Gå til innhold

Sommermål 2012


Gjest Hemulen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nessie87

Spinning er det artigste eg veit om! mens styrke gjør eg heller lite av selv om veit det er lurt for vektnedgang. so kjedelig..

Fått meg ny inspirasjonskjole! er veldig motivert nå!

 

Spinning i morga tidlig med nazien- gleder meg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest HildeAstrid

Heisan alle sammen.

 

Håper uka har gått fint så langt. Nå nærmer det seg helg (hurra). Jeg skal være ekstra forsiktig i dag og i morgen formiddag. Har virkelig tenkt å kose med i helga.

 

Lange trimturer skal det også bli.

 

Ønsker alle en storfin dag. Husk at også 100gr ned er NED iallefall. :rolleyes:

 

Hilsen Hilde B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Takk Kess, eg synes den er nydelig :-)

Hadde en flott dag egentlig, men så fekk eg så vondt i magen, enten av treningen eller så har eg drukket for mye melk?

Så synes veldig synd på meg selv, men viljestyrken er sterk i dag.

Eg har gått flere runder i kjøkkenskapa og kjøleskapet, har både sukkerfri sjokolade og popcorn tilgjengelig..For ikke å snakke om alt eg kan lage meg!

Men eg vil ikke ødelegge for meg selv, selv om det er litt synd i meg i dag..

 

Nå er det snart leggetid uansett så eg ser på det som en seier, man gir ikke opp 10 min før leggetid!

 

Ver forsiktig nå i helga da jenter! Eg skal jobbe hele helga så blir nok ikke så vanskelig å unngå godis :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikveld er det jenteparty på meg og jeg skal kose meg med spekemat (begrenset mengde) og litt godt drikke :P Planen er trening imorgen formiddag og så håper jeg på en skitur på søndag, da får jeg vel gått av meg det jeg putter i meg idag.

 

Men kan noen svare: Jeg har et overskudd på kcal inntak iløpet av uka på grunn av trening, på ca 2000 kcal. Jevner dette seg ut med det jeg evt. spiser/drikker "for mye" idag?? Skal ligge på rundt 2000 (+/-) kcal pr. dag. Men noen ganger blir det ekstra kcal forbruk på trening :rolleyes:

 

Lykke til i helgen jenter, vi kommer oss igjennom denne også. Og som sagt fra Hilde - 100 g ned er NED :D

 

GOD HELG fra Heidi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Heidi - angående kcal overskudd.

 

Hvis du går på profilen din der du setter inn ca trimpoeng hver uke komemr forsalg til meny opp automatisk. Jeg bruker denne daglig for å se om jeg skal ha meny 1 eller 2.

 

Altså; regn sammen hvor mange trimpoeng du regner med å få i neste uke. Da kommer forslag til meny opp. Husk det er veldig viktig at vi ikke spiser for lite!!

 

Foreløpig har jeg gjort som følger: de dagene jeg trener er jeg på meny 2 og når jeg ikke trener på meny 1.

 

Har forøvrig problemer med at jeg spiser for lite fram til og med middag. Må derfor fylle på utover kvelden uten at jeg egentlig er sulten.

 

Ha ei strålende helg alle sammen med litt kos også :rolleyes:

 

Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :D

 

Da var du flink i går Nessie! Håper magen din er bedre i dag. Det gjelder å være litt streng mot seg selv for å motstå fristelser, men akk så veldig vanskelig ........... :wacko:

 

Når det gjelder kaloriregnskap så tenker jeg bare at jo mere kcl forbrukt på trening dess mere fett er forbrent jeg altså, men så må jeg også ligge under den utregnede meny for å gå ned noe særlig, sikkert pga min ødelagte forbrenning, og så har jeg heller ikke tålmodighet til å gå ned sakte når jeg først er i siget som nå, selv om det jo egentlig er det beste på sikt.... :blink:

 

Høres ut som du har funnet en smart løsning for deg HildeA, det gjelder å tilpasse dette litt til seg selv. Og ang formiddag/ettermiddag så velger jeg å spise mindre på formiddagen nettopp for å ha litt mer å gå på utover jeg altså, ellers blir jeg desperat. Men jeg har blitt flink til å alltid spise litt frokost, det gjorde jeg ikke før.

 

Det er artig å høre litt om hvordan andre gjør tingene, for det er jo uttallige muligheter for skreddersydd tilpassing egentlig.

 

Kos deg på jenteparty med god samvittighet Hemulen, og så har du jo en fin plan.

 

Ellers har jeg funnet ut at det er lurt å spise før jeg går, så putter jeg i meg mindre borte og har bedre kontroll. Men litt vin etc må vi unne oss dere, ellers blir det nitrist. :o

 

Her blir det asketisk helg nr 2 på rad, og det er jo i grunn litt deprimerende, men jeg er så godt i gang nå, og så kan jeg glede meg til kos og vin (med måte) neste helg. Det skal bli digg!

 

 

God helg.

Heia oss!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Hei på dere:) jeg vil gjerne være med:) jeg ligger på 1500 kalorier om dagen, veldig mye proteiner.

 

startet på kurs 11 januar, men hadde bare gått ned 200 gram til onsdagen som var 2 veiing, ble så lei meg.

 

Jeg sliter med å drikke vann, men skal prøve å få i meg litt funlightsaft slik at jeg får smak i vannet. er det forresten salt i lettsaft og som i lettbrus?

 

Jeg skal på ylvis show med en go venn av meg 10 mars og da har jeg en svart kjole som jeg ikke har fått på meg siden 2003, den sitter fint foran, men stopper ved bhpartiet i ryggen så håper på å ned 8 kg til den tid og det vil jeg så gjerne klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Hei Englejenta28

 

Har du beregnet at du skal ligge på 1500 kcal/dag? Det er viktig at vi følger riktig forbruk. Forlite er nesten like galt som for mye. Da er kroppen på sparebluss.

 

Når det gjelder vann så tror jeg det er en vanesak. Jeg har alltid en flaske tilgjengelig. Funker veldig dårlig for meg hvis jeg skal fylle glasset tilstadighet. Har et mål om å drikke 3 halvlitersflasker på jobb hver dag. Pluss 0,5 liter i løpet av ettermiddag kveld. Alt vannet jeg drikker på trening/spinning teller jeg ikke med.

 

Flott mål du har om å passe en fin kjole :rolleyes: Lykke til!!

 

Hilsen Hilde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Englejenta,

velkommen skal du være! :rolleyes:

 

Nå har jeg sjekka det med salt, ble litt opptatt av det for jeg har ikke tenkt om det finnes i lettsaft/-brus.

 

I funlight er det 0,0 natrium (salt)

I 7-up free 0,014g/100ml, så det er snakk om veldig lite

 

Du kommer til å bli knallfin på Ylvis i din svarte kjole vettu. Stå på!

 

 

Ha en sunn og fin lørdag alle sammen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

tusen takk for svar alle sammen:) jeg og kursveilederen fant ut at jeg skulle ligge på mellom 1400 og 1500 kalorier om dagen i stedet for 1600 pga hvilestoffskiftet mitt er på 1404, jeg skal ikke under 1400 for da går kroppen i sparebluss.

 

jeg har forresten noen før og etter bilder i den gruppen for oss som skal ned 10-20 kg hvis dere vil titte:)

 

ha en strålende dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

dere tror ikke at jeg ødelegger alt hvis jeg bruker funlightsaft i flaskene mine, tror dere jeg merker forskjell når jeg går fra å ha drukket et par glass bare med vann i det siste til å drikke 2 liter? jeg har og antisaltkapsler fra helsekost som jeg skal begynne med da jeg sliter med mye vann i kroppen, veldig hoven i fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Sier meg veldig fornøyd med dagens trimtur med piggsko i marka. 1169 kcal svidd av. Gjennomsnittspuls på 132 på 2 timer og 2 min er greit. Nå kan jeg nyte skreimølje til middag og et par glass vin.

 

Har kjøpt 70% sjokolade med havsalt og pekannøtter som jeg unner meg et par biter av.

 

 

Ha en fin kveld alle sammen :rolleyes:

 

Hilsen Hilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Hilde. Den turen gjorde nok goddt kan jeg tenke meg.

 

Jeg hadde en super jentekveld igår :D Skraval frem til kl 0330 :blink: Koste meg med spekemat, ost og rødvin. Idag har livet bare vært avslapping. Men imorgen har jeg planer om å ta på meg ski og komme meg ut i løypa. Her har det komme 20-25 cm snø tenker jeg og det snør fortsatt :rolleyes: Han en fortsatt fin helg.

 

Vinterklem fra Heidi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Englejenta: jeg merker hvertfall ingen forskjell på nedgangen om jeg drikker vann eller lightbrus, hvis jeg spiser det samme vel å merke. Men man bør jo være obs i forhold til kunstige søtningsstoffer etter som de både kan påvirke blodsukkeret og føre til økt matlyst. Forøvrig leste jeg akkurat en ny forskningrapport som konkluderte med at det i tilfelle må svært store mengder til, slik at dette normalt sett ikke er noe problem. (... og så finnes det også sikker forskning som sier det motsatte :unsure: )

 

Akk ja den snøen!

Har vært ute og måkt et par timer vi nå,

ble vel noen trimpoeng av det også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg unnagjort en skitur og kasta av meg 663 kcal :P Nå er jeg spent på vekta imorgen håper den ihvertfall viser litt ned. Men gikk jo ned 1,6 første uka så fornøyd om den står stille også ;)

 

Imorgen, ny uke med nye muligheter. Min treningsplan er som følger:

 

Mandag - Step30, pilates30 og 4x4 spinning

Tirsdag - skitur

Onsdag - styrke sirkel30, styrke30 og spinn3 (75 min)

Torsdag - skitur

Fredag - kanskje trene??

Lørdag - trening eller skitur

Søndag - skitur

 

Skriver det her for å føle litt mere press til å måtte gjennomføre det. Litt flaut å skrive - har ikke trent, fikk ikke trent osv osv. Nå gir jeg meg ikke så lett mot disse kiloene, jammen kan skal de få gi seg etterhvert :unsure:

 

Stå på jenter. Ha en fin uke.

 

Vinterklem igjen fra Heidi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen og velkommen englejenta :D

denne uken har gått veldig bra med både mat og trening :P gått mange turer og vært og trent er veldig fornøyd:-) men vekta viste bare 0,3 ned :( hadde håpet på litt mere men, det er ihvertfall riktig vei :) så det er bare å stå på videre.

ha en fin uke alle sammen :rolleyes:

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Hei alle sammen

 

Fikk svidd av 852 kcal på en fjelltur i dag med piggsko. Ingen skiføre her foreløpig. eldig fornøyd med spising og trim i helga. Har kosa meg med rødvin og litt sjokolade.

 

Gjør som Heidi og blottstiller meg og mine treningsplaner for uka:

 

Mandag: Intervallspinn 50 min + styrke

Tirsdag: Morraspinning 45 min kl. 06.45 (huff så tidlig)

Torsdag: Pilates 60 min

Lørdag og søndag: lange turer i marka og til fjells.

 

Jaja så får vi se om jeg klarer dette :rolleyes:

 

Ønsker alle ei storfin uke. Lykke til med veiing. Er veldig spent, men sier til meg selv at bare pila peker nedover så må jeg være fornøyd.

 

Hilsen Hilde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Sååå fornøyd i dag :rolleyes:

 

Minus 0,9 kg fra 79,7 til 78,8 :P

 

 

Deilig å se at trening og GR kostkold hjelper. Nå gjelder det bare å holde ut!!!

 

 

Ha en fin dag.

 

Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det mange "flinke jenter" :rolleyes:

Det er gøy.

Stå på Synøve, det løsner nok igjen skal du se.

 

Heia oss!! :P

 

 

Her har det visst blitt to like innlegg for sikkerhets skyld.

Vet ikke hvordan jeg skal få sletta det heller jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Hilde - kjempebra resultat :D For min del ble det opp 0,4 og absolutt ikke fornøyd med det :angry: Vet egentlig ikke hvor den feilen ligger. Skal ta en uke til før jeg gjør noe drastisk - jeg gikk jo ned 1,6 forrige uke så tilsammen på disse to ukene har det gått ned 1,2 Og jeg gir meg ikke så lett skal dere vite.

 

Vinterhilsen Heidi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Synd Heidi du som har vært så treningsflink. Er du sikker på at du spiser nok?

 

MEN det går jo opp og ned framover. Det vil vi sikkert alle oppleve. Bare ikke gi opp!! Mål deg - du har sikkert gått inn mange ca. Husk at du trener mye styrke og muskler veier mer enn fett :rolleyes:

 

Nå skal jeg stikke på intervallspinn. Er stappmett etter middagen så dette blir nok ei tung økt.....

 

 

Hilsen Hilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...