Gå til innhold

Nytt forsøk


Anbefalte innlegg

Ja kosedager er toppen! :D

(Bare det ikke blir for ofte selvfølgelig. :huh: )

Har streng helg jeg nå da, ettersom det ble "kosing" både fredag og lørdag forrige helg.

Lykke til mot 97-tallet dere,

er det ikke herlig å være på to-sifret!?

 

Go girls! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Du trener jo som en helt Kikk! Kjempe bra! Så forresten menyen din fra forrige helg, og det så fantastisk godt ut :)

 

Heier på deg og er sikker på at 97-tallet dukker opp rett rundt hjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kosedager er toppen! :D

(Bare det ikke blir for ofte selvfølgelig. :huh: )

Har streng helg jeg nå da, ettersom det ble "kosing" både fredag og lørdag forrige helg.

Lykke til mot 97-tallet dere,

er det ikke herlig å være på to-sifret!?

 

Go girls! :P

 

Jo det er herlig å være under 100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en helg er snart over. Jeg sitter her og føler meg rimelig sliten. Vi hadde gjester og de gikk ved ett tiden. Vi hadde skikkelig god mat. FORRETT: asparges m/røkelaks og avokadomos. HOVEDRETT:kalvefile m/grønnsaker. DESSERT: minipavlova.(tips på vaniljekrem er å bruke soya pro produkt med vanilje. Det er en gul boks på størrelse med yoghurt og det smaker virkelig vaniljekrem. Det er også mye mindre kalorier i den enn den vanlige)

Skikkelig godt var det. Sønnen min sa etterpå: nå vet dere hvorfor vi ikke innviterer noe særlig til middag. det er som å hoppe etter Virkola.

 

 

Sto opp ved halv ti tiden i dag og dro avgårde til trimmen og hadde en spinnigtime på 90minutter. etterpå ringte jeg på til en nabo og vi gikk en tur på 1time. ikke rart jeg føler meg sliten.

Skal prøve å få laget en spinatsuppe og en del mat til jobben.

KOS DERE RESTEN AV SØNDAGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang i år føler jeg litt sviktende motivasjon. 0,2kg var ukens tap og ikke en eneste liten cm var borte. Riktignok koste jeg meg på lørdagen men ingen andre dager. Jeg har trent 6 dager denne uka. Synes jeg har fått litt lite betalt. Håper virkelig det retter seg litt i denne uka som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon som deg om dagen. Føler jeg har trent som en helt siste ukene, og selv om jeg kanskje ikke har supernøye med maten så har jeg vært flink likevel. Jeg ligger og vipper på 100+-, forrige helg var jeg 99,7 - denne helgen 100,9. Det er så surt!!

 

Men, vi får bare bite tenna sammen, og fortsette. Vi vet jo at det må slippe en eller annen gang, det gjelder bare å være tålmodig! :)

 

Jeg syns du er kjempeflink jeg, og du har helt rett i at vi må leve ved siden av, ellers er det fort gjort å falle helt av lasset. Jeg tenker som så at det er viktigere at jeg holder treningen i gang, så får jeg heller spise litt ekstra om jeg ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon som deg om dagen. Føler jeg har trent som en helt siste ukene, og selv om jeg kanskje ikke har supernøye med maten så har jeg vært flink likevel. Jeg ligger og vipper på 100+-, forrige helg var jeg 99,7 - denne helgen 100,9. Det er så surt!!

 

Men, vi får bare bite tenna sammen, og fortsette. Vi vet jo at det må slippe en eller annen gang, det gjelder bare å være tålmodig! :)

 

Jeg syns du er kjempeflink jeg, og du har helt rett i at vi må leve ved siden av, ellers er det fort gjort å falle helt av lasset. Jeg tenker som så at det er viktigere at jeg holder treningen i gang, så får jeg heller spise litt ekstra om jeg ønsker det.

 

Takk skal du ha. Jeg trengte de orda. Godt å vite at det ikke bare er meg som sliter. Jeg skal nok holde ut ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kommet hjem fra kurs og trening. 0,4 ned var resultatet. Det er ikke akkurat noe å skryte av. Jeg skal prøve ut noe denne uka og det er 3-4 treningsøkter. ikke 5 eller 6. Jeg skal også få til skikkelig registrering å spise det jeg skal. Har ikke vært flink nok til å registrere ordentlig så jeg har en mistanke om at jeg har spist for lite.Det skal det bli en ordnings på. Jeg skjønner at jeg har en del å ordne opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kommet hjem fra kurs og trening. 0,4 ned var resultatet. Det er ikke akkurat noe å skryte av. Jeg skal prøve ut noe denne uka og det er 3-4 treningsøkter. ikke 5 eller 6. Jeg skal også få til skikkelig registrering å spise det jeg skal. Har ikke vært flink nok til å registrere ordentlig så jeg har en mistanke om at jeg har spist for lite.Det skal det bli en ordnings på. Jeg skjønner at jeg har en del å ordne opp i.

Det er akkurat det samme problemet jeg har, jeg orker ikke den registreringen hele tiden. Det ender ofte med at jeg får i meg for lite mat, spesielt de dagene jeg trener. Jeg orker ikke å spise noe særlig før trening, og er ikke sånn sulten etter trening lenger som jeg var i begynnelsen. Har tatt meg selv i nakken denne uken, og må bli flinkere til å registrere.

 

En annen ting jeg ikke har gjort, er å måle meg. Har du gjort det? Ettersom du trener såpass mye vil jeg tro du bygger endel muskler. Du ser nok resultater på målebåndet selv om du kanskje ikke har gått så mye ned? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet inn i en fin rutine hvor jeg tar et kvarter hver dag og registrerer både mat og trening jeg nå. For meg er det alfa omega det vet jeg fra før, så fort jeg begynner å sluntre faller jeg av lasset. Og det vil jeg IKKE denne gangen. Basta!

 

Stå på jenter! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet inn i en fin rutine hvor jeg tar et kvarter hver dag og registrerer både mat og trening jeg nå. For meg er det alfa omega det vet jeg fra før, så fort jeg begynner å sluntre faller jeg av lasset. Og det vil jeg IKKE denne gangen. Basta!

 

Stå på jenter! :P

Det er nok det jeg burde gjøre også... Men jeg er så dårlig på å planlegge hva jeg har lyst på utover dagen.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det samme problemet jeg har, jeg orker ikke den registreringen hele tiden. Det ender ofte med at jeg får i meg for lite mat, spesielt de dagene jeg trener. Jeg orker ikke å spise noe særlig før trening, og er ikke sånn sulten etter trening lenger som jeg var i begynnelsen. Har tatt meg selv i nakken denne uken, og må bli flinkere til å registrere.

 

En annen ting jeg ikke har gjort, er å måle meg. Har du gjort det? Ettersom du trener såpass mye vil jeg tro du bygger endel muskler. Du ser nok resultater på målebåndet selv om du kanskje ikke har gått så mye ned? :)

 

Nei jeg ser ikke resultater på målbåndet. Skjønner ikke hva det er for noe. Jeg blir så eitrenes forb......... når jeg ikke ser resultat. Denne uka skal jeg være flink å registrere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg spist og spist føler jeg. Tenk dere nyskjært roastbiff på ferskt coop jegerbrød. det er godt det. Jeg har ikke fått veid på jobben så jeg skrev opp det jeg trodde det var, og det var ikke så galt alikevel. I dag har jeg droppet treninga. Jeg skal prøve en uke uten så mye trening. Er ikke moro å slite seg ut når det ikke nytter. Blir spennende å se mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg spist og spist føler jeg. Tenk dere nyskjært roastbiff på ferskt coop jegerbrød. det er godt det. Jeg har ikke fått veid på jobben så jeg skrev opp det jeg trodde det var, og det var ikke så galt alikevel. I dag har jeg droppet treninga. Jeg skal prøve en uke uten så mye trening. Er ikke moro å slite seg ut når det ikke nytter. Blir spennende å se mandag.

Kjedelig når man ikke får forventet resultat... sikkert lurt å registrere så du er sikker på at du har spist nok. Når du ikke går ned med all den treninga di + ikke ser det på målbåndet, ja da er det noe riv ruskende galt! lykke til Kikk!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det jeg burde gjøre også... Men jeg er så dårlig på å planlegge hva jeg har lyst på utover dagen.... :P

Noterer alt jeg spiser på en lapp, eller på mobilen hvis jeg er borte jeg, og så går jeg inn og registrerer alt her inne dagen etter. Det fungerer veldig fint når man har kommet inn i det. Etter hvert lærer man seg stort sett hvor mye ting veier så man slipper å drive med det hele tiden og bare kan kontrollveie en gang i mellom. Er jo ikke sikkert dette passer for alle, men det gjelder å finne seg et eget system.

 

Go girls! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når man ikke får forventet resultat... sikkert lurt å registrere så du er sikker på at du har spist nok. Når du ikke går ned med all den treninga di + ikke ser det på målbåndet, ja da er det noe riv ruskende galt! lykke til Kikk!! ;)

 

Ja, og jeg lurer på hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer alt jeg spiser på en lapp, eller på mobilen hvis jeg er borte jeg, og så går jeg inn og registrerer alt her inne dagen etter. Det fungerer veldig fint når man har kommet inn i det. Etter hvert lærer man seg stort sett hvor mye ting veier så man slipper å drive med det hele tiden og bare kan kontrollveie en gang i mellom. Er jo ikke sikkert dette passer for alle, men det gjelder å finne seg et eget system.

 

Go girls! :P

 

Jeg synes det var et fint system jeg. Man tror man skal klare å huske alt i hodet men det tror jeg de fleste ikke klarer, så man bør notere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er denne dagen godt igang. Jeg har spist mye idag og. er oppe i 1526kcal allerede og enda har jeg ikke spist middag og kvelds. Hjelpe meg :o Tror kansje jeg bare skal blåse i det og heller spise mindre imorgen. Det er så vanskelig å ikke spise på jobben. jeg står jo der og lager istand mat, men heldigvis har jeg holdt meg unna vafler og bagetter. :)

Skal på trening idag da og da blir det jo noen kalorier borte. Har kjøpt meg pulsklokke så da får jeg greie på hvor mange kalorier som forsvinner. Det stemmer ikke helt med å legge inn aktivitet og antall minutter i forhold til klokka :mellow:

Hadde tenkt å ha fullkornspasta med karbonadedeig i hjemmelaget tomatsaus idag. :)

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig måtte jeg fly på vekta. klarer ikke å la være. Jeg er altfor opphengt i den. det var litt oppgang siden i går, men jeg vet jeg oversteg de tillatte kaloriene. I dag skal jeg være flinkere å legge meg lavere. Synes jeg har lest et sted at det er greit å variere.

Verst er det på jobben. Da er det så lett å spise. Jeg må finne igjen stålviljen. Jeg vet den er der et sted men jeg må lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, det må være ekstra vanskelig hvis du jobber med mat Kikk.

Og det er jo akkurat det som gjør dette så hardt, mat må vi jo ha, og ganske mye dreier seg om det, men om man f eks skal slutte å røyke er det lettere å holde seg helt unna. Sukk ........... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, det må være ekstra vanskelig hvis du jobber med mat Kikk.

Og det er jo akkurat det som gjør dette så hardt, mat må vi jo ha, og ganske mye dreier seg om det, men om man f eks skal slutte å røyke er det lettere å holde seg helt unna. Sukk ........... :unsure:

 

Heldigvis røyker eg ikke. Merker at det er mye enklere med kostholdet når jeg ikke er på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...