Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Kjære Mia B) B)

 

Måtte innom for å ønske deg god tur. Hellas er aldri feil, hvertfall for oss!

 

Kos deg med alt inklusive mannen din! Vi fikk jo en forsmak på sommeren, så da er det lettere å pakke. Høres ut som vi har samme vær, nå har vi spist frokost, lunch og middag utendørs i flere dager, men i dag er det så kaldt at vi skalket alle luker og satte oss på kjøkkenet. Varmovnen går for fullt i drivhuset også.

 

Bikini blir bra og nyt alt, så tastes vi når du kommer hjem :) brun og blid.

 

Har vært litt bedre de siste dagene og har fått gjort en hel masse i huset som det var nødvendig å få gjort. Blir sliten, men kommer meg igjen til neste dag.

 

Klem :D:)B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og så var ferieuka over for denne gang :mellow:/>/>

 

De går så usannsynlig fort disse ferieukene. Vel - de går fort de andre ukene også synes jeg :P/>/>

 

Vi har hatt en superflott ferie. Det var fint å feriere på Kreta nå i mai. Grønt og frodig - og masse hyggelige og serviceinnstilte mennesker. Var ikke leie av oss turistene enda ;)/>/>

Men det var kaldt i havet da - ikke helt oppvarma der enda. Men bada gjorde vi - masse :D/>/>

Og masse god gresk mat har vi kost oss med + gresk vin. Ikke alltid den er av det store da - men passer utmerket der og da :)/>/>

 

Og så vandret vi Samaria-ravinen. Er utrolig glad vi fikk oppleve det enda en gang. Men tror nok det må bli siste gangen vi tar på en sånn stor og tøff vandring.

4 kilometer nedover sliter på knær, hofter og lårmuskler. Brukte en timer på den nedstigningen. Greit å gå resten - men husket ikke det var så mye ulendt terreng :)/>/>

Vi bruket 4 timer og 30 minutter på å forsere ravinen og komme oss ned til Agia Roupoli.

Det glasset med øl ved utgangen var den beste ølen jeg har fått :lol:/>/>

 

Var gangsperr i 2 dager etter den utfarten :P/>/>

 

Men nå er kvardagen her.

Jeg har bevist latt være å veie meg i dag. Skal bruke denne uka til å komme tilbake til førferievekta har jeg tenkt :rolleyes:/>/>

 

Så Sarri - brune og blide er vi. Bikinien ble flittig brukt - og jeg er egentlig såre fornøyd.

 

Håper på fortsatt bedring for deg. Er deilig når man merker at kroppen spiller på lag - i alle fall sånn innimellom.

Ikke gjør for mye utav det da - ta det litt sånn pø-om-pø :)/>/>

 

Nå venter masse jobb på meg. Alltid det etter noen dager fri

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/>/>/>

 

Jeg sykler på jobb så sant det ikke pøser ned - og er glatt :P/>/>/>

Nå er det heldigvis lite glatt på denne tida av året - men blåser gjør det. Vi er velsignet med en iskald nordavind for tida. Var knalltøft å sykle hjem i går - tross min kjekke el.sykkel ;)/>/>/>

Men får se lyst på det - blir noen ekstra kalorier brukt med vinden midt i mot :D/>/>/>

 

Samme vinden i dag - men iført dunjakke og hansker gikk det fint. Hadde jo vinden i ryggen det meste av veien - så får stålsette meg til hjemturen :)/>/>/>

 

Mat og mengder gikk helt fint i går. Var godt å komme tilbake til normale måltider. Blir i overkant med 2 middager til dagen. Selv om vi prøvde å holde oss til salater til lunsj - ble det noen utskeielser der også :unsure:/>/>/>

 

Ble ingen trening. Hadde planlagt en lang treningstur - men det ble montering av drivhus i stedet. Og så klesvask og stryking da. Må ha sommertøyet i orden - man vet jo aldri når man får bruk for det igjen :lol:/>/>/>

 

Nå jobbing...

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått sommer her på vår kant av verden :)/>

 

Hadde en nydelig dag i går - og så var det fridag også på toppen av det hele.

Dagen ble tilbrakt i solseng på terrassen - og frisket opp brunfargen fra Kreta :D/>

 

Innrømmer litt utskeielse i sommervarmen. Ble en kroneis til kaffen - og et par glass øl til middagen. Men ellers alt etter planen.

Fikk gjester i kveldinga - de ble avspist med kaffe og sjokolade. Jeg var superflink og smakte ikke på den fristelsen :P/>

 

Samme flotte været i dag. Men har jo ikke fri da. Og så er det en planlagt handletur som må utføres i ettermiddag. Litt dumt det - men må man så må man :rolleyes:/>

Håper sommeren fortsetter til helga - da skal det nytes :)/>

 

Spent på vekta på mandag. Min kjære veide seg i går - hadde gått opp 3 kilo :blink:/>

Må vel regne med noe sånt jeg også da.......

 

Skadebegrensning iverksatt :lol:/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem igjen B)

 

Sommer her også etter regn og sur vind i flere dager.

 

Hyggelig at turen var så vellykket! Skjønner at Samaria-Ravinen var tøff, men nå er dere ferdig med den og dere greide det. sist danseklubben var der, måtte flere unge kjekke menn bære ut en av våre medlemmer, og de sleit veldig. Så det vil vi spare dem for??? Tror jeg heller hadde ligget der til jeg ble lett :D

 

Denne uka har jeg ikke lagt på meg :) :) Måtte det gå nedover, bare litt :o

Ellers holder jeg på med å plante ut blomster/planter som har stått i drivhuset. Nå må jeg ha plass til tomatene og agurkene. De må bindes opp og da tar de mere plass. Druene har blomsterknopper, så da blir det kanskje noen druer i år også. I fjor var plantene nye, så da var det bare et par små klaser.

 

Du har sikkert ikke gått opp 3 kg. Men spennende å gå på vekta etter ferie. Et par ganger har jeg stått stille, men det har ikke vært lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei Sarri - alltid trivelig når du stikker innom :D/>/>

 

Se det - se det - ingen oppgang på deg. Det er jo kjempeflott. Bare å holde vekta er av det gode vet du. Og så er kroppen klar for litt nedgang etter hvert.

Har klart å holde avstand til vekta denne uka jeg. Bare bestemte meg for at jeg skulle få ei uke til begrensning før jeg tar realitetene innover meg :rolleyes:/>/>

 

Flott vær i går også. Men da måtte jeg avgårde på en liten handel. Men spiser middag ute - og nyyyter det.

Ser flott ut i dag også. Veldig tåkete på morgenen - men er fint og klart nå.

Så vi satser på rekefråtsing på terrassen i kveld :D/>/>

 

Begynt å sette glass i drivhuset. Ett var knust ved ankomst - så vi venter på et nytt. Ellers var alt såre vel - og gøy å se at det tar form.

Blir nok ikke så mye tomater og sånt i år - men et oliventre er innkjøpt. Det vi hadde tok kvelden. Og så har jeg sett meg ut et sitrontre. Det skal prøves :P/>/>

 

Du - jeg synes jeg ser meg bli bært ut av Samaria-ravinen :lol:/>/>

Stakkars folk sier jeg. Nei - det må unngås for enhver pris ;)/>/>

 

Nå er det snart lunsjtid - og godt er det for jeg jeg sulten....

 

Ukas lille:

"Livet skal ikke bare være en lek, det bør også være en dans på roser!"

 

Ha ei nydelig helg....

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det ingen vei utenom - vekta måtte sjekkes :mellow:/>/>

 

Ikke så galt som jeg hadde forutsett gitt - alt tatt i betraktning :P/>/>

Opp en halv kilo fra førferievekta - og ei heller "tung" helg - fornøyd med resultatet :)/>/>

Ikke helt fornøyd med egeninnsatsen - stort forbedringspotensiale der :P/>/>

Kan jeg klare en halv kilo ned til neste mandag mon tro? Satser på det.

 

Har hatt ei super helg - finvær og vennebesøk - sosialt til tusen.

Ble krabbe og sjøkreps på fredag - med hvitvin.

Lørdag hadde vi stort vennelag med spekemat + tilbehør. Ikke den beste slankematen det - og jeg inntok langt mer enn jeg hadde tenkt. Den anbefalte rosevinen passet utmerket til :D/>/>

 

Og det var jo så masse rester at vi måtte invitere gjester på søndag også. Så da ble det nok et måltid med masse salt mat, potetsalat og greier. Men uten rosevin da :rolleyes:/>/>

 

Nå er det kvardag - jobb og sunn matpakke. Vi er lovet regn i dag - men foreløpig er det bra. Overskyet riktignok - men forholdsvis varmt.

Satser på at regnet holder seg unna - har store planer om en lang treningstur i dag :)/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt godt mot herfra :D/>

 

Ble ingen treningstur på meg i går heller. Det ble regn - og da passa det jo utmerket med utvendig husvask :P/>

Vi vaska hele huset med kraftvask - så nå er det klart for maling.

Og der fikk jeg jo brukt litt energi da. Ikke så mye kondisjon kanskje - men masse styrke. Kjenner det i alle fall godt i armer og skuldre i dag :P/>

 

Så nå er huset klart for maling. Og da skal det jo helst være opphold og ikke direkte sol. Blir ikke så lett å finne akkurat det været.

Jobben er utsatt til barnebarn - under kyndig veiledning fra bestefaren :rolleyes:/>

Må bare bli ferdig med eksamener og sånt først. Så tenker jeg de er råklare for litt ekstra feriepenger :)/>

 

Meldt sol og varme her i dag. Og nå ser jeg at skylaget sprekker opp :)/>

Da blir det sikkert grillmat på terrassen etter jobb. Deilig med sånne ettermiddager.

 

Vi står på og gjør så godt vi kan :lol:/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en skikkelig regndag i går - og så jeg som hadde fri :mellow:/>/>/>

 

Men dagen ble utnyttet til fulle den altså - frisørtime og shopping :P/>/>/>

 

Handlet masse planter til krukker og bed - og til gravsteder som trenger en oppgradering nå. Så i dag blir det planting der tenker jeg. Er i alle fall opphold nå så jeg håper det holder seg.

 

Lunsj på kafe i går - det kan by på en utfordring for en søtmons som meg deg. Kastet lange blikk mot kakedisken - men jammen klarte jeg å holde meg til den salaten jeg hadde bestemt meg for å ta. Så stolt av meg selv - en stund.

For plutselig befant jeg meg der - på kjøpesenteret - med en softis i hånda :unsure:/>/>/>

Det der var en helt unødvendig kaloriutskeielse. Men den er notert - til skrekk og advarsel :lol:/>/>/>

Og så hadde min kjære laget rømmegrøt til middag.

Vel - den var kjempegod. Så jeg spiste og koste meg med maten. Den er notert - den også :rolleyes:/>/>/>

 

Sunn matpakke i dag - og sunn middag er planlagt. Og jeg skal ikke spise is av noe slag i dag. Men en sunn smoothie skal jeg unne meg.

 

Det var dagens "skriftemål". Nå kan jeg fortsette på den smale sti :D/>/>/>

 

Ha en flott dag da.

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var fredagen her - og helg.

Det er meldt flott vær her hos meg - så da ser jeg fram til to late dager i hagen.

Kanskje jeg tar litt nødvendig luking - eller kanskje jeg inntar solstolen med ei god bok ;)/>/>

 

Ble grilling i går - kylling med stekte grønnsaker - sundt og godt.

Og til dessert ble det smoothie med mango, kiwi, melon og banan - supergodt.

Så alt i alt en sunn dag :)/>

 

I kveld er det et arrangement på gang - og det gleder jeg meg til. Det innebærer masse god mat og drikke - og det skal jeg nyte :P/>/>

I morgen kveld var det meninga vi skulle på en konsert - men den ble avlyst på grunn av sykdom. Lit dumt det - hadde gledet meg til den. Men sykdom kan man ikke gjøre noe med.

Så da tenker jeg det blir grilling og kos på terrassen i stedet.

 

Trimmen i går var planting på kirkegården. Var ikke den hardeste økta - men masse tråkking :)/>/>

Og nå er drivhuset på plass. Kanskje vi kan shoppe litt planter av det mer eksotiske slaget denne helga.

 

Men nå er det først noen timers jobbing. Sitter og ser ut på en blå himmel - kanskje jeg avspaserer noen timer :rolleyes:/>/>

 

Ukas lille:

" Å eksperimentere er å utnytte mulighetene i stedet for å hefte seg ved begrensningene!"

 

Ha ei strålende helg :D/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag :mellow:/>

 

Gikk bra da - ned 0,5 kilo og jeg er nede på førKretavekta :P/>

 

Det er ei vanskelig tid å begrense seg på synes jeg. Masse kos og selskapeligheter - spesielt i helgene.

Men det er noe jeg vil være med på - så får jeg heller prøve å begrense inntaket av usunnheter til de mere sunne.

 

Har ikke funnet en lavkalorivin enda da ;)/>

 

Men ellers er det masse sunne saker å velge. Var i stor selskapelighet på fredag. Der ble det servert masse sunne salater og en god del maionesbaserte også. Men det var så masse gode sunne at det gikk helt fint.

Marsipankake kommer vel ikke helt under sunne - men et lite stykke - stolt av det :)/>

 

Ble ingen avspasering og shopping denne helga. Så jeg avspaserer et par timer i dag og drar på hagemøbel- og planteshopping i dag.

Og da tenker jeg det blir middag ute :D/>

 

Ellers ei praktfulle helg - sol og sommer og festival :D/>

 

Men nå er det kvardag - og vi satser sundt....

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rusket spising i går :unsure:/>

 

Var ute på shopping - og så ble det kyllingburger til middag. Sikkert ikke det verste det - men trengte jo ikke tatt pommes frites til da :)/>

Sånne poteter spiser jeg så og si aldri - men det frista i går. Og godt var det :D/>

 

Det ble nye hagemøbler og en del planter på oss. Riktig så fint på vår nye uteplass.

Overskya og litt kaldere i dag - typisk ;)/>

Krysser fingrene for at sommeren kommer tilbake.

 

Ellers en brukanes dag.

Har notert ned alt - til og med den pannekaka jeg spiste til kaffen hos min mor :P/>

 

Ny dag - nye muligheter.....

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sol - men iskald nordavind.

Men hjemme i hagen hos oss det stille og varmt - ligger godt beskyttet mot nordavind den :rolleyes:/>

 

Så det blir grilling med hele familien i dag. Marinert kyllingfilet, fårefilet, litt gode pølser og masse stekte grønnsaker. Og så jordbær til dessert. Blir en supergod middag dette.

Ingen salater med maiones denne gangen. Men båtstekte poteter med masse dill.

 

Ellers intet nytt under solen.

Vi hadde en stor familiehappening på tirsdag - med amerikabesøk. Ble kjempevellykka. Alle tok med mat - dermed ble "arbeidet" fordelt på mange. Er en supergod måte å treffe familie og venner uten at noen må stå for hele kalaset. Dette skal gjentas - med eller uten amerikanere :lol:/>

 

Nyter sommerens soliga dagar....

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjempeflott ettermiddag med våre flotte barn og barnebarn + min evigunge mor :D/>/>/>

 

Det blåste stikker og strå når jeg sykla hjem fra jobb. Måtte virkelig tråkke i veg med nordavinden midt i mot. Gla jeg hadde hjelp fra min lille motor :P/>/>/>

 

Men hjemme i hagen var det flott. Vi koste oss til sene kvelden med deilig grillmat.

 

Har vært ei travel uke dette.

Og i dag er det venninnekveld. Men da skal jeg bare være gjest - heldige meg ;)/>/>/>

 

I morgen får vi besøk av gode venner. Da blir det mer planlegging med mat og vin - men superkoselig.

 

Neste uke regner jeg med blir ei rolig uke. Da får vi normalisert måltidene og forhåpentlig kan vi ta opp treninga igjen :)/>/>/>

 

Ukas lille:

"Det finnes bare en vei til lykke, og det er å slutte å bekymre seg over forhold som det ikke står i vår makt å endre!"

 

Ha ei fortreffelig helg - med eller uten gjester :lol:/>/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - ka ska ein vel sei :mellow:/>

 

Det ble opp forsmedelige 500 gram ( hørres pittelitt bedre ut en 1/2 kg!)

 

Og ingen annen grunn enn overspising. Kan nok ikke skylde på noen andre enn meg selv - bare det er litt irriterende ;)/>

 

Så da brettes armene opp - enda en gang - og jeg trår til verket og innser at jeg ikke kan spise og drikke ukritisk om jeg virkelig vil ned i vekt. Og det vil jeg :P/>

 

Våger ikke antyde noe konkret mål for neste uke. Bare en liten stemme som hvisker at jeg bør klare kiloen. Bare for å vise at jeg mener alvor altså :rolleyes:/>

 

Ellers alt vel. Har hatt ein kjempekoselig helg - med masse god mat og gode venner. Det med mat vises jo da :lol:/>

 

Håper på ei litt roligere uke - og satser på en lang treningstur i dag :)/>

 

Dette skal bare gå min veg....

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tenker jeg på at jeg egentlig er privilegert som kan sette meg på sykkelen og tråkke i vei til jobb :)/>

Ikke så lange strekningen da. Men plutselig for en tanke forbi - kan jo lage den veien litt lengre :P/>

Så nå planlegges en omvei på rundt 5 kilometer. Pr i dag er det rundt 4 - så en runde på 9 kilometer før jobb lar seg høre.

Må tidligere opp da - og det er ikke bare bare for et B-menneske som meg. Men kanskje jeg kan ta den sløyfa på veg hjem i starten. Bare for å se hvordan det fungerer :lol:/>

Blir ikke i dag da......

 

Ellers en superbra dag i går - både matmessig og treningsmessig. Fikk oss en lang og god treningstur i flott sommervær B)/>

 

Så nå gjelder det å fortsette på den smale sti :D/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mia :)

 

Heldig du som sykler i vei, ta en ekstra sving du, hvertfall så lenge været holder. Jeg begynte kl 6 på jobb i mange år ( 20) og jeg er absolutt B-menneske jeg også, men sommermorgener, når det var meg og kattene og fuglene som var ute, så virkelig nøt jeg morgenen. Dette var det eneste jeg savnet når jeg sluttet å jobbe, for jeg visste at det ville ikke bli noe av, når jeg ikke måtte.

 

Har hatt et par virkelig drittuker. Diare som ikke vil gi seg og så har jeg måttet øke på medisiner igjen. Blir veldig frustrert av denne syken min.

 

Og så sliter jeg virkelig med å komme inn på denne siden. Forstår ikke hva som skal være så vanskelig... :angry:

 

Du er virkelig stanhaftig nå, Mia :) Selv om du går opp 500 g så mister du ikke motet. Fortsetter i samme gode ånd. Det blir kanskje vanskeliger etter hvert, men ikke gi deg. Jeg heier på deg. Du får være mitt gode eksempel når jeg en gang kommer i gang. Nå har jeg spist riskaker og drukket blåbærsaft i 3 dager. Gjett om det er kjedelig, ser ikke ut som det hjelper heller.

 

Stå på min venn. Selskaper står i kø hele sommeren, så valgene må være kloke og så må du skeie ut "litt" en gang i blant, men ikke for ofte ;)

 

Jeg skriver igjen hvis det ikke blir for plundrete....hadde nok ikke vært her så sjelden, hvis innlogging gikk letter. Trykker på forbli innlogget også...

 

Ha en god uke :):)

 

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen du flotte, kjekke Sarri :D/>/>/>

Alltid koselig når jeg ser du har vært innom. Dumt med den trøblete innlogginga da :(/>/>/>

Ikke kan jeg komme med gode råd heller, er helt lost når det er snakk om problemer med data og internett. Da setter jeg min lit til ungdommen ;)/>/>/>

 

Hadde håpet du var inne i en god trend jeg nå med bedring i denne sykdommen din. Ser det ikke er tilfelle - enda iallefall :unsure:/>/>/>

Krysser fingrene og sender masse oppmuntrende tanker til deg.

 

Og du - jeg er helt enig angående den morgenturen. Nyter den jeg også - enn så lenge. Litt regn gjør ingenting, men regn og vind - da bakker jeg ut :P/>/>/>

 

Hadde en utrolig koselig dag på onsdag. Bytur med mine to flotte barnebarn. Hun ene er ferdig med sykepleien og nummer to er ferdig med videregående. Så da koste vi oss med shopping og god mat og koselig prat. Så takknemlig for at de vil bli med og dele sine opplevelser med gamla mormorå :)/>/>/>

 

Lørdag blir det stor festivitas. Inneholder ikke så mye mat - men masse musikk og dans. Så kanskje jeg kan klare ei helg uten de store utskeielsene.

Vet det er helt opp til meg hvordan helga skal bli - og jeg har faktisk god tro :rolleyes:/>/>/>

 

Ukas lille:

"Vær glad i livet, for det gir den sjansen til å elske å arbeide å leke å se opp mot stjernene!"

 

God helg fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tenker jeg at jeg er strålende fornøyd med resultatet :lol:/>

Og da har jeg bestemt at jeg ikke skal henge meg opp i at det kunne vært enda bedre med litt mer egeninnsats :rolleyes:/>

 

Nå er jeg tilbake til vekta jeg hadde 18. april - så nå er det bare strake veien nedover til første delmål på 85 kilo. Jeg er jo sååå nær :huh:/>

Med en smule kontroll på maten er jeg plutselig der :P/>

 

Har vært ei sosial helg med feiring både her og der. Fikk dansa masse på lørdag - og jammen holdt kondisjonen til flere swinglåter. Så kjekt - lenge siden vi har svingt oss på parketten nå :D/>

 

Sol og iskald nordavind. Men i hagen hos oss - sol og bikinivær. Vaffelpressa gikk for fult på søndag - masse besøk ;)/>

 

I dag - silreng og rundt 10 grader - midtsommer på vestlandet <_</>

Var for fristende å bli kjørt på jobb i dag. Men planlegger en treningstur senere da.....

 

Måtte det bli en strålende dag - både i regn og sol :P/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen treningstur i går. Dro heller på besøk til noen venner - mye koseligere :lol:/>

Der planla vi ferieturen vi skal ha sammen i slutten av september.

 

Fant ut at det var fryktelig lenge til september. Vi har jo snakka om en "Norgesturne" i august - nå blir det en bonustur til Kreta i stedet B)/>

 

Var et forrykende regnvær her i går. Henger litt etter enda - men det er lovet litt bedre i dag i alle fall. Så får satse på en treningstur i dag ;)/>

 

Ellers alt vel. Merker det er begynnende feriemodus over landet. Kropp og sjel blir klargjort til sommer og fri. Måtte finværet oversvømme både nord og sør...

 

Ha en fine dag da :D/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedover går det - sakte men sikkert :lol:/>/>/>

 

Kunne jo vært bedre - men jammen kunne det vært verre og :P/>/>/>

 

Masse som skjer nå på kosefronten. Så her gjelder det å holde tunga rett i munnen så ikke badevektnåla fyker til værs ;)/>/>/>

 

Er egentlig ei fantastisk tid dette. Vi er bare i begynnelsen av sommeren - masse flotte opplevelser videre framover.

Nå er vi ikke begunstiget av det flotteste være akkurat. Har vært masse regn denne helga. Men lørdagen ble fin. Da benyttet vi anledningen til et aldri så lite hageparty. Måtte trekke innomhus utover kvelden da - ble litt i kaldeste laget.

Men med god fyr i bålpanna og masse god mat og drikke - en perfekt sommerlørdag :D/>/>/>

 

Masse regn i dag også - så sykkelen ble parkert og bilen tatt fram. Opphold nå - men en grå dag er det. Ser lite lystelig ut utover uka også- men vi satser på at disse værfolka tar feil :P/>/>/>

 

Skal satse på å rusle nedover vektskalaen jeg. Blir ikke de store utslaga - men så lenge det går nedover skal jeg ikke klage :lol:/>/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt en fin treningstur i går - mellom bygene :rolleyes:/>

 

Fant ut at jeg må investere i nytt regntøy om det er dette været vi skal ha i sommer.

Kjøpte meg nye støvler tidligere da - knallrøde - og til å bli i godt humør av :D/>

Angrer på at jeg ikke kjøpte den røde regnkåpa som jeg prøvde også.

Ikke turklær akkurat. Så får heller satse på regn-og vindtett som er egnet for treningsturer.

 

Ble fisk til middag - med masse gode grønnsaker. Og så jordbær til dessert - med ørlite vaniljesaus. Godkjent.

Te og fotballkamp på kvelden. Må si det var underholdende - også for en ikkefotballfan :)/>

Heie Island seie eg :lol:/>

 

Ellers alt vel her på heimefronten ;)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det skal være så forbaska vanskelig å komme ned på 85-tallet :unsure:/>/>

 

I dag ligger jeg på akkurat samme resultat som forrige mandag. Skulle helst ha gått ned - men får vel være glad - og litt stolt - over at vekta ikke beveget seg oppover.

Har hatt ei helg i festivalens tegn. Masse utespising - og ikke alltid av det sunneste slaget. Men jobba aktivt for å holde kalorinivået sånn noenlunde under kontroll.

Så egentlig fortjener jeg en klapp på skuldra for å ha klart å holde vekta stabil :D/>/>

 

Skal jobbe aktivt for å kunne klare en halv kilo ned denne uka ;)/>/>

Satser på sunne måltider og 3 dager med trening. Har blitt utrolig lite fysisk utfoldelse på meg de siste ukene. Litt skyldes dårlig tid - stor hage krever sin mann - og litt skyldes koselige sammenkomster med venner og familie. Og det prioriteres i disse sommertider :)/>/>

 

Men har store planer for en lang treningstur i dag - regn ingen hindring :P/>/>

 

Satse videre - 2 skritt fram og ett tilbake :D/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det skal være så forbaska vanskelig å komme ned på 85-tallet :unsure:/>/>/>

 

I dag ligger jeg på akkurat samme resultat som forrige mandag. Skulle helst ha gått ned - men får vel være glad - og litt stolt - over at vekta ikke beveget seg oppover.

Har hatt ei helg i festivalens tegn. Masse utespising - og ikke alltid av det sunneste slaget. Men jobba aktivt for å holde kalorinivået sånn noenlunde under kontroll.

Så egentlig fortjener jeg en klapp på skuldra for å ha klart å holde vekta stabil :D/>/>/>

 

Skal jobbe aktivt for å kunne klare en halv kilo ned denne uka ;)/>/>/>

Satser på sunne måltider og 3 dager med trening. Har blitt utrolig lite fysisk utfoldelse på meg de siste ukene. Litt skyldes dårlig tid - stor hage krever sin mann - og litt skyldes koselige sammenkomster med venner og familie. Og det prioriteres i disse sommertider :)/>/>/>

 

Men har store planer for en lang treningstur i dag - regn ingen hindring :P/>/>/>

 

Satse videre - 2 skritt fram og ett tilbake :D/>/>/>

 

-mia

 

Hei Mia!

 

Jeg synes du er kjempeflink, og blir litt småglad når jeg leser hva du skriver. Du virker veldig positiv og motivert, noen egenskaper jeg kanskje mangler men skulle ønske jeg hadde.

 

Jeg lurte på hvordan det har gått med syklingen? Hørtes veldig smart ut for å få opp den fysiske aktiviteten.

 

Og jeg syns absolutt du skal være stolt over å ha holdt vekta lik selv om det ble litt "utskeielser" i helga. Ofte kan utemat egentlig være ganske alright mtp kaloriinnholdet, men man vet aldri når man spiser ute.

 

Flink du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk på tråden min Jeanie93 :D/>

 

Kjekt om jeg kan inspirere litt innimellom. Men jeg er vel ikke like positiv og optimistisk hele tiden jeg heller ;)/>

 

Må jo innrømme at den lille omvegen jeg så optimistisk planla ikke er blitt en realitet enda. Men tror den kommer - bare jeg får tenkt litt mer på det :lol:/>

Men jeg sykler til jobb hver dag - også når det regner. Og bare det er et framskritt :rolleyes:/>

 

Denne uka er det full fres på jobb tross ferietid. Etter en litt laber vår ser det ut til at aktiviteten tar seg opp. Og det er bare positivt :)/>

 

I heimen er det - fremdeles - maling og hagearbeid som tar mesteparten av tida.

Fant fram noen gamle og malingslitte lyslykter i går, kjøpte spraymaling i friske farger og planlegger litt kreativ jobbing i dag :D/>

 

Om det bli tid da. Får hjem sønn og svigerdatter fra ferie og har invitert på middag. Det blir kjøttkaker av karbonadedeig med poteter og kålstuing. Tror det kommer til å falle i smak. Man har som regel fått kvota av stekt kjøtt etter ei uke på byferie ;)/>

 

Lørdag får vi vennebesøk - da blir det gresk meny.

 

Så langt denne uke har jeg klart å holde kalorinivået under kontroll. Var nære på i går dag - på handleturen. Hadde sååå lyst på softice - men min kjære var såre fornøyd med lunsjen vi hadde inntatt. Så da tok jeg også til vett :lol:/>

Glad for det i ettertid......

 

En treningstur til nå denne uke - og i dag blir det ikke tid. Holder hardt med å få til tre økter altså. Men kanskje ei lang ei på søndag :P/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...