Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Wow, Litt av en premie du har bevilget deg, men det er vel fortjent!

Sånn skal det gjøres, slå på stortromma. :)

Skulle gjerne sett dem, møblene altså. Sikkert kjempefine! Heldig med avslaget på dem også.

Var borte både onsdag og torsdag jeg også, og det ble både jordbær og is og et par sjokoladebiter.

I dag kommer mitt yngste barnebarn hit for å overnatte til mandag. Broren hans skal delta i NM i sportsdans i Haugesund. Første gang i elite, så jeg er veldig spent og stolt. Lillebroren kommer med bruksanvisning. Han har fått øvelser av fysioterapeut som vi får gjøre så godt vi kan. Han er 7 år. Så vi får bestemor-helg begge to fortår jeg. :mellow:

Morsomt at du skriver dialekt innimellom! :lol:

Alt tøyet er vasket, men jeg har en voldsom strykejobb foran meg, det verste jeg vet. Drøyer det så lenge jeg kan. Får gjort mye annet mens jeg manner meg opp til å ta den jobben. :(

 

Nydelig vær her i dag, men litt kjølig synes jeg. Blir nok litt havearbeid i dag også. Tror jeg venter med stryking til en regnværsdag, jeg.

 

Ha en fin Bestemorhelg!!

 

Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du - her nytter det ikke å være beskjeden ;)

Har tenkt på det lenge da - med disse hagemøblene. Så ikke helt impulskjøp altså :P

 

Haugesund du - ikke langt fra meg det :)

 

Ellers er vi samstemte vedrørende stryking hører jeg :P

Absolutt det verset jeg vet. Og på sommeren er det som regel masse stryketøy også - iallefall har jeg det.

Har ei diger kurv som det er haug på til alle tider. De gangene det er tomt lover jeg meg selv å ta litt av gangen. Men det blir bare med tanken.....

 

Vi nyter heller bestemorhelga - og så kan jobbinga komme en annen gang :D

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke - nye muligheter ;)

Hadde ei flott helg med mine barnebarn - vi storkoste oss.

Det ble ei anderledes mathelg kan man si. Ungene ønsket både pizza og pannekaker - og da ble det sånn da må vite.

Men jeg prøvde å begrense inntaktet - og det ble en stor salat ved siden av pizzaen.

Spent på veiinga i kveld da. Har begynt å veie meg mandagsmorgen også - skal jo snart ut på "egenhånd". Og da er det greit å ha en peiling på hva min vekt viser.

Ser veldig bra ut - men venter til det blir "offentlig" :P

 

Nå skinner sola inn vinduet her på kontoret mitt - skal snart hjem og nyte noen timer på terrassen.

Hadde en flott dag i går også - strålende sol hele dagen.

 

Har store planer for denne uka. Hagen skal strigles - kleskurven skal tømmes - hagestua skal klargjøres for venninnelag på fredag og menyen settes opp. Satser på sol og sommer i nye hagemøbler :D

 

Sarri - hvordan gikk det med barnebarnet på NM?

 

Måtte sola skinne på alle og enhver sånn at vi kan nyte denne flotte tida vi er inne i:)

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen :)

 

I dag er det en skikkelig drittdag i ordets rette betydning. Tømmer tarmen før morgendagens undersøkelse.

 

For det første så var NM i Bergen og ikke Haugesund. Der var det visst i fjor eller noe. Han kom til semifinale i standard og ingen plassering i latin. Men det var jo strålende med en semifinale første gang i Elite da, det synes hvertfall vi! :lol:

 

Lillebroren og vi har hatt en veldig koselig helg. Han måtte jo kjøres til skole i dag. Er ikke vant til å ha skolebarn nå da vet du, så jeg glemte å veie meg, men tror ikke det var noe godt resultat, jeg har virkelig ikke vært noe flink denne uka.

I dag og i halve morgen skal jeg bare "nyte klare vesker". Skal ikke til undersøkelse før 12,30. Så da får jeg bgynne på ny frisk igjen.

Veldig dumt nå som jeg til og med hadde gått ned på ferie.

 

Spent på å høre ditt resultat i dag da. Nå er du jammen på rett spor. Jeg trenger nok å gå på kurs for å ikke skeie ut.

 

Det blir veldig tomt i huset når de drar disse små. Savner dem veldig med en gang.

 

Nå må jeg et visst sted. Tastes.

 

Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurs og spinning i går vel gjennomført :)

Jeg hadde gått ned 1,8 kg :D:D

 

Så nå ligger vekta på 76,4 kg - BMI 28,1

Jeg har 1,4 kg igjen til mitt siste delmål på 75,0 kg.

Håper å nå det på siste veiing som er 25.06 - og kan klare det bare jeg er fokusert nok :P

Mitt foreløbige hovedmål er 73,0 kg - så jeg melder meg på et Hold vekten kurs i august - og kanskje er jeg der da ;)

 

Ellers greit med trening - hadde 16,5 trimpoeng, og 85268 skritt. Så jeg har gått noen mil kan man si :)

 

Nå gjelder det å holde fokus denne uka sånn at vekta går videre nedover. Føler jeg har kontroll akkurat nå - og det er en deilig følelse. Føler meg faktisk riktig så "fin" :P Får masse kommentarer - og reklamerer for Grete Roede opplegget så godt jeg kan. Har iallefall vært gull verdt for meg!

 

Så det var Bergen Sarri - ikke rart jeg ikke kunne finne noen reportasje om arrangementet i avisa.

Han gjorde det jo kjempebra - du har all grunn til å være stolt der ;)

Ja - det blir noget uvant med unger som skal kjøres rundt på diverse. Vi er jo ikke vant til dette i vår kvardag lenger. Så forstår at vanlige rutiner blir "glemt". Men det var jo ikke det verste å glemme da!!

Lykke til på undersøkelsen i dag da. Håper det går bra. Og du - vi tar oss inn igjen vi ;)

 

Måtte alle få en fantastisk dag...

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stum av beundring :D:D

Tror aldri jeg har gått med så mye på ei uke. Du er veldig flink for tiden. Når vi ble kjent så slet du jo veldig. Klart at 80 var en stort hinder. Håper det er sånn for meg også.

Veide meg i dag og vekta var 80,9. men det er vel etter all tømming også.

Undersøkelsen gikk bra. Tok den uten smertestillende og beroligende og det gikk bra. Helt uten plager var det jo ikke, men når alt var over så var jo alt glemt. Hadde en veldig snill og hyggelig lege. Han fant ikke noe styggedom i tarmen min. :rolleyes:

I dag skal jeg ut til lunch med noen fra treninga mi. Sommeravslutning. Men jeg skal trene i sommer når jeg er hjemme hvertfall. Første uke av juli skal vi på fjellet med hele familien. Og i august, rett før skolestart skal vi til Kos med datter og 3 barnebarn. B)

 

Godt med noen planer for sommeren. Hittil har det ikke vært bra. Det gjelder å bruke dagene når de er her og ikke vente på at det skal bli bedre. :)

 

Har spist havregrøt med cottage sheese og kanel i dag. God start på dagen. Føler meg god og mett lenge. Snakket litt med legen om kosthold, og GR er helt perfekt for fordøyelsen og mine tarmplager også.

 

Glad jeg har deg :) Men det er ganske mange innom og leser, så de kunne jo gjerne bli med i gjengen til felles støtte og trøst. :D

 

Nå er det bare resten av uka igjen og vi må tenke på hva vi putter i munnen og være flinke å trimme.

 

Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sarri :)

Ja du - det er bare å stå på. Tok lang tid å komme under de 80 for meg - slet veldig der. Motivasjonen ble jo deretter da - ikke direkte motiverende når du sliter i motbakke hele tiden.

Men nå går det så det koster - så hold ut kjære deg ;)

 

Fy søren - ikke noe hyggelig med sånne ubehagelige undersøkelser. Men kjempebra at det ikke ble funnet uhumskheter iallefall. Man blir jo litt engestlig :unsure:

 

Hyggelig med disse sommerplanene :D

Vi tar med oss hele familien til Spania de 2 første ukene i juli. Har leid et stor hus ca 1,5 times kjøring nord for Alicante. Har aldri vært i Spania vi, så er fryktelig spente. Våre "sydeturer" går stort sett til den greske øyverden B)

Men det var lettere å komme seg til Spania - bare en kort kjøretur unna flyplassen og så direkte til Alicante.

 

Men vi er ikke fremmed for en høstur til Kreta - får se hva som byr seg etterhvert ;)

 

I går fikk jeg hagemøblene hjem - de ble råstilige :)

Ellers var jeg i bursdagsselskap hos en liten 4-åring - og der ble det jo kake da. Var flink da - kun et stykke ;)

 

Nå er du veldig nær 7-tallet Sarri. Så nå står vi på - full innsats resten av uka - helga også!!!

 

Og så håper vi at noen flere henger seg på. Alltid kjekt med god drahjelp :D

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står til?

 

I dag gjorde jeg noe jeg aldri trodde jeg skulle gjøre :rolleyes: Kavet meg ut av senga på ei aldeles - for meg - ukristelig tid ( halv seks!), iførte meg joggesko og ut på en 30 minutters joggetur :P

Jammen overlevde jeg - og egentlig syntes jeg det var en veldig positiv opplevelse :huh:

Så det blir nok ikke siste gangen - kanskje på torsdag....

Var iallefall en nydelig morgen - blikk stille og litt sånn rent-etter-regn luft. Vet ikke om jeg hadde gjordt det i silregn da, men hvem vet?

 

Ellers har helga forløpt stille og rolig. Hadde venninner på besøk fredag - og det var ordentlig hyggelig. Vi storkoste oss med god mat og nydelig vin og masse prat.

Har vært sløv på treningsfronten da - hadde noen økter i skuffer og skap heller. Pakket bort masse tøy og kopper og kar som ble gitt til gjenbruk. Nå er det litt bedre plass til de tinga vi bruker :)

 

Og nå - ny uke og nye muligheter. Kurs og spinning i dag - nest siste på dette kurset.

Har bestemt meg for Hold-Vekten etterpå. Skulle gjerne gått ned rundt en 5 kilo til - og kanskje jeg kaster meg på et kurs utover høsten. Vi får se det litt an :rolleyes:

 

Stå på da - utrolig hva i kan klare når vi går inn for det!

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nest siste kursdag overstått:

Ned 0,4 kg - og da viste vekta akkurat 76,0 kg. Det gir en BMI på 27,9. Må si meg fornøyd med det :)

 

Tenk om jeg hadde klart 1 kg til siste kurskveld - da har jeg nådd mitt mål med dette kurset. Kommer til å satse alt hva remmer og tøy holder for å klare det ;)

 

Gikk greit med mat og trening i går da. Hard spinning på kvelden på toppen av joggetur på morgenene - jajamensann, sånn skal det gjøres.

Var hos min svigerinne på kake i går - men forsynte meg kun med et ørlite stykke og pøste på med kaffe. Så det gikk så bra så :P

 

Etter jobb i dag må jeg ut i hagen - det gror over seg der. Så må ta ei skikkelig økt før ferien. Ellers blir det en treningstur på kvelden.

Men først er det jobb - masse som skal klargjøres der også før jeg kan ta ferie.

 

Måtte alle våre drømmer for et lettere liv gå i oppfyllelse - og dere, vi er på god vei :D

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ble joggetur på morgenen i dag også gitt - kunne jo ikke bli et engangstilfelle dette :P

Får ikke tid til noen trenigstur i kveld - så hvorfor ikke ta den på morgenen ;)

 

Fridag i går. Ble masse hagearbeid - litt sløving på terrassen - og en lang treningstur på kvelden.

Kjøpte en sånn ferdigrett fra Toro til middag - og der fikk jeg meg en aha-opplevelse. Forferdelig masse kalorier i den - nesten 700 for en porsjon. Må nok ta med briller og lese nøye innholdsfortegnelsen heretter :huh:

 

I dag får jeg min kjære hjem etter 3 uker på jobb - gleder meg til det. Da slipper jeg iallefall å kjøpe ferdigmat - og jeg får en god treningskammerat tilbake ;)

Håper været holder hva det lover - akkurat nå er det nydelig her - sol og blikkstille.

Har planlagt en god salat med kylling og fetaost og oliven og diverse andre godsaker til middag. Og det hadde vært perfekt å innta den på terrassen :)

 

 

Jobben kaller :rolleyes:

 

Vi satser på en trivelig dag - med masse positive opplevelser enten vi er på jobb eller hjemme.

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! ;)

 

Nå har jeg vært veldig treg noen dager, har gått opp 1,2 kg :(:unsure: .

 

Får ikke styr på magen og jeg er så VELDIG sulten om dagen. Og så blir jeg deppa av det, syns magen strutter ut i lufta som en ballong.

 

Jeg vet hvordan verden er tidlig om morgenen. Jeg begynte kl 6 på jobb i mange år. Og når det var sommer og fint vær, så var det katter fugler og meg i verden. Og kanskje en bil eller to. Hadde også mange fine soloppganger i årenes løp. Det er faktisk det eneste jeg savner med å stå så tidlig opp. Kan selfølgelig ta en tur, men det sitter langt inne. Du er jo blitt en skikkelig trenings- fantast. Jeg applauderer. Nåp rykker du fra på alle fronter. Sier det igjen: Jeg må gå på kurs. :mellow:

 

I dag har jeg begynt å skrive inn på data igjen. Håper det kan hjelpe meg.

 

Var i begravelse i går. Begge jentene våre har mistet sin svigerfar i løpet av et halvt år. Synes slutten rykker stadig nærmere! <_< . Litt deprimerende når dødsannonser stadig inneholder fødselsdato, som er ganske nærme ens egen.

 

Har vært på trening i dag "Stram opp". Var svett og sliten som ei vaskefille. Tok skikkelig i. Har også syklet eller gått en tur om kvelden nå. Jeg kommer vel på rett spor igjen håper jeg. Vil jo ikke gå opp hvertfall.

 

Sommerhilsen Sarri B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Sarri ;)

 

Du har vært en sånn morgenfugl du jo - en sånn som jeg alltid har drømt om å bli :P

Og det har vært bare positivt disse to morgenene jeg var ute før andre hadde tenkt å stå opp. Men vet ikke om opplevelsen hadde vært den samme med regn og vind å hanskes med - og mørke :huh:

 

Ikke rart du blir deppa av dette magestyret. Har det sammenheng med denne undersøkelsen du var på forleden?

 

Ja - vi må vel innrømme at vi går inn i siste halvdel av livet du. Rusler av og til rundt på kirkegården når jeg er og steller gravene. Og der "treffer" jeg på flere og flere på min alder som - etter mitt syn - ikke skulle vært der på mange år enda.

En av grunnene til at jeg tok meg sammen og startet dette nedivekten-prosjektet mitt var bedre helse. Begge mine foreldre har hatt hjerteinfarkt. Min mor lever i beste velgående da - men min far døde for 5 år siden. Det ble kreften som ble hans bane til slutt.

Og jeg selv har en sann skrekk for hjerneslag. Føler de er kommet langt med hjerter - men slag er skremmende.

Nei - Vi får fortsette å gjøre det vi kan iallefall Sarri. Og så satser vi stort du - vi skal være her i mange år til - og friske og opplagte skal vi også være.

 

Så da er det bare å trå til - noter i dagboka - trimme - og skrive av oss fustrasjonen før vi spise oss opp igjen :P

 

Stå på - dette skal vi klare - også uten kurs :rolleyes:

 

Vi har alt å vinne :)

 

Store klem fra mia - som ønsker deg en trivlig helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kloke ord fra deg, Takk! :)

 

Tror at magen var helt tom og renset, så det tar tid for bakteriefloraen å komme i orden igjen. Har spist Activia og annen youghurt, men har fortsatt ikke hel kontroll faktisk. Litt diare...

Men det hjelper.

 

Begynte å skrive inn i går og så at jeg har gjort noen dumme forandringer helt ubevisst. Nå skriver jeg inn igjen og håper det går bedre.

 

Tar nytt kurs til høsten, og når jeg er fornøyd, skal jeg spandere på meg hold vekten kurs. Nå har jeg virkelig fått øynene opp for hvor vanskelig det er uten noen kontroll. Må bare innse at jeg ikke er til å stole på når det gjelder matinntak.

Veldig sant det du skrev om helse.. Men noe som er enda verre er Altzheimer. Det er min store skrekk. :(

 

Nei nå får vi leve og nyte de sommerdagene vi blir forundt, ikke mange av gangen men de som er her må vi sette pris på. Godt å ha litt " Kos" i reserve.

 

Har vært på en times Bodypump, og nå er det en tur i dusjen. Skikkelig hard trening i dag. Når vi kom til mageøvelser og lå på gulvet, så bare lå jeg der, orket ikke mer. :mellow:

 

Ha en fin St. Hans-helg. Vi skal på hytta til venner ,som vi er hvert år. Tror vi blir 14-15 stykker. Jeg skal ha med kake. Baker i morgen så den er fersk. :):)

 

Klem Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - vi har vel alle noe vi frykter. Men man får ikke ta sorgene på forskudd - men nyte dagene som du sier :)

 

Tror det er lurt å notere jeg. Er man ærlig da så popper det opp noen kalorier man ikke helt var klart over - eller man valgte å overse der og da. Men svart på hvitt så står de der da - disse uskyldige små fristelsene som er fulle av ikke fylt så små kalorier. Min svakhet er kjeks! Kan du begripe at en sånn liten uskyldighet kan inneholde så mange kalorier :P Bare å holde seg unna der ja!

 

Ja - jeg holder alle mulighete åpne til etter ferien. Kanskje jeg tar Hold Vekten-kurs nå og satser på å gå ned de siste 5 etter jul. Vi får se det litt an. Men iallefall - et slags kurs blir det. Er ikke klar til å ta fatt på egenhånd enda :huh:

 

St.Hans- været her er pyton. Det regner og blåser - og er ikke noe sommerlig i det hele tatt. Vi skal feire sammen med et vennepar - og det blir innomhus ja :)

 

 

Stå på - vi kommer i mål til slutt. Dette kan vi klare!!

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen. Hadde skrevet langt innlegg, men det ble borte....

 

Vel overstått St.Hans. :) Vi hadde faktisk oppholdsvær hele kvelden fram til kl 24, og da dro de fleste hjem. I dag regner det som himlen er åpen.

 

Helt stillstand denne uka også. Men nå skriver jeg, ingen luring av meg selv denne uka, Har vært på styrketrening i dag også, så ganske fornøyd med starten på uka. Må jo ned til der jeg var når kurset var ferdig hvertfall. :unsure: Ikke særlig høy selvtillit for tiden.

 

Spent på å høre hvordan din siste uke gikk. Du har jo vært kjempeflink dette kurset. Det må da ha gått over all forventning.

 

Klem :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen gikk det over all forventning denne uka - hadde gått ned 1,7 kg :D

Så status pr dags dato er en vekt på 74,3 kg - en BMI på 27,3 - et midjemål på 83,0 cm - og en strålende fornøyd mia ;)

 

Nå begynner utfordringen - det er ferie - vi drar til Spania på lørdag - og jeg har ikke lyst å gå opp i vekt :huh:

 

Så det blir knallhard jobbing hele sommeren - men med rom for kos. Får legge inn et ekstra gir på treningsfronten ;)

 

Det er altså planlegging av ferie i heimen hos meg. Koffert skal pakkes - hage skal klargjøres - arbeidsoppgaver på jobb må være på plass - frisør og fotpleie er bestilt til onsdag ( må jo være presentable må vite )og vi skal ut både onsdag og torsdag kveld. Puuh - blir i overkant travelt :P Og så skal jeg jo trene også :rolleyes:

Men det skal nok gå bra - er ganske gira på å få dette helt i havn :)

 

Så jeg har meldt meg på Hold-Vekten kurs - men det starter jo ikke før i august. Og da må jeg klare meg alene i 2 måneder :mellow:

Egentlig vil jeg ned 5 kg til - men prøver å stabilisere litt først.

 

Så Sarri - vi får backe opp hverandre. Kan jo ikke gi oss nå. Vi får hjelpe hverandre gjennom sommeren - og så satser vi friskt fra høsten av :)

 

Hurra for oss sier jeg - vi forsøker iallefall ;)

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Stor blomsterbukett til deg :D

 

Så deilig med Spania da! Er visst hetebølge der nå, men når man kan ligge å duve i vannet hele dagen og danse natten lang, så går det vel bra. Tror det er slankende å danse, måtte være de bratte bakkene og dansingen som hjalp meg med å ikke legge på meg.

 

Vi drar opp i fjellet ovenfor Kongsberg til lørdag. Jobben til datteren min eier ei hytte der som vi skal være på ei uke.3 glade barnebarn og datteren vår og oss. I fjor badet vi i et fjellvann og hadde nydelig vær. Tror det blir litt annerledes denne gangen. Har vært alt for kaldt hittil...

 

Vi har et loft som er fyllt til randen av skrot. I dag kom eldste datteren vår og vi ble kvitt noen esker. Tror hun er redd for at det er de som må rydde alt etter oss. Fint å få litt puff til å gjøre dette nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er fordi jeg ikke går på kurs, at denne siden oppfører seg merkelig. I går sorsvant alt jeg hadde skrevet og i dag ble det bare postet til siden uten at jeg fikk gjort meg ferdig. :angry:

 

Ha en strålende ferie og kos deg masse. Du har vært strålende flink. Vær stolt av deg selv.Det har du god grunn til. :):)

 

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå er du vel snart hjemme igjen, velkommen til Gamlelandet.

 

Mens du har kost deg i sol og varme, var vi på Blefjell og sloss med knott, mygg og klegg.

Ja, ja, noen må jo ta seg av det også. :angry:

 

Spent på hvordan du har greid deg i varmen! B) Du har vel vært strålende flink. Her er det stillstand kan man si...

 

Og sommeren B)B) kommer ikke. Hvis det er nogenlunde fint vær og ikke for mange mørke skyer i nord, så blåser det så osten blåser av maten. Nei dette er helt deprimerende.. :(

 

Gleder meg til å høre om din ferie!

 

Litt frustrert hilsen fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke hele det lange innlegget mitt forsvant da :angry:

Så nå kommer kortversjonen:

Vi har hatt en utrolig flott ferie i en utrolig flott villa i Spania. God plass til alle 10 ( 6 soverom med 6 bad) - et flott uteområde med et stort flott basseng bare for oss.

Så vi har storkost oss i 14 dager B)

Det har blitt masse god mat - både selvlaget og på restaurant. Treningsturer på 1 time nesten hver dag for å bøte litt på alle "syndene".

Så nå blir det spennende i morgen. Da skal jeg på vekta enten jeg vil eller ikke ;)

 

Og nå venter vi på sommervarmen her hjemme du. Vi vil nyte dager og kvelder her også - uten at vi blåser bort.

 

Snakkes utover. Skal logge resultater fra vekta i morgen om det er aldri så galt :)

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha - da var sannhetens time kommet.

Jeg veide 76,6 kg :mellow:

Altså gikk jeg opp 1,8 kg på turen + 0,5 kg som jeg hadde gått opp etter at jeg var ferdig med siste kurset.

Vel - det er bare å brette opp ermene og trå til for å få av disse "nye" kiloene. De skal ikke på igjen :angry:

 

Startet godt i dag iallefall - joggetur på 40 minutter klokka 6 i dag tidlig. Og det enda jeg har ferie ;)

Har sin forklaring da - kjørte min kjære på tidlig ferje - han dro på jobb i dag. Og da kunne jeg like godt nytte morgenstunden til noe fornuftig - når jeg allikevel var oppe liksom :rolleyes:

 

Målte meg også mandag - og legger inn måla her siden jeg ikke har tilgang til alle funksjoner i dagboka lenger:

16.07.12:

Vekt: 76,6 kg

Bryst: 100,0

Midje: 84,5

Hofte: 100,5

Sete: 101,0

Lår: 58,0

Legg: 39,0

Arm: 30,0

Hals: 34,5

 

Så får vi se om en måned da....

 

Dagen i dag skal tilbringes utendørs. Ser ut til å bli sol og fint her i dag. Og jeg må jo friske opp brunfagen før den forsvinner helt!

 

Ha en strålende dag da.

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mia :rolleyes:

 

Du har vært flink!!!

 

Jeg samenlignet mål og hals og lår var det eneste som jeg var 1 cm smalere enn deg på, ellers lå det godt over. Hvor høy er du?. Jeg er 163 (har kanskje krøpet litt, men det later jeg som ikke har skjedd).

 

Du gikk så fort ned på slutten, så det er nok bare det som ikke hadde stablisert seg.

 

De der tidlige løpeturene dine er det bare å ta av seg hatten for. Kanskje du kan greie det litt utover høsten? :unsure:

 

Jeg sliter med en halvkilo opp og ned.... men jeg trener 3 ganger i uka, så det er hvertfall bra. Bodypump mandag og i dag, og stramopp i går. Men jeg er for lite i bevegelse ellers. Er nok for lat. :angry:

 

Kjedelig å ikke ha tilgang til alt på Rohde-klubben, men du får vel det igjen nå?

 

Jeg er ikke veldig inspirert for tiden, men jeg prøver litt halvhjertet. Ser fram til å gå på kurs igjen, det er det som må til.

 

Men vi får inspirere hverandre så godt vi kan.

 

Klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra med deg? :rolleyes:

 

Jeg er ute på dypt vann nå :( . Drar til Sørlandet i 3 dager. Skal prøve å ikke skeie ut mer enn jeg allerede har gjort. Så blir det å ta skjeen i en annen hånd når jeg kommer hjem.

 

Ha en fin uke. Ikke gjør som meg! :angry:

 

Klem Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra og bra fru blom - tror du ikke jeg gikk opp 0,4 kg denne uka da :angry:

Og jeg som var så bestemt på å gjenvinne iallefall noe av førferievekta :rolleyes:

Så jeg ligger nok og kvaver utpå dypet jeg også Sarri - vi får forsøke å hale hverandre inn nå på ettersommeren ;)

 

Begynte på jobb igjen i dag - og da er det bedre rutiner på kvardagen iallefall. Så i dag blir det kylling til middag - og en lang trimtur i kveldinga.

Det ble jo med den ene løpeturen forrige uke - ikke noe særlig å være stolt over det. Du er jo så flink med styrketrening du - der er ikke jeg kommet i gang i det hele tatt. Liker bedre å bevege meg jeg. Men jeg kjenner at jeg burde trent litt mer ved siden av. Bevegeligheten er ikke det den var for å si det pent :o

 

Savner også de funksjonene jeg hadde i programmet da jeg gikk på kurs. Regner med at jeg får tilgang når jeg starter på Hold Vekten. Men fortsetter jeg i denne trenden blir jeg nødt til å ta et nytt kurs først :P

 

Hold Vekten starter 16. august. Og da er jeg på tur. Vi har bestilt oss ei langhelt til Amsterdam fra torsdag til mandag. Så jeg må utsette til september da - og det er lenge til. Altfor lenge er jeg redd. Får snakke med kurslederen å høre hva hun foreslår.

 

 

Kosa deg masse på Sørlandet forresten - håpe du får sol og sommer der. Her hos oss regner det i bøtter og spann i dag <_<

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg Iphone - og der lastet jeg ned endomondo. Så nå fråtser jeg i "facts" :D

 

Altså:

Trenignstur i går kveld:

10,14 km på 1.36.52

Gjennomsinttsfart: 6,28 km/t

Max fart: 7,19 km/t

 

Joggetur kl. 6.30 i dag:

4,76 km på 0.37.15

Gjennomsnittsfart:7,49 km/t

Max fart: 7,04 km/t - og der må det jo være en ørliten feil etter mitt vett :o

Men gøy er det okke som :)

 

Jeg "deler" også med min søster og niese. Blir litt konkurranse av sånt. Og jeg som ikke trodde jeg var noe konkurransemenneske ;)

 

Så her gjelder det å gi jernet gitt!!

 

Stå på - utrolig hva vi kan få til.

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...