Gå til innhold

En rød tråd


Anbefalte innlegg

Håper dere har ei bra helg på alle måter, damer. Jeg har jobbehelg, men kun npen få timer totalt, så det er god til til å nyte finværet vi har på disse kanter. Kaaaanskje det blir en trimtur før jobb i morge - det burde jo gå greit, siden jeg ikke begynner på jobb før nærmere ett :P

 

Fortsatt god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med gåturer og GR meny Viveabella, du er godt i gang nå :)

Panki: håper du holder hodet over vannet, tenker på deg :)

 

Er i gården er jeg storfornøyd!!

Vekta viste ned 0,7 kilo på ei uke, og så har jeg endelig klart 8 TP,

 

Jeg reiser på jobbtur til København i morgen og blir borte nesten ei uke.. Så satser på en hold vekten uke, jeg skal ha fokus på å spise så sunt jeg kan.

 

Ønkser dere en fin uke jenter, så "snakkes" vi :)

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag!

 

GRATULERER med framgang både trim- og vektmessig, Storesøster! Håper på rapporter fra det store utland i løpet av uka ;)/>/>

 

Her viste vekta 78,4 kg i dag, det betyr ned 0,8 kg og at jeg er tilbake ca det jeg var før den mystiske "oppturen" forrige uke... Lå ennå bedre an før helga, men bakte muffins til min kjære nyslåtte 15-åring og kom i skade for å smake på fem av dem selv :o/>/>

 

Kunne vært verre, for jeg klarte å sette vekk den siste :P/>/>

 

Et klart bevis på at jeg IKKE er klar for "litt" søtt av og til. Bedre å holde seg til frukt som søtsak for meg - og evt en Nutrilettbar i ny og ne. Liker ikke å spise de barene, egentlig, for de ligner jo veldig på vanlig godteri, og jeg ønsker å ha et kosthold hvor godteri IKKE er en naturlig del i det daglige. Men igjen, bedre med 1 "kontrollert" bar enn en kg med smågodt, som mange ganger har fremstått det eneste alternativet for meg, der jeg står sulten og med sukkerabstinens på butikken... Satser på at de dager snart er forbi, for godt :)/>/>

 

Jeg mangler fortsatt en drøy kg. på første delmål (-5 kg) så jeg går fortsatt rundt i slaskete underbukser og utvaska BH - blir så kjekt å få noe snasent innerst inne! Ho ho! :P/>/>

 

Hva med dere, jenter, har dere noe delmål i form av kg eller kg/tidspunkt, antall TP eller noe?

 

Ha ei superduper uke!

xxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter! :)/>/>

 

Gratulerer med fin nedgang til dere begge, vivaebella og storesøster! Og god tur til Køben, storesøster, tror det kommer til å gå helt fint å kose seg med måte :)/>/>

 

Håper alt er vel med deg, panki!

 

Selv har jeg det fint her jeg har sluret rundt på riktig side av delmål 1 (90kg) som jeg passerte tidligere i løpet av måneden (dato står vel i signaturen :)/>/>) - har vel hatt et bittelite platå siden månedsstart eller deromkring, men det er bare bra å ha tid til å kjenne på kroppen og hverdagen hvor GODT det er å veie 9-10kg mindre enn for fire måneder siden!!

 

Mål for meg denne gang, vivaebella, er å sette pris på meg selv underveis i hele prosessen - for meg er det prosessen som er selve målet, og nedgangen er en deilig bonus! Måtte virkelig rydde opp mellom ørene og innse at det tar TID å innarbeide nye, gode og fremtidig varige vaner...og da gjør jeg det; bruker absolutt så lang tid det tar og underveis lærer jeg masse om meg selv og om den nye livsstilen jeg skal omfavne fullstendig.

 

Så, med god planlegging så kan jeg nyte god mat (og unngå å lure på hva jeg skal ha til middag og risikere kjøpe annet tull), spise jevnlig gjennom dagen og slippe minst mulig sultfølelse (som kan tippe over i fysing - fysj og føy og ikke bra for en notorisk slukhals), kjenne at innvollene fryder seg over riktigst mulig næringsstoffer (minst mulig halv- og helfabrikata, palmeolje, sukker og annet ingen bør ha i seg i store mengder).

 

Og når hverdagene er hverdager stort sett, så er det null problem å takle annerledesdager eller ferieturer - etter mai måned og sommerferien, så har jeg testet ut "kose meg med måte"-praksisen, og den fungerte som smurt :)/>/>

 

Porsjonskontroll og velge best mulig - alle punktene mine gjentas som mantraer, så de til slutt skal sitte i ryggraden og jeg kan bruker minst mulig energi på planlegging og gjennomføring fordi det til slutt er blitt en vane og faste rutiner.

 

Underveis trenger jeg noe å se frem til - uten å stresse (viktig å ha minst mulig stress på grunn av prosessen!) - så det å kunne passere delmål og markere nye delmål er en fin ting som holder motivasjon og fokus oppe. Ingen tidsfesting - selv om jeg holder på i en tråd som kaller seg Ned 3 kg i august, så er det kun å ha noe å strekke seg etter og se at det er liv og røre der nesten daglig - uvesentlig om jeg klarer 3kg i løpet av en måned eller ikke!

Trener masse på å ikke bli skuffet når det svinger på vekten, må skjønne mellom ørene at det er sånn kroppen er skrudd sammen, skjer masse i den som jeg ikke har full kontroll over, så en dag med underskudd av kalorier betyr ikke alltid at dagen etter viser nedgang på vekta. Og det svinger nesten daglig! For meg har det vært lurt å gjøre det sånn, oftest husker jeg ikke engang hva tallet var, og må kikke på mobilen for å kunne skrive det riktig ned her inne :)/>/> Sånn sett føler jeg at jeg har lykkes med den mentale treninga ;)/>/>

 

Et område jeg etterhvert skal fokusere noe mer på er fysisk trening...hittil så har det vært tre måneder med 8 treningsturer totalt per måned og en svært høy dørstokk å forsere, men nå i august har det løsnet bittelitt. Har øvd meg veldig på å ikke få dårlig samvittighet når jeg ikke har kommet meg ut, tross fint vær og tid til det osv...så lenge jeg har hatt flest hverdager med kostholdet så har det ikke vært nødvendig å stresse med å nå mange TP i uka (satte 4TP på utregninga, men ikke nådd dit engang per uke). Denne uka (kun lørdag-søndag) ble det 8TP, faktisk, men kun pga laaaaang tur i går med kjæresten. Hvis vi klarer å gjøre det til en vane, kan det hende jeg bare trenger å overtale meg selv til å ha lyst til å drive med styrketrening. Og etter en skrutinering i speilet (setter pris på meg selv og at jeg er mindre i omfang enn jeg var) kan jeg se at det må strammes opp og ikke bare gås ned i vekt).

 

Stopp meg, noen.... :)/>/> ble lang rant inne hos deg nå, vivaebella, burde kanskje ryddet opp i noen tanker inne hos meg selv først før jeg kommenterte her :blink:/>/> jaja

 

Kortversjonen:

Neste delmål er 85kg (foreløpig hovedmål 75kg) - null tidsfrist på å nå dit

En målsetning er å øke treningsnivået noe - men MÅ være overkommelig og mulig å overholde i mitt hverdagsliv og uten å gi dårlig samvittighet om det blir TP under anbefalte 7 per uke.

 

God mandag til dere alle sammen!

Klem :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, Juni72 - ingen tvil om at du har jobbet godt med det mentale og at du dermed er på en god vei - som du sier, det er et poeng med veien i seg selv, og når den veien nærmest MÅ ende i bedre helse, trivselsvekt og å sette pris på seg selv er det vel rett og slett en KONGEvei? Eller DRONNINGvei, da :D

 

Bare hyggelig med lange utgreiinger - jeg synes det er både inspirerende og bekreftende å lese det dere andre skriver/tenker.

 

Jeg merker at min egen mentale prosess også er i ferd med å bære frukter - når det dukker opp muligheter til å bevege seg nå, så legger jeg det inn i planen min mye oftere enn før. Og dette er ikke sånn treningssentertrening, men turer ute i frisk luft. Jeg vet jeg vil trenge litt variasjon utover vinteren, og har en snedig plan om å gjøre om noen av tur-øktene (som i beste fall fører til bedret kondis i tillegg til positiv effekt av frisk luft) med dansebasert kondistrening. Og så får jeg se når jeg kommer igang igjen med styrketrening av typen pilates eller tilsvarende som styrkes kjernemuskelaturen - for det trenger jeg blant annet for å unngå nye ryggproblemer.

 

Synes vi har både gode tanker og god praksis, jeg - og det med minimalt stress og null negative tanker! Iallfall akkurat i dag ;)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello GRRRRRRLS!!!

 

Juhu, det er fredag! Håper dere har noen knakende gode planer for helga. Og da tenker jeg ikke bare på å ha gode strategier for å få til dette med mat og trening, men også "det rundt". Som å gjøre koselige ting med gode venner, med barna og resten av familien, eventuelt låse seg inne på badet/klatre opp i et høyt tre/gå en lang og langsom tur alene for velfortjent fred og ro.

 

Selv skal jeg på hytta med to gode venninner - vi gleder oss intenst alle tre, og har pakket enorme mengder garn! Vi er nemlig veldig glade i håndarbeid, særlig strikking og hekling. Og så har hver av oss tatt ansvar for ett middagsmåltid. Det blir både moussaka, rakfisk og vegetarpai i løpet av helga. Jeg har laget pai med utgangspunkt i GR-oppskrift. Nam! Er vi heldige blir det vær til å rusle i - which reminds me... må huske å pakke pulsklokka sånn at jeg kan dokumentere eventuelle trimpoeng :P

 

Det blir spennende med veiing på mandag. Jeg er heldig og har gode venner som forstår at jeg trenger å være nøktern med mat og drikke - altså ikke noe press om å spise mer, eller ta et glass til... så det er igrunn bare opp til meg hvordan det går i helga.

 

Håper å høre fra dere snart og riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello GRRRRRRLS!!!

 

Juhu, det er fredag! Håper dere har noen knakende gode planer for helga. Og da tenker jeg ikke bare på å ha gode strategier for å få til dette med mat og trening, men også "det rundt". Som å gjøre koselige ting med gode venner, med barna og resten av familien, eventuelt låse seg inne på badet/klatre opp i et høyt tre/gå en lang og langsom tur alene for velfortjent fred og ro.

 

Selv skal jeg på hytta med to gode venninner - vi gleder oss intenst alle tre, og har pakket enorme mengder garn! Vi er nemlig veldig glade i håndarbeid, særlig strikking og hekling. Og så har hver av oss tatt ansvar for ett middagsmåltid. Det blir både moussaka, rakfisk og vegetarpai i løpet av helga. Jeg har laget pai med utgangspunkt i GR-oppskrift. Nam! Er vi heldige blir det vær til å rusle i - which reminds me... må huske å pakke pulsklokka sånn at jeg kan dokumentere eventuelle trimpoeng :P/>

 

Det blir spennende med veiing på mandag. Jeg er heldig og har gode venner som forstår at jeg trenger å være nøktern med mat og drikke - altså ikke noe press om å spise mer, eller ta et glass til... så det er igrunn bare opp til meg hvordan det går i helga.

 

Håper å høre fra dere snart og riktig god helg :)/>

 

 

Juhuuu, Vivaebella! Jeg er her, jeg! :D

 

Håper du har hatt en fin helg på hytta med gode venninner! :)

 

Det virker på meg som du har både hverdag og helg under kontroll, gjennomtenkt og planlagt og motivasjon til å gjennomføre også - kjempebra!

 

Er fornøyd selv om dagen, nyter letthetsfølelsen og merker hvor godt det er for selvtilliten å føle meg mye mer vel enn for bare fire måneder siden. Bruker mindre tid på planlegging, mye går greit av seg selv - fint å teste ut litt hvordan det er ment å skulle bli fremover (for godt!). Innimellom drar jeg frem kjøkkenvekta, men det er kanskje en-to ganger totalt i løpet av en hel uke. Annerledesdager tar jeg som de kommer, men prøver alltid å velge best mulig samtidig som jeg føler at jeg koser meg like mye som jeg ville gjort før (UTEN dårlig samvittighet - vinn-vinn-situasjon, spør du meg! :D

 

Kosthold er altså under kontroll - trening not so much, men regner med det tar seg noe opp utover høsten. Alt som innføres skal være overkommelig og ikke minst gjennomførbart ikke bare nå, men også videre i livet mitt - og det uten at jeg må henge med hodet om det ikke alltid blir like mye. Trenger styrke og utholdenhet, og det skal jeg også klare å oppnå men alt til sin tid. Mantraet for øyeblikket er: "null stress - null stress - null stress" :D - Og litt Nike: Just do it! (og det funker hittil i matveien, altså, dørterskelen er LITT høyere, men kjenner at det er litt lettere for hver gang og føles veldig godt etterpå).

 

En fin uke til oss alle!

 

Hvordan går det med dere, storesøster og Panki?

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni72 - så inspirerende å lese om din strategi, og at den fungerer! Ikke tvil om at det du gjør er det aller lureste en kan gjøre som jojoslanker (eller hva man skal kalle seg når vekta kun så vidt har sneiet innom trivselsvekta på sin ferd opp og ned, slik som jeg de siste... 30?!? åra!).

 

Storesøster - bra jobba med kun et par hundre gram opp på en sådan tur! Bare det å være på tur i seg selv kan få kroppen min til å reagere med f.eks. vannoppsamling, forstoppelse og alt mulig, så det trenger ikke å bli det aller minste vanskelig å komme tilbake til godfølelsen og ytterligere nedgang for deg :)

 

Panki - hva skjer hos deg for tida? Håper du holder koken og tar vare på deg selv :)

 

Hytteturen med venninnene ble helt herlig! Hadde til og med fint vær og litt urbane innslag med shopping og kafe på lørdag, og en fin gåtur i fjellet på søndag. Som deg, Juni72, kjenner jeg meg lettere og sprekere i kroppen - mye bedre kondis enn i begynnelsen av juli da jeg også gikk denne turen. Herlig! Maten vi hadde med var jo bare fantastisk god, og jeg hadde bortimot null søtsug og overspisingstendenser, og koste meg med planlagt kake på kafeen. Vekta viste hyggelige tall i dag: 77,1 kg og 1,3 kg ned siden forrige mandag. Hurra! Nå blir det truseshopping, for jeg har gått ned 5,1 kg siden oppstart/restart :D

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viveabella: Grattis med nedgangen :)

 

Og så det er jo så herlig når klær, blant annet truser, blir for løse !!

Håper du fant deg noen nye og lekre ;)

 

Ser du er inne i en god "flow" nå, stå på, dette går riktig vei!

 

Jeg er i full gang med å få av Danmarks grammene og litt til, noterer ALT som puttes i munnen og har full fokus på å oppnå 7 TP.

 

Ha en super onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt truseløs!!! he he, neida, jeg har jo de gamle, ulekre, men uka bare fyker avgårde uten at jeg rekker så mye mer enn jobb, middag, kor/trening, så shoppingen får jeg ta til helga.

 

Høres ut som de Danmarksgramma ikke har en sjans til å få varig opphold, Storesøster - bra jobba :D

 

Jeg var på Salsa solo (et dansekurs) i går, og detviste seg å være den perfekte kondisøkt - mye mer effektivt enn en times rask gange iallfall, og veldig artig! I kveld er det "vanlig" salsakurs, antagelig mindre intensivt, men fine trimpoeng å ta med seg for noe jeg virkelig har LYST til å gjøre. Annenhver mandag går jeg 30 + 30 min til og fra korøvelse, så nå er planen å legge inn gå- eller joggetur den mandagen det ikke er kor også. Dessuten har jeg tenkt at en eller annen form for trening/tur skal legges inn ii helgene. Totalt ender jeg da opp med fin og variert aktivitet, som ikke minst er "realistisk" aktivitet både i omfang og innhold i framtida. jeg gikk nemlig til det dramatiske skritt å melde meg ut av treningssenteret - har vært der trofast i over 6 år, med litt slappe perioder innimellom, riktignok. På høy tid med noe nytt, altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fortsatt i riktig retning etter Danmarks-uka, storesøster :) Jeg tror også september blir en bra måned når det gjelder fysisk aktivitet!

 

Vivaebella, gratulerer med å ha brutt med treningssenteret og funnet noe mye bedre! Det er jo alt vi gjør som blir noe av og gir resultater :D

Ser ut som det ikke bare er meg som har funnet den rette oppskriften for egen livsstilsendring!

 

Heia oss alle sammen! Ja, det gjelder absolutt deg også, Panki :)

 

Forrige uke var jo en 2/5-uke mtp forholdet mellom hverdager og annerledesdager...litt bråkjekk på mandag hvor det kun var 100g oppgang, i dag svingte det bittelitt til i feil retning...men jeg vet jo hvorfor og at jeg har tatt hverdagen tilbake disse tre siste dagene og at belønningen vil vise seg til slutt, bare å fortsette å være flink :D

 

Hviledag i dag etter to fine skogsturer i går og forgårs, med så fint vær hele uka så blir det nok enda et par turer til og da må jeg kanskje regne litt om på menynivå, siden jeg fra før kun har regnet med ca 4TP i uka. Går vel ikke opp fra meny2, men greit å se hvor jeg bør ligge også hvis/når jeg er mer aktiv.

 

Straks pizzabaking og salatlaging...må bare svinse en tur i butikken først...når jeg gidder (sa jeg aktiv?) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert når motivasjonen er på topp og det bare går riktige veien, bare å gjøre seg klar til en fin helg med best mulige valg! :)

 

Her blir det lørdag på fredag, siden det er bytur med litt godt i glasset om litt :) Resten av helgen skal være på stell, så null stress!

 

Ha en fin helg, alle sammen!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

 

Beklager mine fraværende uker, men makan til hektisk tilværelse etter skolestart. Bryllup med overnattingsgjester i 4dager og tilhørende opprydding før og etter, full fart på jobb, foreldremøter og aktiviteter på barna.

Men det verste er vel at det er full krise på hjemmebane (for min del) og at jeg den siste uka har sittet på bunnen av det sorte hullet..... Det er skrekkelig slitsomt, jeg prøver så godt det går å holde maska ovenfor barna sånn at de får den oppfølginga og maten de fortjener. Men når barna er i seng om kvelden er jeg totalt utslitt både fysisk og mentalt :blink:. Har hatt et par "sammenbrudd", men heldigvis har jeg gode venner som tar vare på meg.

Midt oppi dette har det ikke vært lett å ha fokus og kontroll på mat.... Energien til å lage mat er minimal og matlysten er heller ikke den beste. Til slutt har jeg så vondt i magen og blodsukkeret er så lavt at jeg gjør helt gale valg.... Alt i alt har vekta holdt seg stabil og det får være bra for nå. Trening er fortsatt min medisin, men den siste uka har også det vært et ork - og DET bekymrer meg litt :angry:.

 

Så inntil videre får dere holde fokus - flinke er dere !!!!!! Jeg stikker innom når formen tillater det, men prøver så godt jeg kan å holde et visst fokus underveis :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panki, det høres ut som du har tøffe tak, ja. Ikke lett å fungere som klok, omsorgsfull og trygg voksen til enhver tid når det er storm på innsida og torbotempo på utsideá, men jeg må si det høres ut som du håndterer dette på en imponerende god måte. Godt å høre at du har venner rundt deg som kan passe litt på deg også :)

 

Hvordan har helga vært for dere andre? For meg ble det tacokveld i går, og det er så greit å kunne spise hva som helst - magemålet har blitt så mye mindre at det heldigvis ikke blir de helt store mengdene uansett. Og så har jeg nok kommet nærmere meg selv og mine egne følelser i løpet av sommeren, slik at maten ikke blir brukt som substitutt for alt mulig som ikke er på stell. Likevel har jeg foreløpig ikke akkurat følelsen av å være på "fast grunn" - det er tross alt ca 15 kg til som skal bort... og det kommer til å ta tid. Denne tiden skal være en bra tid :) Så det handler en del om å holde fokuset på målet, langt der framme, samtidig som det er fullt fokus på dagen i dag.

 

Heia oss damene, gjennom matkriser, livskriser, hårkriser OG gjennom happy times!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Panki!

 

Godt å se deg! Ta godt vare på deg selv nå i denne tunge perioden, så bra at du har gode venner å støtte deg på. Støtter meg til de fine ordene fra deg, vivaebella! Vi er her - går ingen steder! Stor klem :wub:

 

Som deg, vivaebella, har jeg rundt 15 kilo til som skal av, men stresser ikke med det. Nå har jeg sett på vektstatistikken min at jeg har en slags månedlig syklus hvor vekta hopper brått ned et par dager, så voldsomt opp igjen for så å klatre ned litt og litt til det når det "nye" tallet jeg brått så...denne helgen har vært sånn. Skal følge mer med neste gang, og se om det sammenfaller med den andre månedlige syklusen - kanskje det er et mønster her? Ellers tar jeg det meste med ro, kanskje ligget litt høyt gjennomsnittlig på inntak, men akseptabelt siden jeg har hatt 8TP uka som var (tror nesten det er ny rekord denne gang). På en måte ligner vel uka mi på sånn det kan bli når jeg når Hold vekten-fasen, så absolutt levelig i så fall :)

 

Glemte helt å lage ukesmeny i går, så da får jeg sette meg ned med det etter jobb i dag, tror det blir kyllinglasagne m salat her i dag og da er det kjapt å få inn det jeg trenger på handlelista. Bare seks middager igjen, så er uka på plass. De andre måltidene går ganske av seg selv, rullerer på faste "slägere", fortsatt ikke lei av dem!

 

Håper helgen gikk greit for dere andre også :)

klem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

 

Beklager mine fraværende uker, men makan til hektisk tilværelse etter skolestart. Bryllup med overnattingsgjester i 4dager og tilhørende opprydding før og etter, full fart på jobb, foreldremøter og aktiviteter på barna.

Men det verste er vel at det er full krise på hjemmebane (for min del) og at jeg den siste uka har sittet på bunnen av det sorte hullet..... Det er skrekkelig slitsomt, jeg prøver så godt det går å holde maska ovenfor barna sånn at de får den oppfølginga og maten de fortjener. Men når barna er i seng om kvelden er jeg totalt utslitt både fysisk og mentalt :blink:/>/>. Har hatt et par "sammenbrudd", men heldigvis har jeg gode venner som tar vare på meg.

Midt oppi dette har det ikke vært lett å ha fokus og kontroll på mat.... Energien til å lage mat er minimal og matlysten er heller ikke den beste. Til slutt har jeg så vondt i magen og blodsukkeret er så lavt at jeg gjør helt gale valg.... Alt i alt har vekta holdt seg stabil og det får være bra for nå. Trening er fortsatt min medisin, men den siste uka har også det vært et ork - og DET bekymrer meg litt :angry:/>/>.

 

Så inntil videre får dere holde fokus - flinke er dere !!!!!! Jeg stikker innom når formen tillater det, men prøver så godt jeg kan å holde et visst fokus underveis :huh:/>/>

 

Kjære Panki, jeg tenker på deg! Slitsomme dager på hjemmebane er UTROLIG tøft.. Godt å høre at du har venner som støtter deg, og forstår godt at det å holde fokus på rett mat nå blir nedprioritert..

Jeg håper du klarer å spise noenlunde riktig, sånn at du har energi til treningen din. Viktig med "medisin" i tøffe tider. Take care :)

Vi er her for deg.

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer :)

 

En glad melding fra meg: Danmarks grammene og 0,5 kilo til har forsvunnet i løpet av siste uke. JUHUU ! Jeg er superfornøyd!

Men så har jeg også spist ca 1500 kcal hver dag og samlet opp 7 TP, så nok en gang har jeg bevist ovenfor meg selv at GR funker..

 

Jeg har også noen kilo igjen. Det er ikke så mange i antall, men de har vært på kroppen min leeenge, så vet jeg må kjempe for hvert gram av de.

Og regner med at det kommer til å ta sin tid.

Men det skremmer meg ikke lengre, jeg sier til meg selv at livstils endring tar faktisk TID, og det er okey :)

 

Keep up the good work :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter!

 

Hvordan har helgen deres vært?

 

Sakser inn fra dagens innlegg på min egen tråd:

Høstværet har meldt seg nå, og fristet ikke spesielt å gå ut i dag...hadde litt lyst men noe greier som måtte ordnes, dessuten skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for ikke å få til trening, så da blir det ved neste korsvei i stedet for i mål med ukas TP.

 

Ellers har kroppen kanskje også blitt innstilt på høst eller no - har ikke vært så sulten og fysen siden jeg startet i mai, i alle fall ikke sammenhengende over flere dager! :blink: Selv en temmelig giga porsjon med kokte grønnsaker ved siden av 250g fiskekaker har ikke hjulpet spesielt...hmm, har litt å gå på, men vil gjerne få mest mulig volum ut av de siste kcal for i dag...noen tips?!

 

Enten høstmodus eller så stresser det meg at jeg er blitt med på et kurs - og synes vel det krasjer litt med "dette tar den tiden det tar"-mentaliteten jeg jobber så hardt med å holde på. Både medlem på treningssenter igjen for noen måneder og skal holde regnskap overfor noen jeg ser ansikt til ansikt...og stressfritt skal dette også være!

 

Plukket med meg noen gode råd, og fikk bekreftelse på at tankegangen min er ganske så på rett vei...men lurer på om ikke kroppen min nå i høst- og vinterperioden krever litt mer fettrik kost enn helt mager? Hvordan er det med dere andre der? Vet at fettrik i så fall betyr mindre volum...hmmm - ble et par hmmm nå i kveld, kjenner jeg :huh:

 

Ha en fin søndagskveld! Ny uke og nye muligheter allerede i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med supre resultater, Storesøster! Veldig bra jobba :)

 

Juni72, jeg kjenner meg igjen i den irriterende sultfølelsen - og merker hvor utfordrende det er å holde på MITT opplegg når verden forøvrig kjører helt andre løp og forventer at jeg skal være med... Det er jo mer enn utfordrende nok at kroppen/hjernen til tider prøver å sabotere ;)

 

Kommende uke er jeg svært lite villig til å inngå kompromisser som utsetter min egen plan for fare, merker jeg. Det er heller ikke det beste utgangspunktet for ei ny uke å være fullstendig utslått etter langjobbing fredag og lørdag - søndagen har gått med til soving og ikke alt for sunn spising. dermed forberedt på dårlige nyheter på vekta etter ei "dårlig" uke. Desto bedre å kjenne at slik trives jeg ikke med å ha det, ergo må jeg gjøre noe med saken!

 

Er det flere enn Juni72 og meg som kjenner litt på ekstra utfordringer når høstmørket kommer snikende på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat noen happy dag på vekta i går, nei, men likevel synes jeg detvbegynner å svinge skikkeligvav denne uka her :D Jeg har nemlig danset salsa solo i kveld, og det var kjempemorsom OG ga 2,5 TP. Kan vel neppe få en bedre tirsdagskveld enn det :) Kjører delvis shakes og delvis fast føde denne uka, for å komme skikkelig inn i egen totalt igjen. På lørdag skal jeg i bryllup, da skal jeg spise alt jeg blir servert uten dårlig samvittighet overhodet! Men først en ny runde med salsa i morgen. Herlig!

 

Hva med dere, jenter, har dere funnet treningsgleden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Vivaebella!

 

Vekta svinger gjerne litt ekstra innimellom, det har i alle fall jeg sett på app'en min som er koblet opp mot baderomsvekta. Går på den hver morgen til ca samme tid, og det er et nyyydelig sikksakkmønster fra dag til dag, gjerne langt ned for så å snu brått opp igjen...det er derfor det er viktig å ha et langsiktig mål og holde blikket festet på gjennomsnittsgrafen som sier at det går i riktig retning - i snitt og på sikt :) Så salsadansing og god kontroll på kaloriinntaket vil gi resultater! Stå på!

 

Treningsgleden min eksisterer fortsatt mest inne i hodet mitt, men jeg stresser ikke med det - skal ikke ha dårlig samvittighet fordi jeg ikke får gjort noe aktivt en dag/uke. Har klokkertro på at i løpet av de siste 10-15kg jeg skal ned så dukker det opp en fin og naturlig treningsperson i meg, vet jo hvor godt det føles å ikke drasse på 99kg lenger, så ser veldig frem mot resten!

Styrke og kondisjon er målsetninger jeg skal fokusere mer og mer på, men alt til sin tid ;) Et langt lerret igjen å bleke på kostholdsfronten, spesielt finne noe annet fokus når oksehungeren raser som verst.

 

Flott begrep, forresten! TreningsGLEDE :)

 

Hvordan går det med deg, storesøster? Og Panki, er du innom og leser, hvordan går det på hjemmebane - klarer du å ta vare på deg selv midt oppe i alt sammen?

 

Ha en fin dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Takk for støttende og fine ord etter mitt forrige innlegg, det varmer :P .

Det er 11dager siden sist jeg var innom og MYE har skjedd :o. Etter mitt forrige besøk ned i det store sorte hullet kom jeg fram til at nok er nok!!!!! Jeg bestemte meg rett og slett for at jeg er ferdig i det forholdet jeg er i og ønsker å begynne på nytt. Dette er en stor avgjørelse, men det er den rette. Jeg gruet meg veldig til å fortelle det til min (eks)mann..... Men det har gått over all forventning. Etter å ha tenkt seg om litt er han faktisk ganske enig i at vi ikke har det bra sånn som vi har det nå. Det er en stor lettelse at også han har innsett det, så nå har jeg et lite håp om at fortsettelsen kan gå for seg i rolige former.

 

Så nå ser jeg lyset i tunnelen igjen. Det er akkurat som om jeg brått ble flere titalls kilo lettere... Når det gjelder den 'ordentlige' vekta mi så er den preget av at jeg har hatt mye å tenke på de siste dagene.... Matlysten har vært på bunn, men jeg har vært veldig flink til å holde meg til måltider og skikkelig mat og heller avstått fra godis. Så vekta i dag viste smått utrolige 82 kg!!!!!! Det er ned ca 3 kg...... Men jeg merker allerede at matlysten og dermed også godtesuget er på vei tilbake, så det er nå jeg får testa viljestyrken min.....

 

Det ble veldig mye om meg og lite skryt til dere, men det skal dere få igjen litt senere B) . Nå må jeg starte på middagen.

 

Stå på videre mine "chattevenner" . Klem fra Panki :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)/>

 

Takk for støttende og fine ord etter mitt forrige innlegg, det varmer :P/> .

Det er 11dager siden sist jeg var innom og MYE har skjedd :o/>. Etter mitt forrige besøk ned i det store sorte hullet kom jeg fram til at nok er nok!!!!! Jeg bestemte meg rett og slett for at jeg er ferdig i det forholdet jeg er i og ønsker å begynne på nytt. Dette er en stor avgjørelse, men det er den rette. Jeg gruet meg veldig til å fortelle det til min (eks)mann..... Men det har gått over all forventning. Etter å ha tenkt seg om litt er han faktisk ganske enig i at vi ikke har det bra sånn som vi har det nå. Det er en stor lettelse at også han har innsett det, så nå har jeg et lite håp om at fortsettelsen kan gå for seg i rolige former.

 

Så nå ser jeg lyset i tunnelen igjen. Det er akkurat som om jeg brått ble flere titalls kilo lettere... Når det gjelder den 'ordentlige' vekta mi så er den preget av at jeg har hatt mye å tenke på de siste dagene.... Matlysten har vært på bunn, men jeg har vært veldig flink til å holde meg til måltider og skikkelig mat og heller avstått fra godis. Så vekta i dag viste smått utrolige 82 kg!!!!!! Det er ned ca 3 kg...... Men jeg merker allerede at matlysten og dermed også godtesuget er på vei tilbake, så det er nå jeg får testa viljestyrken min.....

 

Det ble veldig mye om meg og lite skryt til dere, men det skal dere få igjen litt senere B)/> . Nå må jeg starte på middagen.

 

Stå på videre mine "chattevenner" . Klem fra Panki :D/>

 

Panki, så gode og så dårlige nyheter er det lenge siden jeg har lest... Vi kommer til å være her inne lenge og vel alle sammen, virker det som, så da vet du at du har oppbacking fra tre skikkelige kjerringer (i ordets mest positive forstand) gjennom alt som venter deg framover. Det er utrolig godt å komme til en avgjørelse - ikke rart du føler deg lettere, altså - og dessuten minus 3 kg i "ekte" vekt også! Det er jo flott! Håper både du og (eks) mannen kommer dere gjennom oppbrudd og restart på hver deres kant på beste måte, slik at ungene blir så trygge som mulig uansett hvordan dere ordner det praktiske. - stå på, og ikke la deg lure av din indre ulv/okse/sabotør som roper etter mat og godteri ;) Du trenger all mulig støtte og trøst, ikke i form av kalorier, men omsorg, frisk luft, prat med gode venner, hyggelige aktiviteter med og uten barn osv... men dette vet du jo så klart fra før, måtte bare gi uttrykk for ønsket om å støtte deg :)

 

Fortsatt masse varme tanker og en klem herfra :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...