Gå til innhold

En rød tråd


Anbefalte innlegg

Heisann viaebellla og panki :)

 

Her har det vært stille siden sist...

Jeg har ikke vært her inne på ei uke..for her i gården har det vært katastrofe..Har dyttet innpå ALT jeg har funnet i diverse skap og det har vært null trening..så er ikke fornøyd nei.. :angry:

 

Det er slitsomt på hjemmefronten fortida og jeg drukner som vanlig sinne, frustrasjoner og sorg med mat..Pinlige greier jenter, men sånn er det..

 

Men nå er jeg oppe av "grøften" og mat inntaket i dag er under kontroll, så nå skal disse trøste grammene/kiloene av :)

 

Hvordan går det med dere? Kjenner at nå trenger jeg dere !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann viaebellla og panki :)

 

Her har det vært stille siden sist...

Jeg har ikke vært her inne på ei uke..for her i gården har det vært katastrofe..Har dyttet innpå ALT jeg har funnet i diverse skap og det har vært null trening..så er ikke fornøyd nei.. :angry:

 

Det er slitsomt på hjemmefronten fortida og jeg drukner som vanlig sinne, frustrasjoner og sorg med mat..Pinlige greier jenter, men sånn er det..

 

Men nå er jeg oppe av "grøften" og mat inntaket i dag er under kontroll, så nå skal disse trøste grammene/kiloene av :)

 

Hvordan går det med dere? Kjenner at nå trenger jeg dere !!

Scroll litt opp så ser du at vi (desverre) er i samma båt igjen :P Det er rett og slett noe dritt når det går skeis på denne måten. Det blir jo fort en ond sirkel også - at man blir mer sårbar for hjemmefrontens utfordringer når man ikke har helt stø kurs på livvstilsttien, og så blir det enda vanskeligere å holde stø kurs når hjemmefronten rykker innpå - og så har en det gående med "trøst" som egentlig tapper en for standhaftighet og selvrespekt... vel - vi er altså flere som kan støtte hverandre mens vi sjangler oss i riktig retning igjen :D Denne uka begynte jo fint for meg, med 2,9 tp i går og kjempemotivasjon for trening i dag. Helsa protesterte heller ikke mot denne fine planen - men så hadde jeg klart å ta feil av tidspunktet for treninga. Til overmål min desiterte favorittime - ikke gøy å gå glipp av på noen måte. Men vi SKAL fortsette mot målet vårt: en sunn livsstil som gir oss krefter til å møte alle livets utfordringer, enten de er av helsemessig eller familiær art - eller hva som helst annet. Ikke sant??? Vi berre gjer det! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God natt jenter!!

 

Snakk om å følge hverandre i tykt og tynt.... Men vi har hverandre og vi har på ingen måte gitt opp!!!

Her har rullegardina vært nede siden påske dessverre :angry:. Det begynte jo så fint, og jeg skled raskt ned til mine 80 kg. Men så var det bråstopp.... De påfølgende to-tre ukene har rullegardina vært nede uten å slippe inn så mye som ei lita lysstripe...... Dagen for skjerpings har stadig blitt skjøvet fram i tid og oksehungeren har fått råde.... Det er akkurat som om fettcellene står og skriker etter fett - og de har fått :blink:. Til tross for katastrofe i matveien har treningsviljen vært på topp, og det er jo ufattelig at man skal klare å gå opp i vekt når man trener 10-12 timer i uka - men det har jeg klart... Får vel ikke medalje for det akkurat :huh:.

 

En tur på vekta på mandag gav meg det kicket som skulle til :mellow:. Nå har jeg i allefall hatt full kontroll i 2 dager, og ikke har lysta på noe søtt vært så ille heller. Problemet mitt nå er at den berømmelige hyttefesten med jentene er på fredag :o . Den har vi gleda oss til i måndesvis, det blir ikke lett og være streit da.... Men jeg har bestemt meg for å kose meg på fredagen og til frokost på lørdag - så er det fullt fokus igjen. Trenger all mulig støtte jeg kan få :( .

 

Jeg har også bytta veiedag tilbake til mandager for å ha litt mer press på meg selv i helgene.

 

Så til dere andre som står stille i vekt eller har gått opp noen få gram - ikke bekymre dere, jobb videre og for all del prøv å unngå den mega sprekken jeg har gått på.....

 

Nå er det bare 8 timer igjen av nattevakta mi - og jeg er stup trøtt. Det lover ikke godt :unsure: . Det som holder meg oppe akkurat nå er tanken på fest på fredag, det kommer til å bli årets høydare B). God natt til dere alle.

 

Jeg skal nok en gang "berre gjere det"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo bare le av oss - det neste er vel at vi begynner å menstruere samtidig også :D

 

Jeg prøver nå å løse litt på presset på meg selv. Denne uka registrerer jeg f.eks kun TP, ikke matinntak. Dette er det flere grunner til:

 

1: Jeg orker ikke enda en sånn i seg selv liten ting, som jeg ikke klarer å følge opp. Og hvis man ikke noterer til hvert måltid hver dag er jo ikke registreringen verdt noe som helst

 

2: Jeg kan og vet mer enn nok til å spise moderate mengder og sunn mat - det jeg trenger å bruke krefter på er planlegging av innkjøp, innkjøp, matlaging og å spise maten. Her ligger jeg dårlig an - når energinivået er på bunn, må jeg praktisk talt velge om jeg skal dra på butikken, lage mat eller spise. Energi til alle tre tingene har jeg ikke. Så da blir jo resultatet der etter: handle halvdårlig ferdigmat eller spise cheerios rett fra pakka. Bare flaks at det ikke ligger noe godteri i skapet :P

 

3: Jeg veide 71,2 kg på tirsdag. Dersom vekta ikke har gått opp eller til overmål har gått ned kommende mandag, betyr det at det ikke er registreringen i seg selv som lenger er min motivasjon for å spise riktig (så riktig som det kan bli jfr pkt 2) - men at jeg er i ferd med å få innarbeidet et sunnere spisemønster og kosthold tross alt. Altså: en slags realiteringsorientering!

 

Lykke til videre jenter - vi skal reise oss igjen og igjen, helt til vi holder stø kurs med lette steg :)

 

Klem til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Åh, jeg er bare såå glad for at dere fins!! :)

Må innrømme at hadde det ikke vært for dere nå, så hadde jeg vel forsatt katastrofe uken min..og selvfølelsen hadde gått rett vest.. Men det hjelper å være her inne og det er jo helt utrolig hvor vi følger hverandre med oppturer og nedturer..

 

Uken her så går veldig bra når det gjelder kcal, men trening er det fremdeles null av.. men jeg er fornøyd med at en ting er på plass igjen !!

 

Håper energi nivået stiger etterhvert viveabella, det er sikkert smart å ta bort noe press :) og panki : kos deg på hyttefesten med jentene, fullt fokus fra søndagen : det klarer du !! :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ;).

 

Kan i dag melde om 3 fullførte dager med fullt fokus :D. Ingen små utskeielser en gang!! Jeg kan hvis jeg vil....

Det som er litt dumt er at jeg har blitt sørpe forkjøla, og det passer dårlig :angry:. Vi skal jo på hyttetur i morra.... Men paracet og otrivin hjelper og er med i veska B). I går hadde jeg verken lukt eller et snev av smak - men lyst på godteri hadde jeg. Snakk om at godterisuget sitter mellom øra!

 

Jeg er forøvrig helt enig med deg Vivaebella, vi kan nok om kosthold, riktige valg og mengder. Men for min egen del har jeg lettere for å holde fullt fokus når jeg registrerer. Har en lang periode nå ikke registrert og det er egentlig ikke noe problem. Men etterhvert som dagene går er det veldig lett og sakte men sikkert skli inn i gamle vaner, spesielt når det butter litt. Men vi må jo prøve, det er vel ikke meningen at vi skal registrere alt vi spiser her inne resten av livet. Jeg tenker at dette her er en læringsprosess som kommer til å ta lang tid. Jeg har i mange år gjort gale valg og det er ikke gjort på et år å glemme dem :huh:. Jeg tenker at det som er viktig er at jeg tenker over valgene mine daglig, og at selvom det går utfor (oppover) i perioder må fokuset på plass før kiloene blir for mange.

 

Nå må jeg sende barna på skolen. Ha en fin dag folkens B).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg viveabella og panki :)

 

Håper forkjølelsen gir seg panki så du får kost deg ordentlig på jentefest. En skikkelig jentefest med mye latter og glede, kan være rene vitamin innsprøytningen !!

 

I helgen blir det KAKE utfordringer på meg, skal i komfirmasjon.. men skal ta bare ETT stykke.

 

Dessverre har jeg ikke kommet igang med trening..Uff, jeg har stadig dårlig samvittighet for denne treninga.. Jeg skylder stadig vekk på at " har det for travelt, kjøring med ungene, husarbeid, venninner osv osv " men vet jo at det handler om mine prioriteringer..

 

Jeg lover at jeg skal bli bedre på dette etter sydenturen :)

Vi reiser 17 mai og blir borte en uke. Gjett om jeg gleder meg til sol og varme !! Og jeg er superfornøyd med at bikini,shorts osv er nå i str 40/42 :D

I fjor sommer var det størrelse 44..

 

Håper dere får en fin helg, helgeklem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager i Køben med mannen var ikke gunstig for magemålet gitt :lol: Det får jeg bare leve med - det er jo den generelle mangelen på fokus i kombinasjon med fraværende energi som er min EGENTLIGE utfordring. Ikke vet jeg helt åssen jeg skal få grep om det hele igjen - jeg turte ikke gå på vcekta i dag og måtte droppe trening, for jeg har til overmål fått blærekatarr, noe som er vanskelig å kombinere med høypuls boogie woogie og styrketrening :P Jeg får jo mange skritt, da, med alle de doturene... hø hø... regner med å tilbringe det meste av natta sittende på ramma, rett og slett. Prøver å behandle meg selv med masse drikke, slik det anbefales på legefronten, men er det ikke bedre i morgen må jeg vel få noe antibiotika. Skal ha heldagsmøte på jobb i morgen, noe som også kan bli en smule forstyrret av 40 doturer i timen... Synes dere også litt synd på meg, eller..? ;)

 

Jeg vil, jeg vil (nå målet mitt) og før eller senere får jeg det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke - nye muligheter.... Og takk for det!!!

 

Må bare melde med hue under armen at årsaken til min manglende rapportering er total mangel på motivasjon og fokus :angry:. Måtehold finnes ikke i min verden :blink:. Nå må jeg ta et oppgjør med meg selv: Ønsker du å være tjukk???? Svaret på det spørsmålet er NEI!!! Så da må jeg gjøre noe med det. Hver gang jeg skal putte noe inn i munnen skal jeg stille meg selv dette spørsmålet.

 

Treningsvilje og motivasjon er fortsatt på plass så det er kostholdsbiten det må jobbes med, eller egentlig godteri/snacks/kake biten..... Jeg har veid meg i dag, men skammer meg over tallene, så de forblir hemmelige inntil jeg igjen nærmer meg der jeg burde vært.....

 

Sånn det var dagens "bekjennelse".... Denne gangen SKAL jeg klare det ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke - nye muligheter.... Og takk for det!!!

 

Må bare melde med hue under armen at årsaken til min manglende rapportering er total mangel på motivasjon og fokus :angry:. Måtehold finnes ikke i min verden :blink:. Nå må jeg ta et oppgjør med meg selv: Ønsker du å være tjukk???? Svaret på det spørsmålet er NEI!!! Så da må jeg gjøre noe med det. Hver gang jeg skal putte noe inn i munnen skal jeg stille meg selv dette spørsmålet.

 

Treningsvilje og motivasjon er fortsatt på plass så det er kostholdsbiten det må jobbes med, eller egentlig godteri/snacks/kake biten..... Jeg har veid meg i dag, men skammer meg over tallene, så de forblir hemmelige inntil jeg igjen nærmer meg der jeg burde vært.....

 

Sånn det var dagens "bekjennelse".... Denne gangen SKAL jeg klare det ;).

Som jeg skulle sagt det selv - hvert eneste ord :P Se forøvrig detaljert bekjennelse under - og jeg sier som deg: denne gangen SKAL jeg klare det, jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at jeg har gode grunner for å ha endt med kun 1 treningsøkt i uka de siste tre ukene - helsa har rett og slett ikke holdt. Mye hodepine, smerter i hofter og bein, null energi (igjen) og urinveisinfeksjon av tredje grad (hvis det finnes!) på toppen... Samtidig er det nok slik at når jeg faktisk klarer de 3-4 øktene i uka som jeg "vanligvis" (iallfall de siste 2-3 mnd) har, bidrar det til at helsa blir bedre, fordi kostholdet blir bedre og da er det flere symptomer som blir savakere. Men jeg har vært - og er fortsatt - skikkelig dårlig, så akkurat treninga har jeg gjort mitt beste på etter omstendighetene. Bare så utrolig synd at min tilstand svekker meg på alle måter, slik at de dårligste/mest lettvinte løsningene i matveien må tas i bruk. Alternativet er ingen mat i det hele tatt, og det får jo være måte på lavt kaloriinntak B) Det enda mer tragiske er jo at sånn dårlig mat også gjør terskelen for å forsyne seg av godteri og chips veldig lav - er det ostepop jeg finner i skapet når jeg har slept meg ut på kjøkkenet fra sofaen, blir det ostepop jeg spiser. Nå har jeg bedt mannen min om hjelp til å få handlet - så får jeg fokusere energien på selve handlelista og bygge det hele opp igjen derfra.

 

Det føles som at kroppen er i ferd med å nærme seg nullpunktet igjen nå, dvs at jeg ikke har noen betennelser eller virus på toppen av de mer kroniske plagene, så jeg har godt håp om ei uke med iallfall 3 treningsøkter - og med bra mat! Har dessuten bestemt meg for at jeg skal hjelpe systemet mitt - rett og slett få i meg drikke, for det er det veldig dårlig med vanligvis. Jeg skal drikke 1 l om dagen denne uka - minimum, og uavhengig av om jeg også drikker de 7 dl jeg gjør på trening. Vet jo at man anbefales minst 2 l pr. dag, men 1 l må da være mye bedre enn ingenting?

 

Vekta viste 72,5 i går, dvs 3,4 kg opp på noen uker.

 

Trimpoeng mandag: 2,7

 

Give me strength :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ga enormt med kalorier pga nok en dag med mer jobb enn jeg tåler. Da ryker matopplegget så det smeller. Men det var i det minste ikke godteri jeg spiste! Her er gårsdagens positive resultater:

 

Ikke noe godteri

 

1,5 l fun light-saft + det jeg drakk på trening

 

2,6 TP - kjempeartig dansetime og styrketime :D

 

 

Åssen går det med dere? Håper dere er like sta som jeg har blitt: jeg tviholder på å plukke det positive/det jeg får til, og lar alt annet ligge. Man blir verken rettere i ryggen eller lettere i kropp og sinn av å piske seg sjøl for alt som ikke er "perfekt". Ikke sant? Vi berre gjer det! Helt til vi har fått til det vi vil, og resten av livet :) Og i går kom sommerværet her for fullt - DEILIG!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!!!

 

Så leit å høre at du sliter med kroppen Vivaebella :(. Men du er flink som klarer å bite deg fast i det som er positivt. Det er viktig!!! Positivitet avler positivitet!!! Får håpe sol og sommer kan hjelpe på kropp og sjel ;).

 

Jeg kan ikke skylde på noe i forhold til min stooore sprekk enn manglende motivasjon :huh:. Men jeg prøver også å ta vare på det positive og legge alle små og store glipper bak meg :). Akkurat for øyeblikket er jeg i siget igjen. Har hatt fullt fokus fra mandag med registrering av inntak og trim. Trimmen er ikke noe problem, trener fortsatt 8-12 timer i uka avhengig av hva slags aktiviteter som er på hjemmebane. Det blir nok oftere 12 enn 8, for jeg er flink til å skvise inn treningen.... Har også klart å holde meg innenfor kalorigrensen på 16-1900 kcal/d denne uka :P.

 

Ellers kan jeg ikke klage om dagen :D. Livet smiler på alle måter. Mannen i huset har begynt å innfinne seg med at jeg skal på trening hver dag B). Barna er friske og raske (bortsett fra minstejenta som har fått lus... ) og været her på Østlandet er jo bare helt fantastisk om dagen!!!! I går trente jeg på formiddagen før jeg og 2 treningskolleger kjøpte med oss sushi og dro ut til et familiested og koste oss i sola med god mat og strålende sol. Det hele endte faktisk med at vi bada!!!! Kan vel ikke si det var en varm opplevelse, men absolutt forfriskende B).

 

Nå skal jeg brå rydde litt før det er trening og sooool på programmet B).

 

Stå på videre Vivaebella. Vi berre gjer det i dag også :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Høres virkelig ut som det går bra med deg, Panki - så bra! Du er jo også veldig flink til å holde fast i det positive. Men hva med dere andre daner? Juni72 og Storesøster? Håper dere har det bra :)

 

Oj, som dagene flyr! Kan nesten ikke tro at vi nå har tippet juni. Dette skulle være en tid for å feire et solid vekktap, men ingen grunn til jubel - ennå. I mål SKAL jeg - og helst litt fort :P Vekta viste 71,8 i dag, så det er fortsatt snakk om 10 kg som skal forlate mitt legeme - for godt... Helsa er fortsatt absolutt ikke på topp, så jeg har vært ganske nær ved å gi opp. Den ene negative faktoren fører så fort med seg fler. Nå er jeg klar for en GOD spiral B) Så i dag velger jeg å se på de siste ukene som en sprekk kombinert med ugunstige omstendigheter - så here I go again! Jeg tror full sykmelding må til for å få god nok helse til at jeg kan klare å sørge for mine egne basale behov. Legebesøk på tirsdag - jeg tror hun er enig med meg, men vi får se.

 

Denne uka har jeg fått til to gode treningsøkter, men begge resulterte i total utmattelse. Jeg er ganske sikker på at mitt ekstreme sukkernntak forstyrrer mye av balansen, så det er dette jeg først og fremst må få orden på. Det kan kun lykkes ved å ha tilgang på BRA mat i store nok mengder til å ikke gå sulten - så registrering er nok rett rundt hjørnet igjen. Har hatt sykedag i dag, og er i ferd med å lage pastasalat med kyllingbryst, pesto og feta - masse kalorier, men også masse sunne saker. Må jo være fornøyd med at jeg overhodet har klart å LAGE middag, ikke bare varme opp en ferdigpizza :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld - snart ei ny uke. Jeg føler meg roligere og mer fornøyd med meg selv - det har ganske sikkert sammenheng med at jeg har tenkt å be legen om full sykmelding fra onsdag. Pussig at det skal sitte så langt inne når det gjelder en selv - det er jo som regel ikke noe problem å råde andre til å sørge for ro og hvile når det åpenbart er det som skal til ;) Skulle vel gjerne hatt flere rundt meg som gjennomskuer flinkisimaget og kunne hjelpe meg med et skikkelig spark bak for å komme raskere til denne konklusjonen. Men nå har jeg jo kommet fram til det selv, og jeg ser ikke bort fra at jeg ville protestert om noen drev og maste på meg om dette for et par uker siden... He he, det er fra seg selv en skal ha det, sier jeg (ikke bare fra "sine egne").

 

Nattahilsen herfra - snart tilbake med nye "gullkorn" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, gullkorn og gullkorn, fru Blom - men 71,7 på vekta er iallfall helt greit med tanke på hvor tungt (ho ho ho!) det har vært i det siste. Egentlig er det visst snakk om godt og vel en mnd hvor det har gått over stokk og stein. På det minste har jeg veid ca 69 kg i denne livsstilssnuoperasjonen, og det er jo faktisk innen rekkevidde igjen, skulle man tro.

 

I 2006 klarte jeg å slanke meg ned til 58,7 kg tror jeg det var - men det var med en lavkaloridiett med pulvershakes de første 5 månedene, så det var jo så mye enklere! Slapp å ta et eneste valg de 5 mnd, og fristelser eksisterte på en måte ikke - for det ble resultatet av en sånn svarthvitt-metode. Gradvis gikk jeg over til fast føde, med masse grønnsaker, rent kjøtt og fisk og relativt lite karbohydrater. Altså egentlig det samme som jeg gjør nå, men uten "snarveien" som pulvershakene bød på. Jeg var helt på nippet til å sette igang med pulver igjen forrige uke - var helt fortvilet over tingenes tilstand, og hadde så sterkt behov for å VITE at jeg vil oppnå resultater - FORT! Men, så konkluderte jeg igjen med at det er gode råvarer og moderate mengder mat passe ofte som er den eneste varige løsningen for å ende på trivselsvekt (som nok ligger på 60-62 kg) med sjanse for at den vekta blir VARIG.

 

Nå for tida er det mye fokus på slanking og kosthold i alle medier, og det snakkes mye om at det er å HOLDE vekta som er den virkelige tøffe jobben. Det i seg selv vet vi jo veldig godt. Og denne tanken har også nesten vippet meg av pinnen i de siste ukene - siden det jo har vært nesten umulig å jobbe med vektnedgang. Hvor ekstremt vanskelig skal det da bli å holde vekta i framtida? Blir livet likevel en evig opplevelse av slankekur? Det er jo akkurat det jeg vil vekk fra. Som sagt mange ganger før har jeg en klar teori om hva som skal til for min del.

 

1: Prioritere helsa og ta hensyn til helsesituasjonen, for å sikre overskudd til tiltakene nevnt under. Akkurat nå betyr det å få full sykmelding

 

2: Prioritere planlegging og innkjøp av riktig mat (mat er kilo, trening er gram i vektreduksjonssammenheng, så maten er helt vesentlig uansett åssen en vrir og vender på det)

 

3: Prioritere å bruke krefter på tillaging av riktig mat

 

4: Prioritere treningsøkter som er morsomme nok til å holde motivasjonen oppe, og krevende nok til å gi progresjon

 

5: Huske på, til enhver tid, at det er JEG som bestemmer i MITT LIV :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...bare meg igjen... regner med at det blir stille fra meg noen dager, for jeg skal følge dattera mi på sykehuset. Hvis det er noe som kan komme foran egen helse på prioriteringslista er det barns helse. Moderen føler seg ikke særlig høy i hatten, men tror og håper at vi skal få god hjelp til prinsessa.

 

Trivielle fakta fra i dag:

Vekt:71,7

Trening: 2,5 TP (Boogiewoogie og styrke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fint å høre fra deg Vivaebella!!!

 

Her er ståa som den har vært leeenge :angry:. Flink i uka, men total kollaps i helgene. Siden det i det siste har vært mange røde dager og ekstra dager med andre "hyggelige" aktiviteter har jeg atter en gang ikke mye positive resultater å rapportere om :blink:. Lurer på hvor jeg har lagt helgemotivasjonen min.... Hvis noen finner den så si i fra!!!! Men jeg har ikke gitt opp, og er helt enig med deg at raske løsninger ikke er gode løsninger. Derfor kjemper jeg videre inne i mellom de "svarte" hullene mine og venter på at ting skal løsne.

 

Så bra at du har erkjent at du må ta vare på deg selv for å kunne yte maks. Lykke til med legebesøket, og ikke minst lykke til med prinsessa - håper det ordner seg for dere begge ;).

 

Stå på Vivaebella!!! Og ja, det ER VI som bestemmer over VÅRE liv!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Viveabella og panki :)

 

Lenge siden sist dere hørte noe fra meg.. Har lest meg opp på hvordan dere har det, og viveabella: håper du tar godt vare på deg selv/helsa di og ikke minst prinsessa di :) Og panki: lykke til med å finne helgemotivasjonen, du har den vertfall midt i uka !!

 

Og så var det meg da.. Jeg har ikke vært her inne på ca 3 uker, motivasjonen min har gått "rett vest", jeg har dessverre ikke klart å ta vare på den eller meg selv i en tøff periode.. og resultatet er 3 kilo pluss.. Hmm :(

 

Så nå er vekta på 78 kilo igjen !! Men jeg er nå tilbake med livsstilsendringen min :) Har spist ca 1300 kcal den siste uken og har allerede 4 TP i uka her. Kjenner det er godt å ta tak i livet mitt igjen, det var ikke sunt for meg å legge prosjekt livsstilsendring på hylla...

Og det å dytte i seg sjokolade, masse mat og vin er INGEN løsning på såre og vonde følelser i forbindelse med ett samlivsbrudd, jeg føler jo meg bare verre av det..

 

Men nok triste greier, det var UTROLIG godt med en tur til syden ( selv om det ble bare meg og ungene..) og var faktisk ganske fornøyd med shorts i st 40/42 :)

 

I dag blir det en tur i marka før jeg skal på venninne treff :)

 

Ha en flott onsdag jenter, gode tanker fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Storesøster, ser du har hatt litt å bale med du også, ja. Får jo bare håpe at bruddet etter hvert vil gjøre ting lettere for deg og familien - ingen har det jo bra når ting overhodet ikke fungerer mellom de voksne (been there, done that - et par ganger... ugh!)

 

For min del er livet også ganske spesielt nå, siden prinsessa og jeg fortsatt er på sykehus. Ingen ting som tyder på at noe er alvorlig galt med henne, men vi blir her et par dager til og håper hun rekker å komme seg litt før vi reiser hjem. Jeg fant jo etter hvert ut at det er gratis nettilgang her, så da kan jeg jo oppdatere her inne også :)

 

Jeg kjenner ikke så mye direkte uro i sykehussituasjonen, men er tydeligvis veldig påvirket følelsesmessig likevel. Det går med ganske store mengder sjokolade og smågodt, nemlig... Siden det ikke er meg som er pasienten, er det ingen som passer på meg :P Denne friheten betyr også at jeg faktisk har kunnet reise på trening tre ganger denne uka, og dermed innkassert 8 TP eller der om kring. Vekta får leve sitt eget liv - den får jeg sjekke når vi er hjemme igjen, og stålsette meg for grusomme sifre :o

 

Føler meg igrunn ganske sprø, som sitter og gjør det stikk motsate av det jeg skal for å nå målene mine - med fullt overlegg ødelegger jeg for meg selv. Kan ikke la meg selv knekke sammen i skyld og skam av den grunn - har viktig funksjon i denne verden uavhengig av kroppens størrelse, fasong og vekt; nemlig: MOR til fineste prinsessa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger det nok en gang an til pulverløsning fra i morgen eller tirsdag. Dette med maten, eller rettere sagt godteriet, er rett og slett mer enn jeg kan hanskes med nå. Så da er det kanskje bedre å ta en timeout i form av pulverkur, enn å øke sukkeravhengighet og kilo dag for dag? Jeg heller mot pulver akkurat nå i alle fall. Hvordan har dere det i helga? Jeg er fortsatt på sykehus med prinsessa, men regner med hjemreise i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag...

 

Selv om innsatsen har vært på topp når det gjelder trening, hele 10 TP :) og det er MYE til å være meg !! så har nedgangen vært skuffende.. Ned 0,3 gram, så nå viser vekta 77,7

 

Men jeg er jo egentlig godt vant med at det går sakte men sikkert nedover, så det er vel bare å holde ut.. Motivasjonen er fremdeles på topp, startet dagen med å få på meg joggeskoene og gikk til jobb, og da må jeg jo gå tilbake også.

 

Viveabella: jepp, samlivsbrudd er ikke gøy.. men jeg må nok bare gjennom det.. Jeg blir ikke sett og hørt i forholdet, og kjenner at det skaper såå mange dårlige følelser hos meg..Utfordringen er å ikke bli overmannet av følelser, slik at jeg tar usunne valg mitt opp i det hele..

Så flott at dere får reise hjem snart, og så godt at det ikke er alvorlig sykdom i forhold til prinsessa di. Barna er jo det viktigste vi har :)

 

Kanskje du har det som meg når det gjelder følelser og mat/usunne valg? Tanken slo meg når jeg leste at du også "sklir" litt ut i matveien når du har det tøft?

Når det gjelder pulver så har jeg veldig dårlig erfaring med det, ble bare svimmel og uvel.

Men det kan jo være du tåler det bedre enn meg :)

 

Ha en fin dag, tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulrer med flott innsats, Storesøster - håper det viser seg som positive reultater på vekt og målebånd snart, da ;) Det er jo supert at motivasjonen er på topp selv om det går litt sakte.

 

Jeg har startet med pulver nå, såvidt. halvt om halvt i går, og så full rulle fra i dag. Jeg har positiv erfaring med det merket jeg bruker - de reklamerer jo også for at man skal få masse energi og føle seg bra så snart ketosen er i gang (etter noen få dager)... he he! Er fornøyd bare jeg får fri for mine egne tvangsmessige tanker og handlinger rundt mat ei stund, jeg - og noen litt raskere kg ned gir forhåpentlig ny motivasjon for å fortsette med den BESTE løsningen, som selvsagt er sunn mat i moderate mengder... Det er ingen tvil om at utfordrende situasjoner påvirker følelseslivet og dermed mitt forhold til søtsaker/mat. Så blir det en ond sirkel hvor kreftene brukes opp på å prøve å kontrollere intaket/ha sterk skyldfølelse for å ikke klare det - i stedet for å bruke det lille man har av krefter på å løse de egentlige problemene. Dvs, jeg gjør begge deler, men blir jo helt utmattet og fortvilet - så slik sett fortjener jeg ei pause fra matproblematikken B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vivaebella og Storesøster.

 

Jeg følger med dere og synes det er trist at dere har så mye å stri med :angry:. Det er kjipt når livet tar slike vendinger, men stå på Storesøster - dette klarer du ;). Lykke til med pulverkuren din Vivaebella, håper du får den boosten du ønsker og fortjener.

 

Jeg for min del kan ikke klage i det hele tatt. Mine sprekker kommer kun på manglende motivasjon og intet annet.... Men jeg kan melde om at de siste 10 dagene har vært ganske fokuserte og vekta tusler nedover igjen og jeg nærmer meg akseptabel vekt B). Er fornøyd med det!!

 

Stå på videre jenter, nå er det tid for trening :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...