kikk Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 Ja det er klart vi skal klare dette, Dagen i dag har gått bra. Ingen store fristelser. Har vært på trening, men jeg føler ikke jeg gjorde den største innsatsen i dag. Det blir bedre neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Ny dag og nye utfordringer. Slik er det bare, men det er utrolig hvor enkelt det er når man er motivert. Min utfordring er lørdag da jeg skal på besøk til min far. Vi skal ha pinnekjøtt og det er jo noe som er fullt av kcal. Jeg kommer til å ta litt. Jeg får heller spise ganske magert tidligere på dagen, vil jo ikke kaste bort frimerker på mat. De skal jeg bruker på rødvin. Tenkte å dra på treningssenter tidlig på dagen. Jeg håper sånn at jeg skal greie det denne gangen. Har jo omtrent ikke gjort annet enn å tenke slanking helt siden begynnelsen av 80 tallet. Nå er jeg lei av det. Leste i boka et et godt tips var å skrive et brev til seg selv, så kunne man ta det frem for å få inspirasjonen tilbake hvis det skortet på. Nå reiser jeg straks på jobb, så jeg ønsker alle en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ent Skrevet Januar 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Hei! Vi er mange i samme båt, ser jeg! Jeg er også et gammelt medlem her, selv om jeg ikke har vært aktiv de site par åra. Men nå er det full rulle igjen! Det hørtes ut som du har vært på en morsom og bra fest! Ikke så ofte det er skikkelig polinese lenger.. Jeg vil holde øye med deg her inne og ønsker deg lykke til!! Det må da vel gå an å klare dette her omsider!!??!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Hei! Vi er mange i samme båt, ser jeg! Jeg er også et gammelt medlem her, selv om jeg ikke har vært aktiv de site par åra. Men nå er det full rulle igjen! Det hørtes ut som du har vært på en morsom og bra fest! Ikke så ofte det er skikkelig polinese lenger.. Jeg vil holde øye med deg her inne og ønsker deg lykke til!! Det må da vel gå an å klare dette her omsider!!??!! Ja dette skal vi klare. Skal holde et øye med deg og. Vi må ihvertfall forstå at vi ikke kan gå tilbake til gamle vaner. Det er klart det koster penger med kurs men vi bruker jo penger på nye kurs når vi kommer tilbake gang på gang. Begynte foressten å skriv brev til meg selv idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Ja nå er denne dagen godt igang og vel så det. Det jeg opplever for tiden er at akkurat nå i startfasen går alt lekende lett. Mitt problem med den sunne maten er å spise nok kcal på en dag når jeg følger opplegget. Flere enn meg som synes det? En av de største utfordringene for meg er å la være å putte noe i munnen hele tiden. Jeg jobber med mat og det er jammen fort gjort. Må holde fokus hele tiden. I kveld skal jeg bruke kvelden på å hjelpe sønnen min med teori. Han holder på med førerkortet og har ikke så mye igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2012 I dag har jeg vært på trening men herre min hatt så tung jeg blir i kroppen. Gikk en halvtime på tredemølla og tok styrke etterpå. Jeg ser frem til den dagen jeg gleder meg til å gå på trening. Da jeg kom hjem lagde jeg meg en lett salat med fiskepudding og en lett yoghurt. Jeg må spsre mest mulig kcalorier til senere i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ent Skrevet Januar 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2012 I dag har jeg vært på trening men herre min hatt så tung jeg blir i kroppen. Gikk en halvtime på tredemølla og tok styrke etterpå. Jeg ser frem til den dagen jeg gleder meg til å gå på trening. Da jeg kom hjem lagde jeg meg en lett salat med fiskepudding og en lett yoghurt. Jeg må spsre mest mulig kcalorier til senere i kveld. Du er kjempeflink som kommer deg ofte på treningssenter! :) Jeg prøvde det for et par år siden. Det var kjekt med gruppetreningene syntes jeg, men her er så langt å kjøre for å komme til senteret at jeg har bestemt meg for ikke å gjøre det. Får nok klare meg med annen trening Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2012 Hei Fant ut at jeg ville hente tilbake journalen min. Har lest den igjennom og ser at endringer har forbedret seg. Ser også at jeg blander vekta fra kurset, og den jeg har hjemme, som jeg føler er den riktigste da jeg veier meg om morgenen uten klær. Ihvertfall var startvekta(hjemme)9 jan. 105,8 og mandag 5 mars var den 99,6. Det er jeg veldig fornøyd med. Kunne sikkert tatt av mer, men jeg velger å kose meg med rødvin lørdager. Den rødvinen gjør også at forbrenningen ikke er ordentlig igang før onsdag, så derfor går det sakte, men denne gangen er det mye enklere da jeg har lørdagen å se frem til. Den største positive endringen for min del er trening. Fra å hate å måtte gå på treningssenteret har jeg begynt å like det. SLIK SER MIN TRENINGSUKE UT: mandag: 40min sirkeltrening (styrke) tirsdag: 45 min spinning onsdag: 55 min spinning (timen starter 06.15, en fin start på dagen) torsdag: fri fredag: enten 35 min kondisjon og 45 min styrke (eget program) eller 45 min spinning og 40 min sirkeltrening(styrke) dette gjør jeg for jeg har fri annenhver fredag. Jeg liker best fredager med spinning og sirkel. Synes det er så kjedelig uten innstruktør. søndag: 90 min spinning Leste også at jeg hjalp sønnen min med teori. Fredag (herre min hatt det er i morgen) skal han ha oppkjøring. Denne uka startet jeg på kurs nr 2. Da jeg startet (9jan) veide jeg 107,9 kg og på mandag(5mars) var jeg 101,1. På kurset denne gangen var det flere deltagere. Det er mer motiverenes enn sist. På siste kursdag var halvparten borte. Jeg så jeg hadde begynt på å skrive brev til meg selv og det har jeg fortsatt med. I hver måned evaluerer jeg måneden. Skriver opp utfordringer og har en tabell med vekt. Det er viktig for meg å hele tiden gjøre ting som har med Grete Roede å gjøre. Det holder fokuset oppe. Dette ble et langt foredrag, men jeg følte for å oppdatere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2012 I dag har jeg vært flink å legge inn det jeg har spist. Synes det er mye enklere hjemme enn på jobben og det er jo ikke rart når jeg jobber med mat. Jeg må si jeg blei litt forbausa når jeg så at jeg hadde spist mye mindre enn jeg skal. Er jo ikke sulten. Jeg skal bli flinkere til å registrere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 Jeg blir så forb......på den vekta. Nå viser den plutselig mer enn den gjord mandag. Skjønner ikke det for jeg har vært flink med både mat og trening. Ikke spist noe jeg ikke skal. Skikkelig demotiverenes. Ja, ja nok om det. Ble en tidlig start på dagen for meg dette. Klokka 5 sto jeg opp, men jeg legger meg jo før 9 så da kan jeg vel ikke vente noe annet. Har laget både vaffelrøre og eggerøre til jobben. I dag fredag, er det kort dag. Bare en pause og da er jeg ferdig ved 12 tiden hvis jeg er kjapp. Skal på trening etter jobb. Har ikke helt bestemt meg for hva slags kondisjonstrening jeg skal ta. Mulig jeg tar spinning 35min. Det er en treningsform jeg liker. Så tar jeg styrkeprogrammet mitt etterpå. Kvart på 12 i dag skal sønnen kjøre opp. Jeg er så spent. Håper så utrolig mye at han klarer det. Etter trening blir det ut å handle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Trixi2 Skrevet Mars 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 Hei på deg!! Da fant jeg veien inn til tråden din! Skal følge med deg. Regner med du har tatt kvelden nå, så tidlig som du står opp! Håper dagen ble bra med både trening og shopping! Ha en flott og sunn helg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Mars 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2012 Ja det ble kveld klokka 9. I dag blir det nok ikke det. Skal ha gjester i kveld og det gleder jeg meg til. Skal lage en tre retters middag og drikke god vin,men først er det mye som skal gjøres. Har en leilighet som skriker "rydd og vask meg",så det må jeg prioritere først. Jeg skal prøve å lage middagen så mager som mulig. Vinen får jeg ikke gjort noe særlig med annet enn jeg kan spinne bort noe imorgen da jeg har meldt meg på 3 timer spinning Sønnen klarte oppkjøringa igår. Han var så stolt, noe som er forståelig. Man får en slik glad mestringsfølelse i kroppen når det går veien. Ihvertfall husker jeg det da jeg klarte lappen. Var på trening igår og jeg valgte spinning som kondisjonstrening. De har et lite rom med 8 sykler og så kan en velge program utenfor døra på en skjerm og så blir det vist på en storskjerm i sykkelrommet. Jeg har ikke gjort det før, men det var faktisk artig. Tiden gikk fort og jeg holdt på 45 min før jeg tok styrke i 40min. I går hadde jeg ikke i utgangspunktet særlig lyst, men jeg gjorde det alikevel. Utrolig hvor mange dumme unnskyllninger som dukker opp i hodet når du ikke har lyst men jeg har bestemt meg. Jeg skal være flink. Jeg var på Europris igår og kjøpte 5 kartonger spylevæske. Kostet 9,90 for en 3liter. Synes jeg hadde gjort et røverkjøp. Nå gleder jeg meg til å sette igang med det som skal gjøres her i huset, men spessiellt gleder jeg meg til å dekke bord å lage mat. Ha en fin dag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ekorn Skrevet Mars 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2012 Gratulerer med lappen til gutten din! Dette gir nok frihet for både han og deg (slipper å kjøre han hit og dit kanskje?) Men sikkert også bekymringer... Jeg gruer meg til min datter blir så stor at hun skal ut på veien selv. Men slik er det vel å være foreldre! Så bra treningsøkt du fikk til i går! Jeg er imponert! Du forvandler fett til muskler og musklene veier mer, så det er ikke rart hvis vekta står litt i ro i perioder. Stå på videre og nyt middagen og trivelig besøk i kveld :-) God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Mars 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2012 Gratulerer med lappen til gutten din! Dette gir nok frihet for både han og deg (slipper å kjøre han hit og dit kanskje?) Men sikkert også bekymringer... Jeg gruer meg til min datter blir så stor at hun skal ut på veien selv. Men slik er det vel å være foreldre! Så bra treningsøkt du fikk til i går! Jeg er imponert! Du forvandler fett til muskler og musklene veier mer, så det er ikke rart hvis vekta står litt i ro i perioder. Stå på videre og nyt middagen og trivelig besøk i kveld :-) God helg! jo takk skal du ha. I dag gav jeg ham ekstranøkkelen til bilen. Jeg vet at han er til å stole på. Sitter nå og slapper av med et glass vin. har forberedt det meste av middagen.. Blir nok en del ekstra kalorier i dag ja, men det får ikke hjelpe. I morgen er det ull skjerpings men i dag skal jeg kose meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Trixi2 Skrevet Mars 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2012 jo takk skal du ha. I dag gav jeg ham ekstranøkkelen til bilen. Jeg vet at han er til å stole på. Sitter nå og slapper av med et glass vin. har forberedt det meste av middagen.. Blir nok en del ekstra kalorier i dag ja, men det får ikke hjelpe. I morgen er det ull skjerpings men i dag skal jeg kose meg. Flink du er til å trene! Håper du koset deg i går! snart ny uke og nye muligheter for sunn mat og masse trim!! he he!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Flink du er til å trene! Håper du koset deg i går! snart ny uke og nye muligheter for sunn mat og masse trim!! he he!! Takk skal du ha og jeg fikk kost meg og vel så det skal jeg love. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 :) Så er en ny uke på gang. Jeg hadde en kjempekoselig kveld lørdag. Vi var tilsammen 9 stk til middag. Forrett: kylling/soppblanding på en salat m/knust terteskjell og balsamicostekt rødløk Hovedrett: Indrefilet m/sopp og andre grønnsaker Dessert: Minipavlova m/vaniljekrem og nyrørte jordbær (fantastisk) Det var nok litt utenfor Grete Roede og da tenker jeg desserten, men den var virkelig god. Resten av maten var lovlig (kansje jeg brukte for mye fett å steke i) Det ble nok litt for mye vin og. Søndagen kom og jeg og min kjære dro avgårde til treningssenteret for å sykle 3 timer maraton på spinning. Da vi var ferdige følte jeg meg ganske mørbanka. Lenge siden jeg har slitt sånn. Selv om jeg hadde vondt over alt etterpå hadde jeg en god følelse alikevel. Resten av dagen ble tilbragt på sofaen og der ble jeg til jeg gikk å la meg. Nå er det en ny og sunn uke som står for tur. skal på veiing i dag men dessverre har jeg ikke store forhåpninger der. Etter trening er det trim. Jeg har bestilt meg pulsklokke og en slik dings som jeg kan bruke til å legge inn resultatet på data. Ha en fin start på uka alle sammen :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Trixi2 Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 :) Så er en ny uke på gang. Jeg hadde en kjempekoselig kveld lørdag. Vi var tilsammen 9 stk til middag. Forrett: kylling/soppblanding på en salat m/knust terteskjell og balsamicostekt rødløk Hovedrett: Indrefilet m/sopp og andre grønnsaker Dessert: Minipavlova m/vaniljekrem og nyrørte jordbær (fantastisk) Det var nok litt utenfor Grete Roede og da tenker jeg desserten, men den var virkelig god. Resten av maten var lovlig (kansje jeg brukte for mye fett å steke i) Det ble nok litt for mye vin og. Søndagen kom og jeg og min kjære dro avgårde til treningssenteret for å sykle 3 timer maraton på spinning. Da vi var ferdige følte jeg meg ganske mørbanka. Lenge siden jeg har slitt sånn. Selv om jeg hadde vondt over alt etterpå hadde jeg en god følelse alikevel. Resten av dagen ble tilbragt på sofaen og der ble jeg til jeg gikk å la meg. Nå er det en ny og sunn uke som står for tur. skal på veiing i dag men dessverre har jeg ikke store forhåpninger der. Etter trening er det trim. Jeg har bestilt meg pulsklokke og en slik dings som jeg kan bruke til å legge inn resultatet på data. Ha en fin start på uka alle sammen :) Oj, oj, oj!! Det var litt av en meny!!! Flink du er til å lage til. jammen er du flink til å trene også!! 3 timer spinning på dagen-derpå, det er sterkt!!!! Lykke til på veiing, og dine nye duppedingser!!!! ha en flott og sunn uke!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 takk skal du ha, det samme til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 I går var første veiing på kurs 2 og jeg hadde tapt 0,8 kg. Det er jeg vel fornøyd med. er stolt av meg selv da jeg hadde over 19 trimpoeng i uka som var. Hvis det fortsetter slik kan jeg nå mitt kursmål på 5kg. Var på trening etter kurset igår og trente sirkel. Det er virkelig moro om dagen for jeg kjenner formen er mye bedre. Kan ikke huske sist jeg følte det slik, men så har jeg aldri trent slik jeg gjør nå. Treningen hjelper også å holde slankemotivasjonen oppe,ihvertfall for min del. Min store utfordring nå, det er påsken. Vet at da kommer jeg til å kose meg ekstra. Både med vin og god mat. Heldigvis hopper vi over veiinga mandagen etter da det er andre påskedag Jeg skal leve et liv oppe i alt det her så jeg kan ikke la være å kose meg. Jeg får ta det som det kommer og ikke ha dårlig samvittighet for noe. Det er noe jeg må lære meg. Ikke ha dårlig samvittighet for noe jeg gjør, da kan ting bli vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 Herre min hatt hvor fort uka går. Nå er det jammen snart helg. I dag har jeg tatt meg treningsfri og det tror jeg er bra. Føler meg så sliten i bena at det er vondt å gå opp trappa. Har vært på trening hver dag siden søndag og da jeg var på maratonsykling i 3 timer på søndag burde jeg vel egentlig tatt det med ro på mandag, men det gjorde jeg ikke. Både tirsdag og onsdag var jeg på spinning. Liker onsdagstimen veldig godt. Den er 06.15 om morgenen og jeg synes det er en deilig start på dagen. I morgen når jeg skal på trening skal jeg ta med meg pulsklokka jeg fikk å teste den, men først må jeg ha hjelp til å forstå hvordan ting funker. Jeg synes ting fungerer veldig bra om dagen. Er kommet inn i en grei rytme i forhold til trening. Når det gjelder mat må jeg nok skjerpe meg litt. Riktignok holder jeg meg under kalorigrensen, men jeg tror alikevel at jeg spiser litt feil. Det må jeg rette på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Mars 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2012 Hei alle sammen Endelig fredag og i dag er det den treningsdagen jeg liker best. Først er det spinning 45 og så er det styrke 40. Jeg er jo glad i onsdagen også da for det gir meg så flott start på dagen. Gikk en tur på vekta i dag også. Det ser ut som jeg er limt fast til 99 tallet. Har vært der i to uker nå. Og det veksler med å vise litt over 100. Skulle ønske det skjedde noe der snart. JEG VIL HA ET NYTT TALL I morgen skal jeg ha besøk av et vennepar og da blir det god mat og vin. Skal lage kalvebiff. Tenkte jeg skulle ta en tur på spinning i morgen tidlig. Jeg har hørt at det lønner seg med trening hvis man skal ha litt utskeielser. Det må jeg finne ut. HA EN FIN DAG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Trixi2 Skrevet Mars 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2012 Hei alle sammen Endelig fredag og i dag er det den treningsdagen jeg liker best. Først er det spinning 45 og så er det styrke 40. Jeg er jo glad i onsdagen også da for det gir meg så flott start på dagen. Gikk en tur på vekta i dag også. Det ser ut som jeg er limt fast til 99 tallet. Har vært der i to uker nå. Og det veksler med å vise litt over 100. Skulle ønske det skjedde noe der snart. JEG VIL HA ET NYTT TALL I morgen skal jeg ha besøk av et vennepar og da blir det god mat og vin. Skal lage kalvebiff. Tenkte jeg skulle ta en tur på spinning i morgen tidlig. Jeg har hørt at det lønner seg med trening hvis man skal ha litt utskeelser. Det må jeg finne ut. HA EN FIN DAG Du er så flink til å trene!! Kjempebra! Jeg skulle så ønske at jeg kunne trent skikkelig, men jeg får bare trene det jeg kan. Jeg har jo begynt med litt styrkeøvelser med og på ball, det er jo en utvikling! kjenner også til det med nytt tall.... er også på 99 men så jeg såvidt 97 her, så det er bare å stå på videre. Ned skal vi Kikk! Veldig lurt å trene i morgen før all den gode maten! Og drikken! Kos deg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikk Skrevet Mars 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2012 Du er så flink til å trene!! Kjempebra! Jeg skulle så ønske at jeg kunne trent skikkelig, men jeg får bare trene det jeg kan. Jeg har jo begynt med litt styrkeøvelser med og på ball, det er jo en utvikling! kjenner også til det med nytt tall.... er også på 99 men så jeg såvidt 97 her, så det er bare å stå på videre. Ned skal vi Kikk! Veldig lurt å trene i morgen før all den gode maten! Og drikken! Kos deg masse! Jeg er heldig som ikke har noen problemer som gjør at jeg ikke kan trene. det er jeg så glad for, synd jeg ikke har skjønt det før nå. Heldige deg som så 97tallet. det skal bli spennende å se om trening før mat og vin kan bidra til et eller annet. Jeg synes du gjør en god jobb også. du gjør det du kan og det er jammen bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Trixi2 Skrevet Mars 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2012 Jeg er heldig som ikke har noen problemer som gjør at jeg ikke kan trene. det er jeg så glad for, synd jeg ikke har skjønt det før nå. Heldige deg som så 97tallet. det skal bli spennende å se om trening før mat og vin kan bidra til et eller annet. Jeg synes du gjør en god jobb også. du gjør det du kan og det er jammen bra Takk for oppmuntrende ord! vi skal se 97-tallet snart begge 2!!! Snart lørdag!! Og kosedag!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå