å få skikk på kostholdet og søtsuget, så jeg prøver så godt jeg kanå unngå selvforakt for alt smågodtet jeg har fortært i det siste, og klapper meg selv istedet på skuldra for at jeg klarer å gjennomføre det aller viktigste.

 

Åssen går det med dere, jenter???

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå snakker jeg visst med meg selv her inne :P Håper å "se" dere andre igjen snart også.

 

Selv er jeg ute og kjøre, og vekta øker fra uke til uke. Tviholder på at første mål må være å få treningsrutinene på plass, og er relativt greit igang med det. Så langt denne uka har jeg trent meg til 6,9 TP, ved å trene 2,5 t på tirsdag ( 2 x dans, 1 x styrke og 1 lang pilatesøkt) og 1 t i dag (1 x dans og 1 x styrke). På lørdag håper jeg å få til 1 x dans og 1 x styrke da også.

 

Jeg vurderer stadig å ta en pulverperiode, men vet at det må gjøres til rette tid - sånn at jeg ikke ender med annenhver dag pulver og annenhver dag grandis og smågodt :D

 

Tror jeg bør justere målet mitt en god del. Mitt første mål nå bør være å komme ned på 65 kg og å holde meg stabilt der noen mndr før jeg evt går løs på de siste 3-4 kg. For når jeg tenker på at det IGJEN er mer enn 10 kg til mitt opprinnelige mål blir jeg jo bare motløs og demotivert. 65 kg har jeg derimot vært temmelig nær på et tidspunkt i vår - så det vet jeg jo at er mulig :)

 

Hva med dere, jenter? Nye mål for høsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløna det til og sletta innlegget jeg hadde skrevet, så her kommer en kortversjon B)

 

God mandag, skulle jeg starte med - nye muligheter osv! Det ble totalt 9,2 TP i uka som gikk, inkludert økta jeg gjennomførte på lørdag til tross for veldig lite søvn natta før (stolt!) og totalt 1,5 kg smågodt samme uke (skamfull!)...

 

Når det butter i livet, blir sukkersuget uhorvelig stort og sukkerinntaket tilsvarende. Må fortsatt ha fokuset på at jeg faktisk får til treninga, og prøve å tilgi meg selv for det som ikke går så bra.

 

Håper dere surfer av gårde i høstmørket, med gode dager for kropp og sinn :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vivaebella :)

 

Jeg henger med i kulissene, men dagene er så travle at jeg "glemmer" å skrive.

Ikke helga som var, men helga før der (13. okt) hadde jeg gjennomført mine 4 uker uten snop og godteri :P. Det gikk fint men problemet mitt er at enten alt eller intet, så uka etter var jeg så sugen og tok mange dumme valg :( . Så nå på søndag var jeg igjen skikkelig forbanna og tok tak på nytt. Det gir jo resultater og i dag viste vekta 80kg ;).

 

Hverdagene er travle, men jeg skal ikke klage. Vi er friske alle mann alle, og jeg får trent det jeg ønsker B) . Har ikke regna på det, men har nok fort over 25 tp pr uke......

 

Trist å høre at du ikke er i form Vivaebella :huh:. Men jeg synes du er flink som prøver. Og at du får til nesten 10 tp pr uke med en kropp som ikke samarbeider er flott!!!! Tenk at dette er en reise uten oppsatt plan, da er det bare å følge de omveiene som måtte komme. På et eller annet tidspunkt vil du se målet i det fjerne - og tenk for en fantastisk følelse det vil gi :)

Underveis må vi gi oss selv skryt for det vi har oppnådd og lære oss å sette pris på det.

 

Jeg har vel mer eller mindre gitt opp å komme ned til 75 kg. Men det er fordi jeg er veldig fornøyd med den jeg er i dag. Jeg fortsetter å holde fokus på de rette valgene, og med all treninga så er kroppen min fortsatt i endring. Så hovedmålet mitt nå er å trene vekk fettet og erstatte det med muskler ;). Hovedsaken er at jeg LEVER, og jeg har det bedre enn på VELDIG mange år :D.

 

Nå er det på tide å sende i vei barna og komme seg på trening B).

Håper du får en fin dag V. Klem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vivaebella :)

 

Trist å høre at du ikke er i form Vivaebella :huh:. Men jeg synes du er flink som prøver. Og at du får til nesten 10 tp pr uke med en kropp som ikke samarbeider er flott!!!! Tenk at dette er en reise uten oppsatt plan, da er det bare å følge de omveiene som måtte komme. På et eller annet tidspunkt vil du se målet i det fjerne - og tenk for en fantastisk følelse det vil gi :)

Underveis må vi gi oss selv skryt for det vi har oppnådd og lære oss å sette pris på det.

 

Jeg har vel mer eller mindre gitt opp å komme ned til 75 kg. Men det er fordi jeg er veldig fornøyd med den jeg er i dag. Jeg fortsetter å holde fokus på de rette valgene, og med all treninga så er kroppen min fortsatt i endring. Så hovedmålet mitt nå er å trene vekk fettet og erstatte det med muskler ;). Hovedsaken er at jeg LEVER, og jeg har det bedre enn på VELDIG mange år :D.

 

Nå er det på tide å sende i vei barna og komme seg på trening B).

Håper du får en fin dag V. Klem <3

 

 

Åh, så mage gode sannhetens ord, Panki! Du er et godt forbilde for oss her inne, og uten tvil et godt forbilde for alle i din nærhet i RL ;)

 

Jeg jobber på, og skal legge meg dine ord på minnet. De 4-5 kg som har kommet på etter ferien SKAL vekk. Den finfine og ganske dyre vinterkåpa jeg kjøpte i september, mens butikkene fortsatt hadde stort utvalg, er nemlig i ferd med å bli for trang til å ha selv tynne ullplagg under :P Heldigvis for meg har det ikke vært så kaldt at jeg har trengt å bruke den ennå, men jeg har absolutt IKKE tenkt at den kåpa skal bli stående i historien som et bomkjøp... Jeg var jo på riktig spor i sommer, da jeg klarte å holde vekta ganske stabil gjennom ferieavvikling og det hele, så det ER mulig å komme i mål når det gjelder å ha balanse mellom trening, mat og trivsel. Da var jeg også besnærende nær 65 kg, som er et magisk tall for meg. Jeg lovde meg selv for noen år siden at jeg aldri skulle over 65 kg igjen, for min trivsel er så mye mye større når jeg ligger på litt over 60 kg. Inntil 65 kg kan tolereres ved juletider og andre perioder hvor man "må" legge på seg. Så jeg sier det igjen: jeg reiser meg nok en gang og fortsetter. I riktig retning, vel og merke :D

 

Denne uka satser jeg på å innføre den treningstralten jeg tror jeg vil klare å holde meg til vinteren igjennom. Til tross for at jeg er veldig glad i alle dansetimene på senteret, skal jeg droppe de to halvtimene på tirsdager, for å få kabalen til å gå bedre opp. Så til nå denne uka har jeg trent 1 time pilates, 30 min dans og 30 min funksjonell trening. Og så blir det reprise av de to sistnevnte på lørdag. Ideelt sett vil jeg også legge inn 2-3 gå/joggeturer i løpet av uka også, for å holde meg i jevn aktivitet. Dette har en del å si for å holde smertene i sjakk, så da er det bedre enn å ha ei kjempeøkt på 2,5 t på tirsdager.

 

Vel vel, uka går mot helg - kos dere på en måte som gjør dere VIRKELIG godt ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld - dvs snart mandag, og da skal jeg jobbe 50 % igjen. I helga ble det bra med TP, med 1 time kondis/styrke-trening og 3,5 timer med løvraking. Til sammen mer enn 11 TP, og da blir det sammenlagt 16,5 TP denne uka.

 

Dette er kanskje årests siste snøfrie helg her hjemme - neste helg blir det hyttetur, og der oppe ligger det nok et melisdryss allerede.

 

I løpet av uka har jeg klart å karre meg opp igjen fra kjelleren både mentalt og matmessig. På et tidspunkt var jeg såvidt under 70 kg igjen, men i dag var det noen hundre gram over. Poenget er jo selvsagt at det er dag + dag + dag + dag og uke + uke + uke med gode vaner som vil gi de gode resultatene, så det er om å gjøre å tenke minst mulig på hva vekta viste i går eller i dag tidlig. Men i morra har jeg tenkt å sjekke, siden det er mandag :P

 

 

Ha en fin søndagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Viveabella og Panki :)

 

Lenge siden sist..

Har lest meg opp på hvordan dere har det, ser dere er still going strong !!

Men har som deg Viveabella lagt på meg noen kilo siden slutten på sommeren.. var jo såå flink og nede i 75 kilo.. Og i morres var vekta på 78,3 :(

 

Jeg har jo merket det på klærne og dessverre har treningen gått helt i "glemmeboka".. Vet ikke helt hvorfor det ble sånn.. jeg mistet nok fokuset..

 

Men nå er det back in business jenter :)

Her skal det noteres,trenes og skrives her inne. 73 kilo: her kommer jeg !!

 

Og dere, jeg er bare såå utrolig glad for at dere fremdeles er her inne :)

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

Så godt å "se" deg igjen Storesøster!!! Du er hjertelig velkommen tilbake, kanskje vi kan blåse litt mer liv i denne tråden igjen ;). Ja vi holder koken, men det går stadig opp og ned. Jeg har de siste 2 ukene hatt en tendens til å ta valg som er veeeeeldig ukloke :angry: . Har ikke gått opp mer enn en kg, men jeg kan ikke fortsette på denne måten..... Må finne tilbake til de gode vanene og ta de rette valgene :huh: . Treningsmengden har jeg godt inne, og jeg blir småsprø hvis jeg ikke får trent. Har registrert trening et par uker og ligger over 25 TP pr uke....

Men denne reisen er absolutt ikke over, her må det jobbes beinhardt i lang tid fremover ;) . Da er det godt å ha noen å dele frustrasjoner og oppturer med. Nå skal jeg sende barna på skolen før jeg skal gå meg en lang tur, i ettermiddag er det dansing og styrke på programmet før nattevakta kaller :D . Ha en fin dag alle sammen !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

 

Her var det stille.. Håper det er bra med dere??

Strevde litt med å komme igang med trening sist uke jeg.. Akkurat som det var noe nytt.. ;) Det er jo det som er min stoore utfordring...

 

Så vekta viste kun 0,3 kilo ned.. Men trøster meg med at det går riktig vei

Uken har er bedre, gåtur og zumba på mandagen, og ny zumba time i kveld :)

 

Ha en fin onsdag, klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tro det eller ei, det er liv i meg ennå... men så tjukk jeg har blitt! Nå har jeg jaggu meg lagt på meg gitt!!! Oppe i 75 kg igjen, og jeg var jo på 67 kg for bare noen få uker siden. Long story short: mye er meget utfordrende i livet nå, og når det er mye jeg ikke får gjort noe med FORT er det jo typisk å dette utpå trøstespising og tvangsspising for meg.

 

MEN denne uka er jeg iallfall igang med trening igjen, og det må være fokuset nå. Hjelpe kroppen til å fungere best mulig, så får det andre komme på plass etter hvert. Tenk at jeg nå er bare 2-3 kg unna der jeg starta for et år siden - og tenk så mage ganger jeg har kjempet bort disse 10-15 kiloene. ganske deperimerende, men what the #..XX9oajsdmx!!! Kan jo ikke gi opp for det, vel? Den som blir liggende nede har tapt, men den som reiser seg har fortsatt mulighet til å nå målet. Skjønner at dere til dels er litt i samme situasjon, men virker som dere ikke har sunket fullt så dypt ned i godteskåla som meg, da :P Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJEEEELP!!!!!

 

Hvordan er det teknisk mulig å være sååååå tett!!!! Etter å ha spist over evne i et par måneder har jeg de siste to ukene spist nonstop med begge henda!!!! Så fra i dag er det fullt fokus igjen, med veiing og registrering. Har ikke vært like tøff som deg Vivaebella, jeg droppa veiinga, men buksene strammer VELDIG... og vi snakker sikkert 5-6 kilo på et par måneder :angry:. Etter 2 uker i forkjølelsens vold er jeg endelig igang med trening igjen, så jeg håper normalen overtar igjen fort som fy :o.

 

Atter en gang er det pussig hvordan vi følger hverandre i tykt og tynt.... Heldigvis får vi flere sjanser, så jeg velger å se dette som en omvei, og det er bare å komme seg raskest mulig inn på den smale sti igjen :blink:. Håper vi med dette kan blåse liv i denne tråden igjen og motivere hverandre på veien mot den rette veien B).

 

Skal prøve å komme innim daglig med status rapporter :huh:. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Viveabella og Panki :)

 

Så god å høre fra dere igjen, kjenner jeg har savnet dere masse :) og det er jo bare helt utrolig at vi alle tre har hatt en periode her på høsten hvor vi har mistet fokuset..

Men nå er vi tilbake girls og dette vet vi at vi klarer !! Vi har gjort det før !!

 

Jeg ser at signaturen min oppdaterer seg automatisk, så dagens veieresultat står også der..Jeg er nå på 77,4 kilo, men er fremdeles noen kilo unna der jeg tok "pausen" min i høst og nesten 5 kilo unna det STORE målet.

 

Sist uke ble tilbrakt på sofaen med hosting og nysing, men falt heldigvis ikke for fristelsen for å trøstespise.. så jeg er veldig fornøyd med 0,4 kilo ned.

 

Og dere, våren 2013 er VÅR !!

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes we can! :lol:

 

Så kult at dere er med, og ikke gir opp tross motbakker og utfordringer! Hurra for dere!

 

Det ble ei uke med jevn trening forrige uke - og null smågodt. En del kake og pepperkaker, javel, men det er ikke min største last uansett, så det tar jeg egentlig med ro. Vekta viser iallfall 1 kg ned igjen allerede, så hurra for meg også!

 

Stå på videre, jenter - vi skal nok være på god vei mot målet igjen når jula ringes inn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 gjennomført med stil :). Det er egentlig ikke vanskelig heller bare hodet er med..... Formen er i stadig bedring, ikke langt igjen til 100% nå :D.

I dag har det blitt en deilig frisk gåtur på formiddagen og en time styrke og en time spinning på kvelden. Nå er barna i seng, og mor godt plassert i sofaen. Kroppen kjennes mør og sliten, men det er en god følelse. I morra skal det jobbes før barna skal på aktiviteter og kvelden avsluttes med en time spinning hvis det er mer futt igjen i mor....

 

Lurer på om jeg skal driste meg på vekta i morra..... Målet må være å avslutte året på samme vekt som i fjor - 81 kg......

 

Stå på jenter B). Dette kan vi bare vi bestemmer oss B).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Vi skriver torsdag, og så langt full kontroll :P. Sitter og holder på å sulte ihjel.... Skal ta blodprøver fastende. Kjenner hvor avhengig jeg er av å spise frokost :huh: .

I dag er det minusgrader og klarvær her, så formiddagen tilbringes ute i frisk luft. Har fått ordnet meg så det blir dansing og styrke på senteret i kveld -me like B).

 

Dristet meg på vekta i går - 83,5 kg. Det var forventet...... Og sannsynligvis har den vært enda høyere på mandag :o. Så målet om 81 kg etter nyttår er innen rekkevidde.

 

Ha en strålende dag der ute :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg, Panki, med stålkontroll og mål innen rekkevidde :D Denne uka blir det kun to treningsøkter på meg; det er opphopning av aktiviteter av ymse slag som begynner å slå inn. men jeg føler iallfall at det går riktig vei nå - når jeg overspiser gjør jeg det på nøtter og cornflakes, ikke på smågodt... det er jo framgang, det? Å ikke gå på autopilot og laste opp kilovis med godteri på butikken ;) Målet hver dag er selvsagt å spise ofte nok og riktig mat, slik at i det minste magesekken ikke lures til å tro at den MÅ ha søtsaker. Det holder jo lenge at hjernen og psyken lever i den villfarelsen - noe jeg også jobber for at det skal bli slutt på.

 

Veiedag i morgen...

 

Ha en god dag,, alle som leser her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

73,3 kg i dag, dvs - 2,2 siden bekjennelsens time for et par uker siden. Da går det definitivt rette veien - og jeg gleder meg over det :-)

 

Adventstida ligger an til å blii det jeg alltid drømmer om: hyggelige aktiviteter og faktisk ikke noe særlig stress. Det hjelper jo veldig å anse 1 stk vasket kjøkkenvegg som god nok husvask, f.eks. :P

 

Ha ei super helg, damer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, bra det ikke er så ofte julebord :(

 

Og jeg som hadde hatt en fin uke, sprakk fullstendig på mat og drikkefronten på julebordet i helga.. Og da snakker jeg fullstendig..

Dagen etterpå var helt ille, ordentlig dårlig samvittighet for alt det jeg hadde dyttet innpå, og sikkelig hodepine på toppen av det hele..

Eneste trøsten var at det var ordentlig artig da..

 

Men etter en deppe søndag, hvor jeg var sint på meg selv.. så tok jeg meg selv i nakken i går, har jo opplevd både "sprekker og tilbakefall" før og selv om jeg snubler innimellom så er det viktigste at jeg reiser meg igjen !!

 

Så nå er jeg tilbake på den smale sti jenter :)

Da ble det en times gåtur i det iskalde trønderværet, og en puls step time etterpå. Var helt utslitt etterpå, men det kjentes også GODT ut!!

Men har hoppet over veie dagen i uka her, blir bare deppings hvis jeg har ødelagt mye med min julebords utskeielse..

 

Blir noen utfordringer i uken her med noen jule middager, men skal holde meg unna alkohol, masse kalorier i det...og så har jeg lett for å bli litt grenseløs og dytte innpå av mat også da..

 

Enn dere, planer for hvordan julens utfordringer skal møtes ?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster, du er ei ekte heltinne! Bare går på igjen, bokstavelig talt, og i masse kuldegrader attpå til! Jeg unngår også vekta av og til, hvis jeg føler meg ekstra sårbar. Det ville jo være dumt å dytte seg selv så langt ned i kjelleren at godteri og kosemat framstår som det eneste som kan trøste...

 

Panki, åssen går det med deg? Er du like flink og motivert?

 

Jeg skal på julefest på fredag, men er ikke spesielt bekymret for det. Orker nesten ikke å drikke alkohol uansett, så der sparer jeg mange kalorier - iallfall så lenge jeg drikker vann og ikke brus som erstatning ;) Det blir ikke såååå mange matbaserte tilstelninger, men alle disse kakene og søtsakene som er så altfor lett tilgjengelige i flere uker i strekk blir nok en utfordring, ja. Jeg prøver å minimere søtsuget ved å spise litt mandler/nøtter og mørk sjokolade, men etter en periode med aaaaaaaaaaaaaaaalt for mye godtespising for ikke så lenge siden blir det jo fort MYE nøtter og ikke bare en liten bit av den mørke sjokkisen... det er jo likevel et steg i riktig retning, og disse sakene inneholder i det minste noen nyttige næringsstoffer i tillegg til alle kaloriene.

 

Fysisk aktivitet må til for å regulere denne tvangsmessige spisinga - det MÅ jeg bare få til. Nå blir det kun to skikkelige økter denne uka også, men det er vel bedre enn ingenting. De lange, fine gåturene blir til kortest mulig tur med bikkjene, siden det også her ligge på 14-17 minusgrader for tida :o

 

Så noen veldig sofistikert slagplan for advents- og juletidsutfordringer har jeg vel ikke, nei. Men jeg vil gjerne høre hva DERE gjør - kan jo være inspirasjon å hente fra dere, det vet jeg av erfaring :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...