Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Takk for hilsen, Mia

Vi får holde på og holde ut...så kommer vi i mål!

 

Husker du go'følelsen Mia...? Den følelsen av at det går veien, at kroppen spiller på lag, at vi fixer dette. DEN følelsen skal jeg ha på plass igjen, jeg vet det er det som skal til for å ha lyst til å kontrollere matinntak og trim. Den ligger og vingler litt der inne men føler den er på tur. Fader det skal bli godt med en lettere vår, ikke sant :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen husker jeg jess - og den vil jeg også ha tilbake.

 

Det er egentlig ubegripelig at jeg lar alt skure å gå når jeg vet hvor godt det føltes både fysisk og psykisk å være der jeg var for noen år siden.

Så nå må jeg jobbe med det mentale - lage små endringer som jeg kan leve med - men store nok til at vekta går nedover og formen oppover :P/>

 

Denne sommeren vil jeg ha den følelsen på plass :D/>

 

Ønsker oss lykke til ;)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh...deilig å tenke på at kroppen er lettere når det blir sommer. Hvis jeg setter alle kluter til er det mulig å gå ned minst 0,5kg i snitt pr uke- det er 26 uker til 1.juli så da skal det kunne bli noenlunde greit å gå i sommerklær :P

 

Jeg har ikke fått lest igjennom hele tråden din og lurer derfor på hvordan Mia tar grep - igjen? Hva er dine største endringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dens største endringen må komme matveien. Har altfor lett for å dytte innpå - resten :mellow:/>

Og så blir det jo lett noen glass vin fredag og lørdag. Det drar litt for mye opp kalorimessig. Men litt vin vil jeg ha innimellom da:P

Der er planen å ta lure valg. Tenger det jo ikke - men er bare så nydelig med et godt glass rødvin til en god middag. Og det vil jeg fortsatt ha - men enten fredag eller lørdag - og ikke hver helg :lol:/>

 

Og rester de skal kastes - hvis det blir noen.

Liker ikke å kaste mat så har en avtale med mannen i mitt liv om å lage akkurat passe. Vanskelig det der - i alle fall når vi har barn og barnebarn på middag. Men nå er vi begynt å sende restene med de hjem :D/>

 

Elsker brødmat og annen gjærbakst. Nå kjøper vi inn brød - fryser i porsjoner og tar opp etter behov. Og slippe å kaste masse brød.

Jeg lager meg havregrynsgrøt til frokost - har nistepakke med på jobb - og "nyter" et knekkebrød på kvelden.

Så har vi heller en litt "bedre" søndagsfrokost :)/>

 

Trening må jeg komme i gang med.

Har meldt meg på yoga - det trives jeg med. Og så er planen 3 treningsturer i løpet av uka. Kommer også til å melde oss på et treningssenter. Tar et halvt år først for å se det litt an :P/>

 

Så dett er alvor altså Jess :D/>

 

Hva er din plan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Det ser ut som om du har lagt en veldig bra plan. Du har tenkt på mye som jeg vet vil gi resultater :rolleyes:/>

 

Jeg har også maaaange svakheter.

Jeg elsker å lage deilige (kaloririke) middager, blir lykkelig av å trylle frem alskens bakst og særlig gjærbakst. Måltider med god vin gir meg mye glede...og har dessverre lagt seg som et flott spekklag rundt kroppen :o/>

 

Hva er så min plan??? Jeg tenker rett og slett å gå tilbake til god, gammeldags Roede-skole. Har gjort ny energiberegning (som om jeg trengte det etter alle disse årene :lol:/>)

Jeg legger meg strengt på ca 1500 kcal pr dag. Registrerer hver dag nå i starten så kan jeg heller ta det litt mer på feelingen etter hvert.

Jeg har slurvet mye med måltidene de siste årene. Annenhver uke er min mann borte på jobb og da har jeg ofte droppet middager. Resultatet blir at jeg putter i meg masse brød og det jeg ellers finner i skap og kjøleskap. Jeg skal derfor bruke den første tiden til å putte måltidene på plass igjen, 4 måltider hver dag + litt frukt og yoghurt innimellom ved behov.

Jeg skal videre bytte litt matvarer i lettere utgaver slik jeg alltid gjorde før. Skal ha på plass mer grønnsaker og frukt og mindre kaker og fin gjærbakst. Jeg skal bytte noe brød inn i knekkebrød, f.eks til frokost.

Videre satser jeg på å øke vanninntaket noe.

 

Jeg er også glad i vin og har planer om å få plass til noen glass på fredag og lørdag. Jeg er også glad i desserter og skal ha det fast en dag i helgen, det finnes heldigvis mange gode alternativer som ikke er alt for kaloririke. Mine utskeielser siste år har også "gått ut over" mannen min. Han har også lagt på seg, dog mye mindre enn meg. Han er i alle fall interessert i å bli kvitt disse ekstra 5 kiloene før sommeren og det føles greit at vi er sammen om dette. Han ønsker ikke så strengt regime som jeg, men spiser gjerne litt lettere mat og mindre "godis"

 

Det er faktisk deilig å være i gang :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hallo på deg, Mia?

du holder ut, ser jeg. Jeg forholder meg taus, for med meg går det dårlig på alle fronter. Polymialgia, kortison og vonde knær gjør at jeg ikke beveger meg og legger på meg. Har gått opp 12 kg på disse to årene, men jeg lever fortsatt i håpet om at sykdommen brenner ut snart. 

Men jeg sykler litt hver dag her inne i stua...kjedelig, men godt å bli litt andpusten.

ellers er vinteren på sitt værste, mer snø enn på lenge og nå har det regnet og blåst i et par dager. Veiene er stort sett bare igjen, men fryser til om natta??.

så fin denne sida har blitt foresten!! Skal prøve å følge med og oppmuntre deg litt❤️

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dokke:D

Så koselig med livstegn fra deg Sarri - har tenkt masse på deg.

Dumt at du sliter sånn da. Aldri godt når helsa svikter og vi ikke får gjort det vi har lyst til. Håper du føler deg bedre utover våren når sola begynner å varme kropp og sjel;)

Jeg har ikke funnet ut av dette forumet enda. Har hatt en veldig travel periode på jobb og på hjemmefronten også. Men jeg prøver å holde koken med hensyn til slankinga.

Veide meg i dag - og måtte flire litt. På 3 uker har jeg gått ned 900 gram - og det er jo helt etter planen det:P

Finner ikke ut hvor jeg endrer profilen min da. Må nok sjekker ut dette forumet litt .

Men vekt i dag var 83,9 kg - og er egentlig veldig fornøyd med det.

Jess - går det greit med deg?

Jeg har matplanen klar for denne uke - treningsplanen også.

Mannen i mitt liv ville ta kontakt med treningssenteret her og avtale prøvetime. Så satser vi et halvt år og ser hvordan det går.

Holder jo på med yoga - men trenger litt mer styrketrening. Yogaen jeg går på et mye meditasjon og litt strekking. Deilig egentlig - og så får man trent opp litt bevegelighet og balanse - og det trengs:D

Ha ei flott uke da jenter

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mia

Såååå hyggelig å høre at vekta går rette veien. En kilo her og en kilo der blir gode resultater til slutt.

Jeg fokuserer fortsatt på å få ting på plass. Jeg merker at jeg har mye i ryggraden, det handler bare om å holde fokus og få det fram. Jeg skeia skikkelig ut i går kveld. Ble sittende hjemme alene, spiste det jeg fant av snop, rester av kaker ++ Orker ikke bruke negativ energi på dette, det er ille nok at jeg ødela mye av ukas gode innsats. Nå er det bare å se videre fremover. Har gått ned 3,5kg og har en svak følelse av at buksa er bittelitt mindre stram i livet. Velger iallefall å tro det.

Så herlig at mannen din vil trene med deg.

 

Klem fra JESS

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Full stillstand denne uka - ikke bra. Iallefall når jeg vet at stillstanden skyldes et noget høyt inntak av kalorier?

At nøtter er sunt er nok sant. Men ikke i sånne mengder som jeg har kastet i meg. Og boller kommer definitivt ikke under kategorien sunne marvarer - og så med krem? Jeg gremmes!

Men alt er ikke helsort altså. Jeg har begynt å trene styrke - endelig. To treningsøkter i uka a 1 time er en himla god start. Og så blir det to yogatimer i uka også - iallefall fram til påske.

Treningsturene er erstattet med trimsykkel på grunn av denne hersens akillesen. Ingen god erstatning - men må man så må man. Frisk musikk på øret hjelper.

Tror det er aktivitetene som har holdt vekta stabil denne uka - for kostholdet er det ikke?

Nå må jeg endre fokus på maten om vektplanen ikke skal ende i forferdelse - igjen!

-mia52

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening?? det må jeg si! Imponert! Ble du veldig støl??. Trener du i gruppe eller alene, min erfaring er at gruppetime er best. 

Det sto oppslag på mitt trenings-senter om at når en begynte med styrke, så kunne vektnedgang gå litt tregt, for muskler er tyngre enn fett. Men det hørtes jo ut som nøtter og boller med krem var involvert i dette??. Målebånd er også en god hjelp for å se forandring.

jeg sliter på alle fronter, har blitt så tungpustet også, skal til lege til uka. Men han er veldig lite interessert i gamle damers plager. Og en sykdom som kanskje brenner ut uten hans hjelp, er vel ikke så spennende det heller. Hadde jeg ikke hatt min snille søte fysioterapeut så hadde jeg gått helt i kjelleren! Godt med de hjelperne man finner?

Lykke til med trening og sunn mat Mia, heldig du som har en mann som støtter deg, både med mat og trening.

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det tutler seg saaaakte men sikkert nedover. Men forhåpentlig er de varige disse hektoene som forsvinner litt etter litt. Og da skal jeg ikke klage på treghet i systemet:D

Er ikke alltid like strukturert med mat og mengder. Og innimellom går det i kaker og sådant også. Prøver å holde fokus - men ikke alltid like lett nei.

Må komme i gang med oppdatering av dagbok - det hjelper litt å holde fokus.

Har forresten oppdaget at kokosmelk inneholder myyye kalorier. Og den bruker vi mye av. Prøvde med lettere variant - ikke det samme altså;)

Så får heller bruke litt mindre i mine supper.

Men treninga har jeg fått dreisen på:rolleyes:

Nå er det styrketrening 2 timer hver uke - og den kjennes. Tok det litt rolig i begynnelsen - men har allerede økt vektene.

Og så kommer yogatrening i tillegg. Det er medi-yoga - så ikke så store utfordringer. Men gode, lange strekker av muskler og sener - litt meditasjon og gode avspenningsteknikker. Det er faktisk blitt min yndlingstrening. Kjenner  at bevegelighet og balanse er betraktelig bedre.

Nå mangler bare kondisjonstrening. Og når foten kommer seg - og våren er her - da blir det treningsturer. Nå må jeg sykle på treningssykkel - det er jeg ikke særlig glad i:(

Håper det går litt bedre med deg framover nå Sarri. Kanskje det hjelper med vårluft og litt sol - i alle fall på humøret. Og godt du har fysioen da - når legen ikke er helt på lag.

Og du - jeg målte meg i dag. Og det var en god opplevelsen. Hadde faktisk gått inn ganske mange centimeter. Kanskje takket være treninga.

Nå nærmer det seg lunsj - heldigvis.

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vi er allerede kommet godt i gang med april - og våren bare venter på å få sprette fram. Påsken er definitivt over - med alle sine utfordringer og selskapeligheter. Og nå er jeg klar til å ta fatt på ei ny økt med vektreduksjon. Har bevist holdt meg klar vekta etter påske - men i morgen er det ingen bønn.

Har nok ikke vært så påpasselig som jeg skulle, så kjenner det er litt spennende å se resultatet. 

Har satt opp mål og prøver å motivere meg etter beste evne. Nok en gang var jeg inne på tanken om kurs - og nok en gang ble det nedstemt. Mye på grunn av dårlig tilgjennelighet for min hverdag. Og det koster for mye til å bare henge med sånn under halvparten av tida.

Så jeg satser på en vektreduksjon på gjennomsnitt 0,3 kg pr uke. Ligge på rundt 1500 - 1600 kcal og trene.

Styrketrening 2x 1ime i uka. Dette går egentlig på skinner for tida.

Yoga 1x 1,5 time i uka. Dette er blitt min favoritt.

Og så 2x 1 time med kondisjon i uka. Dette har blitt en utfordring på grunn av en vond hæl. Men foten er blitt bedre så håper det fortsetter sånn.

Når jeg oppsummerer dette så er det en ganske moderat plan - og en plan som absolutt burde la seg gjennomføre uten de store omveltninger i livet.

Hjelper å skrive det ned da - får liksom et perspektiv på stoda. Og at dette kan jeg klare.

Vi kjører planen ut i livet. Veiing i morgen?

mia

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt opp - men jammen skal jeg karre meg nedover sakte men sikkert?

Nettopp spist middag som i dag besto av kjøttkaker laget av karbonadedeig, kokte poteter og ertestuing. Elsker ertestuing - og det er jo ikke det sunneste tilbehøret. Men siden dette var rester tatt opp fra fryseren var det akkurat passe porsjon igjen? Så og tilberede akkurat passe porsjoner er cluet for oss som heller spiser opp enn å kaste mat?

Litt avslapping nå og så er det ut og blåse støv av joggeskoa. Været er helt perfekt for en lengre tur - får bare håpe hælen holder.

Kvelden skal tilbringes i godstolen med strikketøyet, en stor kopp te og et stykke rugsprø med philadelfia og pære. Da har jeg inntatt min kvote kalorier for i dag.

-mia

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

God mandagsmorgen alle sammen:D

Ny uke - nye muligheter. Og vekta "raste" ned 0,7 kilo;)

Vel er det på 2 uker - men det er ned 7 hekto:)

Nå gjelder det å holde tunga rett i munnen - fortsette med samme opplegg - og så er jeg under 80 på et blunk....

Et litt langt "blunk" blir det nok - men gram blir til hekto - hekto blir til kilo - og delmålet er i sikte. Med en nedgang på 0,3 kg pr uke er jeg der i begynnelsen av juli.

Utfordringene står riktignok i kø. Men sånn er livet - det må vi lære oss å leve med. Og når den lærdommer er i boks - ja da er jeg overbevist om at vi klarer å holde den vekta vi strever for å oppnå. Og det er jo det som er det store målet.

Treninga er kommet i gjenge. Hælen holder - så nå blir det 2 turer ï uka. Går 6 kilometer på 1 timer - litt under 1 time faktisk de siste turene.

Til helga drar vi opp i snøen. Blir familietur med smått og stort - masse kos, men også gode turer håper jeg.

Og så kommer mai med sine utfordringer. Gleder meg - vi har flere turer på gang. Og jeg skal nyte alle med god samvittighet. Tror det skal gå bra. Med litt planlegging og masse god energi.

Bare til å stå på altså - heia oss:lol:

-mia

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mia

Så herlig å lese at det går rette veien. 2,8 kg så langt er nesten 6 halvkilos melangepakker fordelt rundt på kroppen. Min erfaring fra tidligere er at 5kg utgjør ca en klesstørrelse på meg. Hvis dette stemmer for deg også så er du 2,2 kg unna et nummer mindre i klær.

Jeg er ca i samme løypa. Det har gått veldig fint de siste 2 ukene og totalen hittil er nå på 3,6kg. Ikke veldig mye tatt i betraktning at jeg har brukt hele 2018 på dette. Men...1,4 kg igjen til neste klesstørrelse føles greit. Det er nesten som om jeg kjenner at buksa strammer bittelitt mindre i livet allerede og den følelsen prøver jeg å bite meg fast i.

Utfordringer ja...i går stekte mannen min verdens beste og mest kalori-rike vafler. Og plutselig kjente jeg at jeg faktisk ikke hadde så veldig lyst til å spise mange slike. Akkurat som om jeg kjente snev av den bremsen som tidligere fungerte ganske bra i mange år og jeg måtte virkelig kjenne litt på det.

Jeg tok 2 hjerter, det normale for meg ville være å spise 3 plater. Mannen så på meg med store øyne og lurte på om jeg ikke var helt i form :blink::D

I dag har jeg passet godt på inntaket. Har drukket masse vann, spist knekkebrød med ost + et par appelsiner og god-følelsen sitter i kroppen. Hvis jeg er riktig heldig får jeg mannen min med på en liten gåtur i kveldingen.

I morgen skal jeg på jobb-reise og da skal det definitivt være matpakke med på ferden. Det går alltid galt når sulten tar overhånd, da finner jeg noe spiselig på de mest utenkelige steder :P

Klem fra JESS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt med matpakke Jess. Utrolig hva et hastemåltid kan inneholde - og hvor ukritisk man kan bli i de valga man tar da?

Og imponerende bra jobba med de vaflene. Viser at man kan begrense seg. Har liksom vært alt eller ingenting her i gården - og da mest alt i den senere tid. 

Tror vi har mye å hente der?

Jeg sliter med å få i meg nok vann. Det har alltid vært et punkt jeg må jobbe med. 

Var en god dag sånn matmessig i går. Ble ingen trening da. Vi dro på et hagesenter for å handle litt planter og gjødsel. Så nå har plenen fått god næring - og vi må belage oss på masse plenklipping denne sommeren?

Nå har vi akkurat kommet hjem fra ei god økt styrke - og så blir det yoga i kveld.

Jeg har fri i dag og hadde planlagt ei ryddeøkt i hagen. Men det er pisseregn her - så det frister ikke. Får finne på noe innomhus da?

Meny er planlagt - og den planen skal holdes☺️

-mia

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått helg. Håper du klarte å følge planen din:)

Jeg sliter også med å drikke nok vann. Har konkludert med at lunkent vann og kullsyreholdig vann er enklest å få ned. Jeg tenker også at 1L er ok...så får resten være bonus. Bedre å være fornøyd enn aldri å nå mitt mål?

Jeg er inne i en god steam. Har tenkt mye på hva som gjør at det går bra og blir ikke klok på hva som er svaret. Det sitter i hodet og når jeg er "på" er alt veldig lett. Problemet er at den på-bryteren er ustabil?

 

Nyter iallefall følelsen av at buksa strammer litt mindre. Kan kjenne antydning til bedre plass inni klærne ?

 

Klem fra Jess

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på dere, Mia og Jess!

jeg får bare være heiagjeng så lenge, jeg går egentlig på slankediett jeg også, men med så mye kortison, så blir det for å ikke gå ytterligere opp?. Jeg har igjen mått gå opp i dose, og da legger jeg på meg, men tror det har gått bra denne gangen.

jeg skal på korttidsopphold på revmatisme -sykehus på Lillehammer og 

et av temaene er kosthold. Håper det kan gi meg litt opplysning om sykdommen og medisiner. 

Lykke til dere to, jeg følger med dere.

klem fra Sarri❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jaha - da viste vekta i går 82,1 kilo. 

Det er et resultat av for høyt inntak og for lite bevegelse - sånn går det da?

Har hatt ei langhelg på hotell med fem--retters med dertilhørende viner i 2 dager. Dårlig for vekta - men du verden for en opplevelse?

Nå må jeg nullstille - nyte gode og sunne måltider og trene som bare det?

Så langt - så bra?

Kondisjon i går - styrke i dag + masse hagearbeid i nydelig sommervær. Må innrømme en liten ispinne i dag - ellers supersunt.

Og jeg er ved godt mot. Tar tid dette - men ned skal jeg!!

Lykke til med oppholdet Sarri. Håper du får masse positiv input - og gode kostholdsråd mottas med takk?

Ønsker alle en flott 17. mai - lov å kose seg litt da. Og så kommer jo pinsen hakk i hel. Utfordringene tar vi på strak arm dere?

- mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke så verst det, etter hotell-opphold.?

enten du tror det eller ei, så har jeg helt mistet matlyst og har gått ned to kilo!! Men det går nok over.

den viktigste lærdommen om kosthold var: Spis MAT. Fire ganger om dagen. Så får en velge hva og hvor mye. Hvis en unngår hvitt sukker så gjør en mye godt for både vekta og kroppen. Og spis grovt og mye grønnsaker og fisk, helst tre ganger i uka. Så enkelt og så vanskelig. Detter er jo ikke noe nytt??

ellers har jeg hatt fem dager uten smerter, men det gikk også over. Men kanskje det er tegn på at sykdommen begynner å brenne ut, jeg lever i håpet, hvertfall godt med en pustepause fra det vonde.

Vi har nydelig sommer her om dagen, i varmeste laget faktisk. 25 i skyggen er mye i mai, kanskje det er nå sommeren er her?

ha en fin 17. Mai??????

Klem fra Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

God mandagsmorgen damer:D

Det er sommer - det er ferie og vekta får leve sitt eget liv.

Har hatt ei uke ferie - og det viser jo igjen på vekta. Men skitt au - det var ikke så hakkande gale:)

Ellers har ukene bestått av et utrolig flott sommervær - du verden. Kan ikke huske vi har hatt en så lang og stabil periode med varme.

Men i dag kom regnet gitt. Og vi trenger vel litt rotbløyta nå - veldig tørt i hagen.

Er tilbake på jobb - og må vente til siste uka av august før vi setter kursen sørover igjen.

Så da er vekta funnet fram - meny er satt opp og handleliste behørig skrevet. Da står det kun igjen å følge opp de gode intensjonene;)

Skal prøve å holde stabil vekt i sommer. Spise masse salat og fisk - og litt kos innimellom. Trening må jo også til. Vi har hatt et halvt år medlemskap på treningsstudio. Det går ut nå i juli. Skal fortsette - men venter med nytt medlemskap til oktober. Nå vil jeg heller jobbe i hagen - god trim det også. Vi har stooor hage:P

Stikker sikkert innom sånn dann og vann - men ikke noe fast. Men veie meg skal jeg altså:)

Ha en flott sommer - og ikke glem å nyte de flotte dagene da!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎05‎.‎2018 den 10.39, Sarri skrev:

Det var vel ikke så verst det, etter hotell-opphold.?

enten du tror det eller ei, så har jeg helt mistet matlyst og har gått ned to kilo!! Men det går nok over.

den viktigste lærdommen om kosthold var: Spis MAT. Fire ganger om dagen. Så får en velge hva og hvor mye. Hvis en unngår hvitt sukker så gjør en mye godt for både vekta og kroppen. Og spis grovt og mye grønnsaker og fisk, helst tre ganger i uka. Så enkelt og så vanskelig. Detter er jo ikke noe nytt??

ellers har jeg hatt fem dager uten smerter, men det gikk også over. Men kanskje det er tegn på at sykdommen begynner å brenne ut, jeg lever i håpet, hvertfall godt med en pustepause fra det vonde.

Vi har nydelig sommer her om dagen, i varmeste laget faktisk. 25 i skyggen er mye i mai, kanskje det er nå sommeren er her?

ha en fin 17. Mai??????

Klem fra Sarri

Heisann Sarri

Hvordan går det?

Nei - det er vel ikke noe nytt og revolusjonerende innen kostholdsveiledning. Vi kan det meste der - i teorien;)

Sukker skal man jo holde seg mest mulig unna - og grovt og grønnsaker er bra. Vi får prøve å balansere så godt vi kan.

Håper du har hatt noen gode dager innimellom - godt med en pustepause fra smertene.

Har jo hatt en utrolig flott sommer hittil vi også - kan ikke huske så stabilt sommervær på disse kanter. Men i dag kom regnet - sikkert til glede for mange det også. For det er utrolig tørt - ser det godt i hagen. Må ut og vanne hver kveld.

Håper du får en fin sommer - mest mulig smertefri.

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - dette går jo bra:D

Ned 0,6 kg er jeg strålende fornøyd med.

Har vært noen utskeielser i matveien. Men har holdt meg klar sjokolade og kaker - til i går. Da var det bursdagsfeiring - og kakene fristet. Hadde heldigvis spist middag i forkant - så det gikk bra å begrense seg:P

Blir lite og ingen notering i dagboka - tar litt for mye tid. Begynner så godt på mandag  - holder tirsdag også som regel. Onsdag er det full stopp:o

Men meny blir planlagt - og det er egentlig en god hjelp. Da vet vi hva som skal handles inn, og  holder oss til kjøreplanen.

Enda viktigere er å lage akkurat passe mengde. Da slipper jeg å spise opp resten. For man kaster jo ikke mat må vite;)

Farlig for livvidden det der med rester.

Trening er blitt en del av kvardagen. To dager på treningsstudio med styrketrening. Føler jeg ikke så veldig mye sterkere. Men ser jeg har økt belastningen fra vi startet opp dette prosjektet. Så da har det vel kanskje ikke vært bortkastet allikevel:P

Nå er det kondisjonstreningen som vi ikke fungerer helt. Klarer ikke å presse inn alt - så da har vi prioritert hagen. Får ta et problem om gangen.

Har ikke så store ambisjoner om stor vektnedgang i sommer. Men du verden hvor morro det hadde vært å se vekt tippe under 80!!

-mia

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det opp en hel halv kilo - ikke så moro å sette inn det tallet i oppdateringen nei. Men sånn er nå stoda akkurat i dag.

Har ikke mistet motet altså - blir bare ørlite frustrert når det helst skal gå andre veien. Men man får fortsette med sin nye livstil -  og så går det nedover igjen.

Hatt ei utrolig koselig helg da - med masse god mat og god drikke. Gjester - 4-retters med viner til på lørdag. Og familien på grillfeste i går. Og maten var ikke av det magreste slaget akkurat. Og der ligger  nok grunnen til oppgangen.

Men da er det bare å komme seg tilbake til kvardagen da. I dag blir det fiskesuppe med laks - uten brød til.

Vi følger våre nye treningsvaner - og denne uka skal vi legge inn i alle fall ei langøkt med kondisjonstrening. Blir tur i marka - og det gleder jeg meg til faktisk. Altfor lenge siden vi har tatt sånne turer.

Vel - da satser jeg videre jeg. Fort opp/fort ned tenker jeg - og håper det stemmer. Skal i alle fall inn på riktig spor igjen.

Stå på damer - et feilsteg og to skal ikke få ødelegge for gode intensjoner heller.....

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...