Gå til innhold

Flott ny nettside men.................................

Gjest Pearl75

Anbefalte innlegg

Synes de nye sidene er kjempetriste, uoversiktlige og lite motiverende!Ting tar tydeligvis veldig tid også, det meste er bare rot...mye info som man mangler...så blir det til at man ikke fører hverken mat eller trim. Savner å se fordelingen på karbohydrater og proteiner osv. Kommer det tilbake? Savner trimpoengtreet, og vektkurven min.. Noen ganger er det nok bedre å la ting være som de er:-)

Hei.

E så enig med deg,jeg holdt på i 2 timer i dag for å få skrevet inn mat og trening for de dagene som roede var nede,har vært bortreist så derfor ikke mulig å gjøre det før da alle notatene var igjen hjemme..Savner også vektkurv,trimpoengtreet...Å se på startsiden at vist du satser på å gå ned 0,5 kg i uken så vil det ta ca så lang tid..gud så deprimerende..

Har nu skrevet inn min vekt men ennå får jeg ikke opp trimpoeng,har prøvd med mozilla og eksplorer men det samme er det samme :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Ja, nye flotte nettside portaler er alltids bra. Men det er særdeles viktig at brukeren blir tatt være på og nye sider ikke blir lansert før de er ferdige til bruk. Nettsider trenger ikke å være 100% klare før lansering, men de ska være så pass klare at de går å bruke, med den samme tiliten som til de gamle sidene.

Jeg ser på tidligere registreringer av trim at jeg tydligvis har drevet veldi mye med "basketball" - jeg har aldri spillet basket ball :(

Ser ut som der er endret trim aktiviteter for enkelte aktiviteter når man ser på gamle registreringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

Omleggingen som dere opplever nå er den største vi har gjort noen gang. Systemet vårt er byttet ut, og store mengder med data fra registreringen av mat, trening og tidligere kurs som er registrert i det gamle systemet må flyttes over i det nye. Dette tar tid, men vi har likevel åpnet opp sidene slik at dere kan fortsette å registrere mat og trening og følge kursene, og så kommer etter hvert deres gamle data også på plass.

Vi har fjernet noen funksjoner som dere kjenner fra det gamle systemet, men bare fordi vi har erstattet dem med mange nye funksjoner. Etter hvert som vi får hentet inn tidligere data, vil det bli tydeligere hvordan de nye kurvene og statistikkene kan hjelpe dere til å se sammenhengene mellom kosthold, trening, vekt og fysisk form.

Den nye matvaretabellen er blitt mye bedre slik at systemet nå selv vet hvor mye grønnsaker, melk og frukt matvarene inneholder. Og alle oppskriftene bruker matvarene fra matvaretabellen slik at dere kan være trygge på at dataene i registreringen av mat blir riktige når dere bruker våre oppskrifter.

Men;

Hvis noen opplever FEIL - f eks Annika sier at hun har feilregistrert trening - så er det kjempeviktig for oss at dere melder det inn; skriv til webmaster@greteroede.no.

Vi må vite brukernavn i klubben + hvilken nettleser og versjon dere bruker. Ellers er det vanskelig for oss å finne/løse feilen. Det er viktig for oss at Roede-klubben funker bra for dere!

Hilsen ina, Grete Roede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg er superfornøyd med de nye sidene... Jeg syns de er helt supre og fikk virkelig ny motivasjon av de. Mye lettere å legge inn mat, gøy å se hvor mange kalorier jeg bruker på trimmen og fint å se hvilken meny jeg er på så slipper jeg å være usikker. Og oversikten på resultater gjorde det som sagt veldig motiverende.

Alt i alt så må jeg si at jeg syns dette var en helt suveren ny nettside.

Tusen takk..

(nesten så jeg får litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke betaler for den, men det er fordi jeg bor i utlandet, så snart jeg flytter hjem til Norge skal jeg nok handle litt fra nettbutikken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.... hvorfor kommer det opp bilde av meg? Jeg har da ikke lagt til det.. noen som vet hvordan man sletter det?

fikk fikset det... puh... her prøver man å være litt anonym og så kom liksom bildet av meg opp... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer fremdeles ikke opp matvarealternativer på iPad/safari... Hvis jeg skriver feks grovbrød, får jeg ingen alternativer, og trykker jeg bare enter, blir det registrert som glutenfritt grovbrød... Vil gjerne begynne å registrere igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer fremdeles ikke opp matvarealternativer på iPad/safari... Hvis jeg skriver feks grovbrød, får jeg ingen alternativer, og trykker jeg bare enter, blir det registrert som glutenfritt grovbrød... Vil gjerne begynne å registrere igjen!

--

Ipad-problemene er nå løst - og i følge en av våre brukere funker det "som en drøm"!

Kos dere med brettet i jul!

hilsen ina, Grete Roede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting (bare):

1) Markøren som tidligere kom automatisk i skrivefeltet (på registreringen) - kommer den tilbake?

2) Hvilken "vei" skal innleggene dukke opp? Før kom siste innlegg først, så etter omleggingen deres ble første innlegg noensinne skrevet i en tråd det første, så en periode tilbake til gode, gamle siste innlegg først - og nå er det plutselig aller første innlegg først...når jeg går inn på en tråd så ønsker jeg å lese det som er nyest, det er tungvint å måtte trykke Siste side (eller et tall) og så scrolle helt ned...flere som er enige med meg der.

Ellers er mye annet tilvenning, synes noe er bedre og noe var best med den gamle versjonen...vi er vanedyr, sånn er det bare.

Lykke til med storjobben - og god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting til... Hvorfor er fruktkvoten 300 gram i stedet for 200 kcal? Nå er jo kvoten full etter mye mindre frukt enn før?? Samme med melkekvoten.... Jeg holder meg til kcal-målene, syntes det funket fint...

Med feks klementiner får man jo nå bare 6 på kvoten, men med kcal, får man 10!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Oppdateringer er bra, viktig å henge med i svingene!

Jeg bruker RockMelt nettleser på mac og her legger teksten seg oppå hverandre...ikke noe stort problem, men regner med at det blir orden etterhvert.

Noe jeg derimot savner mer er enkle måleenheter som SS...den ser ut til å ha forsvunnet noen steder og på cottagchees finner jeg nå bare fire alternativer der alle er g. Dette gjør det vanskeligere å bruke!

Og en annen ting...skulle ikke dere lansere en app til Iphone for bortimot et år siden? Jeg jibber i et firma som selv har benyttet oss av slike apper og vet hvor lettvint dette er å lansere med riktig programerer.

Kom igjen a,... hold følge med alle oss moderne slankere her ute!!!

Ellers så mister dere oss til fordel for andre mer tilgjengelige slankesider... og det er synd ettersom budskapet deres er så flott!

Hilsen Meg som unner dere denne moderniseringen og heier på dere videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det jeg opplever med Grete Roede nå er veldig trist og det begynner å ligne en farse, og det utviser en uprofesjonalitet som jeg ikke har sett maken til. Jeg er i mitt andre kurs nå, alle data for det første er borte - og "vil komme etterhvert", jeg er halvveis i det andre - vil dataene komme før det er slutt?

Jeg har betalt inn 4200,- kr for kursene mine, dette er penger for meg og jeg forventer å få levert for pengene. Jeg forstår at GR er en liten organisasjon, men samtidig er vi i 2011 - der normale nettbrukere er vant med at ting fungerer på elektroniske media - vet ikke helt om dere har fått med dere dette? Et lite driftsavbrudd er en ting, men her går det på ukevis. Tidligere data er borte, systemet nå er veldig tregt og ustabilt - feilmeldinger kommer i en kode sluttbruker ikke skal måtte forholde seg til.

De tidligere dataene har jeg brukt endel tid på å legge inn - og det var kjekt å følge med hvordan vekt og mål var redusert fra dag 1, alt dette er borte nå - dermed også en viktig motivasjonsfaktor.

Jeg vet ikke om GR har tenkt på disse tingene på forhånd, eller er det jakten på nye nyttårslankere som helt har tatt overhånd på eksisterende kunders bekostning. For, det er vi som betaler dette gildet. Hadde jeg visst dette på forhånd, så hadde jeg ikke meldt meg på dette kurs nr 2, jeg bruker nettet og tenkte ikke i min fjerneste fantasi at dette skulle skje.

Jeg synes ikke det er urimelig at GR nå begynner å tenke kompensasjon, jeg synes ikke det er urimelig å kreve at "etterhvert" blir erstattet med en dato. Det er slik et vanlig arbeidsliv fungerer, det er ikke en hobbyklubb dere driver, men business og noen betaler for den og det er på tide dere begynner å ta dem på alvor.

Har dere ellers sjekket med datatilsynet lovligheten av å tilbakeholde personlige data fra den det gjelder? Jeg skal, i hht loven, til en hver tid kunne se hva som er registrert på meg, om jeg kontakter dere i morgen - kan dere da framlegge alle data om meg (som dere etter eget sigende har i det gamle systemet - men som jeg er redd kanskje ikke er så tilgjengelige lenger)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det jeg opplever med Grete Roede nå er veldig trist og det begynner å ligne en farse, og det utviser en uprofesjonalitet som jeg ikke har sett maken til. Jeg er i mitt andre kurs nå, alle data for det første er borte - og "vil komme etterhvert", jeg er halvveis i det andre - vil dataene komme før det er slutt?

Jeg har betalt inn 4200,- kr for kursene mine, dette er penger for meg og jeg forventer å få levert for pengene. Jeg forstår at GR er en liten organisasjon, men samtidig er vi i 2011 - der normale nettbrukere er vant med at ting fungerer på elektroniske media - vet ikke helt om dere har fått med dere dette? Et lite driftsavbrudd er en ting, men her går det på ukevis. Tidligere data er borte, systemet nå er veldig tregt og ustabilt - feilmeldinger kommer i en kode sluttbruker ikke skal måtte forholde seg til.

De tidligere dataene har jeg brukt endel tid på å legge inn - og det var kjekt å følge med hvordan vekt og mål var redusert fra dag 1, alt dette er borte nå - dermed også en viktig motivasjonsfaktor.

Jeg vet ikke om GR har tenkt på disse tingene på forhånd, eller er det jakten på nye nyttårslankere som helt har tatt overhånd på eksisterende kunders bekostning. For, det er vi som betaler dette gildet. Hadde jeg visst dette på forhånd, så hadde jeg ikke meldt meg på dette kurs nr 2, jeg bruker nettet og tenkte ikke i min fjerneste fantasi at dette skulle skje.

Jeg synes ikke det er urimelig at GR nå begynner å tenke kompensasjon, jeg synes ikke det er urimelig å kreve at "etterhvert" blir erstattet med en dato. Det er slik et vanlig arbeidsliv fungerer, det er ikke en hobbyklubb dere driver, men business og noen betaler for den og det er på tide dere begynner å ta dem på alvor.

Har dere ellers sjekket med datatilsynet lovligheten av å tilbakeholde personlige data fra den det gjelder? Jeg skal, i hht loven, til en hver tid kunne se hva som er registrert på meg, om jeg kontakter dere i morgen - kan dere da framlegge alle data om meg (som dere etter eget sigende har i det gamle systemet - men som jeg er redd kanskje ikke er så tilgjengelige lenger)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i mye av det du skriver.

Jeg går mitt første kurs og er skikkelig skuffet over dette bytte av nettsider. Jeg får ikke det jeg trodde jeg betalte for.

Jeg har prøvd å si i fra hva som ikke fungerer når jeg registrer mat, frukt og melk på mine sider. Det har ikke skjedd noe enmå. Håper det retter seg i løpet av uken.

Er det noen som har fått overført sine gamle data i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

frukt og melk blir registrert riktig uten at du må legge det inn under egen overskrift, så du kan bare skrive det opp på det måltidet du registrerer.

Men kanskje du kan hjelpe meg litt? Hvis du ikke får frem mengdefelt; hvilekn nettleser bruker du? Og hvilken versjon? Vi har forstått at det er noen som har dette problemet, men vi klarer ikke å gjenskape det. Supert om vi får vite!

Hilsen in, Grete Roede

Hos meg blir melkeprodukter og frukt forsatt ikke registrert riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidene går ulidelig tregt her i dag! Går det an å fikse det? Eller er det rushet av alle de nye januarslankerne som får systemet til å knele fullstendig?

Kommer jo ikke inn for å registrere maten min en gang. Har brukt en halv dag bare på å komme så langt inn som til forumet, for å få sagt ifra.

Pjuh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

Omlegging av nettjenester vil dessverre ofte medføre noe redusert funksjonalitet i en periode. Vektklubben var etter hvert blitt over 5 år gammel og har over 170.000 medlemmer. Oppgraderingen er et stort løft for vår organisasjon og vi valgte altså å lansere de nye sidene før import av historiske data ble gjort, slik at medlemmer og kursdeltakere skulle få kortest mulig opphold i sin registrering.

Beklageligvis har prosessen med import av data medført noen uventede utfordringer. Per i dag skal imidlertid tidligere innlagte data for vekt og mål være tilgjengelig under â€resultaterâ€. Muligvis må du oppdatere siden for at dette skal vises. Hvis resultatene uansett ikke vises er det fint om du sender en melding på support. Alt tilgjengelig personell jobber intenst med å sluttføre de øvrige importene så raskt som mulig.

I dag har vi i tillegg har hatt utfordringer med vår serverløsning, noe som har gjort at sidene våre er langsomme. Dette er selvsagt også svært beklagelig, og også her jobbes det på spreng for å løse problemene.

Ta gjerne kontakt via support hvis det er andre ting du lurer på ift. din egen arbeidsbok på nett.

Hilsen ina, Grete Roede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidene går ulidelig tregt her i dag! Går det an å fikse det? Eller er det rushet av alle de nye januarslankerne som får systemet til å knele fullstendig?

Kommer jo ikke inn for å registrere maten min en gang. Har brukt en halv dag bare på å komme så langt inn som til forumet, for å få sagt ifra.

Pjuh!

--

hei,

dessverre har vi problemer med en server i dag og sidene går veldig tregt. Vi har folk som jobber så fort de kan for å fikse det, og sidene virker i perioder.

hilsen ina, Grete Roede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg blir melkeprodukter og frukt forsatt ikke registrert riktig!

--

hei,

Hvis du sender inn en sak til vårt supportsystem og gir meg eksempel på en dag eller to der det ikke blir riktig, så er det enklere for oss å finne feil.

HVis det f eks er noen spesielle produkter som ikke blir registrert, eller om du mener at systemet "teller feil". Sender du til support, kan vi sjekke direkte på din din bruker, og så finne ut hva som er galt.

Hilsen ina, Grete Roede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her.. Ser mange er fornøyde og det er jo flott, men jeg er ikke særlig imponert enda.. Ingenting av gammel data er dukket opp enda, det går usigelig tregt å legge inn maten og flere steder er det feil som at det kommer bare opp g og ikke stk eller dl.. Skal jo fortsette med drop in kurs så må jo fortsette å logge alt men håper at det kan bli litt fortgang i oppdateringen snart slik at forumet fungerer slik det gjorde før bare i ny og bedre versjon... (forhåpentligvis..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Trådstarter her.. Ser mange er fornøyde og det er jo flott, men jeg er ikke særlig imponert enda.. Ingenting av gammel data er dukket opp enda, det går usigelig tregt å legge inn maten og flere steder er det feil som at det kommer bare opp g og ikke stk eller dl.. Skal jo fortsette med drop in kurs så må jo fortsette å logge alt men håper at det kan bli litt fortgang i oppdateringen snart slik at forumet fungerer slik det gjorde før bare i ny og bedre versjon... (forhåpentligvis..)

Er ening med trådstarter. Dette er kjempekjedelig for oss som går på kurs.Synes dere burde ha prioritert våre data først.Føler at halve kurset mitt er ødelagt nå, og jeg gidder ikke å fortsette på neste kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...