Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Ja da var ditt kurs ferdig da. 11kg på to kurs er vel bra! Det skl du være fornøyd med. Og midjemål ned bra også. :D

 

Jeg kan ikke la være å veie meg hver morgen. Men det er jo veldig dumt, vekt ned betyr veldig godt humør og opp betyr ganske motløs. Men altså ingen forandring denne siste uka. Min siste dag er i morgen, så da kommer dommen min.

 

Du får resultat i morgen kveld.

 

Tror jeg vet noe jeg har gjort feil de siste dagene. Har nok for store og sjelden måltider, selv om kalori-inntaket er greit. Det blir min oppgave i morgen... i går hadde jeg kosthold-score på 9,2 ? Rare greier det der. :blink:

 

Jeg er nå på en vekt jeg har hatt lenge 85,5 kg. Det har vært vanskelig å komme under dette i sikkert et par år. Så det er nok der jeg er nå.

 

Rapport kommer i morgen, ha det bra så lenge!

 

Klem

Lå også på en vekt rundt 80 - 82 kg lenge. Kanskje det er det kroppen husker og tviholder på. Men jeg har bestemt meg for å være enda staere - for nå vil jeg ned :P

 

Skal du gå videre på kurs?

 

Lykke til med veiing i kveld da :)

 

klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste kurskveld og bare ned 0,1!!! Men 4,8 tilsammen. Det var som søren at jeg ikke greide 5 kg.

Men 35,5 cm ned og 6,5 i midjen. Det må jeg jo være fornøyd med.

Jeg fortsetter på kurs neste onsdag. Er under tvil blitt enig med kursleder at jeg ikke skal veie meg hjemme. Kjenner at det stritter i hårrøttene. Det blir veldig vanskelig for meg,Sykt eller... :mellow:

 

Har tenkt på et ord som jeg skal ta til meg, nemlig KONTROLL. Ikke selvkontroll, for det er noe overvektige mangler synes mange, men kontroll. Kontroll over maten jeg spiser og det jeg ikke vil spise. Dette skal være mitt motto, hvertfall denne uka.

 

Er det noe for deg også?

 

Tenkte først jeg skulle ta fri denne uka, men det skal jeg ikke. Full kontroll er det som gjelder.

 

Ha en fin kveld og god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt nydelig vær. B)

Har vært en lang tur i skauen. Bare noen steder med glattis, ellers bart.

 

Det er vel nå du er på fjellet,fikk ikke ønsket god tur. Jeg får holde tråden varm.

 

Var på Harry-tur i går og kjøpte mange lure ting med lite fett og kalorier. Lurer på hvorfor de har så mye bedre matvarer i Sverige.Og mye er til halv pris av det her hjemme også.

 

Jeg er helt fortapt uten å kunne gå på vekta. Nesten som å være narkoman. Jeg mister all oversikt over tilværelsen min og føler at jeg bare raser opp i vekt. Jeg må være helt skrudd i hodet mitt. Vet ikke hvor lenge jeg greier det, men så var det dette med KONTROLL da. Kanskje en god øvelse for meg. Kurslederen vet nok hva hun sier. Skal fortsette å prøve.

 

Bakte et 4-kornbrød i dag. Veldig lettvint, ferdig blaning i pose, men det hadde mange kalorier!!

 

God helg der du er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, så fortsetter jeg her alene.

Var på symøte i går og det ble servert Kyllingsalat, så da gikk jo det bra. Men Napoleonskake etterpå var ikke helt perfekt får en si, et stort stykke på en asjett til hver. Ikke var den så god heller, men jeg spiste pent opp og sa ingen ting. Det er jammen ikke lett når det blir servert sånn :huh:

Jeg veier meg ikke om dagen og er veldig frustrert. Har lovet å ikke veie meg denne uka, og da holder jeg det, men tror nok ikke det er noe jeg fortsetter med. Alt for vanskelig for meg. Det er jammen vanskelig nok ellers.

I morgen begynner nytt kurs. Så da er det bare å la seg inspirere!!

 

Håper du har det fint der du er! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag p¨å nytt kurs. Hdde gått ned 1,4 kg. Veldig fornøyd med det jeg. 6,1 tilsammen.

 

Nå har jeg jammen lovet å ikke veie meg en uke til, uff!

 

Føler meg litt alene her. Nå må du snart komme hjem igjen. Eller noen andre som er interesert??

 

Skal ha laks til middag i dag, da blir det et hjerte til. Barnslige meg samler på hjerter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake til kvardagen :)

 

Jeg har hatt ei fantastisk uke på fjellet med smått og stort i familien. Det ble masse god mat og drikke - ikke så mange og lange turer som jeg håpet på - men utrolig trivelig å samle hele styrken under samme tak :D

 

Etter så masse flotte måltider kjenner jeg at jeg gruer meg til vekta i dag. Lurte en stund på om jeg skulle feige ut og la være å gå. Men har bestemt at her gjelder det å sette punktum for utskeielsene og starte med sunne vaner igjen. Så jeg stiller på kurs :o Er jo for gale da - men føler nesten jeg er oppe til eksamen <_< Og så er det litt skamfølelse inni bildet også - for ikke å ha klart å holde meg til "planen".

 

På grunn av fjellturen fikk jeg ikke med meg føste kursdag -

men kjenner nå at jeg er klar til innsats igjen - trur eg......

 

Så håper du kommer innom igjen Sarri.

Jeg har vært flink til å la være å gå på vekta stadig vekk på disse kursene jeg. Måtte litt jobbing til da - men nå er det ikke så vanskelig. Så bare stå på - vi går opp og ned okke som B)

 

Kommer innom i morgen og rapporterer fra kurset :huh:

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg hjemme igjen :rolleyes::D Følte meg litt alene.

 

Så du har også latt være å veie deg. Hvorfor skal det være så vanskelig da?? Det går litt lettere, men jeg har ikke helt kontroll over meg selv enda.

 

I går ble det litt is og kringle på meg, og det hadde jeg ikke regnet med. ca 300 kalorier mer enn jeg skulle i går. Men jeg har vært på 1 time styrketrening i dag (ingen atlet som trener i dag). Så har jeg syklet opp og ned til byen. Da håper jeg de kaloriene er forbrent hvertfall.

 

Hvis en tar vektnedgang på litt sikt, så må en tåle å ha en stopp i nedgangen når en er på tur med familie. Det gjelder bare å fortsette med fult fokus etterpå. Kjenner den følelsen av å ikke ville gå på kurset, men jeg har alltid gått likevel.

Så får en litt trøst og litt piff til å komme videre. Du har jo vært flink da!! :)

 

Sammen er vi sterke.

 

Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid godt å være flere - noen som er i samme situasjon :P

 

Tror du ikke jeg hadde klart det kunststykke å gå opp 700 gram da :angry:

Forferdelig frustrerende - men hadde det på følelsen da. Må jo bare ta det på min egen kappe det - man kan ikke stappe i seg alt det jeg gjorde når en er i vektnedgangmodus :huh:

 

Men jeg er glad jeg gikk på kurset da. Da fikk jeg satt et punktum - og kan gå videre ;)

Er egentlig et prinsipp hos meg også det - går man på kurs så møter man opp. Kanskje like viktig det når man sliter.

 

Jeg ligger på meny 2 - men prøver å ligge rundt 1500 kcal sånn til daglig. Hvilken meny ligge du på Sarri?

Regnet ut ny meny i går - og la inn 10 trimpoeng. Vet det er ambisiøst - men det skal gå :rolleyes:

 

Med laks til middag i går kom jeg opp i 1404 kcal.

 

I dag skal jeg ha venninneklubb. Det blir kyllingsalat og en nøttekake. Der får jeg være litt forsiktig - men unner meg et lite stykke ;)

 

Stå på Sarri - vi kan dette. Og du - vekta gjemmer vi :D

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den veiingen unnagjort. Gikk opp 100 g. Så det er vel egentlig stillstand. :angry:

Jeg er på meny 1. ca 1300 kal. Ligger litt over, opp mot 1400, men ikke mer, og det går greit. Jeg har hatt 13-14 trimpoeng de siste ukene og det må jeg greie. Det er faktisk litt lettere nå med nærmest sommer og bare veier. Da sykler jeg og kommer meg mer ut. Jeg skulle nok gått mer, det ser jeg hjelper, men kjærna mine er ikke veldig samarbeidsvillige. Jeg har en rockering som jeg går og ser på også....

 

Jeg var litt skuffa i dag. Får håpe på nedgang neste uke. Ser ut som annenhver uke er det som gjelder for meg.

 

Skal prøve å la vekta være i fred denne uka også. KJEMPEVANSKELIG.

 

Men KONTROLL er det som må til. En god øvelse for meg.

 

Jeg veide 85,2 i dag og er 163 cm høy, så jeg er jo alt for tjukk. Men nå skal det bli andre boller.

 

Klem Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er demotiverende når vekta går opp - men 100 gram er stillstand Sarri :P

 

Men du - vi kommer sterkt tilbake. Og neste gang vi veier oss er det ned. Jeg satser på å gå ned de 700 gramma jeg gikk opp sist. Håper egentlig jeg skal klare kiloen da - skal iallefall jobbe for det. Får legge inn noen ekstra trimpoeng ;)

 

Synes 1300 kcal er litt lite jeg - men klarer meg stort sett med rundt 1400 til kvardags. Blir en utfordring i helgene da. Legger du inn grønnsaker og beregner kcal av?

 

Flink du er med trimmen forresten - bør nok ligge rundt der jeg også. Men offisielt har jeg lagt meg på 10 :)

 

Har også en rokkering - men har problemer med å få det til. Ramler ned hele tida gitt. Vet det blir bedre med trening - men.....

 

Jeg veide forresten 82,9 kg mandag - er 165 cm høy - og dermed ligger jeg i kategoreien fedme. M E N det er ikke langt igjen til overvekt( 81,5 ) - det er mitt første delmål :rolleyes:

 

Stå på Sarri - vet det er vanskelig å unngå vekta. Gjør som jeg - gjem den såpass unna at du må bruke tid på å hente den fram. Min er høyt oppi et skap - på badet ble det for fristende å ha den :huh:

Men blir det for vanskelig - bestem deg for en dag du har lov å veie deg - men kun en!! Jeg gjorde det i starten ;)

 

Vi satser på nedgang!!

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ble det helg - og lørdag ;)

 

Planen i dag er først en riktig lang trimtur. Må iallefall gå 10 km - det har jeg klart både torsdag og fredag. Så føler jeg er kommet tilbake til gode trimvaner :P

 

Tenke meg en liten tur for å plante litt på kirkegården i dag. På tide å ta bort julepynt og kranser nå - er jo snart påske!

Venter mammen hjem fra Spania i dag. Hun har oppholdt seg der i 6 uker sammen med 2 gode venninner - alle i 80-åra men spreke som bare det B) Skal bli kosleig å få henne hjem igjen da :)

 

Og i kveld blir det å besøke en god venninne. Da blir det masse god mat med vin til tenker jeg. Men har tatt høyde for noe av dette i kostholdsplanen. Går nok over tillatte kalorier - men får ta en ekstra kilometer på turen i dag ;)

 

Er litt enkeler å holde seg til oppsettet de ukene jeg er alene mens min kjære er på jobb ute på havet :)

 

Så nå gjelder det å holde seg til planen - for mandag skal jeg ned på vekta til min koselige kursleder!!

 

Nyt helga da :D

 

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så flink du er!! Jeg kan ikke gå så langt, men jeg trimmer så godt jeg kan. Kan du fortelle meg hva en gjør for å gå ned en halv kilo?. Jeg spiser mine kalorier, med grønsaker og frukt og alt som skal til, hjerter og det hele. Denne uka har jeg trimmet hver dag, ikke bare skippertak. Men vekta står helt stille, nå har jeg falt tilbake i gamle synder også... går på vekta.. Jeg måtte kontrollveie etter all trimmen,men ingen ting S K J E R.

I dag tar jeg stavene fatt tror jeg. Jeg skrev at jeg så på rockeringen, men nå har den begynt å se på meg, så da må jeg nok til pærs. Jeg har en sånn tykk en, Innersvingen-ring. Mye lettere enn med de gamle. Men jeg greier bare en vei. Men selv om de detter ned hele tida, så er det mye trim i å bøye seg hele tida også, men enda kjedeligere.

 

Kos deg i dame-lag i dag. Vær forsiktig med vinen. Jeg mister kontroll med vin iblodet, da spiser jeg nøtter og potetgull og alt jeg lar være ellers. Tenk på meg når du hever glasset :D

 

Ha en fin lørdag! Jeg skal være hjemme med min mann. Lager Kabaret eller Aspic eller hva det heter i dag. Det er veldig snilt på kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør det man kan Sarri - og alt er bedre enn ingenting. Jeg synes du gjør en kjempeinnsats jeg :)

Og det er bare å stå på - det vil løsne etter hvert. Tror på dette med vektterskler jeg. Ser at den vekta jeg har nå er en vekt jeg holdt lenge før det snek seg på enda flere kilo. Vel snek og snek - jeg så dem - men trodde kanskje ingen andre så dem :D

 

Var på veiing i går - og må bare dele gla'nyheten. Ned 1,5 kilo :D:D

Veier nå 81,4 kg og er offisielt kun overvektig :P

Det er en deilig følelse - og vel verdt å kjempe for. Føler meg utrolig mye lettere i kroppen - og får masse kommentarer :)

 

Kjempeøkt på spinning også - hadde vikar i går. Og hun trodde vist vi var drevne spinnere :P Men klarte å henge med like godt som ungjentene - kry av det :)

 

Nå venter ei ny uke. Nytter ikke å hvile på laurbæra enda. Har 8,4 kilo igjen til hovedmålet.

 

Stå på Sarri - håper du føler det løsner etter hvert. Det gir sånn en god følelse. Prøv å gjem unna vekta - eller ha et par dager der du har "lov" å veie deg. Da føler du iallefall ikke at du "sprekker" der.

 

Lykke til med rokkinga forresten. Jeg må bare finne tid til litt styrketrening. Tror kanskje jeg skal hale fram strikkene mine ;)

 

Måtte uka bli usannsynlig trivelig ;)

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jammen vært flink, så mye ned da :rolleyes:

 

Kommer fra veiing nå og ned 0,6. ;em det er hvertfall ned og det må jeg bare være fornøyd med,

 

Ser du på SLANKEKRIGEN på FEM ? ganske inspirerende! De er kjempestore og trener som slaver. Og de går ned kilovis i uka.

 

Rokkeringen min ser på meg med et stort øye. Snart begynner den å rope tror jeg. Kanskje strikka dine har begynt å våkne til liv også?

 

Har svømt en halv time i formiddag og gått hjem fra byen, ca 35 min. Hvis jeg lytter til rokkeringen og tar noen runder med den, så har dagen vært perfekt, tror jeg bestemmer meg til det her og nå. :D

 

Så skal jeg sette badevekta bort og ikke veie meg før søndag og onsdag morgen før jeg går på kurs.

 

Årets varmeste dag forresten. Vi har spist lunch på terrassen og sitter i bare BH i sola. B)

 

Da er vi i gang med en ny uke, måtte vi lykkes med å gå ned denne gangen også.

 

Vi holder kontakten Mia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - jeg var flink. Nå har jeg hatt noen dager med et elendig kosthold :angry: Ganske sint på meg selv for at jeg lar det glippe sånn. Kan nevne is og sjokolade osv. Men nå har jeg tatt meg sammen - resten av uka og i helga er jeg nødt til å tenke positive tanker :rolleyes:

 

Voksne menneske som jeg er - og så ukritisk sette til livs masse styggedom. Liker det ikke - hadde trodd jeg var blitt mer bevist. Men det viser bare at jeg er nødt til å gå på kurs for å klare dette kunststykke og komme meg ned til normalvekt.

 

Så bra å sette bort vekta da Sarri - tror det er lurt å gi seg selv lov å veie seg et par ganger i uka.

Hørtes forresten deilig ut med den lunsjen ute B) Gleder meg til å kunne nyte dager og kvelder utendørs. Hos meg er det ikke så varmt enda da - i dag er det aldeles tett grå tåke!

 

Ellers ligger fortsatt strikkene og nyter freden og roen - planene er der, men.......

Håper du er flinkere med rokkeringen!!

 

Vel - jeg skal legge disse usunne dagen bak meg. Nå gjelder det å være optimistisk :)

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var alene i går og hadde et perfekt kosthold, 9,2 på kostholdscore. Var så flink at jeg kjente vingene sprenge på ryggen. Skulle gjerne tatt en tur på vekta for å se om det hadde gjort utslag. Men gjorde jeg det? Neida... Tror din støtte der, hjalp meg.

 

I dag er mannen hjemme igjen og vi skal vel kose oss litt i kveld da tenker jeg. Får prøve med frukt i biter med yoghurt på og vann i mugga til meg. Ellers tiner jeg kyllingvinger og skal ha grønsaker ved siden av. Ikke helt det beste akkurat, men jeg steker dem i leirgryte, så da blir det ikke så mye fett hvertfall.

 

Ja det er godt å gå på kurs, da tar en seg hvertfall inn igjen etter glippen med is og sjokolade. Ikke sikkert det er så galt hvis det er bare en dag du har slått deg løs. Jeg må la alkoholen hvile, ellers propper jeg i meg alt dumt som finnes i nærheten.

 

Har jobbet i hagen i hele dag, og vasket bilene våre, så nå er jeg ganske sliten. Men jeg har lovet mannen min å bli med han og hunden en tur i skauen. Godt han pusher meg litt.

 

Ha en god og mager lørdag :) men kos deg likevel.

 

Klem Sarri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren for ei rufsete uke :mellow:

Var på vekta i dag tidlig og hadde gått opp 0,4 kg - og mi vekt er sånn noenlunde lik kurslederens :unsure:

 

Vel - det er bare å bite tenna sammen og fortsette på den smale sti.

Av en eller annen grunn har denne uka vært utrolig vanskelig å komme gjennom med æren i behold. Ja - har jo ikke klart det da.

Men nå får jeg ta et punktum i kveld - og så full fres denne uka. Tror kanskje jeg "jobber" best under press. Forrige uke var stille og rolig - ingen store "fristelser" på gang. Og allikevel klarer jeg å spise meg opp. Denne uka inneholder flere sosiale sammenkomster - noen med vin tilogmed ;)

Kanskje jeg er bedre på å holde fokus da :rolleyes:

 

Jeg skal iallefall ikke videre oppover - så da får jeg finne fram staheten i meg :P

 

 

Håper det gikk bedre med deg Sarri?

Var i allefall flink som klarte å holde det unna vekta - den skal du ha ros for :D

Og så hjelper det å ha noen som pusher litt. Min kjære kommer hjem på torsdag etter 14 dager offshore - og da blir middagen på stell iallefall :) Vi er flinke til å dra hverandre ut - orker ikke den ene så er den andre helt gira liksom. Og det er jo bra. Og nå blir det bare lysere og lysere også - deilig.

 

Vel - vi snakkes i morgen du. Trenger nok noget trøst og oppmuntring da tenker jeg :unsure:

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk som "prognosen" viste - opp 0,4 kg <_<

Men fikk godt med påfyll og gode råd - så nå føler jeg ståpåviljen er tilbake :P

 

Så da er min offisielle vekt pr dato 81,8 kg - noe som gir en BMI på 30.0

Men jeg har klart å gå ned 12,1 kg siden jeg startet i oktober - og det er jeg stolt av :)

Midjemål på 88,0 cm - faktisk opp 0,5 cm der også. Men det kan skyldes en litt "stram" måling forrige uke ;)

Totalt på alle "målepunkt" har jeg gått ned 46,0 cm - hurra for den. Og det kjennes på klærne :D

 

Lekte litt med tall i registreringsbilde. Og dersom jeg kan gå ned 0,5 kg i uka når jeg mitt mål på 73 kilo innen 28.juli. Klarer jeg derimot 0,7 kg er jeg i mål 23.juni.

Jeg satser på 0,7 jeg - man må våge for å vinne :D

 

Jaha - da var planene klare. Da gjenstår bare å følge dem ;)

 

I dag skal jeg ikle meg joggesko og tråkke en god trimtur etter jobb. Og så blir det venninneklubb i kveld. Pleier å servere nokså sunn mat min venninne som vi skal til i dag - men kake blir det nok servert. Får nøye meg med et lite stykke - og maaaasse kaffe :)

 

Riktig så god tirsdag fra tåkeheimen på vestlandet :P

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg, tror ikke det går så bra med meg heller. Tror at feilen jeg gjør er at jeg har for få måltider, og da spiser jeg for mye til de ordinære måltidene. Mellom-måltider er det jeg burde konsentrere om nå. Men jeg har ikke for mange kalorier sammenlagt.

Her har vi full sommer, går i shorts og raker og ordner i hagen og det har vi gjort i mange dager. Dette er jo helt unaturlig! Alle busker og trær har store knopper. Får håpe de ikke fryser om ei natt eller to. Er glad vi ikke har tåke, det er det verste jeg vet.

 

I går pusset jeg alle vinduer og i dag vasker mannen min huset, så da må jeg nok ut med bøtte og kost igjen.

 

Kommer akkurat fra tannlegen. Jeg hadde mistet en bit av ei tann, ellers null hull. Kr 1700 takk. Så så lett ble jeg kvitt de pengene.

 

Vi skulle bodd på en øde øy med ingen tilgang til annet enn riktig mat som ble servert oss til rett tid.

 

I morgen skal jeg til pers. Du hører fra meg da. Dette med å måle er forresten vanskelig. Både hvor stramt og hvor er forresten midjen?

 

Ha en fin tirsdag! Og ingen utskeielser i dag. Bare en liten kakebit! Vi leker ikke slankekurs heller, ikke sant?

 

Sarri hilser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:unsure:Hjemme fra kurs! Strålende, ned hele 0,3 kg. Jeg fikk vært på do rett før veiing, så det er vel det som er det resultatet.

 

I dag har vi vanlig vårvær og temperatur, men nå kommer sola fram, så da blir det vel høyere temp i dag også.

 

Har ikke målt enda, men prøver senere i dag. Nå kommer mannen min hjem fra sin trening, så da blir det vel litt lunch på oss.Makrell i tomat i dag, for da får jeg hjerte. :rolleyes:

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der gikk jo du ned det jeg gikk opp ;)

Håper begge klarer å komme seg nedover neste uke!

 

Sol og blå himmel hos meg også i dag - men en fryktelig kald vind. Ser så fint ut når vi sitter inne - men blir blåfrosne når vi kommer ut.

I dag får jeg min kjære hjem. Han er veldig flink på kjøkkenet - så nå gleder jeg meg til ferdig middag hver dag.

Var en handletur i går. Måtte investere i et nytt antrekk til en 60-års dag i april. Og det var faktisk gøy - for første gang på veldig lenge var det gøy å handle klær. Fikk fantastisk god hjelp da - og endte opp med en fancy kjole med ei lita jakke over. Nye sko ble det også - og en ny BH. Den var rådyr - men gjorde underverker for kjolen :P

Så nå er jeg klar til både 60-årsdag og konfirmasjon i mai - lettelse :)

 

Slankemessig har det gått fint - til nå iallefall :rolleyes:

Spiste salat på by'n i går - det ble middagen den dagen.

 

Fikk ikke trimmet i går - men hadde gode økter både mandag og tirsdag.

 

 

Altialt - godkjent og fornøyd med egeninnsatsen. Her tar man slankinga på alvor må vite ;)

 

Stå på Sarri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny kjole, ja helt antrekk faktisk :D

 

Så moro! Jeg har lovet meg selv noe fint og nytt når jeg kommer ned i 80 kg. Men buksene mine sagger noe fryktelig nå, kan nesten ta dem av uten å opne glidelåsen. Så om ikke annet må jeg til med symaskinen.

Når jeg finner fram sommertøy, så kan det hende at det er noe der som har ligget noen år.

 

Jeg skal også i konfirmasjon i mai, men jeg har bunad som passer. Det er Beltestakk fra Telemark, og det eneste stedet den sitter er under bysten. Og der varierer jeg ikke like mye i takt som med kiloene ellers.

 

Fint at du har greid deg bra denne uka. Jeg har ikke vært helt i form, så treninga mi lider under det. I morgen kommer feieren, så da kommer jeg ikke avgårde da heller, hvis jeg ikke kan ringe ham i morgen tidlig da. Får se hvordan det ordner seg.

Heldig med kokken som kommer hjem da. Mannen min pendlet også en periode. Og da var det veldig koselig når han kom hjem. Ryddet og vasket litt ekstra. Men han lagde ikke mat!

 

Vi står på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - jeg har måttet gå til innkjøp av nye bukser jeg. Kommer til å bli en god økning i klesbudsjettet mitt dette året. Har ikke så mye jeg kan vokse ned i :)

Har gjemt en bukse jeg brukte i fjor sommer - den er diger. Hadde den med meg på avslutningen på forrige kurs - og kunne tre den på meg uten å ta opp glidelås - og det utenpå de andre klæren mine :D Var en deilig følelse da - bare skremmede at jeg har latt det gå så langt :huh:

Heldig du som har bunad. Tenkte også på å skaffe meg en. Men Rogalandsbunaden blir fort stram i livet ja. Er et problem for andre som går på kurs hører jeg. Mange av de som begynte nå har som mål å komme inn i bunaden til 17. mai :)

 

Vel - i dag får jeg servert middag. Og det blir nok litt vin til også - men bare i moderate mengder ;)

Ellers planlegger vi ettermiddagsjazz i morgen på en lokal pub - men da kjører jeg :rolleyes:

Kvelden har vi ingen planer for enda - så den blir sikkert stille og rolig. Godt det også - har noen nye bøker som venter ;)

 

Et lite dagens:

"Det perfekte er uintressant, for det kan du ikke gjøre noe med!"

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra den med det perfekte :rolleyes: Også så kjedelig med perfekte mennesker da. De har alt i orden bestandig. Jeg forstår meg ikke på dem.

Vi får heller slite med det som ikke er perfekt vi da. Og perfekte blir vi ikke heller. Da måtte det vel diverse opperasjoner og silikon og botox og hva det nå heter alt sammen.

Hygg deg med mannen din i helga og nyt at du får servert middag. Det er jo litt perfekt da! :wub:

 

God helg og måtte den bli aktiv og mager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var siste kursdag før påsken over - og vi er overlatt til oss selv i 14 dager. Måtte det gå bra ;)

 

Hadde gått ned 1,1 kg denne uka - hurraa :D

Veier nå 80,7 kg og har en BMI på 29,6 - dette går jammen rette veien.

Skal under 80 til neste veiing - det burde gå på tross av påsken det :rolleyes:

 

Siste arbeidsdag for meg før påske i dag. Blir en rolig dag her på jobben - flere har tatt påskeferie allerede og det merkes på innkomne telefoner også. Så nå er jeg også klar for litt fri B)

Skal ut og spise middag i dag - men det regner jeg med går utmerket. eneste er at jeg ikke får gått turen min.

Men hadde ei skikkelig hard økt på spinning i går - så kanskje det er bra for kroppen å hvile seg i dag.

 

Måtte vi alle få en fantastisk påske - både med og uten ski på bena. Her er strålende sol og blå himmel i dag - men faktisk minusgrader. Ikke vanlig på min kant av verden på denne tida. I går snøa det også -og skapte kaos på enkelte veier - men det forsvant heldigvis fort da.

 

Dagens lille:

" Å ser utfordringen å ta den - det er å leve!"

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...