Gå til innhold

Begynner 1. januar.. Bli med!


*bolla*
 Share

Anbefalte innlegg

WOW!! Slugg og Vampen!! dere har jo virkelig gjort en innsats denne uken :-) Veldig imponerende! Fortsetter dere sånn, så når dere jo målet deres på null komma niks ;-)

 

Gikk ok med meg denne uka...- 0,8 kg og - 0,5 cm i midjemål. Det går jo sakte men sikkert nedover med meg da! Men kunne ønske det gikk fort men sikkert ;-) Håper ¨å nå mitt endelige mål innen juni er ferdig jeg da, men vi får se hvordan det går! Hva med dere andre? Har dere satt dere noe tid som dere ønsker å nå målet deres til?

 

Takk takk!

 

Synes jo du også har kjemperestultat. 0,8 kilo på en uke er jo ganske mye. i følge Grete roede opplegget er mellom 0,5 - 1 kilo i uken det optimale.. så hvis du fortsetter i det tempet når du målene ganske kjapt:)

 

Jeg har tenkt at jeg skal prøve å nå målet før 1 juni.. Men i alle fall før 25 juni da permisjonen min er over og jeg skal tilbake på jobb. det blir litt under en kilo i uken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slugg: Jeg vet ikke om jeg tør å håpe på å klare så mye på 2,5 uke siden det har tatt så lang tid hittil... Men jeg begynner å jobbe litt igjen 2 mars så egentlig ville jeg klare det innen da så jeg prøver gjerne!

Jeg har egentlig ikke tenkt på noen belønning enda. Kanskje jeg skal fine på noe. Hva blir din belønning?

 

Slankeveronica: 0,8 er jo veldig bra da! Det er jo ikke anbefalt å gå ned så innmari mye heller. :)

 

 

Jeg skal i allefall ned til 72 kg innen 23 mai for da reiser jeg på shoppingweekend med ei venninne. Da tror jeg også jeg har bryllupsvekta mi (gifta meg for 1,5 år siden), men jeg er litt usikker på hva jeg veide da for jeg gikk ned mye de siste to ukene da jeg ikke fikk veid meg. Min drøm er å veie et sted mellom 65-68 kg for da vet jeg at jeg trives ganske greit. Men først er 70-72 kg det store målet. Det er mulig vi kaster oss rundt og prøver på barn nr to allerede til sommeren så jeg skulle gjerne gått ned så mye som mulig før den tid. Vi får se hva som skjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slugg: Jeg vet ikke om jeg tør å håpe på å klare så mye på 2,5 uke siden det har tatt så lang tid hittil... Men jeg begynner å jobbe litt igjen 2 mars så egentlig ville jeg klare det innen da så jeg prøver gjerne!

Jeg har egentlig ikke tenkt på noen belønning enda. Kanskje jeg skal fine på noe. Hva blir din belønning?

 

 

Ja kan vi ikke ta oss på tak og prøve hardt disse 2,5 ukene. Hva skal til for at du kan klare det?

 

Jeg skal gå minst en time hver dag, og være nøye med å ikke spise så mange kosemerker som jeg har gjort i det siste. så tror jeg at det går.

 

Min belønning er ganske stor: 2000 kroner som jeg kan bruke på klær. Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe støvletter, en bukse og en genser/ topp. Da er jeg litt midt i mellom klærstørrelser, og har INGENTING som passer. så en bukse som passer en periode skal jeg unne meg:)Det blir den største belønningen i slankeperioden min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan vi ikke ta oss på tak og prøve hardt disse 2,5 ukene. Hva skal til for at du kan klare det?

 

Jeg skal gå minst en time hver dag, og være nøye med å ikke spise så mange kosemerker som jeg har gjort i det siste. så tror jeg at det går.

 

Min belønning er ganske stor: 2000 kroner som jeg kan bruke på klær. Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe støvletter, en bukse og en genser/ topp. Da er jeg litt midt i mellom klærstørrelser, og har INGENTING som passer. så en bukse som passer en periode skal jeg unne meg:)Det blir den største belønningen i slankeperioden min..

 

Det ser ut til at det kan gå fint for meg, for jeg har antagelig fått et magevirus. Siden søndag har det vært dårlig med matlyst, det buldrer og bråker hver gang jeg spiser og så flyr jeg på do like etterpå. Det synes godt på vekta i allefall, veide 78,6 i dag tidlig.

 

Det jeg må gjøre er å være superstreng på inntaket og ikke skeie ut i helgene. Jeg er litt bekymret for melkemengden min for jeg har merket at jeg får pumpet ut mye mindre de siste dagene. Går den for mye ned må jeg vurdere å spise mer igjen eller om jeg rett og slett skal la melka forsvinne sakte men sikkert.

 

Jeg tror kanskje jeg kan tillate meg å kjøpe meg en ny bukse i en mindre størrelse så jeg har noe å ha på meg på jobb. :) Jeg har en bukse jeg elsker nå, men den begynner kanskje å bli litt stor. :D Det er ikke pent å gå og dra i buksene altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at det kan gå fint for meg, for jeg har antagelig fått et magevirus. Siden søndag har det vært dårlig med matlyst, det buldrer og bråker hver gang jeg spiser og så flyr jeg på do like etterpå. Det synes godt på vekta i allefall, veide 78,6 i dag tidlig.

 

Det jeg må gjøre er å være superstreng på inntaket og ikke skeie ut i helgene. Jeg er litt bekymret for melkemengden min for jeg har merket at jeg får pumpet ut mye mindre de siste dagene. Går den for mye ned må jeg vurdere å spise mer igjen eller om jeg rett og slett skal la melka forsvinne sakte men sikkert.

 

Jeg tror kanskje jeg kan tillate meg å kjøpe meg en ny bukse i en mindre størrelse så jeg har noe å ha på meg på jobb. :) Jeg har en bukse jeg elsker nå, men den begynner kanskje å bli litt stor. :D Det er ikke pent å gå og dra i buksene altså!

 

Ingen ting er så ille at det ikke er godt for noe kanskje ;/ !!

Men huff, kjedelig å være syk.. sikkert derfor du får mindre melk. Går kanskje tilbake til normalen når styggedommen er ute av kroppen:)

 

God ide å kjøpe en bukse i belønning, for det er ganske motiverende å se litt bra ut synes jeg:)

 

God bedring:) Er spent på å høre hvordan uka har gått på mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok vekta jeg har i dag blir gjeldende for meg 78,5. Ned en halvkilo :) I dag skal vi nemlig spise pinnekjøtt og da kommer jeg til å samle så mye vann til i morgen.

 

Det har blitt litt dårlig med trening denne uka for formen er fremdeles ikke bra (forkjøla nå). Har 6,5 trimpoeng og skal ut og gå en søndagstur snart.

 

1,5 kg til første delmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rett, pinnekjøttmiddag har ingen positiv effekt på vekta. ;)

 

Men da kan jeg notere 0,5 kilo ned forrige uke. Ikke veldig mye med tanke på hvor lavt inntak jeg har hatt, men jeg er fornøyd med all nedgang som er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas mål:)

Denne uka har jeg gått ned 900 gram, så da er jeg helt i rute. Da er jeg nede på 84,9 kg og har akkurat gått ned halvparten av de kiloene som jeg har til overs etter at jeg kom hjem fra fødeavdelingen. 11 kilo er borte, 11 kilo to go. Og 900 gram til delmålet mitt.

Det ser lyst ut for planen om å være nede i 84 før februar er omme..

 

Men det rare er at magemålet mitt har gått opp 2,5 cm. Kan jeg ikke forstå!!

 

Vampen: kjempeflott at du har gått ned et halvt kilo, spesielt når trimturene er redusert pga sykdom. Stå på!!

Hva med en litt legre tur i morgen?? Det skal jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Slugg og Vampen; virker som det bare er oss tre som er aktive her fortsatt?!

 

Dere har jammen vært flinke denne uka også dere :) Jobber vi på på denne måten, så når vi målene våre før vi vet ordet av det!

Slugg: Jeg har også opplevd at magemålet mitt har gått opp en uke, men da var det desto mer snurpet inn neste uke ;-) Så det har sikkert med å gjøre om man er oppblåst og sånne ting!

 

Jeg var veldig redd for å ikke gå ned noe som helst denne uka! Lillemann ble nemlig døpt på søndag, og med det fulgte det endel kos... Prøvde å være veldig flink tidligere i uka, sånn at jeg hadde noe å gå på. Ser ut som at det virka sånn litt hvertfall...- 0,5 kg og 0,5 cm. DET er jeg fornøyd med etter en sånn helg :-)

 

Håper dere får en god uke videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pinnekjøttkilo sitter fremdeles, men jeg har blitt litt treg i magen så det løsner vel snart (i dobbelbetydning :P ).

 

Har skjerpet veldig inn på kaloriene i dag, og satser på å gjøre det samme et par dager til for å gi kroppen et spark i baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Slugg og Vampen; virker som det bare er oss tre som er aktive her fortsatt?!

 

Dere har jammen vært flinke denne uka også dere :) Jobber vi på på denne måten, så når vi målene våre før vi vet ordet av det!

Slugg: Jeg har også opplevd at magemålet mitt har gått opp en uke, men da var det desto mer snurpet inn neste uke ;-) Så det har sikkert med å gjøre om man er oppblåst og sånne ting!

 

Jeg var veldig redd for å ikke gå ned noe som helst denne uka! Lillemann ble nemlig døpt på søndag, og med det fulgte det endel kos... Prøvde å være veldig flink tidligere i uka, sånn at jeg hadde noe å gå på. Ser ut som at det virka sånn litt hvertfall...- 0,5 kg og 0,5 cm. DET er jeg fornøyd med etter en sånn helg :-)

 

Håper dere får en god uke videre :)

 

Ja, det ser ut så det bare er vi tre igjen som veier og deler resultat på mandagene.

 

Men så flott at du har gått ned et halvt kilo etter dåpshelgen. da har du jo ikke tatt helt av med kakespisingen i alle fall. Var det en fin dåp? Vi skal døpe vår sønn om 2 uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pinnekjøttkilo sitter fremdeles, men jeg har blitt litt treg i magen så det løsner vel snart (i dobbelbetydning :P ).

 

Har skjerpet veldig inn på kaloriene i dag, og satser på å gjøre det samme et par dager til for å gi kroppen et spark i baken.

 

Det blir kjempespennende å høre på mandag om du har gått ned noe mer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg veid å målt!

 

Denne uken har jeg ikke resultater å skryte av. Jeg har gått ned 0,4 kilo og ned 1 cm i magemål.

Men jeg må innrømme at jeg spiser enorm mye kosemerker, selv om det i alt ikke blir mer en ca 1800 kalorier.. kanskje jeg må skjerpe meg og gå mer på tur..

 

Har dere noe tips til hva man kan spise for å slukke søtsuget. det må være noe man kan spise når man ammer uten at babyen blir sprekkdårlig. Kan ikke spise tørket frukt, frukt, bær og nøtter f.eks.

 

Jeg har da 3 dager på meg for å gå ned et halv kilo hvis jeg skal nå målet om delmål nådd før mars. Ser dårlig ut.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting har skjedd her heller, men av en eller annen grunn pleier vekta på tirsdager å være mye bedre å se på så jeg venter til i morgen med veieresultatet. Målet om 77 kg innen 1 mars kan jeg bare glemme i allefall, men jeg håper å se 77-tallet innen jeg skal på jobb på fredag. :)

 

77 er liksom en magisk grense for meg, for jeg har ligget mellom 72 og 77 de siste 4 årene. Kommer jeg under 77 føler jeg liksom at svangerskapskiloene er borte, selv om jeg veide 73,5 da jeg testet positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips ja... Jeg spiser mørk sjokolade når suget er verst, eller nutrilettbarer. Jeg elsker den nye nutrilettbaren med crisp, og fordelen er at jeg både blir mett og mister sukkersug for bare 230 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Nå er jeg endelig tilbake her etter noen litt voldsomme uker :D De siste tre ukene har jeg rukket å ha streptokokkinfeksjon i halsen og influensa, mannen har hatt influensa, eldste jenta hadde ett-eller-annet virus og høy feber i 10 dager, og forrige uke ble minste snuppa innlagt på Ullevål med høy feber :( Men NÅ ser det endelig ut til at det har roet seg her :)

 

Det har i den anledning desverre blitt veldig mye take away i det siste. Har heldigvis ikke gått opp så alt for mye da. Vekta i dag viste en liten oppgang, men jeg vil vente å se i morgen siden jeg som deg Vampen synes den viser mer riktig tirsdagene. Ser dere andre også har nevnt det sammen, så jeg lurer på om dere er interessert i å bytte veiedag til tirsdag..?? :)

 

Stå på jenter! Dere er kjempeflinke! :D Oppdaterer med vekt og mål i morgen :D

 

PS. Tips til deg Slugg: Jeg drikker en smootie hver kveld, og det hjelper på søtsuget mitt. Om det blir for ille gjør jeg som Vampen og spiser en halv eller en hel nutrilettbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAA!!!! :lol::lol:

Vektoppgangen vekta viste i går var nok bare vann, for i dag viste vekta 74,2kg. 1,1kg ned fra siste ordentlige veiing, og bare 200 lusne gram fra første delmål :D Og cm har visst rast av de siste ukene. 12,5cm rund om på kroppen, av de 4 cm rundt midjen :lol:

Er jo helt i hundre jeg nå. Jeg som var sikker på at jeg nok ikke hadde gått ned noe..

 

Dette skal feires i dag med en laaang tur ;)

Ønsker dere en kjempefin (slanke)uke jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Det var jo innmari bra klumpen! Her viste ikke vekta noe bedre tall i det hele tatt i dag, snarere tvert imot. :( Jeg må dessuten roe ned på trilleturene for jeg får så innmari vondt i ryggen av dem. Så da blir det heller skjerpings på kaloriinntaket, og prøve å få til litt mer styrketrening av ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter!

 

Gratulerer med et fint resultat Klumpen og Slugg! Vi får vel si at all nedgang er i riktig retning :-)

Vampen:Neste uke får du et bra resultat vet du :-) Bare å holde motivasjonen oppe nå!

 

Selv har jeg hatt en av mine "vanlige" uker...- 0,6 kg og - 1 cm i midjemål. Om ikke det går så fort nedover, så går det jo faktisk nedover for hver uke! Så velger å være fornøyd med det jeg, og heller prøve enda hardere neste uke :-)

 

Håper dere alle får en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter:)

 

Ukens veiing viser 84,1 kg. dvs nesten ingenting. Men... Jeg hadde jo som mål å nå 84 kg før mars, og når jeg veide meg 1 mars viste vekta 83,7 kg... så det svinger litt.

Men i og med at jeg kom under 84 var det på sin plass med en belønning.

 

det ble ikke klær for 2000 kr for det hadde jeg ikke råd til, men det ble et par støvletter på halv pris og en åååletrang bukse fra vera moda. buksa har jeg allerede gått ut litt, så nå sitter den som et skudd.

Lenge siden noe har sittet som et skudd;)

 

Nå har jeg tenkt at de 21 kiloene som jeg har mistet etter fødselen for vel 3 måneder siden, har kanskje vært litt "lette" kilo, dvs at jeg har mistet mye vann og sånn. Så kanskje jeg må begynne å jobbe litt mer nå for å beholde vektnedgangen. for å være helt ærlig så har ikke kostholdet vært helt bra. jeg spiser alt for mye snop.. nesten hver dag... huff det høres fælt ut, men det er sannheten...

 

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

Da har atter en uke passert og endelig har det løsnet litt mer her i gården! Ikke sånn at det er noe ekstremt, men har hvertfall fått til -1 kg og - 1 cm i midjen :-) Er jo litt mer enn det jeg pleier å få til, så da må man jo være fornøyd! Har bevegd meg ganske mye mer enn jeg har gjort tidligere, så kan nok ha noe med det å gjøre tenker jeg :-)

 

Slugg: Hvis du har sett under 84 på vekta en dag, så må det telle som gjeldende resultat vet du ;-) Man må ta med seg all motivasjon man kan få!

 

Jeg har nå offisielt byttet veiedag til tirsdager...har generelt bedre tid da, både til veiing og til å ta mål. Får heller aldri registrert noe eller skrevet her på mandager, så tirsdag er nok min nye dag ja :-)

 

Lykke til med enda en uke med sunne og fornuftige valg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vampen

Så flinke dere er! Her står vekta stille, og det er pga manglende aktivitet og ikke veldig bra kosthold. Jeg er skikkelig forkjøla i tillegg til den vonde ryggen så her er det veldig stillesittende dager (vel jeg løper etter den lille frøkna mi hele tiden for hun er litt i overkant aktiv ;) ).

 

Nå må jeg skjerpe inn fremover. Jeg ammer maksimalt 2 ganger om dagen så nå må jeg kutte ned på inntaket, spesielt siden jeg ikke går like mye turer som før. Jeg har også begynt å jobbe en dag i uka, så da blir det stillesitting på kontoret. Men jeg synes det er lettere å holde meg unna mat og snop når jeg er på jobb så det hjelper nok på.

 

Nå skal jeg krysse fingrene for at jeg blir litt flinkere fremover. Ikke så lett når man er syk og bare har lyst på usunn mat da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Slugg, om vekta viste under 84 1.mars ville jeg gått etter det. SÅ, gratulerer med nådd mål :D Og nye støvletter :P

 

Slankeveronica: 1 kg ned er jo kjempebra! Synes du har vært superflink hele veien jeg. Du har jo gått med MASSE siden start. Flinka! :lol:

 

Vampen: Ikke bli demotivert om vekta står stille. Det er så lett å falle for fristelsene rundt om når man ikke ser fremgang. Men hold ut, så kommer resultene :)

 

 

Og jeg nådde mitt første delmål i dag :D Det var ikke store nedgangen med 300 gram, men med delmål på 74 kg holdt det. Veide i dag 73,9 :D Rart egentlig.. Jeg har ikke gått ned så mye siden 1.januar, men cm raser av. Denne uken har jeg mistet 8,5 cm rund om, og tilsammen 40 cm, og det er jo moro. De rundt meg har også begynt å kommentere nedgangen, og det synes jeg er veldig motiverende ;)

Men jeg må skjerpe meg veldig når det kommer til å spise. Jeg glemmer det stadig og noen dager denne uken har jeg bare spist to ganger.. Ikke bra! :unsure: Så nå skal jeg begynne å bruke alarmen på mobilen igjen så jeg ikke glemmer. Og mer turgåing denne uken, så skal det nok vises på vekta neste uke.. :)

 

Ha en fin uke jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...