Gå til innhold

Nytt forsøk

Anbefalte innlegg

Mange fristelser der ute (eller her hjemme <_</> ) Går det sjeis, så får en bare ta fatt igjen B)/> Syns helga selv har vært "tøff" da vi har vært på tur (campingvogna) og der hadde jeg ett fryktelig momse.....snoke....pakke i munnen ett eller annet..... sug :angry:/> Rødvin, potetgull, sjokolade, god mat osv osv...... Så der må jeg jobbe masse med meg selv. Her hjemme er det lissom mye lettere.

Men gi ikke opp. Finn det som passer best for deg og din vektreduksjon. Vi SKAL klare dette sammen med god oppmuntring og en liten tupp bak ved behov ;)/>

Ja det er slik det er, mye lettere hjemme. I dag har jeg begynt på en ny diett. Har lyst å prøve selv om jeg vet den kan være vanskeligere. Den heter Dukan dietten. Jeg startet dagen med å gå en tur på 20min og til frokost åt jeg en lettyoughurt med 1,5ss havrekli. Dette blir spennende. Hadde egentlig bestemt meg for å holde meg til vanlig kosthold,men det ser dårlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er slik det er, mye lettere hjemme. I dag har jeg begynt på en ny diett. Har lyst å prøve selv om jeg vet den kan være vanskeligere. Den heter Dukan dietten. Jeg startet dagen med å gå en tur på 20min og til frokost åt jeg en lettyoughurt med 1,5ss havrekli. Dette blir spennende. Hadde egentlig bestemt meg for å holde meg til vanlig kosthold,men det ser dårlig ut.

Å gå tur er jo superbra. Blir spennende å følge deg med ny diett ;) Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

Er kommet hjem fra 21minutters gåtur. Det gjorde godt. Litt vanskelig å stå opp så tidlig, men det går greit når jeg først har kommet meg opp av senga. Har laget meg en rute som er 20 minutter. Synes det er en fin rute for den har en tung bakke. Føler jeg har tunga ned på knea når jeg er kommet til toppen. Gleder meg til den dagen jeg ikke er så sliten.

Holder på å venne meg til naturellyoughurt, for frokosten består av det blandet med 1,5ss havrekli. Havrekli er viktig del av dietten.

Jeg stilte ikke tilbake ticker mandag, men vekta viste 104,2. Etter en dag på denne dietten viste den 103,2 så dette lover godt. Ellers gikk dag 1 greit. Jeg hadde fiskekaker til middag. Kjørte torskefile, raspa løk, pepper og en eggehvite i fooodprossesor. Stekte det så uten fett, men det ble ikke noe godt så det skal jeg ikke lage engang til.

I dag skal jeg ha noe kylling tandoori. Håper det er bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå tur er jo superbra. Blir spennende å følge deg med ny diett ;)/> Lykke til :D/>

Ja det skal bli spennende. Min første utfordring blir til fredag da vi skal ha bursdagfest for min mor. Vi skal ha ostefest m/godt drikke og kaker. Klarer jeg å holde meg unna tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal bli spennende. Min første utfordring blir til fredag da vi skal ha bursdagfest for min mor. Vi skal ha ostefest m/godt drikke og kaker. Klarer jeg å holde meg unna tro.

Blir en utfordring der vel. Var inne å leste litt om den kuren du nå prøver. Det er nok ikke noe for meg, var det første jeg tenkte. Som du skriver blri utfordringa på fredag. Med GR hadde jeg overlevd med å kunne spise litt ;) Om da bare viljestyrken hadde vært tilstede da <_< Det er i hovedsak den som svikter hos meg og jeg legger på meg igjen. MEN IKKE DENNE GANGEN B) (Så den er sterk pr. nå :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende med ny diett, Kikk! Vet ingenting om den..

Har prøvd mye forskjellig, men har havnet opp her på GR som den som er best for meg... selv om det går langsomt, så går jeg ned pø om pø... Jeg må lære meg og ikke overspise.. Mitt problem. Lite og ofte av sunne ting!!

koselig med bursdagsfeiringer, bort osv... men ofte utfordringer, i kø!! Men du klarer det nok! Det er utfordringer hele tida, sånn er det bare å leve og være sosial.. og sånn skal det være, og så får vi bruke litt tid på å lære oss nøkkelen..

Veiedag i morgen! jeg er spent, men vet ikke helt hvordan det går.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmen der var du jo.

Ja det er spennende med ny diett. Jeg også havner alltid tilbake til Grete Roede men jeg har nå lyst å prøve alikevel. Jeg er godt inne i dag 2 og det har gått veldig greit synes jeg. Jeg spiser akkurat når jeg har lyst på noe mat. Jeg har bestemt meg for at i 10 dager skal det ikke være en eneste utskeielse. Jeg må finne utomm dette er noe for meg og etter 10 dager får jeg en pekepinn på det.

Uansett vil jeg ikke klare å gå måneder uten å kunne kose meg med det jeg liker best så jeg skal planlegge de gangene jeg skal noe. Mange ting som skjer fremover nå, men det vil det alltid være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan jeg få bli med? Jeg er en dame på 41 som er både høy og ruvende. Jeg veide 97.6 kilo på søndag...

Jeg fant noen gamle papirer under rydding for noen dager siden og der så jeg at jeg var akkurat like tung nå som i fjor på denne tiden. Og det er jeg slett ikke fornøyd med. Nå registrerer jeg mat og har trimmet på meg vondt i ryggen (i løpet av bare 3 dager). Jeg vil ned til 88 kilo, da er jeg fornøyd. Det er den laveste vekten jeg har hatt som voksen (den høyeste var 127 kilo). Kjekt å lese hva dere skriver. Jeg blir inspirert - og ikke minst opptatt med noe annet enn å tenke på at jeg egentlig er litt sulten - på sjokolade.

Bunad71 (passer nok til 17. mai :)/>)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmen der var du jo.

Ja det er spennende med ny diett. Jeg også havner alltid tilbake til Grete Roede men jeg har nå lyst å prøve alikevel. Jeg er godt inne i dag 2 og det har gått veldig greit synes jeg. Jeg spiser akkurat når jeg har lyst på noe mat. Jeg har bestemt meg for at i 10 dager skal det ikke være en eneste utskeielse. Jeg må finne utomm dette er noe for meg og etter 10 dager får jeg en pekepinn på det.

Uansett vil jeg ikke klare å gå måneder uten å kunne kose meg med det jeg liker best så jeg skal planlegge de gangene jeg skal noe. Mange ting som skjer fremover nå, men det vil det alltid være.

Det blir spennende å se hvordan det går med den nye dietten din! Jeg blir borte i 2 uker, så du har vel kanskje passert meg i minusmål når jeg kommer tilbake...Jeg må prøve å være litt standhaftig i ferien sånn at det ikke blir altfor mye å ta igjen! ;) Lykke til med dietten din, Kikk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan jeg få bli med? Jeg er en dame på 41 som er både høy og ruvende. Jeg veide 97.6 kilo på søndag...

Jeg fant noen gamle papirer under rydding for noen dager siden og der så jeg at jeg var akkurat like tung nå som i fjor på denne tiden. Og det er jeg slett ikke fornøyd med. Nå registrerer jeg mat og har trimmet på meg vondt i ryggen (i løpet av bare 3 dager). Jeg vil ned til 88 kilo, da er jeg fornøyd. Det er den laveste vekten jeg har hatt som voksen (den høyeste var 127 kilo). Kjekt å lese hva dere skriver. Jeg blir inspirert - og ikke minst opptatt med noe annet enn å tenke på at jeg egentlig er litt sulten - på sjokolade.

Bunad71 (passer nok til 17. mai :)/>/>)

Velkommen. Så koselig at du ville stikke innom tråden. Skjønner godt at du ikke er fornøyd med 97, men det skal gå bra bare man er motivert. Hyggelig at du blir innspiret. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se hvordan det går med den nye dietten din! Jeg blir borte i 2 uker, så du har vel kanskje passert meg i minusmål når jeg kommer tilbake...Jeg må prøve å være litt standhaftig i ferien sånn at det ikke blir altfor mye å ta igjen! ;)/> Lykke til med dietten din, Kikk! :)/>

Takk skal du ha. Det går bra ihvertfall foreløbig, men jeg har jo bare holdt på i snart 3 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 gikk bra. Jeg finnes jo ikke sulten for jeg kan jo spise akkurat når jeg føler for det bare jeg velger riktig matvare. Når denne dagen nærmer seg slutten er jeg over halvveis i fase 1 for denne omgang.

Trimmen igår var virkelig slitsom. Jeg har nesten ikke karbohydrater innabors og da blir det veldig fort slitsomt. Det fikk jeg merke igår.

I dag tidlig da jeg skulle ut å gå var ikke akkurat så moro. Jeg gikk den veien jeg pleier å gå men måtte gi meg til slutt pga. at det var så veldig glatt. Jeg fikk karret meg ned til hovedveien for der var det ikke glatt. Hadde glemt klokke så jeg fikk ikke helt følge med på tia, men det ble omtrent 20 minutter.

I dag må jeg virkelig ta et skippertak her i huset for i morgen skal vi ha fest for min mor. Jeg skal også bake litt bla. bløtkake, så i dag blir det travelt men først må jeg på jobben.

Ønsker alle en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen - og takk for hyggelig velkomst kikk

Heldigen deg som ikke er sulten. Jeg har en mage som hyler akkurat nå - og jeg har bare 300 kcal igjen i dag. Jeg har langdag på jobb og har ikke helt beregnet hvor mye mat jeg kom til å trenge. MEN; jeg klarte å sende sjokoladeskålen forbi i pausen, selv om jeg opprettet blikk-kontakt med både en og to av konfektene som lå der... :rolleyes:/>/> Jeg svinger innom forumet her innimellom. Det er jo så kjekt å lese om andre i samme situasjon. Og det er kjekt å både få litt skryt og litt sympati dersom det trengs. Og jeg kan bare ikke veie 97 kilo resten av livet.

Fortsatt fin kveld.

Lykke til med selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen - og takk for hyggelig velkomst kikk

Heldigen deg som ikke er sulten. Jeg har en mage som hyler akkurat nå - og jeg har bare 300 kcal igjen i dag. Jeg har langdag på jobb og har ikke helt beregnet hvor mye mat jeg kom til å trenge. MEN; jeg klarte å sende sjokoladeskålen forbi i pausen, selv om jeg opprettet blikk-kontakt med både en og to av konfektene som lå der... :rolleyes:/>/>/> Jeg svinger innom forumet her innimellom. Det er jo så kjekt å lese om andre i samme situasjon. Og det er kjekt å både få litt skryt og litt sympati dersom det trengs. Og jeg kan bare ikke veie 97 kilo resten av livet.

Fortsatt fin kveld.

Lykke til med selskapet.

Takk skal du ha. Ikke enkelt når man er sulten nei. Da har man ihvertfall lyst på alt som er nei. Håper det bedrer seg.

God fredag til deg og lykke til med sunne valg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

Akkurat kommet tilbake fra min gåtur, litt senere enn ellers og da begynte trafikken. Nå som jeg er nødt for å gå på bilveien må jeg være tidlig ute. Nytter ikke å gå på gangvei for der sklir jeg bare.

Dag 3 gikk gret. Ikke vanskelig i hele tatt, og jeg gleder meg til mandag kan jeg kan notere offisiell vekt.

I går bakte jeg to kaker, en sjokoladekake og 1 bløtkake. Hadde virkelig lyst å smake på vaniljekremen for ikke å snakke om sjokeladekaka jeg bakte som er helt uten vanlig melk. Min sønn kommer ikveld og han tåler ingen form for melkeprodukter, så jeg vet ikke om kaka er god. Han får avgjøre det.

Etter jobb skal jeg møte min svigerinne på butikken. Vi skal kjøpe ost og tilbehør til i kveld da vi skal ha overraskelsesfest for mamma. Min bror har skrevet dikt som han og jeg skal fremføre.

Lurer på hvordan det går med å holde seg vekk fra ost og vin. Jeg velger og tror det går greit. Det er mye annet godt jeg kan kjøpe og ha bl.a kylling, egg, røkelaks og mye annet.

Jeg ønsker en fin fredag til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen - til alle jeg ikke kjenner

Min helg har foreløpig gått fint. Jeg har hatt en sunn frokost og skal på trening. Og i går lot jeg være å spise noe som helst av sjokoladen og nøttene som kom på bordet da vi var ute med venner. Da følte jeg med som en flinkis! Planen for middag er kyllingsuppe - og den er mager og god.

Tur ute blir det ikke, for her snør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. Jo helgen har gått bra og jeg er supermotivert. Trodde dette skulle bli vanskelig, men det ble det ikke sikkert for jeg er så innstilt. I morgen er det veiedag og da kommer jeg med resultat av vekta.

I dag har jeg vært på spinning i tilegg til at jeg gikk 30minutter.

Har også hatt middagsgjester.

Nå tar jeg snart kvelden, men jeg kommer tilbake i morgen med vektresultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen - til alle jeg ikke kjenner

Min helg har foreløpig gått fint. Jeg har hatt en sunn frokost og skal på trening. Og i går lot jeg være å spise noe som helst av sjokoladen og nøttene som kom på bordet da vi var ute med venner. Da følte jeg med som en flinkis! Planen for middag er kyllingsuppe - og den er mager og god.

Tur ute blir det ikke, for her snør det...

Kjempebra. Du gjør en fin jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har gått bra. Har gått tur hver dag. Til og med idag. Jeg følte meg som en snømann. Synd at jeg ikke kan gå på fortauet for det er en del biler ute og den veien jeg har å gå på er litt smal. I morgen får jeg prøve å gå tidligere, kansje klokka 6 hvis jeg klarer å karre meg opp. Vi hadde middagsbesøk igår av mine svigerforeldre og pappa og hans forlovede. Jammen fikk jeg ikke henne interessert i dukan så det blir moro å se hvordan det gikk.

Vekta mi i dag viste 100,4kg. Det betyr at jeg har gått ned 3,8kg siden tirsdag. Et veldig morsomt resultat og det gir motivasjon til fortsetning. Hvis jeg følger dette til punkt og prikke har jeg nådd min trivselsvekt i juli og den er på 77 i følge han. Jeg trodde det var 70 men jeg må jo egentlig forstå at det kommer noen ekstra kilo i løpet av 30 år. Jeg har jo blant annet fått barn.

Nå er jeg over i fase 2. Da må jeg spise grønnsaker annenhver dag, men jeg trives veldig godt med denne dietten og kunne tenkt meg bare proteindager men da ødelegger jeg bare for meg selv. I går var første dagen på grønnsaker, men jeg er nødt for å få litt mere enn det jeg hadde igår.

Uansett er jeg kjempemotivert til fortsettelsen. Jeg må si jeg fikk meg en flyingstart. Vet at det går saktere ned nå fremover, men det kommer til å gå ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...