Gå til innhold

Noen flere som skal ned ti kilo og som har veiedag på mandager?

Gjest CFi

Anbefalte innlegg

Gjest Movistar

Ny helg foran oss!

Denne fredagen ligger jeg foran målvekten min til mandag, men jeg skal ikke kose meg mer enn planlagt av den grunn.

Planlegger å spise noen nøtter (15-20 g) om søthungeren melder seg. Jeg hadde så vanvittig lyst på sjokolade i går at det var helt vilt. Men jeg stod imot, nesten. Spiste 20 gram nøtteblanding, og oppi der var det 4-5 nøtter og rosiner med sjokoladetrekk. Jeg syns det er godkjent likevel, så sugen som jeg var på sjokolade i går kveld.

Målet til mandag 30.01.12 er 74,5 kg. Jeg føler jeg MÅ ha et tall oppi hodet for å holde ut de to neste helgene.

Jeg er i hvertfall i rute til å nå målet mitt om "normal BMI" til februar. Da er jeg også i rute til å nå under 70 kg til påske. Deilig å tenke på.

Nå må jeg bare ikke slappe av. Sist jeg var på 74-tallet (januar 2008) var jeg så fornøyd at jeg slappet helt av og vips så var det gjort at jeg gikk opp i vekt igjen. Men da hadde jeg jo holdt på i 4-5 mnd så jeg var ganske lei. Akkurat nå er jeg bare mer og mer motivert for hver uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 361
  • Created
  • Siste svar

Nå nærmer helga seg jenter! Hvordan ligger dere an med motivasjon?

Jeg tror dette blir en bedre helg enn sist.. Eller, det VET jeg det blir..

Ikke alkohol, potetchips eller fyllesyk søndag-- MÅ jo bli bedre resultat på mandag:)

Snikveide meg i dag, er innmari tett å gjøre det, men klarer ikke la vær-- Jeg kan si så mye at jeg har hatt ytterligere nedgang siden mandag, men venter til mandag med å rapportere her:) JIPPIIIIE!

Hvordan ser deres planer for helga ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

I dag blir det stor middag. Hamburger av kvernet storfekjøtt i pitabrød. Sparer inn litt kcal på å bruke 3% dressing, da - men må jo ha litt cheddarost på, ellers er det ikke ordentlig hambuger!

Og så har jeg kjøpt inn vakumpakket laks, så i morgen, mandag og tirsdag blir det sashimi til middag for meg. Gleder meg! Elsker sashimi =) det er jo selvsagt veldig ensidig kost, men tror jeg kunne spist det hver dag til alle måltider for tiden. Men får holde meg til bare middag. Gubben skal få maki, han blir ikke fornøyd uten å ha ris til.

I dag er vi hos mamma og passer katten igjen. Flyttet skålen med toblerone. Tar ikke sjansen på å bli fristet denne helgen. Jeg er så nærme målet mitt! Er helt sikker på at jeg når andre delmål (74,5 kg) til siste mandag i januar hvis jeg bare biter tenna sammen en uke til. Huurrraa!

Så nå er øynene allerede begynt å feste seg til 3. delmål som er 71,5 kg og BMI på 23-tallet. Når jeg når DET, skal jeg feire på et vis. Jeg får legge hodet i bløt og finne ut hva jeg skal ha som gulrot å feire med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Movistar; så utrolig flink du har vært!

Og så flink du er som klarer å la vær å spise sjokkis:)

I dag har jeg spist en melkesjokoladekjeks og en 18g mars. Det får være greit, er jo helg:) gidder ikke blir hysterisk, vi skal jo leve med dette i fremtiden og. Og da må det være Ok å spise bittelitt godis i helgen! Så lenge jeg er innafor budsjettet mener jeg det er ok, hva er deres syn på dette?

I dag har jeg vært på styrketrening og spinning, i morgen formiddag blir det en tur ut i naturen, samt yoga på kvelden:)

Fikk brev fra legen min i dag, jeg tok blodprøver for et Par uker siden, den viste sterk d-vitaminmangel... Hmmm, hvilken mat inneholder mye d-vitamin???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Movistar; så utrolig flink du har vært!

Og så flink du er som klarer å la vær å spise sjokkis:)

I dag har jeg spist en melkesjokoladekjeks og en 18g mars. Det får være greit, er jo helg:) gidder ikke blir hysterisk, vi skal jo leve med dette i fremtiden og. Og da må det være Ok å spise bittelitt godis i helgen! Så lenge jeg er innafor budsjettet mener jeg det er ok, hva er deres syn på dette?

I dag har jeg vært på styrketrening og spinning, i morgen formiddag blir det en tur ut i naturen, samt yoga på kvelden:)

Fikk brev fra legen min i dag, jeg tok blodprøver for et Par uker siden, den viste sterk d-vitaminmangel... Hmmm, hvilken mat inneholder mye d-vitamin???

Fet fisk og levermat. Er bl.a. derfor jeg syns at laks ikke er så ille å spise en del av. D-vit er dessuten tilsatt all margarin til brød i norge. Og så drikker jeg ekstra lett melk i stedet for skummet melk fordi den også er noe d-vitamin tilsatt.. drikker jo ikke egentlig melk, men bruker det jo gjerne i mat feks posetomatsuppe og posepotetmos.

Evt kan du jo bare ta tran ;) men jeg prøver å slippe det ved å spise fet fisk, leverpostei og brelett på skiven noen ganger i uken.

Og angående sjokolade så er det absolutt ikke noe jeg skal slutte å spise, jeg syns bare ikke at det funker så godt i disse magre slanketider. Jeg vil heller spise et ekstra knekkebrød enn sjokolade, men det er bare meg. Jeg er i grunn ikke så snopesyk av meg.

Edit: vitamin D er fettløselig, dvs det lagres i kroppen og brukes etter behov i motsetning til vitamin C som er vannløselig og vi må ha påfyll av daglig. Heldigvis finnes C i nesten all mat, mens D vitamin er det verre med.

Edit 2: Ble usikker så jeg googlet leverpostei. Her har jeg surret. Det er jernet jeg spiser leverpostei for :-P ikke Dvitamin. Men jernmangel er jo også leit å få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg vil gå på vekta i morra. Er helt sikker på at jeg har gått opp. Denne uka har jeg vært på farten i forbindelse med jobb, selv om den eneste utskeielsen jeg hadde var en halv snickers på togturen bortover og den andre halve på tur hjem, fikk jeg ikke bestemt maten selv :( Ble pizza, pizza og løvbiff, pommes frites og sauser :( Så trist for jeg syns jeg var i gang, nå må jeg starte på nytt. Ikke fikk jeg trent heller, så har ikke trent siden tirsdag!! Så denne uka må jeg ta igjen for det!! Håper på et bra resultat neste mandag ;)

Ser ut til at det har gått bra for dere andre, samtidig som alle har noe de "sliter" med. Men vi er i startfasen, de fleste begynte vel 2. januar :) Så etter noen flere uker, så er vi vel mer inne i tellling av kalorier, og planlegging og handling går av seg selv. Jeg krysser fingrene for de iallafall :D

Ha en fin søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt76; ikke sluntre unna vekta i mårra, da får nemlig se svart på hvitt hva et "slurvete" kosthold resulterer i, og da blir det kanskje enklere å ta andre valg neste gang du er på jobbtur:)

Lykke til i uka som kommer, med litt nytt fokus er jeg sikker på at det går nedover igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt76; ikke sluntre unna vekta i mårra, da får nemlig se svart på hvitt hva et "slurvete" kosthold resulterer i, og da blir det kanskje enklere å ta andre valg neste gang du er på jobbtur:)

Lykke til i uka som kommer, med litt nytt fokus er jeg sikker på at det går nedover igjen:)

Det har du rett i, jeg får nok veie meg og heller ta det som en lærepenge :)

Nå har jeg gått en tur på ski, og jeg har spist sunt i dag. Nå skal jeg kose meg med fruktsalat med vaniljeyoghurt. Etter en dag med aktivitet og sunn mat føler jeg meg allerede bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink og aktiv du har vært i dag:) jeg er sikler på det gjør utslag på veiing i morgen:) jeg for min del hadde min første dag på skøyter siden jeg var kanskje 15 år! Morro, men fy så vondt i beina:):)

Nå er jeg på elixia, venter på timen min med yoga! Deilig å avslutte uka med litt tøy og bøy:)

Hvordan har alle dere andres søndag vært??;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Kan rapportere 2 dl rødvin og 1 stk tobleronebit på 9 gram. Vi bare måtte kose oss litt ekstra i går. Hadde sånn en fin kveld =)

Har vært på kollokvie i dag. Tenkte jeg skulle ta en time til med lekser frem til uten grenser begynner på nrk. Den serien er fantastisk!

Selv om jeg har stappet i meg masse sashimi i dag, ligger jeg ennå bare på 1000 kcal. Ble 1500 i går med vinen og sjokoladen, men det får gå - 1300 er jeg ikke helt sikker på at er riktig uansett. Burde jo overskridet budsjettet med noe sunt, da.. men men. Skal ikke skje neste helg - da er det jo januarinnspurt! Skal finne noe lurt å stappe i meg i kveld så jeg kommer over 1300 i hvertfall.

Hurra for veiedag mandag! Da er vi så flinke i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Movistar: hva studerer du forno?

Jeg bikker ikke 1300kcal i dag, ligger på 1150 nå og tenker det får være greit. Ble litt mer enn 1300 i går kan man si, så da jevner det seg ut.. Man havner ikke på sparebluss etter bare en dag:)

Nå er det soffakos som gjelder, avslutte helga med MAX tv-sløving sammen med Samboer=)

Er klar for veiing i mårra.. HÅPERHÅPERHÅPER jeg ser 87 tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Movistar: hva studerer du forno?

PM ;)

Jeg bikker ikke 1300kcal i dag, ligger på 1150 nå og tenker det får være greit. Ble litt mer enn 1300 i går kan man si, så da jevner det seg ut.. Man havner ikke på sparebluss etter bare en dag:)

Nå er det soffakos som gjelder, avslutte helga med MAX tv-sløving sammen med Samboer=)

Er klar for veiing i mårra.. HÅPERHÅPERHÅPER jeg ser 87 tallet!

Jeg tenker litt det samme selv. Stresser ikke med de 300 manglende kcal i dag. Tar et lite måltid nå kl. 21, skyr og en lavkarboskive, jeg er rett og slett ikke det spor sulten. Var skrubbsulten før middag i dag, men jeg blir så god og fornøyd av å spise fisk at det holder resten av kvelden.

Liker uansett ikke å venne meg til at "det er ok en gang i blant". 1300 er i minste laget for en kropp på 75 kg og 173 cm over bakken. Det trenger man ikke være ekspert for å skjønne!

Jeg håper også på å se nytt tall i morgen!! Dette går uansett rette veien, Cilen! Vi er så flinke!

Edit: måtte kontrollveie meg i kveld, fikk ikke veid meg i morges. Ser at jeg får begrense mine forhåpninger til i morgen tidlig. Jaja. Nedgang blir det LELL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg har det blitt en del utskeielsar, men ikkje så altfor ille. Eg er opptatt av og kunne kose meg i helgane, men å kunne halde det innanfor rimelighetens grenser. Å kutte heilt ut godteri går ikkje for min del; då sprekk eg totalt.

Har vore på hytta i helga og har fått trimma ein del. Litt langrenn på fredag (med tung sekk), 1 times rask langrennstur på laurdag og nokre timar med alpint i dag :) Håper treninga veg opp for utskeielsane :)

Lykke til med veginga i morgon, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammantilLea

87,4!!!!! Jippiiiiiiii:) håper å se 86tallet i løpet av neste uke:) dette er jo morro:):) håper deres vekt er like snill!!!;)

SÅ FLINK du er :) Gratulerer så mye.

Mi vekt var på 73,9, ned 0,5 fra sist uke, er litt fornøyd, men tru jeg må begynne å spise mer, takk for gode tips lengre oppe i tråden :) Har vært på hyttetur hele helgen, men har egentlig våre kjempe flink til ikke å proppe i meg diverse usunt, kuttet faktisk opp masse grønnsaker som jeg hadde som snacks, det skal nok dere her inne ha ære for, for hadde det ikke vært for at jeg skulle på vekta i dag og raportere her, kan det nok godt være jeg heller hadde spist både chips og sjokolade :P

Ha en fin mandag, snart klar for jobb, og så er det step/styrke trening i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:angry: En litten vektrapport fra meg. Aner ikke hva som har skjedd men har klart det utrolige å gå opp til 65,1 kilo fra 64,4 forige uke. Men har gått ned 27 cm. totalt denne uka. Har holdt diett 1 strengt og har trent 2 treningspong hver dag. Håper på bedre hell neste uke, jeg kommer nemelig ikke til å gi meg får målet er i boks. Lykke til denne uka jenter. Håper dere har fått bedre resultat enn meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan,

Som ventet var ikke resultatet denne uka like bra som oppstartuka, bare ned 300 gram. Vet det er normalt for min lille kropp, men er litt skuffa likevel. Har jo styrt unna alkohol og godis på hyttetur i helgen + at jeg sto slalom i to dager. Men blir litt vanskelig når felles middag og sånn svømmer i creme fraiche og veikroer og sånn bare serverer pizza, pommes frites etc etc...

Ja ja, ny uke, nye muligheter - hurra for oss!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:angry: En litten vektrapport fra meg. Aner ikke hva som har skjedd men har klart det utrolige å gå opp til 65,1 kilo fra 64,4 forige uke. Men har gått ned 27 cm. totalt denne uka. Har holdt diett 1 strengt og har trent 2 treningspong hver dag. Håper på bedre hell neste uke, jeg kommer nemelig ikke til å gi meg får målet er i boks. Lykke til denne uka jenter. Håper dere har fått bedre resultat enn meg.

Når du har trent så mye som du har må du huske på at muskler veier 3 ganger så mye som fett. Det er jo tydelig at du har gjort fett om til muskler når du har gått ned 27cm! Flink har du vært! her er endringen i cm mye mindre og jeg har gått ned 2 kg den siste uka.. Det er jo ikke kg jeg er opptatt av, men at jeg skal bli mindre:) Der har du lyktes mye bedre enn meg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuu... Gudskjellov! Jeg har gått ned 300 gram! Tross en dårlig uke. 76,2 kg sist uke, 75,9 kg i dag.

Mye flinke folk her inne! Jeg håper å være nærmere 74 kg neste mandag.

Nå lager jeg middag og i kveld skal jeg på trening - corebar, da blir det noen kcal i minus ;)

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Godt jobbet folkens! B)

Burde juble selv også, men gjør ikke det tross 1,2 kg ned denne uken. Har nemlig sett lavere tall på vekten to ganger denne uken, men it goes to show at det er lurt å ha en fast veiedag til tross for daglig veiing utenom. Da blir vekttapet mer reelt (?)

Start: 79,2 kg

Sist mandag: 76,5 kg

I dag: 75,3 kg

Endring fra sist uke: -1,2 kg

Endring fra start: 3,9 kg

Cm-mål tar jeg en annen dag. Rekker ikke det på mandager =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet folkens! B)

Burde juble selv også, men gjør ikke det tross 1,2 kg ned denne uken. Har nemlig sett lavere tall på vekten to ganger denne uken, men it goes to show at det er lurt å ha en fast veiedag til tross for daglig veiing utenom. Da blir vekttapet mer reelt (?)

Start: 79,2 kg

Sist mandag: 76,5 kg

I dag: 75,3 kg

Endring fra sist uke: -1,2 kg

Endring fra start: 3,9 kg

Cm-mål tar jeg en annen dag. Rekker ikke det på mandager =)

Vi har nøyaktig samme vektnedgang siden start=)

Tror ikke vi skal være noe annet en SUPERFORNØYDE, men likevel ikke være så fornøyd at vi skeier ut=)

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Tror ikke vi skal være noe annet en SUPERFORNØYDE, men likevel ikke være så fornøyd at vi skeier ut=)

Høhø, visste ikke at man kunne være superfornøyd og passelig fornøyd samtidig. Litt schizofren nå Cilen? :blink:

Du har helt rett selvsagt. Det var det som var problemet sist jeg var på en god bølge. Var så fornøyd da jeg nådde normal BMI at jeg lot alt fare!

Men da hadde jeg ikke den samme motivasjonen som jeg har nå! Brudekjoleprøving til sommeren? Juhu!! Here I come.. men må ned noen kg til, gitt!

Nei, vi fortsetter vi!

Cilen - ser du har nådd et delmål!! Gratulerer med det! Håper å nå mitt neste uke - 74,5 kg, dvs må ned 700 gram til neste mandag. Det kan gå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høhø, visste ikke at man kunne være superfornøyd og passelig fornøyd samtidig. Litt schizofren nå Cilen? :blink:

Du har helt rett selvsagt. Det var det som var problemet sist jeg var på en god bølge. Var så fornøyd da jeg nådde normal BMI at jeg lot alt fare!

Cilen - ser du har nådd et delmål!! Gratulerer med det! Håper å nå mitt neste uke - 74,5 kg, dvs må ned 700 gram til neste mandag. Det kan gå =)

Litt schizo er jeg..

Samme dag som jeg satt her inne og la vekt på at vi måtte holde fouks sprakk jeg og endte opp på 1900kcal totalt.. Jeg spiste en safarikjeks, to stykker pizza grandiosa og et glass saft ETTER kl 9 når jeg egentlig hadde brukt opp dagsbudsjettet! Aaaaaaah irriterende altså!

MENMEN tilbake til fokus i dag.. IKKE noen utskeielse bare fordi jeg gjorde det i går:):)

Ønsker dere en super dag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...