Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Syns eg ser oss - drassende på et stort speil strategisk plassert ved bordenden :D/>/> :D/>/>

 

Sitter på terassen og nyter en kopp te helt i mitt eget selskap - men nyter det

Det er sol og blå himmel - nattefrost, men noen utrolig flotte dager. Så det ble solbriller for min del Sarri B)/>/>

 

Må ta meg en tur på butikken etterhvert - har gått lens for brød. Fikk påskebesøk et par dager av sønn og samboeren hans - og da gikk det hardt utover provianten min. Var kjempekoselig da - og mat hadde jeg jo. Men nå trengs et lite påfyll selvom jeg er allene ;)/>/>

 

Har ikke spist påskegodt - men det har blitt plenty med mat - og vin :rolleyes:/>/>

Så kommer an på mandagsvekta da - og jeg som håpet på under 80 . Får prøve å motivere meg selv denne helga - har iallefall ingen store planer om et utsvevende uteliv :)/>/> Kan forresten være like vanskelig å holde seg på den smale sti når en sitter hjemme i godstolen.

 

Fortsatt god påske jenter ;)/>/>

 

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt god påske B)

 

Har hatt det vedig travelt, ikke noe sløving her, bare selskapelighet med masse gal mat og jeg har stort sett sittet helt still de dagene vi var borte hvertfall. Kjørte en tur til venner på sørlandet i går, og det var like mange timer i bil som om vi skulle reist til Kanariøyene.

 

Må være bedre nå, for jeg er faktisk sulten, det har jeg ikke vært siden før jul.

 

Pus, salva het Zovirax. Fikk den på respt. Inneholder det samme som herpes-salve som du får i en bitteliten tube fritt, så jeg hadde nok resept på den.

 

Skjønner at løsningen er et speil i full høyde. Kjekt å ha i alle situasjoner. Kanskje vi kan ha det i tankene hvertfall?? :huh: Ikke dumt det der... :)

 

Skal bort i morgen, da tar jeg med mitt visuelle speil :)

 

Mitt første mål er under 80. Nå er det 81,5. Dette er et helt umulig tall for meg. Sliter meg ned, og vips så er det en kilo opp. så bruker jeg ei uke på å komme ned til 81,5 igjen. Kjenner noen seg igjen?? Innbiller meg at hvis jeg kommer under 80, så skal det gå litt lettere. ;)

 

Denne påsken har vært totalt mislykket i forhold til min nye diett. Nå ser jeg fram til hverdager igjen.

Men vi har jo resten av påsken igjen da, og været er nydelig. Bare synd at jeg får vannblemmer bare jeg går en halv time, må jo være noe galt med de føttene mine..

 

Mannen min kjøpte smågodt i Sverige, en stor pose. Han knasker og spiser og jeg gjør meg tøff og sier at jeg ikke har lyst på. :) Så spiser jeg bringebær med Vanilje-kesam. godt det også da...men det er ikke sjokolade :(:(

 

Nyt de siste dagene dere. Et år til neste Påske B)

 

Klem Sari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mia

 

Jeg har også vært i kulissene en stund. "Kjente" deg den gangen du var under navnet Pandora. Min historie er slik.... fra 2003 - 2006 gikk jeg jevnt og trutt ned i vekt. Akkurat som det skal gjøres. Da jeg nådde 82 kg var jeg veldig fornøyd. Så kom bomba.... fra 2006 og til 2011 ble eldstedatteren syk. Det var inn og ut av sykehus og masse frustrasjon over norsk helsevesen. Kiloene krøp på igjen. Ikke noe overskudd til å passe på meg selv. Høsten 2012 veide jeg 103 kg igjen og selvtilliten var på bånn. Har deltatt på to Grete Roede kurs og siste kurskveld i februar viste vekta 89,3. Jeg har prøvd å klare meg selv, men kiloene kommer snikende på igjen. Siden jeg har gått skikkelig i smågodtfella i påsken så viser vekta 90,8 kg. Jeg har meldt meg på ett nytt kurs 8. april. Første delmål er 85 kg til yngstedatterens konfirmasjon 12. mai. Og videre er målet under 80 kg når august kommer (er da 1 år siden jeg startet).

 

Vi får støtte hverandre på vei mot målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Sarri!!

 

Her har også påska vært bare tull.Nå gikk det siste godteriet ned i magen,og vekta er på stedet hvil om jeg er heldig.Det vil vise seg på torsdag,da veier jeg meg,ikke før.Har sittet mest stille jeg også,fordi gubben er syk så blir alt så kjedelig,og jeg blir så giddaslaus,det er ikke bra.

Gleder meg til hverdagen igjen,så får jeg ta hånd i hanske å få gjort noe med matinntaket.

Nydelig vær om dagene,og jeg gleder meg til å komme i gang med riktig mat igjen,tror jeg er moden for det nu.

Ha en fin søndag,og tirsdag er det full rulle igjen,jeg begynner faktisk i morgen,har en plan,har lest i GR boka mi,den er gammel,men god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste påskedagen - og her har ve fått snø!!

Ikke mer enn et lite dryss da - men allikevel. Det bruker å være vår på disse kanter på denne tida :rolleyes:/>

Matmessig har dette gått helt galt. Så jeg legger det bak meg - har hentet fram GR - boka jeg også pus - og nå er det alvor.

 

Kommer ikke til å veie meg før neste mandag - vil ikke vite hvor galt dette er. Vet det er litt som å stikke hodet i sanden - men det får så være.

 

Lover på tro å ære å gå på vekta neste mandag da ;)/>

 

Hei igjen Annekat - så trivelig med "gamle" kjente da. Hadde du et annet nick du også - husker ikke helt jeg ( må være alderen) :P/>

 

Er forferdelig at vi alltid skal måtte slåss med disse hersens kiloene. Nå var jeg så flink for et år siden - og lovet meg selv aldri mer. Og så er jeg på god vei oppover igjen.

Håper vi kan oppmuntre hverandre til videre satsing - for å gi opp blir ikke aktuelt :)/>

 

Jeg satser på en halv kilo i uka framover.

Skal sette opp videre mål og mening når jeg våger meg på vekta igjen :)/>

 

Vi holder koken jenter.

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - der har jeg vært :)/> Gikk flott en stund det - men så raste vekta galne veien - og da meldte jeg meg på GR. Og nå stiger den igjen :mellow:/>

Fy flate når jeg tenker på alle kiloene jeg har tatt av - gang på gang :angry:/>

 

Men nå skal jeg stoppe mens leken er god. Får melde meg på kurs dersom det ser helt håpløst ut :rolleyes:/>

 

Kjekt du blir med iallefall :)/>

 

Statusen min for i går:

1424 kcal

Ingen trening - dro på besøk istedet ;)/>

4791 skritt ifølge skrittelleren min

5 hjerter og full score på melk, grønnsaker og frukt

 

Ellers ble dagen tilbrakt på terassen med solfaktor på nesen, krim og te B)/>

Og kaffebesøk til datteren og familien - deilig dag!

 

Så det er bare å trø til jenter - her er det vi som bestemmer :P/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen te nok ein fantastiske dag B)/>

 

Fridagen min i dag - men blir ikke helt optimal. Skal i begravelse til venninna til søstera mi. Hun ble 55 - og har sloss lenge med kreften. Fy søren for en lumsk sykdom. Den ene dagen er du bare litt tufs - den neste har du en dødelig sykdom. Heldigvis er vitenskapen kommet langt på dette feltet etterhvert - måtte de komme enda lengre.

 

Status for tirsdag:

1305 kcal

Oppnådde 4,2 trimpoeng på en god og lang treningstur - og 15109 skritt.

 

2 hjerter - melk og grønnsaker full score. Ble for mye frukt iflg oppsettet - men benyttet frukt og bær til mellommåltider så det er egentlig bare positivt :D/>

 

Solrik og optimistisk dag til alle

 

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,og her er jeg!

Gikk en del opp i påsken ja,men i dag veide jeg meg for å se om mandag og tirsdagen ville hjelpe meg litt nedover igjen,og i dag var jeg 89,0 og da har jeg jo ikke gått opp,men heller litt ned hehe.I morgen er det torsdag og den dagen jeg skal veie meg på riktig,og da er jeg spent på om det blir et litt mer pent tall da også,så da står vi på jenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med veiing i dag pus52 :)/>

 

Selv venter jeg til mandag før jeg entrer vekta. Tok den "tunge" beslutningen og vente med dommen :rolleyes:/>

 

Begravelse i går - var en fin opplevelse. Trist som fy - men ingen "tung" opplevelse.

Ungene snakket varmt og humoristisk om mammen sin - så tårene rant mellom smil og latter.

Inviterte min søster på middag etterpå siden vi er gressenker begge to ;)/>

 

Og været var like utrolig flott - tror sola har "hengt seg opp". ikke meg imot - nyter de lyse og fine dagene B)/>

 

Status:

1416 kcal

Trimturen ga 3,0 trimpoeng og 9847 skritt.

Full score på grønnsaker - ikke helt på melk - og over på frukt som vanlig :P/>

 

Jeg er jammen meg i gang - hvordan er det med dere?

Holder ut håper jeg :D/>

 

Oppmuntrende klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full fres på jobb. Vi skal flytte - og å flytte en arbeidsplass er ingen liten spøk :)/>

 

Blir nok bra tilslutt - selvom jeg får lengre arbeidsvei. Går på jobb på 5 minutter i dag - nå må jeg kjøre eller jeg kan sykle.

Får se på det som ekstra trim :P/>

 

Hadde vaskehjelp i går. Mitt eldste barnebarn kommer trofast hver uke og gjør huset rent og pent. Og så spiser vi middag sammen - og ikke minst prater om framtidsplaner og drømmer :D/>

Været er det samme flotte - tror nesten det skal være sånn bestandig nå B)/>

Fikk meg en fin treningstur på kvelden - så sola gå ned i havet - utrolig flott.

 

Status:

1424 kcal - 2,5 trimpoeng og 12976 skritt.

Grønnsaker - full pott, frukt - overkant, melk - for lite :rolleyes:/>

 

Og i dag er det freddan.

Planlegger handletur med datter og søster på lørdag - og det gleder jeg meg til. Da blir det nok utskeielse på kafe både en og to ganger ;)/>

 

Så her er det bare å traske videre - og å gjøre så godt en kan.

 

Lykketilklem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilige lørdag :)/>

I dag våknet jeg opp til overskya vær - trodde nesten det skulle være strålende sol hver dag framover jeg nå B)/>

 

I dag blir det bytur med min datter og søster - gleder meg :D/>

Ellers en rolig kveld tenker jeg.

Det ble det i går også. Tok trimturen rett etter jobb - spiste middag - og sløva i godstolen med litt TV-titting og godboka :)/>

 

Status:

1528 kcal - full score på melk og grønnsaker - i overkant på frukt - som vanlig :P/>

2,5 trimpoeng og 13625 skritt.

 

Helg er alltid en utfordring - blir vanskelig ( men ikke umulig) å holde et akseptabelt inntak. Men vi satser stort - dette kan vi dokke :)/>

 

Stor lykketilklem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempehyggelig dag i går - vi storkoste oss på jentetur :)/>

 

Ble ikke så mye handling - mest titting og kos. Men fikk meg iallefall ei ny bukse. Og nye puter til utemøblene mine + ei tøff lyslykt.

Og så ble det 2 turer på kafe :rolleyes:/>

 

En helt gjennom trivelig dag for sinnet - kroppen derimot fikk i overkant masse kalorier - og ingen trim. Ja- utenom trakking gatelangs og i butikker da :P/>

Og da jeg skulle sjekke hvor mange skritt vi hadde tilbakelagt - ja da fant jeg ikke skrittelleren. Den ligger nok på et prøverom i en av butikkene - surt :mellow:/>

 

Status:

2266 kcal - så nå lurer jeg på om jeg tør gå på vekta mandag ;)/>

Joda - jeg skal det da. Har jo lovet.

Ingen trimpoeng og ingen skritt å rapportere.

Full score på melk - ikke fylt opp frukt eller grønnsaker <_</>

 

Men i dag er en ny dag. Har hatt en god og sunn frokost og kost meg med mitt nye LevBra- blad. Masse inspirerende stoff der.

Og nå venter en skikkelig treningstur.

 

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Norge :D/>

 

En helt ny spennende uke - sol og blå himmel - minus 1,4 grader - måtte skrape frosne bilruter, men det er april og våren lurer rundt hjørnet - jeg liker mandager..........

 

Måtte jo på vekta i dag - kunne ikke lure meg unna lengre. Vel, jeg kunne jo det om jeg ville. Men det var på tide å få fakta på bordet synes jeg.

Og vekta stoppet på 80,9 kg - og målebåndet

viste 91 cm rundt livet.

Så her er det litt å gripe tak i ja.

Men føler jeg kom godt i gang forrige uke. Falt litt utpå på lørdag - men tok meg fint inn igjen søndag om jeg skal si det selv ;)/>

 

Så resultat for forrige uke:

Vekt og mål - starter i dag :rolleyes:/>

Gjennomstnittlig 1574 kcal

16,1 trimpoeng - superbra :P/>

Gjennomsnittlig 11269 skritt på 5 dager ( mistet skritteller på lørdag!)

 

Plan for denne uka:

Ned 0,5 kg

Minimum 4 treningsøkter - dvs trimturer av varierende lengde for min del

Prøve å ligge rundt 1400 kcal pr. dag

 

Så jenter - vi trår til. Viser verden at dette kan vi klare. For det kan vi :D/>

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter nytt kurs i dag. Siste vektregistrering på forrige kurs var 89,1 (februar). Startvekten på dette kurset vil nok være litt høyere da jeg hadde en skikkelig sprekk i påsken. Men det er godt å få registrert en ny startvekt.

 

Denne helgen har jeg vært veldig aktiv. Jogget 5 km på lørdag og gikk en tur på 1 mil på søndag.

 

Joggeturen på lørdag var sesongens første. Vanligvis pleier det å være ett blodslit og kroppen er ødelagt i flere dager etterpå. Denne gangen merket jeg at bena var sterkere og at treningen i vinter gir frukter. Deilig.

 

Ha en god uke jenter.... Måtte solen fremdeles være med oss denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - vi havner utpå av og til Annekat ;)/>

Lykke til med ny start iallefall - godt å få et punktum - og så gå videre derfra.

 

Og deilig er det å merke at kroppen faktisk blir sterkere. Merker også det både på pust og knær. Jeg er ikke kommet i joggemodus enda - liker egentlig ikke å jogge. Prøvde meg delvis her for noen uker siden - slet litt da. Ble litt jogging - masse gåing. Men intervalltrening skal være bra sies det :P/>

Og så 5 km da - det er sterkt!!

 

Vi er i støtet du :D/>

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i den nye uken.

 

Mandag og ny start!! Skrev et langt innlegg på lørdag, men plutselig ble alt borte, ble så ergerlig at jeg orket ikke begynne på nytt.

 

Hadde personlig trener om fredag og fikk et nytt program og mange gode tips. Ikke dumt det nei.

 

Var på Power-time i dag, det var ganske heftig for en gammel dame, men det gikk passelig bra. Orket ikke å gå på apparater etterpå hvertfall.

 

Jeg gikk ned 1 kg i påsken, men nå står det helt stille igjen. Mitt første mål er å komme under 80 kg. 1,5 kg er det, men ser ut til å være uoppnåelig. Jeg spiser riktig og trener, vet ikke helt hva jeg skal stille opp med...

 

Skal til mammografi i morgen. Synes det er kjempevondt å bli skviset sånn i fronten, får bare håpe at alt er bra hvertfall.

 

Mia, du høres ut til å være i kjempeform for tiden, blir helt missunnelig på deg. Skulle gjerne vært litt flinkere til å komme meg ut i lufta og sola. Jeg sitter ute og soler meg litt og vi spiser lunch ute hver dag. Utrolig vær vi har. Ingen nedbør i mars og bare et par haglbyger hittil i April. Men det har bare svevd i lufta og rett etterpå skinner sola igjen.

 

Ha en fin tirsdag, så tastes vi igjen.

 

Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei all jenter her inne!

 

Ja,jeg gikk på vekta i dag og den viste ned fra forrige mandag med 900 gram og det er jeg fornøyd med.Så nå er vekta 89,0.Etter påska veide jeg hele 89,9 og heldigvis ble det en del borte,men det er bare å fortsette det gode liv med nedgang.

Her skinner sola hver dag,og jeg har vasket en haug med klær i dag og hengt ut til tørk,herlig.Ellers har jeg holdt på med litt regnskap og tatt noen telefoner til noen som trengte det,deriblant mamma,min søster og en dame jeg nettopp har blitt litt kjent med.Lagd riktig mat har jeg også gjort,så da er det ny dag i morgen på den rette sti.Vi får håpe uka blir bra for alle her,så lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen - så kjekt med masse aktivitet da :rolleyes:/>/>

 

For å ta bekjennelsen først - jeg trykket innpå 2 hveteboller i går - og det på toppen av full dagsrasjon :mellow:/>/>

Nå når jeg hadde det så godt med meg selv - og så gjør jeg dette. Ikke var jeg sulten - ikke følte jeg noe "press" - voksne dame å gjøre sånt :o/>/>

For å gjøre gårdsdagen komplett så ble det ingen trening heller. Måtte i et møte som varte til helt til klokka 6 - full fres å lage middag - og så kjøre min sønn hjem. Det tar nesten 2 timer tur/retur. Det var da jeg kom hjem jeg startet på "bolleprosjektet" - klokka var ti og jeg orket ikke noe trening.

Derfor spiste jeg boller heller - ganske logisk ikke sant :P/>/>

 

Men i dag er jeg tilbake altså. Dagen har iallefall startet godt - og så har jeg fått skrittelleren min tilbake :)/>/>

 

Er ikke det irriterende Sarri - mekket et langt og flott innlegg og så forsvinner det i syberspace et sted :)/>/>

 

Håper det gikk greit på mammografien - jeg var det forrige måned. Har fått brev om at alt ser fint ut - og det er jo bra.

Og så er du supergod på denne trimmen du. Så lurt av deg å ha personlig trener for en gjennomgang. Kommer til å satse på det dersom jeg kommer meg så langt som til et treningsstudio. Blir iallegfall ikke før til høsten har jeg avtalt med meg selv.

 

Så jeg er overbevist om at kiloen forsvinner. Noen ganger har de liksom "hengt seg opp". Det er da det er viktig å la bollene i fred :P/>/>

 

Nesten en kilo ned pus52 - det er superbra jo.Viser at du har funnet den smale sti etter påsken.

Det er så fint å kunne slå av en prat med venner og familie. Prøver også å sette av tid til det - men kan bli mye flinkere. Godt å blir påminnet det av og til.

 

Ståpåklem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekten på nytt GR-kurs var 90 kg. (+0,9 kg i fra forrige kurs i februar.) Er vel rimelig fornøyd med dette. Har jo holdt vekten så nogenlunde. Greit å få det svart på hvitt. Mandagene heretter vil bli min "ego-dag". Kurset holdes på mitt treningssenter så da trener jeg èn time, dusjer (evt. litt solarium hvis jeg har tid), GR-kurs. Dette tar da hele kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verst Annekat :)/>

Nesten så en ikke kan snakke om påsketillegg engang ;)/>

 

Lurer på om jeg ikke må melde meg på kurs jeg også. Går jo strålende en uke - og ikke fult så strålende neste uke.

Og da blir det aktivt kurs med veiing og spinning. Får se det litt an. De har skiftet dag fra mandag til torsdag - og torsdagen er ikke noen heldig dag for meg. Blir en del ganger jeg ikke kan møte - og da er litt av vitsen borte.

 

Har hatt en travel uke. Og travle uker er ikke heldig for meg. Da spiser jeg "ukonsentrer". Og det kan resultere i så mangt. I går kveld kostet det meg en del kalorier i kakao. Ikke så ille det kanskje - men når man topper det hele med krem er det ikke bra <_</>

Det er utrolig masse kalorier i kremfløte!!

 

Og treninga har så og si vært fraværende. Og i dag er det konsert med koret som mitt barnebarn er med i. Da stiller mormor der må vite - og da går den kvelden.

 

Man får gjøre så godt man kan - og håpe at vekta er noenlunde stabil denne uka ;)/>

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Ja,dere er her inne,og det er så koselig når det er liv på siden synes jeg.

Jeg skal snart dra på ferie 1 uke med mannen min og min gamle mor på snart 84.

Vi skal til Gran Canaria i Puerto Rico,og vi skal bare slappe av og hygge oss.Etter en lang vinter er det godt å varme seg opp litt.

Nu har jeg gått ned enda mer,så i morgen skriver jeg inn vekta mi,for jeg blir jo borte neste uke,så jeg må få den inn nu.Håper jeg ikke går opp så mye,men litt gjør jeg nok,for det blir litt kos må vite.

Jeg gleder meg til å slappe av,det har vært litt slitsomt denne vinteren og våren.Mannen med helvetesild,ja han er bedre nu,men ikke helt bra,så det blir godt å bare kose seg.Mamma er jo dårlig til beins og litt svimmel osv,så jeg får være sykepleier,hehe.Vi skal ta drosjer og rusle pent og bare kose oss som sagt.

Skriver i morgen,så blir det stille fra meg helt til neste mandag og da får dere vite hvordan vekta er etter ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Mia, Grete Roede kurs er tingen. Jeg gikk på kurs til midten av februar. Meldte meg deretter inni Roede-klubben som gullmedlem for å få tilgang til verktøyene. Regnet med at jeg kom til å gå ytterligere ned fordi jeg syntes at jeg hadde "knekt koden". I realiteten ble jeg litt slapp med føringen. I stedet for å gå ned holdt jeg meg heller stabil.

 

Som nevnt tidligere begynte jeg på nytt kurs på mandag, og prognosen sier hittil at jeg kommer til å ha gått ned over 1 kg når jeg skal veie på mandag. Altså det hjelper at du har "Roede-pisken" hver mandag, og må blottlegge for andre deltakere om hvordan det har gått.

 

XXL har åpnet i byen vår i dag. Der var det rimelig kaos. G-sport gjorde da ett mottrekk og annonserte at i dag, kun i dag, var det 30% avslag på alle varer med ordinær pris. Passet bra at lønna kom inn i dag. Jeg skal til Mallorca i slutten av måneden, sykkeltur med jobben.Passet da på å kjøpe meg en ny, fancy, hjelm + treningstøy. Kjøpte også to sykkelvesker med tanke på at jeg kanskje tar meg en sykkeltur, med overnatting, til sommeren. Grisebillig når rabatten ble trukket ifra.

 

Nå koser jeg meg med en hjemmelaget iskaffe: 1 ts espressopulver, 1 ss sukker, 1 dl varmt vann (blandes) ha i 1,5 dl ekstra lett melk + 3-4 isbiter (shake, shake, shake) Hell i høyt glass m/sugerør. Kun 118 kcal.

 

Fortsatt god uke til alle sammen. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...