Gå til innhold

20 kg til sommeren


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Gratulerer med flott vektnedgang FrkT. 198 kcal per 100 g er jo VELDIG lite. Oppskrift? :rolleyes: Hvis du vil dele den da :)

 

Dette er den første uken jeg er med i denne gruppen. - 2,2 kg viste vekten. 98,5 kg forrige uke, mens 96.3 denne uken. Måtte veie meg hele 3 ganger for å få det bekreftet :D "bare" 17,8 kg igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Det har vært stille fra meg.

Jeg har ikke gitt meg men jeg har ikke hatt tilgang til nettet den siste uken.

 

Jeg hadde veiedag på mandag og da viste vekta 88 kg, dvs at jeg har gått ned 1,5 kg. Jeg er veldig godt fornøyd.

 

Jeg må ta meg sammen mht maten, jeg har ikke veid maten og jeg har spist litt mer enn det jeg skal utover de planlagte måltidene.

Jeg er nok ikke 100% motivert, men det hjelper godt å lese innleggene her :)

 

Jeg har trent 4 ganger Step trening, det er litt tilfeldig at det bare ble Step, men moro er det jo.

 

Jeg ser fra innleggene at det går bra med dere, og det er flott. Her er det bare å jobbe videre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Femteren

I dag var også veiedag for meg: - 0,7 kg denne uka, totalt -1,5. Har litt blandete følelser som jeg har tenkt å dele med dere (om dere vil eller ikke :) )

Ikke fornøyd med:

- har ikke vært flink med skriving av maten som jeg spiser. Årsaken til dette er at jeg har svigers på besøk, og da vil jeg helst ikke at de skal få vite om prosjektet mitt. I tillegg skal jeg på jentetur imorgen!

- Har spist litt mye kaker og popcorn

 

Fornøyd med:

-Har ikke spist et eneste godteri/sjokoladebit i 11 dager. Bestemte at det blir "enten-eller" for meg. På tilsvarende måte som med røyking. Jeg er avhengig av sjokolade og kan derfor ikke spise det i det hele tatt.

-Har trent minst 1 styrketime og 1 kondisjonstime per uke

-Har i det hele tatt gått ned i uke 2 (alle de andre kursene endte med "på stedet hvil" i uke 2.

-Har gjort bevisste valg angående kvaldsmat

-Har spist frukt og nøtter på kino i stedet for sjokolade.

 

Ønsker dere alle en fin tredje uke! Lykke til og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært!! Jeg har stått på stedet hvil pga sykdom :( , men nå ser det ut til å ordne seg slik at jeg kan komme meg ut av godstolen. Maten går ganske greit, men jeg må øve meg på å si "nei takk" når jeg tilbys vafler til kveldsmat. Ødelegger dagens prestasjoner i grunnen.

I morgen blir det shopping av grønnsaker og frukt, før jeg tar en økt med zumba. Det er gøy trening å bli støl av. Må si jeg er imponert over dere som klarer løpe. Det skal jeg lære meg også, men enn så lenge må jeg gå fort, gå på ski (jeg er skikkelig dårlig) og gå på skøyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja... Dagen jeg frykter aller mest er kommet. Første dagen med mens og skikkelig godtecravings... :(

Har sikkert åpna kjøleskapdøra 20 ganger i kveld. Men litt forberedt var jeg, har skjært opp kålrabi og lagt i isvann så da er det bare å forsyne seg. Må nok kjøpe ny i morgen :P Hadde noen valnøtter i bakhånd også så kvelden har gått over all forventning.

Nå har jeg pussa tennene og sengetid nærmer seg. Neste måned skal jeg være klar igjen :) Rart at bare 1 dag/kveld i måneden skal gjøre at en lar alle forsetter falle for alltid. Men nå er det slutt. Fra nå av bestemmer jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott vektnedgang FrkT. 198 kcal per 100 g er jo VELDIG lite. Oppskrift? :rolleyes: Hvis du vil dele den da :)

 

Takk, takk!

 

Klart jeg kan dele den :D

 

Har ikke tilgang på den akkurat nå og er bortreist i to dager. Kommer i løpet av helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Heisann, nå hiver jeg meg inn med dere :D

 

jeg er 34 år, har samboer og to jenter. Og NÅ må jeg ta tak, vekta stoppa på 102 kg ( flau..). så mye må av. første mål er 90 kg.

har en lang vei å gå, så jeg må belage meg på å bruke litt tid ( har gått på kurs før og vet at jeg går sent ned itillegg), tolmodighet er noe jeg er dårlig utstyrt med

 

gleder meg til å følge dere mot sommeren

 

4.1.12:102

11.1.12:100,4 ( -1,6 kg )

18.1.12:

25.1.12:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen, og det var i hvert fall nedgang, om enn ikke så mye. Har gått ned fra 98.5 til 98kg så 0.5kg nedgang.

 

Kunne vært bedre, men jeg får bare skjerpe meg enda mer denne uka.

 

God søndag til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og resultatet ble -0,8kg. Vekt i dag 93,9, må si meg fornøyd med det :)

 

Maten går det greit med, verre er det å få rasket med seg trimpoeng :/ Men så lenge pila går ned er jeg fornøyd. Største fokus nå er å endre matvaner og dette går rette veien.

 

Ser det er mange som jobber bra her, flott jobba så langt. Gleder meg til sommern og -20 kg :)

 

Stå på.

 

Sprek og sunn uke ønskes dere alle :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Gleder meg til jeg får sett 93-tallet. Det er HELDIGVIS ikke så lenge igjen til det :) Snikveide meg litt i dag og da viste vekten 95.1 kg. Altså 1.2 kg nedgang på 6 dager. I morgen er den offisielle veiedag. Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg levd nesten en uke på GR-kosthold. Det har gått over all forventning - største utfordring var lørdag som for mange andre. Det ble ingen sjokolade, men litt for mange frimerker på sørlandschips. Savner sjokoladen mindre enn ventet, men bare å snakke om den gjør at jeg får lyst på. Kanskje melkerull-metoden er løsningen :-).

 

Første kursdag var forrige onsdag, da stoppet vekten på 91,6. Er veldig spent på både måling i kveld og veiing i morgen. Føler jeg har spist mye, og er omtrent like 'stappa' som før. Men har trent noe hver dag, så noe resultat håper jeg det har blitt.

 

11.01.12 - 91,6

18.01.12 -

 

Lykke til videre mot et lettere liv til sommeren! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

veiedag i dag gikk som forventa, ingenting ned -men heller ingenting opp.

Men det ble litt jubel i leiren når jeg drog frem målbåndet :P

4 cm i minus på den nederste magen. -3 cm på bryst. -2 på lår. -5 på den øverste magen, og -1 på navle.

Meget fornøyd med det på 2 uker. og jeg har ikke så mange tp og det jeg har trent er Zumba (wii).

 

Nå gleder jeg meg til å ta fatt på en ny uke :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Femteren

Hei, alle sammen! Denne uka ble også preget av svigers på besøk + jentetur til storby. Dette førte til at jeg ikke kunne notere noe som helst + en god del drinker:) Vektnedgangen ble derfor kun 300 g.

 

Er fortsatt meget fornøyd med at idag er det dag 18 uten godterier og sjokolade. Skal trene Zumba idag og styrke en gang før søndagen, slik at jeg skal få med også 2 treningstimer denne uka.

 

Har vært hos fotograf igår og tatt noen bilder for å motivere meg + fikk shoppet 3 nye kjoler. Jippi!

 

Målet for denne uka er å notere alt som jeg spiser!

 

Ha en god dag og uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... vet ikke helt hva jeg skal si om denne uken. Den "raske" kommentaren er at det har vært en svært travel uke, med med mange utenbys møter, mye bilkjøring, hotelovernatting, mye nattjobbing, ingen trening, ingen veiing og ikke noe overskudd til å tenke GR.

 

Så det ble ikke noen vektnedgang, men tvert i mot en vektoppgang på 1,5 til 96,0 kg :(

 

Men hvis jeg tenker litt etter og ikke kommer med unskyldninger eller bortforklaringer, så innser jeg at mange av årets uker er akkurat slik som dette. Så det jeg må finne ut av er hvordan jeg håndterer/løser slike uker.

 

Så målsettingen denne uken er å få tilbake fokuset - komme tilbake på sporet og så må jeg begynne å tenke gjennom hvordan jeg skal håndtere neste travle uke.

 

Ha,ha... kom plutselig på at den kommer allerede til helgen med hotelovernatting fra fredag til mandag - delvis privat og delvis jobb. Så da trenger jeg ikke vente lenge på neste utfordring.

 

Hvordan går det med dere andre jenter?

 

Femteren, du har jo gjort det kjempebra! Selv med alle utfordringene har du gått ned i vekt! Vedlig bra jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig bra. Fikk ikke registrert matinntaket i helgen og fikk heller ikke dratt på noen turer da. Men i dag viste vekten 94,8 kg. Det vil si et vekttap på 1,5 kg denne uken :)

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Totalt: - 3,7 kg

Igjen til jeg har gått ned 20 kg: 16,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Var på kurs 2 i går kveld, og hadde gått ned 1,8 kg!! Vet det er vanlig å gå ned mye i starten - mest vann trolig - men kjempemotiverende likevel :)

 

har fortsatt ikke smakt sjokolade eller andre søtsaker siden jeg begynte, selv om det egentlig ikke var et mål. Det er bare deilig å kjenne at jeg ikke DØR av lyst på.

 

Så nå gjelder det bare å holde fokus og motivasjon, og håpe på at det ikke kommer alt for mange utfordringer fremover. Trenger litt samarbeidsvilje fra 'sjebnen' akkurat nå ;)

 

Kos dere med all den gode maten vi faktisk KAN spise, og drøm om målet der fremme - en slank utgave med ny sommerskole???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Liberty!! :D

 

Jeg restarter i dag!! Var på hotell fra fredag til søndag og arrangerte bursdagsselskap på lørdag og da jeg kom meg på vekten for en mellomveiing i dag hadde jeg gått opp 1,8 kg!! :angry: :angry:

 

Men jeg har jo ikke noen andre å skylde på enn meg selv.

 

Men det positive med helgen var at jeg fikk et glimt av fremtiden - hva jeg kan oppnå, hvis jeg ikke gir opp nå :D På hotellet hadde de et dusjkabinett som jeg aldri har opplevd før. I stedet for å "ese ut" og bli flere størrelser større, så ble jeg flere størrelser mindre!!! :P

Så jeg fikk et glimt av hvordan jeg kan se ut som slank - og jeg har veldig lyst å oppnå det!!

 

Så i stedet for å furte over to skikkelig dårlige uker, så bretter jeg opp ermene og gir ikke opp!! Løsningen ligger jo i viljestyrken over tid - ikke den viljestyrken som varer i 5 min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det gått en stund siden mitt forrige innlegg i denne tråden (en av de første) - målet var da å holde 95 kg gjennom jula - klarte IKKE det, slik at etter jul veide jeg 97,3. Men NÅ er jeg skikkelig igang - hjalp å ha et ekspresskurs på internett GR fra 2/1 til idag- og nå veier jeg 93,6 - altså 1,4 kilo lettere enn før jul - så DET er jeg fornøyd med. Målet videre er å Veie 87,5 25.april - altså 6,1 kilo - årsaken til det er at når jeg 87,5 til da har jeg gått ned nøyaktig 30 kilo på ett år!! (startet på 117,5 altså!) - håper virkelig det - men er jo da langt fra 20 kg til sommeren så vi får se! - 20 kilo til sommeren innebærer at vekta skal stå på 75 til sommeren så da må jeg STÅ PÅ!

 

Går VELDIG mye og har meldt meg og et par venninner på dytt.no sin "gå over svalbard på 60 dager-aksjon" - den starter 13/2 og varer til 13/4, og da må man gå i snitt 10 000 skritt pr dag. De to siste ukene har jeg gått over 18 000 skritt i snitt hver dag! Så tror ikke det skal bli noe problem, men slike ting hjelper meg å holde motivasjonen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake på sporet! :D Hadde en veldig god dag i går og har en god dag i dag.

 

Er hjemme med sykt barn i dag, så da har jeg tid til å fokusere litt på hva jeg vil, lese andre innlegg og bli inspirert. Var innom en annen tråd og der var det en link til et løpe-opplegg for nybegynnere, C25K - og jeg har bestemt meg for å prøve det. Ser at jeg sliter veldig med å komme meg på taekwondotrening på bestemte tidspunkter - så da må jeg jo finne et alternativ. Og jeg har alltid hatet å løpe... så da får vi se hvordan det går ;)

 

Jeg må ihvertfall stå på litt ekstra fremover, for jeg har jo et par dårlige uker å ta igjen!

 

Hvordan går det med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og hater å løpe, så derfor går jeg turer eller tar meg en runde på ellipse/stepmaskin :P Kan uansett ikke løpe pga brudd i foten. Det ble gjort en feil da jeg ble operert, så jeg klarer faktisk ikke å løpe - uansett hvor mye jeg prøver.

 

Her går det fint! Veiedag i morgen, gleder meg. Har så og si vært flink den siste uken. Det eneste usunne jeg har spist har vært et par skiver loff til en tomatsuppe jeg fikk på kafe i helgen. De hadde ikke grovt brød, men men :)

 

Målet mitt til i morgen er å ha klart og gå ned 0,3 kg siden forrige onsdag. Har snikveid meg, så det har jeg klart med god margin ;) Får se hva det endelige tallet blir i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Denne uken har vært knalltøff. Barneselskap, og 2 fam-selskap for min yngste datter som fyllte 7 år. Og der tror jeg jeg sklei litt ut..

 

Og no diare og oppkast-sjuka !! G R U R meg til å gå på vekta i morgen. - men jeg gleder meg til å høre hvordan det har gått med dere, synes det er veldig motiverende.

 

 

linda B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke har gått og jeg er fornøyd med innsatsen denne gangen også. Har ikke fått veid meg offisielt ennå da jeg er bortreist. Veiing vil bli torsdag morgen, men måtte snikveie meg før jeg dro hjemmefra i helga. Det så veldig lovende ut :)

Foreløbig så har jeg ikke spist godis eller drukket alkohol i år, har satt meg et nytt mål om å holde meg unna dette til påske. Tenker at det skal gå veldig greit.

Min utfordring er bevegelse. Men til helga så skal jeg flytte inn trimsykkelen min (den har stått bortgjemt ei god stund) og siden jeg elsker musikk så skal jeg sette på ei skive og sykle meg igjennom den 3 ganger i uka.

 

Ser at flere av dere har mange utfordringer, men stå på vi klarer dette isammen :) Og gratulerer til alle som har minus på vekta :) 20 kg til sommern er fortsatt innen rekkevidde og dette har vi alle fortjent å få til! Det er kun oss selv som kan gjøre det.

Vær egoistisk og prioriter helsa di, det vil alle som er glad i deg være takknemmelig for :)

 

Gleder meg til sommern :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!!!!

 

De to første ukene for meg var helt supre, med nedgang på 1,5 kg og 1,4 kg. Men så gikk jeg opp 1,5 til 96,0 og ytterliggere opp 1,8 de neste 5 dagene til 97,8 (dvs. på mandag denne uken).

 

Så hadde jeg to gode dager, mandag og tirsdag.

 

Og i dag veide jeg 95,3 :D - dvs. bare 800 gram mer enn det jeg veide etter de 2 første ukene.

 

Så nå må jeg bare greie å holde meg på sporet!! Det er jo merkelig hvor vanskelig det går an å gjøre deg for seg selv - men det sitter jo i hodet - så det er jo her endringen må skje. En ting er å bruke fokus på å veie mat og registrere den (det tror jeg er kjempeviktig), men det viktigste fremover nå, blir å gjøre en mental endring, som gjør at jeg ikke sklir fullstendig ut, selv om jeg har dager hvor jeg ikke kan registrere eller ikke får spist optimalt.

 

I tillegg blir den neste store utfordringen å få trent, selv om hverdagen er travel.

 

Gleder meg til å høre resultatene til dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...