Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

En grå og våt dag i dag. Frister ikke til tur, så i dag tenker jeg å svinge støvkosten over heimen. Trim det og, blir iallefall svett🤣

Kjempekoselig kveld i går med nydelig tapas - og rødvin. Har estimert sånn noenlunde inntak i dagboka. Tror jeg forbigår det i stillhet. Men det står nå der til skrekk og advarsel😜

i dag har jeg tenkt å lage linsesuppe med grønnsaker og tomat til middag. Har laget den før - en god og mettende middag. Iallefall for meg som elsker supper😊

Skal jammen prøve meg på den blomkålrisen jess - og jeg har masse lyr i fryseren. Så der har jeg et nytt middagsforslag.

Har kjøpt en ny sort knekkebrød. Dette skal prøves i kveld med mager skinkeost og paprika. Kanskje det blir den nye favoritten😀

Så får vi gjøre en herderlig innsats for å få kontroll på kveldene jess👍
 

Fine dag fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mia52 skrev:

En grå og våt dag i dag. Frister ikke til tur, så i dag tenker jeg å svinge støvkosten over heimen. Trim det og, blir iallefall svett🤣

Kjempekoselig kveld i går med nydelig tapas - og rødvin. Har estimert sånn noenlunde inntak i dagboka. Tror jeg forbigår det i stillhet. Men det står nå der til skrekk og advarsel😜

i dag har jeg tenkt å lage linsesuppe med grønnsaker og tomat til middag. Har laget den før - en god og mettende middag. Iallefall for meg som elsker supper😊

Skal jammen prøve meg på den blomkålrisen jess - og jeg har masse lyr i fryseren. Så der har jeg et nytt middagsforslag.

Har kjøpt en ny sort knekkebrød. Dette skal prøves i kveld med mager skinkeost og paprika. Kanskje det blir den nye favoritten😀

Så får vi gjøre en herderlig innsats for å få kontroll på kveldene jess👍
 

Fine dag fra mia

Takk Mia😊

Ps.jeg marinerte fisken i saft av en halv appelsin, 1ss olje, 1 fedd hvitløk, 1ts salt og 1ts karry. Lot de frosne fiskestykkene tine i dette, ca 20 min i ovn. Namm!

Passer også med en ovnsbakt, krydret tomat til. 

Klem fra Jess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen der ute😀

En rolig morgen i heimen med havregrynsgrøt og en raus kopp te - deilig😁

Grått i dag også - og i dag blir det dugnad hos min mor. 
Fikk sjaina opp heimen i går - og jammen ble det en rask timestur med motbakker også. Alt i alt en supersunn dag🤣

I dag blir det reker naturell  til middag. Lørdag har jeg planlagt breiflabb og søndag har vi invitert gjester på salt kjøtt og erter. Aldeles ikke slankemat den søndagsmiddagen, så da gjelder det å begrense inntaket😉

Gleder meg til å prøve den fiskeretten jess - den kommer nok på middagsplanen neste uke. Takk for tips med marinering👍
Prøver å sette opp ukesmeny på søndagen. Synes det er lettere å holde fokus når jeg har en plan. Egentlig synes jeg det lunsjmåltidet er vanskeligere å komme gjennom med æren i behold. Elsker brød - og kan lett overspise der😆

Vel - dagen i dag er planlagt. Og den skal jeg holde👍
 

Nyt dagen - den kommer ikke i reprise😊

- mia

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld - og tid for litt oppsummering av helga.

Tross gode fortsetter har det blitt en litt rotete helg sånn matmessig. Fredagen kan godkjennes, lørdagen ble det inntatt i overkant både til lunsj og middag. Og noe innimellom også for å være ærlig😆

I dag var det salt kjøtt og erter til middag - og kake til kaffen - ikke bra i det hele tatt. Nå har jeg satt punktum for helgas utskeielser, og planlegger neste ukes meny. Nå er jeg ferdig med rotete matinntak - neste uke blir sunn og aktiv - garantert😉

Trener på å bli flinkere til å sette punktum etter utskeielser. Man trenger jo ikke spise hele kaka om man har tatt et stykke for mye🤣 Litt sånn at har jeg først skeiet ut kan jeg like godt fortsette. Dette må jeg bli flinkere til - å sette punktum altså😜

Vel - knekkebrød med magerost og te = kveldsmat😀

Nyt søndagskvelden😊

-mia

 


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i går - ned 0,3 kg, og jeg nærmer meg «stygt» mitt første delmål på 81 kilo. Vekt nå er 81,3😁

Starter uka med friskt mot - og satser på å kunne logge under 81 neste uke👍

Ellers er uka full-booka med avtaler både i dag og i morgen, men helga står åpen enn så lenge. Ganske grått her i dag. Men først skal jeg bevilge meg fotpleie og etterpå har jeg avtalt å treffe ei venninne - og det lyser opp dagen😊 Er man pensjonist så er man pensjonist - og da kan man nyte kvardagen til sånne aktiviteter😉

Var forresten på handletur i går - kjøpte nye jeans. Og den er str 40! Var god strech i den da😜

Ta sunne valg og nyt dagen😊

-mia

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg - og jeg sitter å planlegger helgas meny😊

I dag blir det grilla lammekoteletter med gresk salat og tzatziki - og den er grei - ikke optimal, men grei - kalorimessig. Har tenkt å unne meg et par glass vin til da😆

I morgen blir det noe med svinefilet - har ikke helt landa der enda, men finner nok et eller annet godt😀 Min mor kommer til middag - og etterpå blir det bursdagsfeiring av datter og barnebarn. Kaker i fleng tenker jeg,  så da gjelder det å være passe mett så en ikke ramler fullstendig oppi kakefatene🤣

Ellers blir helga av det rolige slaget. Blir litt jobbing på naust - isolering av vegger - veldig god på det😀 Så det blir dagens trim.

Håper det blir tid til en god søndagstur - og så har jeg ei god bok som ligger klar, bare for fornøyelsens skyld. Og når det gjelder lesing har jeg litt jobb å gjøre. Prøver å få underbevissheten med på at lesing=en raus kopp te, og ikke sjokolade og kaffe😜

Jaja, man har sine små og store utfordringer i kvardagen😉

God helg fra mia

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god morgen der ute😀

Veiedag - og det ble ned 0,7 kg. Nå viser vekta 80,6, og jeg er under 81 - hurra👍 Da har jeg skiftet BMI fra fedme til overvekt - utrolig deilig. Man må nyte de små seire😆

Mitt neste lille delmål er 76. Setter ingen tidsfrist - men med en halv kilo i gjennomsnitt klarer jeg det i løpet av mars.

Fikk meg en lang trilletur med litla barnebarnet i går. Ble effektiv gåing i 1,5 tlme, gjennomsnitt fart 5,7 km/t - i silregn🤣 Bestemte meg der og da for å investere  i nytt regntøy😉

Mandag er det suppemiddag her i huset. Ble kremet blomkålsuppe med sprøstekt spekeskinke og grove rundstykker. I dag blir det etellerannet med kylling, og masse salat. Skal ha klubb - så kake blir det også. Rester skal rett i fryseboksen😊

Ser ut til å bli en finfin dag her i dag, sola er kommet opp og vi har 0,4 grader. Så det er nok glatte veier på morgenkvisten, spesielt etter alt regnet i går. Er ikke glad i treningsturer på glatte veier, livredd for å brekke noe😜 Blir nok førbart bare sola får jobba litt😀

Super dag ønsker fra mia

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese om deg, Mia. Jeg får så innmari lyst til å henge meg på og det er veldig motiverende. Du minnet meg også på om BMI og jeg måtte sjekke (visste det egentlig😂) at mitt skille mellom fedme og overvekt går mellom 88 og 89 kg. Det vil si at jeg er der om vel 4 kg ned og jeg tenker at det skal bli mitt neste mål! Bort med fedme😋

 

Så flink du er til å trimme, stor fart i lang tid i silregn. Respekt!!!

 

Ha en fortsatt fin og sunn uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsen jess😊

Har hatt mål om å komme under 30 på BMI skalaen lenge - og nå er jeg der gitt😀 Neste mål er 73 - da er jeg på lettere overvekt iflg Roede😆 Og da skal jeg ta en skikkelig vurdering om jeg virkelig trenger å gå mer ned. Tror det kan være min trivselsvekt - trivdes iallefall veldig godt der sist jeg kom så langt ned🤣 Og da kommer jo den store styrkeprøven - nemlig å bli der😉

Jaja - først ned....

Travel dag - ingen trening, men husvask hos min mor. Tar det som dagens trim jeg. 
Laget linsesuppe til middag - mettende og godt. Er veldig glad i supper. Putter oppi det meste, bruker masse linser og bønner, hermetiske tomater og de litt slitne grønnsakene fra grønnsakskuffa - og godt blir det. 
 

Nå nyter jeg freden og roen i godstolen. Og her skal jeg bli helt uten dårlig samvittighet, fordi jeg fortjener det. Strikketøy og bok innen rekkevidde - og om litt skal jeg bevilge meg en kopp te og et rugsprø med magerost😊

Så nyt kvelden folkens👍
-mia

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Herlig å se at det kryper nedover. Veldig greit at du setter ditt eget mål. Lett overvekt er helt greit helsemessig. Det er enklere å holde vekta når man ikke er sylfide og det kan ofte være penere også- på velvoksne damer. Dengang da karret jeg meg ned til 71 før jeg landet på 73. Min grense for normalvektig går på rett under 73 og da jeg var 71 fikk jeg spørsmål om jeg var syk. Kroppen var vel grei nok, men fjeset ble litt smalt og rosin-aktig😂 Jeg skal derfor ikke under 73 igjen. Nå gjelder det bare å komme dit. 

Du frister meg til å prøve linsesuppe, det hadde jeg helt glemt bort. Har du noen tips el oppskrifter å dele?

Ha en fin kveld i godstolen, klem fra JESS😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen folkens😀

Da var helga overstått - og vi besteforeldre er såre fornøyd med vel utført oppdrag😊 
Har hatt to små barnebarn - ein på 3 år og ei på 10 måneder - på overnatting. Det ble ei travel, men utrulig koselige helg. Ingenting er bedre enn små barnearmer rundt halsen en tidlig morgen🥰

Men må jo innrømme det var deilig å synke ned i godstolen i går kveld. Jammen godt me hadde småbarn når me va unge og spreke😆

Matstellet har vært - barnevennlig! Treåringen ønsket seg pannekaker med bacon til middag på lørdag - og da ble det sånn😜 Og så kjøttkaker i går - med ertestuing laget av mannen i huset. Den inneholdt godt med smør kan du si. Jaja, va kjempegoe da🤣

Og dessert ble det også.

Nå e det kvardag - og eg må sei eg e spente på vekta i morgen. 

Men spist er spist - sette punktum nå og fortsette mitt sunne liv. Blir tomatsuppe med egg i dag - oppskrift hos Roede.

Denne ukas utfordring blir min mors 90-årsdag. Blir feiret med åpent hus på tirsdag og fest med familien på lørdag. Det blir kaker - min store svakhet. Så da gjelder det å ha tunga rett i munnen å styre klar fristelsene. 
Rapport kommer😁

Jess - linsesuppe fra oppskrift hos Roede. Jeg bruker å ha oppi litt mer grønnsaker som selleri og pastinakk. Og så kjøre jeg den glatt før linsene. Og smaker til med litt sriracha saus om jeg syns den blir litt tam😆 Rundstykker til - uten smør ( vanskelig!)

 

Fine dag te dokke fra mia

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt en deilig helg. Hvis vi skeier ut er det viktig å bare sette strek, ikke noe mer å tenke på- ny uke nå🙂

Min erfaring er at det er enklere å komme igjennom sånne fristelser/feiringer hvis du bestemmer deg på forhånd for hvor mye kake du skal spise. I den tiden jeg var slank pleide jeg å tenke at et lite stykke har samme smak som et stort, jeg pleide også å spise med den minste teskjeen jeg kunne finne. Jeg passet også på at jeg alltid spiste noe sunt/lett før fest & feiringer- da hadde jeg mer kontroll på apetitten. Tenk at jeg selv har glemt alt dette de siste årene😱 Nå kommer heldigvis gode vaner sigende sakte frem igjen. 

I dag blir det shopping i linse&kikerteravdelingen😊

Ønsker deg en fin uke og lykke til med veiingen i morgen!😊

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, jess skrev:

Høres ut som om du har hatt en deilig helg. Hvis vi skeier ut er det viktig å bare sette strek, ikke noe mer å tenke på- ny uke nå🙂

Min erfaring er at det er enklere å komme igjennom sånne fristelser/feiringer hvis du bestemmer deg på forhånd for hvor mye kake du skal spise. I den tiden jeg var slank pleide jeg å tenke at et lite stykke har samme smak som et stort, jeg pleide også å spise med den minste teskjeen jeg kunne finne. Jeg passet også på at jeg alltid spiste noe sunt/lett før fest & feiringer- da hadde jeg mer kontroll på apetitten. Tenk at jeg selv har glemt alt dette de siste årene😱 Nå kommer heldigvis gode vaner sigende sakte frem igjen. 

I dag blir det shopping i linse&kikerteravdelingen😊

Ønsker deg en fin uke og lykke til med veiingen i morgen!😊

Klem fra JESS

Takk for det jess - og lykke te hos deg og😉

Har nå hatt en alvorlig prat med meg sjøl - og blitt enige om å kosa meg med et stk kake, uten dårlig samvittighet😜 Og så regne eg med at det blir såpass travelt med servering og oppvask og kaffekoking at eg ikkje får tid te mer🤣

Lykke te med linseshopping👍
 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen😊

Dårlig resultat på vekta i dag, irriterende, men ikke uventet. Det er irriterende at en hele tiden skal måtte ta av de samme hektoene. Skal prøve å unngå det framover.

Opp 400 gram - vekt nå 81,0 kg. Ligger under fedme på BMI’en da😊

Nå er frokost fortært - havregrynsgrøt med kruskakli og rosiner. Og så er det full fart for å gjøre klart til 90 års dagen. Har lovet meg selv et kakestykke - det løftet må jeg klare. Iallefall om jeg skal videre nedover på vekta. Og det skal jeg jo😆

Fine dag te dokke fra mia

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mia52 skrev:

Kjenner godt den følelsen, faktisk ganske irriterende😑 Kanskje du kan bruke den følelsen til å bli litt fandenivoldsk..."nuh altså!" ?

Lurt av deg å planlegge inn litt kake. Det er bedre enn å sprekke og få dårlig samvittighet. Kos deg med bursdag og kake, ...så logger du inn ned-vekt neste uke🙂

Min havregrøt spises ofte med blåbær. 100gr singelfrosne blåbær i fatet, tiner når jeg tømmer grøten over. Jeg bruker også kli i min grøt for å gi magen mer å jobbe med.

Ønsker deg en fin uke😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm!! Der gikk det.

jeg har funnet metoden til å tape vekt: ta en stor operasjon, spis smertestillende, bli kvalm og svimmel. Minus tre kg på to uker😬😬

jeg har vært så dårlig, tåler ikke medisiner med morfin. Jeg begynner å komme meg, men matlysten er ikke tilbake. Jeg får ta det som gratis slanking.

Ellers gikk operasjonen bra og kneet virker, men sååå smertefullt !!

Mia, så flink du er, du er inne i en god flyt tror jeg. Prøv å spise litt mindre to dager før det store selskapet, det sa en ernæringsfysiolog til meg. Lettere å ta det på forhånd 

ha en fin uke, nå kanskje jeg er inne i det gode selskap igjen. Da vil du høre fra meg.

Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sarri skrev:

Prøver or tredje gang å skrive til dere, Mia og Jess.

jeg følger med og heier på dere, men får ikke publisert.

Så hyggelig, Sarri. Bare heng deg på så heier vi på hverandre😊

Håper du blir fort rask og fin igjen etter operasjonen! Tror jeg foretrekker den lange, treige veien foran det du har vært utsatt for😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sarri skrev:

Hmm!! Der gikk det.

jeg har funnet metoden til å tape vekt: ta en stor operasjon, spis smertestillende, bli kvalm og svimmel. Minus tre kg på to uker😬😬

jeg har vært så dårlig, tåler ikke medisiner med morfin. Jeg begynner å komme meg, men matlysten er ikke tilbake. Jeg får ta det som gratis slanking.

Ellers gikk operasjonen bra og kneet virker, men sååå smertefullt !!

Mia, så flink du er, du er inne i en god flyt tror jeg. Prøv å spise litt mindre to dager før det store selskapet, det sa en ernæringsfysiolog til meg. Lettere å ta det på forhånd 

ha en fin uke, nå kanskje jeg er inne i det gode selskap igjen. Da vil du høre fra meg.

Sarri.

Hei Sarri

Jammen godt å høre fra deg - har vært så spent på hvordan det har gått.

Godt operasjonen gikk bra. Og så satser vi på at smertene avtar sakte men sikker etterhvert. Og bare tenk på hvor sprek du blir til sommeren med et kne som virker😀

Jeg tror også jeg velger min veg nedover - og foreløbig  er jeg ved godt mot, tross oppgang sist. Selve selskapet tror jeg kommer til å gå greit matmessig. Blir full fres med organisering og styring. Det er etterpå - med restene - jeg må sette inn støtet😆 Spesielt kakerestene....

Skal ned på neste veiing - så alle som kommer med kake får ta restene med seg hjem🤣

Det er bare å henge seg på Sarri - spesielt nå når du får litt ekstra drahjelp👍
Heierpådegklem fra mia

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen😀

Morgen med havregrøt og grønn te, sitte og se ut på verden og bare nyte😊

Det er fredag, blir full fres med organisering av stor feiring i morgen. Fikk dekket border og organisert bordplassering i går, mat er bestilt og kaker bakt. I dag har jeg ansvar for blomsteroppsatser. Det er bare kos - iallefall når jeg har god tid😉

Så nå holder jeg på å sette opp en matplan for meg selv. Middagen går fint - og så jeg skal bevilge meg et kakestykke. Det skal nytes - leenge😆

Gikk veldig fint på tirsdag. Koste meg med et kakestykke da også - men bare ett👍 Kjente faktisk at det var nok. Tror det er lurt å tenke over hva en kan nyte, og unner seg litt uten dårlig samvittighet. 
 

Men først kommer fredagen. Blir en god biff i dag - med båtstekte poteter og masse grønnsaker -  oog et glass rødvin til. Tar en salat til lunsj - mettende og magert.

Søndag er litt på vent. Får se om det blir restemiddag fra lørdagen😁

Ellers blir det breiflabb bakt i ovn med masse grønnsaker, og litt tomatpesto.

God plan - da kommer det vanskelige - å overholde den. Men det skal og må jeg klare Om jeg skal komme meg nedover på vekta. Og 7- tallet blinker forlokkende rett der framme😁

Nyta dagen og helgå

- mia

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke mia!!!👍👍Herlig å lese at det går bra og at du nærmer deg et nytt tall. 

Jeg er også glad i å kose meg med god mat og rødvin, så her er jeg på stadig jakt etter smarte løsninger. I "gode, gamle dager" pleide jeg å tenke at jeg skulle tjene de inn på forhånd ved å legge inn trim/tur og spise veldig kcal-lett dagen før el samme dag. Og at jeg alltid skulle kose meg og nyte det gode. Hvis det ble for mye den dagen så gikk det likevel fint så lenge jeg holdt noenlunde grei kurs resten av uka. Det gikk bra helt til jeg plutselig gav f..i alt og bare fant trøst i mat, kaker og potetgull nårsomhelst. Jeg skal tilbake til noe av dette tenkesettet, for jeg ønsker å kunne kose meg og slippe følelsen av å være på evig slanking. Men først må jeg i mål.

Ser at du har en fin plan og hører gjerne hvordan helga har gått😋

Gleder meg til 7tallet blinker...foreløpig er det 8tallet som blinker hos meh men det kommer stadig nærmere. 

Fortsatt god helg😊😊

Klem fra Jess 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen folkens😀

Nyte min morgenkopp med te - ruskevær i dag også😆

Helga vel overstått - og den gikk over all forventning. Vellukka 90 års dag - koselig å samle familien. Blir ikke så ofte lenger at vi klarer å samle alle. Har jo noe å si med plass når man etterhvert blir så mange😜

Maten gikk forholdsvis greit. Fikk ikke tid til å sitte i ro og nyte så lenge av gangen - måtte jo passe på at alle hadde det de trengte. Men klarte å få i meg to kakestykker. Til mitt forsvar var de ørsmå🤣

Var ganske utslitt da vi kom hjem - og sa ble det et par glass rødvin fir å avslutta en vellykke ettermiddag/kveld😉

Fikk rydda mesteparten på lørdag. Søndagen ble brukt til fordeling av mat og kakerester. Fikk lokka alt inn på andre,  så da slapp jeg å ha fristelser her i huset😀

Tomatsuppe med egg til middag i går + rundstykker UTEN smør. Dette må jeg lære meg - trenger ikke smør ( men det er bedre da!!).

Lang treningstur ble det også - nesten 2 timer i fint driv med barnevogn😉

Og vekta i dag viste 78,9 kilo - hipp hipp😊 Godt jobba mia - og klapp på skuldra for den👍

Nå gjelder det å ha en god plan for resten av uka - og ikke minst helga. Da blir det kosetur med overnatting på hotell fra fredag til søndag - god mat og drikke med gode venner. Den blir vanskelig å komme ut av med æren i behold😁
Men slagplan skal legges.

Nyte dagen - den kommer ikke i reprise❤️
-mia

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg imponert, og veldig glad på dine vegne. Dette naila du! Ser ut som om det fungerte fint med å ha en plan...og tur hjelper også godt.

Rundstykker med smør, potetmos med smør, kålrabistappe med smør, eggesmør, smelta smør på fisk osv....dette er litt av utfordringen her i huset fordi det er så godt. Mannen er ekstremt glad i smør og jeg har også laget meg dårlige smørvaner. I dag spiste vi kålrabistappe helt uten smør, med masse pepper, litt salt og muskat og en potet oppi. Det ble ganske godt og vi var enige om at det noen ganger holder med ganske godt. Alt må ikke være himmelsk😂

Ønsker deg en god uke, mia😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det mandag😉

Hatt ei utruligt koselige helg - med møøøje god mat og drikke, masse latter og gode samtaler. Så jeg «sparer» veiinga til i morgen😜 Men lover å gå på vekta da, og å rapportere. Var jo så oppløfta sist veiedag - ikke så sikker på denne nei. Og er det noe jeg er sikker på er det at sånne dager og helger vil komme med jevne og ujevne mellomrom. Da gjelder det å klare å sette punktum, og fortsette med sine sunne vaner som om ingenting har skjedd😆 Det er nøkkelen til et varig resultat - og kunne ta seg inn igjen før det går altfor langt. Og det øver jeg på nå😉

Og så øver jeg på at man ikke trenger spise altfor kaloririkt i kvardagen jeg også jess. At ganske godt  duger. Kan jo lage utroligt mye godt uten den smørklatten. Og det er jo kvardager det er mest av😊 

Nå blir det handletur - og blomkålsuppe til middag😊

- mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen😁

Lovet jo å komme innom å rapportere vekt etter forrige helgs utskeielser - og plutseligt har det vært enda ei helg🤣 Du verden så tidå fyke. Trudde eg sko ha allverdens tid som pensjonist. Nå lure eg på koss eg fekk tid te å gå på jobb😆

Vel - vekta forrige tirsdag var begredelige - 79,7 kilo. Og den er ikke stort bedre denne tirsdagen - 79,5☹️ Og jeg som var så stolt av 78-tallet😔
Det har vært ei rar uke matmessig. Har ikke spist gotteri og sådanne saker, men altfor store og energitette måltider - og mellommåltider🤪 Og det kan man ikke når man vil miste kilo.

Veldig godt der og da med den maten. Men må si jeg følte ikke godt. En ting er dårlig samvittighet ( selvom jeg har «parkert» den samvittigheten!), en annen ting er at hele kroppen var i ulage. 
Nå håper jeg å kunne fortsette med de sunne vanene - og jobbe meg videre nedover mot 75-tallet.

Fiskegrateng etter oppskrift hos GR står på menyen i dag. Ei stor kanne med sitronvann står  på kjøkkenbenken. Rugsprø og magerost er handlet inn + masse frukt og grønnsaker. Nå er det alvor🤨

Håper det har gått veien for dokke andre. Og har det vore litt trøblete får me bretta opp armane og starta på nytt👍
 

Lykketilklem fra mia

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...