Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Allerede torsdag - og i dag gleder jeg meg til julekonsert :)/>/>/>

Fin opplevelse - og helt kalorifri.....

 

Har ikke blitt baking på meg denne uka. Men i dag planlegger min mor og min mann å bake lefser og flatbrød. Noen må jo lære seg dette håndverket - og jeg kan ikke fordra bakst som skal kjevles :)/> Heldigvis har jeg en som liker det - flink er han også. Så da blir det han som må føre tradisjonen videre. Har en datter og svigerdatter som også blir med på opplegget. Må lære ungdommen opp også må vite :)/>/>/>

 

Ellers er det blitt pyntet til advent både inne og ute.

Kjøpte meg en god julete + klementiner. Det får bli min førjulskos.

Må jo innrømme noget inntak av pepperkaker da. Men jeg teller antall - og legger inn i registreringen. Alt skal med ;)/>/>

 

Det er en prøvelsens tid dette - i alle fall for oss som elsker kaker og sånt. Så jeg tillater meg litt - men ingen fråtsing.

Og nyte et par småkaker - med en god kopp kaffe - er bedre enn å stappe innpå 10 i full fart.

 

Ha en flott dag da damer.

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott førjulskonsert i går. Kjente faktisk julestemningen komme snikende.

Og så gikk vi hjem og "sprettet" fenalåret. Men hjemmelaget flatbrød og et glass godt øl - og julemusikk - holdt stemningen seg.

Var nok ikke helt etter boka med det fenalåret da. Men ble kun en liten smak - og med et lite glass øl - godkjent :)/>

Flatbrødet var forresten kjempegodt :)/>

 

I dag blir det feiring av 16 års dag med pizza og kaker. Blir verre å stå imot da. Men har en plan. Vet det blir servert salat til - og da kan jeg klare meg med et stykke, og masse salat. Kakene blir et eget kapitel da - her må jeg vise måtehold - og stålkontroll...

 

Synes egentlig det går bedre når jeg er forberedt på hva som serveres - da kan jeg forberede meg mentalt.

Verre når det plutselig dukker opp en situasjon med kaker og sånt - da sliter jeg med viljestyrken da :)/>

 

Julebord på lørdag. Vel man får ta det på strak arm. Større utfordring enn forrige helg kan det umulig bli. Får prate masse, danse masse og bøtte innpå med vann. Gleder meg i alle fall :)/>

 

Nyt førjulshelga da dere. Stress minst mulig - kos mest mulig :)/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! Adventstiden er nydelig, synes jeg også. Jeg har funnet fram en gammel kjelke, fant en fin snømann på Jula og har brisk i ei krukke med lys på. Det ble så fint. Det har vært mye selskapelighet her også, men jeg står der jeg er, ingen nedgang å spore. Jeg har gjort som du sa, jeg har glemt vekta de fleste dager, ble så lei meg av å veie meg når ikke det skjedde noe. Jeg sliter med senebetennelse i skuldra og går til behandling og ingen ting hjelper. Men nå drar vi ril Gran Canaria i to uker, håper det blir bedre med varme og hvile. Dette ser rart ut, men jeg skriver ikke på PC, så det er nok noe jeg ikke kan....jeg kommer hjem rett før jul, men hvis jeg får det til, så sender jeg en hilsen. Hørtes koselig ut med kjevlebaking i familien!! Klem fra meg i regn og vind!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Sarri - så koselig å høre fra deg :D/>/>/>

Godt å høre at det står til liv tross dårlig skulder. Og kan skjønne det hjelper med varme. Nyt du sol og sommer - stress helt ned - og så kommer du hjem og nyter jula.

 

Skal vi planlegge en moderat og levelig nedgang utpå nyåret? Tror det er lurt at vi senker forventningen og heller tar tida til hjelp. Og så ser vi til neste jul :rolleyes:/>/>/>

 

God tur til deg i alle fall. Og sendt noen tanker til kalde nord når du sitter på standa med tærne i sanden :D/>/>/>

 

Har hatt ei travel - men utrolig koselig helg. Starta med bursdag for barnebarnet. Og den moderate kakespisinga gikk fløyten gitt :o/>/>/>

Men ellers har jeg vist måtehold da -stort sett. Og nå er jeg under 85 :P/>/>/>

 

Satser på å bli værende rundt der til over nyttår. For å være realistisk tror jeg ikke på den store nedgangen de ukene vi har igjen av dette året.

Satser på moderat inntak i kvardagen - men helgene blir utfordrende. Og ser også at jeg har lett for å velge bort treningsturene. Må prøve å få til turer i alle fall 2 ganger i uka. Litt er bedre enn ingenting. Men det er masse som må ordnes før jul - og da er det ettermiddager og kvelder jeg har til rådighet.

Denne helga skal vi besøke noen venner - og blir borte hele helga. Jeg skal spise smalahåve for første gang - og det gleder jeg meg til ;)/>/>/> Håper på litt tid til gavehandel også da. Er langt fra i mål der :huh:/>/>/>

 

Vel - jula kommer okke som den. Så man får bare gjøre så godt man kan.

Julebaksten dropper jeg. Men skal bake en syndig søt og kaloririk tekake. Den er trolig god med brunost og te - sånn litt utpå ettermiddagen ;)/>/>/>

Noen synder skal man ha :rolleyes:/>

 

Husk å senke skuldrene innimellom da. Tenn litt røkelse og ta en deilig kopp te eller kaffe. Bare for å kjenne på følelsen ;)/>/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fristelsene står i kø nå framover :blink:/>

Her på jobb er konfekten og pepperkakene kommet fram. Ikke bare her på jobb - men har inntrykk av at alle butikker med respekt for seg selv har en boks pepperkaker stående lett tilgjengelig. Koselig det da. Men du så vanskelig å motstå når man skal innom rett etter jobb - og der står disse små fristelsene.

Ikke er de spesielt gode heller - men lettspiste er de :P/>

 

Klarte å motstå alle fristelser i går da. Men fant ei oppskrift på noen søte, små konfektkaker som jeg kjøpte ingredienser til i går. De skal jeg bake i dag - og da blir det nok litt prøvesmaking :P/>

Er jo ganske idiotisk egentlig - å lage seg disse fristelsene. Men så er det jo jul da :)/>

 

Fikk meg en god treningstur i går. Litt raske gange og litt jogging. Lenge siden jeg har jogga - så det var kjekt å kjenne at kroppen fungerte. Sist jeg prøvde var jeg pumpe etter 100 meter :mellow:/>

 

Så med god samvittighet sank jeg ned i godstolen med en stor kopp te, tente lys og ei god bok. Helt uten kalorier :rolleyes:/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det tærer på viljestyrken nå om dagen altså :unsure:/>

 

Tirsdag ble det et altfor høyt inntak. Klarte meg godt fram til kvelden faktisk. Da fikk vi besøk og serverte fenalår med hjemmebakt flatbrød. Det var utrolig godt - og jeg spiste min del for å si det sånn :rolleyes:/>

 

I går var jeg på handletur med mitt yngste barnebarn. En flott opplevelse. Vi var på restaurant og spiste - deilig. Og etter et stort antall butikk-besøk var det tid for kaffe og kake. Et stor stykke gulrotkake på meg. Men så klarte jeg ikke å spise det opp - og lot faktisk halvparten ligge igjen. Det tror jeg er første gang jeg går fra halvspist mat. Men egentlig litt deilig også da. Det går faktisk an å få nok ;)/>

 

I dag er det kvardagen som råder. Men bruker mye viljestyrke til å unngå pepperkaker og konfekt. Spesielt nå når det nærmer seg lunsjtid og blodsukkeret er lavt.

Skal klare det. Kjenner det hjalp å logge inn her :D/>

 

Jula rykker stadig nærmere. Hjalp litt at jeg fikk tatt mesteparten av julegavehandelen i går. Regner med å klare resten på lørdag - og da gjenstår bare kosen ;)/>

Vel - utenom å stryke noen duker da. Og litt sølvpussing må jeg også legge inn i agendaen. Men pytt - det fikser jeg :D/>

 

Så - ikke helt i mål altså :rolleyes:/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Alle mann klare til å feire jul?

 

Jeg ligger godt an i løypa i år. Alle julegaver er i boks. Ikke alle er innpakka enda da - men det kommer under kategorien kos :)/>

Juletreet er pynta - og står og skinner i stua. Vi går for plast i år. Føler jeg jukser litt da - ihuga motstander av plast som jeg har vært :huh:/>

Men nå ble det sånn - og fint ble det i alle fall.

 

Og vekta går stadig nedover. Forundret over det egentlig. Måtte veie meg flere ganger i dag - men den viste det samme hver gang :P/>

Kan jo ikke si det har vært slanking som har stått først på agendaen disse to siste ukene. Masse uteliv med alt det innebærer. Og baking - og spising av småkaker.

Ikke har vi prioritert treningsturer heller. Været har jo ikke akkurat fristet til uteliv. Og så er det jo masse annet som skal gjøres i disse dager.

Vel - får vel tro at man har holdt litt igjen da - mer eller mindre ubevist

 

Vet jeg kommer til å gå opp noen kilo i jula. Men skal holde det på et minimum - trur eg.

Og så starter jeg januar med gode matvaner og gode treningsvaner. For nå skal de ekstra kiloen av ;)/>

 

Ønsker alle som er innom en riktig trivelig julehelg. Kos dokke masse - og så starte vi opp igjen på nyåret :D/>

 

Julaklem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mia og vel overstått? :D

 

Sitter her og ser ut på en hvit jul!! Men det var jo litt forsinket da. Har akkurat vært en traktor her og strødd i vår lille stikkvei, så det er vel glatt..

 

Vi hadde en veldig fin tur til Gran Canaria. Vi hadde det beste været som har vært målt noen gang i nov. og desember. 21,5 i vannet og ca 25 i lufta. Litt skyet første og siste dag og ellers strålende. Jeg har vært ute og gått hver dag, mye mer enn jeg har gått på minst et år. Og det gikk bra. knærna mine verket om kvelden, men neste dag var det ikke så verst igjen. Men de siste dagene fikk jeg minst like vonmdt i den andre skulderen også. Har nesten på følelsen at jeg er forgiftet...skjønner ikke hvorfor jeg får dette.

 

Og best av alt, jeg la ikke på meg.Men nedgang er det ikke å spore her.

Nå har vi feiret med familien både julaften og 2. dag var de her på kalkun. Det har vært veldig koselig jul i år, med lite stress. I dag er det juledans i danseklubben min. Alle har med mat og en gevinst. Tror jeg lager en pai.

 

Og du bare går ned... Hva har skjedd med deg? Det er jo helt fantastisk :) Hva har du gjort som er nytt, noe må det jo være. Dro på en koffert på 20 kg, det er veldig tungt, selv om den har små hjul. Tenkte på hvor mye jeg belaster kroppen min bare ved å være til. Men jeg får ikke til å gå ned. Skrive ned alt hjalp meg jo når jeg gikk på kurs, får prøve det igjen, men jeg venter til hverdagen kommer. Noe må jeg gjøre. Får ikke helt til treninga mi nå heller med 2 dårlige knær og 2 dårlige skuldre. Jeg har ny time først i januar hos fysioterapeut. Hun er veldig inspirerende, så jeg får stole på at hun kan hjelpe meg på flere plan.

 

Ha en fortsatt god jul!!

 

Klem fra Sarri. (Skrev forresten et innlegg men jeg var på ferie som forsvant ut i det blå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått jul Sarri :)/>/>

 

Så bra med det gode været på Gran Canaria. Har en venninne som reiser hvert å i november - og hun hadde aldri hatt det så varmt der før B)/>/>

Vi var der i januar/februar i år - og da var det ikke så varmt. De vennene vi besøkte da hadde planer om å reise ned i år også - men så fikk han påvist prostatakreft. Heldigvis uten spredning til noen del av kroppen - så regner med det blir stråling. Ikke mer enn 5 år siden han fikk det første gang - så det er jo ikke noe lystelig akkurat. Men regner med at det går bra denne gangen også :)/>/>

 

Jeg har ikke vært på vekta i hele jula jeg. Og ikke har jeg tenkt meg på den heller med det første. Vet jeg har gått opp da. Kjenner det på hele kroppen. Og det er jo ikke så rart - med alt det jeg har klart å stappe i meg i løpet av juledagene. Både før og etter juledagene også for å være ærlig.

Nå tar jeg denne uka med i samme slengen - og så trokker vi til for fult etter nyttår Sarri.

Vi må nok skrive og være pinlig nøysomme - da tror jeg det kommer til å gå bra. Det var bare det jeg gjorde da det liksom løsnet.

Bestemte meg for å slanke meg igjen - fant fram bøkene og allierte meg med mannen. Det virka :P/>/>

Vel - utenom jula som kom og ødela hele opplegget da.

Men har hatt det utrolig flott. Vi var 10 stykker hos oss på julaften, og 30 stykker 1. juledag. Litt stress - men godt stress. Så trivelig å samle hele familien.

Nå gjenstår nyttårsaften. Da blir vi 6 stykker hos oss. Er en vennegjeng som har holdt sammen i mange år - og i år er det vår tur til å ha festen. Gleder meg til det :D/>/>

 

Har ikke hatt fri i romjula jeg. Men det pleier jeg aldri å ha heller da. Travleste tida på året dette. Men nå ligger jeg så godt an at jeg kan ta fri i morgen. Deilig :D/>/>

 

Så da begynner alvoret den 4. januar. Da får vi se hvor stor "skaden" er - og så får vi reparere ut fra det :P/>/>

 

Riktig Godt Nytt År til deg Sarri - og alle som er innom her.

Vi koser oss i helga - og så klemmer vi til :D/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske godt nytt år til alle oss som sliter med noen overflødige kilo ;)/>

 

I morgen kommer vekt og målbånd fram - og jeg får se hvor stor skaden etter jul og nyttår er :P/>

Og å sette noen nye mål for 2016 står også på agendaen.

Har tenkt å fortsette helt på egen hånd - uten å gå på kurs altså. De pengene jeg sparer der blir lagt til side og skal brukes til å fornye gardroben etter vektnedgang :D/>

Iallefall det som er intensjonen :P/>

Allierer meg med min kjære for å ha et lite press på meg selv - så helt på egen hånd er jeg ikke. Han blir også min treningspartner. Godt å kunne pusje hverandre når en helst vil synke ned i godstolen mens regnet pisker mot vinduet :rolleyes:/>

 

Vet det blit tøffe tak framover - men må man så må man :P/>

 

Lykke til alle sammem - og velkommen innom tråden min.

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var resultatet av julens utskeielser et faktum - opp 1,7 kg :mellow:/>/>

 

Kunne vært verre :rolleyes:/>/>

Men det kunne jo vært bedre også da...

 

Vel- dette er nå engang status. Og det jeg må jobbe utfra vider utover vinteren og våren :P/>/>

 

Nå putter jeg 2500 kroner på en sparebørse ( syltetøyglass med bilde av en lekker skinnjakke) - og satser 3 - 5 kilo på 7 uker. Det tilsvarer pris og antall uker på et GR kurs. Og jeg har mannen med som heiagjeng og kontrollør ;)/>/>

 

God plan - og den skal jeg gjøre alt jeg kan for å holde.

Har funnet fram gamle GR bøker - satser på å registrere alt jeg putter i meg - og finne fra joggesko og treningstøy.

Planen er 3 treningsturer i uke. Klarer jeg flere blir det bonus.

Gjelder å være nogenlunde nøktern både med antall kilo ned og antall treningsøkter i uka.

Men såpass bør jeg klare :P/>/>

 

Trår til med godt mot og gode intensjoner.

Så det er bare å henge seg på :)/>/>

 

Vet ikke helt hvor ofte jeg kommer til oppdatere - men i alle fall et par ganger i uka. Og i alle fall hver mandag - det er min veiedag :)/>/>

 

Godt mot til alle som stikker innom.

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dag i går - på alle måter :rolleyes:/>/>

 

Kjente det var litt vanskeligere å holde seg unna kakeboksene og sjokoladeskåla da - men det gikk.

Litt dumt at vi ikke klarte å tømme alle fat før januar. Men man må jo lære seg å leve med fristelser også. Og småkaker og kjeks kommer under kategorien Ikke Rør :P/>/>

 

Hadde en nydelig kyllingwok til middag. Masse grønnsaker - så det ble masse mat. Kuttet ut risen - pøste på med mer grønnsaker i stedet. Ble en stor porsjon :P/>

 

Fikk en lang og god treningstur i et nydelig vintervær. Frost og stjerneklart - nesten ikke noe vind å snakke om - perfekt :D/>/>

Så da ble det 3,4 trimpoeng på meg i går.

Satser på en litt korter tur i dag.

 

Og så fikk jeg rydda vekk jula - i alle fall nesten.

Godt å få det gjort

selv om det ble ganske tomt i hus og hage etter at alle lysa ble fjerna.

Får gå til innkjøp av blomster å fylle vasene med for å kompensere litt.

 

Så da er vi i gang dokke ;)/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen må en ha fokus for å klare å styre unna alle "leftovers" fra jula. Kjente på et sug etter å stikke hånda nedi kakeboksen i går kveld altså :huh:/>/>

Men så lovet jeg meg selv kveldsmat i form av knekkebrød og magerost med pære etter treningsturen. Og det var egentlig mye bedre enn en ( les flere! ) kake med uante mengder kalorier. Og for å fylle opp med kalorier - lå litt under - ble det en liten neve nøtter :P/>/>

Følte godt etter en treningsrunde som ga 2,6 trimpoeng - og mine sunne valg.

Både jeg og kroppen min trives mye bedre når jeg spiser sånn. Hvorfor i all verden faller jeg da tilbake til disse usunne fristelsene?

Har ikke tenkt å droppe alt av kaker og andre fristelser da - men prøve å begrense det til et minimum - og under kontrollerte former ;)/>/>

Lørdag blir det bursdagsselskap med pizza og kaker - da er det lov å kose seg :rolleyes:/>/>

 

Stå på - spis knekkebrød :D/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!

 

Jeg er litt treg for tiden, men jeg har ikke glemt deg. :mellow: Er så glad jeg har deg. :)

 

Jeg som ikke hadde lagt på meg på ferie, greide det nå disse dagene i jula. Men,men, det har vel nesten alle gjort

 

I dag var det 88,9, så da er det å kjempe seg ned til under 88 igjen i første omgang. Det er en Facebook-gruppe som heter 100 dager uten unødvendig sukker og en venn og jeg har tenkt å være med på det, begynte om mandag, har ikke telt meg fram til når det har gått 100 dager.

 

Fikk aktivitetsarmbånd av mannen min til jul og jeg prøver å få fullt hus hver dag, får god uttelling på øvelsene jeg gjør tre ganger om dagen for skuldrene mine, så det er nok ikke helt riktig, men jeg beveger meg jo med det også. At jeg skulle greie å ta kjedelige øvelser tre ganger daglig er over all forventning, men det er så vondt at jeg gjør alt. På det verste greide jeg ikke løfte armen, så jeg kunne ta på deodorant engang.....heldigvis ikke like ille.

 

Minus 11 GR her i dag, men sola skinner, og det er godt, har vært helt mørkt nå i flere uke.

 

Mannen min spiser kaker og jeg tar meg en yoghurt, og jeg synes det er OK.

 

Jeg har kokt sitronskiver og ingefær-skiver i 50 min og silt det, hatt på flaske og satt i kjøleskap. Tar en halv kopp og fyller på med varmt vann. Denne teen varmer innvendig

 

og jeg fyser ikke på noen ting. Det skulle være betennelsdempende, det var derfor jeg gjorde dette. Bivirkningen er at det er appetittdempende også. :):D

 

Lykke til og ha en god dag. Du er min inspirasjon!!

 

Så et visdomsord av Arne Brimi: En kan ikke slanke seg hver dag, da blir en jo tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klok mann han Arne Brimi du :D/>

 

Godt nytt år til deg også. Satser på at vi klarer våre mål dette året :rolleyes:/>

 

Så kjekt å høre fra deg igjen Sarri - godt det er noen der ute som heier på en ;)/>

Tror jeg prøver det teen din jeg - prøver om den er litt apetittdempende på meg også :P/>

Slet litt i går igjen - fyste på kakerester. Og så klarte jeg å tenke meg ut av det. Spiste rugsprø med magerost og masse te.

Egentlig bedre - og samvittigheten er iallefall bedre :D/>

 

Har også lurt på det armbåndet. Har en venninne som bruker det. Vi var på ferie sammen - og hun fikk noe vanvittig med skritt i forhold til meg. Og jeg gikk mye mer enn henne :unsure:/>

Så vi fant ut i vår visdom at det måtte være stikkinga som gjorde utslag :P/>

 

Vi har hatt vinter her på Vestlandet også - minusgrader hver dag - og sol. I dag minus 5! Ikke vanlig det her - men får nyte mens det varer. Har meldt masse vind i dag da.

Men ut på tur må jeg i dag. Ble ingen tur i går - da måtte jeg hjelpe min mor med å fjerne jula.

 

Ellers gikk det greit med maten. Hadde grønnsaksuppe til middag - med hjemmelaget flatbrød. Kunnes spise masse - deilig:)

 

Sulten nå - men snart lunsj heldigvis ;)/>

 

Ha en finfin dag Sarri

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag :D/>

 

Har vært en travel uke på jobb - årsoppgjør og greier.

Noen spiser mindre og ingenting når de har det travelt - jeg er motsatt :mellow:/> Da fyser jeg på alskens godsaker - og kan godt la vanlig, sunn mat seile sin egen sjø.

Har vært fristet denne uka også. Det er rester av småkaker og konfekt igjen både på jobb og hjemme.

Og når blodsukkeret er på sitt laveste utpå ettermiddagen - ja da må viljestyrken hentes fram - ja pluss et eple også :P/>

Har klart å styre unna. Er jo ikke sulten - bare fysen ;)/>

 

Fikk en lang treningstur i går. Hadde treningsfri onsdag. Har et kne som er litt trøblete innimellom ( også en grunn til å minske kroppsvekta!)- så det trengte litt hvile.

Bedre i går, og treningsturen ble utført i friskt trav :D/>

 

Fikk plutselig flere planer for helga. Utbedt til venner i kveld - da må viljestyrken graves fram. Vet det blir masse god mat der - sikkert både forret, hovedrett og dessert + vin :P/>

Og så er det bursdagsfeiring på lørdag + kaffebesøk av gamle tanter på søndag.

Vel - that's life :D/>

 

Ukas lille:

Jo mer du har levd, jo mer kan du nyte det når du blir gammel og tenker tilbake!

 

Måtte me få ei fantastiske helg :)/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat denne uka ble minus 0,9 kg :D/>

Strålende fornøyd med det egentlig - i alle fall når jeg får tenkt meg om :P/>

 

Har hatt ei kjempetrivelig helg - men utfordrende i matveien :mellow:/>

Men dette er jo noe jeg må lære meg å leve med. Det vil alltid komme opp store og mindre store begivenheter som innebærer fristelser i form av mat og drikke. Klarer jeg ikke å takle det - klarer jeg ikke å holde vekta nede <_</>

Og der jeg mistet grepet var i går. Da ble det altfor masse kaker og syndige konfekter og sånt. Ikke bra! Får ta med meg lærdommen videre. Konfekt og kaker = dumme valg ;)/>

 

Men nå er det mandag - jeg har veiet meg og kan gå vider med løftet hode :D/>

 

Så langt ser det ut til at denne uka ikke skal by på de store utfordringene i matveien. Har planlagt sunne middagsmenyer. Frokost og lunsj blir stort sett det samme i kvardagen. Litt annerledes i helga med lange frokoster og lunsjer. Men man trenger jo ikke spise hele tida :P/>

 

Treningsturer håper jeg å få til også. Har vært veldig glatt i helga - men ser bedre ut nå. Dessuten har jeg gravd fram trimsykkelen. Så nå har jeg ingen god unnskyldning om været ikke tillater uteaktivitet :rolleyes:/>

 

Får hente fram godfølelsen - for nedover skal jeg.

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te er et godt hjelpemiddel når en fyser på noe har jeg erfart :P/>

For meg hjelper faktisk varm drikke for å døyve suget etter et eller annet.

Og en stor, raus tekopp med en god og spennende te + ørlite søtstoff hjelper på humøret også :D/>

Er nok en fordel at jeg elsker te i alle varianter da :)/>

 

Fikk en fin start på uka synes jeg. Ovnsbakt laks med litt rømme og sweet chili saus til middag. Kose seg med avisa og en tekopp - for så å trekke i treningstøy og ut på en 8 kilometer lang trenigstur. God og varm dusj - og så krim på TV'en.

Den optimale mandag :P/>

 

I dag blir det overtidsjobbing. Men håper å få tid til en treningstur allikevel. Hjelper på psyken om ikke annet!

 

Måtte vi alle få en optimal tirsdag :D/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen i går ble i overkant av hva som er akseptabelt i GR sammenheng. Utgangspunktet var ikke dårlig det da - fiskeburger. Men med 2 hamburgerbrød ble det et sabla hopp på kaloriskalaen :blink:/>

Var sulten da må vite - og tenkte nok ikke helt klart :P/>

Stappmett ble jeg iallefall ;)/>

 

Måtte ut på en langtur etter denne utskeielsen. Vel - måtte og måtte. Var en nydelig kveld - stjerneklart, kaldt og helt stille. Ble en god tur - der vi har vår egen lille "monsterbakke". Den er ikke lang - men den er dryg. Var hel skjelven i beina da vi var oppe - god følelse egentlig :D/>

Og pusten er blitt merkbart bedre.

 

Værskifte i dag - og treningsfri. Så får holde meg på matta med matinntaket.

 

I heimen planlegger vi nytt grovkjøkken. Fikk tegninger i går - men må nok gjøre noen endringer før vi blir fornøyd.

Blir masse arbeid. Må meisle opp gulvet for å legge varmekabler. Blir masse støv av sånt :o/> Men skal bli godt å få det gjordt da. Så bare til å hoppe i det.

Min kjære ville starte sånn rett før jul - utålmodig som han er. Men da satte madamen foten ned. Sådant arbeid starter man ikke på den tida av året :)/>

 

Ellers er årsoppgjøret snart i boks. Denne uka - og jeg kan gå tilbake til normal arbeidstid.

 

Og fremdeles ved godt mot...

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen meg ble det fredag denne uka også :rolleyes:/>

 

Har vært en ganske grei uke sånn matmessig sett. Noen skjær i sjøen har det vært - delfiakaka er enda ikke spist opp :unsure:/>

Men sånn stort sett - greit.

Litt sløv med trening derimot. Ble ingen tur i går heller. Da ble hus og him prioritert. Blir faktisk ikke tid til alt - og noe må bli satt på vent.

Nå venter en litt roligere periode på jobb - så da får jeg frigitt onsdagene igjen. Det skal blir godt ;)/>

 

Lørdag er satt av til handling. Har bestilt noen lamper som er ankommet butikken. De må vi få hentet. Og litt småting til huset + utelys må vi få på plass. Ganske mørkt utomhus. Vi bor et par hundre meter fra offentlig veg - og enda litt lenger til nærmeste nabo. Så vi må ordne lyset vårt selv :P/>

 

Ellers ingen planer i helga - stille og rolig hjemmehelg er planlagt. Har ei bok som bare venter på å bli åpnet :)/>

 

Ukas lille:

Det perfekte er uintressant, for det kan du ikke gjøre noe med!

 

God helg

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på deg Mia :)

 

Du er så flink for tiden, jeg er stolt av deg :)

 

Med meg har det ikke vært så bra, begge armene mine verker og så begynte beina åverke også. Og i tillegg var de helt stive og store smerter natt og dag. Når det gjør vondt i hele kroppen å løse kryssord så er det ikke mye trim en får :angry: :angry: :.

 

Kom meg til doktor i går og han tror jeg har fått Polymyalgia. Kortisonpreparat i et år !! Men etter en pille er beina mine nesten bra og armene mye bedre, vidundermedisin. :) Så får jeg tenke på bivirkninger ettervert. Orker ikke tenke slanking nå, men jeg kommer vel til meg selv når smertene blir borte. Humøret ble bedre bare av å ha fått en diagnose. Jeg skal til røntgen og ultralyd også, har ikke helt fått med meg hva som skal fotograferers ...

 

Kanskje jeg orker å være mer støtte for deg også når ting blir bedre

 

Ha en fin helg! Har du laget ingefærte?

 

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du store tid da Sarri - tar det aldri slutt :huh:/>

På tide du får bra dager nå synes jeg. Lyspunkt at medisinene virker i alle fall - bivirkninger tar man etter som de kommer. Kanskje kommer de ikke :P/>

Vant til å ta alt på strak arm du etterhvert ;)/>

 

Kan være greit å få gjennomlyst systemet for å finne en årsak også.

Men akkurat nå er jeg glad du føler deg bedre. Måtte det fortsette.

 

Ellers er jeg ikke så veldig flink - i alle fall ikke hele tiden :P/>

Denne uka har vært vanskelig synes jeg. Ingen store utfordringer - men masse små :D/>

 

Får prøve å komme gjennom helga uten de store utskeielsene.

 

Og du må ta godt vare på deg selv. Ikke stress med trim eller slanking. Bare kom deg gjennom kvardagen - og plutselig er du klar til start :)/>

 

Store oppmuntringsklem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ble det mandag - og veiedag.

Har klart å gå opp 100 gram :angry:/>/>/>

Vet jo det er forsvinnende lite. Men når man egentlig skal ned - ja da skal man jo helst ikke går opp.

Satser på at det er en av disse ukene der kroppen tviholder på alt den har. Og da gjelder det jo å vise hvem som er sjefen i mitt liv :P/>/>/>

 

Så jeg satser friskt og optimistisk - ned skal jeg okke som ;)/>/>/>

 

Hadde en utrolig flott søndag. Pittelitt snø som kom ned fredagkveld - kuldegrader - blikkstille og sol.

Det var en perfekt markadag.

Pakka ryggsekk med te, knekkebrød og klementiner. Iførte oss fjellsko og anorakk og så bar det ut i en strålende dag. Sånn vinter liker jeg :D/>/>/>

Ser ut til at den skulle vare en dag da. Snedde litt i natt - plussgrader i dag - og livsfarlig føreforhold :o/>/>/>

Så da kommer det an på turen i dag. Har brodder til å ha på skoa. Men det blir ikke helt det samme. Livredd for armer og bein - så da går jeg veldig forsiktig.

Alternativ er trimsykkel :(/>/>/>

 

Vel - jeg satser på videre nedgang jeg. Og da gjelder det å legge den litt sure veiinga i dag bak seg :rolleyes:/>/>/>

 

Vi kan - og vi vil....

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pytt pytt, 100 g er ikke noe å henge seg opp i!

 

Jeg orker ikke å bøye meg å dra fram vekta fra under skapet, så da slipper jeg det stresset! :)

Pillene var ikke så vidunder, nytt legebesøk i dag og større dose kortison. Skal tilbake til onsdag. Jeg får ikke reise til Tyrkia heller. Men det er bra, for jeg har for vondt :( :(

 

Her har vi 14 kuldegr om morgenen, litt varmere om dagen og en halvmeter med kridhvit snø. Veldig vakkert å se på her jeg sitter. Kommer meg ingen vei.....

 

Men stå på Mia, jeg heier på deg og er litt misunnelig ;)

 

Klem ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sant vel Sarri - det er ikke noe å deppe for det der :P/>

 

Det finnes verre ting her i verden - når vi ser utenfor vår egen lille sfære.

 

Hadde håpet du skulle få hjelp av de pillene jeg. Var ikke så vel altså. Men mist ikke håpet min kjære venn - det er nødt til å bedre seg. Og da er du klar igjen vet du.

Vekta står godt der den står. Egentlig skulle vi alle ha plassert den langt under et skap - sammen med hybelkaninene. Der kunne den stått og skammet seg :lol:/>

Vi er blitt litt for opphengt i disse hektoene. Hadde vært bedre om vi bare spiste sundt og akkurat passe for bedre helse - trimmet akkurat passe for egen velvære skyld - og da er jeg sikker på at vekta ville bli akkurat passe. Det var dagens hjertesukk :D/>

 

Nå må du bare gjøre alt i ditt tempo Sarri. Og så tar vi Tyrkia og Hellas og alle andre kjekke steder når helsa er blitt bedre.

 

Lykketilklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...