Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Hallo Mia :)/>

 

Du er så flink! Nå skal du greie 85 tallet. Jeg vet at du greier det.

 

etter 4 uker med diare og innsendt prøve, så var jeg til undersøkelse på Sykehuset i går. 2 dagers faste og bare klare flytende vesker og skikkelig tømming av tarm måtte til. Det var min "ramadan" og nå er det Id..

 

De fant ikke noe galt, antagelig bivirkning av en av medisinene jeg tar.

Det var en stor lettelse.

 

Så i dag var det 92,9 kg. Lenge siden jeg har veid så lite, men det har sin naturlig forklaring.

 

Har ikke fått syklet noe særlig heller, ikke det rette å sette seg på sykkel med diare.. da kommer det ganske fort.. ;)/>

 

Bonustur til Kreta høres bra ut. Garantert varme og sol. I natt var det bare 7 gr. her. Vi har ikke hatt en eneste "rom og cola kveld" som vi kaller det. Når vi har hentet både fleesjakke og pledd og likevel fryser, så går vi inn og lukker døra. Men vi har spist frokost ute

nesten hver dag. God måte å starte dagen på :)/>

 

Jeg har visst ferie, både legen og fysioterapeuten har ferie, så da må vel jeg også ha det. Det er jo der jeg er for tiden, mine store utflukter.. kan jo bli litt kjedelig.

 

Ellers tar jeg en runde i hagen hver morgen. En neve blåbær noen markjordbær og avisa. Litt stas å ha det på egen grunn (leietomt...)

 

Godt med sommer, samme hvordan den ter seg, men vi kan jo håpe på noen varme fine dager også.

 

Hilsen Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Sarri - så godt du stakk innom en liten tur.

 

Alltid trivelig å ha deg innom - du får meg til å smile :)/>/>

Tross alle dine plager er humoren fremtredende - og det er godt :D/>/>

Og for en lettelse at det ikke var noe alvorlig i veien. Eller alvorlig og alvorlig - plager er alvorlige okke som :blink:/>/>

 

Hadde jo håpet på en litt varmer juli her også. Men man må trekke innomhus her også på kveldene. Og det er det jeg ser fram til gjennom en lang vinter - lune og lyse sommerkvelder der man virkelig får nyte årstida. Så krysser fingrene for at det blir noen sånne kvelder.

Mandag har jeg bursdag - og hadde håpet på et skikkelig hageselskap. Ser det for meg - lett blafrende duker i svak sommerbris - sol og parasoll - solstoler og solbriller - bare føtter i grønt gress - lett musserende i stetteglass - egenplukka jordbær og lykkelige mennesker :lol:/>/>

Vel - vi har god plass inne heldigvis :P/>/>

 

Blåbær og markjordbær - lykke :)/>/>

 

Nyt helga med eller uten sol ;)/>

 

Ukas lille:

"Det er bra å bøye seg i støvet når man har gjort en feil, men det er ikke bra å bli der"!

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Prøver meg innpå forumet igjen - og det ser ut til å gå bra.

 

De siste gangene jeg har vært innom har det krølla seg skikkelig. Masse rare tegn i stedet for skikkelige bokstaver :mellow:/>/>/>/>

 

Ikke vet jeg hva som har skjedd - men nå ser det i alle fall vettugt ut det jeg skriver.

 

Slanking - nope :blink:/>/>/>/>

Dårlig med selvkontroll denne siste uka. Og vekta har fått en aldri så liten avspasering :P/>/>/>/>

Har hatt det aldeles fortreffelig da. Masse selskapelighet - masse god mat til alle døgnets tider, med dertil hørende drikke. En iskald cava og to er jo ikke å forakte. Og så har vi brygga øl - det ble utrolig godt :D/>/>/>/>

Så nå er det ølsmaking det går i her ;)/>/>/>/>

Jeg har aldri vært noen øldrikker. Men med alle de nye spennede sortene har jeg funnet ut at jeg liker øl - når jeg bare får den rette sorten :D/>/>/>/>

Ser at det er et helt feil tema her inne da - på et slankeforum :lol:/>/>/>/>

 

Litt selvkontroll har jeg heldigvis enda - så det er ikke blitt bøtta innpå altså. Men noen kalorier for mye har det jo blitt.

 

Så denne uka er jeg tilbake med stålkontroll over inntaket :rolleyes:/>/>/>/>

Middag er planlagt for hele uka - og den skal overholdes.

Litt ekstra er lagt inn på strategiske dager bare for å holde motet oppe.

Og nå er det 2 uker til ferie.......

 

Har hatt ei flotte helg. Vi har fått malt huset nesten ferdig. Jeg har høsta inn rips - og hagen er strigla og fin.

Litt grått i dag - meldt regn. Og fortsetter det med gråvær blir det handletur på onsdag. Har sett meg ut noen hagemøbler til vårt nye orangeri :)/>/>/>/>

 

Så sommeren så langt har svart til forventningene mine.

Håper de har svart til dine også :)/>/>/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stålkontroll på matinntaket - en sannhet med modifikasjoner :D/>

 

Kakeslabberas på tirsdag - resultat kaker og gjærbakst som ikke var med i mine planer i det hele tatt.

Handletur i går - resultat kafe- og restaurantbesøk med i overkant av det tillatte.

Så før helga har starta har jeg brukt opp alle tilleggsressurser - og vel så det :o/>

Nå satser jeg på stabilisering :P/>

 

Handleturen ble en suksess. Fikk tak i møbler til orangeriet + garderobeskap + masse dill som jeg strengt tatt ikke trenger. Men kjekt å ha da :lol:/>

Og så regna det kattunger og vel så det hele dagen. Var den perfekte handledag :P/>

 

Bedre i dag. Ser faktisk blå himmel - og parkeringsplassen her er tørka opp. Og jeg skal hjem og montere møbler ;)/>

 

Håper dere andre har klart å holde dere til planen. Og om du har tråkket utfor - vi strekker ryggen, løfter haka og jammen er vi ikke så verst allikevel :D/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harde fakta - opp en hel kilo :unsure:/>

 

Så jo hvor det bar hen da. Men besluttet å være tøff og se resultatet av noen uker med lettsinding omgang med fødevarer som ikke hører hjemme i en slankediett :P/>

Ikke bra. Men jeg kan jo gjøre noe med det. Og det har jeg tenkt denne uka.

Sunn frokost - sunn matpakke - og akkurat nå ble det levert ei marsipankake her på jobb. Avslutning for en medarbeider.

Så nå blir viljen satt på prøve :huh:/>

 

Ellers har man det bra. Tross regn og litt sure dager har vi kost oss med de solgløtta som vi blir velsigna med.

Og neste uke starte jeg ferie :lol:/>

 

Stikker nok innom en gang eller to. Men i feriene parkere jeg internetten og bare nyter virkeligheten :D/>

 

Nyt resten av sommeren da. Så starter vi høsten med frisk brunfarge og stor optimisme :P/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat en liten pause i dagens dont :D/>

 

Livet går sin skjeve gang. Regn med noen få solgløtt innimellom. Må vel si at solgløtta nesten ikke har rukket å varme en frossen sjel før neste regnbyge setter inn :blink:/>

 

Men nå er det ikke lenge til før vi setter oss på flyet og nyter ei uke på Kreta - lykke :)/>

 

Skulle jo gått på ferie til helga. Nå blir det jobbing mandag og tirsdag neste uke også. Må overlappe litt. Og jeg skal nok vite å ta det igjen i andre enden :lol:/>

 

Sunn kost - til en viss grad. Prøver å velge de sunne alternativer - det går sånn passe. Ikke nok til vektreduksjon - men prøver på stabilisering.

Trening - har fått en laang treningstur denne uka. Og så ble det nedvask av to bad på onsdag - tar det som en treningsøkt. Var i alle fall svett nok :P/>

 

Det får bli som det blir. Men mer opp skal jeg ikke før høstens økt ;)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke - nye muligheter :rolleyes:/>

Det er det vel strengt tatt hver dag - nye muligheter altså :D/>

 

Gått inn i første ferieuka - og ser ut til at den første høststormen er på veg :unsure:/>

Så da gjør det strengt tatt ikke så mye å sitter her på jobb. Håper på bedre vær fra onsdag og utover.

Nå stresser jeg ikke så veldig med dette været da. Drar jo ei uke til Kreta - og der regner jeg med sol og sommer og høye badetemperaturer ;)/>

 

Vekta er stabil. Blir ingen notering før etter ferien - men litt sånn prognoseveiing blir det nok :P/>

Fikk tatt 2 lange treningsturer sist uke + litt sårt tiltrengt hagearbeid på lørdag. Men fortsetter dette været utover dagen blir det ingen treningstur i dag iallefall. Kan si hva de vil om dårlig vær/klær - jeg er ikke enig <_</>

 

Får prøve å holde kosten på et noenlunde akseptabelt nivå. Det er der den store gevinsten er. Nytter ikke å løpe beina av seg for så å stappe innpå av godsaker. Men litt både og lar seg høre da :D/>

Vet ikke helt hvor mye jeg logger inn her i løpet av ferien - men noen epistler kan det kanskje bli.

 

I alle fall - vi snakkes garantert utover høsten :P/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mia52 :)

 

Kanskje vi skal slå oss sammen da du er tilbake fra ferie?

Jeg har vært borte fra forumet siden i vår,men er nå tilbake.

Tilbake med alle kiloa på plass igjen,sukk :(.

Ønsker deg en god tur til Kreta,nyt ferien.

Har selv vært mange ganger på Kreta,var 14.dager i Agii Apostolli i mai.

 

Suzzie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mia! :)

 

Måtte jo innom for å ønske god ferie!

 

Kos dere veldig i godt varmt vann og masse sol og varme. Vi venter fortsatt på sommeren syns jeg. Hadde noen fine dager som vi kom oss i sjøen, har badet tre ganger. Etter det har det regnet og blåst. Haven er blitt tuspete og blomstene ligger utover.

 

Skulle gjerne sett orangeriet ditt, høres veldig spennende ut. Hos meg er tomatene veldig fine nå og agurkene er på hell. Så det går mot høst i drivhuset også.

 

Kos dere veldig, men ikke glem all fornuft!

 

Klem. :)B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle at vi har bestilt tur til Hellas. Thassos blir det denne gangen og to uker. Er litt spent på om det går bra. Jeg blir så fort sliten. Men legen trodde det ville gjøre meg godt. Nå er jeg nede i 10mg kortison. Har jo prøvd det en gang før, men da måtte jeg øke igjen.

 

Godt å ha noe å se fram til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg er tilbake - litt mer av meg enn jeg håpet etter ferien, men sånn er nå stoda :o/>/>

Så her gjelder det å nullstille seg - finne fram GR bøkene for å få inspirasjonen og motet tilbake - og så skal nok dette gå rette veien.

Må ikke gi slipp på optimismen ;)/>/>

 

Har hatt en deilig ferie. Kreta var varm og nydelig - gode, lange måltider. Så med både stor lunsj og middag blir jo resultatet som det blir. Men kjekt var det :D/>/>

 

Men nå er planlegging og nøkternhet tatt tilbake. Jeg skal ned!!

 

Skal sette opp en plan - elsker planer :D/>/>

Denne gangen skal jeg gjennomføre - nytter ikke lenger å leke slanking. Her må det hard lut til.

Nok en gang i samarbeid med min kjære. Men denne gangen også sammen med en venninne og min søster. Veiing i plenum og dermed blir det litt mer offisielt :P/>/>

Stor tro på dette jeg ;)/>/>

 

Hei Sarri - er du reist?

Kunne dratt tilbake til øyriket i Hellas i morgen den dag. Men nå må vi vente til neste år. Og da har vi lyst på ei helt ny øy. Har besøkt noen etter hvert - men til neste år satser vi på ei - for oss - ukjent øy. Gleder meg til å planlegge.

Håper det går på fram med helsa nå etter hvert søte deg. Krysser fingrene for at du kan minske dosen enda mer etter hvert.

 

Hei Suzzi - trenger all den drahjelpen jeg kan få jeg.

Deilig med ferier og sånt - men drepen for alle gode fortsetter når det kommer til vekt.

Mi vekt har samlet støv i sommer - det straffer seg nå.

Men sammen er vi sterke - dette skal vi bare klare ;)/>/>

Har du egen tråd?

 

Tommel opp for oss :D/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem, hele du.

 

Ja nå planlegger jeg også tur. Gleder meg og gruer for reisen. Jeg blir så veldig sliten av alt, men legen min er veldig oppmuntrende og sier jeg bare må slappe av og nyte det. Jeg måtte øke styrken på kortison igjen, fikk for store smerter.

 

Sikkert lurt å slå seg sammen med venner og en god mann til. støtte så går det nok bra. Husk flytillegget som også sitter noen dager. Men det er da noe dritt å starte på nytt gang på gang. Prøv en pangstart med f.eks. Nutrilett eller noe lignende i noen dager. Jeg legger på meg hvis jeg ser på bilde av ei kake. Veier 95,9 nå. Det er til å gråte av. Ikke mye klær i mitt fulle skap som passer.

,måtte kjøpe ei sort langbukse i str 48! Men jeg må jo puste også!

 

Lykke til denne uka Mia! Jeg heier på deg vet du. Koselig å høre fra deg igjen! Jeg drar til lørdag.

 

Klem Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Sarri :D/>/>

 

Tror det blir veldig godt for deg å komme til underbare Hellas, nyte varmen, sola, sjøen og folket. Kos deg masse B)/>/>

Ikke så kjekt at du måtte øke dosen din igjen da. Men man kan ikke gå rundt med store smerter hele tiden heller. Så da blir egentlig valget lett.

Trasig når en føler seg sliten hele tiden også. Krysser fingrene for at du får en ferie du kan nyte fult ut. Slappe av i varmen - sove godt - spise godt og bare fylle på med energi.

Ønsker deg en kjempetur vennen :)/>/>

Og helsa kommer først - vekta tar vi på sikt utover når du føler for det ;)/>/> Men kjenner den følelsen med et fult klesskap der alt strammer - pyton.

 

Min mandag gikk helt etter planen. Fikk til og med tatt en flott treningstur på 6 kilometer. Tok "den lille" løypa siden det er så lenge siden vi virkelig har trent - og for ikke å brenne alt krutt på den første turen :lol:/>/>

Etter planen er det treningsfri i dag. Og det passer jo bra siden det regner og er surt her nå :)/>/>

Men så er det ny økt på onsdag.

 

Til middag ble det stekt laks med masse grønnsaker - en gjenganger på mandager :P/>/>

Men godt er det - så har ingenting imot den menyen.

I dag er planen fiskekaker.

 

Hadde planlagt ei økt i hagen også i går - den ble skrinlagt. Besøkte gode venner i stedet. Der koste vi oss med en god kopp te - planla cruiset vi skal på i slutten av september - og mimret over tidligere turer :D/>/>

 

Og været tilsier intet hagearbeid i dag ;)/>/>

Så da får jeg finne fram strikketøy og pledd - vagle meg i godstolen og nyte at onsdag er fridag :D/>/>

 

Satser på å ta de rette valg i dag også.....

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mia :)

Velkommen hjem etter en fin ferie,Kreta er ei herlig øy :).

Jeg har en egen tråd og er så heldig at det er ei som vil slå følge på den.Jeg har også meldt meg på Slankekrigen her inne på forumet.

Kommer til og bruke tid på de to trådene,men "kikker" nok også innom tråden din :).

Lykke til videre utover høsten,heier på deg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Suzzi - vi får heie på hverandre du. Skal nok titte innom din tråd også :)/>/>

 

Rart hvordan alt liksom går så greit noen ganger. Og med den maten og den mengden i GR-opplegget er både kropp og sjel fornøyd hos meg. Så hvorfor i all verden sklir vi ut så til de grader i perioder :o/>/>

Må dytte innpå store mengder av ting vi ikke har godt av - og som vi kjenner med hele oss at dette skulle vi ikke ha gjort. Ikke har vi tid til å nyte det heller - må bare fylle på.

I "gode" perioder nyter jeg et lite kakestykke - resten av tiden vil jeg ikke engang tenke på hvor mye jeg kan stappe inn :(/>/>

Min store svakhet er brød og gjærbakst. Hadde jeg funnet en diett med kun brød hadde jeg kastet meg på :P/>/>

Men den finnes ikke - så her gjelder det å lære seg måtehold.

 

Akkurat nå er jeg inne i den gode perioden :)/>/>

Tirsdag ble det fiskeburger til middag. Tenkte jeg skulle ta en hamburger ( hjemmelaget) - det ble to. Og det viste igjen i kaloriregnskapet. Men hold meg fint under 1600 kcal allikevel. Måtte jo reversere på noe annet da ;)/>/>

Ingen trening - men utrydding av et soverom som skal pusses opp utover høsten. Hardt arbeid det der :P/>/>

 

Onsdag var det handledag - og lunsj ute. Bestilte en Cesaersalat med hvitløksbrød. Tenkte jeg skulle droppe brødet - det ble med tanken :P/>/>

Men så kompenserte jeg fint med en sunn grønnsaksuppe til middag. Og en treningstur på kvelden. Veldig fornøyd med meg selv der ;)/>/>

 

I dag blir det stekt lyr til middag - det gleder jeg meg til. Og så en treningstur etterpå.

Planen er 3 treningsturer + en markatur pr. uke - i alle fall sånn i starten :)/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i rute ;)/>

 

Satte ny rekord på treningsturen i går - deilig å være i gang :)/>

 

Og så har vi jo fått sommeren igjen - i alle fall sånn temperaturmessig. Har sykla til jobb hver dag denne uka. Og på tross av min flotte el.sykkel velger jeg å tro at det hjelper på kondisen. I alle fall er det deilig med den turen hver morgen :D/>

 

Helga blir en utfordring. Vi skal ha grilla lammekoteletter i dag - med gresk salat - og tzatsiki selvfølgelig. Og så blir det nok en god vin til. Har registrert all mat for i dag - og måtte jobbe litt for ikke å overstige 1600 kcal. Men litt greit å gjøre det på forhånd også - da ser man jo hvor lite som skal til før det skjærer ut i uløkka :lol:/>

 

Sarri - god tur til varmen B)/> Nyt det for alt det er verdt. Håper du får påfyll av energi og nytt mot så du kan gå høsten i møte.

 

Ukas lille:

" Å eksperimentere er å utnytte mulighetene i stedet for å hefte seg med begrensningene!"

 

Ha en fortreffelig helg

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i det du skriver mia,det med gode og dårlige perioder.Vi vet jo hva vi skal gjøre,hva vi skal spise for og få dette til,så enkelt,men likevel så vanskelig :unsure:.

Tenker hver eneste gang jeg starter opp igjen,at denne gangen skal det gå,jeg skal lykkes..

Men,nesten skummelt og gå litt ned i vekt,slapper automatisk litt av da,

i alle fall noen ganger.Mens andre ganger er det en super motivasjonskilde

da nedgangen på vekta er et faktum :).

Men,men vi gir oss ikke,livet er en kamp og du skal se vi vinner den :D.

Ønsker deg en fin søndag :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det mandag - og veiedag ;)/>/>/>

Resultat:

Ned 0,8 kilo - må si meg fornøyd med det. Hadde håpet på 1 kilo - men får satse hardt videre :)/>/>/>

Gjennomsnittlig for uke 36:

Kcal - 1553

Kostholdsscore - 5,9

Trimpoeng - 10,7

 

Veldig fornøyd med gjennomsnittlig kcal - men kostholdscore kan bli bedre. Satser på å ligge på 6 og oppover. Skal jobbe med det.

Trimpoeng - bra. Satser på mellom 12 og 15 videre.

 

Kjøpte meg gullmedlemskap for 2 måneder. Spent på om det er så bra at det frister til å fortsette. Blir ikke aktuelt med nettkurs - vet det ikke vil fungere for meg. Vet jo etter hvert hva som skal til - i teorien. Må bare settes ut i praksis :P/>/>/>

Vet jo at det fungerer med et vanlig kurs - men akkurat nå orker jeg ikke det heller.

Men har jo en avtale med mine søstre om felles veiing - og det blir i kveld :D/>/>/>

 

Vel - det er jo bare å brette opp ermene og fortsette på den smale sti :lol:/>/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bra med veiing i går kveld :)/>/>

Faktisk hadde jeg gått ned mer på vekta da enn på morgenen :D/>/>

Men jeg fortsetter med morgenmåling her inne - det er det jeg alltid har gjort så da blir det mest korrekt. Men var gøy da :lol:/>/>

 

Ellers en helt standard dag med få utfordringer i matveien - og trening som planlagt. Liker sånne dager jeg ;)/>/>

 

Har kastet meg på strikketrenden - og det hjelper mot "småplukk" på kvelden. Har lettere for å "fyse" på noe godt når jeg sitter med en bok. Selv om jeg prøver å overbevise meg selv om at en kopp varm te er så godt som noe. Ikke alltid jeg tror på meg selv der altså :P/>/>

Men nå er et deilig mykt ullteppe til mitt barnebarn, som kommer i desember, snart ferdig. Får skynde meg å planlegge neste prosjekt :lol:/>/>

 

Dagen i dag er planlagt mat- og treningsmessig. Satser på at jeg klarer å holde mine planer....

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdagen gikk greit - verre med onsdagen :angry:/>

Hadde en liten sprekk der altså.

Og nå i ettertid kan jeg ikke skjønne hvorfor. Ikke var jeg spesielt sulten - ikke var det spesielt godt - allikevel fortsatte jeg å tømme skuffer og skap for usunt innhold.

Har klart å ta meg inn igjen i dag da - og onsdagen står der til skrekk og advarsel :unsure:/>

 

Sommeren fortsetter og fortsetter. Hadde en nydelig fridag i går - med innlagt fotpleie. Hadde planer om en liten handlerunde også - men altfor fint vær til å tråkke rundt i butikker.

Ble hagearbeid i stedet - innimellom kaffe og gotteri og is ;)/>

 

Ser like fint ut i dag. Så da er det full fart hjem etter jobb for å nyte utelivet. Og kanskje fortsette litt i hagen ;)/>

 

Og jeg fortsetter mitt slankeprosjekt tross sprekken i går...

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk trått i går. Spiste altfor mye til middag og følte meg daff og tung :blink:/>

 

Fikk tatt en treningstur da - på 6 kilometer. Men følte meg tung i bena og ryggen var ikke helt i vater. Lurer på om jeg skal ta meg en prat med kiropraktoren. Har gått veldig fint fram til nå etter siste behandlinger. Så kanskje jeg skal være litt føre var og ta kontakt før det skjærer seg helt.

Får se det an til mandag :P/>

 

I dag blir det middagsgjester på helstekt indrefilet på grillen. Og med timianbakte småpoteter og peppersaus blir det supert. Ganske så greit i et slankeopplegg også det. Men rødvinen er vel ikke helt innafor :P/>

 

Det utrolige sommerværet fortsetter i dag. Var utrygt for regnbyger sies det - men knallblå himmel så langt iallefall :)/>

 

Ukas lille:

"I det lange løp kan det godt hende at pessimisten får rett, men optimisten har hatt det så mye morsommere i mellomtiden!"

 

Ha ei optimistiske helg :D/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalispera Mia!

 

Sender deg en liten gresk hilsen! Vi har det så bra og ingen ting verker i mine muskler. Heldigvis finnes det ingen vekt som kan ødelegge dagen min heller.

Det har vært brann her på øya nesten hele uka, og helikopter og brannfly har tanket sjøvann utenfor hotellet og stranda vår. Ganske dramatisk. En kelner fortalte oss i dag at olivenhøsten nesten er ødelagt, og nå var det ingen jobb å få når turistene blir borte i oktober. Men nå er endelig alle branner slukket.

 

Vi svømmer i det fantastiske vannet og slapper av og har det godt. Vennene våre reiser hjem i morgen og vi blir en uke til.

 

Høres ut som ting er i rute igjen, både med trening og mat, bra det Mia.

 

Kalinichta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalimera Sarri :)/>/>

Så koselig med en hilsen fra solfylte Hellas da - love it B)/>/>

 

Høres ut til at du og kroppen din har det helt utmerket - og at livet er skjønt.

Litt alvorlig med den brannen da. Jammen ikke godt når naturkreftene setter inn på den ene eller andre måten. Får håpe brannen har spart noen av oliventrærne i alle fall. Tar jo lang tid å få opp produksjonen med nye trær.

 

Her lenger nord har vi hatt en utrolig flott uke - med sol og sommertemperaturer langt over det vanlige for september.

Litt kjøligere i dag - og ikke så mye sol heller. Men det kunne jo ikke vare med temperaturer godt over 20-tallet langt ut i september.

 

Mi uke har vært litt sånn bob-bob :unsure:/>/>

Gikk ned 200 gram - det er i alle fall ned - så vidt :P/>/>

Har nok ikke vært særlig påpasselig med inntak av vått og tørt. Kost meg storligen har jeg gjordt - for å være ærlig. Noterte samvittighetsfult de første dagene - og hoppet galant over den delen i slutten. Det straffer seg :P/>/>

 

Fikk tatt mine 3 treningsøkter + en lang markatur på søndag da. Så treningsmessig er jeg i rute. Ikke verst bare det. Pleier å følges ad de to der hos meg. Dårlig kosthold - dårlig med treninga. Dumt men sant. Må få gjort noe med den tankegangen :mellow:/>/>

 

Ryggen har oppført seg eksemplarisk da. Så tror jeg venter litt med den kiropraktor timen.

 

Nå begynner innspurten for høstturen vår. Fant ut at jeg trenger en ny kjole - så det må jeg avgårde å skaffe meg denne uka. Og så er det planlagt et frisørbesøk på onsdag. Helga er også fult belagt - og på jobben må masse planlegges og tilrettelegges. Tror jeg trenger de dagene fram mot den 29. ja :P/>/>

 

Men denne uka skal jeg holde meg til matplan og treningsplan - helt sikkert ;)/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag - gikk stort sett etter planen.

Redd det ble litt i overkant med middag - var vel sulten da :D/>

Ble servert finnbiff med hjemmelaget potetstappe - og den er jo så nydelig.....

 

Ellers ble det en treningstur helt etter planen. Må innrømme at det var min kjære som dro meg med på tur. Var ikke opplagt i det hele tatt. Hadde allermest lyst å synke ned i godstolen med strikketøyet. Men du så godt det var når turen var over og jeg kunne gå i dusjen. Og så kunne jeg finne fram strikketøyet med god samvittighet :D/>

 

I dag blir det venninneklubb. Hopper over middagen hjemme - kan ikke dytte innpå 2 middager. Og så blir det en kake - der er planen et lite stykke - og thats it :P/>

God plan!

 

Fina veret i dag og - litt kaldere på morgenen - men sol :)/>

 

Fortsatt ved godt mot :lol:/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hjemme igjen - og tilbake til kvardagen :)/>

 

Har hatt en aldeles utrolig flott tur. Alt spilte på lag. Været var perfekt - byene vi besøkte var flotte å vandre rundt i - maten var utsøkt og selskapet koselig. Koste meg hvert minutt :D/>

Men så godt å komme hjem også da - til grovt brød og leverpostei - og si egen gode seng :P/>

 

Ingen veiing før på mandag.......

 

Blir litt sånn å lure seg selv - vet jo jeg har gått opp. Men tar disse dagene med et normalt kosthold før jeg entrer vekta :rolleyes:/>

 

Vi er velsignet med det flotteste høstvær. Sånn deilig kald og klar høstluft - og full sol. Vel - det var kanskje en sannhet med modifikasjoner. Har skya seg skikkelig til nå utover ettermiddagen. Men den gode høstlufta er der fortsatt :P/>

 

Blir en litt amputert treningstur i dag - bedt ut på kaffeslabberas. Men klarer en liten tur håper jeg.

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...