Gå til innhold

Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kommer rett inn der jeg skal her ute. Eller jeg kommer på resultat først og så må jeg trygge meg videre derfra. Men slik har det vært en stund nå.

 

Ang hjemmlagde knekkebrød. Jeg bruker ikke varmluftoven.

Men jeg har de først inne 10 min, øverst i ovn så deler dem opp da,

For så å sette brette midt i ovn i 1 time.

160 grader og da blir de sprøe og gode.

Lagd en ny porsjon i kveld. Tar litt lang tid ettersom 2 brett er over 2 timer i ovnen

Jeg bruker de som snacks uten noe på. Men blir fort mett så klarer ikke så mye.

Viktig å drikke en del ved siden av, for det er masse fiber her.

 

Var en tur på dans i går, 4 timer på gulvet så er veldig sliten i dag,

så da ble det bare ut å spise. Dansen bli på tv i kveld.

Ikke sett han siden forrige helg, for han bor for langt unna.

Så det er nok ikke liv laga...

 

Ja, hvor ble det av det fine været i dag... det var jo så kaldt og vind og litt regn.

Men får håpe på bedre vær i morgen. Men uansett så må jeg ut en tur da.

Må vist snart finne frem vinterklærne, også. Det blir spennende.

 

Flott søndag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand er ikke slik det var før! Vet om par som bor veldig langt fra hverandre, de reiser og blir en stund hos hverandre, eller på små ferieturer sammen. Ellers er telefon, og ikke minst Skype en fin kommunikasjon. Når en har levd en god stund, og har et liv med barn og kanskje barnebarn bak seg, så kan det være godt å ha litt rom.

Det viktigste er om man faktisk liker hverandre veldig godt, og har felles interesser...

Men ikke lett å finne det, iallefall ikke i min årsklasse.

 

Ble jo fint vær idag, til en frisk søndagstur oppe i heia.

 

Tenkte også at nå kan en snart ta frem vinterklær ( og ikke minst BRODDENE..de kan faktisk brukes i skogen under joggeskoa nå når det er vått og glatt)

 

Synes en har vært ganske flink med kalorier denne uka, men en del mat med STERKE smaker, en heller i seg mye vann da. Får se i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Eva - du har så rett. Å når en blir litt oppi årene, så er det ingen stress på noen områder, så vi får se :)

 

Ja, da er søndagen mot hell. Ble bedt med på dans i kveld, men har vært ute å gått i flere timer idag, så tar det med ro hjemme.

Blitt 18 TP denne uka.

Snittet med kcal per dag er litt over 1600 kcal denne uka, så blitt litt lite mat. Så da blir det spennende hva vekta viser i morgen.

 

Ja, det har blitt sterk mat her, også.

 

Jeg har begynt å drikke Energidrikke når jeg er ute å trener, eller går lange turer. Kroppen trenger de saltene, mineralene og div stoffer, som finnes i energidrikket. Lettere å få ut igjen væske, også, synes jeg.

 

God kveld videre og flott mandag og så håper vi på litt mer nedgang ;)

Lykke til med veiingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her gikk starten av uka fint, og så kollapset alt i helgen som vanlig. Men denne gangen var det ikke bare min feil. Fikk 4 timer på legevakta helt plutselig, og der var det ikke mulig å få tak i mat. Hadde ikke spist siste 3 timene før, så når jeg møtte butikken ble det kræsj kan du si.

 

Uka totalt endte på 1900+ i snitt, og bare 9 TP. Mistet to treninger i forbindelse med skaden fra over (på minstepia, men det går fint nå). Håper å holde vekta fra sist uke, men målet SKULLE JO VÆRE 1/2 kilo ned, og hele uka lå jeg nede på 72,x-tallet, så det er litt surt dette. Sklei helt ut.

 

Uka som kommer blir helt sær - med jobbarrangement fra torsdag-lørdag. Satser på å få trent på hotellet, men maten blir rimelig utenfor min kontroll da. Mengden kan jeg dog kontrollere. Og kake-inntaket. Så jeg satser friskt på at halvkiloen skal av denne runden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Hei igjen alle flinke damer:-).

Ny uke og nye muligheter sier nå jeg da. Vekta stoppet på 68,6 i dag, og det betyr at det er igjen 0,6 siden av det jeg la på meg på ferien (og det var jo hele 3 kg!!).

Mitt fokus har ikke vært så veldig bra i fht kalorier og trimpoeng den senere tid, trener når det faller meg inn uten og spiser det meste har jeg inntrykk av!

Men, kan jeg holde på sånn uten at jeg legger på meg så er det veldig greit synes jeg.

Ser frem til ny tråd og litt konkurransepreg oss imellom - det tror jeg funker godt.

Ha en flott uke i nydelig høstvær (her hos oss ihvertfall:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det er kjempevanskelig det der med ferier og hotell i den perioden en skal gå ned,Cecilie!

 

Når en har kommet til HV, kan en tillate seg å gå litt opp,og ta det igjen, men det er surt med disse opp og ned/ att og fram kiloene når en er på vei mot målet... Du får prøve litt ala lavkarbo, spise mest protein og salat/ grønnsaker- ser at en kan spise ganske mye kjøtt og fisk, det er vel slik mat kroppen har stor jobb med.

 

Men det er alle lekkeriene da.. jeg pleier å ta meg noen runder og bare seee på alle dessertene og kakene ( etter en har spist all roastbiffen...)

 

Jeg har slutta å tenke at en skal gå ned ved sanne anledninger ( som dog ikke er så ofte for min del) men er nøye med å opprettholde aktivitet...

 

Veiedag idag viste ned 300 gram til 65.5 og det er ok. Dette er jo også kilo en har tatt av før, men kommer en til 65...da " snakkær" vi..da er det netto kiloene en begynner på, 63 er første mål, så får en se hvordan en ser ut da. Veide faktisk 65 nesten hele gymnastiden ( gikk ned til 58 i løpet av russetiden, så den måtte ha vært ganske hektisk...) men lå nok mest på 60 til 65 da en var ung. Ganske underlig kjempedeilig å være på den vekten igjen som 66 åring!

 

Spent på hvordan det har gått med dere andre, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei verden!

Neida, jeg har ikke forsvunnet helt, men jeg har rett og slett ikke vært helt frisk. Men omsider kom jeg på ideen om å gå til legen (litt treig...) -

jeg har vært dårlige i magen helt siden midten av august og bare ventet på at det skulle gå over. Men det har det jo ikke gjort ....

 

Så sluttet jeg å drikke melk og spise brød med mye fiber, kun biola og loff og sånne melkesyretabletter fra apoteket. Hjalp det? Nix.

 

Så da ble det blodprøver og greier. Det er i hvertfall ikke noen av de "vanlige" bakteriene, så nå lurer de på om det er noen av de uvanlige, eller cøliaki eller noe annet.

 

Jeg har rett og slett følt at jeg har gått på halv maskin, så jeg har ikke prioritert å gå ned i vekt, akkurat. Jeg har ikke veid meg på en stund, men klærne passer fortsatt - det er da noe :rolleyes:

 

Men jeg har vært flink til å trene (etter mine begreper, da...) - styrketrening 3 ganger i uka, vanlige småturer og slikt. Det blir ikke allverdens trimpoeng, men jeg er ikke så opptatt av akkurat det.

 

Nå går jeg og venter på resultat av de prøvene de tok i dag; jeg er ikke særlig bekymret, men det er altså bare så ---- hmmmm .... ugreit og definitivt usexy med diaré.

 

Men jeg fortsetter å heie på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det som forventet standby i dag. Men skal ikke klage etter det jeg har holdt på med :blink:

 

Mål neste uke: 73 kilo!!

Mål for denne uka: 14 TP og snitt på 1700 eller lavere.

 

Sånn - nå har jeg sagt det høyt, det forplikter mer enn å bare tenke det, håper det hjelper :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Koselig å høre fra deg igjen, Eonda.

Håper de finner ut hva det er så du kommer i form, igjen. Så god bedring.

 

Smoothie - Ja, klarer du å holde vekten med å spise alt du vil uten å trene er du jo heldig.

 

Eva - Ned er ned, uansett om de er tatt av før eller ikke. Gratulere med fin nedgang.

Dette klarer du fint. Ikke lenge til nye gram forsvinner :)

 

Ja, Cecilie - Nå blir det å komme på banen igjen ;) Lykke til.

 

Her ble det 65,4 kg i dag og det er 600 gram ned siden sist men har jo vært nede på 65,8 kg for 2 uker siden, så i forhold til det er det 400 g ned :) Merker at jeg ikke stresser så mye med å gå ned.

Var inne på hold vekten å så litt her om dagen, og det var ikke noen fine, aktive HV forum der inne, så jeg må nok bli med dere og vente til dere er nede på vekta dere skal være.

Har dere mange kilo, igjen??

 

Viktig å ikke miste fokus, selv om en snart er i mål. Dette er jo en livsstilsendring og da må en komme inn i en fin rytme, som en klarer å holde når en er i mål, også. Ellers går det som det gjør med de fleste - plutselig er en 10 kg opp, igjen. Det vil ikke vi !!!

 

Derfor må en finne en rytme som passe den enkelte. Når det gjelder mat, trening og gotteri. Kanskje trene litt ekstra de dagene en skal i selskap og eller spise litt mindre så en har litt mer å gå på i selskapet.

For jeg vet, at jeg ALDRI skal legge på meg de kiloene jeg har tatt av. Ikke orker jeg være en evig slanker heller.

 

En kan jo ikke hele resten av livet veie og skrive ned alt en putter i munn heller.

Men vet ikke når jeg klarer å la det være. Har jo drevet med dette i 2 år nå. Bare "fri" i ferier. Merket at det var litt skummelt å ikke vite hvor mye jeg spiste da jeg var på Rehab. Fælt å ha så kontroll på alt en putter inn i munn og alle kcal en trener ut.

Men blir tøft å ikke ha det, også...

 

Var hos legen i dag og vi snakket om min redsel for å gå opp, igjen i vekt...

Prognosen for å gå opp igjen i vekt er jo stor, når en tenker på at over 90 % av de som går ned, går opp igjen, eller må på en ny "slankekur" igjen.

Derfor må en holde fokus når en har gått ned, også... skummelt...

 

Flott tirsdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 1680 kalorier - 2,3 TP

 

Da var vi i gang, og innenfor målsettingen i dag. Satser på at dere orker å følge meg dag for dag, må ha litt ekstrafokus nå tror jeg.

 

Jeg har igjen 3,4 kilo, Tjorven. Skal ned til 70. Og så er det helt ok å gå opp til 71-71,5 igjen på HV, men ikke over 72. Og jeg har også som mål å holde meg der denne gangen. De forrige 2 gangene jeg har vært "nede" i vekt, har jeg blitt gravid, og så har liksom de kiloene hengt igjen en stund. Nå er minstemor over 4, og det er på tide å bli seg selv igjen for godt.

 

Jeg har også kontroll på inn og ut kalorier, og tenker også at jeg ikke vil fokusere på det resten av livet. Men jeg skal fortsette i minst 5 måneder til - har kjøpt gullabonnement her inne så lenge. Kanskje blir jeg så lenge som et år på HV, vurderer det i allefall. Men en gang skal jeg slutte å telle, og bare holde meg. En gang håper jeg at jeg kan gå på vekta en gang i uka, eller sjeldnere og allikevel holde vekta stabil.

For meg er det to ting som skal til - opprettholde aktivitetsnivå, og kutte ut sukkervarer. Får jeg til de to, trenger jeg ikke så mye annet for å holde vekta tror jeg. Men for å gå ned, må jeg ha et ekstra gir, og da er GR-forumet og nettilbudet godt å ha.

 

En annen ting som er viktig når man skal ned i vekt er visstnok tilstrekkelig søvn. Så nå må jeg sove :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Blir koselig å følge deg hver dag her ute, Cecilie.

Mandagen din starter veldig bra. Fint med god start i begynnelsen av uka.

3,4kg, ikke mye igjen da. Halv kilo i uka så er du i mål om 2 måneder.

Ja, det er nok lurt å være inne på HV en godt stund etter endt målsetning.

 

I går ble det

1620 kcal og 1,4 TP på meg.

Ikke helt i form om dagen så idag er det blitt en veldig rolig dag.

Ikke orke noen ting.

Høsten har vist alt satt seg i kroppen.

 

Ja, blir fort litt for mye inn i munn, om kvelden, når en er trett.

 

God kveld videre og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til deg, Tjorven, du er standhaftig nå! Målet er ikke mange grammene unna...Du bestemte deg for at NÅ skulle du ta de siste, og det har du gjort!

Måtte flire litt da du skrev om daglige notater i 2 år over matinntak.. Jeg tør ikke engang antyde hvor mange år jeg har holdt på med det der... Tror ærlig talt jeg bare må fortsette, iallefall i perioder.

 

Så mange ganger en har gått opp og ned, nå er den historien over, men tror ikke en kan slippe helt fokus..

 

Men kanskje blir det annerledes nå, etter livs stils ommlegging, for det er mye læring en har tilegna seg, og mye ny mat en virkelig liker?

 

God bedring til deg Eonda, ikke godt å ha en mage i ulage, håper du finner ut av det og kan sette inn nødvendige tiltak!

 

Vi følger deg Cecilie, du tar et kraft tak nå, jeg føler for det samme! Disse siste dumme kiloene skal knekkes..

 

Heia for oss, vi setter klutene til nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅL FOR UKA - snitt under 1700 kal/dag - 2 TP/dag

 

Mandag: 1680 kalorier - 2,3 TP

Tirsdag:1882 kalorier - ingen TP

 

Resultat så langt - snitt 1781 kal - 1,15 TP/dag

 

 

I dag ble jeg skikkelig dårlig i magen på jobb. Heiv innpå en stor salat etterfulgt av en stor fruktsalat. Følte meg flink, ble skikkelig dårlig. Uggen hele kvelden, har ikke orket å trene, og spist knekkebrød med ost, drukket biola og kakao i håp om å roe ned magen litt. Ikke som planlagt, men heler ingen supersprekk.

 

Siden jeg ikke har orket å forberede noe for upcoming event i dag, må jeg gjøre masse i morgen. Redd det går utover trening, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar dag for 66 åringen igår.. Var hos øre-nese-hals til høreprøve etter forkjølelse fra juni til nå, fikk beskjed om å vurdere høre apparat. Samme dag time hos optiker, hadde bra syn, men fikk rekvisisjon for operasjon av grå stær...

Følte meg med ett utgammel!

Ser bra, bruker kun lesebriller. Og det er noe i ørene som ikke skal være der, det spraker, må jo være væske.

Jaja, de ørene vil jeg se om bedrer seg. Men det er jo kjempebra å bli kvitt stær på en så enkel måte, i store deler av verden blir folk ennå blinde av dette, slik de ble her for 50 år siden.

Ble dans igår, og etterpå smakte jeg på havregrøten med vaniljesaus, den var god!

 

Følger med deg, Cecilie! Vi skulle ha bodd litt nærmere, og vært en gjeng som trena i lag med felles kraft tak på disse siste kiloene!

 

En god og optimistisk dag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Takk skal du ha Eva.

Ja, en må bare bestemme seg og følge det, så går det som regel bra :)

Så nå blir det moro å følge dere på veien ned, de siste kiloene.

Dette klarer dere.

 

I dag fant jeg frem høst og vinterklærne.

Noe var alt for store og andre, som ikke passet i vår, satt helt perfekt,

så, ja, jeg har vist nådd mitt mål, selv om det er igjen 900 gram ;) vist en skal være pirkete.

Men en må jo ha litt slingringsmonn -

Mitt blir fra 62 kg til 66.

Så kanskje jeg skal komme meg nedpå 62 kg nå med en gang ;)

Da er det over 3 kg igjen ;)

Ja, det var lurt ;)

 

Cecilie - får håpe du er i bedre form i dag. Det er jo så mye som går for tiden.

 

Eva - synd du pga sykdom er blitt "Døv" på det ene, øret. En venn av meg har også, etter forkjølelse med øreproblemer blitt "døv" på ene øret i høst, så kanskje det er noe som går??

Grå stær, ja, jeg har begynnelse på det så er hos øyelege en gang i året, om høsten, for å se hvordan det utvikler seg... så, ja, jeg er glad en ikke blir blind av det i dag. Jeg har brukt briller siden jeg var 14 år :)

 

Vi bor vel ikke så langt unna Oslo noen av oss nå, så kanskje vi får til et treff i Oslo en gang i løpet av hold vekten tiden ;)

 

Jeg har klart å holde meg under 1700 disse to første dagene og håper jeg får til mer trening etterhvert. Ikke noe i går og ikke i dag. Men formen er bedre i dag, så i morgen er det full rulle igjen, håper jeg :)

 

God dag videre og flott torsdag.

 

0,5 kg i uka er målet fortsatt ja ;) Snart er vel Bronzee tilbake og da blir det ny tråd, også, og kanskje noen flere henger seg på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅL FOR UKA - snitt under 1700 kal/dag - 2 TP/dag

 

Mandag: 1680 kalorier - 2,3 TP

Tirsdag:1882 kalorier - ingen TP

Onsdag: 1397 kalorier - 2,3 TP

 

Resultat så langt - snitt 1653 kal - 1,53 TP/dag

 

 

Bedre i dag, men ikke helt god altså. Fikk inn en trening i allefall - styrkeøkt denne gangen. Satser på en intervalløkt i morgen midt inne i all firmaståheien, er det mulig tro? Som arrangør er det kanskje litt dårlig gjort å stikke av midtveis, men det er deilig å løpe litt etter en lang dag med møter og kaffe. Vi får se, jeg har pakket treningsbagen sammen med fintøyet.

 

Skal møte 200 nye kolleger og samarbeidspartnere nå. Det føles godt å gjøre det med den laveste vekten jeg har hatt på flere år. Jeg er egentlig ikke så opptatt av utseende (hvem skulle trodd når man henger her inne), men det er noe med å føle seg vel i klærne sine da.

 

Moro at dere følger med meg. Målsetningen og gårsdagens sprekk på den hjalp meg til en lettere dag i dag. Hadde jeg ikke visst at dere fulgte ekstra med ville jeg nok gått på en sjokoladesmell i dag. Syntes synd på meg selv må vite :blink:

 

Håper det ordner seg uten høreapparat Eva. Hørsel henger jo gjerne litt igjen, og knitringen du snakker om høres ut som om det kan være væske i innerøret. Vi har jenter med kronisk ørekatarr - eneste som hjelper er å kjøre på med nesespray (selv om nesa virker åpen). En ukes tid, så er det gjerne kommet mer luft i øregangen igjen. Verdt å prøve kanskje.

Grå stær er som du sier greit å gjøre noe med i dag. Vi har grønn stær i familien, det er kjipere, og kan fremdeles ta synet fra folk. Jeg måler trykk hvert 3. år, og har gjort siden jeg var 25 år. Foreløpig er det heldigvis bra.

 

Jeg skriver kanskje ikke så mye her de neste dagene pga jobb, men skal prøve å komme innom med dagsrapporter på mat og trening. Håper det hjelper meg å holde inntaket i sjakk - skal på hotell som serverer softis og popcorn i alle pauser. Med mye mer. Det kan bli tøft ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen, en opplevelse rikere og 1 kilo tyngre:) Hadde en fantastisk tur, shopping, sol og varme,sightseeing, god mat og cava sangeria (den var skikkelig god)

 

Men nå back to reality - den evige vektnedgangen. Jeg har nå opprettet en ny tråd som heter

 

 

"Kom å bli med - vektnedgang - for oss rundt 40-50 år"

 

Da snakkes vi videre der, husk å fortell litt om dere selv igjen slik at alle henger med fra starten av.

 

Tjorven: du må vel kanskje skrive noen ord om at denne tråden er avsluttet.

 

Da skrives vi:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Da er denne tråden, dette forumet over.

 

Så da møtes vi alle i den nye tråden til Bronzee for å ta knekken på de siste kiloene.

 

Velkommen nye i hennes tråd, også. Dere som har vært inne å lest denne tråden. Heng dere på. Med nesten 14000 visninger må det være mange som har lest men ikke gjort seg til kjenne :)

 

Er vi flere er vi sterkere og da er det lettere å heie på hverandre. Komme med ris og ros.

 

Så da ses vi i Bronzee sin

 

"Kom å bli med - vektnedgang - for oss rundt 40-50 år"

 

Det blir fint.

 

Takk til alle som har vært innom å lest og skrevet her inne i løpet av snart 10 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...