Gå til innhold

20 kg til sommeren


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Gjest Linduskarmen

Ned 1,5 kg til 98,9 denne uken. Har en mistanke om at sjuka har hjelp på mye for er enda ikke begynt å spise.. Men jeg gir meg selv lov til å glede meg over vekttapet til neste veiing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Så flott, Linda. Vi får håpe på litt vektnedgang på deg neste uke også til tross for sykdom :)

 

Jeg gikk ned 2 kg denne uken! Presis 2 kg. Forrige uke veide jeg 94,8 kg og nå veier jeg 92,8 kg. Gøy å se et nytt tall ;)

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Uke 3: - 2 kg

 

Totalt: - 5,7

Kg igjen til sommeren: 14,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Lurer på om jeg kan henge meg på dere flinke jenter?

 

Jeg er fra Bergen, er 49 år og gift. Har en sønn 23, og to jenter på 16 og 11. Gikk ned 20kg for 10 år siden, men de er dessverre kommet på igjen +10 ekstra etter at jeg sluttet å røyke for snart seks år siden.

 

Vekten viste på Fredag 99,8 kg , og mitt mål er ca.70kg.

Har såvidt begynt å notere ned og veie måltider , men trening blir det mindre med nå i starten fordi jeg har vært lite istand til å bevege meg p.g.a ryggsmerter.

Skal ta i bruk mitt medlemsskap på SATS for styrketrening 2ggr i uken - og gå med staver ca.1 time 2ggr i uken.

Skulle så gjerne ha klart minst 20kg ned til sommeren - da venter tur til Kreta.

Har ikke tenkt på det med belønning,men det synes jeg er en god ide ,så det skal jeg tygge litt på. :)

Har veiedag på Fredager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER det plass til flere her? Jeg har holdt på en stund, og håper å komme noenlunde i mål til sommeren.

 

Begynte påan igjen ved nyttår, og vekten viste da 89,1 :(

 

Har mål om å komme meg ned til ca 70 - har ikke helt landet på målsetning, men ønsker å være innenfor normal BMI.

 

Har kommet godt i gang med trening, har trent 3-4 ganger pr uke, og håper å kunne fortsette med det.

 

Vektmessig har jeg bare gått ned 1,3 kg - ny veiing på fredag, og håper på ny nedgang da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke så ulike, merker jeg :rolleyes: Alle sliter vi med noe - og innimellom er vi skikkelig flinke - heldigvis! Jeg var på veiing nr 2 på onsdag kveld og hadde gått ned 1,8 for annen gang - altså 3,6 totalt på 2 uker!

 

Jeg er superfornøyd og veldig nervøs for at det skal skje noe som gjør at jeg sklir ut og mister motivasjonen igjen. Det har skjedd før, kan man si :P

Så nå tør jeg ikke ta en eneste sjokoladebit engang. Vet hvor lett det er å kaste alt overbord igjen.

 

Kurslederen vår snakket om å utsette det å spise f.eks en sjokolade: hvis jeg har like lyst kl ni i kveld, da skal jeg få den. Den har jeg tenkt å prøve, for ofte går jo suget over igjen når man har spist mat og det har gått en liten stund. I alle fall blir det ikke en ukontrollert sak som får meg til å føle at jeg har mistet kontrollen - bare det er jo et poeng!

 

Lykke til videre, alle sammen! Ha fortsatt fokus på hvorfor vi gjør dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med å dele utfordringer og litt dårlige dager også, er at man oppdager at man ikke er unormal. Som du Liberty skriver, alle sliter gjerne med et eller annet og det går i perioder.

 

Det som jeg er mest stolt av nå er at selv om jeg hadde to fryktelig dårlige uker, så greide jeg å hente meg inn igjen. Det ville jeg vanligivis ikke gjort.

 

Så poenget er å bestemme seg for at man har bestemt seg :-)

 

Sjokolade er en utfordring. Jeg var "avholds" i 10 år, men så tenkte jeg at jeg kunne jo spise litt av og til. Det funket ikke for meg, så nå har jeg vært tørrlagt ift sjokolade siden oktober 2010. :D Så nå kan det stå sjokolade rett foran meg uten at det er noe problem.

 

Og jeg har tenkt som så at den viljestyrken må jeg kunne overføre til andre ting også. Så denne gangen skal jeg lykkes! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt deppa i går , da vektnedgangen etter en uke bare var på 200gram. Visste jo at når jeg ikke kan omtrent gå- så vil det jo gå litt tregere enn om jeg kunne trene normalt , men jeg syntes jeg var så flink med kalorier på meny 1 at det ihvertfall burde forsvunnet et halvt kilo. :(

 

Det er vel bare å holde ut til resultatene kommer (var forresten 8cm mindre totalt).

Virker som ryggen kommer seg gradvis, og på Mandag skal jeg forsøke meg tilbake på jobb i 50%. Da blir det mer gåing - så håpet lever om at det da skal gå litt raskere nedover med vekten.

Hjelper mye å lese hvordan mange her inne er veldig gode på å se det positive selv om det noen ganger butter litt imot . Ha en fin helg alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hvordan du har det, Mafalda! Og det er ekstra kjedelig når du i tillegg har vært flink!!!

 

Men kroppen er jo en underlig ting, så kanskje du hadde litt mer vann i kroppen eller det var noe annet som gjorde at utslaget ikke ble større? Men vær tålmodig så kommer det!

 

Jeg har i enkelte perioder veid meg hver dag i noen par uker og jeg vet at jeg veier mindre på onsdager og torsdager enn andre dager i løpet av uken... underlig nok. Jeg har ofte en liten vektøkning på noen hundre gram før jeg får en ny vektreduksjon. Så jeg har oppdaget at det er min rytme.

 

Men det er helt klart at resultatene blir enda bedre når vi får vært fysisk aktive. Så jeg har i dag vært å kjøpt ny pulsklokke - for den andre fungerte ikke lengre. Og jeg synes det er motiverende å se resultatene med pulsklokke. Så nå skal jeg komme orntlig i gang B)

 

Ha en fin helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

huff så skuffa jeg er i dag ! opp 1 kg. burde ta det med knusende ro siden jeg var sjuk nesten hele uken, men det er litt vanskelig.

heldigvis har jeg målbånd og inn totalt 8 cm siden forrige måling :D

 

plan for uka :

-ingen norvegia

-minimalt med majones

-prøv å øke til 1750 kcal ( idag 1600.. ligger å bikker mellom meny 2 og 3..)

-mer frukt

-7 trimpoeng!!

 

god plan- bare å gjennomføre den..

hvilke menyer følger dere?

 

håper dere får en bedre start på dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er begynt å gå små turer på bare 10min.(med museskritt i sakte tempo), men det er vel neppe nok til å hjelpe på vekten. Håper jeg snart kan klare å bevege meg litt - det står ihvertfall ikke på lysten.

 

Sliter litt med å få i meg nok mat 1300kcal :huh: . Blir til at jeg spiser litt ekstra frukt o.l. om kvelden for å komme i mål :blink:

Ellers er jeg spent på hva vekten vil vise på Fredag. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

YES ! ned 1,2 kg denne uken :D

 

og hvordag gikk det med planen min, joda jeg klarte 13,5 tp. Men jeg klarte meg ikke uten norvegia- men jeg halverte.

og jeg klarte ikke 1750, men jeg klarte 1600 hver dag :unsure:

 

så planen denne uken :

-minst 7 tp

-16-1750 kcal

-minimalt med norvegia

-veie middagsmat !!

 

hvis jeg er superflink klarer jeg kanskje litt nedgang neste uke, da skal jeg også fram med målebåndet :rolleyes:

 

håper det går bra med dere alle og at dere får en strålende dag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine resultater, Linda! :) Jeg og har veiedag idag, ned hele 2,4 kg! :o Artig! Veier nå 89,4 kg..ikke lenger på 90-tallet. DEILIG! :P

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Uke 3: - 2 kg

Uke 4: - 1 kg

Uke 5: - 2,4 kg

 

Totalt: - 9,1 kg

Kg igjen til sommeren: 10,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Fine resultater, Linda! :) Jeg og har veiedag idag, ned hele 2,4 kg! :o Artig! Veier nå 89,4 kg..ikke lenger på 90-tallet. DEILIG! :P

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Uke 3: - 2 kg

Uke 4: - 1 kg

Uke 5: - 2,4 kg

 

Totalt: - 9,1 kg

Kg igjen til sommeren: 10,9 kg

må jo være helt fantastisk å se 8-tallet. Gratulerer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Uke 3: - 2 kg

Uke 4: - 1 kg

Uke 5: - 2,4 kg

Uke 6: - 1,3 kg

 

Totalt: - 10,4 kg

Kg igjen til sommeren: 9,6 kg

 

9,6 kg skal jeg nok klare på 15 uker når jeg har klart 10,4 på 6! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig begynner det å løsne litt. Har nå gått ned 2,2 kg tilsammen de siste to ukene. Totalt har det forsvunnet 16cm av meg (jevnt over) siden jeg startet prosjektet 21.januar. :D

 

I går tok jeg på en bukse som jeg kjøpte i fjor vår - og ikke fikk brukt,det var en god følelse :P

 

Har tenkt å belønne meg selv når jeg når 90kg - med en ny bukse og topp

 

Har stort sett ikke problemer med å avstå fra det søte, selv om jeg er sjokoman :blink: .Da er det faktisk mer vanskelig å unngå det salte :blink:

Håper det går fint med dere alle , jeg har fått mye styrke etter å ha lest att det er flere enn meg som sliter, OG AT DERE FÅR DET TIL

TUSEN TAKK :D:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som er inne og oppdaterer regelmessig? :) Jaja, jeg oppdaterer i hvert fall. Motivasjon for meg selv :P

 

-2,1 kg denne uken :D

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Uke 3: - 2 kg

Uke 4: - 1 kg

Uke 5: - 2,4 kg

Uke 6: - 1,3 kg

Uke 7: - 1,2 kg

Uke 8: - 2,1 kg

 

Totalt: - 13,7 kg

Kg igjen til sommeren: 6,3 kg

 

6,3 kg igjen til jeg har gått ned 20 kg som jeg ville klare innen 20.juli! WOW! Begynte 4.januar og vi er ikke i mars en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-1,1 kg denne uken

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Uke 3: - 2 kg

Uke 4: - 1 kg

Uke 5: - 2,4 kg

Uke 6: - 1,3 kg

Uke 7: - 1,2 kg

Uke 8: - 2,1 kg

Uke 9: 1,1 kg

 

Totalt: - 14,8 kg

Kg igjen til sommeren: 5,2 kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 1,1 kg denne uken også :)

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Uke 3: - 2 kg

Uke 4: - 1 kg

Uke 5: - 2,4 kg

Uke 6: - 1,3 kg

Uke 7: - 1,2 kg

Uke 8: - 2,1 kg

Uke 9: 1,1 kg

Uke 10: -1,1 kg

 

Totalt: - 15,9 kg

Kg igjen til sommeren: 4,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 1 kg denne uken

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Uke 3: - 2 kg

Uke 4: - 1 kg

Uke 5: - 2,4 kg

Uke 6: - 1,3 kg

Uke 7: - 1,2 kg

Uke 8: - 2,1 kg

Uke 9: - 1,1 kg

Uke 10: - 1,1 kg

Uke 11: - 1 kg

 

Totalt: - 16,9 kg

Kg igjen til sommeren: 3,1 kg

 

81,6 kg viste vekten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg må takke for meg til tross for at det er kun jeg som oppdaterer i denne tråden. Vekten min stoppet på 79,9 kg denne uken. Et vekttap på 1,7 kg er ikke gale Jeg har gått fra størrelse 44 i bluser og 46 i bukser til å være S-M/38-40 i bluser/jakker/kjoler og til strs 40 i bukser! Jeg er noe jeg vil sev kalle slank. Alle andre rundt meg kaller meg i hvert fall slank. Familien min er redd for at jeg skal bli syk dersom jeg går mer ned i vekt. Over 60 kg av meg består kun av muskler, så jeg er ikke tykk lenger Skal få ned fettprosenten min, men dette gjør jeg på egenhånd - utenfor roedeklubben.

 

Det har vært en flott reise og jeg har klart å nå nesten 30 kg på 5 mnd! Helt utrolig! Mitt mål var først og fremst 10 kg frem til sommeren, mens jeg klarte nesten 30 i slutten av mars. Hvem hadde trod det? Det er 1,4 kg igjen til jeg når 30, så jeg skal stå på denne uken og gå ned 1,4 kg til neste uke. Mitt mål er ikke å gå noe særlig ned i vekt lenger, men å stramme opp. Så da takker jeg for motivasjonen og inspirasjonen jeg har fått her og jeg håper noen blir inspirert og motivert av meg. Kommer inn med før/etter bilder om ikke så altfor lenge

 

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Uke 3: - 2 kg

Uke 4: - 1 kg

Uke 5: - 2,4 kg

Uke 6: - 1,3 kg

Uke 7: - 1,2 kg

Uke 8: - 2,1 kg

Uke 9: - 1,1 kg

Uke 10: - 1,1 kg

Uke 11: - 1 kg

Uke 17: - 1,7 kg

Totalt: - 18,6 kg

Kg igjen til sommeren: 1,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...