Gå til innhold

En rød tråd


Anbefalte innlegg

Hei Viveabella og alle dere andre flotte damer:)

 

Ja ja, jeg får vel bare bekjenne mine "synder".. Her har det sklidd rett ut...

Fråtsing av usunn mat og null trening..og rett tilbake til 81,3 kilo :(

 

Og jeg som var nede i 76,4.. Arghh

 

Men vet jeg klarer det, har jo gjort det før :) Så nå er det bare å brette opp armene og kjøre på!

Starten gikk i dag, så nå skal alt noteres ned, både mat/drikke og trening.

 

Krysser fingrene for at 2014 blir det året vi kommer i mål damer og blir der !!

 

Godt nyttårs klem fra storesøster:)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks godt nytt år, Vivaebella!

 

Husk mantraet - null stress - vektnåla skal ikke bestemme humørsvingninger, belønning for flinkhet kommer når kroppen bestemmer det, bruk ikke tankekraft på å ønske et annet tall enn det ble - bare fortsett å være flink, du! :D Nyt det du liker, innafor kalorimengde, så når du målet OG har spist og kost deg samtidig.

 

Velkommen tilbake her også, storesøster ;) Og et supert godt nytt GRår til dere begge - 2014 skal få se på snupper i bikinimodus når det blir sommersol (vi har gooooood tid!) :D

 

Stor klem (fra Juni72 som selvfølgelig har gått opp litt i jula, tross mye flinkere enn tidligere år, men nå kommer hverdagene og da vet jeg jo hva jeg skal gjøre, null dårlig samvittighet eller stress (FORBUDTE FØLELSER!)) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Storesøster og Juni72 - dere er på plass i 2014 med kraft, styrke og riktig innstilling, ser jeg!

 

Det er en del å jobbe med her, det må innrømmes. Men jeg ligger også bedre an enn vanlig etter jula - selv om gårsdagen ble den mest late og fråtsende i manns minne! Vekta venter på mandag, så det er noen dager til neste "sannhetens øyeblikk". Planen er å rekke å få inn i hodet igjen det å planlegge innkjøp/menyer - med stor vekt på grønnsaker - før mandagen...

 

Og så snuser jeg litt på et nytt treningssenter - kjenner stor motstand foreløpig, så jeg har ennå ikke satt mine ben der - men kanskje det kommer? Skal uansett fortsette med salsa, som er veldig moro og ok mosjon. Så får vi se hvor langt vi alle har kommet ved neste månedsskifte. Jeg har tenkt å sette meg nytt delmmål for kommende mnd når vekta har talt!

 

Hurra for 2014 - her kommer vi!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår Viveabella:)

 

Ble en liten utskeielse på nyttårsaften her, men håper den ikke ødela uken her...

Men hentet meg inn i går, og kan notere 3 TP hittil i uka:)

Jeg har bestemt meg for å fokus på det jeg lykkes med, så akkurat nå er jeg fornøyd med at jeg er tilbake på den smale sti!

 

Nytt treningsenter høres spennende ut, og så flott at du har funnet en treningsform som du trives med :)

 

Vi skrives:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Storesøster - den smale sti er virkelig den rette veien å gå ;) Jeg sjangler foreløpig både hit og dit uten helt å finne retningen, men er likevel innstilt på at jeg klarer det jeg skal - sånn over tid B)

 

Vekta viste i dag 76,9 kg, men jeg vet at med fokus på masse grønnsaker og nok vann, vil mye i systemet omstille seg på et sunnere liv bare i løpet av ei ukes tid. Nå er alle julekakerester og konfektesker behørig tømt, og nye søtsaker skal ikke i hus om det er opp til meg, så here I go again!

 

Tenker at jeg vil sette små delmål på ca -0,5 kg i uka, og -3,5 kg pr mnd. Og så er det på høy tid å jobbe mer med maten - det er et ork for meg, men jeg vet jo at det er der nøkkelen ligger. Får jeg i meg riktig sort og mengde, er jeg mye bedre rusta mot søtsug og mentale knekker..

Etter mange uker med relativt grei nedgang pleier jo kroppen å stritte imot, så jeg legger inn lavere nedgang de siste to månedene.

 

Jeg HÅPER at dette er en realistisk plan - illfall er det mer moderate takter fra meg enn før. Ofte har jeg jo beregna at jeg kan klare 5 kg pr mnd, og med en naturlig svingende forbrenning som min har det ført til mange skuffelser... Hvis jeg derimot klarer å holde dette skjemaet, vil jeg jo være i mål ganske nøyaktig et år etter siste "restart" :D Så kan jeg bruke de neste to åra på stabilisering... Heller det, enn 30 år til med jojoslanking! (Gisp, dette gir jo litt av et perspektiv... jeg tror det er snakk om mer enn 30 år for min del; jeg var jo godt igang med å utvikle en spiseforstyrrelse før jeg var 15 år og i vår blir jeg 45...)

 

Mål 3. februar: 74,5 kg (-2,4 kg på 4 uker)

Mål 3. mars: 71 kg (-3,5 kg på 1 mnd)

Mål 31. mars/1. april: 67,5 kg (-3,5 kg på 1 mnd)

Mål 1. mai: 64 kg (-3,5 kg på 1 mnd)

Mål 2. juni: 62 kg (-2 kg på 1 mnd)

Mål 30. juni/1. juli: 60 kg (-2 kg på 1 mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!!

 

Godt nytt år til dere alle :D.

Så flinke dere er til å holde liv i tråden og jobbe med fokuset! Veldig hyggelig å stikke nesa innom å se at det er liv ;). Jeg har tenkt på dere titt og ofte, men har ikke tatt meg tid og hatt motivasjon til å lese eller skrive :huh:.

 

Det har vært et krevende halvår. Nå ser jeg lyset i tunnelen og gleder meg til fortsettelsen :P. Vi tok avgjørelsen om å gå fra hverandre i oktober og tida fra da har vi brukt til å finne ut hvilken løsning vi skal gå for. Vi har landa på en løsning som jeg tror blir bra for barna, og for min del er det en perfekt start. Så 1. mars skal min (enn så lenge) mann flytte ut. Jeg vil foreløpig ha hovedansvaret for barna, men han bor helt i umiddelbar nærhet, så det vil bli en glidende overgang for barna hvor vi begge er veldig tilgjengelige for dem. Vi kommuniserer bra om barna, men det er ganske krevende å bo i samme hus...... Så jeg teller ned til 1. mars B).

 

Nok om det.... Jeg har ikke helt klart å ha superfokus på mat og kosthold, men holdt vekta rundt 83kg inntil midten av desember. Da skled det hele litt ut og ALLE godteskåler ropte høyt på meg.... Så i romjula nådde jeg 85-86 og bestemte meg for å ta tak igjen. Så med unntak av nyttårsaften har jeg klart meg bra :P. I dag viste vekta 82,1!!!! Jeg har funnet en app som gjør matregistrering til en lek. Kaloriteller fra MyFitnessPal. Den er superenkel i bruk, og hver dag når du fullfører dagens registrering får du en melding om hvor mye du vil gå ned i vekt hvis hver eneste dag er lik de neste 5 ukene. Den gir deg også full oversikt over fordeling mellom karbohydrater, fett og proteiner. Den erstatter ikke dette forumet, men det er mye enklere å registrere dagens inntak ;). Den har også mange andre muligheter også, men de har jeg ikke satt meg inn i enda. Den er gratis.

 

Huff.... Dette ble langt, og jeg burde gått og lagt meg for lengst..... Men kort oppsummert har jeg det bra og er på rett vei. Treninga er selvfølgelig i boks (4-6 dager pr uke). Jeg lover å stikke innom snart igjen. Klem fra Panki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Viveabella og Panki :)

 

Så utrolig koslig å høre fra deg igjen Panki :)

Har jo tenkt masse på deg! Spesielt siden jeg også har opplevd det du opplever nå.. For selv om det er noen år siden nå, så husker jeg godt hvor tøft det var.. Og hvor mye energi det krever.

 

Jeg syns du har virkelig tatt grep om både kosthold og trening nå, supert at du er igang igjen! :)

Håper du kommer til å være masse her inne fremover, har savnet deg.

 

Er igang igjen selv her i gården..Det er jo bare helt mystisk hvor fort jeg legger på meg igjen når jeg mister fokuset på sunn mat og trening ;)

Fokuset frem til sommeren blir å nå det endelig vekt målet mitt og BLI der, samt å få en sprekere livstil. For har erkjent at for meg, så er trening og nok fysisk aktivitet en viktig faktor for å holde vekten på ett nivå som jeg trives med.

Og så merker jeg jo at humøret blir så MYE bedre av trening også!

 

Ønsker dere en super helg jenter, vi skal ta sunne valg og få rørt på oss :)

 

Klem fra Storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, damer! Hei, Panki!

 

Så fint du er tilbake, og vi er nok flere som har tenkt på deg og som føler med deg. Selv har jeg jo to slike oppbrudd bak meg (men "bare" ett med felles barn), og husker godt hvor uendelig lang tida ble når man ufrivillig bodde under samme tak... det ble noen drøye måneder, ja. Man har jo et veldig behov for å komme seg videre når avgjørelsen er tatt! Men siden dere har relativt store barn, er det helt sikkert veldig bra for dem at det går i rolig tempo - og veldig flott at dere får til en løsning med bosteder i nærheten av hverandre. Bra jobba, Panki! Og bra jobba med å "si opp" godteskåler og denslags ;)

 

Jeg kjenner fortsatt STOR motstand mot treningssentre, så jeg har ikke gjort som jeg hadde tenkt i romjula. Dvs har ikke hatt prøvetimer noe sted. Men denne uka starter omsider dansen opp igjen, så da blir det 1-2 timer i uka med middels til intensiv kondisjonstrening. Kjenner tydelig at det ikke er nok - så jeg har økt på med gåturer i lunsjpausa på jobb. Prøver å ha fokuset på at alle monner drar, og så får jeg jobbe videre med motivasjonen når det gjelder styrke/saltrening ellers.

 

I dag viste vekta 76,1, og det er 800 g mindre enn forrige uke - og jeg må innrømme at slike lesbare resultater foreløpig er min sterkeste motivasjon! Så føler jeg meg bedre rusta til å få ei helt fin matuke uten trøstespising på sofaen - søtsuget har IKKE sluppet taket hos meg, nemlig. Klarer jeg å ha lørdag kun en dag i uka, eller et minimalt daglig inntak av søtt, vet jeg at jeg kan nå målet :)

 

Fin mandag til alle :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)

 

Vips har det gått ei drøy uke siden sist jeg var innom.... Det er ikke noe problem å få hverdagene til å gå ;). En gladmelding er at leiligheten min eksmann skal inn i er ledig ca 1. februar!!! DET er ikke lenge til :D :D. Er sikker på at dette blir en bra start!!

 

Fokuset er på plass og jeg registrerer og står på. Vekta denne uka viser 81,8, det er ikke mer enn 300 gram ned, men prosessen er riktig - det er det viktigste. Jeg er heller ikke kvitt søtsuget og kjemper hver dag. Min nye strategi er mye tyggis og prøve å vente litt til.... Ofte klarer jeg å avlede meg selv, eller ender opp med å ta meg litt mat. Jeg har ikke spist godteri siden natt til 1. nyttårsdag. For meg er det lettere å la være enn å ta litt.....

 

Skulle gjerne ha smittet dere med litt av min treningsglede. Det er jo sååå morsomt når man først har kommet i gang :D. Jeg holder koken og er på trening 10-12 timer i uka. Det som er viktig er at dere finner noe som funker for dere, og som dere kan opprettholde over tid. Jeg har funnet min greie, et lite treningssenter med familiær atmosfære, flinke og trivelige instruktører, en variert timeplan og ikke minst har jeg fått flere gode venner som jeg trener sammen med flere ganger i uka. Alt dette er med på å holde meg i gang også når det butter motivasjonsmessig :P.

 

Nå datt det inn 4 unger her, så nå får jeg ordne litt med dem. Håper dere har en super helg og nyter den tilmålte kosen som helga bringer med seg :D. Klem fra Panki

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panki, så gode nyheter! Veldig godt at det løsner litt på hjemmefronten, da! Og du er altså bare så flink, som klarer å holde overtaket på søtsuget.

 

Det klarer IKKE jeg. Hele forrige uke ble det store mengder kjeks, kaker, godteri, ferdigpizza osv, og minimalt med trening. Vel, jeg måkte snø et par timer to dager etter hverandre + danset salsa så svetten drev en time en annen kveld - men når vekta viser PLUSS 2,4 kg siden forrige uke, er det ikke overraskende. Men sur blir jeg jo, uansett. Enda jeg VET hva jeg har gjort og hvorfor det går galt. Nå forsvant hele signaturen min også, ser jeg - er ikke sikker på om jeg gidder å rekonstruere hele den laaaaange rekka av uker som har gått siden juli i fjor, ettersom jeg nå nærmer meg bunnpunktet igjen. (Vips, så var den tilbake, helt uten videre, den signaturen)

 

Dypest sett handler det vel om at jeg ikke setter høy nok verdi på meg selv, når jeg stadig behandler meg selv så dårlig. Og så trenger jeg trøst og støtte, men har vanskelig for å be om det (de jeg har rundt meg trenger enda mer trøst og støtte, så da blir det liksom feil å be om fokus på meg). Og junkfood og godteri blir slett ingen mager trøst - iallefall blir ikke jeg mager av den trøsten :P Litt galgenhumor må man kunne koste på seg, selv om gode råd er dyre... hø hø hø...

 

For noe dritt, altså! Men helt ned i det dypeste kjellerhullet, der man ikke lenger ser streif av lys, VIL JEG IKKE!!! Kjenner at det er nære på at jeg mister forfestet og sklir utfor kanten til det hullet der. Det er utfordringer rundt meg som jeg i liten grad kan gjøre noe med (har allerede gjort alt som er mulig og litt til), og jeg VET jo at det man ikke kan gjøre noe med må man forsone seg med. Men jeg klarer ikke det helt heller - for det handler om 1) barnet mitt 2) ekteskapet mitt 3) jobben min, og til slutt handler da alt om hvordan jeg ser på meg selv, og meningen med min eksistens. Snakk om svartsyn på en mandag! Men slik er det akkurat nå.

 

Bra for meg at jeg innførte ett års kjøpestopp av klær i oktober - for da kan jeg ikke gå ut og kjøpe ny bukse selv om den eneste som passa nå har revna (heldigvis pga slitasje, ikke fordi den er for trang B) ) - jeg må rett og slett få til dette med maten, slik at neste bukse i skapet blir passe igjen :D Snakk om hell i uhell, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vivaebella!

 

Så trist å høre at livet butter :huh:/>. Det er ingen god følese å føle at man nærmer seg kanten av det store sorte hullet og at fotfestet glipper :blink:/>.

 

Det første du må gjøre er å sette deg selv høyere opp på prioriteringslista. Det er ingen som tjener på at mamma/ektefelle smeller inn i veggen. Derfor er det viktig at også DU har noen og støtte deg på. Og min erfaring er at det ikke er så mange andre som gjør det, derfor er det ditt ansvar å ta vare på deg selv.

 

Det neste skrittet kan være å sette seg bittesmå mål som du har krefter til å gjennomføre. Det er viktig at du ikke dveler over tilbakefall, men umiddelbart retter deg opp i ryggen og tar tak på nytt. Kanskje fokuset den nærmeste tiden skal være å holde vekten stabil. Det er jo ikke nødvendig å stresse med nedgangen i tøffe tider. Dette er jo en varig endring, ikke en slankekonkurranse hvor det er viktig å komme først i mål, men å komme i mål med hodet hevet og selvfølelsen inntakt.

 

Hvis du skulle trenge noen og ventilere til kan du gjerne sende meg en personlig melding. Jeg pleier å være god til å lytte :mellow:/>.

Stå på videre. Jeg krysser fingrene for at det løsner for deg på alle plan veldig snart. Det skal ordne seg for kjekke jenter <3. Klem fra Panki (som for øyeblikket har hele kroppen over vann ;)/>)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Panki - eller kansskje jeg skulle kalle deg flyvefisken, siden du har hele kroppen over vann ;)

 

Disse utfordringene i livet har vart ved i henholdsvis 2,5 og 4-5 år, og faktisk har det vært ganske utfordrende på et tredje område i ti år!!! så "nær stupet"-følelsen er ikke av ny dato akkurat. Det siste 3/4 året har jeg egentlig kunnet høste frukter av iherdig og mangeårig arbeid med meg selv (i kategorien "det er ikke alt man kan rå over, men man kan rå over hvordan man forholder seg til alt", og dermed praktisert gode måter å ta vare på meg selv. Dessuten har jeg god mental støtte i ei nær venninne og en annen veileder - men som kjent; man bruker jo opp energien på det å mestre/håndtere/holde ut også - og innimellom blir det bare tomt for pågangsmot... og da får denne røde tråden min være stedet dette kommer fram fra tid til annen.

 

MEN, jeg har klart å roe ned meg selv de siste dagene, og det beste målet på det, er at jeg har klart å gi kroppen mye bedre mat, i mer passende mengder. Tillater meg en tur på vekta hver dag - og ser at pr. i dag veier jeg 1,1 kg mindre enn på mandag. Så er neste utfordring å finne annen helgekos enn det søte ;)

 

Uansett veldig kjekt å vite at det er noen som leser her inne,og som gir støtte ved å komme med tilbakemeldinger - tusen takk for det :)

 

Håper du får ei fin helg, med fin flyt, enten i eller over vann ;)

 

Klem!

 

Hei Vivaebella!

 

Så trist å høre at livet butter :huh:/>/>/>. Det er ingen god følese å føle at man nærmer seg kanten av det store sorte hullet og at fotfestet glipper :blink:/>/>/>.

 

Det første du må gjøre er å sette deg selv høyere opp på prioriteringslista. Det er ingen som tjener på at mamma/ektefelle smeller inn i veggen. Derfor er det viktig at også DU har noen og støtte deg på. Og min erfaring er at det ikke er så mange andre som gjør det, derfor er det ditt ansvar å ta vare på deg selv.

 

Det neste skrittet kan være å sette seg bittesmå mål som du har krefter til å gjennomføre. Det er viktig at du ikke dveler over tilbakefall, men umiddelbart retter deg opp i ryggen og tar tak på nytt. Kanskje fokuset den nærmeste tiden skal være å holde vekten stabil. Det er jo ikke nødvendig å stresse med nedgangen i tøffe tider. Dette er jo en varig endring, ikke en slankekonkurranse hvor det er viktig å komme først i mål, men å komme i mål med hodet hevet og selvfølelsen inntakt.

 

Hvis du skulle trenge noen og ventilere til kan du gjerne sende meg en personlig melding. Jeg pleier å være god til å lytte :mellow:/>/>/>.

Stå på videre. Jeg krysser fingrene for at det løsner for deg på alle plan veldig snart. Det skal ordne seg for kjekke jenter <3. Klem fra Panki (som for øyeblikket har hele kroppen over vann ;)/>/>/>)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag :)

 

Vekta viste 77,1 kg i dag, altså -1,4 siden forrige ukes lite velkomne oppgang til 78,5. Rett før helga viste vekta 76,5 - da snakker vi -2 kg på 5 dager, og jeg spiste og drakk normalt (1600-1800 ckal pr dag vil jeg anslå). Altså ingen tvil om at min kropp har en stabil ustabilitet!

 

Om målet for januar (som blir registrert 3. februar, siden dette er nærmeste mandag til månedsskiftet er mulig å nå, tviler jeg en smule på... det er snakk om 2,6 kg på ei uke, og det er neppe oppnåelig uten ekstreme tiltak. Og det vil jeg jo unngå, for å heller få en jevn og varig nedgang. Men under 76 kg - kaaaanskje? Det er mest opp til hva jeg får til med mat - hyppige nok og bra nok måltider. Jeg vil la dette være ei uke med grønt fokus og rene råvarer :)

 

Hva med dere andre, åssen går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Vivaebella!

 

Synes du er flink jeg :)

 

Nedgang er nedgang og det er vel viktigere at det går i riktig retning enn at det går så mye ned innen så lang tid - men det er min personlige overbevisning i denne GRomgang, synes det da er en stressfaktor mindre ;) og null stress=null vektøkning pga stress (vinn-vinn)

 

Har nå gått ned rundt 19kg siden mai i fjor - så, tilbake der jeg slapp sist, med andre ord - heldigvis! Antar jeg vet mer om hovedmålet når jeg nærmer meg 75-74 kg (BMI sier normalvektig først på 74, men hvis jeg får muskler av evt trening - når jeg får begynt, bare - så kan det jo tenkes at kroppen vil trives best på 75...men har all verdens tid til å nå dithen, så lenge jeg ikke går opp igjen! Sommeren som kommer vil jeg jo være mellom 15 og 20kg lettere enn i fjor, så det må jo bare bli bra :)

 

Føler jeg har klart å legge om til ny livsstil, gjelder bare å opprettholde den for evig og alltid - kose meg med måte fungerer fint som bare det, kunsten er å ha flest hverdager og aldri mer dårlig samvittighet for kostholdet.

 

Har latt være å registrere i ca en måneds tid, kanskje halvannen - men nå var det på tide å få litt oversikt igjen og sørge for at øyemålet ikke er blitt for generøst og at jeg får i meg passe mengde mat ofte nok. Hjelper stort på planlegging av dager og uker også i samme slengen, slipper stresse med "hva skal vi ha til middag?" på vei hjem fra jobb, for eksempel.

 

Hmmmm, stille fra både Panki og storesøster, håper alt er vel med dere også?

 

Klem til dere alle!

 

Holder jo på med månedstrådene, så ikke alltid jeg blir å skrive ned grublerier - resultater gjennom måneden havner jo der, bare å bli med - effektivt, motiverende og sosialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vivaebella!!

 

Jeg var supermotivert fra nyttår og frem til slutten av januar, men så fra den ene til den andre dagen var ALT borte :angry: Så nå jobber jeg meg inn i mine gode vaner igjen, med fokus på riktig antall måltider og riktig innhold. Men den største utfordringen er å ligge unna NEI-mat 6 av ukas 7 dager.... Så vekta raser ikke akkurat nedover her heller..... Det skal sies at vekta er stabil fra 16/1 som er siste registrering her inne (81,8 kg) så krise er det ikke, men "flink" vil jeg vel ikke kalle meg selv :mellow:

 

Juni72 - applaus til deg for at du klarer åholde fokuset oppe og få så fine resultater uten å stresse. Du er et veeeldig godt forbilde :wub:

 

Siden sist har jeg nå blitt aleneboer, så jeg prøver å lage litt nye regler for meg og barna. Blant annet har jeg utryddet "godteriskapet", nå kjøpes kun det snopet som skal fortæres i helga på fredag. Utenom det er det faktisk tomt i skapet, så jeg håper det hjelper på sikt...Jeg er veldig fornøyd med tingenes tilstand om dagen og kan ikke bruke det som unnskyldning for motivasjonsflukten.En litt lei bihulebetennelse ei heller, så jeg får bare gå i meg selv og finne tilbake til fornuften ;).Så jeg jobber videre!!!

 

Vi høres snart igjen :D

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, damer, fint å se dere :)

 

Høres ut som du er i gang med en ny, bra start på alle plan, Panki - det har du jammen fortjent også. Og Juni, du er et fint forbilde, ja. Målet mitt er identisk med ditt, så det er supert at du er innom og minner meg/oss på hvordan man gjør det for å komme dit :)

 

Foreløpig har ikke panikken og ambivalensen sluppet taket i meg, så jeg holder på som den reneste jojoen fortsatt. Som nevnt før - det er en del følelser knyttet til livets videverdigheter, som ikke er så lett å romme eller håndtere (ja, jeg har noen å snakke med - nei, jeg ser ikke noe særlig lys i tunellen). Så nå er jeg enda en kg tyngre enn forrige mandag. MEN jeg har begynt å trene!!! Hurra! Særdeles intensiv og målretta styrketrening med god veiledning og deretter 30 min utholdenhetstrening - 2 ganger i uka. Pluss dansinga, som også er kondistrening. En veldig bra start, synes jeg. Deilig å være i gang på nytt treningssengter, og kjenne at dette er MIN tid, som gjør MEG godt :)

 

Ha ei fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oj, her har det visst vært stille siden sist...

 

Og jeg har tyngende nyheter... over 80 kg igjen nå - til tross for trening 3 g i uka. Og det er ikke muskler som har ført til en økning på 3,5 kg på de tre ukene jeg har trent. Nei, det er det daglige inntaket av enten store mengder søt kjeks, ferdigpizza, smågodt, sjokoladeplater - eller på de verste dagene, alt på en gang. I dag tenkte jeg at jeg er ikke en gang en jojo-slanker - jeg er en jojo-feit! For slank rekker jeg jo aldri å bli mellom hver vektøkning. Bare trist og lei, fordi jeg vet hvorfor det ender slik, og jeg vet at jeg ikke får gjort noe med de dypereliggende grunnene. Det er nettopp derfor jeg spiser på denne måten - den eneste trøsten jeg er sikker på å ha tilgang på. Dvs., nå er jeg øyeblikkelig blakk også, så da spørs det jo... hø hø.

 

Håper dere har det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være noe galt med februar måned, i så fall, Vivaebella :)

 

Også her har vekta lagt på seg 1 kilo siden forrige uke...hadde den bare ligget unna kakefatet i selv bursdagsmåned over bursdagsmåneder og droppet snarløsninger som pizza, pannekaker, pølser og annen teit (men god) p-mat, så...

 

Vel, mars er rett rundt hjørnet - ingen tror det blir så mye mer snø i år, kan hende jeg tilogmed får startet gårundene mine igjen.

 

Kostholdsmessig skal det se slik ut 6 av 7 dager i uka: 3 måltider m knekkebrød m godt pålegg, yoghurt og cottagecheese/banan/druer/mandler/kanel, GRmiddag 1-1,5 porsjon og mest mulig grønnsaker. Liker jo alt dette, her skal solid planlegging inn igjen og sørge for at jeg ikke ender opp med p-mat-kjøret igjen... :blink:

 

Så, vi snubler litt, men reiser oss igjen, det er det vi gjør!

 

Jojo - har vært - fjernet fra vokabularet, alt for negativt ladet :) Samme med slanking - livsstilsendring har fått meg så langt, nå skal jeg trene videre på å føre den livsstilen på best mulig måte! (Si fra når noen har funnet en "trygg" men god kake å kunne innføre på bursdager)

 

Ha noen fine dager på tampen av februar - så skreller vi asfalt fra og med senest 1. mars! :D

 

BigSis og Panki - hvordan går det med dere?!

 

Klem til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

 

Det er liv i meg,og det går unna i svingene. Nå har jeg vært aleneboer i en måned, jobbet 90% (15% mer enn vanlig), jeg har malt stue og spisestue, og jeg trener 4-6 dager i uka og følger opp barn omtrent like mye som før... Så jeg har ikke fritidsproblemer B)/>. Men så lenge alle er friske og raske klager jeg ikke. Men som dere kanskje skjønner er ikke fokus på kosthold som står øverst på prioriteringslista.... Men selv med opptil flere tryningser i sjokoladeskåla, og til tider feil mat så er det ikke krise. Ligger og vaker rundt 81,2 kg. I signaturen min er det registrert 81,8 kg 6/2, så pila peker jo faktisk rett vei!!

 

Jeg veksler mellom å være fornøyd med den kroppen jeg har, og å ha et sterkt ønske om 5 kg til... Så der jeg er akkurat nå er å ha minst mulig fokus på vektnedgang og heller mer fokus på å spise fornuftig og kose meg med måte. Jeg trener så mye at det skal på sikt gi en svak nedgang hvis jeg kun spiser godteri i helgene. Og med en heller snau økonomi om dagen bør det være med på å trekke i riktig retning. Ikke så dumt at det ikke er godt for noe ;)/>.

 

Og at dere, som meg maaaange ganger, har gått på en liten bakketopp, det er bare å finne tilbake til den kunnskapen som ligger i oss og svinge første vei til høyre eller venstre, og brått er vi tilbake på rett vei igjen. Dette er en livsstilsendring, det vil gå opp og ned. Og tenk på hva vi har oppnådd tidligere, DET er fordi vi KAN, derfor KAN vi gjøre det IGJEN!!!!!

 

 

Stå på videre jenter! VI KAN!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så godt med positiv holdning, Panki og Juni72! Og veldig flott at du er ved godt mot og i god gang med ny tilværelse, Juni72. Fokuset ditt høres helt riktig ut, og jeg ønsker å la meg inspirere...

 

Livsstilsendring er jeg veldig for som begrep - men når man har holdt på med det prosjektet kontinuerlig i ca 10 år, og livsstilen slett ikke er i boks, er ikke jojo-begrepet mulig å dytte unna. Siden livets utfordringer er store og varierende, vil neppe ønsket og behovet for støtte, hjelp og trøst forsvinne. Men å leve år etter år i slik følelsesmessig unntakstilstand (som altså etter hvert har blirt den vanlige tilstanden)gjør det umulig for meg å slå meg til ro med at jeg ikke skal stille krav til meg selv om hva jeg skal få til ang. kosthold og trening - for jeg TRENGER jo i høyeste grad god helse for å stå i det jeg står i, og jeg ØNSKER å føle meg vel og være fornøyd med meg selv. Og hvis jeg skal vente med å stille krav til meg selv til livet går litt mer på skinner, er det neppe håp om å nå disse målene noen gang. Jeg er drita lei, ikke minst meg selv!

 

Men - jeg vet at sevbebreidelser absoulutt ikke fører til økt motivasjon, så nok en gang tenker jeg: BERRE GJER DET!

 

Jeg var syk ei ukes tid og kunne ikke trene, men er igang igjen nå. Kanskje det blir 2 styrkeøkter og 2 kondisøkter i uka framover? Det er iallfall både mulig, og moro når jeg holder på :) Kosten MÅ på plass, og jeg jobber mentalt så godt jeg kan med å ikke få panikk og ende med svarthvitt-løsning nok en gang (pulverkur i 1,5 uke, fråtsing i mat og søtsaker i 2 mnd...). Jeg vet hvor skoen trykker, og at det ikke er noen reell støtte å hente i heimen i det daglige, så da er det desto mer nødvendig å lage en realistisk plan. Wish me luck... igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dager og uker raser avgårde, og kilo "raser" på... det er jo naturstridig at kilo raser på; de skal jo eventuelt rase AV! Men nå på mandag viste vekta 85,5 kg, og det er det største og tyngste jeg har vært på 8 år. Men heldigvis våknet jeg med en ganske fredelig følelse denne mandagen, 2. påskedag, altså. Så uten dramatikk tok jeg fatt på dagen på en sunn og fin måte.

 

I dag er tredje dag i den nye tid! Det er nesten umulig å ikke tenke framover, synes jeg - på det å være "ferdig" og altså i mål når det gjelder trivselsvekt. Egentlig burde jeg jo bytta forum også, til ned 20-30 kg, for det er faktisk realiteten nå. Jeg TROR jeg skal kunne jobbe meg nogenlunde greit ned de første 10 kg, og så kommer det nok til å gå trått ogjen. Om jeg bare klarer å nå 65 kg, skal jeg lage meg en ny og lur plan når jeg kommer så langt - for jeg skulle gjerne veid 60-62 kg. I følge den nye, lure planen jeg la i oktober eller når det var, skulle jo dette målet nås innen 1. juli i år. Man kan vel trygt si jeg ligger etter skjema, ja...

 

Det aller viktigste for framgang er:

 

Kutte sukker/øke grønt og rene råvarer + vann

Mer bevegelse og styrketrening

 

Hva med dere andre damer, er dere innom her fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen, og jeg setter igang med strengere regime for å få fortgang i nedgangen, og for å "tvinge" meg selv til å sørge for god og RIKTIG mat. vekta viste 84,6 kg, så det er altså snaut en kilo mindre av meg nå. Snodig å tenke slik på det... Jeg kom på at jeg må jo ta målene mine også, for det er igrunn helsa og størrelsen som er viktigst for meg. Så dette gjorde jeg altså - selv om jeg jo er veldig klar over hvordan jeg ligger an. Det er bare å se på klærne - kun 1 bukse er til å få på seg nå, og det er desverre snakk om en god del cm som må vekk for at den neste som er i skapet skal passe. Ser for meg en forsommer i lange skjørt, med gnagsår på låra! Urk!!!

 

Jeg fjernet den milelange signaturen min, og har begynt på ny frisk der også - det var igrunn bare demotiverende å se at jeg veide MINDRE på denne tida i fjor. So here I go again!

 

Ha ei fin uke, dere som evt. leser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vivaebella :)

 

Så hyggelig å "se" deg igjen. Jeg har vært innom fra tid til annen for å se etter liv, men har ikke brydd meg om å legge igjen spor, for jeg har ikke "sett" noen andre. Kjiipt å begynne på nytt igjen, men det er ikke noe alterntiv å gi opp, så det er bare å brette opp ermene og lete frem motivasjon og gammel kunnskap.

 

Jeg klarer meg ganske greit, har lenge ligget rundt 81 kg, men har i påsken gått på en "marsipansmell" og har fått på meg to-tre ekstra kilo. Erfaringsmessig er disse ganske greie å bli kvitt igjen hvis jeg klarer å holde fokus et par uker. De siste 5 derimot klarer jeg ikke å finne motivasjon til "ta". Derfor har jeg heller ikke rapportert flittig her inne. Føler jeg har stått på stedet hvil de siste halvannet året....

 

Lykke til med nye tak Vivaebella!! Jeg heier på deg og vet at du kan!!

For min egen del er første mål å bli kvitt mine ekstra kilo innen 17. mai, så får vi se hvor veien går etter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panki, så fint å "se" deg :) Hvordan går det ellers i tilværelsen, har dere funnet formen som "delt" familie? Ja, for det er jo det man blir når man skiller lag. Jeg er veldig fornøyd med hvordan vi har fått til å bevare båndene som foreldre, slik at også besteforeldre, tanter, onkler, kusiner og fettere fortsatt er tilgjengelige og en naturlig del av kretsen rundt Prinsessa. Og etter som åra går blekner jo såre følelser også, slik at vi pr i dag rett og slett liker å omgås.

 

Jeg hadde veiing for mitt første delmål i dag - og jeg klarte det!!! Hurra! 82,9 viste vekta, og målet var 83. Så da ligger jeg jo hele 100 g foran skjema :lol: Ørlitegrann kunne også registreres når det gjelder kroppsmål, men de store utslagene ser jeg ikke ennå - og det er jo faktisk kun 2 uker jeg har holdt på, så det er greit. Det FØLES iallfall veldig godt, dette her :)

 

God mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...