Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Har ikke hatt tilgang på forumet de siste ukene jeg😜

Sendte mail til Roede og fikk til svar at det var noen sertifikater som ikke var i orden. Men plutselig kom jeg inn igjen i dag😁 Andre som har hatt problem?

Alt det andre har funger da - så har kunnet registrere både mat og trening. Kan ikke si jeg har vært noe flittig å registrere da. Og det går jo utover vekta. Den har vandret både opp og ned disse siste ukene. Og det henger nok sammen med matinntaket🤨

I dag stoppa vekta på 79,2, så da kan jeg snart se 78 tallet - igjen......

Ellers er det en litt uvirkelig situasjon som har rammet oss. Lurer på hvordan verden vil se ut når dette virusutbruddet trekker seg tilbake🤪

Personlig er ikke vi direkte rammet av alle restriksjoner. Vi forholder oss til anbefalinger fra myndighetene, og prøver å leve så normalt som mulig. Må jo prøve å holde oss friske og oppegåede da så vi kan  hjelpe en gammel mor. Litt bekymra for henne -  er jo i risikogruppen hun. Alle dagtilbud er stengt ned - så det blir litt ekstra der i disse tider. Men bevares - det er det minste vi kan gjøre.

Og jeg merker at det er lett å skli ut matmessig med endra rutiner. Så nå må jeg komme på banen igjen - skulle så gjerne kommet ned til 75 før sommeren.
 

Stå på alle sammen - så jobber vi oss nedover sakte men sikkert👍
 

- mia

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen godtfolk😀

Ny dag og nye muligheter i en verden i full endring😳

Prøver å få til en mest mulig normal dagsrytme angående mat og trening. Kjenner at jeg ikke er noe flink til å takle forandringer i planer når det kommer til inntak av mat. Planene er der bevares, jeg er superflink til å sette opp plan og lister - dessverre er jeg ikke like flink til å gjennomføre de😫

Så det øver jeg på nå😜

Har gått over all forventning så langt denne uka - selv med sjokoladeskåla stående fristende nær. Var en klok dame som en gang sa til meg at når du klarer å unngå å falle for disse fristelsene det er da du går ned i vekt. Så nå er det blitt mitt mantra; klarer du å unngå å falle for denne fristelsen da går du ned👍
 

Hot kyllingsuppe - oppskrift fra Roede - er planlagt middag i dag.

På treningsfronten har jeg allerede utført 20 minutter med styrke. Høres kanskje ikke så imponerende ut, men prøver å gjennomføre dette 4 ganger i uka. Og med min fortid på styrketreningsiden er det imponerende😆

Og så blir det 1 times rask gange i kupert terreng. Nå når jeg kan gå på dagtid har jeg mange fine og utfordrende løyper å benytte😊

Så du ser - planen er der🤗 Nå gjelder det å gjennomføre......

Stå på folkens - vi skal komme styrket ut av dette!!
 

Oppmuntringsklem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid det går etter boka, men man får gjøre så godt man kan😉

Ble ikke så hakkande gal denne helga, men har blitt litt i overkant. Iallefall når man tar vinglassa med i beregningen ( og det må man jo)🤣

Og så gikk jeg på en smell i går - med nybakte hveteboller og krem. Hadde altså bakedag - og litt fløte som gikk ut på dato😜 Syltynn unnskyldning altså, men sånn ble det🤨

Vel, tilbake på den smale sti i dag. Holder på å sette opp ukemeny og handleliste. Prøver å handle en gang i uka nå i disse tider. Og det skal jeg iallefall fortsette med. Hender noe er glemt, da blir det raskt inn og raskt ut. Blir flinkere og flinkere å få med det som trengs - og resten kan som regel vente til uka etter. Lurer på om noen tror jeg hamstrer😳

Ukemeny er lurt...

Finfine mandag fra mia

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ble ned👏👏

Vekta i dag viser 78,0 kg - og jeg har klart å kvitte meg med over 5 kilo😁

Strålende fornøyd med det selvfølgelig. Og da er det bare dumt å tenke på hva som hadde vært resultatet om jeg hadde gjennomført disse ukene helt etter boka🤔  Men så skal man jo leve videre også. Og da må man lære å ta for seg av livets goder i kontrollerte mengder. Så har kommet til den konklusjon at man heller må bruke litt lengre tid enn sultefore seg totalt i en periode. For da sprekker man garantert til slutt😳

I dag planlegger jeg en tur på hagesenter. Må ha planter til å pynte på gravene til påske. Tror iallefall hagesentrene har oppe. Og en tur innom vinmonopolet blir det også. Trenger litt påfyll til påske. Og har lovet å handle for ei venninne som er i karantene også😉 De er heldigvis friske - kom hjem fra Spania forrige lørdag. Så til helga kan de utføre sine egne ærend - og det gleder de seg til😷

Middag i dag blir hjemmelaga fiskekaker med stekte grønnsaker. 
 

NB

Det er når vi holder oss borte fra fristelsene vi går ned i vekt😁

Fiine dagen te dokke👍
 

- mia

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forholdsvis fint i går - bortsett for en liten sprekk da. Blir vel kanskje feil å kalle knekkebrød for en sprekk. Men når en topper de med smør og geitost - ja da må det nok kalles en sprekk🤨

Tilbake i sporet i dag da🤣

Ble rotmos til fiskekakene i går - det var skikkelig godt. Hadde oppi litt Vita flytende margarin og lett matfløte og toppet med urter. Ble skikkelig godt. Nesten så en glemte den «gamle” måten å lage rotmos på😉

I dag blir det røykt torsk med hvit saus til middag, og så masse gulerøtter.

Fikk både besøkt polet og hagesenteret i går. Men er en litt uvirkelig følelse når en er på handletur i disse merkelige tidene. Nesten ikke folk, og de som er holder du god avstand til. Og dette ser ut til å fortsette. Blir iallefall en anderledes påske i år😳

Stå på folkens👍
- mia

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt i denne uvirkelige tilstanden vi opplever for tida😷 Håper alle er friske og raske og ved godt mot😄

Her går det i vasking og rydding av heimen - og så smått begynt i hagen. Vi har stor hage og god plass rundt oss. Så satser på sol og finvær framover så vi kan nyte utelivet.

Må innrømme en litt dårlig holdning til begrepet slanking denne helga. Ble altfor mye god mat og drikke i vår tosomhet. Både forrett og dessert unte jeg meg. Det regner jeg med straffer seg i morgen. Men får ta det «som en mann», notere vekta og gå videre. 
 

Litt irriterende at det skal være så forbaska vanskelig å holde på gode vaner. Og at bare en liten ting kan ødelegge hele opplegget og man trøster seg med masse mat med masse kalorier i seg😳 Men nå tar jeg tak - går på vekta i morgen - og går videre som om ingen ting har skjedd😊

Blir vask av vinduer i dag😉

Ta godt vare på hverandre - og godt mot folkens. Dette kommer til å gå bra👍
- mia

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en hektisk dag i går - men jeg gikk på vekta som avtalt😜 Og det ble opp 0,8 kilo - til 78,8😳 Så da er det ingen veg utenom - bare brette opp ermene og ta av de samme grammene på ny🤨 

Det er så frustrerende - og så lett å gi blaffen totalt. Men nå er jeg jo kommet så godt i gang, har egentlig tro på at jeg skal klare å nå 75 før sommeren. Men da nytter det ikke å sove i timen😆 Så jeg trår til - satser på å skimte 77-tallet neste uke - og etter det blir det nye gram igjen👏
 

Ellers frisk og rask - treningstur unnagjort i dag i småregn. Godt å komme hjem til en varm dusj.

Så vi gir oss ikke - vi holder koken dokke🙌🏻
-mia

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke helt den store jubelen etter veiing i går, men det ble iallefall ned😉 Ned 0,3 kilo hadde så vist væt akseptabelt om jeg ikke tutlet det til med oppgang sist uke. Og har fremdeles ikke klart å gå ned alle de hektoene endå😳 Og nå er det påske med alt det fører med seg.......

Vel, man får være optimist. Prøve å begrense seg ørlite i påsken også, og satse på at vekta stopper noenlunde på dagens vekt. Er det jeg skal jobbe mot iallefall😁

Blir en anderledes påske. Vi reiser aldri bort i påsken, ikke har vi hytte heller. Kun et koselig naust i egen kommune😊

Men vi pleier jo å samle storfamilien til middager og kos - det blir det ikke i år. Og ikke vennebesøk heller. Taler jo for at det burde være overkommelig med vektnedgang. Men vi er veldig goe på å kose oss med god mat vi to som bor her - og goe middager er planlagt i år også. Får bare begrense kosen litt😆

Måtte alle få en kjempefine - og koronafrie - påske🐥🐥

-mia

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vel overstått påske folkens😀

Har ikke vært på vekta etter påskens små og store utskeielser😳 Men i morgen er det tirsdag - og veiedag. Så da kommer sannheten fram🤣

Må nok innrømme at matinntaket har vært plusspluss i forhold til Roede-anbefalingene. Og på tross av mange fine turer klarer det ikke å oppveie inntaket🤨 Og da kutter man ut å notere også da. Og i går spiste vi pinnekjøtt🤔 Det dukka opp i forbindelse med rydding i skap og skuffer - og fryseboks....

Vel - spist er spist. Det får vi ikke gjort noe med. Men vi kan gjøre noe med dagen i dag - og dagene framover. Og det skal jeg jammen benytte meg av😊

Er i full gang med å planlegge meny utover uka. Og for en uke det ser ut til å bli. Dagen i dag starter med sol og knallblå himmel - og vi skal ha spekesild med tilbehør til middag. Må ha noe sundt fett etter alt det usunne i går😀 Og fortsetter dette været blir det noen grillmiddager på menyen også.
 

Nyt dagen  - den kommer ikke i reprise😊

- mia

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs - allerede fredag....

Og jeg har helt glemt å rapportere vekt og sånt fra tirsdag. Stoppa på 79,4 - og det er egentlig veldig greit😆 Det som ikke er greit er at jeg har fortsatt i samme tralten nå etter påske også. Nydelige sommerdager blir ikke brukt fornuftig med hensyn til kosthold. Grillmat med tilbehør som ikke hører hjemme i et Roede-kosthold -  og med vin til - det går ikke bra. Nå er det helg - og jeg skal skjerpe meg ( trur eg)🤨

Meny:  Reker i dag, grilla lammekoteletter i morgen og stekt lyr på søndag. Får bare satse på et sundt tilbehør så går dette fint😁

Og hagearbeid i dag. Ser ut som om jeg driver med selvskading etter å ha klipt busker og trær i shorts og singlet - skrammer på legger og armer er godt synlige ja😉
 

Trivelig helg fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs - opp en hel kilo🤨 Ventet en oppgang, men ikke en hel kilo. Fy søren så sårbare ein e når ein har klart å slita seg ner nogen kilo😜 Ska ikkje monge utskeielser te før vekta bykse oppøve. Vel - to valg; ente gi blaffen, elle bretta opp armane🤔 Eg velge å bretta opp armane å starta planlegging og notering av inntak - og bruke mai te å ta av et par kilo. Og så stabilisera igjønå sommaren tenke eg.

Starta dagen med havregrynsgrøt med kruskakli, rosiner og 1ts eplemos. Og så blir det salat med kylling - uten rundstykke - til middag. Lunsj blir en omelett på rugbrød. Og så sitronvann - så møje eg vil😁

Sol og blå himmel sjå meg. Då blir det skuring av terrasse og klargjøring av grønnsakhage.

Har forresten unnagjort 30 minutter med styrketrening - type lett ( dagens skryt🤣) på morgenkvisten.

Finaste dagen te dokke fra mia

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jahaja - trur ikkje eg bretta opp armane høgt nok gitt😳

Ned skarve 0,1 kilo. Men eg har fremdeles tru på å komma meg ner et par kilo før eg starte stabilisering for sommaren. Så får me sjå ka så skjer te hausten😉

Hadde ein flotte dag på terrassen i går. Og matinntak og trening etter boka. I dag er det planlagt grilla laks med litt lettrømme og sweet chilisaus + masse stekte grønnsaker. 
Og terrassen ska beisas😀

Nå tar eg kaffikoppen med meg ut og nyte morgenen. E barra 7 grader, men fint i solveggen😀

Fine dag folkens fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...