Gå til innhold

En rød tråd


Anbefalte innlegg

Så koselig å "se" deg Panki :) Påske/hytteferie er litt av en utfordring, ja... har det igrunn på samme måte når vi er på hytta som er mine foreldres. De er jo et MEGET godt vertskap, som serverer kaffe og noe å bite i flere ganger om dagen pluss at det vanligvis er et kjempedepot av godteri og chips i et av kjøkkenskapene... Jeg er ikke sterkere enn at jeg merker at jeg trekkes mot det skapet, gitt :D De siste gangene vi har vært der, har jeg likevel klart å moderere meg (sammenlignet med i gamledager, altså - ikke særlig moderat i sammenligning med et godt GR-opplegg :P ). 10 dager er en voldsom utfordring, ja... krysser fingrene for at du klarer å gjennomføre "en lørdag i uka" selv om de andre fråtser hver kveld. Jeg VIL klare tilsvarende selv, men vet ikke hvor lett det blir. Vi skal uansett bare være fra torsdag til søndag, altså 4 dager, så det bør gå bra. Jo, vi satser på det, og berre gjer det, ikke sant?

 

I dag kunne jeg E N D E L I G se vekta vise under 70 kg. 69,8 kg for å være presis - men det er definitivt på "rette" sida av 70-tallet :D Jeg er så inderlig klar for noen dugelige innhogg i kiloene på veien til målet nå. Har faktisk snart brukt 20 uker på 7 kg. Og innrømmer glatt at selv om det er sunt og bra å gå sakte ned, håper jeg at de 10 neste kg ikke klorer seg fast like lenge. Snittinntaket disse tre første dagene av uka er 1350 kcal, og det betyr at hvis 1400 kcal i snitt er det rette for meg nå, har jeg litt å gå på til helga - lammelår & deilig rødvin + dessert på lørdag... slurp! Best av alt: det er min kjære gemal som skal kokkelere. Det skjer ikke ofte, så dette blir en jubeldag av de sjeldne :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var denne påsken da... :)

 

Ser ut som både vivabella, panki og jeg får noen utfordringer i påska.. Jeg skal også på hytta, drar på førstkommende fredag og blir der i 10 dager.

Gleder meg, det skal bli godt med laaang fri og tid til familien.. men så var det denne "hytte kosen" da.. Og den har bestått av mye god mat, rødvin og ikke minst snop/sjokolade.. Puhh..

 

Men vi klarte oss gjennom jula jenter :) så dette skal vi få til!!

 

Min "slag"plan er at ekstra mat/rødvin o.l blir KUN på lørdager, og så skal jeg ta med meg joggesko ( hytte ved sjøen)

Det er mange fine jogge/tur muligheter i område, og en joggetur i noenlunde rolig tempo i en halv time så forbrenner jeg ca 220 kcal.

Og tenker sånn at da får jeg litt ekstra å gå på.. hvis jeg får helt rødvin eller sjokolade sug..

 

Tenker at det er jo faktisk sånn jeg må "regne" i sommer også..så jeg IKKE går opp i vekt igjenn.. ALT som jeg putter inn i munnen SKAL forbrennes i løpet av ei uke.

 

Uken her går strålende, var på puls step i går og på zumba i dag. Jippi :D

Kjenner jeg er i siget nå..

 

Ha en flott onsdagskveld jenter

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansemix og styrke på planen i kveld - og to ulike dansetimer (kun 2 x 25 min) på lørdag. Dette blir ei bra treningsuke, med 4 økter slik som forrige uke. Vi har nå fått høre at det faktisk ER snø i fjellet der vi skal være i påsken, og det er meldt kuldegrader, så kanskje det faktisk blir bra med lavpulstrim likevel, denne påsken? Gjerne for meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske :)

 

Ser du er bra igang med å trene viveabella, er imponert over treningsviljen din :) Håper dere får en fin fjell påske med snø, her i trøndelag er det meldt ett utrolig dårlig vær med regn, snø, regn og atter regn..

Drar i dag, men har det kan være jeg "stikker" innom her hos deg vivebella i løpet av påsken :)

 

Målet mitt er å holde vekten stabil i påsken, dvs at tirsdag etter påske skal jeg fremdeles være 77 kilo !!

 

God påske hilsen til vivebella, panki og alle dere andre flotte jenter her inne :)

 

Påske klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 20

 

Mandag 2. april 2012

 

Vekt: 69,6 kg (- 0,7 kg, totalt - 7,3 kg)

Hals: 33 cm (-0, totalt - 1)

Overarm: 32 (-0, totalt -1,5)

Bryst: 92,5 (-0,5, totalt -3,5)

Under bryst: 75,5 (- 1 totalt -7)

Midje: 74 (-0, totalt -7)

Hofter: 96(-0,5 totalt -6)

rumpe: 103 (-2, totalt -7)

Mage: 94,5 (-0,5 totalt -7)

Lår: 59 (-1 totalt -6)

 

Mandag: 69,6 kg - - 2,5 tp (Boogiewoogie + styrke) - - 1340 kcal

 

Tirsdag: 69,1 kg - - 2,5 tp (Dansezamba + styrke) - - 1920 kcal - Bursdag - hurra for meg :D

 

Onsdag: 69,9 kg - - 0 tp - - 1423 kcal

 

Torsdag: 69,8 kg - - 0 tp - - 1244 kcal

 

Fredag: ?? kg - - 2,3 tp - - 1402 kcal

 

Lørdag: ?? kg - - 3,5 tp - - 3056!!! kcal

 

Søndag: ?? kg - - 3 tp - - uendelig mange kcal...

 

Aaaaalt for høyt kalorisnitt, men hederlige 13,8 tp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA FOR MEG! :D 43 år i dag :lol: og 69,1 kg sa vekta, så det går riktig vei. De nyeste buksene er egentlig litt for store. YES!! Blir en del ekstrakalorier i dag, vil jo feire meg selv litt. Indisk take away for mannen og meg, så noen voldsom utskeielse er det ikke snakk om. Og så skal jeg jo på trening først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA FOR MEG! :D 43 år i dag :lol: og 69,1 kg sa vekta, så det går riktig vei. De nyeste buksene er egentlig litt for store. YES!! Blir en del ekstrakalorier i dag, vil jo feire meg selv litt. Indisk take away for mannen og meg, så noen voldsom utskeielse er det ikke snakk om. Og så skal jeg jo på trening først :P

 

Hei vivaebella . GRATULERER MED DAGEN !

Selvsagt bør du feire . Man har ikke bursdag hverdag :)

Kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner, jenter :) Det var deilig med ekstra god (og mye) mat + is til dessert i går... kroppen fikk litt sjokk! Håper jeg klarer å holde meg på den smale sti resten av påsken - jeg har laget mitt eget påskeegg klart, og skal ikke spise mer søtsaker enn det som er i egget... mulig mor har bursdagskake til meg når vi kommer på hytta. I såfall blir det en liiiiten bit av den, noe som betyr litt mindre matde andre måltidene. Det er utrolig lett å skli utpå søtgaleien i påsken, men jeg SKAL klare å holde fokus. Så det så B) God påske igjen, alle - det blir stille her noen dager mens jeg er på hytta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratiis med dagen som var viveabella :)

Håper du hadde en super dag og at du har en fin påske på hytta.

 

Vi har dratt hjem fra hytta, det var ett ufyselig snø og slapse vær ved sjøen..Så nå blir det bypåske her på slutten.

 

Har fått trent endel, det er åpent på trenings senteret, heldigvis...for jeg har dessverre IKKE vært flink med antall kcal..

Har nok en gang opplevd at jeg MÅ holde meg unna sjokolade og annet snop.. jeg fikser ikke bare litt teorien..Jeg mister all kontroll.. :(

 

Så jeg blir superfornøyd hvis vekta viser 76 i neste uke også..

 

Vi "skrives" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

 

Må nesten si "endelig er påsken over.....". Her forsvant alle visjoner om måtehold og fokus på vei ut på hytta:-(. Mat og godis messig har jeg gått inn i et stort svart hull og forblitt der hele påsken..... Har ikke veid meg, men vi snakker sikkert 4-5 kilo pluss:-\. Og det til tross for daglige treningsøkter både ute og på senteret.

Det er bare en ting å gjøre og det er å finne fokus igjen og gjøre jobben på nytt.

 

Gratulerer til dere med flott innsats i påsken!!! Dere er FLINKE !!!!

 

 

Jeg kommer tilbake med lystigere rapporter når det er noe lystig å rapportere ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

 

Må nesten si "endelig er påsken over.....". Her forsvant alle visjoner om måtehold og fokus på vei ut på hytta:-(. Mat og godis messig har jeg gått inn i et stort svart hull og forblitt der hele påsken..... Har ikke veid meg, men vi snakker sikkert 4-5 kilo pluss:-\. Og det til tross for daglige treningsøkter både ute og på senteret.

Det er bare en ting å gjøre og det er å finne fokus igjen og gjøre jobben på nytt.

 

Gratulerer til dere med flott innsats i påsken!!! Dere er FLINKE !!!!

 

 

Jeg kommer tilbake med lystigere rapporter når det er noe lystig å rapportere ;-).

Hvis det er noen trøst så er vi i samme båt panki..påsken har IKKE gått bra for meg heller!!

Uff, føler at jeg mistet nesten all kontroll og dyttet innpå...Veier meg ikke før neste uke, det er sååå demotiverende hvis jeg har gått OPP i vekt, og det er jeg nesten sikker på..

 

Men nå er det ei ny uke og nye muligheter jenter :)

Sleit meg gjennom en puls step time i dag, og har holdt meg på ca 1400 kcal i dag, planen for uka her er å få av seg påske kiloene B)

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst så er vi i samme båt panki..påsken har IKKE gått bra for meg heller!!

Uff, føler at jeg mistet nesten all kontroll og dyttet innpå...Veier meg ikke før neste uke, det er sååå demotiverende hvis jeg har gått OPP i vekt, og det er jeg nesten sikker på..

 

Men nå er det ei ny uke og nye muligheter jenter :)

Sleit meg gjennom en puls step time i dag, og har holdt meg på ca 1400 kcal i dag, planen for uka her er å få av seg påske kiloene B)

 

Klemmer fra storesøster

Tre damer i samme båt - her er det best vi finner balansen i en fart, så ikke hele skuta velter :P Jeg var ikke på langt nær så flink med å holde fingrene fra godtefatet som planlagt jeg heller nemlig ... Heldigvis ble det fine gåturer på skaren i påsken, men jeg var oppriktig overrasket over at vekta ikke viste mer enn 0,9 kg opp siden forrige mandag... Det som er verre, er at jeg har spist ca 100 g sjokolade i dag også. Men NÅ får det jaggu være slutt! HELDIGVIS & ATTER HELDIGVIS er det åpent på treningssenteret igjen i morgen, så da blir det kanskje lettere å finne tilbake til hverdagen matmessig også. Dette skal vi få til, jenter - og ingen trøst i form av trøstespising ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 21

 

Mandag 9. april 2012

 

Vekt: 70,5 kg (+ 0,9 kg, totalt - 6,4 kg)

Hals: 33 cm (-0, totalt - 1)

Overarm: 32 (-0, totalt -1,5)

Bryst: 92,5 (-0,5, totalt -3,5)

Under bryst: 75,5 (- 1 totalt -7)

Midje: 74 (-0, totalt -7)

Hofter: 96(-0,5 totalt -6)

rumpe: 103,5 (+ 0,5 totalt -6,5)

Mage: 94,5 (-0,5 totalt -7)

Lår: 59 (-1 totalt -6)

 

Mandag: 70,5 kg - - 0 tp - - 2048 kcal

 

Tirsdag: 70,3 kg - - 4,5 tp (Zumba, Zamba og styrke) - - 1302 kcal

 

Onsdag: 69,7 kg - - 0 tp - - 1536 kcal

 

Torsdag: ?? kg - - 0 tp - - 1436 kcal

 

Fredag: 69,7 kg - - 2,6 tp - -

 

Lørdag: 2,2

 

Totalt 9,3 tp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips! Så var jeg igang igjen, med helt OK matinntak - NULL sjokkis i dag :D Dessuten hele 4,5 tp for kveldens treningsøkt som besto av 25 min zumba, 25 min zamba og 25 min styrke. Brant ufattelige 900 kcal på dette - tydelig at saker og ting har skjedd med kondisen! Kan jo hoppe og sprette og løfte vekter og holde på som bare det, og det er en HERLIG følelse :D JIPPI!!! Og fortsatt er det treningsmulighet både torsdag og lørdag, så dette tror jeg at blir ei bra uke. Hvordan går det med dere andre etter at påskemorgen har slukket sorgen over gamle synder? Jeg har trua på dere, altså - og håper dere nå koser dere med ny uke og nye muligheter. Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:-).

 

Det burde vel egentlig ikke være noen trøst at vi er fler i samme fråtsebåt, men på en måte er det det:-P. Trøsten er at fokuset og hverdagen er tilbake. Resultatet etter katastrofe påsken ble ca 3 kg pluss :-(. Men jeg vet årsaken og gjør noe med det... Grunnen til at det ble så mye er ikke 100 gram sjokolade men vi snakker vel heller kilo her...

 

Vel, nok om det. Fokuset og treningsiveren er på plass ;-). Tredje dagen i dag med full kontroll , og jeg har gitt meg selv 3 uker til å bli kvitt påskekiloene :-D. Dette kan ikke bli annet enn supert!!!

 

I kveld kommer 5-6 av treningsvennene mine på stråling og kveldsmat. Det gleder jeg meg veldig til B-).

Ha en strålende aften<3<3<3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er igang igjen vivaebella :)

Og det er jo bare helt HERLIG når du kjenner at du nå er i MYE bedre form enn før !! Jeg merker det jeg også.. jeg klarer mye mer på trening nå enn i høst og tåler større belasting for jeg blir helt utslitt..

 

Her i gården går det bra :) Jeg er igang med trening,og endelig så har det blitt litt bedre vær her i Trøndelag, så i dag blir det en rask gåtur i deilig frisk VÅR luft!!

Gikk en tur i går ettermiddag også, og det var bare så godt å kjenne på at snart er det vår jenter :)

 

Og det er helt utrolig deilig tanke at uansett hvor mange kilo vi klarer å gå ned ( eller å holde vekten, som deg panki) til sommeren, så er vi MYE lettere, slankere og ikke minst SUNNERE nå enn i fjor !!

Og bare det er jo en stor seier :D

 

Ha en flott onsdag, klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:-).

 

Vel, nok om det. Fokuset og treningsiveren er på plass ;-). Tredje dagen i dag med full kontroll , og jeg har gitt meg selv 3 uker til å bli kvitt påskekiloene :-D. Dette kan ikke bli annet enn supert!!!

 

I kveld kommer 5-6 av treningsvennene mine på stråling og kveldsmat. Det gleder jeg meg veldig til B-).

Ha en strålende aften<3<3<3.

3 uker på 3 kilo, det er jeg sikker på at du klarer panki :)

Nå har du fått fokuset tilbake, samt din enorme treningsvilje, og da er det bare å kjøre på !! Heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er vi igjen sammen i den båten som er på vei til riktig havn :D Jeg må si at jeg synes vi er noen skikkelig grepa kvinnfolk som ikke bukker under verken ved første eller andre hinder! Dessuten godt at det tross alt var færre kg enn fryktet som hadde kommet på i påskan, Panki. Vi heier på deg, hverandre og oss selv, så kan vi alle cruise videre med seilene til topps for å fortsette båtmetaforen. Ikke at cruiseskip har seil, men likevel. For full maskin og med stø kurs funker iallfall B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlagt trening utgikk i kveld pga av en (også planlagt) samtale som varte mye lenger enn som så - og det kom mye nbra ut av den samtalen, så da får det ikke hjelpe at treninga måtte vike. Prøver meg for første gang på lenge på egentrening i morgen formiddag - jeg har nemlig fri - hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solskinn og fridag er fine saker :) Treninga har foregått innendørs til tross for at forholdene ute er bortimot ideelle... jeg bestemte meg nemlig for å teste ut om jeg har kondis til å klare 4 x 4-intervall, og da var det veldig praktisk å gjøre den testen på tredemølla på treningssenteret. Det gikk igrunn over all forventning - gjennomførte uten problemer kondismessig. En ganske forsiktig start, da, med 4 min jogging i moderat tempo (8,5 km/t) og 4 min rask gange (6,5 km/t). Men betennelsen i hofta sa tydelig fra at dette ikke er noen aktivitet å holde på med altfor ofte. Som ventet akkurat det, for jeg kjenner jo at vanlig gange på flatmark er noe av det verste jeg kan gjøre mht betennelsen. Uansett, det var moro å se at jeg er sprekere enn jeg tror :D Hvis det ikke blir for smertefullt, har jeg to mål med intervalltreningen:

 

1: "lære" å jogge - dvs kunne løpe i moderat tempo minst en halv time. Mest fordi det virker så utrolig praktisk å kunne bruke jogging som trening når man er på reise, ferier osv. Men jeg har hatt joggeangst hele mitt liv - synes det er fryktelig ubehagelig :P

 

2: Komme på et høyere nivå kondismessig

 

Ellers er det som alltid deilig å vite at det er helg - håper dere andre også nyyyyter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag og helg, jenter :)

 

Skal bli godt med ei helg uten "påske press", jeg skal gå turer/trene og ellers spise sunt!! Og kjenner at det er faktisk godt for både kropp og sjel ;)

 

Uff ja, jeg kjenner godt til joggeangsten Vivaebella. Jeg har alltid ment at jogging må da være helt supereffektivt, tenkt hvor lettvint det er .. men så var det meg og løping da.. Forsøkte meg så vidt i fjor, klarte da å jogge noen minutter, gå og så jogge noen minutter igjen.. men så fikk jeg vondt i rygg/knær og måtte gi meg.

Men er jo letter i kroppen nå, så jeg drømmer om å komme igang igjen, og jeg vet jo som den "voksne og fornuftige" damen/jenta jeg er er at det er KUN jeg som kan gjøre noe med mine drømmer. Kanskje vi skal "sparke" igang hverandre?

 

God helg viveabella, panki og alle andre flotte jenter her inne !! Her går vi for "stø kurs og full maskin" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, stø kurs og full maskin skal være sikkert og visst, Storesøster! :D Ble faktisk så hard trening to dager på rad at det meste av lørdagen ble tilbragt på sofaen. Jeg klarte bokstavelig talt ikke å røre på meg... men bedre i dag - mye bedre. Og helt treningsfri. Gleder meg til å komme igang med ny treningsuke - og gruer meg litt til vekt og mål i morgen. Det er tydelig at kroppen binder vann etter hard styrketrening, sånn at vekta står stille når jeg har trent - men i løpet av ei uke burde det jo uansett ende med vekttap i form av fett uansett? Blir LITT lei av at det går så sakte/stagnerer. Og det er jo faktisk nesten 10 kg til som skal vekk... Men jeg skal prøve å ikke male fanden på vekta/veggen før jeg faktisk har vært på vekta + tatt mål av vitale punkter på kroppen i morgen. Krysser fingrene for gode resultater for dere andre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...