Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Sommer og sol - endelig B)

 

Dagen tilbrakte jeg utendørs - selvfølgelig. Flaks å få sol og sommer på fridagen. Så nå er brunfargen oppfriska - måtte vi få flere sånne dager :P

 

Treningstur i dag:

10,07 km på 1.35.16

Gjennomsnittsfart:6.34 km/t

Max fart: 6.90 km/t

 

Nå skal jeg lage salat til lunsjen i morgen - og så er det vel bare til å ta kvelden for morgentrøtte arbeidsfolk :D

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen fine dager i Arendal.

Var på en spesiell restaurant, "Hjemme hos Wenche". Spiste verdens beste Andelår, potetmos. Ølet het Nøgene Ø og var en ny opplevelse.

Restauranten lå helt i vannkanten (de hadde gule gummistøvler til gjestene, hvis det ble høyvann). Pikekyss med krem og jordbær til dessert. Det var bare kjempekoselig og spesielt alt sammen. Og badevekta mi syntes også dette var helt topp. Pluss 1 kg til...

 

Dette er bare tragisk :angry::angry::angry::angry: .

 

Jeg får bare se til å komme meg på kurs igjen. Jeg tror jo hele tiden at jeg skal gå ned dette, så jeg er der jeg var når kurset slutta, men jeg lurer meg selv.

 

i dag er det sommer her hos oss. Jeg har ligget på solseng i hele dag. Det er første gang i sommer som det ikke har skyet over.

 

Nå skal jeg bake knekkebrøda til GR. Og gå en tur med hunden. Mannen min er på brygga her i byen og tar en øl med broren sin.

Skikkelig sommer altså!! :)

 

Hva skal vi gjøre for å komme i gang igjen da? Blir litt fortvila jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :rolleyes::rolleyes:

 

Jeg har løsningen, ingen grunn til å fortvile lenger. :):)

 

Tilbake på diett, veie alt, skrive opp og trimme litt hver dag.

 

Det er bare så ENKELT. ENIG?

 

Forferdelig trist vær her i dag. :( Har hatt hele familien på middag. Hønsefrikase` og Pikekyss med jordbær, bringbær og blåbær.(alt fra haven). Var ute mellom bygene og plukket.

 

Klem fra Sarri. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mellow: :mellow: Du - vi går for den løsningen :D

Ja tenk - så enkelt - og så vanskelig....

 

Har tråkket uti med begge beina disse siste dagene jeg. Har blitt masse kosemat - masse is osv.osv.

Nå tør jeg ikke veie meg mandag - trur eg :mellow:

 

Nei - dette er slett ikke lett Sarri.

Men opp igjen skal jeg iallefall ikke - så da er det bare å trå til.

Skal sjekke ut det lokale treningssenteret nå utover høsten. Tenkte om jeg skulle starte med noen timer med personlig trener - bare for å komme i gang liksom. Får forhøre meg litt iallefall.

 

Og så var denne helga over. Neste helg har jeg mannen min hjemme igjen - og da blir det en del festivitas utover. Håper på noen supre sommerdager i august da vet du. Har vært en dag med sol og to dager med silregn her i det siste. Ikke den ultimate sommeren nei :mellow:

 

Vel - nå det matpakketid...

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mia - tenk at jeg fant deg igjen helt tilfeldig etter at du 'ble ny'! Det er blitt noen år siden jeg så deg sist og jeg har innimellom tenkt på deg og lurt på åssen det står til. Nå har jeg skumma tråden din og det er utrolig gledelig å se at det går så bra med deg (jogging på morrakvisten, til og med??!!). Joda, jeg har fått med meg at det har vært litt ferietrått i sommer, men det går seg jo til igjen nå når du kommer skikkelig i vanlig gjenge igjen og tar fram fokuset :).

 

Jeg kom meg helt i mål, men etter ei studn på HV så bar det gradvis oppover igjen. Drøyt 10 kilo skal av i denne runden. Og det er heldigvis utrolig mer overkommelig enn 30 :P. Som deg føler jeg meg skikkelig beskjemmet over at jeg ikke klarte meg.

 

Ønsker deg ei fabelaktig helg med gode valg i matfat og trim!

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ble det mandag igjen gitt :rolleyes:

 

Og mandag betyr veiing. Hoppa galant over forrige mandag jeg - men ble vel ikke den helt store endringen allikevel :(

Var en pitteliten nedgang da - på 0,3 kg!!

Så i dag viste altså vekta 76,7 kg. Det er 2,4 over førsommervekta det. Og jeg som hadde håpet på å se 73-tallet før midten av august. Jaja - får bare brette opp ermene og trå til. For nedover skal det - før de setter seg altfor godt fast.

 

Tør nesten ikke utbasunere mine gode fortsetter for denne uka - blir flaut når jeg ikke innfrir. Men kanskje det er det som skal til :)

Planlagt 3 treningsturer og 1 joggtur - joggeturen blir tidlig morgen :P

Maten skal måles og veies - iallefall til kvardags. Og håpet er en halv kilo ned.

Det er iallefall en god plan :D Problemet er vel en del utfordringer neste helg - men må man så må man. Og 500 gram er jo ikke allverdens ambisiøst. Den som intet våger intet vinner osv.....

 

Nettopp inntatt min medbrakte lunsj på jobb - så langt så godt ;)

Og i dag blir middagen servert når jeg kommer hjem - grilla laks.

Hadde håpet på en fin ettermiddag i sola i dag - men ingen sol å se så langt. Det hverken blåser eller regner da - får se positivt på det. Og været kan man ikke gjøre noe med - heldigvis :rolleyes:

 

Skrulle - så koselig :) Vel - ikke koselig at du har gått opp altså, men vel - du forstår. Skal innom å finne tråden din etterhvert. Og 10 kg er smårusk for drevne damer ;)

 

Sarri - du er her enda vel? Må ikke miste kontakten vet du...

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mia.

 

Hva er det i veien med oss. Jeg har litt over 2 kg i pluss jeg også.

Føler meg bare helt mislykka. Kan godt se det også, rundt maven. :angry:

 

Orker ikke å gå helt inn for det nå heller. Jeg trener gpdt, men dette med å skrive har falt helt ut, jeg bare orker ikke.Går inn på skjermen, men slår den av igjen. :(<_< .

 

Men noe som er litt positivt er at jeg forbereder Hellas-turen vår. Gleder meg veldig. B) . Og barnebarna er helt yre... Aberet er at det er forferdelig varmt der nå. Og det er det ikke her. Regnet pøser ned. Det har kommet 25mm på bare 4 timer. 16 gr. er vel ikke noe å skryte av det heller.

Jeg stryker tøy og finner fram ting vi skal ha med. Må rydde litt her hjemme også. Eldste barnebarnet skal være her og passe pudlen. Han tar med seg kjæresten sin.

 

I morgen skal jeg treffe 4 barndomsvenninner. Det pleier å ta en del timer. Onsdag er det frisør og torsdag siste trening før jeg drar. Det har vært en kampanje om å trene 16 ganger i sommer og jeg rekker siste gangen torsdag. Da blir jeg med i en trekning om en overraskelse. Dette har vært en gulrot til å være aktiv i sommer.

 

Tror ikke jeg rekker å skrive noe mer før jeg drar til Kos, men jeg tenker på deg. Vi må jo komme på rett spor igjen :huh:

Skal jobbe med psyken min når jeg ligger i sola!! B)

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom for å ønske deg en kjempetur Sarri ;)

 

Du får iføre deg soltøy og solkrem ( husk faktor!!) - og blir det for varmt trekker du i skyggen med ei go bok - perfekto B)

Og mens du ligger der og svetter jobber underbevistheten med de grepa du skal ta når du kommer hjem. Skal sende noen tanker nedover sånn dann og vann så du ikke glemmer det :rolleyes:

 

Gårsdagen gikk som planlagt den. Fikk goe middag da jeg kom hjem fra jobb - ble en lang treningstur på 1,5 time - og så jordbær med kesam til kvelds ;)

Regna hele turen - men det regna rett ned. Og det er ikke vi vant til på disse kanter der regnet ligger på tvers som regel :)

Så vi betraktet det nesten som opphold vi da.

 

Har blåst en del i natt - men ellers har vi sluppet unna "ekstremværet". Hørte på nyhetene at det hadde vært heftig enkelte steder.

 

Nå gjelder det å følge opp de gode fortsettene - matpakke har jeg med - middagen er planlagt og det blir treningstur i dag også :D

 

Trivelg dag da damer...

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - det går ikke så allerverst gitt :rolleyes:

 

Kaloriregnskapet holder sånn noenlunde. Ble litt mye brødmat i går - men holdt meg unne isen som jeg egentlig holdt på å forsyne meg med :P Og det var jo bra!

 

Ble ingen trening i går. Men har 1,5 time mandag og tirsdg - og det er også planen i dag.

I går var det en sånn egenpleiedag - med fotpleie ( myke føtter og lekre røde negler! ) og frisørtime. Så nå føler jeg meg ganske så fresh.

Og så fant jeg meg ei lekker svart linbukse på en rådyr butikk som hadde opphørssalg. Det er så gøy å kunne vandre inn i butikker å kjøpe noe en har lyst på - og ikke måtte nøye seg med det som er tilgjengelig :)

Og med styremøte om kvelden ble det ikke tid til noen vandretur - men som sagt skal den utføres i kveld!!

 

Litt grått her hos meg - men det skal bli bedre utover helga har dem lovet. Og det tror jeg på B)

 

Nyt dagen da.

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bukse som du kjøpte fordi du likte den og ikke fordi den passet :). Akkurat den følelsen er verdt litt forsakelse i matfatet, selv om det er litt vanskelig å huske på når ulven gnager i magen og roper på tullball ;).

 

Flott å se at du kommer deg i gjenge igjen! Ønsker deg ei fabelaktig helg.

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tilbake! B)

 

Det har bare vært en fin ferie. Kos er virkelig og et spennende sted. Små og store har kost seg. Du skulle sett mine to yngste barnebarn med hvert sitt kamera på vei inn mellom søyler og mosaikker, alene. Vi voksne satt og var varme i skyggen under et tre. De kom tilbake med de flotteste bilder, og ingen av dem hadde fotografert noe særlig før.

Så var vi og badet i en varm kilde. Tok lokalbuss, nesten bare ståplasser der gitt. Og minstemann lærte å svømme! Gjett om vi kom hjem med en stolt liten gutt :rolleyes::) .

 

Ble ikke særlig tid til å ligge i sola og hypnotisere seg selv, nei. Sto mest ute i vannet og sa: Lange tak... ikke så fort.... nå må du puste... Men han ble så flink at han svømte med meg ut på dypet og snudde og svømte inn på grunna igjen.

Skulle jo hjem for å vise hvor flink han hadde blitt, men her regner det i ett sett og det er helt grått i dag.

 

Jeg er så trøtt i dag at jeg er helt svimmel. Dro nedenfra kl 23.30 og var hjemme her kl 6 til morgenen i dag. Prøver å holde meg våken, legger meg tidlig i kveld og håper å være i rute igjen ganske snart.

 

Har ikke tort å gå på vekta enda. Venter til mandag. Men jeg frykter det verste. Hadde bursdag der nede og det ble både det ene og det andre,

 

og det tredje med. F.eks Bananasplit! :o

 

Dette er jo bare tull! Mandag er dagen da jeg begynner på ny frisk.

 

Du er vel like flink håper jeg.

 

Klem Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem fra en fantastisk ferie Sarri :)

Hvordan gikk det på mandag - turde du gå på vekta?

 

Jeg kom hjem fra Amsterdam på mandag - og jeg har ikke veid meg enda. Tenkte jeg skulle trede oppå i dag - men feiga ut. Utsetter det til over helga jeg :rolleyes:

 

Føler jeg har kastet alle gode fortsetter over bord - og det er forferdelig vanskelig å hanke dem inn igjen. Liker det ikke i det hele tatt - nå må jeg finne tilbake til førfeireformen.

Skal ikke på Hold Vekten før i september - måtte skippe august på grunn av Amsterdam. Ikke at jeg hadde særlig lyst å gå heller da :P

 

Denne helga skal vi ha besøk av noen venner på fredag. Da blir det mat og vin og så videre. Fra lørdag til søndag skal vi besøke noen utebysvenner - og da vet jeg av erfaring at der vanker det gourmetmat så det holder. Hjelpes meg - jeg kommer til å trille på vekta på mandag :mellow:

 

Så for å prøve å bøte litt på dette blir det en lang trimtur i dag - og forhåpentlig en tidlig joggetur i morgen. Man får gjøre så godt man kan.

Vi tastes etterhvert Sarri - og får dra hverandre tilbake til den smale sti. Hjelp trenger iallefall jeg :unsure:

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja - gårdsdagen gikk iallefall så det suste :D

Gjelder å framheve det man får til har jeg lært på Grete Roede :rolleyes:

Totalt inntak i går: 1382 kcal

Trimpoeng: 3,7

Antall skritt:16867

Min kjære stilte med kyllingwok da jeg kom hjem fra jobb - og så ble det en lang treningstur på 1,5 time etterpå. En sunn dag - og det gir en deilig følelse i kropp og sinn ;)

 

Blir nok litt verre i dag da. Får besøk av et vennepar og da blir det goe mat og goe vin og goe prat og sene kveld ;)

Men jeg har allerede vært ute på en 40 minutters joggetur bare for å være litt i forkant :P

 

Vi har et veldig skiftende vær for tiden. Sol og nydelig det ene øyeblikket - og styrtregn det neste. Fikk en saftig regnskyll over oss da vi gikk tur i går - men litt vann tåler man saktens. Og ikke krymper vi heller dessverre :rolleyes:

 

Nyta fredagen da - det er jo helg jo mann!!

 

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på en ny mandag! :rolleyes:

 

Mandagene kommer jammen tett! Skal begynne til mandag og så er det plutselig enda en mandag her.

 

Veide 1,5 kg mer etter Hellasturen, men de er hvertfall av igjen.

Jeg trener og trener, men det gjør jeg jo hele tiden, så jeg må gjøre noe ekstra, og det er ut å gå! Jeg vet det, men det er så lett å si til min mann at jeg lager middag, mens du lufter hunden.

 

Det begynner nytt kurs til onsdag. Jeg har medt meg på, men ikke fått bekreftelse på det, så jeg må nok bruke telefonen i steden for nettet.

Jeg veier mer enn da jeg sluttet, så det er jo ergerlig, men sånn er det. Jeg må til pers igjen. Skulle jo tro at jeg kunne greie dette på egen hånd, men jeg trenger støtten jeg får på kurs, må bare innse det!

 

Det er så nydelig høstvær her om dagen, men nettene begynner å bli kalde. Var 7,5 gr her i natt og huskaldt da vi sto opp.

 

Jeg har plantet pyntekål på trappa og nye høstblomster på terrassen. Får håpe sneglene lar det i fred. De liker godt pyntekål, men de er plantet i kasse som henger utenfor rekkverk, så de må hvertfall slite for å komme seg dit. Mannen min har plukket over 3000 her i år. Dette er nesten like stor plage som overvekt og nesten like vanskelig å bli kvitt!! :(:(

 

Du er jo blitt kjempesprek med jogging og hele pakka. Det neste blir vel NM! Har akkurat kommet hjem fra st

 

yrke-time og er ganske øm i hele kroppen. Det rare er at jeg er like støl hver gang. De andre blir jo bedre etter hvert. Jeg har jo økt litt på vekter, men ikke så mye, for jeg er så sår i musklene hele tiden.

 

Nå går jeg i dusjen og lager en god og riktig lunch til mannen min kommer hjem fra sin trening.

 

Ha en fin uke. Har hvertfall begynt bra!!

 

Klem Sarri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på en mandag ;)

 

Ja - disse ukene flyr avgårde. Består av mandager og fredager synes jeg.

Og mandag er veiedag her i huset - om en vil eller ei :)

Så nå sier vekta stopp - slutt på tulle/kosespising og fram med gramvekta. Nå starter høstalvoret :mellow:

Vel - det er bare å se realiteten i øynene og noter at vekta stoppa på 77,2 kg. Det er skremmende 2,9 kg opp i forhold til kursslutt i juni det :unsure:

Hold Vekten starter 20. september - og jeg satser på å komme ned til 75,5 innen da. Ikke overambisiøst i det hele tatt - og bør gå som smurt. Dette kan jeg - og dette vil jeg også!!

 

Må innse at sånne utskeielseshelger er det ikke rom for på dette opplegget da. Men litt kos er lov ;)

 

Denne helga hadde vi gjester på fredag - reker og hvitvin på terrassen. Tente bål utpå kvelden og hadde det utrolig koselig.

Fra lørdag til søndag var vi på vennebesøk. Med en utsøkt 3 retters lørdag - med vin så det holdt - er jeg nå tilbake til mine brødskiver og sunne middager :P

 

 

Treningsturene går nesten av seg selv nå - men styrketreninga er det verre med. Har lurt på å skaffe meg en personlig trener for å komme skikkelig i gang. Men det blir vel med tanken :)

 

Det var da voldsomt med snelger hos deg da Sarri. Vi har plaga her også - men ikke i så stor skala. Forferdelig irriterende å måtte mate disse sleipingene med våre fine planter.

Håper å få plantet noen høstblomster jeg også denne uka. Vi har nydelig vær i dag - men er meldt store nedbørsmengder og vind utover uka. Får se hvordan det utvikler seg.

 

Vi skal avslutte denne uke med stil også Sarri - for jammen kan vi hvis vi vil.....

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom høsten - jammen e an tidlig ute i år ;)

 

Håper september kommer med et høstvær mer etter mitt hode. Ser for meg disse klare dagene med høstfarger og sånn skarp ren luft - ikke vind og nedbør i store mengder som vi har hatt i natt. Jeg lever i håpet :)

 

Men jammen kom jeg meg ut på joggetur i dag tidlig - den er jeg stolt av :D Det blåste og regna på tvers - og mia jogga i friskt driv. Himmel - det er nesten så jeg ikke tror det selv :P

Og i går hadde jeg med min kjære på en lang treningstur ( 1 mil på 1,5 time ) - så noen rutiner er godt etablert etter GR-kursene i høst. Matinntaket gikk også bra i går - stekt laksefilet med hjemmelaget potetstappe, stekte gulerøtter og brokkoli til middag. Ingen sak når alt står på bordet når jeg kommer hjem fra jobb ;)

 

I dag planlegger jeg en liten handlerunde etter jobb. Må invistere i nye dyner og puter - høstblomster til hagen og kanskje er der kommet noen nye høstklær som frister :rolleyes:

 

Er et forferdelig bråk utenfor kontoret mitt i dag. Er et nytt bygg som skal opp - så her er gravemaskin og boremaskin og hele pakka i full gang. Kan jo ikke sitte med hørselvern heller - så jeg håper de tar lange pauser innimellom :D

 

 

Håpe alle får ein flotte tirsdag. E veret for gale får man nyda innendørs :)

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All Ære til Treningsfantasten :lol:

 

Begynte på kurs i dag. 2,6 kg opp fra jeg sluttet i mai. Til å gråte av :(

 

Skal bort i kveld, og da må jeg være forsiktig. Jeg kjører, så da sparer jeg de kaloriene. Jeg får ikke kommet meg på trening hverken torsdag eller fredag, skal i begravelse. Og fredag kveld skal vi i stort 60 årslag. Med tapas og kaker og dans til orkester. Det blir sikkert veldig moro. Men fra lørdag tar jeg kontrollen helt selv.

 

Men sånn er jo livet, det gjelder å passe på hele tiden. Det er alltid et eller annet som skjer. Får vel si vi er heldige som har venner som inviterer. Og som vi har det hyggelig med. Jeg skal ha med kake både i dag og i 60 årslaget. Og det er fristende å slikke bollen, da vet du. Fristelsene står i kø. Må tilstå at jeg slikket litt til morgenen i dag,siste gang før jeg skulle på kurs, da vet du :huh:

 

Slitsomt med bråk utenfor vinduene når en skal jobbe. Får håpe at de ikke hilder på i ukevis.

 

Nå er jeg igang, og det er jo du også. Vi støtter hverandre, så kommer vi oss nedover på vektskalaen. :rolleyes::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på deg!

 

Er så elendig i dag. Mest pga dårlig samvittighet. Drakk bare noen glass vin til mater, etterpå drakk jeg bare vann, men tapas er farlig!! ;) og så godt. Aner jo ikke hva en får i seg og så smaker alt så spennende og godt. F.eks. daddel stekt med bacon rundt!! Vidunderlig. Spiste bare 2 av dem, men 2 av det og 2 av det blir ganske mye. Maven min protesterer vilt i dag. Danset hele kvelden også, men tror ikke det hjelper så mye. Men festen var sååå vellykket. 60 gjester i et 60 årslag er ikke verst. :rolleyes::)

 

Nå m¨å jeg ut å gå en tur med kongepudlen vår, er alene hjemme vi to i dag.

 

Nydelig høstvær her. Rognebæra lyser rødt i skogkanten og haven nystelt og fin. Vakre blomster på terrassen, bare fryd og gammen!

 

I morgen kommer litt av familien til middag, må finne på noe godt og sundt til dessert hvertfall. Svinestek blir det hvertfall. Masse grønsaker til, så blir jo det ikke så verst.. Har litt å ta igjen etter i går.

 

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg bør ta et nytt kurs i steden for Hold Vekten. Vil jo ikke holde på denne vekta jeg :angry:

At det skal være så forferdelig vanskelig å komme tilbake til førsommervekta da - kan det være alderen mon tro :rolleyes:

Godt å ha noe å skylde på må vite. Vel - for å være ærlig så er det nok heller inntaket som klart overstiger forbruket!!

Var så sikker på at jeg skulle klare å gå ned 1 kilo denne uka - og hadde "prognosene" fra torsdagen holdt stikk hadde jeg det - helt sikkert :blink:

Men med fristelser i kø og et behagelig liv i godstolen ødela for det ja.

Så kansje jeg bør være evig takknemlig for at vekta stoppa på det samme som sist mandag.

Men kjekke jenter gir ikke opp. Her må man brette opp ermene og gi jernet. To uker til kurs og jeg skal ned 2 kilo - det er iallefall intensjonen ;)

 

Høres ut til å ha vært en alla tiders 60-års dag Sarri. Synes du var flink jeg - og mat må man jo ha ;) Og dansing er aldri dumt - kjempetrim.

 

Lur du som har begynt på kurs. Vurderte det sterkt jeg også - men er liksom ikke helt i modus. Og kurslederen jeg hadde har permisjon for tida - men det er hun som skal ha Hold Vekten.

Så jeg holder meg til planen - og så revurderer jeg etter jul.

 

Hadde tenkt meg på en joggetur i dag tidlig. Men jammen feiga jeg ut gitt. Det blåste kuling og regna kattunger - og så lyst hadde jeg ikke på den turen :P

Ser ut til å lette litt nå - så da tar jeg den etter jobb.

Skal i venninneklubb i kveld. Er gira nå - så regner med at det går greit. Og med litt trim førs har jeg litt å gå på :D

 

Ha en nydelig dag da damer.

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mia.

 

Kjedelig å være sikker på å gå ned og så ikke freie det, blir veldig skuffet over seg selv av det. Kanskje du skulle gå kurs og med ny kursleder, alle har noe nytt å by på. :mellow: Men se an tiden og se om det går rette veien.

 

Nå har jeg mistet 2 dager, har ligget til sengs med feber og store smerter, maven min har sviktet meg igjen. Er på 2 slags antibiotika og skikkelig slitetn i kroppen. Jeg har vondt i hodet og ryggen og maven og ellers er jeg ikke helt bra selv heller. I dag har jeg ruslet meg en tur i skauen. Hunden var hvertfall fornøyd. Orket ikke gå på kurs engang. Selv om jeg ikke har spist stort, så går en ikke ned når en ligger helt stille på ryggen, det er hvertfall helt sikkert. :angry:

 

Vi har et nydelig høstvær her. Verdens vakreste dager disse høstdagene, og lufta er så frisk og god. Tror jeg har blitt veldig glad i høsten med årene. Men november er en ufyselig måned. Tåke regn og gråvær. Håper vi får til å ta en sydentur da. Men ingenting er bestemt.

 

Begynner å komme meg litt, så da er det bare å finne fokuset igjen. Når man er syk kommer slanking i bakgrunnen med en gang. Men jeg har jo nesten ikke spist. Hadde det ikke vært for at jeg skulle ta medisinene med mat, så hadde det vel vært enda dårligene. Jeg får hvertfall ikke trent som jeg skulle. Skal til legen til fredag og ta ny senk, den var alt for høy. Men det er vel bare for at jeg har en infeksjon i kroppen.

 

Du hører fra meg igjen, måtte bare klage min nød til andre enn mannen min!!

 

Klem Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å klage her inne vet du Sarri ;)

Høres litt fortvilede ut med den magen din altså - håper du får orden på den snart. Ingen ønskesituasjon det der. Og det er jo ikke på den måten vi vil bli slanke - at vi ikke orker å få i oss sunn mat mener jeg :huh:

 

Jeg vurderer faktisk sterkt å ta et nytt kurs istedefor HV. Skal vente til den 20. før jeg bestemmer meg helt. Det går et ekspresskurs her nå - da går du og veier deg 4 ganger istedenfor 8. Har lurt litt på det.

 

Ellers går det bra får en si. Jeg var ikke ute og trimma i går - da var jeg på handletur. Måtte ha litt vin :D - og så ble det endelig høstblomster. Disse skal plantes ut i dag. Ser ikke så aller verst ut med været foreløbig - men det er "lovt" rikelig nedbør utover dagen.

Så det klare og fine høstværet er ikke kommet til meg enda - jeg venter med lengsel.

Kjøpte meg forresten et par superlekre høye støveletter i går. Har hatt problme med å finne sånne siden mine legger ikke er av de tynneste. Men nå gikk glidelåsen opp uten problem - hurra!!!!!!

 

I dag satser jeg på en treningstur på 1,5 time - og et sunt kosthold. Blir grønnsaksuppe med linser til middag - elsker supper :P

 

Håper senkningen har gått ned Sarri - infeksjoner er noe dritt!

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Tror du ikke senken hadde gått opp!! Ble innlagt på sykehus resten av dagen, men kl 18 fikk jeg dra hjem , en av meisinene ble byttet ut og det ser ut som det gjorde susen. Jeg sov hele natta uten smerter og det er første gang på en uke. I dag har det blitt bedre og bedre, men jeg er forferdelig slapp og kraftløs. Og enda er det 9 dager igjen med medisiner! Jeg blir så sliten av antibiotika. Men jeg er lykkelig for at de finnes, selfølgelig.

 

Må visst bare glemme slanking en tid, det funker ikke uten trening!

 

Nå får jeg håpe at ting går den rette veien. Skummelt å lese pakningsvedlegg til medisiner, er jo livsfarlig å ta dem, egentlig. Håper på færrest mulig bivirkninger, men jeg er litt nummen og ør i hodet.

 

Ha en god søndag!!

 

Hilsen Sarri :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som håpa senkningen hadde gått ned - og så ble det sykehus! Jammen mye den kroppen din må gå gjennom. Nå gjelde det å komme seg - og da må det hard prioritering til. Ikke tenk kilo ned - tenk sunt kosthold i den grad du orke å spise da. Treninga er ikke utelatt - den er bare satt på vent ;)

Har ikke gått helt etter planen her heller - men her er det bare på grunn av sløvhet og dårlige unnskyldninger. Har klart å ta meg litt inn igjen - men 3 dager med sus og dus er slett ikke bra når intensjonen er ned i vekt. Heller vel mer og mer mot nytt kurs. Ser ikke ut til at jeg har den gutsen som trengs for å klare dette på egen hånd :mellow:

 

Men planen i dag er iallfall en lang treningstur nå når frokosten er unnagjort. Til middag blir det lammefrikase - og så blir det planlegging av en kostetur med gode venner. Man skal jo nyte livet også veit eg ;)

 

God bedring til deg Sarri - ta godt vare på deg sjøl.

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel - allerede torsdag :unsure:

Og jeg som hadde så store planer for denne uka - og nå er den snart over og jeg har ikke fått utrettet en brøkdel av det jeg hadde satt meg fore.

Ble frisørtime i går da - men det er jo bare nytelsen og kommer ikke innunder andre planer ;)

Dessuten har jeg hatt tusen og en dårlig unnskyldning for å droppe treningsturene. Så for å bevise overfor meg selv at jeg fremdeles har noe jeg skulle ha sagt i mitt liv - ble det 35 minutters frisk jogging klokka kvart på seks i dag tidlig :P

Og dermed stagga jeg den dårlig samvittigheten for en stund....

 

Får min kjære hjem i dag - så nå har jeg planlagt en sunn og god middag. Kommer til å unne meg et glass vin og to - men summa summarum så blir det sunt :rolleyes:

 

Vel - for å ungå dårlig samvittighet framover må jeg bli flinkere til å sette trening foran sofa og pledd. Er jo ikke så ille når en først har kommet seg ut - håper bare den lille indre stemmen kan overdøve den store framover. Det er meldt masse regn her - men jeg har godt regntøy - og nye støvler :P

 

Gjelder å ha fokus - snart er det jul :D

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka ska ein vel sei <_<

"Tvang" meg selv på vekt i dag - opp 0,4 kg. Vet det ikke høres mye ut - men jeg skal jo ikke opp :angry:

 

Så da gjelder det å ta inn over seg realitetene - dette kommer ikke til å fungere på egenhånd. Jeg melder meg på kurs ;)

Har sendt forespørsel til kursleder - håper hun finner plass til meg!

 

Vel - ellers har jeg det helt utmerket altså. Sol over vuggende vanne i dag - med ispedde regnbyger og en litt kjølig værtype - blåser gjør det også forresten :P

Blir ei litt hektisk uke dette - så jeg håper å få lagt inn trening innimellom.

I dag blir det en lang treningstur - i morgen må jeg ta morgenjogg om det skal bli noe - onsdag blir fri - torsdag treningstur ( eller spinning om jeg får plass på kurs!)- fredag fri - lørdag treningstur - søndag markatur( dersom været er sånn noenlunde).

 

God plan mia - nå gjelder det kun å gjennomføre ;)

 

Jeg er en mester i planlegging og listeskriving. Dessverre - må jeg innrømme - er jeg ikke flink til å gjennomføre planlagte aktiviteter. Der har jeg en jobb å gjøre. Kanskje jeg ikke skal ha fult så mange aktiviteter planlagt :)

 

Håper jeg klarer å innfri treningsplanen denne uka iallefall!!

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...