Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

God tur te Gran Canaria pus - kosa deg masse med mammen din B)/>/>

 

Min mor kom hjem på onsdag etter et 8 uker langt opphold i Spania sammen med 2 gode venninner. Blir jeg like sprek når jeg er 83 skal jeg ikke klage :)/>/>

De bestilte assistanse på turen denne gangen - og det var de svært fornøyde med. Da slapp de alt stresset på flyplassen.

 

Nå nærmer det seg helg - bare noen timer igjen av denne arbeidsdagen. Og så er det 1 uke ferie - gleder meg. Tar med meg nettbrettet da - skal være internettforbindelse på hytta. Men vet ikke hvor aktiv jeg blir innpå der.

 

Fikk min kjære hjem i går - så i dag blir det ferdig middag på meg. Blir spennende å se hva han finner på ;)/>/>

Vin blir det helt sikkert :P/>/>

 

Koselig helg da damer. Skal prøve å være noenlunde nøktern i matfatet - men vet det kommer til å holde hardt.

 

Sarri - hvordan går det med deg?

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt slapp med PC og her har det skjedd mye, må nok fl\ølge bedre med :)

 

I dag veide jeg 81,1, så jeg går jo ned. 200 g så er det på 80 tallet. Blir helt yr av å tenke på det, mange år siden det var så lite. Under 80 er mitt første mål, greier ikke tenke lenger enn det jeg. Men nå sitter jeg her og har lyst på noe godt, egentlig SJOKOLADE. Nei, nei...

 

Vi har hatt snøvær i 2 dager nå. Det har tæret godt på snøen vi hadde fra før, som var helt steinhard. Nå skinner sola, B)

 

God tur til dere som skal ut og reise. Kos dere med annet enn alkohol og mat....sola f.eks. Vi har fått tak en billig flytur til Tyrkia om 3 uker. Kun fly for 500 p.pers. Fant et hotel helt ved stranda med frokost til 2700 for ei uke, så da skal vi kose oss.

Jeg må begynne å tenke på hva jeg skal gjøre for å ikke legge på meg mens jeg er der, helst skulle jeg gått litt ned. ;);)

 

God helg!! :rolleyes:

 

Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med en lyst til å prøve den nye joggetightsen min...... Det var lett tåke ute og luften var full av oksygen. Følte at jeg "drakk" oksygen. Det er første gang jeg har gått til innkjøp av en tights som er beregnet til løp. Har jo andre lange treningsbukser, men dette ble faktisk noe annet. Det kan sammenlignes med å løpe med og uten BH. Den holder litt inn så det ikke disser her og der. Og så ga den ett lett trykk i knehasen, og det var ganske behagelig. Ga virkelig mersmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel installert her på Hovden :)/>

 

Regnet godt da vi ankom i går - men opphold i dag, og faktisk antudning til lysere vær. Å si at det er sol er å ta for godt i, men atskillig lysere enn i går B)/>

 

Blir ingen skitur i dag - men en lang trimtur blir det iallefall. Og så skal vi sjekke ut treningstilbudet på hotellet i nærheten. Iallefall er det deilig med ferie - har funnet roen kan man si :rolleyes:/>

 

Planlegger sunn middag i dag - med vin til. Så kalorifattig blir det ikke :)/>

 

Får resten sv familien opp hit på torsdag - så vi får nyte roen disse første dagene. Men skal bli koselig å få gjengen hit også da. Håper været blir bra - alltid triveligst når vi kan benytte skiløyper og turterrenget uten altfor mye vær :D/>

 

Nyt dagen - mandager er slett ikke verst :rolleyes:/>

 

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel installert her på Hovden :)/>

 

Regnet godt da vi ankom i går - men opphold i dag, og faktisk antudning til lysere vær. Å si at det er sol er å ta for godt i, men atskillig lysere enn i går B)/>

 

Blir ingen skitur i dag - men en lang trimtur blir det iallefall. Og så skal vi sjekke ut treningstilbudet på hotellet i nærheten. Iallefall er det deilig med ferie - har funnet roen kan man si :rolleyes:/>

 

Planlegger sunn middag i dag - med vin til. Så kalorifattig blir det ikke :)/>

 

Får resten sv familien opp hit på torsdag - så vi får nyte roen disse første dagene. Men skal bli koselig å få gjengen hit også da. Håper været blir bra - alltid triveligst når vi kan benytte skiløyper og turterrenget uten altfor mye vær :D/>

 

Nyt dagen - mandager er slett ikke verst :rolleyes:/>

 

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag for alle penga! :mellow:

 

En god dag for alle forsetter og starter. Hittil er alt bra! :)

 

Fryktelig å dra opp i høyden til mere snø nå da gitt... Gråvær og litt tåke her i dag,og det setter god fart på snøsmelting. 7 gr pluss også.

 

Har vært på trening og spist bare det jeg har bestemt meg for. Står igjen litt på vannintaket, men det rekker jeg å rette på.

 

Men jeg skal på symøte i kveld, håper det blir noe som er lett å bare spise riktig av. Har ikke snakket om meg og slanking denne gangen, de er nok lei av mine utallige kurer. Som ikke ser ut til å lykkes noe særlig.

 

Ha en god og sund og aktiv uke alle damer. Denne gangen skal vi lykkes! :)

Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kommet hjem fra ukens GR-kurs og er kjempe blid.

- 1,8 kg.

 

Uken har gått veldig fint og jeg har i grunnen vært veldig aktiv.

 

Det kommer en utfordring i morgen. Da skal jeg på hotellunsj med jobben.

Jeg får prøve å overse alle fristelser og gå mot de sunne alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt liten trafikk her pga ferie regner jeg med.

 

Hotellunsjen gikk bra. Jeg var veldig bevisst mine valg, men regnskapet viste 750 kcal allikevel. Ble da en superlett middag (kan virkelig anbefale GR sin kyllingsuppe).

 

Ifølge min vekt så har jeg en god prognose frem i mot ny veiing til mandag.

 

Jeg bruker treningsapp endomondo.com når jeg er ute å trener. Denne gir meg masse motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, skjønner ingenting jeg.

 

Var på GR-kurs i går og hadde gått opp 0,2 kg. Dèt skjønner ikke jeg. Jeg har ført matdagbok og har ligget der jeg skal kalorimessig + at jeg har hatt 20 trimpoeng denne uken.

 

Kom på etter veiing at jeg glemte å ta av meg en tung genser som jeg hadde på meg. Sikkert det.

 

Min vekt hjemme viser det samme på morgenen som GR-vekta gjør på kvelden. I dag viste den 87,6 (altså -0,8 kg). Tror mere på den. Så får vi se ved neste innveiing.

 

Søndag reiser jeg til Mallorca for å sykle i to dager. Det blir vel 6 - 7 mil pr. dag. Men jeg regner med at det kommer litt ekstra kalorier inn på "after-bike"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen!

Er kommet hjem fra ferien med litt mer på kroppen ja,men det er nu bare sånn det pleier å være.

Har begynt i dag med skikkelig mat og gikk ned 800 gr. den første dagen etter hjemkomst,så jeg har tatt tak igjen.Jeg skal veie meg og skrive inn vekt på torsdag,så jeg får se hva som har skjedd til da,men det blir sikkert litt opp totalt sett,men jeg gråter ikke jeg.Kosa meg har jeg gjort.

Vasket masse klær og rydda en god del,så er i sving igjen.Jeg har veldig vondt i armen min,og måtte til legen der og få medisiner og sprøyter,var betent så de på røntgen.Så den armen er nesten god igjen,men så er det høyre som har måttet gjøre det den venstre også skulle gjort,så nå er den veldig vond,ja sånn er det å ha fibro og artrose,det er ikke gøy,men jeg overlever sikkert denne gangen også.

Ble litt for mye å hjelpe mamma med,så var det også gubben som var dårlig i en arm,det er jo nesten tragisk komisk,men alt går over sier de. Da er det full fokus igjen her,så skal dette gå så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo venner som sliter med overvekt ;)

 

Jeg kommer ikke ned under 81 kg.Er så fornøyd 81,0 i går Nå Endelig, tenkte jeg, men i dag 81,2. Nå har det vært sånn i flere uker, og jeg er ganske flink, har hatt små utskeielser, men de har vært bitte små... Er nær ved å gi opp.. :(:(

 

Så flink du var som gikk ned 1,8. :) Så mye har jeg aldri gått ned på ei uke.

 

Det possitive er at vi trener og trener og prøver og prøver.

 

Måtte vi lykkes en gang dere. Har lyst til å gi opp, men jeg står på. Godt dere er her.

 

i dag har jeg en hviledag fra trening, har så ømme muskler at jeg ble hjemme i dag. Noe må gjøres her i huset også.

Nå har den siste snøklatten smeltet her, så nå er det klart for å begynne å rake,men det blåser så det er nytteløst i dag. Ganske surt også, selv om det er 7 varmegrader.

 

Klem Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var jeg på rett kjøl igjen - enn så lenge.

 

Fryktelig travelt å komme tilbake på jobb på mandag. Bedriften jeg er ansatt i har flyttet inn i nye lokaler mens jeg hadde ferie. Og der kom jeg da - vandrende inn på mitt nye kontor full av pågangsmot etter ferien. Og det trengtes - pågangsmotet altså ;)/>/>/>

Det ble rydding og demontering/montering av pulter og hyller og skap. For ikke å snakke om alle permer med innhold som skulle letes fram og setes på plass.

Tilbake på min gamle arbeidsplass for å hente saker og ting som ikke var kommet med. Fy søren - glad jeg ikke skal flytte hver uke :rolleyes:/>/>/>

Begynner å komme seg nå - kan iallefall bedrive det jeg egentlig er ansatt for å bedrive :D

 

Vel - det var ikke slankeprat. Vet ikke helt om jeg er klar til å entre vekta etter en god del utskeielser forrige uke. Og så jeg som hadde så gode intensjoner om å leve et sunt hytteliv :mellow:/>/>/>

Ble ikke helt etter planen - og skal nok veie meg sånn etterhvert. Tror jeg får gjøre et forsøk i morgen - før vi setter oss på flyet til Aberdeen.

Så denne helga blir heller ikke av de sunne. Da blir det masse kos og litt shopping tenker jeg. Men triveligt blir det garantert :D/>/>/>

 

Ser det er liv i dere fremdeles. Og det var godt å komme tilbake til snøfrie marker Sarri. Liker meg helst på barmark jeg - men var jo trivelig å kose seg med familien.

Så stå på Sarri - plutselig kommer du under 80 :)/>/>/>

 

Riktig god tur Annekat - misunner deg den turen gitt. Sykkel og sol og god mat - lykke B)/>/>/>

 

Sånn kan det gå pus - man bruker seg rett og slett opp. Må passe godt på deg selv vet du :)/>/>/> Armer kan være gode å ha de - så ta det rolig framover.

 

Nå vente sjefen på noen rapporter - så her må det jobbes :)/>/>/> :)/>/>/>

 

Snakkes etter helga da jenter....

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,da var det veiedag her!

Veide 88,4 kilo,og det er ikke så galt etter ferie,så nu er det videre nedover,hihi til neste ferie om 1 uke.Skal feire vår 43 års br.dag og drar til Las Palmas.

Etter det blir det kun slanking altså,ingen utskeielser på lenge da,så da blir det sikkert ned ned ned,det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på dagens vekt så ser jeg at innveiinga på forrige kurskveld måtte være stein hoppandes gæærn. Får ikke vært på kurs denne uken da jeg befinner meg på Mallorca. Håper jeg trener så mye på Mallorca at det kompenserer for uvant mat, og litt ekstra vin. Skal jo sykle ca. 5 - 6 mil pr. dag så jeg vil vel ha litt ekstra å gå på.

 

Har nå pakket ferdig og har med meg masse krise snacks i veska. Blir ikke noe særlig mat mellom kl. 0800 og 2000 pga. reise så da har jeg epler, barer og oppkuttede gulrøtter i veska. Har med en pakke knekkebrød i kofferten. Tenkte at jeg skulle spise ett knekkebrød ca. 1 time før buffet-middagen. Da kan det hende at jeg ikke overspiser.

 

Det er ikke meldt så bra vær, men vi får det nok hyggelig allikevel.

 

B)/> :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra med dokke?

 

I dag er det blitt mai - det er grå himmel, 7 grader og iskald vind :blink:/>

Men det begynner å bli grønt - og tulipanløkene vi dro med oss hjem fra Amsterdam i fjor begynner å spire :)/> Spent på å se hva som kommer opp av farger - for jeg husker ikke hva som ble putta i handekorga.

 

Når det kommer til vekt og sånt - fryktelig å måtte innrømme, men jeg har unngått all nærkontakt med vekt og målebånd og slikt ;)/>

Etter ei super helg i Aberdeen med masse god mat - og masse shopping var det rett på stor bursdagsfeiring i går. Vertinnen hadde egenhendig laget en stor tapasbuffe - og kaker i lange baner. Prøvde å spise lurt - og klarte meg med kun et kakestykke. Men det ble jo noen glass vin også da. Er glad i vann så jeg pøste på med det innimellom. Og tror det berget meg fra overspising også :P/>

 

Til helga blir det ny tur - innenlands denne gangen. Men det betyr nye utfordringer i matveien. Elsker å reise - men det er ikke bra for en kropp som helst skulle blitt litt lettere.

Men etter denne turen blir det hjemmeuker - og da har jeg ingen unnskyldning for unnasluntring.

Så her og nå bestemmer jeg meg for å tørke støv av vekta - bruke dagboka aktivt og finne fram joggeskoa. Så mandag er det full rulle :)/>

 

Ha en trivelig 1.mai jenter

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei alle sammen

 

Tilbake i dra Mallorca. Var veldig spent på vekta når jeg kom hjem. Hadde to sykkelturer hvor jeg forbrant 600 kcal og èn tur hvor jeg forbrant 2500 kcal. Men siden det ble litt uvant mat som lyse rundstykker/baguetter, olivenolje, rødvin så presterte jeg å gå opp 1,5 kg. :angry:/> Men det går vel snart av igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohooo - velkommen hjem Annekat :)/>

 

Tenker nok at de derre ekstra hektoene må gi tapt når du kommer tilbake til normal mat og drykk ;)/> For det regner jeg med at mine også gjør!!

 

Fant ut at det ikke nyttet å stikke hodet i sanden lenger - og entret vekta i dag. Sist registrert var 80,9 - nå viste vekta 81,4. Ikke så ille som jeg hadde frykta - men slett ikke bra allikevel sånn sett under ett.

Hadde jo forventa å ligge godt under 80 på denne tida.

Men sånn er det ikke - og jeg får bare godta realitetene :rolleyes:/>

 

Nå har jeg en plan - det har jeg forsåvidt alltid. Men nå må jeg prøve å følge den også. Innen 3. juni skal jeg kunne notere en vekt under 80. Da må jeg klare 0,5 kg i uka - og det er ikke umulig. Egentlig er det veldig realistisk - og jeg er stor optimist på egne vegne :)/>

 

Så nå lurer jeg på hvordan det går med dere damer - henger dere med fremdelse?

 

Vi satser stort - ramler utpå av og til - men kaster oss inn i dansen igjen :P/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...