Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

God mandagsmorgen damer :D/>/>/>/>/>

 

Glemte å veie meg i dag. Husket det da jeg var fult påkledd og hadde spist frokost. Da får det vente til i morgen. Man utsetter seg ikke for de ekstra kiloene iallefall :rolleyes:/>/>/>/>/>

 

Ellers har helga gått med til å sitte med nesen i en klut. Skikkelig forkjøla og slapp. Tror det er flyturen som har skylda - masse folk som hosta og nøs rundt meg.

Og vi som hadde det flotte været i helga - spesielt lørdagen var perfekt. Sol og blikkstille ( og bare det er utrolig på mine kanter!).

Da har hun nok mistet en del kilo tenker vel dere da :)/>/>/>/>/>

Men jeg blir alltid utrolig sulten når jeg er syk. Ikke på ordentlig mat - men sjokolade og kaker og sånt :angry:/>/>/>/>/>

Dessverre hadde jeg litt sånn på lur også da - etter tax-free kjøp - dumme meg ;)/>/>/>/>/> Skulle jo ha det til påske!!

 

Hadde planlagt pakking og sånt jeg i helga. Gått til innkjøp av flytte-esker på Clas Ohlson for anledningen.

Fikk pakket litt bøker innimellom - og der har jeg maassse :huh:/>/>/>/>/>

Bestemte der og da at noe må vike. Men hvor leverer man brukte bøker? Får prøve Fretex :)/>/>/>/>/>

 

Så det hadde ikke hjulpet med meg på besøk i helga søte Sarri - da hadde du bare blitt forkjøla - og jeg hadde hatt med min egen sjokolade.

Synes jeg ser oss - ute på terrassen med pledd rundt oss og et bord fult av godis mens vi trøstespiste for harde livet....

 

Men jeg hadde veldig sunne middager i helga - masse fisk både fredag, lørdag og søndag. Nydelige måltider - lite fett og masse grønnsaker.

Planen er å fortsette denne trenden. Så jeg har ikke vært usunn hele tida da.

Er forresten enig med deg med den der lunsjen. På jobb har jeg med min tilmålte mengde - ingen problem. I helgene og på fridagen min - ikke så strukturert nei. Blir lett i overkant :rolleyes:/>/>/>/>/>

 

Men du - da foreslår jeg at vi tenker oss om to ganger før vi tar et kakestykke til. Jeg har en liten Sarri på høyre skulder som minner meg om våre goder fortsetter :D/>/>/>/>/>

 

Ha ei trivelig uke da

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket at du ikke var her!!!! Men godt at jeg ikke ble smittet da...

Flyttejau er veldig slitsomt, så du går nok litt ned på den tenker jeg.

 

Bøker er mitt problem også, har så alt for mange. Har hørt at bruktbutikker ikke er så glad for det heller. Jeg har begynt å lese omigjen. Loppemarked er jo et sted å levere, der har de alle de bøkene jeg har. Bøker fra bokklubben gjennom mange år. Jeg kan jo ikke la være å kjøpe en gang i blant nå heller, men har begynt å kjøpe uinnbundne, det er liksom ikke så vanskelig å kvitte seg med dem. Døtrene mine vil ikke ha heller. Min eldste bodde i utlandet i en del år, og da var hun medlem i Bokklubben hun også, så vi har mange av de samme...

 

Akillesen er helt bra, så nå trener jeg for fullt igjen. Hekleteppet er også nesten ferdig. Bare litt igjen, så begynner jeg på kanten rundt.

 

Men vekta står helt stille :( :( ,men hvis jeg sitter på din skulder, så skal du få sitte på min også. Det blir pai uten paideig i dag til lunch. Egentlig litt middagsrester med egg og Cottage cheese. Da skal jeg ikke ha brød til, og med masse grønsaker og litt kylling(fra en kylling og karri-gryte) blir vel det ganske bra. Og veldig godt. :)

 

Vi har hatt nydelig vær en hel uke, men i dag er det nesten mørkt ute.

 

Denne uka har akkurat begynt, og det er en veldig god anledning til å "ta skjeen i en annen hånd" og gjøre alt riktig. Da gjør vi det da ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kom plutselig på at det var leeeenge siden jeg var innom her :rolleyes:/>

Så prøver meg litt forsiktig igjen :D/>

 

Har hatt en utrolig travel og stressende periode - men nå begynner ting og tang og falle på plass.

Vi har ferdigstilt huset og er flyttet inn. Ikke alt er på plass enda - men får bo oss litt inn først tenker jeg.

Har også fått ferdigstilt vårt gamle for overtakelse. Det var den mest stressende jobben. Måtte bli ferdig med det før uke 20 - og slet virkelig med dette.

Men nå er også de flyttet inn - så nå kan skuldrene senkes.

 

Vekta har jeg ingen aning om - har ikke pakket opp den enda. Men det er ikke bra, det kjenner jeg jo på klærne.

Måltider i hytt og pine og ingen trening. Måtte til kiropraktor for å løse opp stresset rygg og nakke. Håpet er at jeg kommer i treningsmodus så snart som mulig :P/>

 

Neste fredag drar vi til Brasil for en etterlengtet ferie. Det er jo heller ikke bra for vekta. Men den ferien skal nytes :D/>

Blir travelt på jobb i forkant og etterkant - men det takler man vel også :)/>

 

Så satser på et lite comeback her inne litt uti juni. Lover ikke at vekta blir offentliggjordt - men da satser jeg på et litt sunnere liv.

 

Sarri - har du det bra??

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå glad for å høre fra deg igjen :)

 

Skjønner at du har hatt det travelt og slitsomt både på ene og andre måten. Rart å flytte fra hjemmet sitt over mange år og rart å se andre overta. Men nå har dere vel fått det som dere ønsker og alt blir bra etterhvert.

 

Det er ikke sikkert vekta er så ille som du tror, du får få den fram fra glemselen og sjekke. Jeg går hvertfall ikke ned, men jeg la ikke på meg heller på vår gullbryllup-reise til Kypros. Vi hadde det veldig koselig og opplevde mye. Var bl.annet i Famagusta og så det fraflyttede området. Jeg sto med klump i halsen og tenkte på menneskene i "Soloppgang" av Victoria Hilsop. Den må du lese, hvis du ikke har gjort det. 40 år har gått og de har ikke greid å ordne opp i dette enda.

 

Du kan bare glede deg til Brasil, en helt annen verden og kultur. Bare gode minner fra vi var der. Fattigdommen var jo trist, men ellers hadde vi en veldig fin ferie der. skulle gjerne opplevd det igjen. B)B)

 

Kos dere masse, gleder meg til å høre. :)

 

Så får vi tastes og samarbeide når du kommer igjen og hverdagen din begynner.

 

Klem fra Sarri :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hallo på deg!

 

Nå må du da være hjemme igjen!! :)B) Hadde du en fin tur?

 

Jeg sliter opp og ned på de samme kiloende, men nå har jeg funnet fram bøkene fra GR og leser meg opp. Har akkurat begynt å registrere maten også. Jeg begynte i boka, men det ble for tungvint når nettet regner alle kalorier og summerer, så jeg overlot det til min PC.

 

Et godt råd fra facebook: Sommer og bikiniform: Ha en kropp

Finn en strand

Nyt sol og sommer! B) B

 

Hvordan er din inspirasjon?? Det er jo mandag og da er optimismen på topp, Men nå skal jeg til pers.

 

Har forresten byttet treningssenter. Vi er 6 damer som ville ha forandring og byttet beite. Tror det er lurt på mange måter. Det var jo noe vi var misfornøyd med, men nytt sted og ny musikk og nye trenere gjør jo sitt til at ting blir litt mer inspirerende. Skal dit første gang i morgen. Gleder meg til det...

 

Nå må du fortelle meg om turen din og så trenger jeg din støtte og oppmuntring i de kommende månedene.

 

Stor klem fra Sarri. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen :)/>

 

Tenk du - slutten av juni allerede - og vi har ingen varme hatt her :huh:/>

Nå er vi lovet sommer og sol denne uka - så da er det bare å sette sin lit til meterologene da.

Vi hadde en utrolig flott tur til Brasil. Reiste rett til Paraty fra flyplassen. Der hadde vi leid et supert hus med soverom og bad til alle. Og rett på stranda var det også. Kunne ikke passet bedre.

Så vi grilla og koste oss med masse god mat og drikke. Hadde med habile grillmestere - så vi spiste stort sett på den flott uteplassen i huset "vårt".

Var på besøk på en helt unik restaurant da. Smal sti og trapp opp i skogen der fant vi en spennede spiseplass med plass til 12 gjester. Utrolig god mat der fatene var pyntet med eksotiske blomster og blader. Det var helt spesielt.

Tilbake i Rio bodde vi flott i leid leilighet. Vi besøkte selvfølgelig Jesus-statua - masse kø og masse folk, var på Copacabana og dyppa tærne i sjøen, besøkte gamlebyen Santa Teresa med masse små, koselige gallerier og spiseplasser - noen av oss paraglida ( ikke jeg!!) og hadde det fortreffelig :D/>

 

Og gikk opp 3 kilo!!!

 

Men nå har jeg bestemt at denne sommeren skal jeg gjøre som du foreslo:

Ha en kropp

Finne en strand

Og nyte sommeren.....

 

Skal ta en statusveiing på onsdag tenker jeg - med et lønnlig håp om at noen av kiloene er forsvunnet.

Men ikke har jeg trent - og ikke har jeg vært så forferdelig forsiktig i matveien heller. Selv om det nok har blitt sunne valg innimellom :P/>

 

Så Sarri - noe forbilde er jeg i allefall ikke.

Men har ikke gitt opp altså - skal klare å karre meg nedover om jeg så må melde meg på kurs :rolleyes:/>

Så i sommer er planen å ligge noenlunde stabil - og etter ferien i september gå litt mer aktivt til verks.

Om vi klarer 1 kg i måneden har vi klart 12 kilo til neste sommer Sarri - tenk om vi hadde klart det du......

 

Lykke til med nytt treningssenter - blir helt sikkert inspirerende

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hallo min venn :)

 

Jeg er litt treg med PC for tiden. Sjekker på telefonen og tenker at jeg skal gå inn for å skrive, og så glemmer jeg det.

 

Høres ut som en drømme-ferie til Brasil. Forstår at du har hatt det fint. Det er fantastisk å oppleve så fremmede kulturer og natur. Vi er heldige som kan gjøre sånne ting. Priviligerte B)

 

Jeg blir 70 i august og vi skal ha med døtrene våre og barnebarn til Korfu. Må si at jeg er litt tvilende, men vi drar så sant turen går. Nå trenger jo grekerne oss mer enn noen gang.

 

Ellers er sommeren ikke helt igang enda, eller den er her bare noen dager av gangen. Og så blåser det så hele tiden. Det gjelder å nyte de dagene vi får tildelt. Jeg har ikke badet, for det er ikke så veldig varmt i vannet heller. Hørte at nå var fjorden full av maneter også.

:angry: :angry:

 

Jeg prøver og prøver å gå ned i vekt, men det er vanskelig. Har gått ned 2,5 kg, men så er det stopp og en halv kilo opp igjen. Tror jeg har slitt med de samme kiloene i et helt år nå jeg.

 

Jeg er forresten veldig fornøyd med bytte av treningssenter. Trang virkelig noe nytt, vi er 6 damer som har holdt litt sammen som byttet samtidig, så da treffes vi til en kopp kaffe etterpå. Treningsvenninner er gode å ha, gir hverandre litt puff til å komme.

 

Kos deg fortsatt med sommeren, vi holder kontakt her??

 

Klem sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ;)/>

 

Nå har jeg tatt en statusveiing - og endret mål og mening. Startet på nytt kan man vel godt si :D/>

Ligger nok der jeg har ligget leeeeenge jeg også Sarri. Har en stort mål om å gå pittelitt nedover i sommer. Ingen ambisjoner om de store resultater - men ørlite ned hadde gjordt susen :rolleyes:/>

 

Meninga er å få til noen treningsturer i løpet av uke - og kanskje noen sykkelturer også. Har forresten fått meg el-sykkel :D/>

Fikk den på fredag - så har bare bare hatt en liten prøvetur. Det har regna her hele helga - og da frista det ikke med utendørsaktiviteter.

 

Så koselig med familietur da :D/> Vi gjorde det da jeg fylte 60 - og hadde den beste bursdagefeiringen ever.

Vi drar til Rhodos i september. Og jeg sier som deg - går turen reiser vi.

Regner med de kommer til enighet snart.

 

Så bra at nytt treningssenter var tilfredsstillende. Vi trenger nok å endre på noe etter hvert ja. Kos det i alle fall - og det med treff og kaffe etterpå er både sosialt og hyggelig.

 

Vi tastes vi Sarri. Kanskje vi ikke er så veldig aktive her inne i sommer - men vi er her :)/>

 

Klem fra mia -som ønsker alle en aktiv og sunn sommeruke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og så er vi komme til siste uka i juli :huh:/>

Kan vel ikke skryte på oss noe sommervær av betydning - men noen soldager innimellom har vi jo hatt. Og du verden hvor blide og glade alle blir når sola dukker opp med sine varmende stråler :)/>

 

Var kaldt i morges da jeg, iført hjelm og boblejakke, sykla på jobb. Men følte meg frisk og opplagt da jeg ankom kontoret.

Føler vel at jeg "jukser" litt når jeg bruker el-sykkel. Men leste en undersøkelse at helsegevinsten er der. Må jo tråkke da - og alternativet er jo bil :P/>

 

Har hatt noen dager ferie. Skulle hatt hele sist uke - men ferietid på jobb gjorde at vi reiste på onsdag istenfor mandag.

Gjorde godt med litt fri. Og vi koste oss med noen heftige fjellturer. Lenge siden vi har vært så aktive.

Konklusjon - dette er vi nødt til å fortsette med. Vel - ikke akkurat de heftige fjellturene hver dag - men en treningstur 3/4 ganger i uke må vi få til. Og vi starter i dag.......

 

Nå blir det full fres på jobb til september - da blir det Rhodos.

Håper på en liten helgetur i løpet av august da. Kanskje en tur til Gdansk :)/>

 

Ingen veiing før neste mandag. Men tror ikke på noen nedgang tross disse heftige fjellturene. Vi har kost oss med masse god mat også da :D/>

Planlegger en nøktern middag i dag ;)/>

 

Vi nyter dagen dere - med eller uten sol B)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjære Mia!

 

Fint å høre at du er fornøyd med sykkelen. Jeg har ikke vært så flink i det siste, mye regn og vondt i en arm og ryggen. Men jeg sykler jo litt.

 

Har hatt en fantastisk tur med venniner til Flor og Fjære, Finnøy og Lysefjorden. Busstur på 4 dager. Det hverken blåste eller regnet så vi var jo veldig heldige. Flor og Fjære var en fin opplevelse, dit må jeg prøve å komme en gang til i livet.

 

Nå forbreder vi tur til Korfu. Det er veldig varmt der for tiden, men det kan jo bli godt å bli gjennomvarm denne sommeren Hotellet ligger helt på stranda, så det blir nok mye bading. Døtrene våre og 3 barnebarn skal også være med. Jeg blir 70, så vi skal jo feire det også.

 

Vi har vært på Rhodos flere ganger og på forskjellige steder, Hvor skal dere? B)

 

Vakta gidder jeg snart ikke snakke om, det er ikke noe å skryte av akkurat.Litt opp og litt ned, så det er egentlig stilstand.

Vi får heller satse på en god start på høsten. Tror nesten ikke på meg selv lenger.

 

Godt å høre fra deg hvertfall :)

 

Klem fra Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av oss to og denne hersens slankinga Sarri ;)/>/>

Kommer ikke i gang jeg heller. Altfor mye mat og kos - altfor lite trening ( ingen trening!).

Men det skal vi ha - vi henger fortsatt med. Og det viser jo at vi ikke har gitt helt opp enda :P/>/>

Vi får ta et tak nå til høsten - og da setter vi oss et veldig realistisk mål til jul. Vi skal ned - i alle fall noen kilo :D/>/>

 

Nå må du nyte dagene på Korfu sammen med dine barn og barnebarn. Det blir helt sikker en super ferie. Ikke stress med slanking og sånt du - litt sunne valg kan svirre litt i bakgrunnen - og kanskje litt aktiviteter som du synes er gøy. Men først og sist - kos deg. Du blir jo 70 - da er det lov å slå ut håret og nyte livet :)/>/>

 

Enda noen uker til vår ferie. Gleder meg også til sol og varme - koselige, lune kvelder med gode venner - bare nyte.

Vi har bestilt på Ixia. Våre venner har vært der før - så vi får håpe det er et greit sted. Regner med å leie bil å komme oss litt rundt på øya.

 

Flor og Fjære - var det ikke fantastisk :)/>/>

Utrolig hva de kan få til å gro der ute. Er noen år siden vi var det sist. Lurte faktisk på om vi skulle ta en tur i sommer sammen med barn og barnebarn. Har ikke fått det til å klaffe for alle enda - men kanskje det blir en åpning.

 

Godt å ha deg her inne i alle fall Sarri :)/>/>

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 treningsøkter denne uka - overraska av meg selv :rolleyes:/>

 

Ellers kan jeg ikke skryte av den store matbeherskelsen. Med en mann som baker verdens beste brød er det farlig på komme ned til frokost :D/>

Nybakt, varmt brød er jo sååå godt - og så lurer jeg litt smør på da vet du. Og resultatet - altfor mange kalorier :unsure:/>

Må finne en erstatning for det smøret <_</>

Bruker ikke til vanlig - men.......

 

Ellers slo det til med flott vær på fridagen min i går. Så da ble det alle måltidene på terrassen.

Lovet fint vær i dag også - så da har vi invitert sønn og svigerdatter på grilling.

 

Nyt dagen - den kommer ikke i reprise!

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen veiing i dag heller. Skal prøve meg med en gang i måneden. Gudene vet om det hjelper. Men blir så forferdelig opphengt i den vekta - og vil helst gjøre den helt overflødig på sikt.

Skal jo nedover vektskalaen da - men prøver å stole på at de valga jeg tar vil vise på sikt. Og det helt uten å trå på vekta til stadighet.

Vi får se :rolleyes:/>

 

Hatt ei koselig helg. Inviterte gjester på lørdag med håp om uteliv og grilling. Lørdagen opprant med silregn :o/>

Grilling ble det mellom regndråpene - men utelivet måtte vi se langt etter. Men hadde det kjempekoselig allikevel da :D/>

Ble jo i overkant med kalorier. Helstekt ytrefilet med grønnsaker var vel ikke det verste. Men med en kaloribombe av en dessert - og masse god drikke - dagsforbruket røyk så det sang :P/>

Trodde jeg skulle ta meg fint inn på søndag med en god lang treningstur. Men et overraskende bursdagsselskap med kaker i fleng ødela litt av den planen. Klarte å styre meg litt da - så det ble ikke helt krise :P/>

 

Så nå - ny uke - nye muligheter folkens.

Vi står på :D/>

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Hjemme igjen. Brun og Blid! B)

 

Har hatt en fin uke med glade barnebarn som har ligget ute i vannet hele tiden. 31 gr i vannet ! Har ikke opplevd det siden vi var i Thailand. ellers lignet det Thailand også, en regnskur hver kveld, tordenvær og veldig grønt. Greske øyer er jo veldig brunbrente på denne tiden, ellers.

 

Men det var på nippet at vi ikke kom avgårde, lå på sykehus i tolv timer og fikk til slutt antibiotika og måtte love å ikke dra hvis ikke feberen gikk ned. Hadde senkning i 66. Så dette ble en ferie uten alkohol og i skygge under en parasoll for meg. Men jeg har hvertfal ikke lagt på meg.

Da jeg kom hjem så lå det et brev og ventet på meg med time til ultralyd, de hadde funnet en cyste på den ene nyra mi... Så nå lever jeg litt i uvisshet... Noe må det være ser det ut til. Ikke greit å bli gammel. :mellow:

 

Skjønner ikke hvordan du greier å la være å veie deg ?Jeg er jo helt manisk.

 

Vi mistet hunden vår rett før vi dro også. Veldig trist at vår snille Kongepuddel er borte. Verdens snilleste hund.

 

Ellers er jeg litt i et vakum om dagen. Skal til ultralyd neste onsdag, så da vet jeg vel mer og har noe å forholde meg til.

 

I mellomtiden får jeg skjerpe meg og ikke trøstespise.. så må jeg trene litt også. Har syklet meg en tur på el-sykkelen min i dag. Jeg er sååå fornøyd med den. Du sykler i vei du også ?

 

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem :D/>/>/>/>

 

Tenker nok de koste seg ja - kun badekaret som har sånne temperaturer rundt her i alle fall.

 

Det var da voldsomt til styr da Sarri - innleggelse på toppen :blink:/>/>/>/>

Ødela nok litt av forventing og gleden i forkant av ferien det. Og så var det jo du som skulle feires :(/>/>/>/>

Godt dere kom avgårde i alle fall selv om turen for ditt vedkommende ble litt ampurtert.

 

Krysser fingrene for den undersøkelsen som venter. Godt det ble tatt tak i iallefall sånn at du kan komme videre.

Ja - den reperasjonsalderen :huh:/>/>/>/>

 

Og så tap av en kjær hund også da på toppen. Av og til blir det i overkant :mellow:/>/>/>/>

 

Jaha du - vet hvor vanskelig det er å holde en sunn linje når ting går på tverke. Ikke stress med nedgang Sarri. Kanskje prøve å holde sånn noenlunde på sunne valg så slipper du kanskje altfor mange plusskilo når du lander igjen :P/>/>/>/>

 

Og så får vi sykle. Jeg sykler hver dag på jobb - nesten hver dag iallefall ;)/>/>/>/>

Kjempegreit med litt drahjelp når jeg skal hjem - da er det oppover

hele veien nesten. Og alltid vind imot - føles i alle fall sånn :D/>/>/>/>

Og de dagene jeg trenger bilen - bruker mannen i huset sykkelen til handlig og sånt :)/>/>/>/> Veldig kjekt framkomstmiddel det der....

 

Jeg vet hvor lett det kan være å synke ned i mørke tanker. Så prøv å finne på hyggelige ting å gjøre i denne venteperioden. Sykle deg en tur, gå på kafe med venninner, finne på hyggelige ting du skal gjøre framover.

I går bestilte jeg billetter til en julekonsert i desember - av alle ting. Måte på å være tidlig ute :rolleyes:/>/>/>/>

Så kommer undersøkelsen din - og vi tar ting derfra.

 

Tenker på deg

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke - nye muligheter :P/>

Og det trengs - nye muligheter altså :D/>

 

Har egentlig hatt ei helt alright uke uten de store utskeielsene. Klarer meg fint i kvardagen som regel. Og så blir det alltid litt ekstra i helga.

Denne helga har vi hatt vår årlige samling av storfamilien. Lørdag voksenfest med reker og krabbe og dertil hørende drikke.

Søndag stor familieevent med grilling, kos, vollyball og bading i strålende sol.

Vellykka til tusen :D/>

 

Så det ble nok i overkant der gitt. Maten var grei nok - stort sett. Holdt meg unna de mest kaloririke salatene - var plenty av sunne saker å meske seg på ;)/>

Men lørdag ble det jo øl og vin da - og det drar godt opp på kaloriskalaen. Men var flink og drakk masse vann innimellom vinglassa. Drikker vann for å slukke tørsten - koser meg med vinen :)/>

 

Og så er det lovet fint og sol i dag også. Men nå er det i alle fall skyet. Så ikke alltid kartet stemmer med terrenget.

Men nå er det bare tre uker til ferie i sol og varme.

 

Nyt siste uka i august - september rett rundt hjørnet.

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og så kom september :rolleyes:/>

 

Liker egentlig høsten jeg da. Kan jo bli i overkant mye regn og vind. Men koselige innekvelder med tente lys, en stor kopp te og ei god bok - liker :D/>

 

Forresten er jo ikke sommeren helt slutt for min del da. Drar til Rhodos et par uker for å slappe av og for å nyte fine og lune kvelder - og solfylte dager. Skal bli godt det da. Nye fridager med mannen i mitt liv - og gode venner ;)/>

 

Slanking = dårlig samvittighet. Har blitt for mye kos og mat - masse selskapelighet nå på tampen av sommeren.

Og nesten fraværende trim - det er ikke bra. Kjenner at formen er dårlig. Så her må det tas grep.

Tar med joggesko til Rhodos - intensjonen er en trimtur hver morgen :P/>

 

Så med hensyn til innrapportering av vekt - det blir ikke før vi er tilbake fra ferie.

Da kommer jeg til å vurdere et kurs. Ser ut til at det er det eneste som hjelper - "offentlig" veiing hver uke :D/>

 

Sarri - er du der?

Lurer på hvordan det går med deg....

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mia :)

 

Plundrer med PC om dagen. Og det har vært umulog å komme inn på denne sida, men i dag gikk det.

 

Undersøkelsen min gikk vel greit. Cysten hadde fortykning i veggene og jeg blir innkalt til ny ultralyd hvert halvår for å se hvordan den utvikler seg, men han mente at det ikke var kreft i den nå i hvertfall, så da stoler jeg på det..

 

På Rhodos må dere dra til et sted som heter Faliraki Beach. Stor parkeringsplass og det koster penger å gå inn der, men det er et nydelig sted. Dere kan svømme i krystallklart vann, inn i grotter hvis dere vil. På toppen er det et slags bryllupskapell, og utenfor en del filmplakater med bilder fra filmer som er tatt opp i Hellas. Nydelig have og rett og slet en oase. Vi bodde i Ixia i fjor og hadde det helt topp. Det eneste var alle flyene som fløy rett over hele tiden, virkelig hele tiden.

 

Mens jeg gikk og ventet på denne timen, så fikk jeg pusset opp på badet, måtte finne på noe for tankene malte som en kvern. Det ble veldig fint :) :)

 

Så nå slanker jeg på den samme kiloen :huh:;)

 

Det har virkelig blitt høst her også nå, 84 mm regn siste døgn og vi har bekk i hagen. Har akkurat hatt et solgløtt, men nå mørkner det igjen. Lett å la sykkelen stå og ta bilen i sånt vær.

 

Jeg var på trening i går og så har jeg tenkt å begynne med Pilates igjen. Jeg er jo på nytt treningssenter, så det er spennende med nye instruktører, alle er jo forskjellige og legger vekt på ulike ting. Og det er bra.

 

At det skal være så vanskelig å gå ned 10 kg, for ikke å snakke om 3 !!

Vi vet jo hva som skal til. Det er en sperre for å gjøre det rette. Det er f.aktisk bare så enkelt som å si at det gjør ikke noe å være litt sulten. Må ikke putte noe i munnen med en gang. Og det meste er jo ikke sult, men sug... <_<

 

Ha en fin dag! I dag lar vi oss ikke styre av sug, men av vår fornuft! Vi sulter ikke ihjel selv om vi spiser masse grønsaker og drikker vann. Tror jeg tar en bit laks ved siden av idag :)

 

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sarri :D/>

 

Glad det gikk bra med undersøkelsen - var veldig spent på resultatet jeg også ;)/>

Og kan skjønne du skal stole på det legen sider. Godt de vil følge det opp da - alltid betryggende synes jeg.

 

Så flott info om Rhodos - det stedet skal vi jammen besøke. Håper på en flott tur - og nå er det jammen ikke lenge til :P/> Skal bli deilig med en avslappende tur. Har hamstret bøker - så det blir nok masse lesing på stranda. Må ha noe å holde på med for å holde ut på solsengå. Var ikke sånn før - da kunne jeg ligge i timervis. Men nå orker jeg ikke sånne lange økter lenger.

Derfor blir det nok leiebil også - får se oss litt omkring B)/>

 

Prøver å planlegge trening jeg også utover høsten. Men sliter med treningssenter. Er kun 1 her i nærheten - og der er det masse unge som går etter arbeidstid.

 

Ellers holder jeg meg langt unna vekta for tida. Får se hvor modig jeg er når jeg kommer hjem fra ferieturen.

Var forresten å sjekk GR-kurs. Det neste starter 20. oktober her - eller 30 minutters kjøring herfra. Lurer litt på om jeg skal......

 

Ellers alt vel :D/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kanskje på Rhodos nå og jeg er så lei for jeg skrev feil navn på stedet som var så fint. Kalithea Beach heter stedet.

 

Ellers har uken vært travel. Danseklubben vår har vært vertskap for en festival med dansere fra hele landet. Med kurs og fest og opptog i byen. Var på stor fest i går, nydelig mat og god vin og en rom og cola tilslutt, så da gikk den kiloen opp som jeg har gått ned i uka.

 

Men kos deg der du er...må ikke ødelegge hele gleden med dette. Selv om jeg ikke kan tillate meg noe hvis jeg skal ned. Det er vel derfor alt er på stedet hvil (eller opp og ned). Men ikke lenger ned enn at jeg kan gjøre et hopp opp til det høyeste igjen. Fort gjort, på en dag eller to...Så sliter jeg en uke eller to på å oppnå samme resultat igjen. UFF.

 

I morgen er det mandag igjen. så da....

 

Ha det fint!!

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og så var det tilbake til kvardagen på godt og vondt :P/>/>/>/>

 

Har hatt en flotte tur. Masse sol, varm sjø, tordenvær og litt regn den siste uka, bilturer og masse god gresk mat og drikke :D/>/>/>/>

Har kost meg opp over 3 kilo :o/>/>/>/>

 

Hotellet var bra. Litt for stort og upersonlig etter mine ønsker. Liker bedre de små og intime overnattingsstedene jeg.

Men vi fant små og koselige travernaer - så jeg fikk min dose av gresk mat og vin ;)/>/>/>/>

Men nå MÅ jeg pugge det greske alfabetet. Det trengs når vi er ute og kjører. Ikke alltid det er så godt skilta. Hendte vi måtte snu og kjøre tilbake - men da fant vi som regel veien :lol:/>/>/>/>

 

Godt med ferie - men godt å komme hjem også.

 

Og nå starter alvoret. Har avtalt veiing med min kjære hver mandag i 7 uker - startet i dag. Jeg legger til side totusenfemhundre kroner - som tilsvarer et GR-kurs. De blir mine om jeg klarer 5 kg ned på de ukene.

DET SKAL JEG!!

 

Nå har jeg kost meg nok med alt ekstra - nå blir det sunne måltider i kvardagen - og litt ekstra kos i helgene.

 

Så Sarri - henger du deg på?

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og velkommen hjem :mellow:

 

Feriens bakside er vekta!! Men nå er du hjemme igjen. Jeg henger meg på med melding og veiing hver mandag. Jeg er egentlig i gang. For noen uker siden veide jeg 89,9 og da fikk jeg sjokk. Vil ikke over 90 kg :blink: Så nå har jeg gjort så godt jeg kan iflere uker med heller dårlig resultat, men plutselig begynte det å gå bedre og i dag veide jeg 86,7!! Men helgene må med i programmet, det er det jeg har gjort feil nå, har gått opp i helga det jeg har gått ned i uka og det er ikke veldig motiverende å slanke på den samme kiloen uke etter uka, men altså nå er vi i gang....

 

Så du noe til flyktning-strømmen til greske øyer? Det er en grusom situasjon vi er oppp i nå. I historien lærte vi om de store folkevandringene, men egentlig lærte vi bare ordet og ikke hva som lå bak. Men nå opplever vi jo folkevandringer igjen.

 

Fant du stedet jeg fortalte deg om? Vi har vært der 3 ganger, men jeg har ikke hørt om andre som har vært der.

 

Vi har bestilt tur til Gran Canaria i desember. Har ikke vært der, men gleder meg. Slipper unna litt av julegalskapen B)

 

Et visdomsord: Ikke så godt jeg kan - men det beste jeg kan.

 

 

Klem fra Sarri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag :rolleyes:

Vekta viste 87,4 kg. De vil si ned 0,7 kg.

Dette er OK - men ikke optimalt. Har ikke vært en flink slanker denne uka. Ble litt ampurtert med en mor som endte på sykehuset. Da ble det å kjøre på besøk etter jobb istedefor å trene. Og litt lemfeldig omgang med mat og mengder gjør det ikke bedre.

Heldigvis gikk det bra med min mor - fikk en god undersøkelse og endret på noen medisiner - så ser ut til at det fungere nå :)

Men hun har gått med på å leie inn en vaskehjelp - så jeg tror nok hun kjenner alderen etter hvert :P

 

Og jeg må prøve å få inn noen treningsvaner. Nydelig vær i dag - så da tenker jeg det blir en god treningstur i marka.

I morgen derimot er det venninnekveld. Da blir det god mat - men her har jeg tenkt å ta sunne valg :D

Ikke lett dette.......

 

Så ikke noe til flyktningene der vi var. Var ikke noe snakk om det heller. Men en drosjesjåfør vi kjørte med fortalte at det kom masse flyktninger til Rhodos også. Og det er jo veldig nær Tyrkia - så det tror jeg nok det gjør. Men de var livredd for at turismen skulle bli skadelidende - så det ble ikke offentliggjordt i henhold til han.

 

Det er helt grusom hva som skjer - hele folkeslag som må flykte fra sine hjem og ut i det ukjente. Får helt vondt i magen når jeg tenker på det. Tenk om vi måtte dratt hals over hoder for å redde ungene våre - og så bli møtt med stengte dører.

 

Vi var ikke på Kalithea Beach da - men fikk sett masse rundt på øya. Var ikke på de store turiststedene - men kjørt rundt til små landsbyer i fjellene og langs kysten.

Besøkte Lindos da - der vrimlet det av turister - så der dro vi fra ganske snart :)

 

Vi besøkte Cran Canaria i februar, for første gang - helt greit. Noen venner hadde leid en leilighet - så vi besøkte dem.

Må vel innrømme at jeg holder en knapp på de greske øyene - men der er det jo kaldt i desember :D

 

Ja du - vi skal gjøre vårt beste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mia :)

 

Nå forsvant et langt og koselig svar til deg ut i løse lufta, mister litt inspirasjon da gitt :( :(

 

Men jeg prøver igjen :mellow:

 

Veide meg i går og var da over 86 igjen - 87.1. 86 er veldig vanskelig for meg, men jeg kan jo ikke gi meg ;)

 

Du hadde vært veldig flink synes jeg, med mor til sykehus og alt, da er det lett å trøste seg med mat.

 

Har vært på trening, Shape i dag, den var i hardeste laget. De har ikke fått med seg at vi er over vår ungsoms vår alle sammen. Vi var helt utslitt etterpå, men fornøyd med at vi hadde gjennomført.

 

Denne uka skal jeg ned på 86 tallet og bli der !!!!

 

Ha en god uke Mia, så gjør vi vårt beste :)

 

Klem fra Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var vi i ny uke :P/>

Veiestatus - ned 0,6 kg. Egentlig slettes ikke verst - men man er jo litt utålmodig og skulle ønske det gikk noget fortere ned :unsure:/>

 

Har lurt litt på den 5-2 dietten jeg. Var på besøk hos noen venner i helga - og de holdt på med den og var storligen fornøyd.

Men jeg vet jo at det går nedover med GR-dietten også. Bare litt lei av den etter hvert. Så kanskje det hadde hjulpet med litt endring ;)/>

Får lese meg litt opp denne uka - og se det an til neste uke :rolleyes:/>

 

Flott høstvær hos oss i helga. Var på vennebesøk fra fredag til lørdag. Koselig prat og masse god mat. Og lørdag var vi på shopping. Mest mannen som shoppa da - men ble et par nye sko på meg. Og så litt til huset :)/>

 

Søndag plukka vi inn resten av eplene - og fikk en flott tur i marka etterpå.

Så i dag blir det baking av eplekaker og laging av eplemos. Må jo bruke disse eplene til noe. Er ikke så gode å lagre - så vi får putte kaker og mos i fryseren.

 

Tøff du er med den treninga Sarri. Du kan med rette være stolt av deg selv.

Jeg kommer ikke i gang jeg. Sist uke ble det bare en treningstur + den markaturen på søndag. Det er for lite. Må skjerpe meg der.

 

Men det gjelder å stå på - for dette kan vi klare :D/>

 

Lykketilklem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...