Gå til innhold

Veien til et lettere liv


Anbefalte innlegg

Gjest Tonetrall

Håper jeg også kan være med:) er ei jente på 28 år som er 1,62 høy, veier rundt 73-74 tror jeg. ikke veid meg på en stund og skal begynne på kurs da med ei venninne på onsdag, kjenner jeg er nervøs da jeg skal begynne på maxikurs, men håper det går bra da.

 

i dag ligger jeg hjemme med kraftige mens smerter, skulle vært i praksisen jeg har i barnehage gjennom nav, men jeg måtte bare sende sms og si jeg måtte bli hjemme. jeg har mensen så sjeldne pga pcos så når jeg først får dne så blir jeg så dårlig.

 

håper alle får en strålende dag

 

stor klem

Velkommen. Så koselig at du vil være med :) Lykke til med kurs start. Og ha en god dag i senga :huh: Hold magen varm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5) :unsure: Jaja. Er iallfall i gang :D

 

mia123

2. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

 

Må løpe avgårde. Full-fart-dag :P

 

Snakkes brått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5) :unsure: Jaja. Er iallfall i gang :D

 

mia123

2. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

 

Må løpe avgårde. Full-fart-dag :P

 

Snakkes brått.

 

 

 

Supert Tonetrall, du er på vei nedover og det er veldig bra. Tommelen opp for deg :)

 

Eg er nett kommen heim etter ein times tur med hunden, det var godt å komme seg ut. No skal eg jobbe litt med prosjektet mitt tenkte eg.

Er forresten spent på vekta i morgon, det har vore ei veke med litt utskeielser. :unsure: Men eg har lagt planen og eg har bestemt meg at nok er nok. Veit ikkje om utskeielser i kommande veke. :D

 

Snakkes i morgen.

 

Velkommen til engeljenta28, koselig med fleire på laget. :)

 

cm mål tar eg ikkje før om ein mnd ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

 

Super bra det da Tonetrall, du som sa du kom tregt i gang, syns da ikke det er tregt! ;)

:D Skal jo sies at jeg var noe oppsvulmet pga mensen forrige uke, men med såpass tap så er det hvertfall ikke bare det :) også er det - 3,5cm siden lørdagen :)

 

Velkomen englejenta28 =)

 

Må løpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

 

 

 

Super nedgang Mia, stå på denne veka. :)

 

Vel,her hjå meg blei no ikkje opp vertfall,eg får berre vere flink kommande veke så går vel dette bra.

 

Har ikkje vore inne og registrert maten enno men trur eg får begynne med det :)

 

Ha ein fin dag jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Gratulere alle :D Ingen oppgang og strålende nedgang Mia :P Jeg bruker å gå ned endel mer første uken Mia, men med tanke på hvor få dager det var ok mht til mat så er jeg fornøyd ;) Får vel satse på at jeg greier litt mer neste uke.... Håper det. Sånn sett er snittet 0,8 pr uke for å veie 69 kg til 1.juni, så den ligger jeg perfekt til :rolleyes: Hehe.

 

Håper dere får en super dag og at tallene motiverer til en ny uke :D Lykke til. En dag - en uke av gangen og plutselig er påsken her og første store delmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere alle :D Ingen oppgang og strålende nedgang Mia :P Jeg bruker å gå ned endel mer første uken Mia, men med tanke på hvor få dager det var ok mht til mat så er jeg fornøyd ;) Får vel satse på at jeg greier litt mer neste uke.... Håper det. Sånn sett er snittet 0,8 pr uke for å veie 69 kg til 1.juni, så den ligger jeg perfekt til :rolleyes: Hehe.

 

Håper dere får en super dag og at tallene motiverer til en ny uke :D Lykke til. En dag - en uke av gangen og plutselig er påsken her og første store delmål :)

 

Eg satser på nedgang til neste veke, det er berre om å gjere å halde stien rein for utskeielser. Idag er det lettsalta torsk med bacon på til middag.

Har begynt å registrere, på diett.no syns det er greiare å registrere der. Skal kikke meir på registreringssida her og. Har sydd i heile dag, har litt jobb å gjere før eg kan ta kvelden.

Har begynt å hekle teppe til eldstejenta, et slikt med mange ruter (oldemorruter), eit evighetsarbeid reknar eg med.

 

69 til 1 juni hadde smakt bra det, både for den eine og den andre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaLinnR

Heisann :D

Jeg har skoleuke denne uka (er deltidsstudent), og skal prøve å holde vekta stabil :P Blir garantert ikke nedgang denne uka. På mandag var jeg 77,1kg, dvs en nedgang på 1,5 kg siden foorige uke :D storfornøyd med det!!

Jeg skal skrive litt mer senere, nå er det litt skolearbeid som står for tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8) :)

 

Veldig mye bedre enn forventet...trodde det hadde kommet på noen kilo i jula.....jippi....here we go again!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8) :)

 

Veldig mye bedre enn forventet...trodde det hadde kommet på noen kilo i jula.....jippi....here we go again!

 

 

Supert Buldre, du har vore knallflink i jula :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Heisann :D

Jeg har skoleuke denne uka (er deltidsstudent), og skal prøve å holde vekta stabil :P Blir garantert ikke nedgang denne uka. På mandag var jeg 77,1kg, dvs en nedgang på 1,5 kg siden foorige uke :D storfornøyd med det!!

Jeg skal skrive litt mer senere, nå er det litt skolearbeid som står for tur :)

 

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

 

Tok meg fiheten til å skrive deg inn her jeg MammaLinnR ;) Det er super bra jobba! Godt vi kan motivere hverandre :D Det er nesten sånn at jeg gleder meg litt til veiing neste uke. Sliter fremdeles med sjokoladesuget da, men har klart meg så langt så skal jeg nok klare meg frem til påske, det kan ikke bli værre enn det var forrige uke :P hehe

 

fjellgeita, jeg registrer ikke, gjorde det en stund, men det ble altfor mye stress, og stress er ikke bra når man skal ned i vekt. Jeg veier innimellom, sjekker kcal på det jeg er usikker på, og vet at jeg blir helsprø om jeg skal veie maten min resten av livet :P må innrømme ta jeg egentlig er litt misunnelg på Tonetrall som klarer å være så flink der ;)

 

I dag er det treningsfri, snart tilbake på jobb litt, så er det korøvelse i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer sånn i dann og vann, veit jo kva eg skal ete :) Greitt å sjekke litt av og til.

Det blei ingen tur idag, er på jobb no.

Var på tur igårkveld med hundane, fin tur i mørke. Godt vi hadde refleksvestar alle 3.

Skal på jobb i morgon og, og blir borte på dagtid og, så det blir ikkje tur før på fredag.

Har ei "trimløype" eg har pleidd å gå før, så kanskje eg kjem til å gå den visst det ikkje er for glatt.

Går utifrå at eg får pulsklokka i morgon eller fredag, spennande.

 

Matmessig har det gått veldig bra, og håper det blir bra på tirsdag og.

Gler meg eg og :)

 

 

Ha ein fin kveld.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Så motiverende og hyggelig at vi er så mange motiverte flinke jenter her nå :D

 

Super vekt, Buldre. Respekt :rolleyes: Du er flink.....!!

 

Det som er så bra er at vi alle har forskjellige ting å motivere seg for nedgangen på. Det som er viktig er at det funker for en selv ;) Når det så butter kan vi hente inspirasjon og hjelp fra andre. Supert B)

 

Kjører du sjokoladefri til påske Mia? Det er tøft gjort :) flink. Jeg har også veldig sjokoladesug, men som du sier - forrige uke var ille. Det går litt bedre nå ja, om ikke 100% :(

 

Fjellgeita; Nå er du i gang ja :) Du får stå imot på jobben i helga. Planlegge og ta med mat.

 

Ferdig trent. Oppe kl 04.30 i dag også, så det er snart natta her.

 

Snakkes brått jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Kjører du sjokoladefri til påske Mia? Det er tøft gjort :) flink. Jeg har også veldig sjokoladesug, men som du sier - forrige uke var ille. Det går litt bedre nå ja, om ikke 100% :(

 

Jeg kjører sjokolade, kake og godtefri helt frem til påske! Men har sakt at under vinterfestivalen og på lengre skiturer skal jeg kunne drikke kakao, også lovte jeg meg bort på vaffelbesøk før jul, det må jeg holde! Ellers er det absolutt ingen ting. Koser meg med litt mandler (som det ble altfor mya av forrige uke) og gulerøtter med dipp. Har faktisk holdt meg unna sistnevnte også, men det er hvertfall lov å spise ;)

 

Straks natta her også, skal bli godt å komme i seng til litt grei tid i dag. Kurs i morgen.. det blir litt utfordrene, men det er jo det livet handler om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kjører sjokolade, kake og godtefri helt frem til påske! Men har sakt at under vinterfestivalen og på lengre skiturer skal jeg kunne drikke kakao, også lovte jeg meg bort på vaffelbesøk før jul, det må jeg holde! Ellers er det absolutt ingen ting. Koser meg med litt mandler (som det ble altfor mya av forrige uke) og gulerøtter med dipp. Har faktisk holdt meg unna sistnevnte også, men det er hvertfall lov å spise ;)

 

Straks natta her også, skal bli godt å komme i seng til litt grei tid i dag. Kurs i morgen.. det blir litt utfordrene, men det er jo det livet handler om ;)

 

Ja, visst du køyrer sjokoladefri så kan eg ikkje vere noke verre :D

Eg prøver vertfall, og skjer det seg så skal du få beskjed.

 

He,he mandler er det lett å bli for mykje av, eg er veldig glad i paranøtter men styrer unna dei på butikken for posen er tom før eg veit ordet av det. Då er det like greitt å la vere å kjøpe.

Kosemat: Det er veldig godt med ostekjeks, (lavkarbogreier)

Kavli skivet ost i mikroen i 1 min, det er godt om godtesuget skulle melde seg. Bruker det som lunsj mat og med skinke på+ salat attmed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ønske fra dere, så titter jeg innom. Var ikke så enkelt dette, ettersom sidene var totalt forandret siden sist. Kom ikke inn som vanlig, og måtte lage meg ny profil. Er altså samme gamle.

Moro at dere fortsatt holder koken. Tror ikke jeg hiver meg med igjen riktig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så motiverende og hyggelig at vi er så mange motiverte flinke jenter her nå :D

 

Super vekt, Buldre. Respekt :rolleyes: Du er flink.....!!

 

Det som er så bra er at vi alle har forskjellige ting å motivere seg for nedgangen på. Det som er viktig er at det funker for en selv ;) Når det så butter kan vi hente inspirasjon og hjelp fra andre. Supert B)

 

Kjører du sjokoladefri til påske Mia? Det er tøft gjort :) flink. Jeg har også veldig sjokoladesug, men som du sier - forrige uke var ille. Det går litt bedre nå ja, om ikke 100% :(

 

Fjellgeita; Nå er du i gang ja :) Du får stå imot på jobben i helga. Planlegge og ta med mat.

 

Ferdig trent. Oppe kl 04.30 i dag også, så det er snart natta her.

 

Snakkes brått jenter :)

 

Tusen takk, Tonetrall, men det er litt flaks, tror jeg..hehe. Forstod ikke helt selv at vekta var såpass bra etter jul og sånn...!

Har spist masse marsipan, sjokolade, krem og is....alle mine laster.. men har vært aktiv hele jula, jobber på bondegård, det er jo fysisk hardt arbeid hver dag, så jeg tålte vel utskeielsene.Dessuten har jeg en stor hund som krever sitt, så det er ikke mye stillesitting her i gården.

Motivasjonen min nå er Spania i påsken...har bestilt billetter til sønnen og meg...og da er det vel på med bikinien..

trening er jeg ikke flink til, sjokoladestopp nekter jeg å gå med på..klarer det ikke likevel... :o Men den største motivasjonen henter jeg fra dere, jenter, stå på, dere er knallgoe! God helg til dere alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Sizzi, så hyggelig at du tar turen innom her igjen!!! :D Du får fortsette med det da, selv om du ikke hiver deg med på veiing osv (enda;))

 

Buldre, nekter sjokolade stopp, likte den :D du vet hva du står for hvertfall og det er kjempebra det også :D

 

Jeg er flink med treningen syns jeg, det er ikke såå vanskelig for meg. Værre med maten. Nå har jeg jo full godte stopp (sjokoladen er værst!!) og spiser også mye grønnsaker osv. Jeg kan nok bli enda flinkere med maten :rolleyes: men for øyeblikket er jeg fornøyd med progresjonen og prosessen :) Som sakt tidligere, når vekta begynner å stignere så får jeg se enda nærmere på maten, klarer jeg mello 0,6 og1,0 kg i uka så er jeg fornøyd slik det går nå :)

 

Ble en god økt i dag også, 700kcal på 90 min (mølle,styrke,mølle), fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ønske fra dere, så titter jeg innom. Var ikke så enkelt dette, ettersom sidene var totalt forandret siden sist. Kom ikke inn som vanlig, og måtte lage meg ny profil. Er altså samme gamle.

Moro at dere fortsatt holder koken. Tror ikke jeg hiver meg med igjen riktig enda.

 

 

:) :) Flott du etterkom det ønsket, og du er hjertelig velkommen når du måtte føle for det.

 

Vi held koken kan du skjønne, ukrutt forgår ikkje so fort :D :D

 

Snakkes forhåpentiligvis snart att.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Så koselig å se deg, Sizzi. Godt nytt år. Du må gjerne titte innom i ny og ne når du føler for å være litt nysjerrig el.l ;) Du er alltid velkommen.

 

Dere er bare sååååå flinke. Jeg kan rapportere at jeg ikke har vært det de siste 4 dagene :angry: Å stå opp kl 03.30-04.00 i dager i strekk og ha lange arbeidsdager er IKKE lett for meg. Skal se på arbeidsskjemaet i februar. Er det mye tidlige morgener må jeg prøve å endre dette fra mars. Synes ikke det er ok å bare jobbe kveld heller :huh: Ikke lett...

 

Nå har jeg iallfall ferie i 2 uker, så da skal jeg greie meg fint :rolleyes: Det er planlagt jentekveld, samt at mor skal feire 85 års dagen her. Uten det tar jeg det som det kommer og fokus er vektreduksjon og sunne vaner, pluss trening selvfølgelig :) Tror ikke jeg reiser noe sted.... Får se. Skal bare kooooose meg :)

 

Må også melde pass på Mia flotte sjokolade frie måneder... "Respekt" :D Jeg satser på å prøve å komme ned i antall gram pr dag foreløpig :P

 

Snakkes abrått kjære jenter. Ha en god kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg, Sizzi. Godt nytt år. Du må gjerne titte innom i ny og ne når du føler for å være litt nysjerrig el.l ;) Du er alltid velkommen.

 

Dere er bare sååååå flinke. Jeg kan rapportere at jeg ikke har vært det de siste 4 dagene :angry: Å stå opp kl 03.30-04.00 i dager i strekk og ha lange arbeidsdager er IKKE lett for meg. Skal se på arbeidsskjemaet i februar. Er det mye tidlige morgener må jeg prøve å endre dette fra mars. Synes ikke det er ok å bare jobbe kveld heller :huh: Ikke lett...

 

Nå har jeg iallfall ferie i 2 uker, så da skal jeg greie meg fint :rolleyes: Det er planlagt jentekveld, samt at mor skal feire 85 års dagen her. Uten det tar jeg det som det kommer og fokus er vektreduksjon og sunne vaner, pluss trening selvfølgelig :) Tror ikke jeg reiser noe sted.... Får se. Skal bare kooooose meg :)

 

Må også melde pass på Mia flotte sjokolade frie måneder... "Respekt" :D Jeg satser på å prøve å komme ned i antall gram pr dag foreløpig :P

 

Snakkes abrått kjære jenter. Ha en god kveld.

 

 

Du får hente deg innatt dei neste 14 dagane, med både kvile og matmessig. Har veldig forståelse for at det kan vere vanskelig når ein står så tidlig opp og når i tillegg dagane er lange.

Men eg veit at du greier å nå måla dine.

 

Koselig at mor kjem på besøk og ekstra koselig at ho skal feire dagen hjå deg.

 

 

Eg har vore på 1 times tur med hundane ikveld, etter det har eg sydd. No skal eg snart på jobb, trur ikkje det er noke usunne greier der å finne. Berre kjedelige greier :)

Strikketøyet og nettet er godt selskap.

Eg har vore flink heile veka og håper at det vises igjen på vekta på tirsdag, trur eg lager gryterett i morgon kveld (lettast å vere sunn då) :)

 

Snakkes brått ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hva jobber du som Tonetrall? Jeg har hatt to kjempe tunge men interestante dager på kurs i førstehjelp ved selvmordsfare. Det ble en sen middag i dag, og en sen tur ut, ikke for trening, men bare ut med kameraet mitt, litt bak fjellsia her og tok et par månebilder :) i morgen er det et par timers arbeid, noe skolearbeid og en hard treningsøkt! Og en hyggelig (håper jeg:P) filmkveld :)

 

Ja vi snakkes brått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Hei alle sammen, vil gjerne bli med her inne jeg og om jeg får lov:)

 

Jeg lå med omgangssyken i går og skulle ta siste måltidet mitt halv 10 i gårkveld, men tror dere jeg ikke sovnet da? joda så nå er jeg så skuffet over meg selv pga dte ble under 1600 kalorier, men det går nok greit når jeg ikke var aktiv i går og.

 

Skulle på trening i dag og men føler meg enda ikke bra, men skal få godt meg en tur i dag da i det fine været med ipoden på ørene:)

 

I morgen skal jeg på indoor walking og trene styrke så dte blir herlig, veiedag på kurset på onsdag, andre kurskveld så er fryktelig spent

 

Ønsker dere alle en strålende dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...