Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Jahaja - dette var jo ikke så bra :blink:/>

Ned 200 gram - kan man kalle det ned?

 

Så jo egentlig hvilken veg det bar da. Helga var kjempekoselig - men ikke særlig sunn <_</>

 

Trøsten får være at det ikke gikk oppover - og da er det vel bare å ta seg sammen og fortsette etter planen. Det virker så enkelt på papiret - men du verden så vanskelig i praksis.

 

I dag blir det stekt laks til middag - med masse grønnsaker + ei lita skje sweet chilisais.

Til lunsj i dag gikk jeg til innkjøp av grove knekkebrød. Puttet på litt mager kyllingost + kyllingfilet - og vips; en sunn og mager lunsj.

 

Trening i dag blir yoga. Instruktøren er blitt frisk - så da er det bare å stille til start.

 

Bestilte oss forresten tur til Kreta i går. Har vært og surfet litt rundt. Hadde egentlig planlagt å finne ei helt ny gresk øy i år. Men da må vi via Gardemoen. Blir mye dyrere - må jo ha overnatting i alle fall en veg. Så da tar vi Kreta nå i mai - så får vi heller se utover høsten :D/>

Så nå har jeg jo et mål - har tenkt å kvitte meg med noen kilo i alle fall. Tenk å kunne logge 85 da :rolleyes:/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk stort sett fint å fortsette etter planen i går ;)/>/>

Mandager er stort sett greie de - det er resten av uka jeg sliter med :huh:/>/>

 

Men i går ble det 1,5 time yoga og full pott på kostholdsscore :D/>/>

Tror det er første gangen jeg har fått notert 10.

 

Bakte 2 kaker i går - bursdag i familien på onsdag. Og da kommer barn og barnebarn på baccalao og kaker. Ikke den lureste middagen i en slankesituasjon - full av olivenolje som den er. Men får spise hjemmelagede fiskekaker i dag :P/>/>

 

Blir ingen trening i dag - skal på kurs fra klokka seks til klokka ni. Får tid til middag først da - og en rask gjennomgang av lekser.

 

Resultat mandag:

1534 kcal

10 kostholdsscore

1,7 trimpoeng

5973 skritt - lite skritt på yogaen :D/>/>

 

Lurte meg en ørliten smak av sjokoladekaka - den var god - og den er med i dagens kcal.

 

Hadde en flott dag. Kropp og sjel i harmoni. Så hvorfor jeg stadig faller tilbake er en gåte :unsure:/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :D/>/>

 

En nydelig morgen hos meg. Blå himmel, sol, vindstille og kuldegrader. Vel -akkurat kuldegradene kunne jeg klart meg foruten. Nå som det er begynt å spire i hagen er det vår vi vil ha.

Hadde en flott fridag i går - hagemøblene kom ut og vi drakk kaffe ute under en varmende sol. Det er en flott tid vi går i møte :)/>/>

 

Sånn slankemessig gikk gårsdagen rett vest kan man vel si. Bursdag i heimen - så vi starta dagen med laaange og god frokost.

Baccalaoen var nydelig - og det var kakene også :P/>/>

Men - ny dag i dag. Og jeg skal jobbe med å nullstille meg. Resten av uka er ikke ødelagt fordi jeg gikk på en smell i går :unsure:/>/>

 

Så jeg starter friskt og optimistisk.

 

Resultat tirsdag:

1595 kcal

6,8 kostholdsscore

0 trimpoeng

8048 skritt

 

Resultat onsdag:

1841 kcal

2,1 kostholdsscore

0 trimpoeng

6532 skritt

 

Sånn!!

Der var det kommet ned på papiret - og jeg kan gå videre med hodet høyt ;)/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mia!

 

Hilsen fra Larvik Sykehus! Operasjonen gikk bra, jeg var så engstelig og nervørs at jeg fikk en del piller,og fikk med en skikkelig rus. Så flagrende fargerike stoff som vaiet i vinden rundt meg, skikkelig rar opplevelse, så nå vet jeg hvordan det kan virke, fikk musikk på øret under operasjonen, hørte bare saging, boring og hamring. Tror det var en snekker der. I dag har jeg vært oppe og gått med prekestol, og fått noen øvelser, så nå har jeg et halvt nytt kne.

 

Ja, det er en nydelig tid vi går i møte, setter mer pris på det med alderen tror jeg. Vi har også spist ute noen ganger alt. Men hagemøblene står fortsatt inne. Må hvertfall få dem ut til påske.

 

Slanking er noe skitt, det er alt for vanskelig. Ser rundt meg her, og de fleste som skifter ut ting er ganske runde. Det har nok en sammenheng, særlig med knær, vet ikke helt med hofter, det er viss litt arvelig betinget.

 

Det verste med å ville gå ned er at en tenker på det hele tiden, selv når en ikke behøver, det sitter som en verk i brystet!, det kan ikke være sundt!!!

 

Er litt selvopptatt i dag. I dag gikk forresten innlogging helt greit!

 

Ha en fin uke!!????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Sarri :D/>

 

Jammen koselig å høre fra deg. Og så godt at operasjonen gikk bra. Nå er det bare resten igjen ;)/>

Er jo bra at enkelte ting kan skiftes ut.

Kommer vel til å ta helt av du nå når du slipper verk :D/>

Tar vel litt tid med opptrening - men det tar du på strak arm.

 

Ikke lett den her slankinga nei. Har vurdert seriøst å melde meg på kurs. Nytter ikke med nettkurs for min del. Må ha det mer håndfast. Men nå lar jeg det bero til etter sommeren. Orker ikke nå :(/>

 

Så da prøver man da. Må vel klare 300 gram i uka tenker jeg. Ikke så veldig mye som trenger endres på da.

 

Og du - vi har lov å tenke på oss selv :lol:/>

 

God bedring Sarri

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag - og veiedag :D/>/>/>/>

 

Klarte å kvitte meg med 0,7 kilo - og det er jeg fornøyd med. Ligger over estimert gjennomsnitt - og 85 innen midten av mai er innen rekkevidde ;)/>/>/>/>

 

Resultater ellers for uka som gikk:

1737 kcal gjennomsnitt

4,6 på kostholdsscore

7,2 trimpoeng

 

Her har jeg en jobb å gjøre. Ble for høyt inntakt altfor mange dager - og det gjenspeiler seg i kostholdsscore. Og jeg som var så fornøyd med at jeg klarte 10 en dag :)/>/>/>/> Det ble med den dagen det gitt <_</>/>/>/>

Trening kan også fordeles litt bedre. Ble 3 økter forrige uke - burde vært 4/5.

 

Så planen denne uka er 10 trimpoeng.

Blir yoga i dag og onsdag + treningstur på tirsdag og en lang fjelltur på søndag. Må prøve å få til en rask tur fredag også. Litt usikker på den - men skal man klare 10 poeng må en nytte alle muligheter :P/>/>/>/>

 

Og så må jeg holde fingrene fra fatene når kaker kommer på bordet. Vet om en anledning denne uka der jeg får testet meg. Planen er å ta et lite stykke. Totalt avhold er ikke av det gode for meg - må ha mulighet til å smake. Men det er jo langt fra å smake til å fråtse :o/>/>/>/>

 

Planen er ifallefall god - og satser på at den holder helt inn :D/>/>/>/>

 

Ha ei fantastisk uke da.

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/>

 

Tirsdag - en grå dag.

 

Grei dag i går. Spiste stekt torsk med masse løk, poteter, gulerøtter og blomkål til middag. Og etter trening ble de rugsprø med philadelfia og pære. Ikke verst valg når sjokoladekaka sto lett tilgjengelig ;)/>

 

Håper jeg kan være like strukturert i kveld - da blir det venninnelag. Lett å la seg rive med å ta et ekstra stykke kake da altså :P/>

 

Ble 1,5 time med yoga. Er begynt å like den treningsformen - og kan tenke meg å fortsette. Kurset jeg følger går 2 ganger i uka. Litt usikker på om jeg skal melde meg på nytt med det samme eller vente til høsten. Og så tenker jeg at 1 gang i uka egentlig er nok. Får se hvor jeg lander.

 

Satser på en rask treningstur rett etter jobb i dag.

 

I går leverte jeg min kjekke el.sykkel til service forresten. Nå er det vår - og tid for å sykle til jobben :)/>

 

Nyt dagen - både den grå og den solrike :D/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ble det april dere :D/>

 

Det er deilig med fuglekvitter og små vårlige tegn tidlig på morgenen. Spirer og gror i hagen - men nattefrost. Var liksom en frosta morgen :)/>

 

Mandag er jo veiedag - og oppsummering.

Så resultatene er som følger:

 

Ned 0,3 kilo - er i rute

Gjennomsnittlig kalori: 1684 - klarte litt nedgang fra forrige uke.

Kostholdsscore: 5,0

Trimpoeng: 11,9

 

Slett ikke verst dette.

Klarer jeg å holde dette kommer jeg til å nå mitt mål - før eller siden ;)/>

 

Stå på damer - små skritt gir også resultater.

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Veiedag etter påske - opp 0,9 kilo :o/>

 

Litt lei av hele slankinga akkurat nå - men har bestemt meg for at denne kampen skal jeg vinne.

Så jeg går løs på denne uka med dødsforakt. Satser på 7 trimpoeng og ned 0,9 kilo.

 

Må nok ta noen grep i kvardagen - og ikke minst i helgene for å klare dette. Men må man så må man ;)/>

 

Sarri - går det greit med dag?

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En liten oppdatering herfra :D/>/>

Ingen ny vekt. Har ikke vært på vekta i det siste og har bestemt meg for å vente til jeg er tilbake fra ferie :P/>/>

 

Lørdag reiser vi til vakre Kreta - og blir 14 dager. Skal bli godt med masse egentid etter en travel periode både på jobb og på hjemmebanen.

Travle perioder er ikke av det gode for meg. Da blir det lett usunne måltider og hektisk jakt på kaloribomber i skap og skuffer når jeg endelig kan sette meg ned.

Trening - ikke bra der heller. Men masse hagearbeid og lange trilleturer med barnebarnet håper jeg utligner noe ;)/>/>

 

Nå pakker vi joggesko og treningsklær og satser på lange morgenturer langs stranda. For det blir nok en god del ekstra av både det ene og det andre tenker jeg. Får prøve å holde meg til måltidene - og kutte snacks og snop. Druene pleier å være gode - satser på de jeg :D/>/>

 

Kommer forhåpentlig sterkere tilbake etter ferien.

 

Nyt vår og sommer - og gratulera med 17. mai - på forskudd :)/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mia.

 

Måtte lese litt tilbake her, du sliter og sliter! Unner dere begge en tur til vakre Hellas. Nå er det jo grønt der også. Vi var i Chania på denne tiden et år og detmerkelige var å se snø i fjellet over byen. Kos dere veldig, men det tror jeg nok dere gjør.

 

Ser at det er lenge siden jeg har latt høre fra meg! Rekonvalesensen er lang. Det går bra med kneet og protesen, men jeg har hatt så mye smerter og blir bare kvalm og får hodepine av smertestillende. Ble etterhvert så veldig deppa, tårene rant hele tiden, men nå tror jeg det retter seg. Jeg var nok for dårlig av Polymyalgiaen før jeg opererte. Tenkte at jeg orker jo så lite likevel at jeg kan likegodt ta det med ro med kneet i samme slengen. Så har jeg fått vondt i skuldre og håndledd av krykkebruk. Er for tung vet du! Enda en grunn for å gå ned, og så stopper kortisonbruken min det.

 

Jeg skal på kurs når jeg bare får redusert medisinene mine mer, det er jeg helt bestemt på.

 

Sykler på ergometersykkel tre ganger om dagen. Det har vært det kjedeligste jeg vet og nå er jeg nesten blitt glad i den. Sitter og ser ut i haven på de store forandringene på planter og trær. Så glemmer jeg at minuttene går. Jeg har forresten begynt å kjøre bil igjen alt. Det er det eneste som ikke gjør vondt ...

 

Ha en fin tur! Håper på rapport! Skulle vært på Karpatos med danseklubben 27. Mai. Men legen sa at det ville jeg ikke hatt noe utbytte av. Så nå er jeg glad vi trakk oss.

 

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tilbake i kvardagen :)/>

 

Etter 2 uker på deilige Kreta er jeg tilbake til normalen. Eller normal og normal - tilbake er jeg :rolleyes:/>

 

Vekta får hvile noen dager til. Får manne meg opp til å se sannheten i hvitøyet neste uke tenker jeg :P/>

 

Hadde en fantastisk tur. Leide bil og besøkte kjente steder - og steder vi ikke har vært på før. Og spist masse god mat på mange rare steder i små landsbyer langt til fjells. God mat - mye bedre enn på disse turiststedene. Nå er vi stor fan av det greske kostholdet også da. Kan liksom ikke bli for mye gresk salat og tzatziki :D/>

Og kofferten ble pakket med lokale oljer og fetaost og oliven. Veldig sunt - men det er disse kaloriene da :mellow:/>

Får prøve å begrense inntaket.

 

Ikke ble det så mange treningsturer som tenkt heller.

Men nå har vi montert opp tredemølle i nytt treningsrom i garasjen :)/>

Der er også sykkelen plassert - og litt utstyr til styrketrening. Rokkeringen og hoppetauet er også funnet fram fra sine gjemmer.

Altså - ingen unnskyldning ved dårlig vær :D/>

 

Så alt ligger til rette for en aktiv kvardag - gjelder bare å gjennomføre.

Kurs planlegges til høsten ;)/>

 

Hei Sarri

Så bra at det ser ut til å gå rette veien da. Håper sommeren blir bra.

Dumt med den Karpatos-turen. Men helsa er viktigere - og det kommer forhåpentlig flere sjanser :)/>

Nå nyter vi sommer og sol ( forhåpentlig). Og så satser vi stort til høsten. Lurer på hvor mange ganger jeg har sagt det :P/>

 

Klem fra meg

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott torsdag gjennomført :)/>

 

Nydelig vær - sol og vindstille. Ikke de helt høye temperaturene da - men man kan ikke få alt :rolleyes:/>

 

Spekesild med masse løk, rødbet og kålrotstuing til middag - sundt og godt.

På besøk hos venner - kaffe og vafler på terrassen. Nystekte vafler er det neste umulig å si nei takk til ;)/> Valgte derfor å nyte ei plate med god samvittighet.

Ingen trening. Prioriterte rydding av et rom som skal pusses opp og bli TV-rom, bibliotek. Masse tråkking opp og ned - men kan vel ikke regnes som trening :P/>

 

I dag blir det reker. Da vet jeg av erfaring av vekta stiger av den salte maten. Håper den stabiliserer seg til mandag :)/>

 

Blir lite tid til trening denne helga. Men håper i alle fall og få til en lang markatur søndag - og kanskje mandag også.

Men den største utfordringen blir å vise måtehold i matfatet :lol:/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha - hva skal man vel si :mellow:/>

Kan se langt etter første delmål på 85 kg i alle fall. Siden januar ha jeg gått ned 1,6 kg. Og det er vel ikke akkurat noe å skryte av.

Flink på stabilisering da :lol:/>

 

Men man kan jo ikke gi opp heller. Så da er det bare å bite tenna sammen og ta små skritt mot en lettere kvardag.

 

Jeg har regnet litt på det. Det er 30 uker igjen av 2017. Dersom jeg går ned 0,3 kg pr. uke vil jeg da kunne logge den nette vekt av 78,2 kg 1. januar 2018 :P/>

Det burde være et ganske så edruelig mål det der. Og om jeg klarer denne målsettingen vil jeg nå 85 om ca 7 uker. Så da er det fult mulig å sette et stor kryss i taket den 24. juli :D/>

Da gjenstår det "bare" å gjennomføre.....

 

Pinsehelga har vel ikke akkurat stått i slankingens tegn. Med vennebesøk og stor familiemiddag i går.

Trening har det heller ikke blitt. Hadde håpet på en langtur i går - men droppet den til fordel for barnepass og middagsforberedelser.

Men i dag er det ingen bønn. Drittregn her nå - men lovet opphold utover dagen. Så da blir det treningstur :D/>

 

Da er det vel bare å satse videre da ;)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jaha - så var det opp 100 gram <_</>

 

Det får jeg skylde på et noget stort inntak i helga - spesielt søndag. Utrolig at man ikke klarer å begrense seg. Følte meg helt uvel i går kveld etter stor middag - dessert og kaker :o/>

Akkurat da hadde jeg veldig tro på at nå skal jeg holde måten. Den troa er der ennå - måtte den vare :rolleyes:/>

 

I dag er det planlagt en brokkolisalat med spekeskinke til middag. Akkurat passe til en sunn start på uka :D/>

 

Våger nesten ikke legge planer for trening - men skal klare en treningstur på 1 timer i dag ;)/>

 

Vanskelig prosjekt dette - men ikke umulig!!

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ble ned 400 gram :D/>

 

Lurte et øyeblikk på å droppe hele veiinga i dag. Men tok til vett - og jammen var det ned :)/>

 

Har kost meg i helga med vennebesøk. Men la en plan og klarte å holde meg til den - sånn noenlunde i alle fall.

Og jeg har innsett at jeg ikke klare den store vektnedgangen nå sommerstid.

Denne uka har jeg satt opp en meny. Men det blir masse sosialt - spise ute i alle fall 2 ganger. Men jeg satser på å være sjåfør på noen arrangementer - sparer litt der :P/>

 

Men å gi opp er ikke aktuelt ;)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden jeg var logga inn her nå. Lenge siden jeg veide meg også - for å være ærlig. Så var særdeles spent på resultatet etter sommerens utskeielser.

Hadde bestem meg for å nyte en julimåned uten å stresse med vekt og sånne ubehabelige ting :lol:/>

Men satte en deadline på august. Så derfor ble vekta behøring hentet fram fra sitt tilholdssted lengst inne i skapet - tørka støv av - sjekka batteri og så var det bare å få dommen :o/>

Det var ingen nedtur :P/> Hadde gått opp noen hekto - men summa summarum er jeg fornøyd med restultatet.

Det vi si jeg er fornøyd med resultatet så langt. Men nå gjelder det å brette opp ermene - finne fram de sunne og gode oppskriftene - sette opp en treningsplan - og holde dette framover.

 

Og etter vi er kommet hjem fra cruise i september skal jeg komme tilbake med en plan. Lurer på om jeg skal melde meg på kurs hos GR. Må være et kurs med oppmøte - eneste som funker for meg :D/>

 

Men nå er jeg i alle fall godt fornøyd meg egeninnsatsen så langt i sommer. Og satser på noen hekto ned til neste veiing gjør jeg også. Har satt opp en meny for kommende uke. Masse salat, fisk og sjømat er lagt inn der. I dag blir det potetsuppe :)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen godtfolk :)/>

 

Ble ned 400 gram på meg denne uka - og det er egentlig et akseptabelt resultat.

Føler jeg fikk tatt noen grep med hensyn til kosthold. Har satset på salater til middag. Og der kan man jo putte oppi alt en ønsker. Og er en litt edruelig med dressing - ja da blir det en kjempesunn middag. Og sløyfer en brød kan man virkelig fråtse :P/>

 

Trimmen er et sørgens kapittel da. Blir liksom ikke noen dreis på treningsturene som jeg så samvittighetsfullt planlegger. Får trøste meg med at hagearbeid er god trim. Spesielt når en masse trær og busker skal forflyttes. Men i dag har jeg avtalt en treningstur med min kjære. Bare at nå silregner det her.......

 

Vel - okke som! Jeg satser på nye hekto ned til neste mandag ;)/>

 

Lykke til alle sammen

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg kan skimte 85-tallet :lol:/>

 

Er et delmål jeg har jobba mot leeeenge - og nå er jeg faktisk åttifemognoe :D/> En deilig følelse.

 

Skal snart på tur da. 14 dager på cruise er ingen slankekur. Vet jeg kommer til å gå opp en god del. Får bare satse på å riste det av i ukene etter hjemkomst. Noen klarer kanskje å holde vekta på en sånn tur - jeg klarer det ikke. Så da får deg ta den smellen når jeg er tilbake.

Og kanskje jeg kan begrense skaden ørlite med små og lure grap :lol:/>

 

Nå satser jeg på 2-300 gram på uke fram mot jul - ja etter turen da altså :P/>

Og da vil kiloene også komme.

God plan :D/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Som snarest innom min gamle tråd for å oppdatere litt :D/>

Ser jo av vekttabellen at cruise ikke er noen slankekur :D/>

Men nå har jeg klart å karre meg litt nedover igjen - og forhåpentlig blir det litt mer innen året er omme :P/>

 

Skal prøve å være litt tålmodig - noen hekto ned er bedre enn ingenting. Og tilslutt kommer man i mål.

I alle fall det som er meningen med dette prosjektet mitt :D/>

 

Var litt stille her inne - så jeg logga meg inn på en annen tråd for å få litt feedback.

Men skal prøve å titte innom fra tid til annen :)/>

 

Sarri - er du her enda?

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har tatt en liten opprydning i vekttabellen i dag :)/>/> Den begynte å bli noe lang - og ikke var det særlig lystelig lesing heller.

Har beholdt startvekta da. Og så er jo planen å komme seg litt nedover innen dette året :P/>/>

 

Etter ei helg med bryllupsfeiring både fredag og lørdag - med dertilhørende god mat og drikke var vekta uendret fra sist mandag. Og det er jeg fornøyd med ;)/>/>

 

Nå har jeg satt et mål der 300 gram ned pr. uke fram til jul er målet. Overveide sterkt kurs. Men nå allierer jeg meg med maen igjen - og pengene et kurs koster går til undertegnede om jeg klarer målet mitt :D/>/>

 

Må komme igang med trening. Den har vært så godt som fraværende de siste månedene. Har både sykkel og tredemølle tilgjengelig - så det finnes ingen unnskyldning i det hele tatt <_</>/>

 

Jeg gir iallefall ikke opp :)/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg min venn????. Jeg har så dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært her, men jeg har så lite positivt å melde! Veier over hundre, Polymyalgiaen har blusset opp og har mått øke på kortison og kneet mitt tar sin tid også.

 

Men du gir ikke opp????????. Må beundre deg for det. Du skulle jo veid 70 nå!! Etter innsatsen! Tror du må gjøre en forandring????????. Men det må du finne ut av selv. Kanskje spise noe nytt som du ikke pleier. Jeg gikk på kurs en ga g som jeg ikke gikk ned, og i samarbeid med kursleder begynte jeg å spise rekesalat på brødet, jeg spiste for magert. Etter det gikk jeg ned jevnlig.

 

Med kortison trenger jeg nesten ikke spise for å legge på meg, kunne blitt billig, medisinen får jeg jo på blå resept.

 

Vi skal til Las Palmas i 3 uker før jul! Håper det blir godt! Jeg blir så sliten av alt mulig.

 

Men Mia, jeg sykler og gjør noen øvelse hver dag! Når jeg orker, så gjør du det også!!!???? stå på.

 

Klem Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg igjen Sarri :)/>/>

Det var ikke gode nyheter at du skal slite sånn fremdelse - måtte det bli en positiv endring for deg snart. Håper varm sol i Las Palmas kan hjelpe litt.

 

Ellers kan du nok ha rett i det med en endring av kostholdet. Har begynt å spise havregrynsgrøt til frokost - toppet med rosiner og eplemos - deilig :)/>/>

Ellers er jeg redd stillstanden rett og slett skyldes et for høyt kaloriinntak. Flink og nøye noen dager - full kosefaktor resten av uka :unsure:/>/>

Må nok prøve å få til en kombinasjon av dette. Kanskje ikke fult så flink i begynnelsen - og litt mer nøktern i slutten av uka ;)/>/>

 

Og trening - der må det skjerping til. Har egentlig ingen unnskyldning - det er bare latskap. Må komme meg ut av det på et eller annet vis.

Skal minne meg selv på at når du som sliter sånn med helsa kan - så kan jeg også ;)/>/>

 

Håper du stikker innom av og til. Må få høre hvordan det går med deg :)/>/>

 

Godbedringsklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Her er en til som ikke har fått dette til. Jeg husker deg fra "for lenge siden" og det du skrev her nå bidro til at jeg nå er i ferd med å gå i gang på nytt. Trist, beskjemmet og jeg vet ikke hva, men trøsten er at det går an å gjøre ting en gang til! Både du og jeg har lyktes før og det vil gå denne gangen også hvis vi er sterke i tro og handling. Det er ca 5 år og +12-15 kg siden jeg var her inne sist. Mye har skjedd siden da, det finnes tusen unnskyldninger og forklaringer men det velger jeg nå å legge bort. Nå er jeg i gang, jeg henger meg på!!! :D/>

Tusen takk for at du opprettet denne tråden, det gav meg litt nytt pågangsmot :P/>

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned hele 400 gram - det hjelper på motivasjonen det :)/>/>

Nå ser jeg 85-tallet igjen - og det er inspirerende.

 

Litt sen rapportering - men det skyldes en litt heftig hverdag :P/>/>

 

Nå gjelder det å holde fokus og fortsette med god kontroll på mengder. Det er nok der jeg må sette inn støtet. Spiser ikke så veldig usunt - ligger liksom litt i blodet. Etter maaange år med "slanking" vet man nøyaktig hva man gjør når man setter til livs en sjokolade - eller et par glass vin ;)/>/>

Men så der det dette med kosen da vett dokke :P/>/>

 

Blir vel feil å si at det var koselig å "se" deg igjen jess ;)/>/> Skulle jo ønske vi slapp å være her i dette forumet i det hele tatt.

Lot det hangle å gå jeg også etter en vellykket prosess. Og kan egentlig ikke forstå hvorfor når hele meg hadde det så mye bedre med litt mindre polstring.

Men nå legger vi alt dette bak - og ser kun framover. Vi vet vi kan :)/>/>

 

Lykketilklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...