Gå til innhold

Til dere som løper ute nå i vinter

Gjest Pia

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri likt å jogge/løpe ute, men skjønner at jeg må begynne å prøve dette for å komme meg ned i vekt og for å kunne vareiere treningen litt. MEN, jeg er så usikker på hva jeg skal kle på meg når man løper ute nå. Er jo så dumt å ha på for varme klær eller for kalde klær. Legg gjerne inn linker til alright treningstøy

Hilsen en som trenger hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei!

Jeg elsker å trene ute, og skjønner godt hvorfor du lurer på det med klær=) Hvor mye man skal ha på seg kommer ann på tempoet og hvor lett du selv blir varm når du trener generelt. Jeg har på meg superundertøy, om det er kald (-8 og nedover) så er det av ull (og en tynn genser), utenpå har jeg en vind tett jakke som puster, en skikkelig treningsjakke (frank shorter fra G-sport, også større størrelser). Denne bruker jeg sommer som vinter! Skal jeg gå har jeg på skibuksa, skal jeg jogge tar jeg bare joggebukse utenpå superundertøyet.

Jeg blir ganske varm og svetter lett når jeg trener, derfor har jeg ikke på så mye under. Er det minusgrader ute så tar jeg noen jumpig jacks i gangen før jeg går ut slik at jeg har fått litt aktiv varme i kroppen.

Håper du fikk litt tips! De har mange gode tipe i sportsbutikkene også=)

Spør i vei både i butikken og her inne og prøv deg frem så finner du ut av det til slutt! Vi er alle forskjellige=)

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Kunne jo da ha putta inn at den jakka er 100% polyester, og at jeg er veldig fornøyd med både bjørn dæhli og norheim superundertøyet mitt =)

Har alltid noe på ørene, og et par vanter på også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg har helly hansen teknisk underst. trøye og stilongs som puster og transporterer fuktighet slik at jeg er mest mulig tørr hele tiden. Ned mot null grader og under har jeg en løpe-bukse fra Frank Shorter med flosset innside som gjør at den holder et isolerende lag med luft på innsiden. Som overdel har jeg en teknisk hettegenser fra Bavac som transporterer fuktighet. Blir det kaldere har jeg en tynn fleece og en tynn Nike-jakke som transporterer fuktighet ut, men ikke inn. Det viktigste er egentlig dette med transport av fuktighet slik at du ikke blir kald. Det er også et veldig godt tips fra mia123 å ta noen sprett hopp før man går ut for å få varmen og sirkulasjonen i gang.

Det er uansett deilig å trimme ute for man får virkelig frisk luft ned i lungene! God tur og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...