Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Allerede torsdag - og nesten ukeslutt ;)

 

Går vel forholdsvis greit med framdriftsplanen. Litt endringer må det gjøres plass til underveis - men man er jo fleksibel må vite.

 

Ble en riktig god treningstur på mandag - tirsdagens joggetur måtte dessverre utgå siden den eneste deltakeren meldt avbud :P - men så ble det en treningstur i går da. I skiftende vær må en si - sol og styrtregn. Var våt ja - men hjemme ventet en varm dusj.Bra økt' :D

 

Fikk lokket min kjære med på hadletur i går - for sårt tiltrengt garderobefornying. Og fornying ble det - så nå kan iallefall han møte høstens forskjellige arrangementer med ny "høstkolleksjon".

Verre med na mor gitt - for hun skal alltid ned noen kilo til først :rolleyes:

 

Tror det har vært mitt problem i "alle" år. Når gaderoben trenger litt påfyll på vår og høst - er planen min ned noen kilo først.

Skal iallefall ned de kiloen jeg har gått opp i sommer - pluss ca 5 kilo til.

Har meldt meg på et kurs som starter neste torsdag. Det er at aktivt kurs - innsett at jeg fortsatt trenger hjelp og oppfølging. Hadde jo tenkt et Hold Vekten - men siden jeg ikke helt var der jeg ønsket ble det kurs i stedefor.

 

Får gjøre en aktiv innsats denne uka da - kanskje jeg klarer å karre meg ned noen hekto ;)

 

Lykke til damer fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mia! :rolleyes:

 

Jeg kunne skrevet alt selv. Skal bare ned noen kilo før jeg kjper meg noe nytt, jeg har kjøpt ting som er litt trange også, for snart skal de passe :( Noe så dumt. Men nå finner jeg fram klær fra i vinter, så får de holde til jeg har gått ned noen kilo til.

 

Nå er jeg bedre, heldigvis. Skal prøve å få tatt en ny senk en av de nærmeste dagene, håper den har gått kraftig ned. Jeg har vært på trening, både Pilates og bodypump denne uka og jeg skal danse i kveld og på noe nytt som het Sofa fighters club i morgen.Så nå hjelper det. Jeg har vært så forferdelig støl etter Pilatesen, trodde beina skulle dette av i festet til kroppen og magen er helt ubrukelig den også, men litt bedre i dag. Ja sånn går det nåe en er helt slått ut i et par uker.

 

Du må ha en grei mann, min vil ikke ha noe nytt, for han har jo ting som ikke er hverken fillete eller stygt, syns han sjøl. Han har jo skapent fulllt, for jeg får ikke lov å kaste noe heller, selv om det ikke er brukt på 5 år. Men jeg tar jo noen razziaer innimellom. Savner ikke noe heller, bare han ikke ser at jeg kaster det. :D

 

I dag veide jeg en kilo mindre enn i går. Jeg skjønner ikke noe av vekta i det hele tatt. Jeg fikk utsatt mitt kurs til det neste, men jeg tenkte jo at jeg skulle klare litt på egen hånd innen det begynte, men jeg vet ikke....

 

Lurt at du begynner på nytt kurs. Tror at jeg også ikke skal gi opp før jeg har gått ned ca 7 kg til. Ikke lurt å bli for tynn heller, det blir bare så mye rynker og hengeskinn av det når en ikke er så ung lenger. Tror jeg må aksepter å være litt lubben, bare jeg ikke er feit.

 

Du har ikke for store krav til deg selv og jogginga di da. Blir så skuffet når en svikter seg selv. Ta det heller som bonus hvis du greier en gang mer enn planlagt :)

 

Klem fra Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Sarri :)

 

Så bra at du føler framgang - endelig. Åh - det er så bra når vi kjenner at kroppen fungerer sånn noenlunde iallefall.

Må si du er flink med den trimminga di. Jeg er fremdeles på planleggingsstadiet når det gjelder styrketrening jeg ( litt dårlig samvittighet der ja). Høres spennede ut med den der Sofa fighters Club du - gleder meg til referat :)

 

Ellers er jeg en kløpper til å planlegge - er ikke alltid så flink til å gjennomføre. Men har faktisk gode odds med trimmen denne uka. Fikk en god gjennomkjøring i går også - i sol og regn. Hadde faktisk haglbyge her. Fy søren - er ikke klar for vinter enda :unsure:

 

Men i dag er det et aldelse nydelig vær hos meg. Putt stille, sol og knallblå himmel og 6 grader på morgenen :)

Blir treningsfri da. Fredag er for meg ukeslutt - god mat og god drikke sammen med min kjære. Prøver å skjerme denne kvelden, den er vår - så tar vi heller vennelag og sånt på lørdagene ;)

I dag blir det lammekotteletter med tzatsiki og båtstekte poteter - samt en goe rødvin som står på menyen :)

 

Måtte vi alle få ei trivelige helg...

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet galant over veiinga i dag :)

Har flyttet veiedag til torsdag siden det er min nye kursdag. Liker nå best mandagen jeg. Men kanskje det er greit å bryte det mønsteret - "ny start hver mandag" - mønsteret :rolleyes:

 

Har hatt ei kjempehelg. Blitt i overkant kalorimessig både fredag og lørdag. Tok meg litt inn igjen søndag - men eplekake med is ble for stor fristelse. Og i den eplekaka var det masse smør!!!!!

Vel - spist er spist. Nå må jeg ta kvardagen tilbake.

 

Inn og notere ned hver smule - men også trimpoeng og antall skritt.

Gleder meg til aktiv kurs med spinning. Håper denne kurslederen er like motiverende som den forrige jeg hadde. Betyr litt det - at kjemien stemmer liksom :)

 

I dag er planen hagearbeid etter jobb. Må klargjøre hagen før vinteren. Tror vi kan ta inne hagemøblene også etterhvert. Blir nok ikke flere helger av det slaget vi hadde nå.

 

Neste helg skal vi til Bergen by :D Da blir det hotell og revy og goe mat fra fredag til søndag. Og uka etterpå blir det høstferie på fjellet. Da satser vi på sånn noenlunde bra vær - planen er lange fjellturer.

 

Men først ei ny arbeidsuke :P

 

Måtte dette blir den uka der vi kommer i mål med våre planer.

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjennes godt både psykisk og fysisk når man kan plotte mat og trening helt etter boka :)

Jeg merker iallefall at kroppen min har det mye bedre når den blir fora med sunn og god mat.

Is og eplekake og sjokolade er jo godt ( nyydelig!) - men faktisk enda bedre når det ikke blir hverdagskost ;)

 

Ble deilig fiskesuppe med hjemmebakt flatbrød til middag i går. Er så heldig å ha ei mor som fremdeles er oppegående og baker lefser og flatbrød til oss :D

 

Og så ble det en lang treningstur i et nydelig høstvær. Bruker en app på mobilen når jeg går - og det inspirerer til å tøye grenser en god del.

Så i går gikk vi 10,05 km på 1.37.20 - og da har vi noen bratte kneiker vi må forsere :P

Det resulterte i 15802 skritt - så fornøyd med den økta.

 

Yeesss - veldig fornøyd med meg selv :D

Selvskryt skal en lytte til - den kommer fra hjertet.......

 

Måtte høstdagen bli full av gode opplevelser :rolleyes:

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke det ble en sjokolade på meg i går da :huh:

Og jeg som egentlig er så fornøyd uten - forstå det den som vil!!

 

Men i dag begynner kurset mitt - og jeg skal sakte men sikkert komme tilbake på den sunne sti ;)

 

Så nå er GR-kokeboka hentet fram - og det blir middag derfra i dag. Og så spinning i kveld. Gleder meg faktisk til det :P

 

Og i morgen blir det ut på tur - og det gleder jeg meg iallefall til. Da blir det nok ikke middag fra GR - men man kan jo velge sunne alternativer. Og disse restaurantmenyen er jo ikke så forferdelig store da :P

 

Min kjære opererte øynene i går - sånn synskorreksjon, såkalt RLE. Blir spennede å se hvordan synet forbedrer seg. Lurer på det samme selv - men pysete som jeg er vil jeg avvente litt. Får se hvordan det går med hans syn først.

Litt skummelt å tenke på at de er inne og skifter linse på dine sårbare øyne :blink:

 

Kanskje litt tidlig å ønske god helg - men regner ikke med å komme innom før Bergensturen :) Så derfor damer - nyt helga for alt den er verdt - fordi vi fortjener det :D

 

Et lite dagens:

" For hele verden er du bare en person, men for en person kan du være hele verden!"

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mia!

 

Lykke til på kurs og ha en kjempefin Bergens-tur. Tror det må være 20 år siden jeg var i Begen. Var der med datter og finsk kjæreste. Han var fiskegal. Så vi rakk ikke mer enn akvariet og Fiskebrygga. Det var i juli og helt eksotisk der. Det summet av all verdens språk og det var tropevarme. Et virkelig fint minne. Han er desverre død, før han ble 50 år, og er Pappa til mitt eldste barnebarn. Ble litt vedmodig dette.

 

Nå ser jeg fram til å begynne på kurs jeg også, greier ikke å føre inn mat og trim engang, er så dårlig motivert som det går an å være. Jeg liker jo egentlig å skrive inn og ha alt i orden, men det går ikke for tiden.

 

Sliter med å få maven til å virke igjen etter all antibiotikaen. Da var det jo nærmest diare flere ganger om dagen og nå er det full stopp. og det må det ikke bli med mine tarmer. Jeg har prøvd noe som heter Frukt og Fiber. Håper det hjelper meg.

 

Jeg har hatt skikkelig opprydding og rengjøring i våre kleskap. Skal levere 4 poser i Uff-kontainer og 2 poser i restavfall. Pluss en pose med sko. Er ganske vanskelig å få mannen min med på dette, men han ga slipp på et par poser han også. Han syns jo alt er helt fint, selv om det er flere år siden det ble brukt.

 

God tur Mia og god helg! Skulle forresten være et program på TV om sånne øyeopperasjoner. Så bare forhåndsomtale på en eller annen kanal.

 

Klem Sari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel på fjellet nå! :rolleyes:

 

Jeg er akkurat hjemme igjen fra Pilates-trening. Det er både slitsomt og veldig deilig. Skulle jo fortelle om Sofa Fighters Club. Det var veldig fint. Første halvdel var det hovedvekt på balanse-øvelser og riktig måte å gjøre øvelser på. Hvor en skulle legge vekten på føttene og stilling på rygg og knær osv. Andre halvdel var det mere styrke og gameldagse øvelser fra den gang jeg var ung og gikk på skole.Sånne øvelser har nok gått litt i glemmebok nå for tide. Gleder meg til neste gang. :rolleyes:

 

Du trimmer vel i fjellet. Nå er det lunch her i huset. Jeg får bare skjerpe meg. :blink:

 

Vi tastes!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Sarri - og til dere andre som er innom :)

 

Er ikke kommet oss avgårde på fjellet enda - reiser i morgen. Måtte jobbe litt i dag - månedsslutt og greier ;)

 

Bergen var topp - tross bøttevis med regn :P

Vi koste oss på Dagfinn Lyngbø show - spiste masse god mat ( litt vel masse!) - handlet og slappet av. Ei deilige helg.

Og vel hjemme ble vi invitert til min kjekke søster på helstekt lammelår med tilbehør + dessert.

Velvelvel - sånn kan man ikke ha det hver dag nei.

Passet jo bra å starte opp med GR-boka i dag da - for nå skal de siste kiloene av.

Fikk ikke veid meg i dag - har en sånn "prognoseveiing" på mandagene siden det er torsdagene som er blitt min nye veiedag. Men i dag glemte jeg det - litt hektisk på morgenen kan man si :unsure:

Får se om jeg entrer vekta i morgen - bare for å kontrollere hvordan det ligger an - og ha et overblikk over hvordan ei uke på fjellet slår ut ;)

 

Håper du får orden på magen Sarri - ikke noe stas når den trøbler.

Og så deilig å få tatt storopprydning i klesskap. Jeg fikk handlet meg litt nytt i Bergen. Alt vintertøyet mitt er forært til Fretex - så nå må jeg invistere i noe nytt ;)

 

Tar med meg IPAD'en på fjellet. Er ikke trådløst nett på hytta - men kanskje jeg finner en cafe som har :)

 

Ellers er jeg tilbake for fult neste uke.

Så er bare å stå på damer - hardt arbeid dette - men tror det er verdt det.....

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var man tilbake til kvardagen :)

 

Hadde en "prognoseveiing" i dag - ikke bra :unsure:

Hadde gått opp 300 gram!!

Vel - sånn går det når man nikoser seg med god mat og god drikke. Så det hjelper ikke med lange og harde turer i fjellet - maten må også henge med :P

 

Vel - som jeg sa i begynnelsen - jeg er tilbake i kvardagen ( trur eg!)

Vet jo hva som skal til av mat og trening - så da er det "bare" å leve som man lærer :rolleyes:

 

Ukesmenyen er satt opp - treningsturene også. Håper jeg kommer i gang med styrketrening denne uka. Min nye kursleder har lovet å sette opp en del øvelser for meg.

Har lyst til å forbedre bevegeligheten også - men finner ikke det rette opplegget her i nærheten. Yoga kunne jeg tenkt meg. Drev litt med det i tidligere tider - nå føler jeg meg som en strandet hval når jeg prøver meg på øvelsene :D

 

Vel - jeg gir ikke opp. Skal på vekta torsdag - da er det også spinning. Håper på noen hekto ned til da. Ikke morsomt å komme for å veie seg - og ha gått opp!!

 

Stå på jenter - er sikker på at vi vinner til slutt :)

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det ja - man kan hvis man vil :P

 

Matbudsjettet holdt fint i går. Spiste grilla laks med hjemmelaget potetmos til middag. Masse brokkoli og gulerøtter fant jeg også plass til. Og så ble det en fin treningstur på 90 minutter. Liker sånne dager da alt går på skinner - og man kan klappe seg selv på skuldra for vel gjennomført løp :rolleyes:

 

Ny dag - nye muligheter. Skal i venninneklubb i kveld - litt større utfordring da. Men puttputt - her er selvkontrollen på topp ( trur eg!!) og jammen skal jeg klare denne dagen også ;)

Regner med treningstur i dag også - rom for et ørlite kakestykke da kanskje.

 

Vi jobber steinhardt dere - noen hekto om gangen blir kilo etterhvert det :rolleyes:

 

Ståpåklem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede torsdag - og jeg skal ha fri i morgen. Så da er det vel praktisk talt helg da :rolleyes:

Blir ikke helt fri da - skal kjøre min mor på kontroll. Men etterpå blir det shopping og lunsj og kos :)

 

Tirsdagen får godkjent karakter. Var i klubb - ble servert kyllinggryte og salat - ingen problem. Men så ble det et kakastykke da - eplepai av alt - og med pisket krem til. Fy søren hvor det dro opp kaloriene :unsure:

Men hadde en 90 minutters trimtur først da - hjalp på i regnskapet den :)

Onsdag ble det for mye - jevnt over. Var på fotpleie - ingen kalorier der :P Men en kopp kaffe på cafe etterpå endte med et kaloririkt kakestykke ( var sulten da må vite!!). Og et ettermiddagsbesøk hos min mor resulterte i ei pannekake. Legg dette til tilmålt kalorimengde så går en godt over - for å si det mildt. Og ikke kan jeg skryte på meg noen som helst form for trening heller.

Og i dag er det veiing :blink:

 

Lyst til å skippe den da - men her får man bare ta alt på strak arm og jeg stiller på vekta. At jeg har slurva i 14 dager er bare min feil. Måtte jeg ta lærdom av dette :mellow:

 

Men i dag er jo en ny dag - og man får mulighet til å rette opp sine feil. Og det skal jeg................

 

Lykke til damer - det er et strev, men resultatet blir bra....

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mia og god helg :rolleyes: Her regner det iskaldt regn,bare 3 gr. Og jammen blåser det også. Mannen min tok hunden med og jeg var glad jeg slapp å gå ut, men fikk litt dårlig samvittighet. Han skal på fotballkamp i ettermiddag, så kanskje jeg tar en tur da.... ;) .

 

I forige uke var jeg i to formiddags-selskaper, snitter og kake det ene stedet og rundstykker og kake det andre. Jeg fikk bare trent 2 ganger også. Tror hele tiden at jeg skal greie å gå ned før kurset mitt begynner, men det går ikke bra :(:( .

 

Jeg har virkelig jobbet som en helt ute denne uka. Har gjort rent i drivhuset og tømt og kastet jord i alle krukker. Så har jeg klippet ned visne blomster og for store busker. Har virkelig vært sliten om kvelden. Det er vel trim dette også? :) Havemøblene er inne i kjelleren og drivhuset er gjort om til en koselig lunch-plass hvis bare sola skinner.

 

Hvordan gikk veiinga di? Må du begynne litt på nytt med noen gamle kilo? Det er vel hvertfall ikke så mange. Jeg har nok 2-3 kilo jeg må ta om jeg også. Det er en og en halv uke til kurset mitt begynner..

 

Bankekjøttet står og surrer i gryta. Gleder meg til middag! Ganske mager middag dette. Men jeg må ha litt rørte tyttebær til. Det må bli i stedet for dessert :)

 

Klem Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var helga over :rolleyes:

Du verden som disse dagen flyr - skjønner ikke helt hvor de blir av jeg - allerede midten av oktober :o

 

Men det var vel resultater og sånt vi skulle snakke om - kanskje ;)

Hadde gått ned 0,6 kg på torsdagsveiedagen min - så nå ligger vekta på 77,3 kg. Og ja Sarri - jeg har "gamle" kilo som jeg må ta av. Var jo 74,3 kg da jeg slutta kurset i juni - det er skamfulle 3 kg opp det. Forferdelig irriterende - men sånn er nå stoda.

Så da gjelder det å forholde seg virkeligheten - og ta det derfra. Jammen glad jeg kom meg på kurs igjen. Gudene må vite hvor det hadde endt om jeg hadde fortsatt på egen hånd :rolleyes:

 

Du er flink du - som har tatt grep om hagen. Det har ikke jeg. Heldigvis har jeg en mann som stuller og steller litt innimellom. Så tulipanløkene er kommet i jorda - hagemøblene er plassert i vinteropplag - og busker og trær er beskåret. Men krukker og kar er ikke rengjordt - og det er der jeg kommer inn :rolleyes:

Vi hadde et utrolig flott vær i helga - sol fra nesten skyfri himmel. Så jeg burde jo gjordt jobben min da - men klarte jammen å prioritere anderledes.

 

Fredag kjørte jeg min mor på kontroll - og da brukte vi resten av dagen på cafe og shopping.

Lørdag var jeg på cafe med venninner - det var kjempekoselig :D

Dessverre gikk det jo utover arbeidsinnsatsen i heimen - og kaloriinntaket som ble altfor høyt - og totalt fravær av trening.

Søndag ble det tur - men ikke i høyt tempo. Så trimpoeng har jeg ikke å vise til gitt.

Får ta det igjen i dag - da er planen 90 minutters trimtur :P

 

Regner med at du koste deg med deilig søndagsmiddag - og selvfølgelig hører tyttebærsyltetøy til.

I dag har jeg planlagt ei sunn suppe med masse grønnsaker - og lite annet. Må jo bøte på den syndefylle helga ;)

 

Ellers alt vel - og jeg nyter disse flotte høstdagene

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen ;)

 

Har veid meg i dag :( Sier ikke mer.

 

Pilates i en time i dag, det er veldig-veldig slitsomt. Nå verker nesten alle muskler. Og verst er det i nakken. Tydelig tegn på at noe gjøres feil :mellow: Hele kroppen kjennes ekstra tung! Jeg bruker nakken til å gjøre sit-ups. Og når maveøvelser tar 20 minutter, så må det jo bli vondt. Prøver så godt jeg kan å gjøre det riktig, men får det ikke til.

 

De fine høstdagene gikk over her. Veldig fint helt til fredag ettermiddag, men etter det bare gråvær. Og så er det nesten mørkt.

Men vi bestilte tur til Tenerife i går. Veldig oppmuntrende! Fikk en billig resteplass, uspesifisert. Under 6000 for oss begge. Drar 1. desember. B) Bare en uke, men litt er bedre enn intet.

 

Hittil i dag er alt i orden med matinntaket og trim. Men jeg skal på symøte i kveld, så da er det bare å tenke "litt".

 

En og en halv uke til mitt kurs starter. Skal bli godt med den støtten. Den trenger både du og jeg ser det ut til. Ha en god og fornuftig uke! :) Føler at jeg er på rett spor i dag, måtte det bare vare! :unsure:

 

Vi tastes for felles oppmuntring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh - det hørres deiligt ut Sarri. Ei heile veka på Tenerife e jammen ikkje å forakta midt på vinteren B)

 

Gjekk det greit med maten på symøte? E av og te litt lettare for meg når eg e ute. Verre når eg e hima og har masse rester. Då e det farligt då :rolleyes:

Men det komme jo an på ka så blir servert da :P

 

Ein time med Pilates hørres anstrenganes ut - ikkje rart du va trøtte itte den øktå.

Eg fekk te ein treingstur på 90 minutter i går - heldigvis. Var brukanes vær - og eg gjekk før eg spiste middag. Ikkje så sløve då ;)

Håpe eg får ein tur i dag og. Faktisk sol og blå himmel her akkurat nå - måtte det fortsetta sånn!

 

Det gjekk fint med maten i går og. Så akkurat nå føle eg at eg har kontroll. Men du verden så lite det ska til før eg tape den gitt.

Men enn så lenge e me standhaftige vett du Sarri - det e nå det gjelde :rolleyes:

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symøtet gikk greit, litt av alt og ikke forsyne seg 2 ganger. Jeg var så mett atte..(hadde lyst på mer jeg..)Jeg er sikker på at jeg er programert til å legge på meg om høsten. Det er urinstinket som sier at jeg må ruste meg til vårknipa. Nå er det virkelig en kamp. Har lyst på noe hele tida.

 

Jeg har kjøpt meg Sodastream, sånn brusmaskin som var så moderne for mange år siden, men den er selfølgelig mye finere å se på nå. Kastet den gamle for ikke så leng siden. Da hadde den vel stått ubrukt i 15 år minst. Men det smaker bedre av vannet med litt bobler i, så jeg trøster meg med litt boblevann mens jeg prøver å holde sulten unna. :)

 

I dag har jeg fri, ikke trening og mannen min borte hele dagen. Tror jeg skal klippe puddelen, den er lurvete og langhåret. Da har jeg noe å gjøre de neste par timene og får ikke spist noe dumt. Du har helt rett i at det er lettere når en er borte. Det verste er å ha dagen helt for seg selv. Det ser ut til å klarne og jeg har noen duker i vaskemaskinen, som jeg kan henge ut når den er ferdig. Nei nå bagynner jeg på pudlen! :D

 

Ha en fin og mager dag. Du skal vel veie deg i morgen igjen. Ukene går alt for fort.

 

Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Så var siste halvdel av uke påbegynt. Deler den inn i to jeg etter som jeg har fri onsdag :P

Torsdag - veiedag :mellow: Litt spent på resultatet - eller ganske spent for å si det sånn. Venter ikke de store resultatene etter et noget ukontrollert inntak i helga :rolleyes:

Oppgang blir vanskelig å takle - men håper den stopper på samme resultat som sist!!

I går var jeg på fårikålmiddag hos min mor. Ikke den sunneste middagen - men overspiste ikke iallefall.

Ellers ble det frisørbesøk og litt handel. Kjøpte meg ny vinterjakke. Den jeg brukte i fjor var altfor stor blitt :)

 

Ja - det gjelder å holde seg beskjeftiget Sarri ;)

Merker på meg selv hvor lett det er å snoke i skuffer og skaper når jeg ikke er opptatt med noe. Så hundeklipping er sikkert en flott avledningsmanøver. Kan jo ikke klippe den stakkars hunden hver dag heller da - men da får vi finne på andre ting som opptar oss.

Lesing hjelper ikke :mellow: Da får jeg forferdelig lyst på noe attåt. Og for meg som elsker å lese blir det et problem. Holder på å "snu" disse dumme vanene - prøver å programmere hjernen til å godta en god kopp te istedefor. Og kan faktisk merke et ørlite steg i riktig retning :D

 

Nei - her må jeg tilbake til jobben. Sjefen venter på en rapport!

 

Vi satser stort - vi SKAL klare brasene denne høsten.

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja - da var ukas veiing overstått. Resultat ned 0,4 kg - og må si meg fornøyd med det. Vet jo at inntaket var "over the top" i helga - og da går man ikke ned masse kilo :rolleyes:

 

Knallhard spinningøkt ble det også - godt fornøy med den.

 

Helga kommer til å bli stort sett stille og rolig. Skal i en 75-års dag lørdag - men det er på ettermiddagen. Vet det blir servert koldtbord - og da er jo valgmulighetene der iallefall ;)

 

Planlagt treningstur i dag og i morgen - og blir været bra på søndag blir det markatur da. Sånn er iallefall planene - gjelder bare å fullføre med stil :)

 

Travel dag på jobb - måtte bare innom som snarest.

 

Vi satser på ei sunn og aktiv helg damer - fordi vi fortjener det!!

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått helg? :huh:

 

Ganske ukontrollert for mitt vedkommende. For mye vin og for mye kake. :angry: Det der med vin har jeg ikke godt av i det hele tatt. Nå drikker jeg mest boblevannet mitt og tåler ikke Pepsi Max engng. Blir litt yr av coladrikker og får ikke sove. Når jeg drikker vin blir jeg så trøtt at jeg har bare lyst til å gå hjem og må kjempe for å holde meg våker og se ut som jeg hygger meg. :o

 

Ingen trim i helgen heller! :angry:

 

Men nå er det ny uke og jeg begynner på kurs. Håper at jeg klarer å skjerpe meg, men det pleier å gå bra.

 

Har akkurat vært på Pilates og det gir faktisk mer trimpoeng enn jeg trodde.

 

Ny uke med nye muligheter!! :):)

 

Vi står sammen om kamper mot kiloene!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ukene forsvinner fortere enn svint - plutselig er det ei uke siden jeg var innom her :mellow:

 

Har ikke vært den mest sunne uka i mitt liv for å si det sånn.

Håper jeg klarer å sette punktum å gå videre etter veiing i dag. Blir ingen hyggelig opplevelse å entre vekta i dag ( snikveiing har funnet sted!) - men man vår ta det som en mann ( eller kvinne) ;)

 

Dårlig med trening og elendig med maten - hvor skal dette ende....

 

Vel - eneste som hjelper er å snu ryggen til dårlig vaner - finne fram alt av guts og ståpåvilje - og da kommer også resultatene.

 

Heia for oss :rolleyes:

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er søndagen snart slutt alt.

 

Fikk beskjed om at kurset mitt var utsatt en uke, og jeg satt klar til å gå. Ble helt handlingslammet for jeg var så innstilt på å komme i gang. Etter det har alt gått helt i vasken. På egen hand går det skitt... :( .

 

Har ikke fått resultat fra veienga di. Det var vel ikke så bra det da.. <_<

 

Jeg baker kaker og brød og lager god mat og spiser med god appetitt.

Bare 3 dager igjen til alvorets time kommer.. :mellow:

 

Det eneste som går etter planen er trening, godt jeg har den hvertfall.

 

Ellers har vi hatt noen nydelige dager her, men det er kuldegrader om natta og alle planter har frosset. Jeg er stort sett ferdig i have og drivhus. Bare raking av løv igjen, men venter på at det skal falle ned litt mer først. Hvis vi er heldige og får den rette vinden, båser det meste over tol naboen... :)

 

Har du det bra? Tastes!

 

Klem :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ei utrolig koselige helg :D

Det har dessverre ikke vært ei sunn helg - føler jeg har spist med begge hender :angry:

Hadde besøk hele helga av gode venner - så da ble det både lange frokoster og lunsjer og kjempegoe middager med flotte vin til. Trimmen ble noen rusleturer i nærområdet - det kan ikke kalles trim i det hele tatt :mellow:

 

Og så måtte jeg droppe veiinga på torsdag. Måtte avgårde å hente mannen som kom hjem. Ble en lang kjøretur på grunn av innstillinger i offentlig transport - men hjem kom han iallefall :)

 

Jeg startet på et sånn overlappkurs her i høst. Nytt ordinært kurs startet sist uke - men var liten påmelding til aktivt som jeg går på. Fikk telefon fra kursleder som tilbød alternativ trening på et treningssenter nå på torsdag siden det var bare jeg som skulle spinne. Blir ikke helt det samme da - men får gi det en sjanse :)

 

Ellers har jeg problem med å komme i ned-i-vekt-modus. Klarer ikke å finne fram akkurat den "gutsen" som skal til. Går fint noen dager - så sklir det ut. Dette må jeg jobbe beinhardt med - for jeg er ikke fornøyd enda. Jeg skal ned til min trivselsvekt - og den ligger 7 kilo under der jeg er i dag :rolleyes:

 

Så sånn er stoda hos meg akkurat nå ;)

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går gikk helt etter planen - liker når det er sånn :rolleyes:

 

Travel dag da - bare å skifte til treningstøy da jeg kom hjem fra jobb - og ut på en 90 minutters trimtur sammen med mannen. Fine været - så det var bare en nytelse ;)

Full fart i dusjen mens middagen ble tilberedt av min kjære - og avgårde på styremøte nesten før maten var fordøyd.

Vel - noen dager er bare sånn :mellow:

 

Glad jeg fikk tid til treningstur iallefall!

 

Dagen i dag blir langt roligere - ingen planer utenom trening.

 

Var en utrolig flotte kveld i går - fullmåne og stjerneklart :D

Speilglatte veger i dag - og storparten av mine sambyginger kjører rundt på sommerdekk. Typisk det også ;)

Jeg er heldig og kan spasere til jobb - men var glatt det også :P

 

Nå venter dagens økt - lønnskjøring og andre trivielle oppgaver. Skal ha et møte nå kl. 9 - ellers blir det en ganske vanlig tirsdag.

 

Nyt dagen damer - fordi vi fortjener det :rolleyes:

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å være fornøyd :rolleyes:

 

Her er det en hvit morgen, snøen ligger på løvet på trærna og det ser litt rart ut. minus 4 og glatt her også tenker jeg. Mannen min skiftet til vinterdekk på bilene våre i helgen, så jeg er hvertfall skodd for dette føret.

 

Vekten min øker for hver dag! :( Tror det er urmennesket mitt som forbereder seg på dårlige tider og vårknipa). :blink:

 

Pilates i går og i dag er det Body-pump pluss en halv time aerobic for godt voksne. Jeg trener hvertfall. :rolleyes:

 

Ha en fin dag. Klart vi fortjener det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...