Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Jaha - hva skal man si :unsure:/>

 

Har vært et par dager der jeg har oppført meg som som om jeg var på trivselsvekt - og bare skulle stabilisere.

Masse og god mat - ertesuppe kokt på restene av fenalåret + nybakte rundstykker i går. Og jeg som elsker gjærbakst. Klarte ikke å stå imot det der :huh:/>

Og så syndige konfekter utpå kvelden. Komplett kollaps kaller jeg det :o/>

 

Vel - spist er spist. Så nå setter jeg punktum for den utskeielsen - tar meg elegant inn igjen og ser framover :P/>

 

Vi har et utrolig flott vintervær for tiden. Det er litt snø - kuldegrader - blå himmel og ingen vind å snakke om. Kan ikke bli bedre når vi først skal ha vinter.

Og med brodder blir treningsturen en opplevelse. Stjerner på en mørk fløyelshimmel - sånn klar og skarp luft - vakkert :D/>

 

Så i dag er jeg tilbake på sporet - helt sikkert :P/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt meg fint inn igjen i går - heldigvis.

Bra for selvtilliten videre at jeg ser jeg kan nullstille og gå videre.

Det er det som er litt av mitt problem - enten av eller på liksom :unsure:/>

 

Vel - sunn mat og lang treningstur gjorde meg godt.

Nå står helga for tur. Og vet dere - jeg er optimist.

Skal på vennebesøk i kveld. Og der blir det masse god mat og vin - som vanlig :D/>

Vi er en vennegjeng som liker å eksperimentere med gode smaker både på mat og vin. Og det vil jeg ha med meg - slanking eller ikke. Men man trenger ikke overspise heller da. Litt av alt får bli mitt nye motto ;)/>

 

Lørdag blir hjemmekveld - og da satser vi på noe med fisk. Har breiflabb i frysen - eller kanskje blåskjell hadde gjordt seg. De er faktisk bedre nå på vinteren. Og med en god vin til - blir supergodt det - og ikke så altfor kaloririkt. Måtehold med vinene da må vite :D/>

 

Lykke til alle sammen - litt av alt :P/>

 

Ukas lille:

"Selv om du er i rett spor blir du overkjørt hvis du bare sitter der!"

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg går et skritt fram og to tilbake for tida :o/>

Ned 200 gram - vel.......

 

Hadde en helg sånn noenlunde i GR-ånd - men får dårlig betalt for innsatsen synes jeg :blink:/>

Vel - det har skjedd før og kommer helt sikkert til å skje igjen. Så det er bare å bite tenna sammen og gå på med krum hals.

 

Denne uka blir det venninnelag på tirsdag og 60-års dag på lørdag - så det gjelder å stålsette seg.

Har jo så lyst å komme ned på overvektskategorien. Da skal jeg spandere på meg nye turklær ;)/>

 

Ellers fikk vi hent opp et nytt maleri denne helga - det ble kjempeflott. Nydelig blåfarger - passet utmerket inn i min duse grå/hvite stue :D/>

Og så holder vi på med oppgradering av grovkjøkken ( tidligere vaskerom). Gleder meg til å få det ferdig. Både for å kunne ta det i bruk - og for å bli kvitt alt støv og skitt som følger med :rolleyes:/>

Blir fliselegging av gulv denne uka + plating av tak og vegger. Og så kommer ny kjøkkeninnredning om 14 dager. Blir bra :P/>

Da har vi et soverom + et kontor/soverom igjen før hele huset er oppgradert. Masse arbeid har det vært - men storligen fornøyd med resultatet er vi ;)/>

 

Men nå gjelder nedivekt-prosjektet mitt. Skal klare dette!!

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag faktisk tross grått og heller kjedelig vær :P/>

 

Ble servert laks til middag av min kjære da jeg kom hjem fra jobb. Har sine fordeler med en pensjonistektemann gitt :D/>

 

Det er et spørsmål som alltid går igjen når jeg treffer bekjente i disse dager - spørsmålet om en jobber - og eventuelt når en skal slutte :P/>

Selv er jeg litt i tenkeboksen enda. Har sagt at jeg skal jobbe til sommeren - men tenker nok at jeg blir med i neste årsoppgjør også :D/>

Trives kjempegodt - stort sett - helsa er bra og jeg kan rokkere om på fridager om jeg skulle ha behov for det. Og det har jeg av og til ;)/>

 

Men tilbake til slankehverdagen.

Matinntak - aldeles etter boka

Trening - lang treningstur med innlagte bakkespurter. Pustet som en hval - men jammen klarte jeg det :D/>

Pusher jo litt hverandre når vi er to.

 

I dag er det venninnekveld - det blir koselig. Har ikke hatt samling siden november - travle damer må vite :rolleyes:/>

Vet det blir masse god mat. Så tenkte å koke meg en grønnsaksuppe å innta etter jobb. Bare så jeg ikke går helt amok i matfatene :P/>

 

Nå må det jobbes...

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ikke vært så ivrig her inne på forumet i det siste :mellow:/>

 

Er med enda da - men det har blitt lite registrering og planlegging den siste uka. Godt å få det litt på avstand også av og til :rolleyes:/>

 

Men mandager er veiedag - og resultatet er egentlig oppløftende. For å se positivt på det - ingen oppgang. Men tror ikke jeg skal ta flere sånne uker på rappen om jeg vil videre nedover :P/>

 

Nå går vi inn i en måned med masse bursdager og selskaper i vår familie. Så her gjelder det å holde tunga rett i munnen - eller kanskje jeg burde knipe igjen munnen :D/>

Blir bursdagsfeiring og kaffeslabberas hos min datter i dag - invitert til ei venninne i morgen kveld og så blir det koselig bytur med datteren på lørdag. Da med innlagt kafe- og restaurantbesøk må vite. Det er jo det koseligste med hele turen ;)/>

Men man trenger jo ikke spise alt og hele tiden. Litt kake - masse kaffe tenker jeg :D/>

 

Blir masse kos - og det tror jeg er viktig. Man må i alle fall ikke mure seg inne. Får heller bruke lenger tid på prosjektet ;)/>

 

Jeg skal klare å komme ned på overvektskategorien - kan hende det tar litt tid - men ned skal jeg på sikt :D/>

 

Stå på alle som kaver der ute - vi kan klare dette...

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig bevegelse i riktig retning :D/>

Og det på tross av masse selskapeligheter i uka som var. Har prøvd å følge mitt eget råd om å nyte i begrensede mengder. Ikke alltid det lykkes da - og kan vel ikke påstå at jeg har gjort mitt beste heller.

Boller med krem i går gjorde det ikke lettere :mellow:/>

Men ned gikk det - hele 6 hekto - fornøyd med det resultatet :)/>

 

Blir vel ikke akkurat noe letter denne uka.

Selskap hos et barnebarn på onsdag og hos mammen på torsdag.

Så her gjelder fortsatt nyte i begrensede mengder ;)/>

 

Har ikke bare spist da :lol:/>

Hatt noen lange trenigsturer innimellom jobb og selskaper. Og i går hadde vi en langt søndagstur i nytt turterreng. Har bestemt oss for å utforske nye turer denne våren. Så nå håper vi på masse godt turvær framover. Ikke så festlig å traske rundt i regntøy.

Ser ikke så lystelig ut i dag da - silregn og masse vind. Men det kan bedre seg utover dagen - håper jeg :rolleyes:/>

 

Måtte vi alle lykkes og komme i mål tilslutt...

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kom fredagen denne uka også :P/>/>

 

Og selv om jeg hadde fri i går i stedet for onsdag er fredagen like velkommen :rolleyes:/>/>

 

Mammens bursdag i går - og jeg tilbrakte hele dagen med mat og servering og oppvask.

Var trivelig da - masse kjekke damer innom på visitt :)/>/>

 

Nå er ikke jeg akkurat den flinkeste i klassen til å oppholde meg sammen med god mat uten å småspise- og det klarte jeg ikke i går heller. Og for å toppe det hele hadde jeg bakt verdens beste krokankake som måtte smakes på både titt og ofte. Akkurat som om det er mindre kalorier i mange småstykker istedenfor et stor :lol:/>/>

 

Jaja - godt var det i alle fall. Og jeg får prøve å rette opp litt i helga. Som om det blir noe lettere :mellow:/>/>

 

Kjempeflott vær her i dag. Sol og blå himmel og frost. Skulle vært hjemme og gått en laaang tur må vite.

Får ikke tid til den turen etter jobb heller. Har invitert gjester på grilla lammekoteletter med gresk salat og tzatsiki i kveld.

Og i morgen må jeg avgårde å handle litt møbler til gangen. Får prøve å ta det tidlig sånn at resten av dagen blir frigitt.

Og da er planen skrei i en eller annen variant til middag. Fant en oppskrift på Gofisk som skal prøves ut :)/>/>

 

Søndagen derimot - den skal brukes til lang tur i marka. Så da får vi bare håpe værmeldingen slår til :rolleyes:/>/>

 

Jepp - dette er min plan for helga. Håper du har din i boks :)/>/>

 

Ukas lille:

"Jo bedre lytter du er, desto bedre kan du høre tanker og ideer som er forskjellige fra dine!"

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg veiet denne mandagen - og resultatet var ned 0,6 kilo :D/>

 

Det er et resultat jeg er strålende fornøyd med egentlig. Satser på rundt halvkiloen til neste mandag også jeg. Man må jo ha et mål :lol:/>

 

Helga gikk like raskt som helger bruker å gjøre. Koste oss med venner og god mat. Fikk en fantastisk flott søndagstur med datter og svigersønn - barnebarna ville heller sove :P/>

Og så avslutta vi søndagskvelden med Mammon på TV. Satt med en litt sånn avventende følelse etterpå. Fikk ikke helt tak på hva disse kineserne egentlig var ute etter <_</> Men alt i alt - grei nok serie.

 

Denne uke blir noenlunde rolig når det gjelder bursdager. Har en på onsdag. Den må jeg hoppe over for da er det bytur med barnebarn med innlagt shopping og restaurantbesøk. Gleder meg :D/>

 

Og været er aldeles strålende i dag. Iskaldt, vindstille, sol og blå himmel. Så i dag blir det en lang treningstur etter jobb.

 

Ser det er litt sykdom rundt forbi her hos meg. Sjefen er hjemme i dag. Måtte gå hjem på fredag for å pleie syk kone og unger. Så jeg regnet vel med at han ble borte i dag. Håper jeg går klar da. Aldeles ikke tenkt å krype til sengs med influensa. Har ikke vaksinert meg - det har jeg aldri gjordt. Men måtte kaste inn håndkleet for et par år siden - og regner med at jeg er immun enda :D/>

 

Måtte vi holde oss friske og raske - og blikket framover på måler vårt :rolleyes:/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille og rolig dag og kveld i går ;)/>

Gikk en lang treningstur med innlagte bakkespurter. Været var aldeles utrolig flott. Akkurat passe kaldt, ikke glatt, men en nydelig vinterhimmel med stjerneklart og måneskinn. Godt for kropp og sjel det der :)/>

Og så er det deilig å kjenne at kroppen tåler en trøkk - igjen. Er noen - for meg iallafall - monsterbakker på vår veg. Og når jeg klarer å løpe opp de - ja da føler jeg at formen begynner å komme tilbake.

Er helt pumpa når vi når toppen da - men pulsen roer seg ganske raskt. Og jeg er såre fornøyd med dagen og livet sånn generelt :lol:/>

 

Så da snakker vi ikke om et par never med nøtter som ble inntatt i løpet av kvelden ;)/>

Nøtter er jo sundt da - bare så synd at det vrimler av kalorier i de små rakkarene :(/>

 

Stå på - litt nærmere måler for hver dag...

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk i alle fall nedover :lol:/>/>

Men er ikke akkurat fornøyd med egeninnsatsen - såpass kan jeg si :blink:/>/>

 

Vel - det er bare å brette opp ermene og satse knallhardt denne uka.

Helga har jeg tilbrakt mer eller mindre på sofaen med feber og sår hals. Fikk god pleie av min kjære da - så det er ikke så veldig synd på meg. Men noen treningstur kom ikke på tale :mellow:/>/>

 

Føler meg mye bedre i dag - og er på jobb. Hoster som et uvær da - og da går det i strepsil - egenhendig innført fra utlandet. Vet ikke om det hjelper - men litt lindring på en sår hals er det vel ;)/>/>

Skylder på sjefen jeg da - helt sikkert smitta av han. Og så syk i helga da - ikke optimalt i det hele tatt sett fra mitt synspunkt :P/>/>

 

Og bare for å nevne det - jeg mister ikke matlysten om jeg er syk. Blir fysen på alskens godsaker jeg da.

Så når jeg tenker meg om er jeg svært fornøyd med mine 300 gram ned :D/>/>

 

Har nok bare vært i utkanten av en influensa jeg. Snakka med ei venninne - hun hadde tilbrakt flere dager i senga med 40 i feber stakkars jente :huh:/>/>

 

Ønsker alle ei influensafri uke :)/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke helt i form enda nei :mellow:/>

 

Prøvde meg på en tur i går - det var grisetungt. Så kanskje jeg skal la kroppen få restituere seg et par dager før jeg legger i veg.

 

Nattesøvnen var heller ikke på topp. Hostet og hostet - og så var det jo fullmåne :P/>

Da har jeg en urolig natt jeg.

Var en venninne som sa det da jeg klaget over dårlig søvn enkelte netter. Og når jeg sjekker er det alltid i forbindelse med fullmåne :blink:/>

Og så jeg da - som ikke tror på sånne ting i det hele tatt ;)/>

Følger ikke på med når det er fullmåne. Men sjekker alltid neste dag for å se - og joda ;)/>

Var ei utrolig fin natt da. Var nesten lyst som om dagen. Skyfri himmel og en trillende rund måne.

 

Trakten meg en kopp te av ingefær og honning - det skal vistnok være godt for kropp og sjel. Satt i vinduskarmen og tok inn det flotte synet klokka to i natt :)/>

Sovnet i tretida - og opp klokka seks!

Tror jeg får sove godt i natt som kommer :D/>

 

Og nå er det silregn her. Men jeg fikk med meg den flotte natta jeg ;)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nydelig dag :)/>

Sitter inne og ser ut på blå himmel og sol - og sjekker klokka for å se om det ikke snart er lunsjtid :lol:/>

 

Sulten da må vite. Prøver å døyve det verste med vann - men blir bare enda mer sulten jeg da :(/>

 

Har med god niste da. Så kroppen blir nok fornøyd når den bare får litt påfyll. Hjelper jo ikke akkurat på selvdisiplinen at det står ei stor skål med sjokolade på pauserommet.

Har holdt meg klar til nå - og det akter jeg å fortsette med ut dagen ;)/>

 

Ellers går det ganske greit. Ingen trening i går - men i dag er planen en lang treningstur.

Fikk organisert litt i heimen i går da. Vask av kjøkkenskuffer og kasting av diverse melsorter som var gått ut på dato :P/>

Har blitt lite baking - men intensjonene var store :D/>

Handlet masse forskjellig til alle de sunne brødene jeg skulle lage.

Men en gang.....

 

Nå er vi så og si ferdig med grovkjøkkenet. Mangler bare koketopp og stekeovn - så kan bakinga starte :D/>

I alle fall har jeg en mann som får litt mer tid da - så kanskje...

Han er god på gjærbakst :)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke fort akkurat dette prosjektet mitt :P/>

 

Men det går i alle fall nedover på et slags vis. Og jeg føler jeg er i mye bedre form. Nå kan jeg småjogge opp vår lille "monsterbakke". Bare det er verdt hele prosjektet ;)/>

Og helsedelen er den delen som er mest prioritert.

Men må jo innrømme at det er kjekt å finne klær som passer også - klær jeg liker og ikke bare som passer :lol:/>

 

Så da er det bare å stå på da.

Hadde vært så gøy å klare 10 kilo til. Sier ikke jeg skal være der til sommeren - men til jul kanskje. Bare tenk på den lekre kjolen jeg kunne kjøpt meg da :D/>

 

Men nå er det siste helga i februar. Ser ut til at vi får brukanes vær. Jeg er kvitt sår hals og hoste - så da er det bare å snøre på seg fjellsko, pakke ryggsekken med kakao og nistepakke, og tråkke i veg.

Er blitt lovet reker i dag - en flott fredagsmiddag det ;)/>

 

Så nå ser vi på mulighetene dokke - ikke begrensningene. Vi henger med og tar vår valg på godt og vondt. Men de er i alle fall våre valg :lol:/>

 

Ukas lille:

"En god venn er en som kommer gående inn når alle andre er på veg ut"

 

Trivelig helg til alle fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det opp :mellow:/>

Liker det ikke - men er jo ikke den store katastrofen da. Bare en bitteliten en <_</>

 

Nei - det nytter ikke å deppe. Får bare innse realitetene og korrigere inntaket. Eneste som nytter det.

Ned 1,9 kg - og jeg er kvitt fedmekategorien. Det er mitt første store mål.

 

Litt lettere matematikk viser at dersom jeg klarer 0,3 kg pr uke i 3 uker - og 0,2 kg pr uke i 5 uker har jeg klart det innen 18.april.

Burde jo være et veldig nøkternt mål - ikke overambisiøst på noen måte :P/>

Påsken kommer jo inn i denne perioden - blir en utfordring må jeg innrømme :huh:/>

Og vi reiser til Gdansk på en 3 dagers tur før påske - ikke mindre utfordrende det!!

 

Men man må våge å satse :D/>

Jeg legger 2500 kroner i potten - 8 uker - ned 1,9 kilo :rolleyes:/>

 

Dette vil jeg klare....

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fin og nøktern dag i går ;)/>

 

Ble laks med masse gode grønnsaker til middag + litt rømme og sweet chilisaus også da. Litt er lov :)/>

 

Og toppet det hele med en lang treningstur med litt lettere jogging innimellom.

 

Klarer ikke å jogge over lengre perioder enda - men det kommer - det kommer :lol:/>

 

Går alltid med en litt dårlig samvittighet fordi jeg sløyfer styrketrening. Nå er det ikke lov med dårlig samvittighet hos meg lenger - blir bare masse styr med det.

Jeg elsker mine gå/joggeturer. Er som regel ikke noe problem å komme seg ut på det. Det er når jeg skal være "flink" og bestemmer meg for at jeg skal ta økter med styrketrening det skjærer seg. Da er dørstokkmila uoverkommelig.

Så enn så lenge blir det kun kondisjon på meg - og helt uten dårlig samvittighet også :P/>

 

Endring i været i dag. Blåser masse - men er opphold. Så da blir det treningstur i dag også - en litt kortere variant enn gårsdagen.

Og så blir det kjøttsuppe til middag - rester fra søndag.

 

God plan for dagen det der - må jo bare gjøre ferdig arbeidsdagen da :D/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kom snøen dalende :P/>

Ikke sånn fin, tørr sak - men tung og våt og støvlevær. Så i går ble det ingen treningstur.

Fikk oss en tur på tirsdag da - selv om det blåste opp mot liten storm i kastene. Men er man tøff så er man tøff :lol:/>

Og så satser vi sterkt i dag igjen. Er vått og slapset nå på dagen. Regner med det fryser på til kvelden så vi får iføre oss brodder. Vil ikke ende opp med benbrudd heller :huh:/>

 

Middagsplanen i dag er baccalao. Er ikke av de magreste middagen det da - men du så godt :)/>

Har invitert barn og barnebarn og mammen - så vi blir 10 stykker. Like godt å lage ei stor gryte når en først er i gang. Han pensjonisten min er supergod på den retten - så gleder meg til å komme hjem til middag i dag.

 

Feiret bursdag til en svoger i går - da ble det kake da. Ble 2 stykker på meg + 2 smultringer. Var jo aldeles ikke bra - i alle fall ikke de smultringene. Men fristelsen ble for stor for en kakemons :P/>

Så det blir ingen kake på meg i dag.

 

Gjelder om å ta seg inn igjen etter en utskeielse - det tror jeg på :D/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forholdsvis greit i matveien i går.

Spiste nok litt i overkant av baccalao og hjemmelaget flatbrød - men sto over sjokoladekaka :)/>

Følte egentlig ikke det var noe offer heller. Kanskje jeg var metta på kake fra bursdagen dagen før :P/>

 

I dag blir det ovnsbakt fiskefilet med masse grønnsaker. Lager hver vår pakke med fiskefilet, scampi smurt med en hot hjemmelaget chiliolje og massevis av grønnsaker. Egentlig en stor klatt smør også da - tror jeg skal unne meg en liten klatt i dag - inn i ovnen - og voila :D/>

Et glass vin skal nytes i små munnfuller :D/>

Og til dessert kesamfromasj etter oppskrift fra GR. Den ble ikke så verst. Laget den her om dagen - fordelte den på 4 glass ( sto 6 i oppskriften da) og da har vi til 2 måltider.

Godt med litt dessert etter et godt måltid synes jeg - søtmonsen :lol:/>

 

Blir ingen trening i dag. Når sant skal sies ble det ingen trening i går heller da :P/>

Får satse på langtur på søndag...

 

Ukas lille

"Det finnes to slags mennesker. De som går foran og utretter noe, og de som kommer etter og kritiserer!"

 

Ha ei strålende helg :D/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ble 0,3 kg ned - helt etter planen :P/>

83,1 kg i dag - 1,6 kg til første delmål. Nesten så en kunne tatt det på ei uke :D/>

Men her gjelder det å skynde seg langsomt. Dette passer meg som hånd i hanske. Følelsen av å kunne unne meg noen små utskeielser uten å få den dårlige samvittigheten.

Og det er små steg - men man kommer i mål med små steg også tilslutt.

Litt opp og ned har det gått fra jeg satte en punktum i høst - ned 5 kilo - ikke det store resultatet - men det er 5 kilo ned :)/>

Slettet noen resultater fra høsten - men bare fordi lista ble så lang etterhvert :lol:/>

 

Så nå gjelder det å holde fokus - ingen fråtsing - bare normal spising.

Og så har vi utvidet litt på treningsturene våre. En tur i uka blir på 10 kilometer - en på 8 og en 6. Og så en god søndagstur - men det blir mer turgåing.

Får vi forferdelig lyst å utvide en dag - er det lov det altså :P/>

 

Satser vider jeg :lol:/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en aldeles nydelig trenignstur - med en utrolig flott solnedgang i går. Du verden for et land me bur i :D/>

Frisk luft - flott natur - rent vann - nydelig solnedgang - ingen bomber og snikskyttere som lurer rundt hjørnene. Vunnet den store gevinsten vi :D/>

 

Og matmessig godkjent. Ble litt i overkant med nøtter da. Trøsten er at det er sunn utskeielse :P/>

Ellers ble det grillet laks med stekte grønnsaker - og appelsin til dessert. Gode appelsiner nå altså - bare til å fråtse ;)/>

 

I dag blir det klubbkveld med venninner. Gleder meg til masse lått og løye og god mat :)/>

Prøver å visualisere matserveringen - og hva som er lurt å spise. Vet ikke menyen - men det bruker alltid å være kake av et eller annet slag. Så der får jeg nyte med måte :P/>

Ellers burde det går bra.

 

Nå er det lunsj her hos meg - og bra er det for nå er jeg sulten.

Blir grovt brød med roastbeef, litt waldorfsalat og tomater i dag.

 

Nyt dagen da - den er unik og kommer ikke i reprise....

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kom fredagen denne uka også :rolleyes:/>

 

Hatt ei bra , men travel uke. Ble rimelig hektisk utover - så føler det eneste jeg har fått gjort er jobbing og spising. Ingen treningsturer siden mandag - men nytter ikke å stresse for det ( bare litt!). Ikke har jeg prioritert logging og matregistrering her inne heller.

Vel - sånne dager kommer. Dager der du setter andre foran deg selv og dine behov. Og sånn må det være også - en annen gang kan det være jeg som trenger hjelp :mellow:/>

 

Håper på ei rolig helg :)/>

Har invitert noen gode venner på god mat på lørdag - og søndag skal vi besøke et barnebarn.

Og forhåpentligvis får vi treningsturer både lørdag og søndag ;)/>

 

Så har ikke noen store forhåpninger om vektreduksjon denne uka - men oppgang blir ikke tolerert altså :angry:/>

Trenger jo ikke akkurat overspise så forferdelig i helga da. Og ikke har jeg kjøpt smågodt på tilbud heller :lol:/>

Får satse på de gode appelsinene.

 

Ukas lille:

" I det lange løp treffer man bare det man sikter på. Derfor er det like bar å sikte høyt selv om du bommer i første forsøk!"

 

Ønske alle ei unike helg :D/>

 

- mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vekt i dag :o/>/>/>

Den gikk helt amok da jeg veide meg i dag tidlig - hoppet fra det høyeste høye til det laveste lave. Skiftet batteri - da gikk den helt i svart <_</>/>/>

Så må nok ut på shopping ja.

Akkurat det har jeg ikke særlig lyst til. Har nok en mistanke om at min vekt er veeeldig "snill" etter tilbakemeldinger fra andre som ikke er så nøye på hvilken vekt de bruker :P/>/>/>

 

Men pytt pytt - jeg blir jo ikke større fordi om vekta viser et annet tall. Bare så surt å måtte logge det inn :lol:/>/>/>

 

Ellers har helga gått noenlunde greit. Ble nok i overkant på lørdag. Forholdsvis grei meny da - men ble noen glass rødvin.

Og i går var vi på tur - så da ble det full middag på restaurant. Og så kaffe og gjærbakst + sjokolade til kaffen mens vi så Johannes vinne gull :D/>/>/>

En liten sprekk der kan man trygt si....

 

Men nå er det ny uke - og man starter med godt mot.

Planen er en lang treningstur i dag. Ser ut til at vi får et supert vær også.

Og til middag blir det grilla laks - som vanlig :P/>/>/>

 

Og påsken er rett rundt hjørnet. Skal ha fri fra fredag av - så i år får jeg en lang påskeferie :)/>/>/>

Vi drar på tur fra søndag til onsdag. Så her må påskemenyen planlegges og handles inn. Kommer hjem sent onsdag kveld - og da har butikkene tatt påskeferie de også.

Har allerede fylt opp fryseboksen med lammelår, lammekoteletter og breiflabb. Så er kommet litt i gang.

 

Men først er det i kvardagsuke :D/>/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo min venn :rolleyes:

 

Jeg følger deg selv om det ikke sees! Synes du er helt strålende flink :)

 

Morsom den vekta di da, elektronikk er ikke helt å stole på, kanskje den ikke har vært snill, men streng, ikke godt å vite.

 

Med meg går det veldig opp og ned, i dag er jeg ganske bra, men i går hadde jeg påfølelsen at noen prøvde å dra av meg armene. Og jeg veier 90 kg. Ikke moro!! Blir tung å snakke med nå.

Jeg skal til lege i morgen og da håper jeg at jeg kan trappe litt ned på kortison... Det er det som er det verste nå..

 

Heier på deg, Mia. :)

 

Klem fra Sarri.hmk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg Sarri :)/>

 

Tenker masse på deg - og på hvordan det går med deg. Skitt når kroppen protesterer på alle mulige og umulige måter.

Og håper du kan minske ned på kortison. Det som hjelper for noe kan skape problemer for noe annet.

 

Lett å si at du ikke skal tenke for mye på vekta - men jeg sier det allikevel :P/>

Men å leve noenlunde sundt er en annen sak altså. Det får vi etterstrebe ;)/>

 

Ikke mange kilo jeg har gått ned - men er glad for hver hekto. Ligger høyt på kaloriinntak pr. dag. Bruker nøtter og tørka frukt som kosemat. Og så har jeg slått meg på gresk yoghurt med nøtter og honning. Ikke det magreste man kunne valgt - men det beste :D/>

 

Faller for fristelsen til å spise kaker og gjærbakst også da - men prøver å minimere det. Ta et stykke kake - nyte det og være fornøyd :P/>

 

Tung å snakke med du :D/>

Det blir sikkert jeg også når jeg tar mot til meg og går til anskaffelse av ny vekt :D/>

Prøvde vekta i dag også - tenkte at den kanskje hadde kommet på bedre tanker. Det hadde den ikke ;)/>

 

Håper det går bra hos legen i dag Sarri. Stikk innom av og til når du orker. Godt å høre fra deg :D/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mia :rolleyes:

 

Yoghurt med honning og nøtter!! Tør nesten ikke si det, men det har vært min trøst den siste tiden også, honning kjøpt i Hellas! Innbiller meg at noe av solen og og naturen kommer til meg. Men nå tar jeg appelsinmarmelade light isteden. Ganske godt det også.

 

Jeg har redusert til 20 mg kortison, så får vi se hvordan det går. Har prøvd en gang tidligere og da fikk jeg vondt igjen. Krysser fingrene denne gangen.

 

Rene sommeren her om dagen og snøen smelter så vi hører det. 41 gr i sola på terrassen i går og helt vindstille. Fikk noen fregner ! B)

 

Ikke moro å veie 90 kg. :men når jeg blir litt mer i farta, så blir det vel bedre. Ting bedrer seg jo,selv om jeg er litt motløs til tider. Legen min slutter og en ny dukker visst opp, neste time er hos den nye. Litt vanskelig når jeg er midt i en prosess.

 

Tror du har funnet den rette løsningen for deg, med riktig balanse mellom kos og vektnedgang. Og detter ikke lett, men nå har det jo gått bra lenge!

 

Heier deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære Sarri :D/>

 

Flott vær her også om dagen. Satt ute på terrassen og nøt et glass rødvin i går - innbilte meg at det var sommer B)/>

Det var det vel ikke helt - tjukk tåke innhyllet landskapet i dag. Men nå er sola på veg gjennom - så kanskje det blir anledning til å sitte på terrassen i dag også - dog uten vin i dag da :P/>

 

Håper det går greit med mindre kortison - krysser fingrene for det du :)/>

 

Ellers har jeg ikke anskaffet vekt enda. Tenkte jeg skulle på shopping i går - men det droppa jeg. Så får se etter påske :lol:/>

Var på fotpleie da - aldeles vidunderlig å få stelt undersåttende. Og så kjøpte jeg meg nye joggesko. De gamle Gore Texene mine var på det nærmeste utslitt - så det trengte jeg virkelig.

 

Nå nærmer det seg påskeferie - og den skal nytes. Først en tur til Gdansk og så blir det masse kos med familien.

 

Matplanen er lagt - og vinen er kjøpt inn. Gotteri og snacks har jeg ikke tenkt å kjøpe - men gode appelsiner og annen frukt.

 

Og den greske yoghurten må jeg ha. Og unner meg ørlite gresk honning jeg også Sarri - innkjøpt på siste tur til Hellas. Og det sol og varme og helse i den - det er i alle fall jeg sikker på :D/> :D/>

 

Stikker sikker innom en liten tur i morgen - før jeg tar påskeferie ;)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...