Gå til innhold

Sommermål 2012


Gjest Hemulen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen Hilde. Klart du skal være med og tenk sammen igjen :D Jeg har hatt et stort tilbakefall på trening og matinntak i november og desember :( Ble for fokusert på studie at jeg droppet treningen. Men nå er jeg igang igjen. Trener 3-4 ganger i uka skal jeg få til + pluss en gåtur/skitur i helgen :D Jeg skal sykle styrkeprøven igjen i juni og skal ha ihvertfall 10 kg mindre å dra på. Nå gidder jeg ikke mer. Skal prioritere trening på morgenen når jeg har seinvakt.

 

Har ikke satt meg noe delmål ennå, men håper på rundt 77 kg til sommeren, da skal jeg være fornøyd.

 

Jeg laget også inn den grå teksten i gamle versjon, men tror jeg har sett et eller annet sted om hvordn man gjør det. Skal legge ut om det dukker opp igjen.

 

Stå på folkens - grip dagen og mulighetene.

 

Klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest HildeAstrid

Tusen takk for tips Heidi :rolleyes: Fikk det til.

 

Sitter forøvrig i sofaen og lurer på om jeg har energi til en trimtur :angry: Det paradoksale er at jet VET at da FÅR jeg energi :P

 

Ha en koselig kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Endelig etter snart 3 uker uten treningssenteret kom eg meg i gang igjen, merker på kroppen at selv om vekta er jevn har magen vokst litt.

Men da forstår eg at det virker! selv om vekta ikke går nedover så former kroppen seg.

 

Vekta var fortsatt 93,1 på onsdag, men nå er eg motivert- eg vil ha tilbake følelsen eg ha når eg såg i speilet før jul da eg trente regelmessig.

 

Ha en mager helg alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle "gamle" og "nye". :blink:

 

Da er vi i gang igjen og det er bra!

 

Jeg tar utgangspunkt i følgende plan, og så får jeg redigere etter hvert:

 

Start 12/1

Første delmål påske =12 uker: ned 10kg

Andre delmål st.Hans =10 uker: ned 8kg

Veiedag hver tirsdag.

 

- Absolutt ikke noe med sukker i.

- Minimalt med hvetemel.

- Spise regelmessig.

- Drikke masse vann.

- Trene/gå tur minimum 4 gr./uke.

- Være her inne ofte, hvertfall alle hverdager.

- Skrive opp all mat og trim.

- Litt strengere i uka, litt mer (men planlagt) kos i helgene

UTEN dårlig samvittighet.

- Være tålmodig.

- Tenke positivt!!

 

Heia oss!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen:-)

 

Hørtes ut som en fin plan kess :lol: delemålene dine skal jeg prøve å henge meg på;)så får jeg heller justere etter hvert B)

jeg har kommet godt igang med trening etter sykdom og det er deilig:-):-)skriver ned alt jeg spiser og prøver være innom her hver dag:-)idag har jeg kjøpt grønnsaker med dip til kosen ikveld :P

stå på alle sammen, dette skal gå bra :rolleyes::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Ønsker alle dere flinke damer en flott lørdagskveld. Jeg skal på årsfest og da tenker jeg ikke mye på slanking.

 

Sliter fortsatt med å komme igang med trening. MÅ bare legge en god plan for neste uke.

 

 

Hilsen Hilde :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå koser jeg meg i sofaen med PC på fanget og rødvin i glasset - med god samvittighet :D Var på trening 1015 og holdt på et par timer, handlet på vei hjem, spiste lunsj og feide over heimen etter det. Ferdig kl 1730. Bare på treningen gikk det 905 kcal idag og sikkert noen også på husarbeidet :P Er veldig fornøyd med meg selv idag. Har også klart 3 treningsøkter denne uka.

 

Ønsker dere fortsatt en fin helg :rolleyes:

 

Hilsen Heidi B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings jenter!

 

Nå har jeg vært ute å gått morgentur på glatta, men det var godt å få luftet hodet litt.

 

Tenkte jeg skulle gå tilbake om noen uker og evaluere planen min Synøve, og det er artig om du slenger deg med.

 

Ja HildeA og Hemulen, klart vi må unne oss både en fest og et glass vin innimellom, og dårlig samvittiget gagner ingen! Men det er lurt å planlegge utskeielsene, og å spise litt på forhånd, da er det lettere å ikke ta helt av synes jeg.

 

God søndag!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Heidi du e utrolig flink til å trene. Må kopiere deg denne uka. Skal ihvertfall prøve på 3 gode treningsøkter :rolleyes:

 

Lykke til alle med ny tur på vekta og målebåndet denne uka :P

 

 

Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk Hilde - du er nå flink du også da :rolleyes:

 

Min treningsplan denne uka er:

 

Mandag - Spinning 4x4 (intervall) = 45 min

ca 30-45 styrketrening

 

Onsdag - Spinn3 = 75 min

mage/rygg 30 min

 

Fredag - Egentrening på morgenen (skal på jenteparty på kvelden og vet

ikke når jeg kommer hjem)

 

Lørdag - Spinn1, aerobic30 og styrke30 (hvis jeg kommer meg opp ;) )

 

Klarer jeg dette, skal jeg være superfornøyd med meg selv :rolleyes:

 

Lykke til med veing og måling denne uka :)

 

Hilsen Heidi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Du er bare rå Heidi :rolleyes: Må vel hive meg på den planen din.

 

Dette skal jeg prøve å gjennomføre denne uka:

 

Mandag: Intervallspinn 50min + styrke etterpå

 

Onsdag: Intervallspinn 50min + styrke

 

Torsdag: Intervallspinn 50min + styrke

 

Puh....si æ bare, men gud kor fornøyd æ skal være når uka e over :P

 

Jaja - nå har jeg blottlagt mine planer med stor fare for å misslykkes :(

 

Takk for treningsinspirasjon - akkurat hva jeg trenger!!

 

Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er vanskelig å sette meg et realistisk sommermål, har jo bare lyst til å ha som mål å være tynn til sommeren... :rolleyes:

Men det vet jeg jo at ikke går, med mindre jeg går ned 2 kg i uka.

 

Første delmålet mitt er at vekten viser to-sifret tall den 1. mars. Veier per idag 106,6 og ser kanskje at dette også er litt ambisiøst. Tror ikke jeg kommer til å klare over 1 kg i uka. Så jeg forskyver målet litt, til 15.mars.

 

Så tror jeg at jeg får ta neste delmål når jeg kommer dit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Hei Spich

 

Sett deg realistiske mål slik at du ikke gir opp. Tror vi må innse at 1 kg pr uke er veldig mye i lengden. Sett deg et mål som baserer seg på max o,5kg /uke i starten og litt mindre når du har gått ned endel.

Klarer du mer er jo det en flott bonus :rolleyes:

 

Lykke til :D

 

Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Hilde - dette klarer du - I know :D Bare tenk at vi trener sammen og drar hverandre avgårde på Spinning sykkelene i Harstad og Oslo :P

 

Og jeg ble virkelig motivert idag, nå er jeg på vei ned: Ned 1,6 kg denne uka. Har vært utrolig flink med mat/drikke og ikke minst fast trening, det gir resultater :D

 

Men til Spich - dette er ikke målet mitt hver uke, men i starten kan det fort gå ned litt ekstra.

 

Lykke til alle sammen med hilsen fra Heidi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Var spent på veiing i dag, men det gikk strålende: Minus 0,6 kg siste uke. Tilsammen 3,7 kg siden 30.desember :D

 

God ide Heidi om at vi trener sammen. Må gjøre en endring i programmet:

Spinning kl.0645 i morgen tidlig og så må jeg kutte ut torsdag grunnet jobbreise.

 

Kjenner nå at jeg gleder meg til spinninga i kveld ;)

 

Ha en storfin dag alle sammen.

 

Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hilde :)

Ja, jeg må sette meg et realistisk mål. Jeg trodde bare at de to kiloene jeg la på meg i jula skulle forsvinne fort igjen, slik at jeg i utgangspunktet hadde ca. 6 kg å gå ned i januar og februar. Men de satt visst bedre enn jeg trodde, så da får vi bare justere litt. :)

 

Denne uken MÅ jeg være flink og veie maten, det kan jo ha noe med det å gjøre og.

 

Jeg skal på Zumba idag, er imponert over dere som går på spinning - jeg HATER spinning, syns det er helt j...! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :rolleyes:

 

Enig Spich, jeg synes også spinning er grusomt. Styrketrening er "minst verst" for meg, men jeg presser jeg gjennom litt utholdenhet også, der synes jeg roing og ellipse best. Jeg tror det er viktig og riktig å gjøre det man trives og der er vi jo forskjellige. Men, spinneng brenner fett, det er helt sikkert.

 

Så fint at dere har bra resultater og er motiverte, det gir inspirasjon.

 

I morgen har jeg veiedag ......... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

MÅ bare plage dere med å skrivet at jeg faktisk var på spinning i dag. Er SÅ fornøyd.

Takk til Heidi for god motivasjon. Tenkte på deg under treningsøkta :rolleyes:

 

694 kcal forbrent og oppnådde puls på 179 under intervallene. Min kropp som snart er 51 år er 10kg for tung, men kanskje ikke så verst i form :D

 

 

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første veiedag. :rolleyes:

 

Plan:

Start 12/1

Første delmål påske =12 uker: ned 10kg

(Andre delmål st.Hans =10 uker: ned 8kg)

 

Resultater:

uke1: ned 2,5

uke2:

 

 

Så bra HildeA! selv er jeg ganske ferdig når jeg presser pulsen opp mot 160

i intervall ..... :wacko:

og som sagt: jeg beundrer alle som orker spinning.

 

 

Stå på jenter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Hilde og så hyggelig at du tenker på meg i treningsøkten din. Jeg vil jo si at du også motiverer. Det er ikke så tidlig timer på treningsenteret jeg går så det må bli egentrening på meg istedet :D

 

Selvfølgelig er det individuelt hva man liker å trene. Men igår var jeg på et miniseminar om "styrk deg slank". Det er forsket og funnet ut at 60% styrke og 40% kondisjon er det som er best når man skal ned i vekt :unsure: De sier også at styrketrening før spinning gir optimalt resultat. Så derfor har jeg lagt om min treningsplan litt.

 

Tirsdag - Stepstyrke 60 min og spinn2

Onsdag - Styrke 60 min og spinn3

Lørdag - Aerobic30 og styrke 30

 

Innimellom her kommer jeg til å kjøre noe egentrening :P Så får jeg se etterhvert om dette gir resultater (når jeg lytter de de som skal ha greie på dette da).

 

Stå på jenter - sammen er vi sterke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Hei alle flinkinger :rolleyes:

 

Var sltså på morgenspinning kl. 06.45. Imponerte meg selv stort at jeg klarte å stå opp!!

 

Heidi; supert tips om styrke vs kondisjon. Jeg må nok ta en styrkeøkt i morgen. Først varmer jeg opp med elipsemaskin i 30 min.

 

Skal prøve med ei styrkeøkt før spinning neste gang.

 

Det går veldig bra med spising synd jeg. Får 7-9 i kostscore daglig. Greit å følge med. Skal fortsette med registrering ei bra stund til.

 

Lykke til alle sammen med mål og delmål!!

 

Hilsen Hilde :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuhhhh - styrke sirkel 60 min og 75 min spinn = 1113 kcal borte :D Godt betalt for en rimelig "slitsom" kveld :P

 

Håper dere andre også får til trening, for den er viktig i tillegg til kosthold :D

 

Heidi :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...