Gå til innhold

Nytt forsøk


Anbefalte innlegg

Hei

 

Ser jeg har helt glemt å oppdatere her igjen. Mandag veide jeg 98,2kg. Altså en nedgang på 2kg, noe jeg selvfølgelig er storfornøyd med. Jeg synes uka har gått veldig bra. Jeg har holdt meg til min plan, noe jeg er stolt av at jeg har klart.

I går var jeg ute til middag og jeg hadde planlagt strategien på forhånd. Ingen forrett. Biff m/stekte grønnsaker og ingen potet. Cola zero til drikke og 1 kaffekopp til dessert. Jeg gjorde akkurat som planlagt.

I dag har jeg planlagt 1 grønnsaksrett m/kylling til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjære dagbok, det går ganske greit synes jeg selv om det går utrolig tregt med vekta om dagen. Er fortsatt flink og har ikke noe særlig vekttap å snakke om. Kanskje jeg har nådd et slikt vektplatå som det snakkes om?

Jeg ligger på mellom 1300 og 1500 kalorier om dagen. Jeg regner med at det er nok.

Jeg må bli flinkere med trening, men jeg eier ikke motivasjon til å holde på.

I dag har jeg min faste jobb i tilegg skal jeg lage snitter til en bestilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hei! Ser du klager på treg vektnedgang uten at du sier noe om hvor mye du har gått ned siste uken. Selv hadde jeg et ganske stort og langtekkelig vektplatå på 110 kg som jeg gav opp ved et par ganger jeg gikk på kurs, men denne gangen bet jeg tennene sammen og fortsatte. Og plutselig løsnet det! Så om det er der du er - hold ut og fortsett det gode arbeidet!

Du gikk jo ned hele 2 kg sist uke, og noe jeg også har opplevd (plutselig slo det meg - er det noe jeg egentlig ikke har opplevd når det gjelder utfordringer? Neppe! *ler*) er at jeg i perioder gikk mye ned en uke for å stå i ro den neste. Utrolig kjedelig de ukene det stod stille og det tok litt tid før jeg så systemet i galskapen, men plutselig gikk det et lys opp for meg. Har heldigvis aldri påstått å være særlig intelligent. ;)

 

For øvrig synes jeg du er kjempeflink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Krusmynte. Nedgangen var 0,2kg. Neida, jeg skal ikke klage, får bare holde på i den stimen jeg er nå.

I dag har jeg ikke vært så flink som jeg har vært. Det har vært ting jeg har småspist på. Nå kjenner jeg at jeg må skjerpe meg igjen ellers går det galt. Skal i hvert fall ikke spise mer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ganske greit fremdeles selv om jeg har sliti litt mer de to siste dagene. Jammen er det lett å skli ut. Jeg må hele tiden tenke på hva jeg putter i munnen. Man blir jo ganske lei å hele tiden ikke skal smake. Synes det er vanskeligst når jeg er på jobben. Driver med mat og det er lett å smake på ditt og smake på datt. I går feks. hadde jeg en snittebestilling og jeg smører alltid skivene dagen i forveien og putter de i fryseren. Da er de like ferske dagen etter. Jeg hadde ihvertfall smurt for mye og da spiste jeg opp det med smør og ost på. Fy Kristin tenkte jeg i etterkant, det er jo dette som har vært med å bidra til at jeg er slik jeg er nå. Ihvertfall var jeg flink resten av dagen. I går kveld hadde vi styremøte i koret og det ble servert kaker. Jeg er veldig glad i kaker, men jeg klarte å la vær. Venninna mi var nok litt misunnelig fordi jeg klarte å stå i mot. Hun fortalte meg flere ganger hvor god kaka var.

 

Ellers har jeg litt å gjøre i dag. Har tatt meg fri fra jobben for å gjøre noe hjemme. Jeg skal lage to kaker + rundstykker og horn. Må få mest unna til lørdagen. Gubben har jo dagen sin i morgen og da får vi noen gjester. Vi skal lage en treretters middag + bløtkake og ostekake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sklei det litt ut med smaking av krem og ferske rundstykker. Det resulterte i at det står stille på vektfronten. Tror jeg er kommet i en posisjon som gjør at det går saaaaaaaaaakte nå. Jeg må bare ta meg skikkelig sammen. Jeg må ta en dag om gagen å slåss meg gjennom den.

 

I dag har min kjære mann bursdag. Han blir 50 hele år. Skal feire han litt i dag med tre retters middag og litt god vin. Har laget bløtkake og ostekake. Jeg skal lage maten selv, så da kan jeg kontrollere hva jeg har i. Til forrett skal vi ha kongekrabbe m/guacomole, til hovedrett blir det kalvestek m/ stekte poteter og masse grønnsaker, og til dessert blir det hjemmelaget fruktcoctail m krem blandet med vaniljekrem.

 

I bursdaggave har jeg kjøpt et hotellopphold med halvpansjon på Kvitfjell. 4 - 6 april. Jeg skal ikke si hvor vi skal. Vi skal bare sette oss i bilen og så sier jeg retningen. Har også kjøpt en treningsshorts og i tillegg har jeg laget overraskelsesfest nå på lørdag. Det har ikke vært lett å ti still om dette, men jeg har klart det.

 

I dag er det mye å gjøre her, så det er bare å sette igang snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har det gått opp og ned med vekta. Har vel ikke vært like fokusert som jeg har vært, men det skal jeg skjerpe meg med fra søndag. Da er det i hvert fall to - tre uker med ingen utskeielser. 25 - 29 mars skal vi på tur til Wien.

I hvert fall i dag er endelig dagen for den store festen kommet. Fikk laget noe av maten. Ikke for mye, da kan han bli mistenksom. Det skal bli godt å endelig slippe å tenke på om jeg sa for mye eller? Det har kostet meg dyrt denne festen (mat, drikkevarer, snacks, bordpynt) Har holdt på å gjemt rundt omkring i huset. I går så hadde jeg masse stoler med meg hjem. De fikk jeg satt inn på et rom vi ikke bruker noe særlig. Regner med at jeg får en del hjelp etterpå. Nå skal jeg starte med to kaker. Min eldste sønn kommer og han tåler ikke melk, så jeg lager en rullekake til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festen gikk kjempebra. Han forsvant ut av huset ved 11tiden og da ringte jeg til 3 veninner som kom og hjalp meg med maten. Min bror kom litt etterpå og fikk laget til en flott bar. Det er en av hans hobbyer. Han sparer på alt som har med øl og bareffekter, så det ble en flott greie.

I hvert fall var alle gjestene i hus da han ankom litt etter klokka 18.00 og jeg skal love dere han ble overraska. Alt slitet jeg har hatt var verdt alt sammen da jeg så hvor glad, overraska og at han satte pris på det jeg hadde gjort.

I går var det en sliten meg som ikke gjorde stort. Nå er jeg i hvert fall klar for 2,5 uke med sunne valg og minimale utskeielser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Hei på deg! Her er jeg!!

 

skal komme innom litt oftere, lover!!!

 

så bra partyet gikk så fint! Du er flink, og snill!! Og glad for å se at du minker1 Det motiverer meg!!!

 

Klem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tralala la for en herlig dag å våkne til. Det er sol ute. Det er det lenge siden jeg har sett. Rart hvordan været påvirker en.

 

Jeg gjorde alvor av tankene og meldte meg og gubben inn i Avancia og vi skal ha spinning time i dag. Nå er det ingen vei tilbake. Vi skal satse på 3 kvelder i uka. Kan hende jeg tar en morgen økt, så slipper jeg ut om kvelden. Det gjorde jeg da jeg var der sist. Er jo tidlig oppe allikevel.

 

I går var vi i Sverige. Vi dro til Nordbysenteret. Jammen er det digert der. Fikk handlet det jeg hadde planlagt + litt til så klart. Jeg kjøpte meg også to treningsoverdeler i to størrelser. Den ene var mindre, så det skal være et mål. Angrer på at jeg ikke kjøpte et par til for den var kjempegod å ha på.

 

Senere i dag skal jeg lage opp en del karbonader av deigen jeg kjøpte. Skal lage noen til min bror også. Kunne tenkt meg å gå en tur senere i dag, ellers blir det i morgen. Det er jo så flott vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...