Gå til innhold

Ned 10 kg til påske

Gjest Hanifa

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere gått på Grete Roede-kurs, og synes dette har vært veldig nyttig. Jeg har også lært at det er fullt mulig å gå ned 10 kg til påske - akkurat som Grete Roede reklamerer med nå :) Men jeg har ikke tenkt å melde meg på et nytt kurs, og lurer derfor på om noen andre har samme mål? Det hadde vært supert å kunne dele opp- og nedturer med noen mot målet, og jeg er sikker på at jeg hadde følt meg mer forpliktet til å gjøre jobben hvis vi er flere sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 489
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mittår!

Denne tråden må jeg bare hive meg på! Så inspirerende det er å lese her hos dere!

Jeg har som hovedmål å gå ned 16-18kg frem til sommeren, men hiver meg på utfordringen om 10 til påske! Jeg er 1,76m høy og veier 85kg. Er kjempemotivert for å klare det nå! Har gått Grete Roede kurs før, men nå vil jeg gjerne satse sammen med dere! :)

Tips til dere som går sultne: Har dere forsøkt å bake Ingers Rugbrød? Det er kjempegodt (dersom du putter skivene i brødristeren, da oppleves det ikke så seigt), og det metter godt og lenge. Det er veldig godt med skinke og kokt egg på! Gleder meg til den skiven som kveldskos, sammen med ti cashewnøtter og ti druer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg slenger meg gjerne på denne tråden. har som mål å gå ned 10 kg.

har inngått veddemål med noen av gutta på jobben og begynt med trening. Fulgte et lignende løpeprogram som nevnt over her tidligere, det funket superbra!

Har veid meg inn og målt meg idag. Om det er slik at det blir måling og innrapportering på fredag er jeg med på det!

Lykke til alle sammen, dette skal vi klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Jeg har jo bare vært med i denne gruppen en knapp uke. Som sagt så skal jeg ned 20 kg til sommeren og da er første "stopp" 10 kg til påske..og i dag var jeg på vekten. Forrige uke var vekten min 98.5 og denne uken viste den 96.3 kg ;) Noe som vil si et vekttap på 2,2 kg.

Kun 7,8 kg igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått vært på vekta, 91,3!!! Er det mulig? Jaja, det gav om mulig enda mer motivasjon til å fortsette:):)

10 kg til påske! De skal RENNE av:) hadde min første av 2 pt-timer i dag, det var og en motivasjon! Ho skal lage en kostplan til meg, og lovet meg å gå ned det jeg har som mål innen den tiden jeg hadde satt:) er glad jeg har valgt å investere litt penger i dette prosjektet mitt, hadde nok ikke vært så gira hvis ikke:) Ooog dere som skriver her inne gir meg masse motivasjon:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra HHSK! Skal på vekten på fredag og er skikkelig spent... Ikke lett i en travel hverdag. Må ta en ordentlig tur i butikken til helgen for å kjøpe inn mat til hele neste uke. Tror det er lurt å planlegge måltidene litt. Det blir for mange kjedelige brødskiver med kjedelig pålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Kan jeg bli med dere?? :)

Jeg fyller 40 år til sommeren, og har ønsker om å bli sprek, fast i fisken og proppfull av energi til da. ;) Og som en bonus håper jeg på å miste noe ballast. :blink:

Oppstart 8.januar, veiing og cm-måling på søndager.

Hovedmålet er å komme under 70 kilo, med mine 1,77 m.o.h.

Men delmål er flott å ha, og om jeg kunne ha klart å kommet til 80 kilo til påske, så hadde det vart ett flott utgangspunkt for våren og videre motivasjon.

Som dere ser i signaturen min, har jeg satt meg to mål fram til påske, komme meg til 85 kilo etter 6 uker, og videre ned til 80 kilo til påske.

Er veldig spent på veiinga på søndag :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Hei hei! Jeg har jo bare vært med i denne gruppen en knapp uke. Som sagt så skal jeg ned 20 kg til sommeren og da er første "stopp" 10 kg til påske..og i dag var jeg på vekten. Forrige uke var vekten min 98.5 og denne uken viste den 96.3 kg ;) Noe som vil si et vekttap på 2,2 kg.

Kun 7,8 kg igjen! :)

Det var jammen meg ett flott resultat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Heisann :-)

Kan jeg få være med sammen med dere? :rolleyes:

Jeg startet på internettkurs nå på tirsdag den 09.01, og håper jeg kan se minus 10kg på vekta til påske... !

Jeg gikk på Grete Roede kurs for 8år siden, og da gikk jeg ned 30kg. Jeg la ikke på meg noe av det jeg gikk ned, heller ikke da jeg fikk mitt første barn. Da ammet jeg av meg graviditets kiloene, og syns det var super enkelt :) . Så da tenkte jeg ikke så mye over at jeg koste meg litt vell mye da jeg gikk gravid med nr 2.. "Jeg skal jo amme det bort alikavell"... vell vell... Den jenta ville ikke ha pupp! Ikke i det heletatt!!!

Så da må jeg gjøre jobben selv :mellow: Noe som ikke er så veldig enket.

Men etter 2 år med diverse slankekurer som Noka og Lavkarbo har jeg insett at skal jeg slanke meg skal jeg gjøre det ordentlig. Men vanlig mat som jeg kan leve med resten av livet.

Mitt problem er vell at jeg egentlig er for utålmodig..Ser helst at mine 10kg skulle vært borte ved neste veiedag :P ... Men jeg får ta meg selv i nakken å gjøre det ordentlig...Jeg vet jo at det funker! Og jeg vet jo at jeg skal klare det :D

Så på tirsdag var vekta 84, så får vi se hva den står på neste tirsdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skryt :D Neste mål på veien er å veie 95 kg. Håper å gå ned minst 400 gram til neste onsdag slik at jeg ser 95-tallet selv om det er 95,9 :P Et nytt tall er alltid kjekt. Håper mer på at jeg har gått ned 800 g. Da kan jeg skryte på meg å ha gått ned 13 kg siden start som var 24.10.11. Håper aller mest på å ha gått ned 1,3 kg for da når jeg delmålet mitt som er 95 kg, meeeen det er kanskje litt for mye å håpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei,

Hvordan går det i dag damer? Er dere flinke med maten?

Jeg har spist en wasa sandwich til frokost og er fornøyd med å ikke ha skeiet ut i nøtteskåla som står ubehagelig nærme i dag.. (sitter i landskap og der plasseres nøtter, frukt, kaker og snop på ulike plasser i lokalet, slik at man enkelt kan forsyne seg når man går forbi)

Er stiv og støl etter en heavy trening i går med PT-time først og en 55-min time med Spinning etterpå. MEN det er ikke noe å klage over, for det er jo et TYDELIG tegn på at jeg har gjort noe riktig=)

I kveld skal vi ha byttekveld hjemme hos meg. Det kommer 10 damer som har ryddet i skuffer og skap som skal bytte klær og interiørting, Jeg har "TØMT" skapet mitt for det meste var for lite. Jeg GLEDER meg derfor til å reise ut på shopping i april etter de første 10 kg har forsvunnet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, så kjekt at så mange vil være med! Alle som vil følge tråden er selvfølgelig hjertelig velkommen :)

Dagen min i dag har begynt bra, og holder jeg meg til resten av matplanen skal denne dagen gå greit for min del - uten at jeg trenger å være sulten! Min første veiedag i morgen - det blir spennende :rolleyes:

Gøy å høre at andre gleder seg til shopping i april! Det er også min motivasjon - storbyweekend og shopping av nye klær. Det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

her går det flott (tror jeg)

maten er ikke noe problem, er ikke noe snop, chips, brus menneske uansett. det største problemet er vel å få til sunne middager da min mann ikke er noe helseguru.

hard motbakke trening i går og satser på en økt i dag og. skal på hytten en tur i helgen så må prøve å en bra treningsøkt i dag siden jeg "mister" to dager med trening. men skal pusse opp på hytta så mulig det forsvinner noen kalorier alikevell.

veiedag i morgen!! ser frem til det selv om jeg ikke tror det er så store endringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Så flinke alle er :)

JEg har en merkelig vekt, den vise 85 kg ene dagen, og ca 83 kg dagen etter.... Dette har skjedd flere ganger....

Kan det virkelig variere så mye pga trening eller mat kvelden før?

Lurer på om jeg må invistere i ny vekt...

Ellers så har det vært litt utskeielser her, siden datteren min hadde bursdag igår. Skal ut på fredag (middag + byen) og selskap både lørdag og søndag.... Får vel være ekstra streng på maten, og ta en ekstra lang tur, men forventer ikke store vekttapet denne uken akkurat.. ;) Stå på allesammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det fredag og vekt og mål er sjekket

-10 cm totalt

-1,4 kg

tar ikke nedgangen på 1,4 så seriøst for når jeg lurte med påvekta på torsdag var det kun den 600g. men så lenge den viste -1,4 i dag så er jeg veldig fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Hei alle sammen, var på kurset på onsdag og vekta viste 72,9, det var første kurskveld så spent på hva vekta viser på neste kurskveld

jeg har registrert maten for i dag og komme roppi 1587 kalorier, er det ille når jeg skal liksom ligge på 1600 kalorier, er det viktig å få inn de siste 13 kaloriene og?

jeg elsker jo mager vaniljekesam men kurslederen sa at det er mye karbo i den så jeg kan risikere å gå opp i vekt av den, men jeg kunne prøve.

grrr huff. blir trening i morgen, søndag, mandag og tirsdag, i går hadde jeg senvakt i barnehagen og var sykt sliten og i dag er dte også senvakt, men livredd for at jeg da går opp i vekt når jeg d aligger på 1600 og ikke trener på 2 dager.

men kurslederen anbefalte ingen av oss å ligge på 1300 kalorier så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Da er første uka over - med trenging og sunn mat B) Jeg har starta å jogge i gjen og jeg tror jeg har verdens dårligste kondis! Men, jeg har gått ned 1 kg. :unsure: Jeg håper jeg klarer med gjennom helga, den er vanskelig for meg!

engeljenta28: jeg tror du ikke trenger å tenke på de siste 13 kaloriene!! Jeg liker veldig godt Yoplait sin yoghurt Vanilje dobbel 0%. Den har under 60 kalorier i seg.

God helg alle sammen - har noen ett tips eller to om hvordan man klarer seg gjennom en helg uten å kose seg litt ekstra så blir jeg glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heisann og takk for svar:) men det e rikka kaloriene veilederen var opptatt av, det var karboene så hvis det er 8 gram karbo pr 100 i dne yoghurten og så er jeg like langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en tråd som kan passe for meg:) Håper det greit jeg slår følge? Jeg har gått på Grete Roede kurs tidligere og er svært fornøyd med opplegget. Denne gangen er det tid for å ta skjeen i egen hånd. 10 kg ned så har jeg oppnådd min idealvekt. Hadde hovedsaklig som mål å gå ned 10 kg før sommeren men hvorfor ikke sette litt press på meg selv. Har trent regelmessig gjennom årene men er alt for glad i mat og gotterier.

Velkommen til denne tråden, her prøver vi å motivere hverandre, og støtte hverandre ved behov for det:)

Jeg kjenner til den biten med mat og godterier, der har jeg og vært for sløv med å følge med de siste årene og det setter sine spor, men nå er det nok:)

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...