Gå til innhold

Ned 10 -12 kilo til sommer 2012

Gjest Menda

Anbefalte innlegg

God søndag:)

I dag tror jeg at jeg står over trimturen min, har trimmet hver dag siden jeg begynte. Har så mye som skulle vært gjort i huset så jeg får brukt litt kalorier der tenker jeg:)

Samme for meg også med tanke på felles veiedag :)

Ha en flott søndag alle flinke damer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 327
  • Created
  • Siste svar

God morgen!

Nå har jeg spist havregrøten min, og er snart klar for trening. Har vært i aktivitet hver dag untatt lørdag siden jeg begynte slankingen på mandag. Sli blir det ikke hver uke. Men har vært sykmeldt nå, så da har jeg hatt tid. Men når jeg begynner å jobbe igjen blir det 3 ganger i uka som er målet, og det skal gå bra - det er jeg vant med fra før.

I går gikk jeg på en kjempesmell. Var bedt bort på pinnekjøtt. Rensket vekk alt fett, og spiste kålrotstappe til, ikke noe fett eller saus. Så det er vel ikke så aller værst utskeielse. Men det værste var desserten, spiste is OG karamellpudding. Hadde ikke slanking på hjernen i det hele tatt. Spiste som jeg gjorde før. Hmm tar nok litt tid før man legger vekk sine uvaner når man er borte på besøk..

Skal prøve å trene vekk 500 kcal i dag. Håper det hjelper - for i morra skal jeg veie meg... :( Og hvis jeg ikke ser nedgang på vekta blir jeg ekstremt skuffet - for jeg syns jeg har vært flink resten av uka. Jaja, vi får se i morra!

Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Den er grei Bessa :D Da blir det noen spennende onsdager fremover. Og helt klart enklere og mer oversiktlig å skrive liste for meg.

Gamle vaner er vonde å vende ja vekt76. Men vi må bare se fremover. Det er som med små barn som trener på å klare å reise seg opp. I starten dumper de ofte ned på rompa si, men ingen sier til de at du klarer aldri å stå - den ungen er håpløs. Nei opp igjen, prøv igjen! Og plutselig klarer ungen å stå fjellstøtt, og snart løper han bortover gulvet. Sånn må vi tenke å. Leste de ordene her et sted og syns de ga så fin motivasjon.

Jeg har starter godt idag m 1 rugsprø, 2 skiver kokt skinke, 2 dl melk, 6 oliven og en hel haug m salat. Får endelig registrert maten her å og den viste 217 kcal og perfekt sammensetning - juhuu... Ha en flotters søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Heisan alle sammen.

Formiddagens trim er definitivt foran TV og TDS :rolleyes: Klarte meg bra i går kveld tiltross for rødvin og et par biter sjokolade. Totale kcal og fordeling ble fint :P

Om ikke lenge kjører jeg fra hytta og hjem (et par timers kjøring). Skal arrangere fest for eldre damer i ettermiddag, MEN skal stå over kake selv(håper jeg).

Trimtur i kveld.

Ønsker alle en fin søndag og ei frisk og sporty uke :rolleyes:

Hilsen Hilde

PS Hvis dere skal spise 1600 kcal på en dag - spiser dere mer da hvis dere trimmer mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster meg med her jeg også om det er greit :)

160 cm høy .. startvekt: 74 kg :( ... 1 delmål: 69 kg... mål: 60 kg.. dvs 14 kg NED :)

Har planer om å trene 3-4 dager i uken + gå over 10000 skritt hver dag :) har tørket støv av skritt-telleren og spandert heilt nye batteri på han :)

Onsdag som var veiedagen her inne??

Ha ein fin fin Søndag folkens :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 164cm høy:)

Hei! Så flinke dere er alle sammen. Vekta går nedover, trimmer og står på :) Vanskelig å "kvele" gamle vaner ja Ellinrep. Fredag er sofakvelden nr. 1 og når ungene både spiste potetgull og popcorn her så må jeg si jeg hadde det hardt en stund ja. Gikk på kjøkkenet og stappet i meg tomater, kålrot og litt i overkant med mandariner.. men uansett... jeg tar helle 5 mandariner enn en neve potetgull. Jeg lovte meg selv en atkinsbar idag da.. Den ble nytt i fulle drag. Kjempegode og ca 170 kcal for en 40 grams, mettende bar. Men har som mål å kun spise de i helgene :)

Dro med mannen ut på en trimtur jeg også. 8-10 minus her å, så nå er vi skikkelig rød og frisk i kinnene.

Jeg har jobba litt med den lista vår. Vi har litt sånn ymse startdager og veiedager. Noen har allerede meldt inn flotte vektnedganger, men hva om vi melder inn uke 1 neste uke. Personlig startet jeg mandag og har veiedag onsdag.. Syns kanskje det ble både knapt med tid og ikke har jeg veid meg heller. Så hvis vi melder inn neste uke, så satser vi på stort vekttap på oss alle og en skikkelig pangstart?? Enig?? (Håper dere forstår hva jeg mener) Så oppdaterer jeg listen hver søndagskveld - Spennende!

Legger ved startvektlisten nå... Rop ut om noe er feil/mangler! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle sammen.

Formiddagens trim er definitivt foran TV og TDS :rolleyes: Klarte meg bra i går kveld tiltross for rødvin og et par biter sjokolade. Totale kcal og fordeling ble fint :P

Om ikke lenge kjører jeg fra hytta og hjem (et par timers kjøring). Skal arrangere fest for eldre damer i ettermiddag, MEN skal stå over kake selv(håper jeg).

Trimtur i kveld.

Ønsker alle en fin søndag og ei frisk og sporty uke :rolleyes:

Hilsen Hilde

PS Hvis dere skal spise 1600 kcal på en dag - spiser dere mer da hvis dere trimmer mye?

Tommelfingerregelen er at du ikke skal ha et kaloriunderskudd på mer enn 1000 kalorier i løpet av en dag, anbefalt er mellom 500-800 per dag. (Nickii er forøvrig veldig god på dette temaet :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå :)

Jeg har ikke spist sjokolade eller potetgull i helgen. Det ble kaffe og baileys på lørdag. Litt må jeg unne meg, hvis ikke kommer jeg aldri til å klare dette. Jeg tenker at jeg skal endre livsstil, men skal kunne unne meg litt innimellom. Tenker at så lenge en ikke skeier ut hver dag, eller hver helg, så går det bra. Jeg har hatt sykt barn, så det ble ikke så mye trening på meg denne uka. Trente fredag og lørdag styrke og spinning. Det var digg :) NEste uke ,satser jeg på at sønnen min er på beina igjen, så jegkan trene litt mer.

Mye flinke folk her inne, stå på så klarer vi dette her

Felles veiedag på onsdag er perfekt :)

God søndag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles veiedag onsdag er greit for meg også. Jeg har visst ikke skrevet høyden min. Den er 162. I går, lørdag, skeia jeg ut og kosa meg med hjemmelaget pizza. Kan jo lage den tilpasset slanking, men i går ble det med litt osterester fra jul og sånn. Jeg skal ligge på 1300 kalorier, men da ble det nok heller 1600. Ellers syns jeg det går bra. Men må bli flinkere til å drikke vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Velkommen kveps! :) Jeg oppdaterer listen senere :D

"Tommelfingerregelen er at du ikke skal ha et kaloriunderskudd på mer enn 1000 kalorier i løpet av en dag, anbefalt er mellom 500-800 per dag. (Nickii er forøvrig veldig god på dette temaet )"

Kjekt å vite Juni76 - tusen takk! Tenkte på akkurat samme spm jeg å idag... Travet nemlig rundt på trilletur i lett snø, fast bestemt på å svi av 1000 kcal idag - og det klarte jeg!!! Men tenkte med det samme om kanskje jeg kan unne meg noe ekstra. Kjekt kjekt !!

Forøvrig.. hvem/hva er Nickii ?? Må sjekkes ut.. Meen nå.. må jeg lage middag.. hepps hepps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Hei hei. Håper det er ok at jeg slenger meg på? Eneste nye tråden som synes å være ganske aktiv, og jeg behøver virkelig å henge meg på noen som logger ofte. Eneste som funker

Jente, 27, Bergen. Det ser ut til at dere alle har barn og full jobb, jeg har bare samboeren (stort barn :blink: ?) og et galehus av et studie. Går på 4. året på det studiet nå og har prøvd å tangere 70kg siden jeg begynte, men det er dønn umulig. Men nå skal vi gifte oss, så da føler jeg at jeg MÅ. Har vært overvektig hele livet, vil ikke gå inn i den nye fasen av livet mitt i samme stand.

Status per. 2. januar var 79,2 kg som ruver 173 cm over havet. Jeg regner med å ha gått ned en del denne første uka. Jeg har egentlig veiedag mandager - da holder jeg meg i nakken i helgen - men veier meg hver dag uansett så jeg logger gjerne onsdagsvekt her.

Håper dere er snille og greie og lar en etter-på-sluntrer som meg henge med. I morgen, har jeg endelig bestemt, skal jeg satse på enda et forsøk på treningssenteret ved siden av skolen. Trening må til for å få kiloene av, enten jeg vil eller ikke. Og selv om jeg ikke liker det noe særlig, så får jeg i hvertfall noe jeg kan være fornøyd med når jeg går og legger meg. Vanligvis tenker jeg bare på alle de tingene jeg har dårlig samvittighet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag onsdag er helt ok for meg.. Veier meg hver dag uansett

Var på skitur med familien i dag, ble ikke mye trim. Men siden det var min første skitur på ca 25 år (huff nå hørtes jeg plutselig gammel ut ) og hadde to barn som stadig måtte hjelpes opp osv så synes jeg det var bedre enn å bruke tid på tredemølla

Vi skeiet ut med pizza i dag vi også....

Hadde jeg visst hvor mye kalorier det var så tror jeg at jeg hadde latt den siste biten være, men all den friske luften i dag gjorde virkelig susen på apetitten :rolleyes:

Men i morgen er det mandag og tilbake til rutinen..

Håper å få med meg en liten spinningtime på tirsdag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Veiedag på onsdager er perfekt:) Med meg har det slett ikke gått bra i helga! Har spist både usunn helgemat og potetgull, og drukket brus og vin:( Jeg har heller ikke kommet igang med treninga ennå, for det har liksom vært så mye som skulle ordnes i heimen hele tia....dårlig unnskyldning for å ikke trene! Men nå når jula er rydda ut og kakene er spist opp begynner alvoret. Jeg vet at hvis jeg bare kommer over dørstokkmila, kommer meg opp og i gang med treninga, så får jeg ikke lyst til å spise så usunt hele tia.... Så hvis jeg skal se nedgang fra 69,7 til onsdag så må jeg skjerpe meg skikkelig!!!

Og da er det bare å lese inne på forumet her, for dere andre har jo vært kjempeflinke, og da kjenner jeg inspirasjonen komme igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Heisan

Veldig fornøyd med vekta i dag. Minus 2,0 kg fra forrige mandag. MEN det fortsetter sikkert ikke slik.

Det går greit med maten, men jobber fortsatt med dørstokkmila.

Ønsker alle ei fin uke. Jeg rapporterer onsdag ny vekt!!

Hilde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag onsdag høres veldig greit ut for meg også :)

Velkommen Kveps og movistar, hyggelig dere vil joine oss, dette skal vi klare :):)

Jeg har vært på trimturen min i dag, spist sunt og drukket mye vann.

Følte faktisk at buksa ikke virket så stram rundt livet, håper det stemmer overens med vekta til onsdag :)

Ser noen har sprukket litt i helgen, og er det ikke sånt vi bare må regne med i begynnelsen. Kjenner selv at det slett ikke er lett bestandig å holde rutinen.

Og derfor satt jeg meg også dette målet 10-12 kilo til sommeren, da har man litt mulighet for litt sprekker og at man ikke helt må glemme å leve oppi dette. Ellers kommer ikke jeg til å klare det.

Ha en flott mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Velkommen Kveps og movistar, hyggelig dere vil joine oss, dette skal vi klare :):)

Takk takk =)

I dag har jeg spredt ordet på skolen om at jeg har begynt et nytt og bedre liv, dvs jeg skal GÅ til og fra skolen hver dag. Unntatt om jeg trener etter skolen, DA skal jeg få slippe. Var i knallhumør på skolen i dag, det var så utrolig kjekt å se folk igjen! Vi er så tett knyttet sammen etter 3,5 beintøffe studieår, at 1 mnd juleferie føles som 2 mnd sommerferie. Og så tror jeg denne oppryddingen jeg holder på med i matveien gir meg ekstra godt humør fordi jeg syns jeg er så FLINK!

Håper alle har hatt en like fin mandag som jeg har hatt =)

Hadde nedgang i dag, men rapporterer onsdagsvekten min i denne tråden. Spennende =) Har ingen onsdagsvekt fra forrige uke, men kanskje jeg kan få lov å bruke torsdagsvekten for referanse? Jeg gjør det jeg, så får dere arrestere meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei til alle nye!

Jeg er med på veiedag onsdager:)

Helgen gikk ok med mat, men uten trening. Skal ta det igjen utover i uka.

I kveld blir det i hvertfall trening, blir godt å få rørt litt på skrotten.

Har sliti litt med motivasjonen denne siste uka, hjelper ikke på at sidene for registrering her går så ufattelig tregt på dataen min. Henger hele tiden...men jeg vet jo porsjonsstørrelsene, så ingen grunn til panikk.

Prøver å drikke masse vann også må jeg spise mer grønnsaker! Mål for uka det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Hei hei til alle nye!

Jeg er med på veiedag onsdager:)

Helgen gikk ok med mat, men uten trening. Skal ta det igjen utover i uka.

I kveld blir det i hvertfall trening, blir godt å få rørt litt på skrotten.

Har sliti litt med motivasjonen denne siste uka, hjelper ikke på at sidene for registrering her går så ufattelig tregt på dataen min. Henger hele tiden...men jeg vet jo porsjonsstørrelsene, så ingen grunn til panikk.

Prøver å drikke masse vann også må jeg spise mer grønnsaker! Mål for uka det:)

Bruker du explorer? Prøv Firefox - av en eller annen grunn virker den nettleseren mer kompatibel med GR sidene for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Men nå!

NY UKE - nye muligheter!

Forrige uke står til godkjent, men har mer å gå på med hensyn til både mat og trim. Men tror det kan være lurt å ikke starte altfor ambisiøst - prøve å unngå 'opp som en løve- ned som en skinnfell' som jeg nok har erfaringer med fra tidligere. Greitt å kunne dra nytte av erfaringer ..

Ble buden pinnekjøttmiddag i går, vet jo at det er nei- mat, men kan jo ikke takke nei bare pga det. Skar av alt synlig fett, og tok potetrasjonen. Spiste kålrotstappe i tillegg. Godt at det ikke er veiedag i dag, for så saltet mat gir utslag! Gifteringen satt som støpt, noe den ikke pleier til vanlig. Får håpe det er tilbake til normalen i morgen, eller i alle fall til onsdag!

Hadde planlagt handlinga litt dårlig før helga, så det manglet både havregryn og Skyr i huset i dag. Er 'avhengig' av havregrøt til frokost, og har hatt god nytte av å spise en Skyr som mellommåltid på jobben midt i mellom frokost og matpakketid. Det ble i stedet fruktrasjonen som jeg bruker å spise litt før jeg er ferdig på jobb. Forskjøv problemet noen timer, altså. Men det virker som om jeg takler det litt bedre enn å hoppe over mellommåltidet før lunsj. Det som er utfordringen hvis jeg ikke spiser noe før jeg reiser fra jobb, er handling på butikken ( fristelser er vanskelige å motstå) og småsnokling under middagslaging. Det gikk heldigvis bra i dag!

Nå skal jeg ta en kaffekopp før jeg pakker meg inn i boblebukse og - jakke for å ta en trimtur!

Stå på damer, ikke la en evt utskeielse i helga ødelegge for videre motivasjon og innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen kveps! :) Jeg oppdaterer listen senere :D

"Tommelfingerregelen er at du ikke skal ha et kaloriunderskudd på mer enn 1000 kalorier i løpet av en dag, anbefalt er mellom 500-800 per dag. (Nickii er forøvrig veldig god på dette temaet )"

Kjekt å vite Juni76 - tusen takk! Tenkte på akkurat samme spm jeg å idag... Travet nemlig rundt på trilletur i lett snø, fast bestemt på å svi av 1000 kcal idag - og det klarte jeg!!! Men tenkte med det samme om kanskje jeg kan unne meg noe ekstra. Kjekt kjekt !!

Forøvrig.. hvem/hva er Nickii ?? Må sjekkes ut.. Meen nå.. må jeg lage middag.. hepps hepps

Hehe, Nickii holder til inne på Ned 20-30 forumet... Les svarene hun gir til madeleinerenate som spør på denne tråden:

http://www.greteroede.no/forum/index.php?/topic/19479-noen-som-kan-hjelpe-meg-aa-finne-min-perfekte-kcal-daglig/

den ga i alle fall meg en del aha-opplevelser :)

Oi, trilletur på 1000 kcal er imponerende!

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Godkveld :rolleyes:

Håper at jeg kan bli med på denne tråden. Har vært inne og lest på tråden siden 5.januar, men har ikke kunnet skrive noe da jeg plagdes med kallenavn registreringa :mellow: men i dag kom jeg endelig igjennom. Håper at jeg ikke er for sen til å være med. Har det samme målet som dere fram mot sommeren. Fikk sjokk da jeg gikk på vekta 5. januar!! 90,7 kg!! Litt om meg selv: 38 år,tre gutter på 7år,5år og 10mnd. Eter siste fødsel gikk jeg raskt ned til 84 kg som jeg var da jeg ble gravid, var en liten periode nede i 80kg,- og nå 6 mnd etter er jeg 10,7kg tyngre...smerte :( . Årsaken til økninga er hovedsakelig inaktivitet, superglad i sjokolade og potetgull som skylles ned med brus og at fullamminga avtok når minstemann begynte og spise mat. Trivselsvekta mi og målet mitt er ca. 75kg, men det er lenge sidenjeg så 70-tallet på vekta. Jeg er 1,78 høy. Jeg er allerede blitt inspirert av dere bare vd å lese innleggene deres :) takk! Ha en fin mandagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Godkveld :rolleyes:

Håper at jeg kan bli med på denne tråden. Har vært inne og lest på tråden siden 5.januar, men har ikke kunnet skrive noe da jeg plagdes med kallenavn registreringa :mellow: men i dag kom jeg endelig igjennom. Håper at jeg ikke er for sen til å være med. Har det samme målet som dere fram mot sommeren. Fikk sjokk da jeg gikk på vekta 5. januar!! 90,7 kg!! Litt om meg selv: 38 år,tre gutter på 7år,5år og 10mnd. Eter siste fødsel gikk jeg raskt ned til 84 kg som jeg var da jeg ble gravid, var en liten periode nede i 80kg,- og nå 6 mnd etter er jeg 10,7kg tyngre...smerte :( . Årsaken til økninga er hovedsakelig inaktivitet, superglad i sjokolade og potetgull som skylles ned med brus og at fullamminga avtok når minstemann begynte og spise mat. Trivselsvekta mi og målet mitt er ca. 75kg, men det er lenge sidenjeg så 70-tallet på vekta. Jeg er 1,78 høy. Jeg er allerede blitt inspirert av dere bare vd å lese innleggene deres :) takk! Ha en fin mandagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit trekløvermamma:)

Moro at flere tar veien til denne tråden, nå står vi sterke sammen til å klare målet vårt til sommeren.

Jeg er superklar for det kjenner jeg:

Vi har felles veiedag her på onsdagene og Mosjonista har laget en flott liste som hun oppdaterer hver veiedag:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Tusen takk vekt76, den tråden skal leses :-) Jeg lover å rydde i listene imorgen, så alt er klart til den store veiedagen. Sitter nå å knoter på nettbrettet jeg fikk til jul. Digger å surfe rundt og lese på forum osv m det. Men skrivinga går så trått, velger seg ord i hytt og pine...hehe...

Nei nå skal jeg finne senga. Bortimot perfekt i matveien idag og 400 kcal svidd av på snømåking. Me like :P God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...