Gå til innhold

Nytt forsøk


Anbefalte innlegg

Gjest QueenCam

Nå føler jeg meg temmelig gåen. Har vært på trening og tok ut det jeg hadde. Da jeg kom hjem var jeg så sulten at jeg skalv. Har fått imeg mat nå, men tror jeg skal legge meg nedpå litt.

 

Går det lang tid etter trening før du får i deg noe mat? Hvis du ikke spiser i forbindelse med trening, så vil du raskt gå tom, og det er hverken bra for "opplevelsen" av trening, eller for vektreduksjon. Jeg prøver å spise innen ca 30 minutter. Ofte spiser jeg nok litt mere kaloriholdig mat også, siden jeg kjenner at kroppen trenger påfyll. Typisk etter-trenings-mat er 2 grove skiver (Inger's rugbrød)med makrell i tomat eller ost. (makrell hjemme og ost når maten må bli med på trening i matpakke :) )

 

Jeg er spent på hvordan ekperimentet ditt med å redusere trening påvirker vekten. Det virker så rart av treningen skal hindre vektreduksjon, med mindre det er fordi du bygger muskler.. -Men samtidig så er alle forskjellige, og kroppene kan reagere forskjellig.. Spent på mandagen din :) Ha en deilig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det lang tid etter trening før du får i deg noe mat? Hvis du ikke spiser i forbindelse med trening, så vil du raskt gå tom, og det er hverken bra for "opplevelsen" av trening, eller for vektreduksjon. Jeg prøver å spise innen ca 30 minutter. Ofte spiser jeg nok litt mere kaloriholdig mat også, siden jeg kjenner at kroppen trenger påfyll. Typisk etter-trenings-mat er 2 grove skiver (Inger's rugbrød)med makrell i tomat eller ost. (makrell hjemme og ost når maten må bli med på trening i matpakke :) )

 

Jeg er spent på hvordan ekperimentet ditt med å redusere trening påvirker vekten. Det virker så rart av treningen skal hindre vektreduksjon, med mindre det er fordi du bygger muskler.. -Men samtidig så er alle forskjellige, og kroppene kan reagere forskjellig.. Spent på mandagen din :) Ha en deilig helg!

 

Takk skal du ha. Jeg har omtrent alltid en banan i treningsbagen som jeg spiser rett etterpå før jeg går ut. Den må jeg ha. Når jeg kommer hjem pleier jeg å spise to skiver brød

Nå skal det sies at jeg har ikke kuttet ut all trening. Jeg trener ca 4 ganger i uka. Denne uka ble det 4 og jeg ligger på rundt 12 trimpoeng, men jeg må ha en hviledag mellom hver treningsøkt. Søndager er jeg på langkjøring, men nå skal jeg ta det roligere enn det jeg har gjort siden jeg skal på igjen på mandag.

Jeg er også kjempespent

 

Denne lørdagen har jeg tenkt å ta det med ro når det gjelder vindrikking. Skal på er korseminar idag og vi holder på til klokka 3(begynner 10) Skal lage med meg lunch og kaffe. Nå skal jeg reise å se om jeg får kjøpt kjøttdeig til halv pris. De hadde så mye som gikk ut på dato i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er denne helgen over og jeg sitter her med dårlig følelse. Hadde en kjempesmell lørdag og det gikk litt over støvleskaftet igår også. Hvis jeg hadde planlagt lørdagen hadde jeg ikke hatt så dårlig samvittighet, men jeg var så langt ifra slik jeg egentlig vil være. Jeg skal jammen notere dette ned og ta det frem når jeg faller for dette igjen. I går hadde jeg planlagt å kose med ekstra og skulle egentlig spart kosemerkene til igår men de brukte jeg lørdag og vel så det, så det ble ekstra igår. Skjønner ikke at jeg ikke klarer å ta meg sammen. Har ikke mye lyst å gå på kurset idag, men jeg gjør det alikevel for jeg vet hvor viktig det er. Nei, nå må jeg glemme dette her snarest og se fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er denne helgen over og jeg sitter her med dårlig følelse. Hadde en kjempesmell lørdag og det gikk litt over støvleskaftet igår også. Hvis jeg hadde planlagt lørdagen hadde jeg ikke hatt så dårlig samvittighet, men jeg var så langt ifra slik jeg egentlig vil være. Jeg skal jammen notere dette ned og ta det frem når jeg faller for dette igjen. I går hadde jeg planlagt å kose med ekstra og skulle egentlig spart kosemerkene til igår men de brukte jeg lørdag og vel så det, så det ble ekstra igår. Skjønner ikke at jeg ikke klarer å ta meg sammen. Har ikke mye lyst å gå på kurset idag, men jeg gjør det alikevel for jeg vet hvor viktig det er. Nei, nå må jeg glemme dette her snarest og se fremover.

Jeg har hatt en hard helg jeg også. Jeg klarte å la være å kjøpe sjokolade på butikken på lørdag, men det endte opp med at jeg stjal sjokolade fra smågodtposen til datteren min... Ble riktignok ikke såå mye, men likevel. Jeg fyser sånn på noe godt om dagen, at jeg holder på å bli sprø. Middagene i helgen har - for å si det sånn - ikke blitt veid, og nok vært oppe i 1000 kcal. hver dag. Men men, nå er det en ny uke og vi får satse på at denne blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en hard helg jeg også. Jeg klarte å la være å kjøpe sjokolade på butikken på lørdag, men det endte opp med at jeg stjal sjokolade fra smågodtposen til datteren min... Ble riktignok ikke såå mye, men likevel. Jeg fyser sånn på noe godt om dagen, at jeg holder på å bli sprø. Middagene i helgen har - for å si det sånn - ikke blitt veid, og nok vært oppe i 1000 kcal. hver dag. Men men, nå er det en ny uke og vi får satse på at denne blir bedre :)

 

takk for trøsten. Vi får se fremover. Det som er så dumt når man har tatt alkohol er at forbrenningen blir satt på vent i minst 3 dager, men jeg merker at jeg begynner å tenke litt annerledes og det er jo også noe. Skal på kurs ikveld. Viktig å møte opp selv om man ikke har vært så flink. Det har jeg gjort et par ganger før og da har jeg falt helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den alkoholen kan forstyrre mye dessverre, og det blir verre med årene i tillegg. Likevel er det noen glass vin til god (men mager) mat jeg vil unne meg, heller enn sjokolade, kake etc. Men, jeg kan ikke lenger gjøre det like ofte som før, hvertfall ikke om jeg skal ned i vekt.

Livet føles hardt noen ganger dere,

men tenk så spreke vi skal bli!! :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på kurs i dag og nedgangen var -0,6 der. Jeg får vel være fornøyd med det, men jeg skjønner ikke hva som går av meg. Da jeg kom hjem døtta jeg i meg 4 nystekte hjemmelagde rundstykker med jarlsbergost og paprika. Fy og godt det var.

Jeg elsker brødmat. Middag kan jeg glatt hoppe over men brødmat er jeg glad i.

Nå satser jeg på en bedre uke. Jeg skal ihvertfall ikke være så sulten som jeg var i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på kurs i dag og nedgangen var -0,6 der. Jeg får vel være fornøyd med det, men jeg skjønner ikke hva som går av meg. Da jeg kom hjem døtta jeg i meg 4 nystekte hjemmelagde rundstykker med jarlsbergost og paprika. Fy og godt det var.

Jeg elsker brødmat. Middag kan jeg glatt hoppe over men brødmat er jeg glad i.

Nå satser jeg på en bedre uke. Jeg skal ihvertfall ikke være så sulten som jeg var i kveld.

Da er vi to.. :rolleyes: Jeg er så glad i brød, baguetter, tebriks og sånne ting, synd det er så inmari mye kalorier i sånt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig jeg er også veeldig glad i allslags karbohydrater egentlig. Brødmat, korn, ris, pasta mm.

 

Også er det dessverre sånn for meg at jeg aldri blir fornøyd med "litt" av noe som helst. Derfor må jeg heller la det være.

 

Nå kutter jeg ut sånt på hverdager, men tillater meg noe mer (planlagt) i helgene. Så får jeg vurdere hvordan jeg skal ordne det når jeg (en gang) kommer meg ned på den vekta jeg vil ha.

 

En vakker dag............. :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på kurs i dag og nedgangen var -0,6 der. Jeg får vel være fornøyd med det, men jeg skjønner ikke hva som går av meg. Da jeg kom hjem døtta jeg i meg 4 nystekte hjemmelagde rundstykker med jarlsbergost og paprika. Fy og godt det var.

Jeg elsker brødmat. Middag kan jeg glatt hoppe over men brødmat er jeg glad i.

Nå satser jeg på en bedre uke. Jeg skal ihvertfall ikke være så sulten som jeg var i kveld.

Gratulerer! :D

Så bra! Nedgang er nedgang! Og alt ned er positivt! Men skjønner du er utolmodig når du er så flink med trening og telling... Har du målt deg i det siste????

 

Jeg er også utrolig glad i gjærbakst! Men har funne tut at kroppen funker bedre når den ikke får det... kan være gjær og det kan være mel... kroppen eser, luftplager og kg sitter som støpt.. så her går det mye i knekkebrød i alle varianter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke holde meg helt unna, men jeg kan selvfølgelig gå over til mere knekkebrød, jeg liker jo det og.

I dag har jeg vært på spinning. Det er så deilig å trene om morgenen. Matmessig har det gått ganske bra synes jeg. Hadde kjøttboller til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må fortelle om noe godt jeg lagde meg isted.

Tok 1pose frosne skogsbærblanding(46kal pr 100g) som jeg tinte litt først. 3 bananer som jeg skrelte, skjærte i biter og frøys. 1,5dl sukrin melis (0kal) Tok alt oppi en foodprossessor og kjørte på. Serverte straks. Resten som ble igjen hadde jeg i en bolle og puttet i fryseren. Den står der nå og jeg rører inn i mellom.

Dette var godt.

 

Vet dere hva jeg gjorde igår kveld. Jeg skulle pusse tenna og så hadde jeg ikke briller. På vasken sto det noe som jeg trodde var colgate men det var brylkremen til min sønn. Usj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :D

 

Jeg må jo bare si det til deg altså Kikk, at i fruktose er det dessverre masse kalorier. I 100g sukker 400kcl, i 100g fruktose 368.

 

Men i sukrin er det 0 og den finner både i "sukker" og i "melis" på helsekosten og oppfører seg akkurat som sukker. Har prøvd den i marengs og det ble helt strøkent.

 

Brylkrem på tennene ja! det tenker jeg var digg..... :wacko:

 

Enig med deg; best å trene om morgenen, har store problemer med å komme meg ut igjen om kvelden jeg altså, bortsett fra en gåtur rundt i nærområdet, det går bra.

 

Snart helg igjen da dere, her blir det festligheter, men jeg skal jobbe for å holde meg bare til de "planlagte utskeielser", dvs bl. a. hvitvin.

 

Heia oss! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :D

 

Jeg må jo bare si det til deg altså Kikk, at i fruktose er det dessverre masse kalorier. I 100g sukker 400kcl, i 100g fruktose 368.

 

Men i sukrin er det 0 og den finner både i "sukker" og i "melis" på helsekosten og oppfører seg akkurat som sukker. Har prøvd den i marengs og det ble helt strøkent.

 

Brylkrem på tennene ja! det tenker jeg var digg..... :wacko:

 

Enig med deg; best å trene om morgenen, har store problemer med å komme meg ut igjen om kvelden jeg altså, bortsett fra en gåtur rundt i nærområdet, det går bra.

 

Snart helg igjen da dere, her blir det festligheter, men jeg skal jobbe for å holde meg bare til de "planlagte utskeielser", dvs bl. a. hvitvin.

 

Heia oss! :P

 

Jeg beklager kess, det er ikke fruktose jeg brukte men sukrin melis. Det var skrivefeil

Har du prøvd melis i marengs eller sukker? I såfall skal jeg kjøpe sukkeret.

I dag har jeg fri fra jobben og har en såkalt innedag hvor jeg dasser rundt i pysjen og bare gjør småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må fortelle om noe godt jeg lagde meg isted.

Tok 1pose frosne skogsbærblanding(46kal pr 100g) som jeg tinte litt først. 3 bananer som jeg skrelte, skjærte i biter og frøys. 1,5dl fruktose melis (0kal) Tok alt oppi en foodprossessor og kjørte på. Serverte straks. Resten som ble igjen hadde jeg i en bolle og puttet i fryseren. Den står der nå og jeg rører inn i mellom.

Dette var godt.

 

Vet dere hva jeg gjorde igår kveld. Jeg skulle pusse tenna og så hadde jeg ikke briller. På vasken sto det noe som jeg trodde var colgate men det var brylkremen til min sønn. Usj

He, he!! synes jeg ser deg!!! Lett å ta feil når man ikke ser...

 

Det hørtes kanllgodt ut!! Ha en fin dag!! Fridag!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :)

 

Ja brukte "sukkeret" Kikk.

Lagde en dessert fra Jamie Oliver, litt omarbeidet av meg for han bruker jo ofte mye fett og sukker og sånn. Brukte ferdige terteformer (som jeg selv bare dropet å spise.) Fylte bringebær rørt med litt sukrin oppi der (han brukte syltetøy). Hermetiske pærer oppdelt i tynne skiver (uten sukker) som jeg hadde marinert i litt portvin et par timer (til selskapsbruk), oppå der igjen, også stivpiska eggehvite med sukrin oppå der igjen (hans triks var å piske eggehvitene med bittelitt salt og så ha oppi sukkeret helt på slutten, for å få det helt stivt). Så i ovnen på 180 i ca 10 min mener jeg det var, hvertfall til det begynte å bli litt farge på marengsen. Det ble skikkelig digg, og veldig lite kalorier når man dropper å spise tertene. Gøy med litt sunne desserter også som ikke bare er frukt og bær.

 

Ha en fortsatt fin "pysj-dasse-dag" (he he) B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :)

 

Ja brukte "sukkeret" Kikk.

Lagde en dessert fra Jamie Oliver, litt omarbeidet av meg for han bruker jo ofte mye fett og sukker og sånn. Brukte ferdige terteformer (som jeg selv bare dropet å spise.) Fylte bringebær rørt med litt sukrin oppi der (han brukte syltetøy). Hermetiske pærer oppdelt i tynne skiver (uten sukker) som jeg hadde marinert i litt portvin et par timer (til selskapsbruk), oppå der igjen, også stivpiska eggehvite med sukrin oppå der igjen (hans triks var å piske eggehvitene med bittelitt salt og så ha oppi sukkeret helt på slutten, for å få det helt stivt). Så i ovnen på 180 i ca 10 min mener jeg det var, hvertfall til det begynte å bli litt farge på marengsen. Det ble skikkelig digg, og veldig lite kalorier når man dropper å spise tertene. Gøy med litt sunne desserter også som ikke bare er frukt og bær.

 

Ha en fortsatt fin "pysj-dasse-dag" (he he) B)

 

Takk, det hørtes kjempegodt ut. Jeg må få tak i sukrin i dag.

I dag er det siste dag på jobb før påsken. Blir fint med noen dager fri.

Ha en flott dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kjempekoslig lørdag med god mat, masse vin og bading i stamp. Var en tur på det nye kjøpesenteret i Tøcksfors og handla en del mat. I morgen er det veiing.

Spennende å høre hvordan det gikk på vekta!!!!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å høre hvordan det gikk på vekta!!!!! B)

 

Vekta viste en nedgang på 1,8kg og jeg veide på kurset 97,5. Det var jeg veldig fornøyd med. På dette kurset har jeg tapt 3,6kg altså har jeg 1,4kg til å nå målet mitt som er 5kg på kurset. Det ser ut til at jeg skal klare. Jeg merker selv at jeg har gått ned og det er en utrolig deilig følelse, Var på trim isted og skal i morgen og onsdag. Da blir det ikke mere denne uka.

Har akkurat inntatt hjemmelaget pizza med 100 g karbonadedeig, hjemmelaget tomatsaus og lettost. Det var ikke den sunneste pizzadeigen men jeg har brukt for lite kalorier i dag så jeg håper ikke det blir for ille. Jeg gleder meg til fortsettelsen og jeg er spent på hvordan jeg takler påsken.

Nå skal jeg sove. Godnatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste en nedgang på 1,8kg og jeg veide på kurset 97,5. Det var jeg veldig fornøyd med. På dette kurset har jeg tapt 3,6kg altså har jeg 1,4kg til å nå målet mitt som er 5kg på kurset. Det ser ut til at jeg skal klare. Jeg merker selv at jeg har gått ned og det er en utrolig deilig følelse, Var på trim isted og skal i morgen og onsdag. Da blir det ikke mere denne uka.

Har akkurat inntatt hjemmelaget pizza med 100 g karbonadedeig, hjemmelaget tomatsaus og lettost. Det var ikke den sunneste pizzadeigen men jeg har brukt for lite kalorier i dag så jeg håper ikke det blir for ille. Jeg gleder meg til fortsettelsen og jeg er spent på hvordan jeg takler påsken.

Nå skal jeg sove. Godnatt

Oj, oj, oj!!! Hele 1,8 kg ned er jo bare helt supert!!!!! Gratulerer så mye!!! -Skjønner du er fornøyd!!! Er det mindre trening som har gjort utslaget???? Eller???

 

Du er suveren, Kikk!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj!!! Hele 1,8 kg ned er jo bare helt supert!!!!! Gratulerer så mye!!! -Skjønner du er fornøyd!!! Er det mindre trening som har gjort utslaget???? Eller???

 

Du er suveren, Kikk!! :D

 

jeg vet ikke, men det virker nesten slik. En av de som jobbet ved senteret sa det hadde liten effekt hvis jeg var der hver dag omtrent. Jeg er ingen ekspert så jeg velger og tro det, men jeg skal trene ihvertfall 3 ganger i uka. I dag og i morgen skal jeg på spinning. Jeg får ikke hvert noe mer der denne uka, så derfor blir det 3 dager etter hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...