Gjest madeleinerenate Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 tullsjura Hei Har dessvere vært en hektisk uke her , så derfor jeg ikke har vært innom tråden . Heldigvis hadde du nedgang , og nedgang er nedgang ! Det som er fint med å gå på kurs er jo all hjelpen en får på veien , til dømes hva en bør gjøre viss vekten ikke visser det resultatet en ønsker . Håper når du er på bedringens vei og spiser litt mer en det 2 første uken , så kommer det flotte resultater ! Husk " møkkadager " kommer inn mellom ! Men så lenge en ikke gjør noe " dumt " så går det nok bra ! Håper formen er bedre i dag og du får tatt den turen du skrev God bedring ! Ønsker deg en frisk og god start på uken som kommer ! ! ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest madeleinerenate Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 pitapizza 1porson: ca 300kcal 1 Fullkorn pitabrød, hatting 1ss med pizzasaus på glass, Toro Strimlet kylling eller biffkjøtt oppskjerte tomater pizzakrydder (sopp?) 15-20g "Så lett synøve gulost" på toppen. serveres med masse salat! Har du litt dressing eller rømme til pizzaen så er du oppe i 400kcal, eller fyll på med litt annet fyll Stekes på rist midt i ovnen 225grader i ca 10 min Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tullsjura Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Takk, i dag føler jeg meg mye bedre Ja, nedgang er nedgang så det er bra! Så har stått opp med ny motivasjon, skal bli godt å komme seg ut Engeljenta! Ja, men nedgang er nedgang Siden du har gått ned så mye, så er det sikkert vandlig at det står stille, kanskje du kan øke intensiteten på treningen litt? Eller så har du kanskje blitt sterkere, men mindre i cm. Mange som trener masse å skal ned så å så mange kilo kan merke at de siste kiloene er veldig vanskelige siden man trener. Å 100g fett og 100g muskler veier det samme, men muskler tar mindre plass, så du kan jo ha gått ned i cm? Joda, hvis du fortsetter på samme måte så går du sikkert ikke oppi vekt vet du! blir spennende å høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest madeleinerenate Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 engeljenta28 Du har jo vært kjempe flink og gjort en kjempe jobb ! ! ! Nesten 30 kg er en kjempe innsats ! ! ! Har selv godt ned 22 kg , men fikk en dum + på vekten nå før jul . Veldig ofte stopper vektnedgangen når en har gått ned mye i vekt ! Ofte må en stoppe opp og tenke , hva gjør jeg nå og hva gjorde jeg i begynnelsen ... er ikke alltid lett å finne balansen ... ofte er det snakk om små små endringer . Håper det løsner snart ! Selv har jeg hatt en rolig vektnedgang , etter mange år med jojo slanking , begynte jeg med livsstil endring i februar 2010 og sidan da har jeg gått rolig nedover i vekt . Jeg har en kropp som krangler mye og hittil har jeg gått ned i vekt med kosthold endringer . Men fikk et stopp etter en vektnedgang på vel 20 kg . Så nå prøver jeg å utnytte alle dager kroppen ikke krangler med å være i ekstra aktivitet . Foreløpig har det løsnet igjen her . Men som sagt det er ikke alltid lett å finne denne balansen , med kosthold og trening . Håper du finner en god løsning ! Husk at nervøsitet og dårlig samvittighet kan slå ut på vekten ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest madeleinerenate Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 tullsjura Så godt å høre ! ! ! Dette blir nok en god og fin dag ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest engeljenta28 Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 For å si det slik dumme meg har levd på 3 proteinshaker utenom de andre måltidene mine da så jeg har ligget på 54% protein, 29% karbo og 17% fett, men nå har jeg kuttet ut de proteinshakene så nå ble dte plutselig 36% protein, 35% karbo og 32% fett. Men en ting jeg lurer på er : når man har 4 egg skal det ikek da bli samme kaloriene som om man koker det elelr om man lager eggerøre? det skal liksom ikek bli noe forskjell på det? Ellers så var jeg på kino i går, kjøpte meg en liten boks med 10 melkepletter, ville kose meg litt en kveld, og jeg har ikek skeiet ut i det hele tatt siden jeg startet 11 januar og nå sliter jeg med dårlig samvittighet pga det. Det ligger veldig mye psykisk i dette. og på torsdag var jeg i møte med skolen, jeg har permisjon derfra pga ene læreren min ødela praksisen min for andre gang, så jeg har en del å ta opp nå og han jeg snakket med som kjenner meg veldig godt sa at han var redd jeg kom til å gå på en smell om jeg fullførte det siste så jeg tok en prat med pappa i går og han sa: det beste er at du har det bra og jeg tror du kommer til å trives godt som assistent i barnehage og for du brenner jo for dette. Men jeg føler det også som et nederlag, huff, det er vondt, føler alle ser ned på meg. veide meg hjemme i går uten klær på og da viste vekta 70,3 og i dag viste den 70,2 så jeg har ihvertfall ikek gått opp noe heldigvis. huff dette ble langt men trengte få ned noen tanker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest madeleinerenate Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 engeljenta28 Vet du , jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver ! Jeg kan si , at jeg slett med jojo slanking og alt som følger med i en periode på vel 15 år ! Så jeg vet hva du mener når du skriver om dårlig samvittighet og alt det psykiske ! Jeg hadde selv veldig dårlig samvittighet får absolutt alt . Jeg måte bare ta hardt tak i meg selv ! Jeg bestemte meg får en spesiell dag , jeg skulle starte på noe jeg aldri hadde prøvet før , nemlig livsstilendring . Denne februar dagen i 2010 forbrete jeg meg på i 2 - 3 månder . Da jeg begynte med dette som var helt nytt får meg , bestemte jeg at nå var alt lov , men små mengder . Har det 2 siste årene nesten ikke trøstespist ! Noe jeg gjorde hele tiden i 15 - 17 år . Spørsmålet du spør angående egg ... kokte eller eggerøre kan jeg dessvere ikke helt svare deg på . Når jeg legger det inn får jeg helt ulike kcal ... så har selv vært litt usikker . Får vil jo tro at det 4 eggene til dømes er det same uannsett ... er litt usikker på den ... En ting til jeg kan anbefale er å finne nye ting som kan glede en og kan styrke både sjølvbildet og sjølvtillitten . Vet selv at dette kan være veldig vanskelig . Men etter jeg begynte med livsstilendring har fått både sjølvbilde og sjølvtillit noe jeg faktisk aldri har hatt før ! Jeg har funne nye gleder i livet ! Jeg har funne nye energi kilder ! Jeg har funne nye ting som gir meg overskudd ! Nemner dette , kanskje dette er noe som kan hjelpe deg ... slik at du ikke føler så mye dårlig samvittighet , nederlag og følelsen om at alle ser ned på deg . Vet hvor vondt og vanskelig dette kan være ! Men håper du finner små løsninger på veien som kan bygges til " større steiner " og som kan hjelpe deg på en mer positiv sti ! Får tenk hvor flink du har vært ! Nesten 30 kg er helt fantastisk ! Kanskje det jobbrealiterte kan legges på hylla en stund til , til føler deg mer klar , kanskje til den tiden du er kommet i mål med vektnedgangen og kanskje til du føler deg sterkere ... Jeg vet jo ikke , bare kom med noe jeg tenkte , men du vet jo dette selvfølgig aller best , hva som er til det beste får deg ! Husk det er viktig med litt ide muldring , kan pluselig komme på en smart løsning ! Ikke minst du har stabil vekt fra i går ! Håper du finner positive løsninger slik at alt det negative kan " skygges " litt ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest engeljenta28 Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Det er bare så ille når jeg vurderer å ikke dra på kurset på onsdag. jeg har og drevet å blitt kjent med en fyr i 1,5 år, utrolig glad i han men han føler ikke noe for meg, og vet han kommer til å bli skuffet over meg pga valget angående skolen. han ser vel på meg som ei som gir opp. På tirsdag ble jeg kjent med en fyr på en datingside, skulle egentlig møtes sist onsdag men møtet hans ble for sent, han dro på jakt torsdag og jeg var redd jeg ikek skulle høre fra han men han sendte meg sms på fredag. jeg sendte han sms i dag og ønsket han god tur hjem. og han sendte en koselig sms tilbake, men jeg , dumme meg er redd jeg ikke hører fra han i kveld og det var kanskje slik at vi skulle møtes i morgen. Huff alt er direkte bare kaos, huff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tullsjura Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Jeg må bare fortelle deg en ting engeljenta, 30kg! det er helt fantastisk, å en fantastisk motivasjon! jeg har 22kg som skal av.. å det føles enormt! Men over til det andre.. Tror nokk også det kanskje kan være lurt å kanskje legge utdannelsen litt på hylla, til du er klar? å ikke tenk på om en eller annen tror du gir opp, for det gjør du jo absolutt ikke, du har et opphold! Å det er viktig å si tilseg selv! Det er trist å lese dette du skriver, det virker som du har veldig dårlig selvtillit og et dårlig selvbilde. Kjenner meg mye igjen! Å det er vanskelig å snakke om dette. Jeg har en samboer å vi har vært sammen i ca 6år, for noen mnd siden klarte jeg å si til han at jeg virkelig slet med selvtillitten, det var tungt å si..Men det hjalp. Å han ble nesten sint på meg, for at jeg ikke hadde fortalt det før Hvis du virkelig sliter, så snakk med noen. kanskje du kan få en egen time med kursleder? bare for å snakke litt?? Det høres ut som du trenger å prate Å han mannen kommer sikkert til å svare deg skal du se, det fortjener du! Å hvis han sender deg koselige meld. så er jo det kjempepositivt! Å hvis du ikke hører ifra han, ikke vær redd for å sende han ei medl selv, å spør om dere kan møtes litt i morgen Jeg møtte mannen min på nettby Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest engeljenta28 Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Tusen takk for svar Tullsjura, ja jeg sliter veldig med selvtilliten og når jeg går rundt og er frustrert over om det blir like mye kalorier i 4 egg om jeg lager eggerøre av dem så føler jeg det er noe seriøst galt. jeg sendte han fyren sms i dag og ønsket han god tur hjem fra jakta og han sendte koselig sms tilbake, men det som gjør vondt er at jeg så han var inne på den datingsiden vi møttes på, han var inne der i gårkveld. tankene mine blir: driver han på med andre og, nei får se om jeg hører fra han i kveld. får ihvertfall besøk av en venninne i kveld og hun vet ikke det at jeg har bestemt meg for det angående skolen. så redd jeg komemr til å knekke helt sammen, huff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tullsjura Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Tusen takk for svar Tullsjura, ja jeg sliter veldig med selvtilliten og når jeg går rundt og er frustrert over om det blir like mye kalorier i 4 egg om jeg lager eggerøre av dem så føler jeg det er noe seriøst galt. jeg sendte han fyren sms i dag og ønsket han god tur hjem fra jakta og han sendte koselig sms tilbake, men det som gjør vondt er at jeg så han var inne på den datingsiden vi møttes på, han var inne der i gårkveld. tankene mine blir: driver han på med andre og, nei får se om jeg hører fra han i kveld. får ihvertfall besøk av en venninne i kveld og hun vet ikke det at jeg har bestemt meg for det angående skolen. så redd jeg komemr til å knekke helt sammen, huff Ja, men hvis det er en god veninne, så gjør det nokk ikke noe at du knekker litt sammen, hun vil nokk bare prøve å forstå å trøste deg mm, han er nokk sikkert inne å sjekker, men han driver sikkert ikke på med andre (ikke for å skremme deg, men det er vel litt vanlig). Men kjenner den følelsen, husker da jeg snakket med min kjæreste på nettby, å guud så sjalu jeg var, da jeg så andre jenter hadde vært inne på siden hans, eller han var inne på siden til de...oioioi.. Å dette med eggene kan jeg ikke si deg, men tror det må være en feil i databasen, for fire egg er jo fire egg??sant? Så lenge du ikke steker eggerøre i smør da.. Nei, ikke tenk på det, 4 egg er 4 egg!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest engeljenta28 Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 ja sant det:) jeg bare gruer meg til veiingen onsdag, fått bare trent 2 dager uken her, fikk nakkesleng i går etter en utforkjøring med bil med ei venninne i går, og vært skikkelig deprimert denne uken. huff. han fyren har ikke vært i noe seriøst forhold før så han e rikke flink på sjekkern sier han. men jeg er redd at hvis vi får til å møtes i morgen så blir han plutselig stille etter i morgen, han skal være i oslo resten av uken pga jobb. huff bare kaos kaos til meg, åhhh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest madeleinerenate Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 I dag viste vekten pluss 0.4 kg Hadde ikke helt bereknet dette , men minus 0.8 ! Har 12.7 trimpoeng og kcal snitt på 1413 mot 1416 . Har spist 1400 kcal mindre i kos denne uken ! Skal kutte enda 275 kcal i kos denne uken ! Har vært en kjempe fin uke , og 2 lengre gåturer + 3 mindre gåturer . Får bare finne blanke ark og starte uken med ny frisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tullsjura Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 I dag viste vekten pluss 0.4 kg Hadde ikke helt bereknet dette , men minus 0.8 ! Har 12.7 trimpoeng og kcal snitt på 1413 mot 1416 . Har spist 1400 kcal mindre i kos denne uken ! Skal kutte enda 275 kcal i kos denne uken ! Har vært en kjempe fin uke , og 2 lengre gåturer + 3 mindre gåturer . Får bare finne blanke ark og starte uken med ny frisk Åh, så surt!! Håper du klarer å legge det bak deg å starte med blanke ark! Men du har jo spist å trimmet kjempebra da! Håper det blir bedre neste mandag Kjør på!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tullsjura Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 oioioi.. Idag bæsja jeg på leggen.. Spiste 6(!) store IFA/uten sukker før jeg så på innholdsfortegnelsen, pr pastill var det 40kcal!!! hoho, så idag for det noen frimerker:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest engeljenta28 Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 ojoj trodde ikke det var kalorier nesten jeg i sukkerfrie Ifa madelainerenate: ikke tenk på det, synes du har vært flink , bare å stå på masse videre:) dette skal gå så fint:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tullsjura Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 ojoj trodde ikke det var kalorier nesten jeg i sukkerfrie Ifa madelainerenate: ikke tenk på det, synes du har vært flink , bare å stå på masse videre:) dette skal gå så fint:) neida, det var bare jeg som leste feil det var 40 kcal pr pose så spiste bare 14kcal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest madeleinerenate Skrevet Januar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2012 Denne uken har startet kjempe bra Gikk 1 time tur i går , 35 minutter i flere cm snø og resten av turen var det fin gangvei , men trodde jeg aldri skulle klare det siste 10 minuttene ... Var helt utslitt på slutten av turen ! Resultatet når jeg er sååå slitten er at jeg spiser for lite , så lå på minus 300 kcal i går . Men da sparer jeg dem til pizza på lørdag Ellers er planen en ny gå tur i dag , håper det er uten mye snø ! En positiv ting som har skjedd i det siste er at jeg har ekstremt mye energi på kveldene . Får gjordt mye mer enn før . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tullsjura Skrevet Januar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2012 Så bra du har fått masse energi! Jeg også forsåvitt! Men treniing har det blitt lite av denne uken Men har passet på maten, så håper det går nedover i morgen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tullsjura Skrevet Januar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2012 -0,7 kg denne uken! og hele 1,5TP Målet for denne uken er å trene mer, å drikke mer vann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest madeleinerenate Skrevet Januar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2012 Kjempe bra tullsjura Huff det er torsdag og har ikke vært i noe aktivitet siden mandag nei jeg mååå slutte med alle dumme undskyldninger og rett og slett gjere det ! Jeg er i same båt som deg mer aktivitet og mer vann ! Så her mååå det bli en knall innspurt hele helgen Men kostholdet går supert Ikke noe tull denne uken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tullsjura Skrevet Januar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2012 Så bra at kostholdet ditt går superdupert!! Huff, ja jeg kommer også med en del unskylldninger ja... I dag har jeg fått meg en gåtur Men har ikke spist så bra Har spist 4 brødskiver med kaviar og majones, å to knekkebrød med kaviar og majones i dag.. (før jeg fant ut at kaviar var NEI mat.... Men hadde liksom litt dilla, haha) trøndersodd, men det er ikke så mye kcal i.. og nå i kveld spiste vi tandoori kylling, det ble nokk på litt over 400kcal... + masse salat pluss 2 glass juice og 10g 70%sjokolade.. å en banan.. huff, har hatt sjikkelig matsug i dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest engeljenta28 Skrevet Januar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2012 Jeg tok en sjanse i går og veide meg på kurset alikevel og vekta viste ned 0,9 så jeg er stor fornøyd:) super vektnedgang da Tullsjura:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tullsjura Skrevet Januar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2012 Jeg tok en sjanse i går og veide meg på kurset alikevel og vekta viste ned 0,9 så jeg er stor fornøyd:) super vektnedgang da Tullsjura:) Så bra! da gikk det jo superdupert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest engeljenta28 Skrevet Januar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2012 Ja er sant det, vekta hjemme viste 70,3 så den viser altså 1,5 mindre enn vekta på kurset så greit å følge med på den hjemme om den går nedover. I dag blir det kino og varg veum med kompisen min, jeg tok en prat med han i går fordi jeg sa jeg savnet sms fra han der han spurte hvordan jeg har det. men han sa at grunnen til at han ikke har sendt sms var pga han følte dte gikk så bra med meg nå, jeg virket så lettet over valget jeg har tatt i forhold til skolen, at jeg er mer avslappet. men jeg fikk sms av han i dag da så det var koselig. jeg kjenner det at jeg er redd styrern i barnehagen ikke vil skrive ut attest til meg da jeg har vært en del syk siden jeg startet i praksisen i november. redd hun ser ned på meg og at hvis jeg kan bruke henne som referanse at det bare kommer opp negative ting om meg, at hun ikke har noe positivt å si om meg om dere skjønner. jeg bruker som regel aldri å være syk, men hatt et par ganger med migrene og da ligger jeg rett ut,får migrene når jeg er stresset. og hatt omgangssyken et par ganger. Huff kanskje jeg aldri får meg noe jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar