Gå til innhold

En rød tråd


Anbefalte innlegg

Midtveis i uken..

 

Tror nok jeg må ha spist litt for mye sist uke, for i går så var jeg helt utrolig SULTEN.. Det ble for lenge mellom lunsj og middag, og hadde hoppet over mellom måltidet.. Så jeg fikk meg en påminnelse om hvor viktig det er at jeg spiser med gjevne mellomrom, da fungere jeg best :)

 

Ellers så har det blitt gåturer to dager på rad, og det blir nok det i dag også. Er motivert for å begynne å jogge litt, så i dag skal jeg JUST DO IT. Jeg synes det er såå godt å være ute nå som det er sommer !!

 

Panki: takk for gode ord, det er slitsomt fortiden men jeg overlever :) Så bra motivasjonen din har holdt seg og at vekten kryper nedover :)

Viveabella: håper pulverkuren gir resultater og gir deg den pausen du ønsker deg :)

 

Ha en fin onsdag jenter.

Klemmer fra storesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å "se" deg, Panki - og godt at du holder koken :) Storesøster; vi skal klare oss vi også, og vi skal klare oss GODT.

 

Jeg funderer fortsatt på det med løping/jogging - mener jo oppriktig at det ville være den perfekte ting å "kunne" - for da har man jo muligheten til variert (etter hvor man befinner seg), effektiv og hyggelig (musikk på øret, varierende terreng og utsikt) trening uansett hvor langt unna treningssenteret man måtte befinne seg. Men så er det altså så fryktelig ubehagelig! Nok en gang vil jeg gi meg selv sjansen til å komme over "joggeskrekken" så jeg har tenkt å ta utgangspunkt i KKs løpeskole (fulgte med KK forrige uke)[fra mandag av. Synes det høres helt utopisk ut med 8 minutters jogging x 2 som startnivå, men kanskje jeg både er sprekere og staere enn jeg tror??? Vi får heie på hverandre i joggeprosjektene våre, Storesøster :)

 

 

UKESOVERSIKT 1. SKIPPERTAKSUKE:

 

Mandag 11. juni:

Vekt: 72, 3 kg

Mat: svinegryte med salat. 2 pulvermåltider. Hjemmebakte rundstykker til kvelds

Trim: 2,3 poeng (boogie woogie og styrke)

 

Tirsdag 12. juni:

Vekt: 72,3 kg

Mat: 5 pulvermåltider

Trim: 2,7 poeng (dansezamba og styrke)

 

Onsdag 13. juni:

Vekt: 71,3 kg

Mat: 4 pulvermåltider, 1 latte med lettmelk, 1/2 kyllingfilet med salat og 3 ss tsatziki

Trim: ingen - men meget hyggelig sommerfest for store og små drømmefolk :)

 

Torsdag 14. juni:

Vekt: 71,0 kg

Mat: 1 latte med lettmelk, 4 pulvermåltider

Trim: 2,5 poeng (dansemix og styrketrening)

 

Fredag 15. juni:

Vekt: 70,3 kg

Mat: 1 latte med lettmelk, 1/2 kyllingfilet og salat, 3 pulvermåltider

Trim: Frikveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogge prosjekt :)

 

8 minutters jogging som en start høres VELDIG mye ut.. hvertfall for meg..

I går så var jeg ute på jogge/går tur, må innrømme at jeg måtte motivere meg litt ekstra..kjente kroppen helst ville bare gå..

 

Mitt opplegg var 1 min jogging og 3 min rask gange, sånn holdt jeg på i ca 40 minutter. Ble sånn passe sliten og selv om det kanskje var en veldig rolig start så var jeg fornøyd etter på !!

 

Planen er å ta 2 slike turer i noen uker ( sammen med annen trening også da) og så øke opp når jeg kjenner jeg klarer å jogge lengre uten å få "blodsmak" i munnen..

 

Heng deg på du også viveabella, kanskje vi kommer til å like det ??

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogge prosjekt :)

 

8 minutters jogging som en start høres VELDIG mye ut.. hvertfall for meg..

I går så var jeg ute på jogge/går tur, må innrømme at jeg måtte motivere meg litt ekstra..kjente kroppen helst ville bare gå..

 

Mitt opplegg var 1 min jogging og 3 min rask gange, sånn holdt jeg på i ca 40 minutter. Ble sånn passe sliten og selv om det kanskje var en veldig rolig start så var jeg fornøyd etter på !!

 

Planen er å ta 2 slike turer i noen uker ( sammen med annen trening også da) og så øke opp når jeg kjenner jeg klarer å jogge lengre uten å få "blodsmak" i munnen..

 

Heng deg på du også viveabella, kanskje vi kommer til å like det ??

 

klem

 

Det er det jeg tror, nemlig! At jeg kommer til å like det bare jeg får dreisen på det :D For slik har det jo vært med mye annet også; alt fra fjellturer til ellipsemaskin. Sjekka den løpeskolen til KK igjen i dag - det var jaggu TRE runder á 8 minutter, og 2 min rask gange i mellom... Hjelp! jeg gjorde en liten test for et par mnd siden, på tredemølle, og da jogga jeg 4 min og gikk 4 min og så gjorde jeg det 4 ganger. Altså holdt jeg på en drøy halvtime, og det gikk ganske bra. Men 8 min er jo dobbelt så mye som 4, da... :blink: Må jo også sies at for snart 2 år siden hadde jeg også et ørlite forsøk på jogging, og den gangen var det vel snakk om 2 min jogg og MINST 8 min gange og da kjente jeg det reiv bra i lungene, gitt! - så uansett er jo utgangspunktet bedre nå for tida.

 

På lørdag er det ingen saltime på treningssenteret så k a n s k j e jeg gjør en sånn sonderingstur da. Vi får se - men jeg er jo temmelig sta/utholdende på enkelte sånne ting, så det er absolutt håp B)

 

Vi fortsetter å oppdatere her inne, og vi heier på hverandre uansett om vi klarer to eller ti minutter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKESOVERSIKT 1. SKIPPERTAKSUKE:

 

Mandag 11. juni:

Vekt: 72, 3 kg

Mat: svinegryte med salat. 2 pulvermåltider. Hjemmebakte rundstykker til kvelds

Trim: 2,3 poeng (boogie woogie og styrke)

 

Tirsdag 12. juni:

Vekt: 72,3 kg

Mat: 5 pulvermåltider

Trim: 2,7 poeng (dansezamba og styrke)

 

Onsdag 13. juni:

Vekt: 71,3 kg

Mat: 4 pulvermåltider, 1 latte med lettmelk, 1/2 kyllingfilet med salat og 3 ss tsatziki

Trim: ingen - men meget hyggelig sommerfest for store og små drømmefolk :)

 

Torsdag 14. juni:

Vekt: 71,0 kg

Mat: 1 latte med lettmelk, 4 pulvermåltider

Trim: 2,5 poeng (dansemix og styrketrening)

 

Fredag 15. juni:

Vekt: 70,3 kg

Mat: 1 latte med lettmelk, 1/2 kyllingfilet og salat, 3 pulvermåltider

Trim: Frikveld :)

 

Lørdag 16. juni:

Vekt: 70,1 kg

Mat: 2 latte med lettmelk, ca 150 g grillet biff med salat, 2 pulvermåltider

Trim: Det ble ingen jogging; regnvær. Godt med fri!

 

Søndag 17. juni:

Vekt: 69,7 kg

Mat: 1 latte med lettmelk, salat, 3 pulvermåltider

Trim: lå og heklet i hengekøya - avslapningsøvelse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppsummering av uka:

 

Ca 1500 kcal i gj snitt og 7 TP :) jeg er fornøyd med det, og håper det vises på vekta i morra !!

 

Det har vært en joggetur til i uka her, da ble det 4 min jogging og 3 min gåing i ca en halv time, så det går da fremover :)

Men kjenner jeg må være forsiktig med å løpe på asfalt, det blir vondt i knærne etterpå..

 

Blir spennende å se resultatet etter skippertaks uka for deg også viveabella, jeg krysser fingrene for oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :).

 

Gratulerer med flotte resultater Vivaebella!!! Jammen har skippertaksuka vært effektiv :D. Flink har du vært!!! Hva gjør du nå da?? Fortsetter du på pulver eller er det tilbake til "vanlig" mat?? Det er helt klart fristende å herme, men jeg har enda ikke klart å få i meg sånne "shaker". Jeg brekker meg bare ved lukta når de mikses.... Så jeg fortsetter som før...

 

Imponeredne standhaftighet Storesøster :). Fortsett med de gode vanene og joggeprosjektet så kommer resultatene ;).

 

Jeg jobber videre, men mangler fortsatt helgemotivasjonen... Men vekta har krøpet nedover de siste 2-3 ukene og det er jeg fornøyd med B). Skal også snart ta en kroppsanalyse, hvis tallene der er skrekkelige så kanskje jeg klarer å ta meg litt ekstra i nakken :huh:.

 

Nå er det bare 5 dager til jeg starter ferie - da skal vi bo på hytta i 6 uker..... Det blir en utfordring større enn Mount Everest.... Tror jeg må ta med meg vekta i det minste. Jeg er også spent på hvordan det blir med trening der ute. Trener jo fortsatt 4-6 dager i uka, men beina mine tåler ikke løping hver dag :angry:. Så jeg må nok inn på treningssenteret 1-2 ganger pr uke - MINST.... Heldigvis er det ikke mer enn 20 min å kjøre fra hytta. Det store spørsmålet er vel hva gubben sier....

 

Men nå må jeg sende barna på skolen og hoppe i treningstøyet B).

 

Ønsker dere en strålende uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba, damer! Synes jammen vi fortjener gode resultater alle tre, med så god innsats :) Panki, jeg tror du har svaret på hytteferieutfordringen din ganske klart allerede: Gjør akkurat det du skriver om her - og IKKE la deg stoppe av evt sure miner fra gemalen. HUSK: du har ansvar for dine egne følelser, ikke hans. Det må han selv ta. Du (og han, for sin egen del) kan VELGE hvordan du forholder deg til de ikke helt enkle følesene som gjerne oppstår når man føler at man gjør noe som andre ikke er happy med. Da er det viktig at du velger å tviholde på at disse treningsturene er superviktige for DIN helse (ikke bare i sommerferien, men for framtida) og at et avbrekk er det siste DU trenger. Dette er noe som IKKE er til skade verken for mannen eller resten av familien din, heller tvert i mot. Det er snakk om noen få timer i uka, som bidrar til DIN gode helse og dermed DIN evne til å bidra i familien. Han kan selvsagt velge å ikke se det slik, og dermed føle at du er ego osv, men som sagt - det må han ta ansvar for selv. OJ! Dette ble mye - kan jo hende at han overhodet ikke kommer til å mukke, slik at min tirade er litt sånn skyte spurv med kanon - men husk denne pep-talken hvis du trenger det i sommer, da :D

 

-2,7 kg var resultatet av første skippertaksuke for meg. Ca 2 kg av dette er antagelig vann, men det betyr jo uansett at jeg er igang med å tære på sideflesket nå :P

 

Jeg fortsetter med pulver framover en av de veldig positive effektene er at jeg etter bare noen få dager slutter helt å tenke på søtsaker og blir rett og slett mye mer avslappet når søtsuget forsvinner. Så er jo selvsagt poenget å re-etablere gode, sunne måltider gradvis om noen uker - slik at det å spise fast føde i seg selv ikke trigger søtsuget på nytt. Dessuten å beholde og videreutvikle treningsvaner - pulver er jo ikke ment å være i stedet for langsiktige, gode løsninger, men en hjelp over ei tøff kneik.

 

I løpet av uka som gikk, spiste jeg fast føde i form av rent storfekjøtt og kylling, samt agurg/tomat/salat + litt fetaost, litt tsatziki og litt pinjekjerner. Likevel virker det som at kroppen går i ketose, magen er ikke lenger oppblåst og jeg føler meg rett og slett bedre i kroppen, og ikke minst mentalt, fordi jeg kjenner at jeg er på rett vei. Jeg får også i meg lettmelk til latte nesten hver dag, så helt asketisk lever jeg ikke.

 

Nå blir det antagelig færre måltider med fast føde denne uka - evt flere måltider med salat. Til helga skal jeg i 40-årsdag, men har foreløpig ingen frykt for "sprekk" der. Tror det blir tapaslignende servering, så da er det ikke vanskelig å plukke det som passer meg best uten at jeg "skiller meg ut" fra resten av selskapet av den grunn.

 

I uka som gikk ble det tre fine treningsøkter, og denne uka blir det vel tilsvarende. Kanskje til og med mer, hvis jeg gjør alvor av den berømte løpeplanen :lol: Jeg lover på tro og ære å rapportere sannferdig om hvoprdan DET går, selv om det neppe blir noen solskinnshistorie B)

 

Stå på i denne uka også, jenter! Og hvis dere har lest alt dette og fortsatt henger med: jeg har tenkt på det flere måneder allerede, og lurer rett og slett på om ikke vi tre skulle møtes LIVE på et eller annet tidspunkt...?

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKIPPERTAKSUKE 2

 

Mandag 18. juni

Vekt: 69,7 kg

Mat: 1 latte med lettmelk,

Trim: 1,5 tp; Jogging (!!!)

 

Tirsdag 19.juni

Vekt: 69,5 kg

Mat: 1 latte med lettmelk, 4 pulvermåltider

Trim: 0

 

Onsdag 20. juni:

Vekt: 69,3 kg

Mat: 2 latte med lettmelk, 4 pulvermåltider + salat med spekeskinke og fetaost

Trim: 1,6 tp; jogging (for ANDRE gang!!! Heftig!)

 

Torsdag 21. juni:

Vekt: 69 kg

Mat: 2 latte med lettmelk, 3 pulvermåltider, 1 salat

Trim: 2,9 tp (dansemix og styrke)

 

Fredag 22. juni:

Vekt: 68,6 kg

Mat: 1 latte med lettmelk, 4 pulvermåltider

Trim: 1,4 tp (3. joggeøkt)

 

Lørdag 23. juni:

Vekt: 69 kg

Mat: 2 pulvermåltider og en mengde salat, litt brød og pai + ost og en kakebit

Trim: 1,6 tp (4. joggeøkt)

 

Søndag 24. juni:

Vekt: 69,5 kg

Mat: salat, litt brød, en minisjokolade, fruktsalat med litt vaniljekesam, 1 pulvermåltid

Trim: helt fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag.

 

Vekta viste 77,2 kilo i morres, dvs ned 0,5 kilo :)

Er fornøyd med det, siden jeg er vant med at det går SAKTE men sikkert nedover..

Så planen for uka her er å fortsette som sist uke, også det å få til 2 jogge/gå turer til.

 

Viveabella:

Grattis med super nedgang og innsats :) Godt at det går fort nedover engang i blant, gir ekstra motivasjon det !

Jeg har også faktisk tenkt tanken på at vi bør møte live, hadde vært artig det :) Men er litt usikker på hvordan vi skal "avsløre" hvem vi er, jeg har ikke lyst til å skrive min private mail adresse her inne..

Kanskje du har noen tips ?

 

Panki: jeg sier som viveabella, du har nok svaret på trenings utfordringene selv :) Stå på og ta vare på helsa di, jeg er sikker på at både gemalen og ungene har det mye bedre når også DU har det bra !! Deilig med hytte som bare er 20 min unnå, da blir det jo mye enklere :) Ang kropps analyse, skal du ta det på trenings senteret ? Betyr det forholdet mellom fett og muskler ? Hørtes spennende ut.

 

Ha en flott mandag jenter, snart er det SOMMER :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei superjenter!!!

 

Det er så deilig å ha dere :). Det hjelper masse å lufte "problemer" og frustrasjoner og få støtte!! TAKK :D.

Jeg skal jobbe for at treningen jeg har lagt ned de siste 10 månedene skal opprettholdes gjennom sommeren ;). Det skal sies at kællen har blitt mye mer tolerant enn han var, så stort sett ordner det seg uten de store konfliktene B).

 

Har akkurat kommet hjem fra årets siste sommeravslutning - en sprekk i matveien, men jeg har reist meg allerede, så kvelds uteblir :huh:.

 

Jeg er absolutt med på en litt mer "privat" greie. Tror det går an å sende personlige meldinger her inne. Prøver å få til det litt senere ;). Er dere på Facebook??? Det går ann å opprette lukkede grupper som er helt hemmelige for alle utenom de inkluderte. Hadde det vært en ide???

 

Jeg prøver å sende personlige meldinger til dere - ønsk meg lykke til :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft, da er vi snart i gang med planlegging via postboksene våre, ser det ut som :D

 

Ser jammen ut som jeg er i gang med å øve meg på å bli en jogger også :P Mandag hadde jeg første økt på tredemølle på treningssenteret. Programmet mitt besto av 2 min rask gange (5,7 km/t) + 8 min jogg (7,7 km/t) x 3, og så avsluttet jeg med 2 min nedtrapping. Det gikk igrunn overraskende bra - ingen tegn til blodsmak! Men jeg ble god og sliten, ja, og svetten rant, så det er ingen tvil om at dette er bra trening.

 

Andre økt hadde jeg i dag - samme program, men denne gangen utendørs i nabolaget. Da blir det jo ikke helt flatt hele tida, og jeg hadde en ganske (for meg) seig og lang motbakke på siste intervall - men JEG KLARTE DET uten å ta andre pauser enn de innlagte 2 min med rask gange. Helt ubegripelig, men jeg er jo faktisk godt igang?!?

 

Skal totalt ha 4 slike økter i løpet av uka, og så blir det nok en halvtime dans + en halvtime styrke på treningssenteret i morgen. Ser i løpeboka til KK at det faktisk bare står gange og ikke RASK gange de første 4 ukene, så her ligger jeg jo så og si foran skjema :P Skal bli spennende å se om en måneds tid om jeg har klart å øke tempoet også, i tillegg til å øke tida jeg skal jogge sammenhengende.

 

Jeg følger med både her og i innboksen, nå som jeg har låne-PC fra jobben for å kunne ha hjemmekontor noen t pr uke fram til ferien. Det så ikke lyst ut verken for hjemmekontorplan eller nettsurfing eller GR-rapportering eller treff-planlegging på mandag, når kveldsmaten (les pulvershaken) havna i tastaturet pga vilter hundegemeng... Maskina mi kortslutta, så det spørs om jeg må investere i ny etter hvert. Ingen hast ennå, siden jeg altså låner PC fra jobben foreløpig. Tar nok aldri mer sjansen på å ha PC i nærheten av flytende føde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft, da er vi snart i gang med planlegging via postboksene våre, ser det ut som :D

 

Ser jammen ut som jeg er i gang med å øve meg på å bli en jogger også :P Mandag hadde jeg første økt på tredemølle på treningssenteret. Programmet mitt besto av 2 min rask gange (5,7 km/t) + 8 min jogg (7,7 km/t) x 3, og så avsluttet jeg med 2 min nedtrapping. Det gikk igrunn overraskende bra - ingen tegn til blodsmak! Men jeg ble god og sliten, ja, og svetten rant, så det er ingen tvil om at dette er bra trening.

 

Andre økt hadde jeg i dag - samme program, men denne gangen utendørs i nabolaget. Da blir det jo ikke helt flatt hele tida, og jeg hadde en ganske (for meg) seig og lang motbakke på siste intervall - men JEG KLARTE DET uten å ta andre pauser enn de innlagte 2 min med rask gange. Helt ubegripelig, men jeg er jo faktisk godt igang?!?

 

WOW..så bra viveabella :)

Er imponert over deg, her må jeg hive meg rundt å følge på..

Har hatt en gå/jogge runde i uka her og i morres ble det puls step før jobben. Litt tungt å komme igang, men utrolig deilig ettepå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Endelig ferie!!! Det er 5 uker til neste gang jeg skal på jobb - me like B). Det skal absolutt bli deilig å roe ned litt, for de siste ukene har vært i overkant hektiske.

 

Det hele begynner med bryllup i helga før vi roer ned de første dagene hjemme for å få unna litt ting som trengs å gjøres i heimen, så er det hytta en uke før vi setter kursen mot Tromsø i 6 dager. Resten av ferien skal deretter tilbringes på hytta, så jeg ber på mine knær om litt god norsk sommer :huh:.

 

Utfordringene i matveien blir ikke mindre av at det er ferie, men jeg skal gjøre mitt beste for at vekta skal holdes nogenlunde stabil og den fysiske formen skal opprettholdes :P. Hver dag er en kamp og jeg har innsett at det kommer til å være sånn i laaang tid fremover. Jeg er veldig glad for at jeg har så god støtte i gjengen som jeg trener sammen med - det gjør at det er lettere å skjerpe seg når det butter i mot ;). Og selvfølgelig er dere også en del av støtteapparatet mitt. Det er supert å føle at vi er fler som strever med et samme ;) (ikke at jeg unner dere å streve...)

 

Så det er ikke sikkert at jeg får rapportert så ofte i ferien, for vi har kun mobil på hytta, og det er pyton å skrive innlegg på den, men jeg følger med dere og slenger innom hvis jeg kommer over en PC :rolleyes: .

 

God sommer damer !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt ferien, Panki - med deg selv og helsa di i fokus ;) GOD SOMMER!

 

I kveld er det 40-årsfeiring hos ei venninne - jeg har tenkt dra dit tidlig for å hjelpe til, og så er planen å ha en hyggelig kveld, med sunnest mulig matvalg. Satser dessuten på alkoholfritt og sukkerfritt drikke, så i teorien skal dette gå riktig så bra :P Dagens joggeøkt var j*#§*g tung, men jeg gjennomførte!

 

I morgen: treningsfri, og ikke mindre enn to sosiale sammenkomster med påregnet servering av godsaker. Først venninnetreff med to venninner som jeg har kjent i 25 år, og så bursdagsfeiring hos min nevø. Jeg har iallfall tenkt å starte dagen etter strengt regime med et pulvermåltid, og ha med noen måltider i veska som backup hvis det er lite jeg kan spise uten å havne på kjøret igjen. NOE må jeg jo spise; ikke en gang en pulverkur legger opp til at man skal føle seg sulten fra morgen til kveld... Tenker da at jeg spiser MYE av frukt og bær og minimalt av kaker, brødmat osv. Krysser fingrene for at jeg fortsatt får et fint resultat på vekta på mandag :D

 

Jeg starter ikke ferie før om et par uker, så jeg kommer nok til å være aktiv her inne fram til det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God sommer til deg panki :) og viveabella: håper det gikk bra på dagens utfordringer :)

 

Jeg er spent på vekta i morra.. Det har gått bra i uken her, men i går hadde jeg jente selskap og det ble dessverre litt for mye vin.. Men serverte sunn mat da ;)

 

Det ble kun en joggetur i uka her, men har 8 TP og er fornøyd med det !! Sol og sommer her i Trøndelag, så jeg har vært ute før 12 både på lørdag og i dag, og gått meg laange raske turer. Kjenner at det er superviktig å komme seg ut i frisk luft og få nyte solen samtidig, godt får både kropp og sjel det.

 

Jeg har ei uke igjen til ferie, skal ha litt oppdelt ferie i år, men kommer til å være på nett uansett.

Har så vidt begynt å tenke på målsetning for ferien, kanskje er det godt nok å klare å holde vekta? Jeg hadde holdvekta målet i desember, og da gikk jeg faktisk ned 1 kilo i jul/nyttårs perioden.. og det har ALDRI hendt før !!

 

Hva med deg viveabella, har du laget deg noe mål for sommeren ?

 

klem fra storesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ny uke! :)

 

Storesøster, jeg vet ikke om jeg har noe tallfestet mål for sommeren - men jeg skal iallfall kjøre på dette skippertaksopplegget mitt til og med første ferieuke, og så godt det lar seg gjøre ferien igjennom... jeg ønske å være nærmest mulig målvekt når ferien er over 9. august - det betyr at jeg gjerne skulle vært kvitt både 5 og ti kg på disse ukene... Antagelig bør jeg være meget godt fornøyd om jeg er på 65 kg eller mindre når ferien er over. Målet er 60-62 kg sånn totalt sett.

 

Helgens fristelser ble håndtert sånn passe, tror jeg - ingen direkte sprekk, siden jeg hadde planlagt dette, men litt søtt og fete oster ble det i tillegg til det "tillatte" i form av salater, frukt og litt brød.

 

- 0,7 kg og 9 tp var resultatet fra uka som gikk. I forhold til innsatsen er det jo ikke noe mer enn det mange får til med vanlig GR-mat - men mitt problem har jo vært at jeg nettopp ikke klarer å spise vanlig mat uten at det blir uvanlig store mengder, og at det nok en gang hadde bikket over til å bli uvanlig mye godteri også... og siden skippertaksoppstarten for to uker siden viser vekta 2,3 kg mindre og buksene sitter klart løsere, magen er ikke oppblåst og jeg er mer fornøyd med meg selv. All grunn til å klappe seg selv på skuldra og heie seg selv videre i samme spor, altså :P

 

Første uke av joggeprosjektet er også ganske godt gjennomført - det har vært noen skikkelig tunge intervaller innimellom, men jeg ga ikke opp! Så spørs det åssen det blir denne uka, med økter som består av 1 min gange og 11 min jogg x 3 - og dette programmet skal jeg altså kjøre man, ons, fre og lør... Kan ikke si jeg gleder meg, men jeg tror jeg er sta nok til å gjennomføre likevel B)

 

Lykke til gjennom uka - Yes, we can!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viveabella: SÅ BRA !! 69 kilo..helt utrolig :)

Godt at pulver innsatsen din har gitt resultater, og så er du flink til å gjennomføre jogge proskjektet da. Du har all grunn til å være stolt :)

 

Vekta mi viste 76,7 i morres, dvs NED 0,5 kilo. Jeg er fornøyd med det, spesielt siden jeg vet at på lørdag ble det litt mye ja..

Men jeg har vært flinkt til å trene, regner med det hjalp på :)

 

I går så sjekket jeg BMI, og jeg må faktisk ned på 70 kilo for å bli såkalt normal vektig.. Dvs jeg har nesten 7 kilo igjenn... Ble motivert til å holde på litt i sommer også, ellers så ta det evigheter å komme til målet med farten min..

 

Knall sol i Trøndelag, gikk frem og tilbake fra jobb i dag, ble 1 time det.

Ha en fortsatt flott mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, jenter, dette går i riktig retning for oss alle tre nå :)

 

Dvs, vekta mi gjør sine egne krumspring fra dag til dag, så i dag viste den 0,4 opp igjen. Kan ha noe med at kroppen holder på væske å gjøre også - jeg skulle jo så fint ta fatt på uke to av joggeprosjektet mitt i går. Det gjorde jeg forsåvidt også, men det var aaaaaalt for hardt med økning fra 2 min gå + 8 min jogg x 3 til 1 min gå + 11 min jogg x 3. Første intervallet gikk på et vis, men etter halve andre joggeintervall ble det 2 min jogg og mange min gå, gitt... og ikke klarte jeg å drikke noe når jeg var ferdig heller. Kollapsa rett og slett og fikk med nød og neppe i meg mat (salat med litt spekeskinke og fetaost, er jo salt det også) og orket ikke å dusje en gang. Fæl følelse og ikke akkurat motiverende for å fortsette med jogging.

 

Men gir jeg meg? Å, nei da! Neste økt blir ganske enkelt en FORSIKTIG økning fra forrige uke: 2 min gå + 9 min jogg x 3.

 

Her er det også fint vær for øyeblikket - selv om det blir innetrening i kveld håper jeg på fint joggevær i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKIPPERTAKSOVERSIKT UKE 3

 

Uke 1 vekt 11. juni: 72,3

Uke 2 vekt 17. juni: 69,7

Uke 3 vekt 25. juni: 69,0

 

Dag for dag uke 3:

 

Mandag 25. juni:

Vekt: 69 kg

Mat: 1 latte med lettmelk, 2 pulvermåltider, salat med spekeskinke og fetaost, cashewnøtter uten salt, jordbær

Trim: 1,8 tp(forsøk på jogging...)

 

Tirsdag 26. juni:

Vekt: 69,4 kg

Mat: 1 latte med lettmelk, 2 salat med spekeskinke og fetaost, 3 pulvermåltider, jordbær

Trim: 2,4 tp (dansezamba + styrke)

 

Onsdag 27. juni:

Vekt: 69 kg

1 latte med lettmelk, 2 salat med spekeskinke og fetaost, 3 pulvermåltider

Trim: 1,8 tp (jogging: 2+9 x 3)

 

Torsdag 28. juni:

Vekt: 68,8

Mat: 2 latte med lettmelk, 2 salater med fetaost og cashewnøtter og spekeskinke, 2 pulvermåltider, cashewnøtter, jordbær

Trim: 2,6 tp (Dansemix og styrke)

 

Fredag 29. juni:

Vekt: 68,5

Mat: 1 latte, 1 stor salat med hamburgerrygg, fetaost og cashewnøtter, 2 pulvermåltider, 1 måltidserstatterbar

Trim: 1,7 tp (jogging 2 + 15 + 2 + 15 + 2)

 

Lørdag 30. juni:

Vekt: 68,2

Mat: 1 latte med lettmelk, 2 pulvermåltid, jordbær, div grillet kjøtt og kylling med salat, jordbær/kiwi/nektarin/bringebærsalat med 2 ss vaniljekesam, 1/2 glass rødvin

Trim: 1,4 tp (jogging 2 + 30 + 2!!!!)

 

Søndag 1. juli:

Vekt: 68,7

Mat: 2 pulvermåltider, slat med fetaost og kikerter, grillet kyllingbryst, grønn salat, 2 små biter vannmelon, 1/2 bit banankake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Nå ble jeg skikkelig forbanna..... Satt og skrev det lange innlegget i går kveld på den nye IPad`n vi har kjøpt, og når jeg så i dag så har det ikke kommet inn AHrgggg......

 

Får ta kortversjonen på nytt da....

 

Livet smiler om dagen ;). I helga var vi i bryllup til en av treningsvenninnene våre, det var en helt fantastisk dag fra ende til annen. Jeg ble sminka og ordna på håret og resultatet ble utrolig bra!!!! Har ikke fått så mange komplimenter siden jeg gifta meg for 12 år siden :D Brudeparet var fantastisk flotte og festen tok helt av!!!

 

I går fikk jeg tatt kroppsanalysen jeg har snakket om. Jeg har 56,6 kg muskler (~70%) og 22 kg fett (27%). totalvekt 81,9 kg. Normalområdet for fettprosent er 23-28 % så selvom BMI fortsatt er 27 er jeg innenfor normalen i fht. fett B). Er veldig fornøyd med det. Ellers tusler vekta sen nedover igjen etter at jeg "sprakk" i de glade maidagene og har vært helt oppe i 85-86 kg :(. Men det som er viktig er at fokus nå er på plass :P.

 

Gratulerer med fine resultater Vivaebella :D. Og det er litt av et mål du har satt deg for sommeren. Lykke til - DU klarer det!!!! Og lykke til med joggeprosjektet, jeg er helt enig i at du skal øke sakte og sikkert for å unngå de store sprekkene ;).

 

Jeg henger meg på deg Storesøster B). Målet for sommeren er å holde vekta. Det blir tøft nok det.... Mindre trening og MANGE fristelser...

 

Nå må jeg løpe!! Ha en strålende dag alle flinke jenter B).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferie :)

 

Endelig, på fredagen så drar jeg og ungene på ferie !! Gleder meg, det skal bli godt å komme seg bort litt.

Jeg kommer til å være litt til og fra her inne, men dere kommer til å høre fra meg da :)

 

Joggesko og motivasjon er pakket med, og jeg krysser fingrene for at vekta skal krype ned til 75 kilo til den 20 august !

Men det blir nok litt kos i sommer da, men planen er å løpe av meg de ekstra kaloriene.

 

Panki: Så supert at livet smiler :) Artig at du fikk så mange flotte tilbakemeldinger, jeg er sikker på at du var skikkelig lekker.

 

Vivaebella: stå på med joggingen, jeg er imponert over stayer evnen din :)

 

Håper dere får en fin sommer jenter :)

Jeg kjenner at når jeg vet dere finns her inne, så øker motivasjonen min til å fortsatt holde fokus i sommer !! Dere er GULL verd.

Og mine siste 5 kilo skal forsvinne fra høsten og frem til jula 2012 !!

 

Stooor sommer klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...