Gå til innhold

For oss som aldri gir opp


Gjest HildeAstrid
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest HildeAstrid

Hei. Jeg er nok en av mange som starter hver januar med "hårete" mål om vektreduksjon. Denne gangen har jeg virkelig bestemt meg for å klare det!!

Min største motivasjon er at jeg skal gå 10 dager på Pilegrimsveien i Spania i september og har slettes ikke tenkt å dra på 10-12 kg for mye :rolleyes:

 

Jeg startet med dagboka for mat/vekt/trimregistrering på mandag. Så langt har det gått fint. Har veiedag mandag - spent på resultatet.

 

Spekulerer nå på realistiske delmål og motivasjon for systematisk trening.

 

Fint om flere vil være med slik at vi kan motivere hverandre. Jeg er snart 51 år. Veier 82,3 kg og er 168 høy.

 

Ha en fin fredagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Herlig motto du har :D Her inne finner du enda mer motivsjon og støtte, men ingen kan gjøre jobben for deg ;)

 

Hva som er realistisk kommer jo ann på hva slags vaner du har og hvor villig du er til å endre på de. Men 10-12kg til du skal på tur skal du klare! :D SKal heie på deg ;)

 

Du kommer lengst med å være ærlig med deg selv, og ikke unnskylde hvertfall. Jeg klarer hvertfall å finne maaaange unnskyldninger til å spise "litt mer", eller bare "en" sjokolade :rolleyes: . Så bort med de og frem med én god grunn til å la være, så holde fast ved den, for det er jo godt nok :P

 

Ha en fin og sunn helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankoglykkelig

hei !

 

jeg vil og være med og støtte deg slik at jeg kan bli motivert sammen med deg:) av en eller annen grunn virker ikke de samme tiltakene for å holde vekta eller gå ned i vekt som før, gikk opp 5 kg i fjor . Hadde 5 kg for mye fra før så da blir det plutselig 10i overskudd' liker ikke! 'jeg brukte hele høsten i fjor på å prøve å få de av uten hell.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Hei Slankoglykkelig

 

Så flott at du blir med :rolleyes:

 

Tror det er viktig å ha enkle realistiske mål hver dag. Det er jo så deilig å kvittere ut hva som er oppnådd når dagen er omme.

 

I dag er mitt mål på trimsiden: gå en trimtur på 1,5 til 2 timer. Vi har klart og nydelig vintervær. Blir godt med masse frisk luft.

 

Trenger tips til hva dere andre har tilgjengelig av mat, frukt, snacs når suget melder seg :P

 

Ønsker alle en sporty lørdag. Husk at vi må unne oss å nyte underveis også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Jeg slenger meg med på tråden din :)

En liten oppsummering:

Har holdt på med livsstilsendring siden oktober, og har gått ned 4 kilo. Så her går det sakte, men sikker nedover. Dagens vekt er på 79,4 kilo, er like høy som deg, snart 45 år og min utfordringe er å trene mer !! Maten går det bra med, jeg jobber med å kutte ut sjokolade, kaker o.l ..

Mitt andre delmål er 75 kilo og hovedmålet er 70.

 

Jeg skal begynne på GR aktiv på mandagen, har flyttet veiedagene mine til torsdag..siden jeg da merkelig nok veier mindre..men oppsummer uka på mandager.

 

Skal bli artig å følge hverandre mot målet, flott mål du har !!

 

Storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Heisan

 

Veldig fornøyd i dag med minus 2 kg fra forrige mandag :D

Det går kjempefint med maten, men trenger fortsatt å puffe meg selv til trim. Vet jo for en deilig følelse det gir når trimmen er gjort.

 

I kveld blir det 1 times tur i fullmåne uansett hvor sent det blir.

 

Lykke til med uka dere andre.

 

Hilde :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Stepper inn med en liten hilsen jeg også :)

 

Ligger litt over deg i alder og vekt - men under i høyde :lol:

Jeg er 59 ( enda!) - 165 cm over havet og veier pr. i dag 88 kg. Mitt første delmål er å logge 81,5 - da skifter jeg BMI status fra fet til overvektig. Og det håper jeg å klare i løpet av 10 uker :)

 

Meldte meg på GR aktiv - og hadde min først spinningtime ever den 2. januar. Var fryktelig skeptisk - men det var en utrolig positiv opplevelse. Kan nok takke kursleder og resten av gjengen for det. Alle på samme nivå - og alle møtte opp med litt blanda følelser - og alle gikk hjem letta og gledet seg til neste time.

 

Ellers består min trening av trimturer på minimum 1 time 2 til 3 ganger i uka. Det er et absolutt must - alt over blir bonus :D

 

Skal nok komme innom å heie på deg. Hjelper godt med støttespillere.

 

Ser du satser på å gå pilgrimsveien i Spania.Har du lest Monica Peetz "Tirsdagsdamene"? Vel verdt å lese spesielt når du planlegger en pilgrimsvandring :)

 

Lykke til fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...