Gå til innhold

En rød tråd


Anbefalte innlegg

Juhuuu, jenter!

 

Synes dere er imponerende målbevisste og flinke :)

 

Godt du fikk oppbacking, panki, så ikke gubben får tatt fra deg treningsiveren eller -muligheten, er enig med Vivaebella...lukter dårlig samvittighet lang vei, gitt. Stå på - og pass på benet ditt!

 

Jeg har visst luksusproblemet at samboeren forsøker å få meg til å trene mer (!), hvilket jeg åpenbart skal være svært glad for (ikke er jeg overmåte kritisert for å mangle støv på hjernen-genet heller :blink: )

 

I dag løsnet det endelig litt, første fredagen på tre uker at jeg har fått kommet meg opp av sofaen og over dørstokkmila, ut på tur på glatta med bare joggesko og 1,6TP i boks, hurra!

 

I tillegg, i morges ble det uoffisiell veiing på 80 kg blank! Det "gjelds" ikke før det tallet dukker opp også på en tirsdag, men det er en milepæl OG delmål 2, jippi!! Da er målet å ikke ødelegge moroa i løpet av helgen, fredagstacoen har jeg kontroll på i tillegg til resten av dagen, fiks ferdig registrert :) Fortsatt 5,4TP igjen til anbefalt minimumsmengde trim per uke, men det er jo bare fredag :)

 

Ha en strålende og energisk eller avslappet og hyggelig helg, jenter! Lure valg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du kom deg ut, Juni72!!! Du er flink! Som jeg har sagt før, det er jo en bedre prestasjon å få til noe man må ta seg litt i nakken for, enn om det bare går helt av seg sjøl ;) Skal nok sjekke inne i den andre tråden vår etterpå også, og se om du har rapportert noe mer om helga. "Uoffisiell" veiing med positivt resultat er jo kjempeinspirerende! Hadde et finfint tall på lørdag morgen selv, og godt var det, med tanke på at jeg skulle på ball og spise treretters middag uten verken kjøkkenvekt eller ingrediensoversikt :lol: Jeg valgte å ta for meg av alt jeg ville HELE denne dagen, men ikke i enorme mengder. Bortsett fra desserten, kanskje... Endte på såvidt over 2400 ckal, iflg øyemål og anslag, dvs sånn omtrent 1000 ckal mer enn jeg skal ha for å gå neg B) Vekta i dag bar selvsagt preg av inntaket - opp igjen 900 g. Blir spennende å gå på vekta i morgen tidlig - det er min offisielle veiedag.

 

11,8 tp denne uka er jeg veldig godt fornøyd med! Fire turer til treningssenteret + alle andre gjøremål man har betyr at viljen er på plass. Det er moro å trene, heldigvis, og en veldig bra bruk av tida. Og så får jeg trøste meg med at om vekta ikke viser store nedgangen i morra, ville det nok vert værre uten disse trimpoengene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av uka: 10,5 tp og 1565 ckal pr dag. Bør nok ligge litt lavere når det gjelder ckal, men hååååper at ukas tp veier opp for matmessige utskeielser. Dagens middag er en GR-oppskrift (som ikke ligger inne her på oppskrifter, så vidt jeg kan se); kylling med masse rotgrønnsaker, bakt i ovn. Det lukter iallfall godt - gleder meg til mat om en halvtimes tid :) Og stålsetter meg for skuffelse i morgen - da skal det veies og måles for "offentlig registrering :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 10

 

Vekt: 74,5 (-0,2, totalt -2,4)

Hals: 33,5 cm (-0,5, totalt - 1)

Overarm: 33,5 (+1, totalt -0,5)

Bryst: 94 (-0,5, totalt -2)

Under bryst: 79 (-0, totalt -1)

Midje: 78 (-2, totalt -3)

Hofter: 108 (-0, totalt -2)

Mage: 98 (-1, totalt -5)

Lår: 62,5 (-0, totalt -2,5)

 

Mandag: 74,5 kg - - 2,5 tp (Boogiewoogie og styrke) - - 1302 ckal

 

Tirsdag: 75,3 kg - - 2,5 tp (Zumba 60 min) - - 1439 ckal

 

Onsdag: 75,3 kg - - 0 tp - - 1444 ckal

 

Torsdag: 74,1 kg - - 2,6 tp (dansemix og styrke) - - 1434 ckal

 

Fredag: 74,3 kg - - 1,2 tp (Kort skitur) - - 1800 ckal (!)

 

Lørdag: ?? kg - - 4,5 tp (lang skitur) - - 2134 ckal (gulp!!)

 

Søndag: ?? kg - - 0 tp - - 2129 ckal (dobbeltgulp!!!)

 

Oppsumering: 13,3 tp og 1668 ckal pr dag i snitt. Au, au, au!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig veiing skal liksom være en morsom måte å få dokumentert at det er snakk om ganske store vektsvingninger i løpet av ei uke for min del - men det er jo ikke moro når svingningene bare går en vei <_< Satser på at kveldens zumba uansett gjør godt for totalen denne uka. Trente i går, og hadde helt ok (litt lavt) kaloriinntak, og det resulterte i en solid oppgang, så hvem vet... Jeg jobber med å holde motivasjonen, og tenker at jeg gleder meg til å kunne bruke det og det plagget - men ikke bare lett å beholde trua på at jeg skal lykkes når det er sånn. 10 uker og mindre enn 2 kg ned... 2 kg kan jeg jo lett svinge ei uke uten at jeg er det minste flink med maten, så da begynner det å ligne på at det ikke er mer "lønnsomt" å spise bra mat enn dårlig mat... skummelt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp Vivaebella!! Skjønner at det er tungt når man føler at man gjør alt riktig og likevel uteblir resultatene :angry:. Kan vel ikke si jeg har opplevd det selv, men en av mine beste venninner gikk 2 GR-kurs uten at vekta rikket seg overhodet. Men hvordan går det med cm-målene dine?? De kan jo krympe selvom det ikke gir utslag på vekta.

 

For min egen del har jeg gått opp-ned-opp-ned-opp-ned siden 15.desember....Klarer ikke å finne det flotte fokuset jeg hadde før jul.

Maten og treninga er ikke problemet. Jeg spiser sunt og trener variert og masse, men opptil flere ganger i uka snubler jeg ned i godteposer/-skap og virkelig fråtser :(. Så satus sånn jamt over nå er vel ca 1.desembervekt på ~ 81 kg :blink:. Lurer på hvor jeg har lagt nøkkelen til motivasjonsskapet :huh:. Men jeg har ikke gitt opp og har i dag en god dag igjen hvor jeg har hatt kontroll. Så NÅ er jeg igang igjen (for ente gang......).

 

Om en snau time skal jeg på spinn 60 og latino 60, gjett om jeg gleder meg :D :D :D .

 

Stå på videre, vi kan kjempe sammen!! Jeg trenger DEG!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp Vivaebella!! Skjønner at det er tungt når man føler at man gjør alt riktig og likevel uteblir resultatene :angry:. Kan vel ikke si jeg har opplevd det selv, men en av mine beste venninner gikk 2 GR-kurs uten at vekta rikket seg overhodet. Men hvordan går det med cm-målene dine?? De kan jo krympe selvom det ikke gir utslag på vekta.

 

For min egen del har jeg gått opp-ned-opp-ned-opp-ned siden 15.desember....Klarer ikke å finne det flotte fokuset jeg hadde før jul.

Maten og treninga er ikke problemet. Jeg spiser sunt og trener variert og masse, men opptil flere ganger i uka snubler jeg ned i godteposer/-skap og virkelig fråtser :(. Så satus sånn jamt over nå er vel ca 1.desembervekt på ~ 81 kg :blink:. Lurer på hvor jeg har lagt nøkkelen til motivasjonsskapet :huh:. Men jeg har ikke gitt opp og har i dag en god dag igjen hvor jeg har hatt kontroll. Så NÅ er jeg igang igjen (for ente gang......).

 

Om en snau time skal jeg på spinn 60 og latino 60, gjett om jeg gleder meg :D :D :D .

 

Stå på videre, vi kan kjempe sammen!! Jeg trenger DEG!!!!!

 

Yes we can! And we will!!! Kjempe sammen, ja! :) Du hadde sikkert en forrykende kveld på trening, og det hadde igrunn jeg også. her i huset er forkjølelsen dominerende, men jeg har klart å holde meg NESTEN frisk, dvs vondt i halsen men ikke verre enn at jeg tok meg sammen og dro på zumba i kveld. Det gjorde godt for følelsen av å ta riktige valg - og så får jeg bare håpe at det ikke ble for mye. Har prøvd å "trene av meg" forkjølelse før, og det er et sjansespill - ender like ofte med høy feber som med tilfriskning. Men - kaloriene er brent og borte, og det hjelper uansett på humøret ;)

 

Pussig nok har jeg klart å holde meg ganske bra i skinnet mht godteri - spiser nnok ikke så variert og så mye grønnsaker som jeg burde, men i det minste mye mindre raffinert sukker/raske karboer enn før. Men sukkertrøsten virker meget forlokkende når det butter så innmari sånn som nå. Cm-målene er ganske stabile, men svinger opp og ned de også. Må si som deg - tida før jul var alt så meget bedre! Dvs, da fulgte resultatene innsatsen på en ganske bra måte. Prøver (også jeg for ente gang) å fokusere på en dag av gangen, og når det er på det tyngste sånn rent mentalt; en TIME av gangen... Vi får klamre oss til hverandre her inne og i den andre tråden, og IKKE gi slipp!

 

Heia oss!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj... jeg samler mot og styrke og biter tenna sammen (da er det ingen fare for at godteri smetter inn i munnen :P ). En dag om gangen, ja. Matplanen i dag er iallfall upåklagelig, både variert og fristende og sunn, vil jeg si. og godt under 1500 ckal. Småforkjøla er jeg jo, så jeg kan jo håpe at det er det som gjør at kroppen holder igjen. Og når jeg tenker meg om, kan jo mandagens inngrep i indre gemakker (!) ha noe med saken å gjøre også. i går så jeg DIGER ut, i dag mer "normal", så oppblåsthet og vannansamlinger har nok en del å si. OK. Onsdag, here I come! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som deg Vivaebella!! Samler mot og styrke og biter tenna sammen!!! Flinke jenter får betalt til slutt så det er bare å henge i stroppen :). Har akkurat nå bøtter og spann med motivasjon til å fortsette, men det er så forsvinnende lite som skal til før jeg mister fokus.... Men dagen i går var en pluss dag, og så langt i dag går ting etter planen!!

 

Beinet fungerer supert så langt. I går dansa jeg en time zumba på formiddagen, og en beinhard time spinning og en time latino cardio på kvelden (cardio er den mest avanserte dansetimen - der går det unna ;) ). I dag har det blitt spinn 45 min, styrke 45 min og dans 45 min, så nå skal resten av dagen vies til familien :P Humøret er på topp!!!

 

Så da har vi planen klar Vivaebella; vi fortsetter å samle mot og styrke og biter tenna sammen i kampen mot søtsakene. Ha en super ettermiddag/kveld B).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig når kroppen fungerer, Panki! Hurra for det! Strengt tatt er jo det det ALLER viktigste av alt. Og så får vi ta det at vi får ENDA bedre helse og mer velfungerende kropp når vi har lagt igjen de overflødige kiloene i godteskåla og i treningssalen ;) Den latino cardioen høres helt herlig ut - skulle gjerne likt å prøve! Regner med å få prøvd litt nytt om et par uker - jeg skal nemlig jobbe i Liverpool et par uker, og har sjekka ut treningssentrene der. Det er MANGE i en kjede over hele byen, så totalt sett er det en helt enorm timeplan. Det fine er at man kan trene enkelttimer for £5 pr time! Selv om det ville vært billigere dersom det var mulig å få til et månedsmedlemsskap, er dette en grei deal, synes jeg. Medlemsskapene har 2 mnds oppsigelsestid, så da måtte jeg jo ha meldt meg inn og betalt for minst to mnd uansett.

 

Nok om det - jeg starter helga tidlig denne uka - reiser på skihelg i morgen tidlig, medbragt matliste og pågangsmot :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter skihelg. Heldigvis ble det litt skigåing, mewn jammen ble det mye mat og godteri også.Matlista fungerte fint helt til middag hver dag. Deretter var fristelsene mange, jeg sliten og trøtt og lett å lure. Altså; jeg prøvde å lure meg selv, eller fortrenge, eller noe... resultatet blir nokk lett å lese på vekt og målebånd i morgen. Og jeg har bare lyst på mer å spise... Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter - dette gjentar jeg til det kjedsommelige hver mandag, men det er jo like sant hver gang :lol:

 

Dagens resultater fra vekt og målebånd:

Vekt: 74,6 kg (+ 0,1 - ikke verst, langhelgas utskeielser tatt i betraktning...(totalt -2,3 kg)

Hals: 33,5 cm (-0,5, totalt - 1)

Overarm: 33,5 (-0, totalt -0,5)

Bryst: 94 (-0, totalt -2)

Under bryst: 78 (-1, totalt -2)

Midje: 78 (-0, totalt -3)

Hofter/rumpe: 108 (-0, totalt -2)

Mage: 100 (+2, totalt -3)

Lår: 61 (-1,5, totalt -4)

 

 

 

 

UKE 11

 

Mandag: 74,6 kg - - 3 tp (Boogie woogie og styrke) - - 1436 kcal

 

Tirsdag: 74,4 kg - - 2,9 tp (zumba 60 min) - - 1460 kcal

 

Onsdag: 74,3 kg - - 0 tp - - 1717 ckal

 

Torsdag: 73,9 kg - - 2,3 tp (Dansemix + styrke) - - 1430 kcal

 

Fredag:73,8 kg - - 0 tp - - 1354 kcal

 

Lørdag:73,5kg - - 1,6 tp (pilates 60)- - 1235 kcal

 

Søndag: 73 kg - - 0 tp - - 1321 kcal

 

Oppsummering: 1422 kcal pr dag i snitt og til sammen 9,8 tp er bra,synes jeg - særlig fordi vekta viste 73 kg i dag :D Blir spennede å se hva den viser i morgen, mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois B).

 

Ny uke nye muligheter!!! Den griper vi B).

 

Helga har gått så der... Klarte meg bra fredag og søndag, men lørdag derimot...... Maten kan jeg stå inne for, men dypdykket ned i sjokoladeskåla kunne jeg godt ha unngått.... Vel 6 fokuserte dager av 7 mulige er slett ikke verst :P. Og med 23 trimpoeng forrige uke så får jeg vel si meg sånn passe fornøyd. Satser på samme oppskrift denne uken, men skal prøve å ikke dykke såååå dypt i sjokoladeskåla på lørdag....

 

Ellers er det deilig å være tilbake i jobb :). Har hatt en hektisk dagvakt i dag, og planen var å danse en time etter turn med minstemor. Men instruktøren hadde blitt syk, så timen ble avlyst. Da ble jeg hjemme på sofaen i stedet. Tenker at jeg tar det igjen i morra med en time zumba på formiddagen og favoritt kombinasjonen min på kvelden med spinn 60 og latino cardio :D :D :D . Denne uka er forresten full av godbiter på treningsfronten!! Gleder meg som et lite barn!!!

 

Vivaebella: det ble jo noen cm i minus denne uka, slett ikke verst. Og 100 gram opp etter skihelg er jo ikke krise - grattis!!

 

Så da er vi enige om at vi griper dagene og mulighetene den neste uka, og gjør mange kloke sunne valg B) B) B).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow - imponerende alle de trimpoengene dine, altså, Panki :) ! Inspirerende også!! Jeg er også ganske så fornøyd med tilbudet på treningssenteret mitt nå for tida - det er hele tre ulike dansebaserte timer (25 eller 60 min) som klaffer for meg, og sammenmed et par halvtimer med styrke synes jeg det er et OK nivå for meg. Blir iallfall rundt 10 tp i uka. Forøvrig merkbart bedre form denne uka, med en forkjølelsen som mer eller mindre har sluppet taket. Klarte å få knærne langt oppunder ørene på de doble kneløftene i kveld :lol: Og vi er HELT enige om å gripe dagene osv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetens time, eller sannhetens TIMER, har virkelig kommet i dag.

 

Sannhet om matinntak: Jeg sjekket menykalkulatoren, og mistenker sterkt at jeg må ha klikket på "holde vekten" i stedet for "gå ned" når jeg la inn infoen min der i høst. I dag sa den iallfall meny 1 (1300 ckal) og ikke meny 2 (1600 ckal) som før. Ikke noe rart at det er nettopp holde vekten jeg gjør da!!! Velger å se de positive faktorene jeg har med meg videre nå. For det første: jeg har holdt på såpass lenge at det egentlig bare blir en liten justering, ikke en stor og brutal overgang til lavere inntak. For det andre: nå har jeg jo fått en forsmak på hvordan det blir når jeg faktisk kommer så langt som til å skulle holde vekten - og det ser det jo ut som at jeg er i stand til, noe jeg ikke har trodd før :D

 

Sannhet om helse: Jeg er 50 % sykmeldt og har vært det siden midten av desember. Jeg er veldig klar over utfordringen i å få riktig arbeidsmengde - det blir fort vekk at jeg enten ender med like mye å gjøre som før, men må gjøre det på halve tida - eller at jeg jobber for lange dager/for mange timer i forhold til det jeg skal i 50 % jobb. Resultat: ikke bra. Energimangel er et stikkord, og det blir jo ikke bedre på denne måten. Løsning: sette grenser og være tydelig overfor kolleger og ikke minst overholde dem selv... Min helse er det aller viktigste jeg kan prioritere, hvis jeg skal være noe tess som mor, kone, venn, arbeidstaker, kollega osv...

 

Ikke helt lett, dette med sykmeldinga. Når jeg skal jobbe i Liverpool skal jeg være friskmeldt, men kjenner veldig tydelig behovet for redusert arbeidstid etter dager som denne - så det er stor sannsynlighet for at jeg må ta grep om 50 %-situasjonen igjen når jeg kommer hjem. Det er jo egentlig BRA å få så klare signler om ting innimellom - lettere å justere kursen på alle områder når man ser klart, enn når alt bare er ei tåke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann viaebella :)

 

Så flott at du antagelig har funnet svaret på hvorfor du ikke har gått ned i det siste, og du har en imponerende evne til å se det positive i det :) Det blir nok mye enklere å gå ned til 1300 kcal nå, blir ikke så rått og brutalt det..

Skal bli spennende å følge deg fremover

 

Det høres ikke greit å styre det med 50% sykemelding..kjenner godt til den utfordringen.. jeg var halvt sykemeldt i fjor på denne tia, og strevde som du gjør med at jeg enten jobbet for intensivt de dagene jeg var på jobb, eller at det ble for lange dager.

Håper det går bedre etterhvert :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring, Storesøster :) Ser ut som mitt positive syn ikke nødvendigvis fører til positive handlinger i praksis, desverre. Nok en dag som var mer krevende enn jeg egentlig har krefter til - nå MÅ jeg sette ned foten! Tenke BERRE GJER DET om dette også, for det er jo bare jeg som kan sette grensene. Ingen som merker at jeg nesten er på felgen - jeg gir jo jernet og vel så det når jeg er på jobb. Og så må jeg jo nødvendigvis sørge for at dattera mi har det nogenlunde bra. Da har jeg rett og slett ikke krefter til å ta vare på meg selv, i form av å få i hus gode ja-mat-alternativer. Så i dag ble det to nan-brød, som kveldsmat. Det førte til over 1700 ckal, dvs ENDA MER enn før!

 

I MORGEN SKAL JEG SØRGE FOR MEG SELV FØRST. Bare da kan jeg være noe for andre (alternativet er å fortsette som nå; sette meg selv nederst på lista, og dermed vil det bli full helsestopp før eller senere, og da blir jeg ingenting verken for andre eller meg selv). Yes I can, sa hun med svak røst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES Y0U CAN viveabella !!

 

Jeg skal krysse fingrene for deg og sender deg mange " ta vare på deg selv " tanker :) Du har helt rett, det er bare du som kan sette grenser, de rundt deg er jo ikke tankelesere..

 

Vet av egen erfaring hvor viktig det er at vi setter oss i førersete i vårt eget liv..Det er vi som bestemmer/velger, også over hva vi putter i munnen og hvor mye vi trener.. Men vet jo at det er enklere å tenke det enn å utføre det.. Vi må VILLE det av hele vårt hjerte.

 

Håper det gikk bedre i dag med å ta de riktige valgene for DEG og din helse.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES Y0U CAN viveabella !!

 

Jeg skal krysse fingrene for deg og sender deg mange " ta vare på deg selv " tanker :) Du har helt rett, det er bare du som kan sette grenser, de rundt deg er jo ikke tankelesere..

 

Vet av egen erfaring hvor viktig det er at vi setter oss i førersete i vårt eget liv..Det er vi som bestemmer/velger, også over hva vi putter i munnen og hvor mye vi trener.. Men vet jo at det er enklere å tenke det enn å utføre det.. Vi må VILLE det av hele vårt hjerte.

 

Håper det gikk bedre i dag med å ta de riktige valgene for DEG og din helse.

 

Klem

 

Joda, det ble "bare" en halvtime for lenge på jobb i dag - og gjett om jeg er tydelig overfor de andre på jobb ang grenser. Det har jeg vært hele tida, men de siste dagene på grensa av ufin, føler jeg. Så tankelesere trenger absolutt ikke være, nei B) Likevel når jeg ikke fram, og særlig to av de som var på jobb i dag klarer rett og slett ikke å la være å lesse på med sitt. Inkludert sjefen. Uansett: etter en kjempekoselig kafétur med bestevenninna var det verste av de fysiske plagene faktisk borte, og jeg klarte å slippe taket i frustrasjoner etc så snart jeg kom inn døra der. DET er også viktig; å ikke ta med seg videre i dagen det som ikke har fungert. Så selv om det så stygt ut for treninga i kveld, ble det gjennomført med smil og glede, og nye trimpoeng er notert. Og kaloriinntaket er iallfall på vei i riktig retning + at vekta faktisk viste 73,9 i dag - altså på rikttig vei den også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOOD MORNING!!!!

 

Har akkurat stått opp etter nattevakt, så for meg har dagen akkurat startet :P. Har sovet veldig dårlig etter disse to nettene, men speedy gonsales (alias meg) har ikke vett på å ta det med ro av den grunn :blink:. Er litt mer svimmel enn vanlig, men det er jo bare å holde seg fast!!

 

Humør, motivasjon og treningsiver er på topp. Vektpila peker nedover og jeg smiler!! Så morsomt se 73-tallet da Vivaebella!!! Når jeg gjør det er jeg FERDIG :P. Gleder meg til den dagen!! Ja, ja ikke ferdig i den forstand da, for det er jo da det hele virkelig starter....

 

Har et supert døgn foran meg med MASSE trening og god mat før jeg gjenforenes med familien på hyttetur i morra ettermiddag :D. Slett ikke verst :D :D :D.

 

Du får ta vare på deg selv og kose deg masse i helga Vivaebella, da er det i allefall ingen sjefer uten forståelse for inkluderende arbeidsliv og gradert sykemelding som peser deg i nakken ;) ;).

 

Fredagsklem fra meg til deg :P. Vi fortsetter med å "BERRE GJERE DET"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka på klokkeslettet for innlegget ditt, Panki - og ser at vi faktisk starta dagen på samme tid i dag - selv om jeg ikke har vært på nattevakt :D Var oppe kl 7 en tur, men når det viste seg at også dattera mi var syk (ikke noe dramatisk, hun er 13 og hadde bare influensafølelse i kroppen, så hun fikk sove videre) var det bare å legge seg igjen. Ikke mer søvn på meg (omgitt av masete bikkjer), men tross alt en meget rolig og behagelig start på denne "sykedagen" min. Fikk ladet opp såpass at jeg er klar for helga nå - at helga blir fritid med god følelse og ikke bare "redningen" i form av å ligge mest mulig for å kunne klare det nødvendigste på mandag igjen. Altså en bra avslutning på ei tøff uke og en fin start på helga :) Og i morgen er det pilates som jeg har seriøse planer om å få med meg.

 

Litt artig med disse tallene våre også, som har en viss definisjonsmakt for om vi er fornøyde eller ikke. Da er det et veldig bra sunnhetstegn at dette tallet ikke er likt for alle. Jeg for min del vil jo fortsatt ha igjen mer enn 10 kg til målet når jeg kommer på 73 blank. Prøver å omprogrammere meg litt med tanke på dette med å nå målet, så derfor satte jeg første delmål til 72 kg, og ikke til 70 som jeg begynte med. Siden jeg begynte på 76,9, er det jo faktisk snakk om nesten 5 kg vektreduksjon når 72 kg er nådd, og det er det da virkelig grunn til å ha som en milepæl. Og enten vi har 2 eller 20 kg til målet, er det jo som du sier ikke slutt på jobbinga da - tvert i mot. Men jeg har trua på at vi i mellomtida har fått innarbeidet så gode mat- og treningsvaner at det ikke vil føles verken som noe tap eller offer å gjøre den "jobben" det er å beholde fokuset på sunne valg for vår egen skyld.

 

Her er det masse minusgrader ute, men fyr på peisen, te og litt sjokkis (nogenlunde innafor kalorigrensa, ja) under pleddet på sofaen. God helgeklem til dere som leser her :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD KVELD!!!

 

Vivaebella: Ja, det er artig det her med "trivselsvekt". Og jeg er veldig glad for at vi er forskjellige. Selvom jeg har som mål 75 kg er jo dette såvidt innenfor hva som er "normalvektig" i fht min høyde med en BMI på 24,8. Jeg kan godt gå helt ned til 60kg som er BMI på 20. Den dagen jeg veier 60 kg er jeg alvorlig syk.... Jeg har en grov og kompakt kroppsbygning som bærer preg av at jeg har trent mye og hardt i mine yngre år. Så hvis jeg sier til noen at jeg i dag veier ca 80 kg er det svært få som tror det. Akkurat derfor skal jeg når jeg når mitt mål ta en kroppsanalyse for å se svart på hvitt om det er en egnet vekt for meg. Og hvis jeg får beskjed om å gå ned ytterligere så får jeg ta den sjauen også ;). Pr i dag er jeg veldig godt fornøyd med kroppen min og jeg merker at treningen gir positive effekter på kroppsmassen B). Og formen er upåklagelig, det er deilig å kjenne at den tåler alt for tiden.... Skal likevel fortsette til mitt mål på 75 kg.

 

Poenget mitt med denne avhandlingen er at man må ikke ha en BMI på 20 for å være perfekt :D. En sunn kropp i et sunt legeme duger det også B). Og jeg er ikke redd for å si at jeg er fornøyd med tingenes tilstand om dagen, og at jeg slett ikke trenger å være sylfide for å være lykkelig<3

 

Fredagskos til deg :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart klar for chili con carne til middag og deretter konsert med koret mitt :) Fin søndag, og føler meg godt fornøyd med uka alt i alt:

 

Oppsummering: 1422 kcal pr dag i snitt og til sammen 9,8 tp er bra,synes jeg - særlig fordi vekta viste 73 kg i dag :D Blir spennede å se hva den viser i morgen, mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 12

 

06.02.12: resultater fra vekt og målebånd:

Vekt: 73,2 kg (-1,4 (hurra!)totalt -3,7 kg)Hals: 33,5 cm (-0, totalt - 1)

Overarm: 33,5 (-0, totalt -0,5)

Bryst: 94 (-0, totalt -2)

Under bryst: 78 (-0, totalt -2)

Midje: 78 (-0, totalt -3)

Hofter:100(-2, totalt -2)

rumpe: 107 (-1, totalt -3)

Mage: 97 (-2,5, totalt -5,5)

Lår: 61 (-0, totalt -4)

 

Det er lett å se at "luft i magen" er en viktig faktor for magemålet mitt - det kan jo svinge noe voldsomt, uavhengig av om vekta har gått opp eller ned... dagens måling viste noen cm mindre, og det er alltid hyggelig - uansett :) Alt i alt fine resultater etter ei uke med store energimessige utfordringer, omlegging fra meny 2 til 1 etter "avsløringen" om at jeg nok har brukt feil meny og bra med standhaftighet :D

 

Jeg rekker to treningsøkter på senteret før jeg reiser til Liverpool på onsdag morgen - gleder meg og er så motivert for å jobbe bra med mat og trening der også. Pakker selvsagt masse treningstøy og pulsklokke - og tar med ei pakke Bjørn havregrøt med kruskakli B) Regner ikke med å få veiet meg de to ukene jeg er der, men målebåndet skal selvsagt brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...