Gå til innhold

Ned 10 -12 kilo til sommer 2012

Gjest Menda

Anbefalte innlegg

Jeg er helt klart med! Er 38 år og vært med på Grete Roede kurs høsten 2010 hvor jeg klarte å gå ned 10 kilo, fra 93 til 83 kilo. Har klart å holde meg på samme vekten, men skal ned 10 kilo til. Det er mitt store behov for snop som har gjort at jeg ikke har klart å gå ned noe mer. Jeg er sånn at jeg må holde meg helt borte fra snop, tar jeg først èn bit sjokolade så går hele pakken ned. Nå er alt snop ute etter julen og jeg er ved friskt mot! Har tre barn og skal prøve å holde oss til normal hverdagsmat. Veier maten i smug da min tenåringsdatter ikke trenger å ha dette fokuset. Skal tillate litt snop på lørdager, men den må veies så jeg vet hvor mye jeg kan spise.

Helgene er værst for min del. Klarer å holde meg til 1500-1600 kalorier i ukedagene, men i helgene er det dessverre helt sprekk. Nå skal jeg være fokusert og skrive ned ALT! Det handler om bevisstgjøring!

Dette skal vi klare!! Tenk så deilig å gå sommeren i møte med lettere kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Jeg er veldig glad i en salat bestående av spinat, tomat, agurk, pinjekjerner og litt fetaost. Jeg bruker ikke dressing på, men tar i en liten splætt med olivenolje. Jeg lager en stor bolle så jeg har til flere middager. Jeg er usikker på hvordan jeg skal telle kaloriene her... Orker ikke veie hver ingrediens. Kanskje jeg bør veie fetaosten og bruke ca vekt på de andre grønnsakene? Noen forslag?

Takk:-)

I dag blir det skinke og kålrotstappe til middags - gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil veldig gjerne være med i gjengen!

168 cm og 74,5 kg. Trivselsvekta mi e 65 kilo, men greide for 6 år siden å havne på 61 kilo! Det trivdes jeg virkelig med! Oppskriften min var da å kutte ut sukker helt, og 1 times gange nesten hver eneste dag!

Jeg må bli flinkere til å prioritere tid til trening og derfor ønsker jeg motivasjonsvenner!! Drar dere meg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:) Jeg er i gang og supermotivert!! Har faktisk aldri vært så tung før, unntatt når jeg har vært gravid. Vekta viste deprimerende 69,7 kilo på mandag 2.januar (så det burde vel vært oppdatert i det skjemaet). Det er alt for mye for meg som er 158 cm høy. Midjemålet på 87 cm!!!! er også alt for mye, spesielt når det skal være under 80 cm i følge ekspertene.

Jeg kommer til å ha veiedag på torsdager. Kommer til å trene en del, både spinning, jogging og styrke, til sammen 4 ganger i uka.

Kjempeartig at så mange er med:) Dette skal vi klare sammen! Det er bare å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet igår, men fikk ikke trent...tenkte meg en gåtur idag + spinning til kvelden. Dette skal jeg klare, og gleder meg virkelig:)

Mosjonista:Kjempeflott liste du har laget, vil du sette vekten min på 87 kg....og jeg som alltid har veid mellom 70 - 73 kg...dumme hormonspiral :angry:

Lykke til alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Hei og hopp alle sammen! Gud så mye MAT man kan spise på Grete Roede !! Jeg må stå opp tidligere om morningen for å få i meg skikkelig frokost og sikkert snart søke om utvidet lunsj for å rekke å få i meg alt :) Dette er herlig!! Er litt sulten på kvelden og det var nesten så jeg gnagde i meg en bit av brødskiva til toåringen igår kveld, men da sa jeg "taper" høyt til emg selv og så lot jeg det være..hehe.. den likte jeg :) Vi må tåle og være litt sultne, det er verd det !!! Og er vi strenge mot oss selv i 14 dager, jeg har ihvertfall det som mål, da tror jeg ferden videre blir enklere :)

Vekt76; angående den salaten din. Lite kaloririke grønnsaker som kål, agurk og tomat kan vi spise så mye vi vil av. Hvis jeg har forstått det riktig. Så jeg veier ikke dette, kun de andre ingrediensene som gir utslag på proteiner, karber og fett.

Så flott at flere melder inn vekt og lengder !! Oppdaterer listen ikveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele tråden på nytt -

- og for en herlig gjeng vi er !!!

Se pdf filen jeg har lagt ved :)

Kan du legge inn målene mine også? Vifenga: 170 com høy og 78,4 kilo.

Bra jobba, dette inspirerer til vektnedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunatics

Hiver meg med dere hvis det er greit :)?

HAr vært her før, men ikke noe aktiv- og da uten resultat :mellow:

Er 163 cm høy, og veier 80 kg. Har til mål å komme ned til 68 kg :rolleyes:

Har 2 barn, minste er 3,5 år, og er selv 36 år gammel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken!!

Etter 2 dager er vekten min 84 blank,trimmer som bare det.Jeg er 168 cm

lav.så dette er jeg fornøyd med.

Har nettopp spist middag:2/3 gulrot og brokkoli.1potet og litt kjøttpølse+litt saus.

Hei å hå!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Men nå!

Hei! Fikk så lyst til å følge denne tråden ; kjenner meg igjen i både utfordringer og høyde/kilo...Jeg er tobarnsmamma, har to sønner på 8 og 11 år. Jeg er 37 år, 168 cm og ønsker en del kilo dit pepper'n gror. Har fulgt GR opplegg flere ganger, både på kurs og på egenhånd. Å gå ned kiloene går forsåvidt greitt, men jeg er en mester til å sabotere meg selv like før målgang. Skjønner ikke hvorfor jeg gjør denne feilen gang på gang, men når jeg er et par kilo unna målet mitt - slakker jeg lina, og kiloene raser opp igjen. Så da er det å slanke bort de samme kiloene for n'te gang. Jiisez - at det er mulig!?

Har innsett at jeg er en enten - eller person. Enten så er jeg flink, eller så er jeg ikke flink : Enten spiser jeg sjokolade eller så er jeg helt avholds. Enten er jeg på trimmer'n hver dag, eller så trimmer jeg ikke i det hele tatt. Osv. Osv.

Noen tips til å kunne finne den gylne middelvei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Oppdatert liste :)

Jeg gikk en times stavgang igår - såååå godt... vurderer sterkt å slenge meg ut døra ikveld å... litt egotid.. tross en stor sur unge som ikke vil gjøre leksene sine og et lite febersykt hostende barn som ikke vil legge seg... :unsure: Må bare jage bort noen sånne omsorgsgener / dårlige samvittighetsgreier først.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hiver meg på denne tråden jeg også, kjenner motivasjonen komme ved at vi er flere mot samme mål:) Jeg er 32 år og har tre barn (7år, 4 år, 5 mnd). 74 kilo og 167 høy. La på meg ganske mye i svangerskapet,ca 23 kg, men noen kilo renner jo av i begynnelsen. Stoppet så boms + at det har blitt MYE småspising og godteri. "Bare litt godt til kaffen" osv. Har greid å gå ned etter de andre svangerskapene ved hjelp av Grete Roede og denne nettsiden, så SKAL greie det igjen;) Veide 64 kg før siste graviditet. Håper å komme tilbake dit (helst 62 kg som er matchvekt) i løpet av dette halvåret.... Har spinningsykkel hjemme, så planen er å bruke denne flittig, ellers litt styrke og selvfølgelig trilleturer. Må utnytte tiden jeg har hjemme på dagtid nå;) Startet veien tilbake til et lettere liv i går 3/1. Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nullviljestyrke

Blir med jeg også. Har vært medlem her lenge, men gir alltid opp etter en stund, er så kjedelig å fylle inn alt man spiser....

Har gått opp kilo bare i Desember, og skal helst ned 10 kilo, jeg bare fatter ikke hvordan jeg skal få det til,har prøvd i 2 år nå, og klarer bare såvidt å gå ned ett par kilo, så legger jeg det på meg hvis jeg har en treningspause eller når jeg slapper av litt i matveien. Synes det er vanskelig å aldri kose seg, har en familie som ikke tar så mye hensyn til at jeg prøver å slanke meg, og det er ofte kos fredag, lørdag og søndag. Og min selvdisiplin er lik 0. Jeg prøver igjen nå i det nye året. Veier nå 70 kilo, og drømmen er å komme ned til 60 kilo. Jeg trener vanligvis 2 ganger i uken, sliter med å få til den 3 dagen fordi samboer trener de to dagene jeg ikke har trening, og i helgene er jeg helt utmattet føler jeg. Jeg vet at hvis jeg hadde fått til trening 3 dager i uken hadde nok vekten rikket seg litt fortere. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Håper inderlig datagjengen til GreteRoede får ting til å fungere snart. da jeg oppdaterte liste før idag, var vi kun kommet til side 3. Selv om det var flere timer siden bl.a du Bessa hadde lagt inn opplysningene dine. Ikke får jeg registrert mat heller... Noe jeg gjerne gjør på forhånd for å planlegge middagsinnkjøp osv.. Dumt, etter som jeg er overmotivert akkurat nå.. og så må jeg bare synse meg frem.. urskj.. Jaja :D Happy uansett :D

Så supert at vi er mange og enda flere her :) Velkommen til dere nye !!! Jeg oppdaterer listne igjen i morgen kveld. Nå har jeg lagt ungene og på tross av at klokka er litt vel mange, så skal jeg ut på trimtur - ship'o'hoi !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JUHU :D :D :D :D :D :D

Minus 1,2 siden 1.1, og minus 7 cm :D Kjennes godt ja.

Jeg har vært flink med kosten, men ikke så flink med treninga. Rett og slett fordi jeg har en syk sønn.

Jeg blir så inspirert når jeg leser her inne, siden vi vil det samme.

Stå på alle sammen, så vil vi være sprekest på strada i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen!! Så herlig å se at så mange vil være med!

Jeg "datt" litt av her denne uken men nå er jeg PÅ igjen! Har så vidt registrert maten men sidene har vært så trege å komme inn på. Som sagt så gikk jeg opp 2 kilo i juleuken, mye var nok vann og salt for siste uken har jeg gått ned 1,1 kilo igjen og det ute trening. Men men.

Starter på 81,3 kg nå. Jeg er 33 år og 173 høy (så listen kan oppdateres:)

Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i en salat bestående av spinat, tomat, agurk, pinjekjerner og litt fetaost. Jeg bruker ikke dressing på, men tar i en liten splætt med olivenolje. Jeg lager en stor bolle så jeg har til flere middager. Jeg er usikker på hvordan jeg skal telle kaloriene her... Orker ikke veie hver ingrediens. Kanskje jeg bør veie fetaosten og bruke ca vekt på de andre grønnsakene? Noen forslag?

Takk:-)

I dag blir det skinke og kålrotstappe til middags - gleder meg :-)

Jeg legger ikke inn grønnsaker, det utgjør så lite alikevel. Jeg ville veid opp pinjekjerner (sunt med bra fett, men mange kalorier), fetaosten (utjgør også en del kalorier)og olivenoljen (blir også en del kalorier.) Du trenger ikke gjøre det så mange ganger, bare sånn at du får ca øyemål:) Hva om du lager salaten i en stor bolle også kan du legge det på tallerken også for hver serering så har du oppi pinjekjerner og fetaost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fikk så lyst til å følge denne tråden ; kjenner meg igjen i både utfordringer og høyde/kilo...Jeg er tobarnsmamma, har to sønner på 8 og 11 år. Jeg er 37 år, 168 cm og ønsker en del kilo dit pepper'n gror. Har fulgt GR opplegg flere ganger, både på kurs og på egenhånd. Å gå ned kiloene går forsåvidt greitt, men jeg er en mester til å sabotere meg selv like før målgang. Skjønner ikke hvorfor jeg gjør denne feilen gang på gang, men når jeg er et par kilo unna målet mitt - slakker jeg lina, og kiloene raser opp igjen. Så da er det å slanke bort de samme kiloene for n'te gang. Jiisez - at det er mulig!?

Har innsett at jeg er en enten - eller person. Enten så er jeg flink, eller så er jeg ikke flink : Enten spiser jeg sjokolade eller så er jeg helt avholds. Enten er jeg på trimmer'n hver dag, eller så trimmer jeg ikke i det hele tatt. Osv. Osv.

Noen tips til å kunne finne den gylne middelvei?

Hei!

Kjenner meg igjen i dette. Før når jeg bestemte meg for å trene trente jeg hver dag og gikk lei etter en måned, eller jeg skulle bare spise sånn og sånn og ikke det og det, og gikk på smeller hele tiden.... Jeg føler nå at jeg har funnet en middelvei og klarer og leve med dette på sikt.Alle må jo finne det som er riktig for seg, jeg har funnet det som er riktig for meg. Jeg har ikke gått ned i rasende fart, det går sakte, men dette er noe jeg kan leve med. Jeg spiste ikke så usunt før, ikke brus, masse godteri, fete sauser osv. Men jeg spiste til tider for mye og jeg trente ikke i det hele tatt.

Så mine grep har vært: sette av tid til trening, det er noe jeg gjør for meg selv og min helse. Jeg føler meg bedre og får mer energi. Nå gleder jeg meg faktisk til å trene(!). Jeg må variere treningen ellers går jeg lei.

Spise sunt, variert med fokus på rene produkter. Jeg registrere alt utenom grønnsaker. Jeg unner meg det meste, i helgene blir det litt vin og litt sjokolade, alt registrert slik at jeg ikke går over 1500 kal. Går jeg over er det ikke krise. 200 kal over fordelt på en uke er jo ikke mye over dagsrasjonen....jeg prøver å drikke mye vann og spsie ca hver 3. time. Alt med måte er mitt motto. For meg gjelder det å finne noe som ikke gir meg de store sprekkene, følelsen av å mislykkes og tap av motivasjon. Men noe jeg kan leve med....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til nye :)

Idag har jeg vært superflink, har gått 50 min gåtur, og i tillegg spint 20 min :) Veldig fornøyd med meg selv, og så drikker jeg masse vann, noe jeg ikke har vært flink til før.

Så dette virker lovende må jeg si!:)

Stå på jenter, dette skal vi klare sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Men nå!

Snart helg alt, og hittil har det gått som smurt med både kosthold og trim. Har startet litt moderat med gåturer i rask tempo. Har en runde som tar akkurat 30 minutter, og det tenker jeg duger den første uka. Har flere runder med ulik lengde, så det skal bli progresjon. Det er merkelig hvor mye litt trim kan gjøre med både innstilling og motivasjon, og 30 minutter er jo så absolutt overkommelig!

Er det noen som har prøvd zumba på playstation el.lign? Det er trimmen sin det! Fikk dessverre en smule overdose av det tidligere i høst, men får vel komme over det og ta noen økter igjen. Det samme gjelder forresten 30 day shred med Jillian fra slankekrigen. Greitt å kunne trene i sin egen stue- er ikke akkurat den mest grasiøse personen her på jord. De som evt. ser meg gjennom vinduet får garantert en god latter..

Blir ikke helt enig med meg selv angående veiedag; hvilken dag har dere? Veide meg 1. Januar, men antall kilo var nok påvirket av både alkohol og potetgullinntak... Dagens vekt var mye hyggeligere, så det er nok mer reellt. Tenker jeg starter med dagens vekt (79,6). Et sted må jeg jo begynne, og det er tida framover som teller- ikke antall kilo jeg starter på! Målet blir jo det samme. 1. Delmål er 74 kg, 2. Delmål er 72 kg ( og det er her jeg detter av), 3. Delmål er 70 kg og hovedmålet er 68 kg. Slik, nå står det svart på hvitt til og med. - bare å brette opp striskjorta, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camomille

Hei, jeg vil gjerne være med i dette forumet. Jeg er 41 år, 168 cm høy og veier 80 kilo *gulp*. Jeg går på noen medisiner (anti-depressiva) som gjør at jeg har det mye bedre, men dessverre har gått opp ca. 15 kilo - har spist mye godterier og karbohydrater, og vært dårlig til å trimme. Men nå har jeg kommet i gang i dag, har trent kondisjon/styrke i 1 time og spist relativt sunt. I morgen blir det en 30 minutters gåtur. Planlegger å kjøpe meg pulsklokke i morgen, vet det gjør underverker med motivasjonen. Mitt første delmål er 75 kilo, og så håper jeg å komme meg ned mot 68-70 kilo, vet ikke helt hvor lavt jeg kan komme pga. disse medisinene. Jeg har veie- og måledag på torsdager. Håper vi kan støtte og motivere hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...