Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Helg - og påskeferie hurra :lol:/>

 

Blir en travel dag på jobb - men så er det jo fri mange dager etterpå. Så det tåler man ;)/>

 

En flott dag med masse sol i går - helt til jeg skulle gå hjem fra jobb - da kom tåka snikende og pakket inn landskapet.

Så det ble ikke noe terrasse i går nei.

Men en koselig ettermiddag og kveld allikevel. Fikk deilig middag - kyllinglår med grønnsakwok. Sunt og magert.

Det passet jo bra. For på kvelden var vi ute og spise ost og frukt. Prøvde å begrense meg der da. Hoppet galant over salte kjeks - dyttet nedpå litt ost og masse frukt. Tror det gikk sånn noenlunde bra :P/>

 

Ellers ble det innkjøp av litt krim til påsken. Drømmen er å sitte på terrassen med sola i ansiktet, kakao/te i koppen, god krim og bare nyte. Kan godt ha et pledd klar for litt kjølig luft - men jeg trenger sol :lol:/>

 

Ukas lille:

"De menneskene som får mest ut av livet er ikke de som har levd et sekel, men de som har levd hvert minutt!"

 

Nå tar jeg påskeferie - og ønsker alle fantastisk menneskene her inne en deilig påske :)/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og så var påsken 2016 en saga blott :huh:/>

Forferdelig så fort disse fridagen går. Synes jeg skulle ha så lang påskeferie i år - og så er den plutselig over :blink:/>

 

Er jo egentlig godt å komme tilbake til kvardagen også da - og til kvardagsmaten. Det trengs :P/>

Får håpe jeg klarer å legge av meg påskeutskeielsene og komme meg tilbake på sporet. Må jo det om jeg skal ha et ørlite håp om å nå målet mitt engang i framtida :lol:/>

 

Har blitt en del utskeielser denne påska ja. Først tur til Gdansk - masse god mat og god drikke. Holdt igjen på kake/dessertfronten - men store lunsjer og middager er ikke bra.

Og det fortsatte liksom etter at vi kom hjem også. Feiring av bursdager - store familiemiddager - ja unnskyldningene står i kø. Hjelper lite på vekta da - disse unnskyldningene :P/>

Ikke at jeg har veid meg da. Eller - det har jeg gjort også - på min søsters vekt - en lite hyggelig opplevelse. Og den blir ikke notert her!!

Men jeg må jo bare gå til innkjøp av min egen denne uka. Og så får jeg bite i det sure eplet og logge vekt på mandag :(/>

 

Ellers har jeg det bra da ;)/>

Fikk jo noen fine turer - på barmark - innimellom all maten. Og det er utrolig hyggelig med disse store familiemiddagene hvor alle har god tid og ingen skal annet enn konkurrere i brettspill etterpå:D/>

Ønsker meg mer av det...

 

I dag er kvardagen tilbake. Laks til middag og lang treningstur etterpå.

Godt å få satt et punktum!!

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utrolig flott onsdag er tilbakelagt :)/>

Ble forholdsvis sunne matvalg - med unntak av et par lapper med syltetøy til kaffen ;)/>

 

Hadde min mor og en av hennes venninner på kjøttsuppemiddag. Veldig koselig var det og sitte og høre disse gamle damene fortelle fra sin ungdom og fra sine første år som gifte damer. En helt annen verden enn dagens unge opplever.

Og så husker de utrolig godt det som skjedde da - med alle detaljer. Men ting vi nettopp snakket om husker de ikke alltid :P/>

 

Ellers ble dagen brukt til hagearbeid. Vi har en stor hage - masse arbeid - og ikke min favorittsyssel. Men i går var det faktisk riktig så gøy å holde på. Sol og begynnende vårvarme gjorde nok sitt til at utearbeid var tingen.

Har klargjordt urtebed rett utenfor kjøkkendøra. Fantastisk å kunne hente inn fersk salat og urter. Det er kortreist mat det :D/>

 

Så om sola fortsatt skinner når jeg kommer hjem fra jobb blir det hagearbeid istedenfor treningstur ;)/>

 

Nyt dagen og livet - det kommer ikke i reprise!

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble hverken hagearbeid eller treningstur på meg i går :unsure:/>/>/>

 

Men maten var av det sunne slaget da. Kyllingwok med litt sweet chilisaus på.

 

Og da glemmer man fort den sjokoladen man koste seg med til kaffen :lol:/>/>/>

 

Ikke bra det der mia :angry:/>/>/>

 

Og så ble det litt smaksprøve på hjemmebrygga øl også da - men det var bare en liten smak altså. Har en mann som har kastet seg på trenden med hjemmebrygg - og det ølet vi testet i går var bare helt kanon :D/>/>/>

Jeg trodde ikke jeg liket øl jeg - helt til jeg begynte å smake andre sorter enn pils :P/>/>/>

 

Ellers ble ettermiddag/kveld brukt til å sette opp et studentbudsjett til vår kommende student :P/>/>/>

Mormor er veldig opptatt av orden i økonomien.

Og det er lett å føle seg rik når en mottar lån og sånt - helt til man finner ut at det er mye disse kronene skal porsjoneres ut på.

Man må jo kjøpe alt selv også - til og med toalettpapir :P/>/>/>

Jaja - det vil vel helst gå godt :rolleyes:/>/>/>

 

I kveld er jeg lovet reker og hvitvin. Det skal nytes til fulle.

I morgen har vi lovet noen venner hjelp med innflytting. De har noen flatpakka garderobeskap som skal monteres :P/>/>/>

 

Og jeg skal kjøpe ny vekt - spennende hva den viser :o/>/>/>

 

Ukas lille:

"Også i livets seilas må man bruke motvind for å komme seg framover!"

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha - da var ny vekt på plass :mellow:/>/>

 

Må jo innrømme at det var litt demotiverende å notere vekta i dag. Men var egentlig redd det skulle være enda større differanse ;)/>/>

Har kontrollveid en pakning med hvetemel ( bare for å være sikker) - og den stemte med den nye vekta mi. Så da er saken klar. Jeg har litt mer å fjerne før jeg er ferdig med fedmekategorien. Men det skal jeg klare!!

 

Lurte på om jeg skulle ta en restart - men bestemte meg for å fortsette på samme vektskalaen. Noterte ned at det var skifte av vekt da :D/>/>

Og vekta er riktig så fancy den - glass og stål og moderne. Men den veier meg bare altså. Kunne fått med alskens funksjoner - men det er kiloene jeg er intressert i :)/>/>

 

Ellers har jeg det bra :P/>/>

Var på hyttetur i helga - hadde det helt topp. Ble masse god mat - men også flotte turer i et fantastisk terreng. Så vi koste oss storligen.

 

Så nå er altså vekta på plass igjen - og jeg får streve med nedover. Skal nok klare det - til slutt :rolleyes:/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ukeslutt gitt - utrolig så fort disse dagene går :rolleyes:/>

 

Har hatt noen travle dager både på jobb og privat. Vi hadde generalforsamling på jobb i går - og da er det en del som må klargjøres i forkant. Så arbeidsdagene har gått med til dette - stort sett ;)/>

I dag er det årsmøte i båtforeningen - da blir det tapasbord etterpå :P/>

 

Hadde besøk av min mor og to av hennes venninner i går. De hadde lyst å se huset etter alle oppussingen vi hadde foretatt :D/>

Riktig så koselig var det. Oppegående damer med glimt i øyet - og mange morsomme historier fra en svunnen tid :)/>

Et snev av deres mentale helse - og vi kan se 80-årene lyst i møte ;)/>

 

Har blitt i overkant på matfronten denne uka - og ingen trening overhovdet. Det er ikke bra - kjenner det på hele meg.

Men ikke får jeg tjangs i dag heller - og ikke i morgen. Man får tid til det man vil sies det. Stemmer nok det til en viss grad. Men denne uka er det saker jeg både vil og må følge opp.

Men det kommer flere uker - satser sterkt da jeg :P/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har jeg registrert ny start :rolleyes:/>

 

Var så forferdelig deprimerende å se på den vektoppgangen etter vektskifte - så da ble løsningen en helt ny start.

Mye bedre nå selv om vekta er høyere :lol:/>

Pittelitt selvbedrag er ikke alltid feil det......

 

Helt nye konkrete mål er også behøring notert ned.

 

Jeg er veldig flink med tabeller og tall og målsettinger. Ikke alltid det går etter planen - men denne gangen går det helt sikkert strålende :P/>

 

I alle fall skal jeg trå til - med god hjelp av gemalen. For nå er ferieturene i boks. Vi drar på en ukes Kretatur i mai og på cruise i september. Så nå gjelder det å komme i mål - man vil jo ta seg godt ut må vite :D/>

Har lovet meg selv en lekker kjole og to til cruiset - og de skal ikke være størrelse telt <_</>

 

Hurra for nye starter sier jeg ;)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fantastisk mandag. Koste oss med kaffe utpå terrassen etter middag - og sola varmet skikkelig. Det blir vår i år også :)/>

 

Ellers en bra dag.

Laks til middag. Og med masse gode grønnsaker og litt poteter + litt sweet chilisaus - perfekt ;)/>

I dag blir det hjemmelagede fiskekaker - ikke dårlig det heller. Og jammen ser det ut til at været blir enda bedre enn i går.

 

Fikk oss en lang treningstur også. Har noen flotte badestrender i nærheten - 4.5 kilometer fra oss i følge endomondoen :P/>

I tillegg til trimpoeng fikk vi med oss en utrolig flott solnedgang :lol:/>

 

Og så er vi i full gang med klargjøring av hage og uteplasser. Urtekassen er klar. Men er frost om nettene enda - så får nok vente litt med plantinga der.

Gleder meg til å fråtse i ferske urter og salater - plukket rett utenfor kjøkkendøra.

Drivhus er under montering også. Ikke helt bestemt hva vi skal satse på der - men noen eksotiske planter er ønsket fra min side i alle fall :D/>

Masse arbeid - men må jo holde pensjonisten min i aktivitet :lol:/>

 

So fare - so good :D/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann - der har jeg et forbedringspotensiale :mellow:/>/>

 

Jeg har stresset litt med denne vanndrikkinga - klarer ikke å komme opp i anbefalte liter.

Drikker selvfølgelig når jeg er tørst - men glemmer det ellers.

Intensjonen var å drikke i alle fall 2 liter - klarer ikke mer enn 0,5 - 1 liter.

Men nå roer jeg ned det stresset. Leste i en artikkel at kroppen gir beskjed når den trenger væsketilførsel. Da blir en tørst.

Og det tror jeg på. Ser jo at når jeg er i varmere strøk drikker jeg mye mer vann enn her hjemme :)/>/>

 

Kroppen må jo ha tilførsel av væske. Men det tar den jo fra alt vi drikker og fra maten vi spiser.

 

Skal prøve å erstatte litt av kaffen med vann. Drikker sikkert 4 til 5 kopper til dagen - litt mindre i helgene.

Og med litt mindre kaffe og litt mer vann sier jeg meg fornøyd med det :)/>

 

Ellers alt vel her i gården. Var og handlet planter i går. Så nå blir det urter og busker og trær som skal i jorda i løpet av helga.

Og vi tok ut belegningsstein til uteplassen rundt drivhuset. Blir skikkelig bra det der :D/>/>

 

Treningstur på tirsdag - treningsfri i går. Ny tur planlagt i dag :rolleyes:/>/>

 

Full fres - deilig med vår....

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den planlagte turen i går ble skrinlagt :P/>/>/>

 

Fikk besøk - og da ble jo det prioritert da må vite :D/>/>/>

Så da ble det litt is til kaffen også da - mer standhaftig er man ikke. Men det ble med ei lita skål - koste meg med den uten dårlig samvittighet.

Og så hadde jeg ei rute melkesjokolade. Tror aldri jeg bare har spist ei rute før gitt. Da har det vært ingenting eller resten av plata :o/>/>/>

Logga samvittighetsfylt inn alt. Gikk noe over dagsrasjonen. Men satser på at det utjevner seg i løpet av uka :lol:/>/>/>

 

I kveld er vi bedt ut på steinovnsbakt pizza. Den er aldeles nydelig - og vanskelig å begrense inntaket av. Så får gi meg lov til å spise litt der. Pleier å få salat også - det kan jo avhjelpe litt :)/>/>/>

Har billetter til en jazzkonsert senere. Blir en super kveld - garantert :D/>/>/>

 

Og søndag er det bursdagsfeiring hos svigerdatter. Tror kanskje det blir vanskelig med den "utjevninga" denne uka ja :unsure:/>/>/>

 

Ukas lille:

"Hvert minutt du bruker til å være sint, er 60 sekunder du kunne hygget deg!"

 

Nyt helga - det skal jeg :D/>/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt spent på den vekta i dag - men ned 0,8 kg lar seg høre det :D/>/>/>/>

 

Og nå er det bare 1,7 kg igjen til mitt første delmål. Klarer jeg 0,6 kg pr uke er jeg der innen fristen 9. mai.

Må nok være litt mer bevist på kostholdet disse 3 ukene. Ble i overkant på søndag da. Altfor mange gode kaker som fristet en søtmons :mellow:/>/>/>/>

Hadde en plan - den sprakk!!

Så jeg må jobbe mer med det mentale i forhold til kaker og desserter. Ellers klarer jeg neppe å holde vekta på et akseptabelt nivå videre framover.

Ser at jeg klarer planen - stort sett - med vin og øl - og vanlig mat. Men kom igjen når de setter meg foran et dessertbord :P/>/>/>/>

Er jo en grunn til at vekta er for høy :)/>/>/>/>

 

Hoppet galant over treninga sist uke....

Men jeg har jobba masse med hagearbeid da :D/>/>/>/>

Lørdag skurte jeg terrassen med grønnsåpe - den ble så fin etter behandlinga. Og det var trim god nok for den dagen. Vi har en ganske stor terrasse :lol:/>/>/>/>

Søndag ble det papirarbeid med gjennomgang av selvangivelser både for min mor og meg før selskapet på ettermiddagen.

Valgte helt bevist bort trimturen ( ! ) - kvelden ble tilbrakt i godstolen med ei god bok ;)/>/>/>/>

 

Men nå er det ny uke - og masser av nye muligheter.

Har store planer om hagearbeid i ettermiddag. Men drittvær her nå - så det spørs om den planen blir noe av.

Hadde ikke vært dumt med litt husarbeid heller da :)/>/>/>/>

 

Men først litt jobb.....

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så hakkande gale dagen i går da :P/>

 

Fikk servert laks med stekte grønnsaker til middag - fast takst på en mandag det :D/>

Ellers ble det pittelitt hagearbeid. Vi har en plen med masse mose. Nå forsøker vi med mosefjerner. Synes ikke det så så veldig annerledes ut i dag da - men får gi det en tjangs :)/>

 

Og så fikk vi besøk av sønn og svigerdatter - så koselig atte :D/>

Serverte frukt med nøtter og en mangokrem til. Det var godt. Blandet litt stivpisket følte med 1 beger mangoyoghurt - supergodt.

 

Masss skritt - men lite trening. Det får vi ta igjen i dag :rolleyes:/>

 

Ny travel dag står for tur. Tror det blir hjemmelagede fiskeburgere til middag i dag.

 

Våren er i anmarsj tross iskaldt regn på morgenen

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg godkjenner onsdagen som brukanes ;)/>

 

Gryte med lammeskav, sopp, løk, brokkoli, rørte tyttebær og matfløte til middag. Servert med hjemmelaget potetstappe. Nydeligt godt - kan anbefales :)/>

Innrømmer bruk av litt smør i potetstappa - bare litt altså ;)/>

 

På besøk hos venner for å planlegge ferietur. Der ble vi servert nystekt gjærkringle - og der forsvant mine gode intensjoner. Klarte ikke å mottså den fristelsen. Men hadde bare 1 stykke da :D/>

 

Men trening - nada :mellow:/>

Prioriterte hagen. Ferdigstilt terrassen og satt ut hagemøblene.

Og opprenskning av beleggningsstein på gårdsplassen. Tungt arbeid - går under styrketrening tenker jeg :)/>

Så da tror jeg man fastslår at fysisk aktivitet = trening :lol:/>

 

Torsdag - planer om hagearbeid i dag også. Så godt å blir ferdig med grovarbeidet nå tidligvår. Så kan man kose seg med litt planting og kosing når finværet virkelig slår til.

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å komme hjem til ferdig middag :D/>

Har sine fordeler med en pensjonistmann gitt ;)/>

 

Så i går ble jeg servert kyllingwok - sunt og magert.

 

Hagen ble satt på vent. Bestemte meg istedet for å ta en grundig vårvask av 2 bad og 1 vaskerom. Så nå skinner det på badet - og alle kroke og kriker er behøring rengjordt :rolleyes:/>

 

Fikk besøk av datter og barnebarn - og da ble det litt usunne saker som is og sjokolade. Synes jeg var veldig fornuftig og flink - kun litt is og kaffe på meg. Helt til de var gått - da forsvant noen biter sjokolade fra skåla. Mer standhaftig er man ikke :o/>

 

I dag er jeg lovet reker og hvitvin. Det blir fredagen sin det tenker jeg ;)/>

Og i morgen har vi invitert gjester. Planen da er Stifado med gresk salat og tzatziki + litt rødvin.

Kanskje må jeg trå til med litt dessert også - får satse på ferske bær med litt mangokrem.

 

Blir helt sikkert ei flotte helg - med eller uten fint vær.

 

Ukas lille:

"Lykken er en reise, ikke et bestemmelsessted!"

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så gikk det som det ikke skulle gå da - oppover :unsure:/>/>

Kun 100 gram - men det er opp når det skulle være ned!!

 

Vel - kan vel ikke skylde på annet enn mine usunne valg. Får ta det til etterretning - og prøve å komme inn i et sundt spor denne uka.

Har ikke tutlet i meg snop og snacks - men for mye av alt annet.

Reker på fredag var utrolig godt - og med hvitvin til ble det godt over dagskvoten.

Det ble det på lørdag også - kjempegod Stifado forresten :)/>/> - og godt tilbehør - langt over dagskvoten.

Søndag - da tok jeg meg fint inn altså. Rester fra lørdagen gjorde susen da.

Hadde egentlig planlagt stekt lyr - men det tar vi i dag isteden ;)/>/>

 

Fikk oss en lang, flott tur på søndag. Kjørte en time og dro til med en 4 timers tur i ukjent terreng. Det var en flott tur. Litt bløtt enkelte steder - men godt merka løype.

Og med medbrakt niste og kaffe + 1 kvikk lunsj - jeg spiste en stripe! - ble det en fin opplevelse :)/>/>

 

I dag er menyen planlagt og notert. Ser ut til å ende på 1599 kcal om alt går etter planen :P/>/>

Og etter jobb og middag og sånt tar vi "den lange" trimturen.

 

Tenker det blir en bra mandag....

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett etter planen i går - med unntak av en kroneis til ettermiddagskaffen :rolleyes:/>

 

Får godta litt slinger i valsen av og til :P/>

 

Skal i bursdag på onsdag - og jeg har lovet bort en kake. Så da ble det litt baking også i går. Og når jeg først var i gang forsøkte jeg meg på hjemmelaget krokanis. Den blir helt sikkert kanongoe - må prøve litt i dag ;)/>

 

Sol og blå himmel i dag. Kaldt på morgenen - men sola varmer sikkert godt opp utover dagen.

Tar treningsfri i dag og konsentrerer meg om hagen. Holder på å anlegge en aldri så liten jordbæråker.

Tror urtene mine klarte seg gjennom nattefrost og snø - ser i alle fall sånn ut heldigvis.

 

Stadig ved godt mot :D/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi prøvesmakt hjemmelaget krokanis - den ble god :P/>/>

 

Bursdagsfeiring i går med fiskesuppe og kake. Ble litt kake på meg også - men godkjent. Litt verre med den fleskepannekaka jeg bevilget meg til lunsj. Skal ikke bli hver uke det nei ;)/>/>

 

Ellers hardt hagearbeid i to dager. Vi legger stein på en ny uteplass. Det blir helt kanonbra. Men jammen må en jobbe for herligheten :D/>/>

Ble ferdig i går - resultat en flott uteplass - en blå negl - som jeg sikkert kommer til å miste! - gangsperr bak på låra - litt stiv og støl rygg - og ellers veldig fornøyd :lol:/>/>

 

Jordbæråkeren er forresten klar for planting. Får vente til nattefrosta er et tilbakelagt stadium før vi planter ut. Når sola skinner om dagen kommer vårstemningen - og jeg har lyst å plante ut alt. Men det er frost om nettene enda - så man får smøre seg med tålmodighet :)/>/>

 

Og snart er det mai...

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei og nei og nei :angry:/>

 

Det var jo ikke sånn jeg hadde sett for meg vekta i dag - opp 300 gram :unsure:/>

Dette går helt feil vei med oppgang både denne og sist uke.

 

Så nå må man ty til drastiske tiltak for å endre den negative trenden.

Jeg har jo sett for meg en mia i en litt mindre versjon til sommeren. Og om dette fortsetter går det motsatt veg.

 

Får sette inn et tredje gir og finne fram staheten min sånn at kostholdsplan og treningsplan overholdes. Altfor lett å sette planene til side når utfordringen står i kø. Ingen unnskyldning - bare fakta ;)/>

 

Blir utfordrende denne uka - men man må jo tenke fornuftig oppi all selskapeligheten. Så tenker jeg det skal går bra.

Satser i alle fall - og jeg har sett på ei superlekker veske som blir mi når jeg når det nette vekt av 85!!

 

Håper mange har nådd sine mål denne uka. Mai er alltid utfordrende med alle sine helligdager. Men vi har troa dere - vi kan klare dette :D/>

 

- hilsen fra en lettere frustrert mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Mia :)

 

Du holder ut og kjemper deg nedover, litt opp også ser jeg ;)

Men du slår ikke meg, nå veier jeg 94. Jeg blir helt slått ut av dette. Nå er jeg så tung at jeg orker ikke meg selv, blir anpusten av å gå over gulvet... Og så har jeg blåmerker på armer og bein og blodet silet bare jeg kommer borti det aller minste.

Men det var min syting for i dag.. tror alle er lei meg inklusive mannen min og jeg selv.

 

Mia jeg syns du er flink som står på. Selskapelighetene står i kø ikke bare i mai, men hele tiden. Og vi skal være glad for at vi har noen å være sammen med, ikke alle har det. Det er det der med måtehold som må læres og praktiseres, og som er så vanskelig.

 

Vi skal i selskap til vår lille 19 åring til torsdag og konfirmasjon til vår fjortis til søndag. Fjortiser er en merkelig rase... :huh: men de er jo søte også da. Ikke lett alder tror jeg. Kanskje enda verre å være skilsmissebarn og lillesøster til en utviklingshemmet og bestevenninne med en i rullestol.

Jeg hadde begynt å forbrede sang, da vi fikk beskjed om at hun ikke ville ha noen sanger, så da slapp jeg jo det.

 

Ellers er det kaldt og surt og grått her hos oss. Jeg har satt igang drivhuset og fått satt Pelargoniene mine ut dit. Så har jeg plantet om noen frøplanter som ser ganske puslete ut. Når det bare blir litt varmer skal agurker og tomater ut dit også. Selv om jeg har varme på blir det litt i kaldeste laget om natta enda.

 

Denne uka må du ned de 300g igjen. Det gårt nok bra. Jeg har en stor kjele med grønsaksuppe på plata nå. Det hadde hjulpet ellers, men nå virker ingenting.

 

Klem fra Sarri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Sarri :)/>/>/>

 

Så utrolig hyggelig at du stakk innom en liten tur da.

Det ultimate hadde jo vært om vi hadde sluppet å være her i det hele tatt selvfølgelig - men må man så må man :blink:/>/>/>

 

Ser du sliter veldig for tida du også. Er ikke så veldig langt unna deg jeg heller - men merker god at de kiloene som er borte er bra for helsa.

Jeg kan være sta - men det er vanskelig for tida. Til og med på jobb lurer jeg meg en sjokoladedrikk sånn utpå ettermiddagen når blodsukkeret er lavt. Og det er masse kalorier i den sjokoladedrikken kan jeg love <_</>/>/>

Nå har jeg kjøpt en god te som jeg koser meg med på kvelden hjemme. Det hjelper litt - bedre med noe varmt synes jeg.

Har lagt bort den greske yoghurten for tida. Ble litt mye med nøtter og honning oppi. Sunne saker - men ikke kalorimessig ;)/>/>/>

 

Vi reiser til Kreta neste lørdag - og gjett om jeg gleder meg B)/>/>/>

Hadde jo tenkt å flotte meg med nye sommerkjoler og sånt da - på en smekker kropp :P/>/>/>

De er litt store de jeg hadde i fjor ( hurra!) - men tror jeg investerer i en og venter noen kilo med resten.

Lurer på hvor mange ganger jeg har sagt det i mitt liv - vente med å kjøpe.....

Ny bikini ( les badedrakt!) er jeg nødt til å kjøpe - et pytons plagg å handle :lol:/>/>/>

 

Kos du deg i bursdag til ditt skjønne barnebarn - og i konfirmasjon til fjortisen din. Vi er ferdig med våre konfirmasjoner vi - litt merkelig det også.

Ikke greit å være ungdom i dag. De kan være utrolig sjarmerende og utrolig motsatt ;)/>/>/>

Men stort sett kommer de ut på andre siden som flotte mennesker.

 

Vi holder på med å sette opp drivhus nå vi - har ikke hatt det tidligere. Blir spennende å kunne plante litt eksotiske vekster der + litt tomater og sånt. Gleder meg til det.

 

Jeg SKAL ned Sarri. Takk for at du minnet meg på det - det hjalp faktisk :D/>/>/>

Har du planlagt ferie da?

Vi reiser jo som sagt til Kreta den 14. og så har vi bestilt cruise i september i Middelhavet. Da skal jeg være noen kilo lettere :P/>/>/>

 

Koselig om du stikker innom av og til Sarri - med oppgang eller nedgang. Ser ut til at jeg blir her en stund jeg....

 

Store klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen :)

 

Kreta du, hvor skal dere? Vi har vært der et par ganger og neste år skal vi med danseklubben. Da skal vi ikke så langt fra Spinalonga.(ØYA av Victoria Hislop) har du lest den, hvis ikke så MÅ du det. tidligere var vi i nærheten av Chania.

Ferie i år er ikke planlagt, jeg får ikke lov til å reise ut av landet før jeg er på lavere dose med kortison. Nedsatt imunforsvar. men når jeg kommer under 10 mg så får jeg lov til å reise i Europa. Men jeg er så ute av form at jeg hadde vel ikke orket heller.

Jeg så på noen bilder og har innsett at sollivet må være av god kvalitet og dekke litt mer enn jeg inbiller meg. Når man ser seg selv ovenfra så ser det ikke så ille ut, men puppene henger nok mer enn jeg har innbilt meg. B) Badedrakt er nok best! B) Men det er jo så tungvint å skifte! Og jeg skifter når jeg er våt.

 

Godt å høre at jeg kan inspirere deg :)

 

Jeg var på ei vekt hos fysioterapeuten som målte indre fett, fett og muskler og vann. Og resultatet var at jeg i tillegg til for mye flesk var helt full av vann. Så hun trøstet meg veldig og sa at det ville forsvinne når jeg ikke tok så mye medisin lenger. Og legen min (ny lege) sa at han hadde mye å bidra med og skulle hjelpe meg å gå ned når alt var bedre med sykdommen. Og i mellomtiden legger jeg på meg raskere enn jeg trodde var mulig med mitt kosthold. :( :(

 

Tror det var lurt å slutte med yoghurt orgien din, men du kan vel spise en yoplai dobbelt O, det metter jo så godt! Et annet godt mellommåltid er cottage cheese med litt kaviar i. Prøv det, overraskende godt. Lett å ta med i et lite plastbeger. Tipper du har skapet fullt av kjekke Tupperwareboller du også.

 

Gled deg til drivhuset er i gang, men det er ganske mye jobb med det. Jeg planter i murerbøtter som vi har boret hull i et par cm fra bunnen. Så putter jeg lecakuler i gamle strømpebukser så jeg ikke sprer leca i alle bed og sprekker i fjellet,

 

 

 

når jeg tømmer om høsten, Jeg spyler strømpebukse-lecaen og bruker omigjen. Koser meg veldig der ute. har en stol og et lite bord og tar med radioen når jeg har litt jobb der. Veldig koselig å høste tomater og ta med når jeg går bort. Så har jeg sånne små agurker. 15 cm ca. De er veldig gode.

 

Skal prøve å følge deg mer trofast, så får jeg få hjelp av deg når min tid kommer :)

 

Ha en fin dag og stå på. Ikke mer oppover før du skal til Kreta!!!

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med ei utrolig flotte helg - fineste sommerværet jo B)/>

 

Har hatt ei deilig langhelg med masse god mat og gode venner.

Så er veldig stolt over å ha gått ned noen hekto oppi all denne selskapeligheten :rolleyes:/>

Nå satser jeg videre denne uka - og så er det ei uke på deilige Kreta :D/>

 

Blir ei travel uke på jobb. Har jo hatt fri sist uke - og med ferie neste er det masse å klargjøre. Men kommer helt sikkert i mål denne gangen også. Får heller ta noen kvelder til hjelp - om jeg må.

Men det flotte været fortsetter i alle fall i dag - og da logger jeg meg ut til vanlig tid for å nyte ettermiddagen.

 

Regner med det blir grilling i hagen i dag - og så skal jeg på et styremøte klokka sju. Så noen treningstur blir det ikke - i dag heller <_</>

 

Men får pakke ned joggesko og treningsklær og satse på minimal vektoppgang etter ferien. Store planer om et noenlunde sundt kosthold iallefall :lol:/>

 

Vi nyter sol og varme. Pakket opp en del sommerklær som ikke var i bruk i fjor - de passet faktisk :)/> Deilig følelse. Så få jeg ta med den - og ikke henge meg opp i hva som kunne ha vært :rolleyes:/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei Sarri ;)/>

 

Litt dårlig tid i går - så ble bare en rask oppdatering :P/>

 

Vi drar til Rethymnon vi - som alltid. Har basen der - leier bil og reiser rundt på egen hånd. Så kjekt å besøke deler av Kreta som ikke er invadert av oss turister :lol:/>

 

I år planlegger vi å gå Samaria-ravinen. Noen år siden sist - og jeg har lyst på den turen igjen. Håper været er med oss. Vi reiser jo såpass tidlig så regner ikke med at det er for varmt. Kan jo være fare for regn da - og stengt ravine. Men vi får se.

 

Og ja - jeg har lest Øya - og besøkt Spinalonga. Litt rart å vandre rundt der å tenke på at dette foregikk i vår nære fortid.

 

Ellers planlegger vi å gjøre minst mulig på den uka vi har til rådighet. Men noen gode måltider blir det garantert - og skikkelig gresk yoghurt da må vite :D/>

 

Håper du får god oppfølging med sykdom og medisinering. Ikke greit når man sliter med helsa. Og ikke alltid det er kostholdet si skyld når vekta bare øker. Medisiner må man ta når det er påkrevd - så tar vi resten etter hvert.

 

Har forresten kjøpt cottage cheese :)/>

Ikke så glad i kaviar jeg - men blandet oppi et lett eplesyltetøy og drysset over litt kanel - nesten på høyde med yoghurten :lol:/>

 

Ble en kroneist på meg i går da. Og fant ut at det er jo over 200 kcal i den rakkaren :blink:/>

Kan ikke bli en sånn hver dag nei!!

 

Ellers nyter vi fortsatt sol og sommer her B)/>

 

Stå på Sarri - dette klarer du :D/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg jo :rolleyes:/>/>

 

Begynner å bli klar til Kretaturen på lørdag. Bikini er innkjøpt. Kan ikke si det var en positiv handel - men gikk for bikini istedenfor badedrakt. God støtte i overdelen - og god høyde på buksa - og litt fresh farge på overdelen - godt nok :P/>/>

 

Minimalt med trening - les; absolutt ingenting :mellow:/>/>

Og middagen i går ble ost og kjeks + et glass rødvin. Fikk overraskende gjester - så da ble det bare sånn da :P/>/>

Kjempekoselig altså - et par vi ikke ser så ofte.

 

I dag blir det den middagen som ikke ble noe av på tirsdag - da ble vi bedt bort. Og som jo heller ikke ble noe av i går på grunn av osten. Den middagen må vi ha i dag.

Tror ikke det blir treningstur - jeg må ta ei lita ekstra økt på jobb for å bli ajour. Ikke optimalt i finværet - men må man så må man ;)/>/>

 

Ellers nyter vi det fine været vi ha hatt den siste uka - perfekt oppladning til Kretaturen.

 

Ha en strålende dag alle sammen :D/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var fredagen her - endelig :)/>

 

Ble litt jobbing i går for å bli ferdig med alle gjøremål før ferien.

Hjemme ble det litt styking og klargjøring av ferietøy. Så nå er alt på plass og vi kan bare nyte siste dagen før vi reiser :P/>

 

Middag som planlagt - ingen uventede gjester i går ;)/>

I dag er planen reker og hvitvin. Legger inn et par glass - det skal gå greit.

Reker er jo helt supermat når man sløyfer majones og sånt - og det klarer jeg meg godt uten jeg. Synes reker er så godt i utgangspunktet at jeg trenger ikke noen topping.

Eneste er saltet da - og jeg merker at kroppen kan holde på vann et par dager. Men det slipper til slutt heldigvis :D/>

 

Vi har fått nordavinden tilbake. Så nå er det sol og iskald vind her. Typisk 17.mari vær.

Men vi har en terrasse som er beskyttet mot akkurat denne vinden - der er det sikkert helt topp til sola forsvinner.

Så håper vi kan innta rekene utendørs.

 

Ellers er planen å nyte uka på Kreta med alt den har å by på.

Spise gode måltider - ingen småspising innimellom - og treningstur på morgenen. God plan :lol:/>

 

Ønsker alle en flott pinse - og et stor hurra for 17. mai :D/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...