Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Hei.

Håper at dere som ikke har lagt signatur vil gjøre det ved å

Trykke på navnet deres her inne, så Rediger min profil og til slutt Signatur på siden.

Er lettere å følge med på hvor flinke dere er og mål dere har.

 

Etter en helt håpløs høst hvor vekta har stått bom stille, så tør jeg ikke sette delmål. Klarte jo ikke målet i det hele tatt da.

Men kanskje jeg trengte den høsten for å stabillisere vekta for nå ser det ut som kiloene raser, litt for fort.

Hadde tenkt å legge meg på 1900 kcal men ser at det blir 1600 istedenfor.

 

Rolig dag her i dag, men fikk til en liten tur men det ga ikke mer enn 0,5 TP. Men godt å komme seg ut litt, selv om en ikke er i form.

 

Ja, jeg er vist mye syk. Imunforsvaret er helt ødelagt. Skal se på det du foreslår Bronze. Prøver alt mulig men ikke funnet noe som hjelper enda og legen klarer ikke hjelpe meg med dette.

 

Jeg har ikke noen spesielle dager jeg koser meg med noe bestemt. Men har jeg lyst på en nutriletbar tar jeg det. Har jeg spist nok en dag men lyst på noe tar jeg ett glass Pepsi Max. Snack a Jack når jeg har lyst på noe salt. Rugkjeks (Korni) m Geitost er også, godt, istendenfor julekake ;)Jeg synes en skive brød med både geitost og spekeskinke er godt. Frukt og grønnsaker er også, godt. Så egentlig føler jeg at jeg spiser både mye og mye godt hver dag. Så vist jeg har lyst på noe ekstra på kveld bruker jeg noe av dette over her.

 

Ashla - du er jo flink som går på jobb da. Når jeg ikke orker å trene, prøver jeg å få til en 30 min rolig tur. Bedre enn ingen ting.

 

Lykke til i helgen med alle utfordringer som hører helgen til.

 

Flott lørdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg Tjorven, syns du er uheldig og er ofte syk, jeg vil på de varmeste anbefale kosttilskuddet Medox som styrker imunforsvaret og hjelper mot betennelser og vonter i kroppen. Jeg har selv brukt det i flere år, og kan ikke huske sist jeg var forkjøles eller hadde influensa, det er mange år siden. Jeg tar fast 1 pr dag, den inneholder blåbær og solbær. Les om den på Medox.no.

 

God fredagskveld til dere

 

Da har jeg bestilt disse pillene. De er dyre, men hjelper de så gjør ikke det noe.

Takk for tipset.

Etter jeg begynte med det pulveret rette før jul, er jeg ikke så utmattet sliten, lengre, så med dette på toppen håper jeg at jeg blir i 100 hele tiden ;)

 

Krysser fingrer og tær, nå. Å hjelper det både på betennelser og smerter, ja, det høres jo helt herlig ut. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt disse pillene. De er dyre, men hjelper de så gjør ikke det noe.

Takk for tipset.

Etter jeg begynte med det pulveret rette før jul, er jeg ikke så utmattet sliten, lengre, så med dette på toppen håper jeg at jeg blir i 100 hele tiden ;)

 

Krysser fingrer og tær, nå. Å hjelper det både på betennelser og smerter, ja, det høres jo helt herlig ut. :D

 

 

Så bra Tjorven. Ja jeg kan garantere at de virker, men det er viktig at du spiser de regelmessig hver dag og at du gir det 3-6 mnd da er virkningen total:) Dersom du kjenner antydning til begynnende forkjølelse eller vond hals ta da 3stk om morgenen og 3stk om ettermiddagen. Er du sliten og uten energi en dag ta 3-4 pr. dag i noen dager. Ja de er dyre, men jeg får god rabatt siden jeg er medlem i Bechtereweren. Er du medlem i noe f.eks norsk revmatikerforbund o.l, dette gir nemlig gode rabatter på Medox. Kankje det kan svare seg å melde seg inn om du ikke er. Om du ikke finner info på nettsiden Medox.no om hvilke forbund som gir rabatt,så ta en tlf til de.

Lykke til.

 

Trening idag og på med, føles godt. Kroppen er sterk føler jeg. Men nå i ettermiddag klarte jeg ikke fristelsen og kjøpte og spiste en hel marsipanpose, så nå føles magen vond og stor. Men det smakte himmelsk:):( Full fokus fra nå igjen.

 

En fin lørdag til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Nok en gang takk skal du ha Bronze - Jeg er medlem i 2 raumatikkerforbund så da håper jeg at det blir noen % rabatt.

 

Kom jeg ikke opp av senga før kl 15 i dag, så dermed ble det ikke noen turer. Er fryktelig trett og sliten, men imorgen er det meldt bra vær, så bare må ut en tur da.

Det gjør jo så godt.

 

Ja, det kan være vanskelig å unngå å kjøpe marsipan nå... det er jo så billig. Jeg brukte, før, å gå opp i vekt etter jul, for da kjøpte jeg billig marsipan og det setter det jo rett foran kassa.

 

Idrettsgala her snart.

 

God kveld og flott søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere!

 

Så mange som går rundt og skal svi av de siste kiloene! Jeg hiver meg på!

 

Snart 42, nettopp ferdig med et GR-kurs, gikk ned seige 3 kilo, gikk opp halvparten i løpet av juleferien. Nå er julekaker og godteri kastet i søpla, med verdens beste samvittighet. Kjenner faktisk ikke særlig mange som har godt av godteri, tvert imot.

 

Jeg veier 63 kilo nå og blir like irritert hver gang jeg kjører forbi fartsmåleren på vei til jobb, den skriker ut OVER 60 hver eneste morgen... Jada, jada, jeg vet det.

 

Har vært over 60 de siste 27 årene, så jeg regner med at kiloene sitter som spikra. Nå er jeg ikke mange centimetrene over bakken, så 63 er minst 6 kilo for mye og fyller buksestr 42.

 

Hvis jeg skal komme meg på trening, må noen dra meg med. Denne noen har jeg ikke. Enten er folk sofaslaver og naturlig slanke, sofaslaver og likegyldige, eller så er de supertrente og der de vanker tør jeg ikke bevege meg, ennå...

 

Jeg fikk et tips fra GR-dama sist. Kom deg ut, gå 15 min en vei og snu. Det er faktisk 30 minutter gåing, det. Jeg klarte det en gang.

 

I dag lagde jeg meg smoothie av eple, banan, jogurt og frosne bær. Og så heiv jeg oppi ei ts fiberhusk, som jeg bruker når jeg baker glutenfritt. Det holdt meg mett til langt utpå dagen, og jeg lurer på om det er fiberhuskens fortjeneste. Noen som vet???

 

Gleder meg til å følge dere videre. Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Velkommen skal du være Rica.

Flink du er som klarte å kaste godsakene som var ijgen etter jul.

 

Hehe - morsom den med OVER 60 ;)

 

De fleste på helsestudio er faktisk ikke verken trent eller slanke. De fleste går nok der for å holde vekta og kanskje kunne gå ned litt. Nytter ikke å se på 20, 30 åringer lengre. Vi er i 40 årene og mye skjer med kroppen da.

Men hvorfor kommer du deg ikke ut da?? Gå tur er jo så godt.

 

Hva er fiberhusk da??

 

Javist, i året er året vi skal nå våre mål både på vekt og trening og alt som gjør livet hvert å leve.

 

Søndag er alltid en fin dag for å gå en liten tur eller lang tur.

 

Ja, heia oss ;)

 

Lag signatur så er det lettere å følge med. Den må ikke være med hver gang, vist den er lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt oppgitt av meg selv, - på grunn av mine pc-ferdigheter. Trodde egentlig ikke jeg var så klønete når det gjelder akkurat det, men hadde nettoppskrevet et innlegg, som plutselig forsvant. Takk for tipset ang. signatur, Tjorven. Har fiksa det nå, men tror det var når jeg prøvde å få det med at alt forsvant.

 

I dag har det vært en inne-dag. Kun en spasertur til butikken. Har trimma her hjemme og gjort masse husarbeid, så jeg er fornøyd med dagen.

 

Jeg er av den typen som må unne meg noe godt i helgene. I kveld ble det en sjokoladekonfekt til kaffen, nydelg:) Er kjempefornøyd med at det ble med den ene.

I morgen blir det fruktsalat med litt vaniljesaus til dessert.

Er også klar for søndagsturen ut i naturen. Håper på godt vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Hei

 

Velkommen til tråden Rice! Å kjøre forbi sånne fartsmålingsskilt blir aldri det samme igjen ;). Herlig ! Skjønner godt at det er et ork å kome seg ut. Jeg har hund så da har jeg liksom ikke noe valg. Men det vel et litt drastisk tiltak å foreslå :P

 

Kjenner meg igjen i de tankene du har omkring treningssentre. Det er dumt at det er sånn, men jeg følte meg ikke vel der med alle mine kilo. Nå derimot, når jeg bare har 1-2 kilo igjen og føler meg skikkelig fjong, er det en sann glede å være der. Jaja. Men for meg har det i hvert fall holdt med 30 minutters turer og litt lavere matinntak enn hvis jeg trente mer. Etterhvert som jeg veier mindre, går jo behovet ned også (fra 2400 til 2200).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal det måles og veies, og uansett hva vekta sier synes jeg denne uka har gått bra som førsteuke. Jeg er kommet til uke tre i løpeprogrammet mitt og løper faktisk av og til oftere enn planen. I tillegg har jeg begynt å ri igjen, 2 ganger i uka. Fra og med i morgen begynner kveldstreninga mi igjen 2-3 ganger i uka, så jeg bør få nok trimpoeng.

 

Jeg blei litt blek om nebbet da jeg leste i den gamle GR-boka at jeg med mine små cm over bakken bør ligge på 1300 kcal, for med så mye aktivitet kommer jeg til å føle at jeg sulter ihjel uten den lille kveldsmaten ekstra. Så jeg stoler på Tjorven og rådet om 1600 kcal. Bedre å gå ned saktere men sikkert.

 

Hvordan vurderer dere ca kalorimengde på middager dere ikke har laget selv, eller hvor ingrediensene er blandet sammen? Så lenge jeg lager bare til meg selv føler jeg at jeg har full kontroll, men i går lagde jeg kyllingsalat med ris og det er vanskelig å telle hva jeg har på tallerken ( fire pistasjenøtter, åtte sukkererter, fjarten løkbiter..). Ikke er det enkelt å snikveie ris eller poteter heller.

Det må jeg i så fall greie å gjøre før vi setter oss til bords. Jeg vil som sagt ikke utbasunere at jeg slanker meg. Kaloritelling er dessuten helt forbudt å gjøre åpenlyst når vi har niesen min hos oss, for det radmagre lille nurket på 11 får hele tiden høre av noen i familien (på andre siden) at hun er for tykk. Hun er her ganske mye, så slanking får ikke være et tema.

 

Når vi spiser borte er det ikke en liten bordvekt man har lyst til å dra opp av håndvesken heller..

 

Etterhvert forstår jeg nok ca-mengde på enkelte matvarer, men har dere noen tips blir jeg kjempeglad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det kommer mange nye inn i tråden, blir jo en stor gjeng til slutt, velkommen alle! Flott med følge i våre felles anstrengelser for et "lettere" liv!

Snek meg til en veiing idag, og sannelig hadde vekta leet på seg en halv kilo! Men det var jo feil vei!!! Har hatt en surre uke, hvor ting har gått på halv tolv. Men nå begynner hverdagen for alvor ( takk for det!)med faste rutiner, da er det på med krum hals. Dans 4 kvelder denne uka, sentertrening to, pluss de daglige hver dags turer med hunden en time.Det faste kvarteret med styrke hjemme i stua skal også igang igjen.

( Rart hvordan ting sklir ut i slike tider som jul osv? Der har jeg en skikkelig svakhet, som må jobbes med) Det eneste jeg "må", er jo den timen pr dag på tur med hund, det er så innarbeida at det er utenkelig uten. Men det er ikke nok, dvs da må en så lavt ned i kalorier at det minner om en gammeldags sultekur.. Mye lettere å holde seg til "reduksjonsmat" også når en har et skikkelig oppsatt trimprogram, med faste tider osv, det ene holder det andre i sjakk.

Tror du må ta den jobben med å skrive ned ingredienser i en samla rett, veie og regne ut i registrerings skjemaet, og lagre det som eget måltid, Indigo. Jeg har lagret mange slike, for eks min vanlige frokost, en yogurtblanding jeg bruker mye, og div gryter. Det skjemaet er helt genialt synes jeg, også for utregning av trening.Og man ser jo også om kosten har riktig sammensetning etter anbefalinger mht fett, protein osv. Man får også regnet ut anbefalt kalorimengde pr dag,etter registrering av høyde, vekt osv- i forhold til hvor mye man ønsker å tape pr uke.

Blir spennende å se på målinger imorgen da, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

:P:):D HURRA!!! Jeg er så glad i dag !!

 

Jeg må bare innom her før jeg går på jobben i dag. Siste delmål er nådd: 78,0 på stampen. Etter pinnekjøttmiddag borte i går. YEEES!

 

Ha en flott mandag alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det merkelige resultater: +200 gram og minus 14 cm totalt! Jeg kjenner det på kroppen (og buksene) at jeg har trent mye denne uka, så de grammene kan være hva som helst. Det blir spennende veiing neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer cirkus! Du har vært skikkelig flink!! Moro å våkne opp til slike fine resultater! Indigo,muskler veier jo mer enn flesk, det er cm som teller, og det var flotte resultater der! Min veiing idag bør forbigåes i stillhet, shhhh. Kommer sterkere igjen neste uke. For nå står trimavtalene i kø, og det er slutt på noe å titte etter i skapet, dvs der ligger det gulrotbiter og stangselleri.. Ikveld er det dobbeltkurs i 6 takt, gleder meg.Snør her idag, må passe på å tråkke opp runden vår i skogen, er altfor kupert til å gå på ski der. Skal også ned på biblioteket og låne boka til Yngvar Andersen " Kom i form med Yngvar" den er visst så motiverende. Ha en god mandag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg henger meg på jubelen til Cirkus, og gratulere med flott vektnedgang.

Her ble det 68,8 kg - det er ned 1,6 kg.

Trent 13,2 TP så nesten nådd mitt mål der. også, med sykdom og liggende i 4 dager.

I dag har jeg fått til en tur på 30 min og 30 min snømåking som jeg setter på 15 min styrke, så tilsammen 1,5 TP.

Skulle vært på bassengtrening i kveld, men jeg får prøve å starte pent så jeg ikke blir liggende igjen.

Blir en del dans utover i uka.

 

Jeg har ligget på 1600 kcal om dagen denne uka, så det ser ut som det er litt lite for meg, ettersom jeg gikk så mye ned. Men godt, også, så jeg får se hva jeg gjør.

 

Ja, indigo - Det kan være musklene som har økt, muskler veier jo mer enn fett, men de tar mindre plass, og vann som har samlet seg i kroppen, så hold deg til cm denne uka, du. Det gjorde jeg fra september og til jul. Vekta sto da stille eller opp eller ned noen 100 gram, men jeg krympet og ble fastere i kroppen, så jeg var fornøyd.

 

 

Slik jeg ser det Eva, så har du bare gått opp 500 gram så det er jo ingen krise ;)

 

 

Spent på hvordan det har gått med dere andre her ute.

 

God kveld og flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg 1,6 kg ned, det er mye det! Før pleide vi å kjøpe sukker, 10 kg, for å se med øyet mengden man skulle ta/ tok av. Over halvannen pose vekk fra kroppen, det monner! Du har vært skikkelig flink,Tjorven! og nå skal du se at de siste kilo løsner og forsvinner! ( Kom plutselig på en tanke, kanskje disse lavkarbofolka driver og visualiserer sine vekt tap med meierismør-hvis de har kjøpt 10-20 kg hver, så er det ikke rart det blir smørkrise??)

Har vært på dobbelt 6 takt kurs ikveld,3 timer, godt å komme igang igjen! Vet ikke om noe trim som er mer lystbetont enn dans, man har det fryktelig moro og svetten renner, dessuten får hjernen noe å bryne seg på, mange trinn og mange turer å lære. I morgen er det leik og gammeldans, onsdag folkesving. En blir jo aldri lei heller. Godt for gikta er det og.. Får håpe en kan få holde på i mange år til.

Har forresten begynt å lese kursbøkene fra ifjor vår på nytt igjen, nyttig tror jeg. Skal prøve å lage litt mer av matrettene det er oppskrift på, mye ser veldig godt ut.

God natt til alle sammen, imorgen er det på`n igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dere er kjempeflinke alle sammen!! :)

Selv synes jeg det er tungt å gå igang - igjen. Entusiasmen fra starten av uka ga seg fort ;), og nå som det begynner å bli kaldt er jeg nokså frossen. Sitter og fyrer i peisen og drikker te om kvelden.

 

Imorgen skal jeg til undersøkelse med kneet, så jeg har planer om å jogge en tur til kvelden for å "teste" det litt. Ellers klarte jeg to styrkeøkter, en svømmetur og et par gåturer forrige uke, og er egentlig ganske fornøyd med det. Såvidt 7 poeng.

 

Min største svakhet er vin (søtsaker klarer jeg bedre). På fredagskvelden ga jeg meg ikke før hele rødvinsflasken var tom. Fikk litt "Bridget Jones"-følelse... Men-men.

 

Det der med signaturen skjønte jeg ikke - kan du forklare det én gang til? Kan jeg gjøre slik at resultatene mine havner der "automatisk"?

 

Mitt resultat igår: Ned 8 hekto, minus 3,5 cm totalt. Som sagt; det går smått - men riktig vei! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere som har gått ned denne uken. En frisk og god start på det nye året.

Selv gikk jeg ned kun 100 gram, men trøsten må være at jeg ikke gikk opp. På fredagen hadde jeg gått ned ganske så mye når jeg veide meg, men så var det denne marsipanen da som jeg lot meg friste av og som ødela for vekten denne uken.

 

Hører og ser og leser om søtsug og det føles godt at dette blir belyst i mediaene nå, og vi er MANGE som har det slik, og vi sukkeravhengige sliter spesielt nå etter at vi har kost oss i julen med de søte ting. Det gjelder å finne erstatninger som kan dempe søtsuget leste og så jeg, gjerne i form av rent kjøtt, belgfrukter, nøtter, bønner. Disse tingene gjør det mett også er de sunne og når du er mett så avtar søtbehovet. Så om kveldene (i helgene når jeg sliter mest) må jeg være flink å følge disse rådene. En lege i god morgen norge som jobbet med narkomanavhengige sammenlignet sukkeravhengigheten med narkoavhengigheten, det var visstnok på samme senter i hjernen, da er det ikke rart om vi har det tøft vi sukkeravhengige.

 

Treningen går veldig bra som vanlig med 4-5 gode økter med kondisjon og styrke og det føles bra. Jeg har jo ikke så mange kilo igjen før jeg er 100% fornøyd, så jeg er ikke deppa om de siste kiloene ikke raser av meg. Jeg er 173 høy og veien nå 70,7 kilo og kroppen føles veldig OK:) Så damer jeg har nemlig nå kjøpt meg en hopp på tur til Tenerife:) og reiser på søndag. Jeg reiser sammen med en god kollega og vi blir der i 1 uke, en skikkelig kosetur. Da blir det å finne bikinien frem for meg.

 

En fin tirsdag ønskes til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dere er kjempeflinke alle sammen!! :)

Selv synes jeg det er tungt å gå igang - igjen. Entusiasmen fra starten av uka ga seg fort ;), og nå som det begynner å bli kaldt er jeg nokså frossen. Sitter og fyrer i peisen og drikker te om kvelden.

 

Imorgen skal jeg til undersøkelse med kneet, så jeg har planer om å jogge en tur til kvelden for å "teste" det litt. Ellers klarte jeg to styrkeøkter, en svømmetur og et par gåturer forrige uke, og er egentlig ganske fornøyd med det. Såvidt 7 poeng.

 

Min største svakhet er vin (søtsaker klarer jeg bedre). På fredagskvelden ga jeg meg ikke før hele rødvinsflasken var tom. Fikk litt "Bridget Jones"-følelse... Men-men.

 

Det der med signaturen skjønte jeg ikke - kan du forklare det én gang til? Kan jeg gjøre slik at resultatene mine havner der "automatisk"?

 

Mitt resultat igår: Ned 8 hekto, minus 3,5 cm totalt. Som sagt; det går smått - men riktig vei! :-)

 

 

Du er jo veldig flink du, også, da som har klart 800 gram på ei uke. Det er jo flott. Gratulere så mye. Vangligvis ligger vi på noen 100 gram har gjort, her ute.

 

Ja, når du skriver i signatur så kommer det med på hvert innlegg du har her ute, vist du ikke krysser det ut.

Det som er med liten, grå skrift under innleggene våre, er signatur.

 

For å få det til må du - klikke på navnet ditt her inne på siden eller FORUM på øverste emny - neste meny blir det MIN PROFIL - Da finner du en stor lilla rubrikk som det står REDIGER MIN PROFIL - under profil på venstre side dukker da SIGNATUR opp, Når du førstes har lagd den er det ENDRE SIGNATUR som kommer frem

 

VIst du legger inne startsvekt - og vekt hver uke, har vi bedre oversikt over hvordan det går med de forskjellige.

 

Ja, ei hel flakse med rødvin er vel ikke det mest fornuftige å drikke når en skal ned ivekt.

Når jeg drikker vin, må jeg også ha salt, så da blir det mange kcal.

 

Lykke til denne uka, også.

Der ut som du er i en fin drive ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er det mange som har dårlige resultater?? ;)

Ble så stille her inne.

 

Når det gjelder vekt, er det som livet ellers. Det går opp og ned og opp igjen. Men ikke blir borte.

Kom heller med hva som er utfordringene og så får du sikkert noen råd fra noen her ute.

Vi er ikke alene som dette.

Livstilserfaring tar sin tid.

Gode vener må repiters og repiters.

Etter hvert sitter det mer i kroppen enn hode.

 

Gratulere med vektnedgang - Bronze.

 

Etter å ha lest så mye om sukkeravhengighet, tør jeg ikke så mye som smake på marsipan eller annet godt. Selv ikke i jula. Jeg vet ikke om jeg blir avhengig,vist jeg skulle prøve men best å være føre var når jeg ikke føler for å spise søtt.

Bruker som sagt ET glass Pepsi Max vist jeg skulle ha lyst på noe søtt eller nutriletbar. Tar daglig Krom, om det hjelper vet jeg ikke.

Jeg spiser, også, Lãkerol med Salvi og cactus, sammen, så får jeg både søtt og salt, samtidlig.

Men jeg har også overbevist hode om at jeg blir kvalm vist jeg spiser gotteri og da blir jeg det.

 

Tenerif hørtes jo helt herlig ut.

Her er det tykk tåke og -7grader ute. Frister ikke med noen ting da. Feberen vil ikke slippe taket heller så egentlig føles ikke noe bra i dag.

 

Takk skal du ha Eva - den tanken med smør og kilo av var morsom ;)

Som sagt, den vekta er rar. Holdt meg innenfor 1600 kcal i går, trente litt og likevel gått opp 300 gram i dagtidlig. Merkelig, men har jo drevet slik en stund. Opp og ned og opp og ned og .....

Ja, da blir det mye dans på deg denne uka - Eva. Håper jeg orker å ta en tur på dans i kveld. Så et det torsdag og NyttårsRocken til helga. Så kroppen har bare å fungere!!!

 

Dere må ha en fin og god tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt hektisk disse dagene, men veiingen gikk greit i går. Ned 0,9 kg og det synes jeg var helt greit. Syntes ikke jeg var spesielt flink med hverken mat eller trim forrige uke, så jeg ble gledelig overrasket. Kan ikke vært så verst likevel. Det ser ut til å ha gått bra med de aller fleste av dere. Og det er sant, alt går litt opp og ned og det må en regne med. Har vært på trening i kveld, en hard økt. Men det var den matlysten min etter treningen da....

 

Nå er det på høy tid for meg å komme meg i seng. Ha en god natt og lykke til alle sammen med denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det nedover så det suser, gratulerer til dere som er så flinke! Og Bronze, du er så flink som greier å holde vekten stødig! Høres deilig ut med reise til varmere strøk og bikini bruk, kos deg der!

Idag fikk jeg en liten påminnelse om hvorfor man ikke skal fly på den vekta stadig..der sto det 70 kg, altså opp 400 gr. Og det etter tre harde dager med ca 1400 kal og over 4 trimpoeng daglig. Du opplever også dette Tjorven, det er snodige greier og en blir litt lang i maska. Fikk litt å tenke på da en prøvde treningstøy igår også, tenkte at det kunne være ok å ha trenings thights og ditto overdel. Nei og nei, så ut som et pølseskinn med en del svake partier hvor noe bula ut...og ALT synes. Der må jeg nok prøve mye før en finner noe som er både komfortabelt OG ser ok ut. Er man snart 66- så må en ha litt gangsyn. Hjelper ikke at butikkdama sa at det var bare en grense å gå over, en må jo ha klær en føler seg ok i.Det får holde med vanlig treningstøy, og fin T skjorte.

Idag er det flott sol, snøen har nesten smelta igjen, og det blir langtur på dagen og dans ikveld. Fin onsdag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å bli litt lei av å slå knock-out på meg selv med puppene når jeg traver eller løper, så jeg har investert i en rådyr sportsBH som er verdt hver eneste krone. Jeg er superfornøyd. Det er viktig å gi seg selv noen små oppmuntringer underveis. Trene regelmessig går bedre og bedre, nå trenes det 6 dager i uka. Jeg har til og med lyst til å ta en løpetur på treningsfridagen min.

 

Den største utfordringen min tror jeg må være ost. Jeg har ingen problemer med å la sjokoladen ligge i fred. Gubben fyller skuffen med kjeks og sjokolade og marsipan, men det går helt fint å la det ligge. Ostefatet derimot! Og den beste osten har som regel over 60% fett. Jeg har lurt på hvordan det går an å leve uten vellagret norvegia til brødskiva, eller brie eller en god manchego... - men så husket jeg at dette ikke handler om forakelser men begrensninger. Nå spiser jeg ost med god samvittighet på brødskiva, men behøver ikke åtte cm ost per skive. De ekstra kaloriene bytter jeg bare ut med litt mere grønnsaker til middag.

 

Hva er deres største utfordring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Ashla - 0,9 er jo kjempefin nedgang da. Du bør være kjempefornøyd. Ser ut som du har funnet riktig mengde mat og trening. Det er også en kabal det ikke er lett å få til.

 

Ikke sant Eva - ser du trener masse og spise lite for tiden. Da går bestandig vekta opp. Du bør vel ligge på minst 1600?? når du trener så mye, kanskje 1900 kcal, også??

Men vet jo at det ikke er så lett.

En tror en er så flink for en spise jo lite og trener masse, men en spiller slettes ikke på lag med kroppen, som tror det er hungesnød. Merkelig den kroppen. Men da får en fokusere på cm og dra innom en klesbutikk å prøve klær for å se hva slags str en må bruke ;)

 

Indigo - ja, det er viktig med en god BH når en trener. De puppene må vi passer på og når de begynner å gå til angrep er det best at di får mindre plass ;)

Ser ut som du er blitt bitt av treningsbasillen. Viktig å spise nok, da, så da kan du nok unne deg litt ekstra ost.

 

Jeg er veldig glad i geitost og taffelost og det har jeg spist hele tiden. Som en ser, her ute, skal en ha en viss mengde fett, også. Jeg ligger alltid under, så disse gledene fortsetter jeg med. Spekeskinke, også. Det er jo livsstilsendring vi driver med ;) Å dere er jo flinke til å trene.

 

Den største utfordringen for meg er nok når jeg er hjemme på kveldene. Lett for å putte litt mer i munn da, selv om det er sundt, så blir det for mye av det, også.

Men når jeg trener og danser, så spiser jeg for lite. Så enten eller... Da mister jeg matlysten. Men siden nyttår har jeg klart å ligge på 16-1700 kcal. Men jeg har som deg Eva - gått opp i vekt siden mandag. Vært veldig rolig denne uka. Men i dag kom jeg meg ut på en ganske hard times tur, som ga 2,3 TP. Er ikke så sliten på kveldene heller da.

Skal gå med hjertemaskin ei uke nå, så da må jeg være aktiv, for det er jo da hjerte løper løpsk ;)

Men ikke over 200 som du har Bronze - fikk forresten de pillene i dag, så starter opp med 2 på morgenen i ei uke, å så over til en om dagen. Håper dette er løsningen på mitt dårlige imunforsvar, betennelser og energiløshet.

Tror jeg henger meg på turen din. Lei denne kulda, tåka og snøen. I dag har vi hatt sol her i høyden med tykk tåke nedi byn. Å dit ned måtte jeg...

 

Ja, det er viktig med klær en trives i. Jeg bruker thigts nedentil og litt videre gensere, når jeg trener og danser. på dansen sist hadde jeg fått med feil genser til skift. En jeg aldri hadde brukt for jeg syner han sitter litt vel trangt. Men måtte ta den på da, for jeg hadde ikke med andre, og du verden hvor mange koselige komentarer jeg fikk. De kunne ikke skjønne hvorfor jeg gikk i så store klær når jeg hadde så slank og flott kropp, å det var både av damer og menn... det var koselig å høre synte jeg.. Jeg følte meg SÅ VEL da jeg gikk derfra ;) og enda slankere og lettere enn jeg nok er ;)

Så den stappa pølsa, er det kanskje bare vi selv som ser...

 

Etter trening tar jeg enten en halv nutriletbar, banan eller en brødskive. Og så spiser jeg litt mer når jeg kommer hjem. Men jeg mister egentlig matlysten så gjør det for å få i meg nok kcal de dagene jeg trener.

Men det kan jo være derfor jeg ikke er sulten, også.

 

God kveld og flott torsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er knallflinke, for en nedgang dere har prestert og for en god gjeng vi nå er blitt, veldig kjekt.

 

Ja Tjorven jeg tipper du er slank og veltrent, og bra at de andre fikk se det og fikk kommentert det positivt til deg, det trengte du og fortjener du. Og ja hiv deg gjerne på turen du og:) hehe kjenner jeg gleder meg veldig veldig mye nå til sol og sommer for 1 uke sammen med ei god kollega.

 

Sekstito jeg tror nok det er mer du som føler at alt buler, det føler jeg også selv om det buler jo ikke så mye som før. Jeg går ikke rundt å ser på andre sine valker og antar at ikke andre studerer mine. Men viktig å trene i noe vi selv føler oss vel i, og ja den vekta svinger opp og ned alt etter hvor tung mat vi spiser og hvor mye veske vi har i oss den dagen. Det beste er nok å veie oss 1 til 2 ganger i uken f.eks. mandag og fredag.

 

Indigo; hvilket merke treningsbh er det du har kjøpt deg og hvor kjøpes den. Jeg har noen som jeg er sånn passe fornøyd med, men tar imot gode tips. Du spør om vår største svakhet og ja det er sjokolade og marsipan det. Chips, surt/søtt osv bryr jeg meg ikke om, men er altfor svar for sjokolade.

 

Kunstig søtningsstoff er ikke lurt å innta når du får lyst på noe søtt pga hodet vet ikke forskjell på vanlig sukker og kunstig søtningsstoff, dermed trigger det søtbehovet for oss sukkeravhengige og kampen er igang igjen. Så nå vet jeg hvorfor jeg alltid er så søthungrig etter middagen, nettopp fordi jeg har alltid ett glass cola zero til maten, og den blir det vanskelig å slutte med.

 

I hele går var jeg veldig sulten på noe godt, puttet i meg youghert,nøtter,mandler,nutirilettbar, litt mye kanskje, men unngikk ihverfall ekte sjokolade og marsipan. Idag har det gått bedre og jeg kjenner ikke trangen så sterkt, men ja det er en kamp hver dag. Tenkte å prøve å komme ned 1 kilo nå til søndag og avreise til syden.

 

Ha en fin onsdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...