Gjest mosjonista Skrevet Desember 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2011 Jeg har stor på at dette klarer vi, Menda og alle sammen! Jeg kan gjerne lage en oppsummering hver søndag. Frivillig selvsagt om man vil melde inn vekt Gleder meg sånn! Lurer på om jeg skal lage middagsplan pr uke å. Hjemme hos oss er det mannen som lager middag. Tror nok han hadde likt at jeg hadde kjøpt inn ingrediensene og lagt frem 5 oppskrifter hver uke - spennende Jeg klarer ikke annet enn å tipse Kjøpte Rema 1000 sitt eget eplesyltetøy. Det inneholder ..hmm tror det var 13 el 18 % tilsatt sukker, noe som sammen med fruktsukkeret ga 28 gr sukker pr 100 gr. og 120 kcal pr 100 gram. Det var mye saftigere og bedre enn Nora sitt lettsyltetøy og ikke minst bare halve prisen... Tror det kostet ca 10-13 kroner - litt usikker... Jaja..nå må jeg jobbe videre her Er litt sånn USJ! med 4 arbeidsdager i jula. Godt jeg har dere og fri mulighet til å surfe på nett innemellom kundetelefonene. Snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jojojaja Skrevet Desember 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2011 hei på dere! Jeg er med om det er greit. vekten min stoppet i romjula på 75 kg med mine 170 (-0,5cm) er det overvekt (i forhold til en slik bmi måler)... noe jeg stoler på! Kroppen min ser ut som et eple, rund på midten og stilkete bein og armer (litt overdrevent, men dere skønner tegninga). Jeg er en evig jojo slanker noe som er utrolig slitsomt. Er det noen av dere som strever med "emotional eating" syndromet ? vell der ligger mye av problemet mitt! Jeg har stor tro på at mye av vektproblemer rundtom er p.g.a. det. Utenom det er jeg en blid sørlending, 25 år og bor i "Oslove". Treningen min består av 1 time gåtur hver dag. Planen er å begynne på elexia i løpet av våren, men denslags koster penger! Er det noen av dere som kjenner til no' fornuftigprist hygenisk treningssenter i oslo (østsia)? Målet mitt er 60 kg til sommeren. Jeg skal gå i bikini og like det =) <lenge leve sommeren 2012> *jojojaja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tremor Skrevet Desember 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2011 Jeg vil gjerne henge meg på her jeg også. Jeg har tidligere gått ned 20 kg ved hjelp av vektklubben og forumet her. Men etter en periode med mye problemer har trøstespising og for lite trim tatt overhånd. Med det resultat at vekta har gått opp med 10 kg igjen. Så fra mandag 2. januar skal jeg begynne å leve sunnere igjen. Jeg vet fra forrige gang at det føles mye mer forpliktende når en blir med i et slikt forum, da sklir en ikke så lett ut. Jeg er 57 år og min form for trim er turgåing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest vifenga Skrevet Desember 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2011 Her snakker vi endring av livsstil folkens, ikke noe snakk om å falle tilbake til gamle synder. Det er vi kanskje ferdig med? Jeg gleder meg til hverdagen er tilbake, og jeg kan starte opp. Har lagt en plan for hvordan første uka skal se ut i forhold til trening, og det ser bra ut.. i alle fall på papiret.. he he he... Da gjenstår det bare å få skikk på matinntaket, og ikke spise for å spise slik jeg holder på. Det er for dumt i en alder av 38 år. Men en varig endring av livsstilen er mitt mål. Godt nyttår folkens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vekt76 Skrevet Desember 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2011 Jeg blir gjerne med her! Jeg har vært inne og oppdatert min profil her nå i jula. Er nå fast bestemt på å gjøre noe med vekta. Jeg starter 2. januar. Jeg er 35 år, 168 cm og 77 kg. Jeg har sakte men sikkert lagt på meg 10 kg siste 7-8 årene. Håper jeg nå kan kvitte meg med de en gang for alle. Jeg trener og syns jeg spiser sundt, men det kan jo ikke stemme - vekta sier jo noe annet... :-) Jeg håper jeg fort kommer inn i rutinen med å veie maten, slik at jeg får registrert alt. Lunsj på jobben er en liten utfordring. Der er det kantine så jeg tar brød og pålegg derfra, ikke så lett å veie det da. Men jeg tenker å holde meg til det jeg vet er sunt. Jeg trener flere ganger i uka, litt egentrening, noe corebar og zumba, og styrketrening. Prøver å variere litt for ikke å bli lei. Jeg trener sammen med en venninne, det gjør det lettere å komme i veien :-) Vil absolutt anbefale alle som sliter med dørstokkmila om å finne en treningspartner! Håper å få inspirasjon og tips fra dere her inne. Vi snakkes på nyåret! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Menda Skrevet Januar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2012 Godt Nyttår! Velkommen hit vekt 76, Tremo og jojojaja Nå er året vårt kommet for å si farvel til kilo etter kilo :) Gleder meg veldig til dette og har lagt og fantasert på kvelden om alle de fine klærne mine jeg kommer inn i igjen om jeg går ned noen kilo Så flinke dere er dere som skal veie maten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest guevarra Skrevet Januar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2012 I'm in! tobarnsmor med to barn på 6 og 4 år. kontorrotte med lite bevegelse i jobben. Jeg gikk fra 79 til 69 på lavkarbo i 2010 - men i 2011 har jeg da altså gått opp noen kg - og jeg vil fortsette fra 69 til 65, men denne gangen på normalt, norsk kosthold. Jeg er litt på "Christine Koht" sin metode - vanlig mat, redusert inntak - og trening på fast basis. Jeg må finne "min" treningsform. Trener på senter, men det er litt vanskelig å få dette til å gå opp i hverdagsregnskapet, så derfor har jeg en drøm om å anse jogging som en god treningsform. - Satte forøvrig inn hormonspiral i mars 2011 - og har ikke tenkt sammenhenger mellom spiral og vektoppgang. Jeg har fast veiedag på søndag - dette for å mentalt sett redusere inntaket på lørdag. 0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mosjonista Skrevet Januar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2012 Så fantastisk med enda flere nye Dette skal vi klare! Har dere lest "ny på grete roede" her på forumet og tråden "så mye kan du spise hver dag". Lærte så mye lurt av å lese den altså. Anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mosjonista Skrevet Januar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2012 Ble litt kjapp isted 2åringen er rimelig forkjøla og da er det litt sånn mamma, mamma hele tiden Enig med Guevarra ang Koth metoden. Hun har vært skikkelig flink. Mottoet hennes er vel "en eller ett av alt". En porsjon er nok og har hun en sjelden gang¨fått lyst til å skeie ut, f.eks med en bolle, så har hun spist en bolle og that's it. Og den treningsivern- inspirerende! Jogging er fint ja. Begynte å jogge igjen i høst jeg etter sikkert ikke å ha jogget på 6 år. Gjemte meg langt inni skogen og prøvde meg frem.... fantastisk så fort formen kommer.. Etter bare et par uker løp jeg knallharde (?) 4x4 minutters intervaller på tredemølla. Herlig!! Nei, nå skal det spises lutefisk her.. Håper jeg får tid til å stikke innom i løpet av kvelden.. Ellers skal jeg ihvertfall stikke innom imorgen og melde STARTVEKT!!! Flere enn meg som gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Snowy Skrevet Januar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2012 Jeg slenger meg med Er 35 år, 164 cm og har nok bikket 71 kilo igjen. Tok av 15 kilo for noen år siden men de har sneket seg på igjen. Nå er det tid for at de reiser sin vei, men det var å få til det igjen da...... har jo klart det før og skal nok klare det igjen, men er så altfor glad i søtsaker min store last i livet....... Får starte i det små og endre på vaner en etter en. Er ute etter en livsstilsendring og ikke bare en "slankekur". Tror jeg skal satse på en lavkarbo greie med litt trening attått. Tips til frokoster og lunsjer tas imot med takk Klar ferdig GÅ!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest vifenga Skrevet Januar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2012 Jeg har vært på vekta og tatt alle mål. Jeg er 1.70 høy og veier 78,4 kg. Første delmål: 75 kilo. Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rita87 Skrevet Januar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2012 heisann alle jenter "gamle og nye" i dag har jeg forberedt meg mentalt. drukket vann for å få vekk sjokolade og julegodis abstinensene mine.. i morgen skal jeg på vekta og ta alle mål.. gruer meg litt, men det må gjøres og heldigvis skal dette forhåpentligvis være siste gang jeg ser et tall over 70.. Snakkes i morgen damer. nå braker det laus og vi skal storkose oss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evighetsslanker Skrevet Januar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2012 Hei Jeg ønsker og å bli med... Jeg gikk ned 25 kg på Grete Roede-kurs for 7-8 år siden, men nå har nesten alt komt på igjen... Det er nok en kombinasjon av overspising i "dårlige perioder" og at jeg er alt for glad i godteri... Og at trimmen har blitt nesten borte.. Jeg ønsker nok å gå ned litt mer, men 10 kg i første omgang som et delmål.. Jeg har "unngått" å gå på vekta siden lenge føre jul, men skal gå på i morgen tidlig.. Jeg er 45 år, og har stillesittende arbeid.. Men har hund, og et "lite brukt" medlemskap på et treningssenter, så trimmen må og på plass.... Tror jeg vil ha veiedag på tirsdag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Menda Skrevet Januar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2012 Digger at vi er så mange som er med her og som er så motivert for sommeren 2012, jeg er også det. Starter mål og vekt den 3.januar og gruer meg ja...det skal være visst. Enig med guevarra, med Christine Koth metoden, det er dette jeg har sett for meg å gjøre selv, spise vanlig, men redusert og trene ved siden av. Juhu...det går mer og mer opp for meg at jeg skal ned disse fordømte kiloene jeg hater... :) :) Lykke til de som begynner i morgen, og vi har oppsummeringdag på søndag, var det ikke slik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rita87 Skrevet Januar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 Da var mine mål tatt.. jer er 161 cm, jeg håper selvfølgelig på vektnedgang for det meste, men mest av alt at magemålet på 97 cm og rompa på 106 cm skal minske.. vekta stoppet på 70,3 kg.. ikke så ille som jeg fryktet ha en flott dag damer. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Menda Skrevet Januar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 Mange som har begynt allerede i dag, jeg nyter den siste dagen med litt godis og skal på Mc Donalds og kino med barna senere i dag...i morgen er det slutt på det:) Skal ta endel mål i morgen, og gruer meg jeg også, ha lagt seg ganske mange kilo på kroppen bare den siste tiden kjenner jeg:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Minimeg Skrevet Januar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 Happy new year everybody! Da var det slutt på "fest" og moro og tilbake til knekkebrød, vann og grønnsaker. Hørtes veldig kjipt ut, ikke sant? Sannheten er at jeg gleder meg, nå er jeg så bestemt på at dette skal gå bra. Veier meg og tar mål først til onsdag, men er igang med proteinpulver, kyllingfilet og torsk med grønnsaker. Jeg velger å spise mye proteiner som metter best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest bessa Skrevet Januar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 Godt nytt år alle sammen!!!! Nå er jeg igang med mitt opplegg,før jobb i dag stoppet vekta på 84,5kg! Alt av julegotteri er VEKK,jeg er faktisk litt matlei,har noen av dere det sånn og? Gleder meg stort til å bli litt lettere.Jeg har lagt meg på ca 1400kcal det er nok for meg,har dårlig forbrenning.Feilen før var at alle mente at det var for lite,vi får se. Nå blir det middag,kokte grønnsaker+oksestek fra igår+litt potet. Jeg har veiedag på onsdager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engangtil Skrevet Januar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 Er med jeg også Jeg er 38år og som mange andre, kom (over)vekten med svangerskapene. Nå er yngste blitt 4år, så det er ingen unskyldning lenger. Jeg er etter julens utskeielser oppe i 84 kg, som er alt for mye! Jeg SKAL ned til 72 kg, før sommerferien. 12kg er et 'hårete" mål, men der er mange uker til ferien. lykke til alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Menda Skrevet Januar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 Virker som en motivert gjeng dette Og ja Bessa, jeg er også veldig matlei, skal bli godt å redusere både inntak og kalorier nå Gøy med flere som hiver seg på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vekt76 Skrevet Januar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 Jeg lurer på noe som kanskje noen av dere kan svare på. Under mitt kosthold, så er det noe som heter kostholdsscore, hva er dette? Og de linjene under endrer seg til grønn ettersom mat blir registrert. Men hva betyr den blåe boksen? Skal man ikke komme over denne eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mosjonista Skrevet Januar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2012 Juhuu da var jeg endelig igang og endelig på nett. Var innom her i 18-tida igår. Da tok det meg 15 minutter å komme inn på sida her og når jeg endelig skulle begynne å skrive så klikka alt...hehe... Tydligvis mange som vil starte et bedre og sunnere liv på nyåret og det er bra. Jeg har klart meg veldig bra gjennom jula. Vekta stoppa på 72 kg og det er nesten rekordlavt i forhold til hva jeg har veid de 3-4 siste årene. Målet er 69,9 innen 1. februar. Og 64-66 kg til sommern. Jeg er 170 cm lang. Vekt 76; Du skal prøve å holde deg innenfor den blå boksen ja på proteiner, karbohydrater, fett, frukt, grønnsaker og melk. Best sammensetning, gir best kostholdscore. Vann, vitaminer og noe hjertegodt, som tran osv teller også her. Trening også kanskje? Det er dette jeg etterstreber ihvertfall. Best mulig sammensetning av maten, gir minst mulig matsug. Tidligere har jeg knasket knekkebrød, med alt for lite pålegg.. =for mye karbohydrater, blodsukkersvingninger og sug, sug, sug Etter å ha testet lavkarbo en periode fant jeg ut at fett er ikke farlig og proteiner blir man også mett av. Men jeg maktet ikke det uvante matregime lavkarbo er for meg. Så da jeg dumpet over Grete Roede sin litt lavkarbo-vennlige versjon ble jeg kjempeglad. Har kun prøvd den i 1 dag..hehe.. men syns det kjentes bra for kroppen min. Får bl.a lov til å drikke en kopp te m/cocosa. Det er et slags kokosfett jeg lærte meg å like i lavkarbotiden. Nam og velvære Ha en flotters dag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vekt76 Skrevet Januar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2012 Godt nytt år alle sammen!!!! Nå er jeg igang med mitt opplegg,før jobb i dag stoppet vekta på 84,5kg! Alt av julegotteri er VEKK,jeg er faktisk litt matlei,har noen av dere det sånn og? Gleder meg stort til å bli litt lettere.Jeg har lagt meg på ca 1400kcal det er nok for meg,har dårlig forbrenning.Feilen før var at alle mente at det var for lite,vi får se. Nå blir det middag,kokte grønnsaker+oksestek fra igår+litt potet. Jeg har veiedag på onsdager. Jeg er kjempematlei! Har spist og spist i jula + vært rolig- her har det vært blankholke så det har ikke vært mulig å gå en tur en gang :-( Når jeg la inn mine mål, vekt, så fikk jeg beskjed om meny 2 1600 kcal. PÅ min første dag hadde jeg inntak av rett under 1300. Jeg trur kanskje 1600 blir litt mye. Men jeg tenker at jeg kan prøve å holde meg på 13-1400 kcal, men feks 1600 på helg eler dager jeg er ekstra sulten. Lykke til! Håper virkelig jeg får til dette her :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vekt76 Skrevet Januar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2012 Juhuu da var jeg endelig igang og endelig på nett. Var innom her i 18-tida igår. Da tok det meg 15 minutter å komme inn på sida her og når jeg endelig skulle begynne å skrive så klikka alt...hehe... Tydligvis mange som vil starte et bedre og sunnere liv på nyåret og det er bra. Jeg har klart meg veldig bra gjennom jula. Vekta stoppa på 72 kg og det er nesten rekordlavt i forhold til hva jeg har veid de 3-4 siste årene. Målet er 69,9 innen 1. februar. Og 64-66 kg til sommern. Jeg er 170 cm lang. Vekt 76; Du skal prøve å holde deg innenfor den blå boksen ja på proteiner, karbohydrater, fett, frukt, grønnsaker og melk. Best sammensetning, gir best kostholdscore. Vann, vitaminer og noe hjertegodt, som tran osv teller også her. Trening også kanskje? Det er dette jeg etterstreber ihvertfall. Best mulig sammensetning av maten, gir minst mulig matsug. Tidligere har jeg knasket knekkebrød, med alt for lite pålegg.. =for mye karbohydrater, blodsukkersvingninger og sug, sug, sug Etter å ha testet lavkarbo en periode fant jeg ut at fett er ikke farlig og proteiner blir man også mett av. Men jeg maktet ikke det uvante matregime lavkarbo er for meg. Så da jeg dumpet over Grete Roede sin litt lavkarbo-vennlige versjon ble jeg kjempeglad. Har kun prøvd den i 1 dag..hehe.. men syns det kjentes bra for kroppen min. Får bl.a lov til å drikke en kopp te m/cocosa. Det er et slags kokosfett jeg lærte meg å like i lavkarbotiden. Nam og velvære Ha en flotters dag alle sammen Okei, takk for svar :-) Da gikk ikke første dag så allerværst da. Men bør kjøpe meg noen vitaminer kanskje :-) Jeg har også prøvd lavkarbo. Samboeren min raste i vekt, jeg gikk fort ned 5 kg, så stoppa det. Og jeg lå våken hele natta pga scenestrekk.. Var visst pga lite magnesium. Men jeg syns det er lettere å kunne spise "vanlig" mat, men heller tenke på mengden og fylle opp med grønnsaker. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evighetsslanker Skrevet Januar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2012 Da har jeg vært på vekta og - og det var værre enn jeg trodde 85,9 kg og jeg er 162 cm.... Trenger vel å gå ned mer enn 10-12 kg, men klarer jeg det - så er jeg jo godt igang.. Det er 20 uker til 1. juni og 0,5 kg i uka, så blir det 10 kg Men nå må det snu!!! Mitt største problem er vel at jeg ALDRI blir matlei... Og skal jeg klare å gå ned, så må jeg også trimme - og jeg begynte igår... 45 min spinning, og en halvtime rask gange med hunden + en lengre og raskere runde med hunden idag tidlig - så da er jeg igang og samle trimpoeng og... Det er jo kjempefint hvis noen ville lage en oversikt på de som er med, og hvor mye vi går ned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar