Gå til innhold

Noen flere som skal ned ti kilo og som har veiedag på mandager?

Gjest CFi

Anbefalte innlegg

For en dag...

Cup cakes i 2-pausen, pia iskake i middagspausa...

Himmel og hav, er salgskonkurranse på jobb, og vi har 4 uker foran oss med mye kake, snop og sukker for å holde energinivået oppe. Jeg prøvde å si nei til både kaka og isen i dag, men det er ikke forståelse for å la vær-- Ah, og jeg som er så svak.. Ble bare et bittelite iskakestykke og en halv muffins, men likevel... er jo et stykke is og en halv muffins mer enn jeg egentlig skulle ha:(

Jaja, ny dag og nye muligheter for å utfordre viljestyrken min i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 361
  • Created
  • Siste svar
Gjest Movistar

Er mektig imponert over dere som fortsatt går ned 1 kilo - og MER - i uka! :o Dere er knallflinke, jenter.

Stå STERKT! :angry: Nå er vi på rett vei =) styr unna folk som ikke vil oss vel. Presser folk til å spise kake og is! Pshh... Leste om ei som hadde vært på fest i helga. Gikk rundt med et glass fin champis hele kvelden uten å røre det - det er viljestyrke vi kan lære av! (Og et sabla godt triks som jeg ikke har prøvd ennå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste minus 0,6 kg. Ikke så værst fornøyd ettersom det var en dårlig uke. Har jo sagt at jeg skal være fornøyd om jeg i gjennomsnitt klarer en halv kg i uka. Så langt har jeg klart det.

Har trent og forbrent 783 kcal på tredemølla i dag -det er jeg fornøyd med! Blir ikke så mye trening denne uka heller, skal utenbys i forbindelse med jobb. Men skal trene i morra også, så får jeg ta en økt på søndag.

På lørdag er det bursdag... og det kommer til å flyte med kaker... Lure på om jeg skal finne på noe å ta med meg. Noen som har noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: KNALLBRA CILEN! Hva er hemmeligheten!?

Hemligheten?? Hmmm... Tenker det er en kombinasjon av at jeg har trent 5 av 7 dager, spist mindre.. Kun en dag jeg har hatt oppmot 2000 kcal, og så har jeg nok kvittet meg med litt vann... Er ikke det vanlig i begynnelsen da? Tviler for det blir like mye nedgang neste uke, men er lov å håpe:):)

Takk for inspirasjon med hun som gikk rundt med champisglasset:) jeg trenger virkelig å øve meg på viljestyrken altså!

Men for å gi meg selv en klapp på skuldra så var det ikke en eneste sjokoladebit som fant veien ned i magen min i dag:)

Det er et lite framskritt det og!

Dere har vært flinke alle sammen:) alle har jo nedgang jo!! Det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skreiv tidlegare på tråden her at eg ønska å vere med, men har hatt lite tid til å vere på forumet i det siste og har derfor vore lite aktiv. Har lest gjennom alle innlegga og ser at dokke har vore kjempeflinke :)

Mandagsvekta mi viste i dag 89,6 og ned 0,6 sidan forrige mandag :) Kunne nok ha vore endå flinkare med maten, men eg er i alle fall på rett veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skreiv tidlegare på tråden her at eg ønska å vere med, men har hatt lite tid til å vere på forumet i det siste og har derfor vore lite aktiv. Har lest gjennom alle innlegga og ser at dokke har vore kjempeflinke :)

Mandagsvekta mi viste i dag 89,6 og ned 0,6 sidan forrige mandag :) Kunne nok ha vore endå flinkare med maten, men eg er i alle fall på rett veg.

Vi er ganske like i vekt nå, 89,5 her! Vi gjør dette sammen! Neste uke ser vi 88 tallet eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Hemligheten?? Hmmm... Tenker det er en kombinasjon av at jeg har trent 5 av 7 dager, spist mindre.. Kun en dag jeg har hatt oppmot 2000 kcal, og så har jeg nok kvittet meg med litt vann... Er ikke det vanlig i begynnelsen da? Tviler for det blir like mye nedgang neste uke, men er lov å håpe:):)

Takk for inspirasjon med hun som gikk rundt med champisglasset:) jeg trenger virkelig å øve meg på viljestyrken altså!

Men for å gi meg selv en klapp på skuldra så var det ikke en eneste sjokoladebit som fant veien ned i magen min i dag:)

Det er et lite framskritt det og!

Dere har vært flinke alle sammen:) alle har jo nedgang jo!! Det er bra!

Du har lagt deg i hardtrening altså? Huff, det klarer ikke jeg. Skal bli flinkere etterhvert, men akkurat nå så er trening håpløst å få inn. Det får bli med 4x2 turer relativt rask gange i uken så spiser jeg heller litt mindre enn dere andre.

1300 kcal er en hard nøtt å knekke, men i dag syns jeg jeg har vært flinkere enn alle andre dager - og fikk bare 5,4! Mens ene dagen da jeg ikke syns jeg var flink, fikk jeg 7,1... skjønner ikkeno av den karaktergivinga, jeg.

Nå har jeg rotet frem en gammen kursbok jeg har fått av mamma. Inspirasjon, kom til meg! Her skal du få noe å bryne deg på!

Har grovbrød i steikovnen! Yay! Turte ikke prøve på brødbakemaskinen med det gamle melet mitt. Vet jo ikke hvor mye væske jeg skal ha i, da.

Men neste butikktur skal jeg kjøpe sunn og grov melblanding. Da blir det ferske brød her i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at man gjerne går ned mer i starten, normalen - og anbefalt - er 0,5-1 kg pr uke. Derfor regner ikke jeg heller med at dagens resultat på -1,4 er noe som vil fortsette.

Husk også at det ikke gjelder å spise altfor lite, ser 1300 kcal, det er altfor lite for en som veier over 70 kg. 200-300 kcal under daglig forbrenning skal være det optimale, ellers går kroppen i sparemodus. Jeg veier nå 63,4 (160 høy) og har en daglig forbrenning på ca 1800, det betyr at jeg bør ha i meg 1500-1600 kcal. Man blir ikke tynn av å sulte seg! Og så skal det jo gjerne vare, så derfor viktig å finne gode vaner man kan leve med når man har nådd målet :-)

Stå på jenter, dette kommer til å bli veldig bra, men sørg for nok næring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at det ikke gjelder å spise altfor lite, ser 1300 kcal, det er altfor lite for en som veier over 70 kg. 200-300 kcal under daglig forbrenning skal være det optimale, ellers går kroppen i sparemodus. Jeg veier nå 63,4 (160 høy) og har en daglig forbrenning på ca 1800, det betyr at jeg bør ha i meg 1500-1600 kcal. Man blir ikke tynn av å sulte seg! Og så skal det jo gjerne vare, så derfor viktig å finne gode vaner man kan leve med når man har nådd målet :-)

Jeg er enig i dette, men lurer på en ting.. Er det noen som vet hvor lenge man kan "leve på for få" kcal før kroppen går i sparemodus? Er det fram til man møter de kjente "platåene" hvor man stopper opp og ikke lengre går ned?

Jeg ble anbefalt meny 1 på Grete Roedekurs. Dette fordi jeg har en stillesittende jobb og har hatt trøbbel med å få innført trening i hverdagen.. Men nå som jeg har begynt å trene vil det riktige være å ligge på 16-1700 kcal de dagene jeg trener og 13-1400 de dagene jeg har treningsfri.

Jeg snakket som sagt med en ernæringsrådgiver i går og hun var ikke opptatt av kalori-telling, men var enig i ca-antall kalorier om dagen. Hun fokuserte mer på å spise riktig og at kcal-nivået ville regulere seg selv da. Det var begrenset hvor mye av de riktige matvarene det gikk an å presse i seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i dette, men lurer på en ting.. Er det noen som vet hvor lenge man kan "leve på for få" kcal før kroppen går i sparemodus? Er det fram til man møter de kjente "platåene" hvor man stopper opp og ikke lengre går ned?

Jeg ble anbefalt meny 1 på Grete Roedekurs. Dette fordi jeg har en stillesittende jobb og har hatt trøbbel med å få innført trening i hverdagen.. Men nå som jeg har begynt å trene vil det riktige være å ligge på 16-1700 kcal de dagene jeg trener og 13-1400 de dagene jeg har treningsfri.

Jeg snakket som sagt med en ernæringsrådgiver i går og hun var ikke opptatt av kalori-telling, men var enig i ca-antall kalorier om dagen. Hun fokuserte mer på å spise riktig og at kcal-nivået ville regulere seg selv da. Det var begrenset hvor mye av de riktige matvarene det gikk an å presse i seg:)

Utfordringen vil hele tiden være at ulike eksperter har ulike oppfatninger, for egen del velger jeg å holde meg til Grete Roedes anbefalinger som handler om næring OG kcal-telling, selv om det til tider er PESSSS. Det går helt fint å få i seg de riktige matvarene, men det krever planlegging - det er planleggingen og gjennomføringen som kan være vanskelig. Sliter mye med det selv :-)

Vet ikke noe om når kroppen går i sparebluss, men har vært på kurs tidligere hvor enkelte først begynte å gå ned i vekt når de økte kcal-inntaket. Det viktige er vel å finne en diett man kan leve med, er forsvarlig og som gir resultater?

I utregningen av daglig kcal-forbruk skal det legges inn tall for trening, så det skulle gi deg en pekepinn. Og etter hvert som man blir kjent med dietten og sin egen kropps reaksjon så føler man seg litt til tror jeg. Det viktige er at vi finner en form vi kan leve med over tid :-)

Stå på alle sammen - synes vi er flinke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag!

Er stolt, sint og lei meg på en gang.

Djeezes. Tror vi sier ses i morgen, slankedag.

Åjda, hva skjer?

Er her jeg om du trenger å lufte tankene dine:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Åjda, hva skjer?

Er her jeg om du trenger å lufte tankene dine:):)

Takk, men alt er egentlig bra. Bare bryllupsdatoen som gikk down the drain på toppen av en ganske slitsom dag :) Har lit "fnatt" for øyeblikket, men det finnes nok en løsning så snart sinnakrampen slipper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men alt er egentlig bra. Bare bryllupsdatoen som gikk down the drain på toppen av en ganske slitsom dag :) Har lit "fnatt" for øyeblikket, men det finnes nok en løsning så snart sinnakrampen slipper!

Alt årner seg for snille piker :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammantilLea

Snille piker burde ikke finne seg i så mye crap, spør du meg. Men så er jeg jo sinna nå :-P

Alt årner seg ;)

Enig i det, håper det løsner, og ting går din vei!! driver selv å planlegger bryllup, er ganske mye som skal gå i boks :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Enig i det, håper det løsner, og ting går din vei!! driver selv å planlegger bryllup, er ganske mye som skal gå i boks :unsure:

Nei dette er nok spikret. Vi må bare jobbe rundt det. Akkurat nå er jeg fandenivolsk og sier at han får ta seg fri 9 dager med lønn, når de er så lite samarbeidsvillige. Vi satt dato 29.06.13. Første mulige nå er 06.07.13, men vi vil ikke ha det i fellesferien. Etter det er det august og da er jeg begynt i ny jobb og kan ikke ta ut ferie. Og ikke vil jeg ha vinterbryllup heller (hater vinter). Jeg har ikke tid til å planlegge bryllup nå til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Uff. I dag var en tung dag. Endte på nesten 1600 kcal. Spiste middag tidlig, og når sambo kom hjem ville han ha middag - og jeg må jo lage, så da ble det til at jeg laget til meg selv også. Nakkekotelett og potetmos. Ikke det værste, da.

Men tar ikke det så tungt, tenker at kroppen min har godt av en spisedag. Tilbake til den strenge linjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammantilLea

eg sliter sååå med å spise nok, skal jo ha 1600 kcal til dagen, men kommer nesten aldri over 1400, å hvordan er det når en er på trening?skal en spise mer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg sliter sååå med å spise nok, skal jo ha 1600 kcal til dagen, men kommer nesten aldri over 1400, å hvordan er det når en er på trening?skal en spise mer da?

Viss du slit med å kome opp i nok kaloriar så kanskje det kan vere ein ide å ta litt meir pålegg på skiva, eller velge pålegg med litt større kaloriinnhald. Kan vere nok til å kome opp i riktig mengde. Det er i alle fall viktig å ikkje ete altfor lite :)

Eg syns også at det er vanskeleg å vite kor mykje eg skal ete på dagar der eg trenar mykje. Kom heim frå spinning og styrkesirkel i dag der registreringa viser at eg forbrente ca. 650 kaloriar. Åt resten av dagskvota mi når eg kom heim (2 skiver + ein banan), og no er eg svolten igjen..... Får sjå om eg etter kvart må auke mengda litt dei dagane eg er på trening.

Noken andre som har gode svar på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Lurt å ha noen nøtter i bakhånd! Evt spe på med en yoghurt el en frukt til lunsj, yoghurt er også deilig hverdagsdessert!

Eller annen kaloritett, sunn mat, feks røykelaks som pålegg, avokado, oliven...?

Treningen er vel lagt inn i forhold til menyen du har fått (trimpoeng?). Trener du mye mer og hardere enn planlagt kan det nok ikke skade å spe på med litt ekstra. Heller det enn for lite vil jeg tro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...