Gå til innhold

MIN LOGG


Gjest jqulin
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er meg:

 

28 år, gift med to barn på 3 og 6 år. En i trassalder og en med tourettes syndrom og mulig adhd. Ender opp med at jeg ikke tar vare på meg selv! Kroppen er stiv som en planke og jeg har fått advarsel om at jeg kan få fibromyalgi. Ikke noe jeg vil ha det vel!

 

Nå skal dette virkelig endres! 168 lang og 72,7 kg tung! Jeg burde visst ligge på ca 62 kg, altså 10 kg ned!

 

Uke 1: Var veldig flink. Syklet på treningssykkel og gikk på skiturer på mange timer. Eneste utskeielsen (om man kan kalle det) var at jeg tok to glas hvitvin og bittelitt mørk sjokolade i helgen. Hva som enn skjedde, stod vekten stille på veiedagen min på mandag. Jeg flytter veiedagen på fredag heller!;)

 

Nå til fredag er jeg spent om måten jeg håndterer kosthold og trening er riktig!

 

Uken består av mest sykkeltrening og litt styrke og muligens skitur til helgen! Alle middager er grete roede oppskrifter. ellers holde ca 1300 kcal. mulig det blir for lite men får se!

 

Ha en god uke alle!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønningsdag! Skal shoppe litt idag... Ikveld blir det sykling og styrke!

 

Middag idag blir lakseburger med potetsalat og gulrøtter! Gleder meg!

Fortsetter å drikke masse vann!

 

Veiedag imorgen blir kjempe spennende.. håper det gir resultat at jeg er så flink!;P (Syns det selv ihvertfall!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiedag idag og veldig fornøyd!

 

Ned 1,4 kg og 2 cm siden 2 jan er jeg veldig fornøyd med!

 

Nå skal jeg ut i ruskeværet og gå en tur,ellers blir det gryte med sopp og squash til middag og et vinglass ikveld i premie!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kosa meg med litt vin og litt øl igår! lagde meg bakte epler med crispy lokk til lørdagskos! kjempegodt og metter bedre enn sjokolade og potetgull!;)

 

Idag må det bli en skitur eller gåtur for å forbrenne mine synder!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes slankingen går veldig bra... motivasjonen er ihverfall på topp!;)

 

Det går i grete roede middager og det er kjempegodt og spennende å lage! Å lage middager nå har gått fra kjedelig til spennende!;) Igår lagde jeg hjemmelaget fiskegrateng som vart så utrulig godt! Har vært lite trening dei siste dagene nå men tror det blir noe sykling ikveld. Ligger på ca 1300 kcal i døgnet. Noen ganger er jeg litt ekstra sulten så jeg tar meg et knekkebrød eller noe. Tenker for meg selv at det er bedre at jeg ikke sulter enn at jeg skal absolutt ligge på så og så mye kalorier.

 

Tenkte jeg skulle sette opp en mål over vektnedgang, som jeg ønsker den skal være!;)

 

Vekt ved start 2 jan: 72,7

Vekt 13 jan: 71,3 (-1,4)

1 delmål 70 kg innen 3 feb

2 delmål 68 kg innen 2 mars

3 delmål 65 kg innen 13 april

4 delmål 62 kg innen 1 juni

 

Håper dette går.... er ikke så strengt som en kilo ned hver uke og det er nok likesågreitt... Uansett hvor flink man er bestemmer nok kroppen litt også!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bursdag igår så da registrerte jeg ikke noe mat inne her pga samvittigheten min. Det ble kaker og biff og vin på kvelden så kaloriene jeg fikk av det, er det greitt å være uviten om! Kasta meg på trimsykkelen idag og sykla i 30 min og tok styrke etterpå! Blir spennende med veiedag imorgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiedag!!

 

Det ble 0,5 kg ned siden sist uke og det er jeg igrunn fornøyd med! det som var mest sjokkerende var cm! Jeg gikk ned bare 2 cm sist uke men denne uken ble det 9,5 cm og det er jeg knall fornøyd med!

 

ellers har jeg kjøpt meg smoothiemaskin så nå blir det litt mer variert og spennende frokoster og lunsjer!;)

kjenner jeg allerede gruer meg til vekten skal stoppe opp for det veit jeg at den kommer til å gjøre en gang! etter å ha gått ned 30 kg fra før av, er jeg ganske godt kjent med denne slankeprosessen nå!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har blitt litt mindre trening nå... det er bytta ut med møter,jobb og stress men men.. klarer å holde meg bra når det gjelder mat. hender det blir litt over det jeg skal spise i helgene... vin og øl er vonde vaner! Handla inn mat til hele uka idag!;) Nå skal en nydelig smoothie nytes til lunsj!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *plingeling*

Så flink du er! :) skal se at de 10 kg er borte på null komma niks;) men kan jeg spørre deg om hvordan du kom frem ar du skulle spise 1300kcal pr dag? Vet ikke helt hvor mange jeg skal ligge på skjøner du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :) skal se at de 10 kg er borte på null komma niks;) men kan jeg spørre deg om hvordan du kom frem ar du skulle spise 1300kcal pr dag? Vet ikke helt hvor mange jeg skal ligge på skjøner du;)

 

Takk for det!;) Er moro når det går som man vil! Jeg gikk inn på profilen min og på min meny. Der skriver man inn vekt,høyde,alder og hvordan aktivitetsnivå man har og evt treningspoeng så kommer det fra hvilken meny du skal følge!;) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er da!

 

Det er rart med det. Vi mammaer tar vare på de rundt oss, men det er jammen ingen andre enn oss selv som tar vare på vår kropp!

 

Jeg tok et GR kurs, med oppstart januar 2011, og etter kurset har jeg prøvd å motivere meg selv stort til egen innsats både med mat og trim. Det funker det :)

 

Ønsker deg lykke til. Skal prøve å få tittet innom med jevne mellomrom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er da!

 

Det er rart med det. Vi mammaer tar vare på de rundt oss, men det er jammen ingen andre enn oss selv som tar vare på vår kropp!

 

Jeg tok et GR kurs, med oppstart januar 2011, og etter kurset har jeg prøvd å motivere meg selv stort til egen innsats både med mat og trim. Det funker det :)

 

Ønsker deg lykke til. Skal prøve å få tittet innom med jevne mellomrom :)

Tusen takk for det!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke jeg skulle gå ned noe denne uken ettersom det har vært møter med gode middager og bursdager med kaker men har jammen gått ned 600 gram siden sist uke. er veldig godt fornøyd med det! Har trena bare en gang denne uka også siden jeg ikke har vært i form så nå ligger jeg og eldstegutten rett ut på sofaen med feber begge to!

 

Snart blir det nytt tall og forhåpentligvis klarer jeg 1 delmål 3 feb!

 

startvekt: 72,7

Uke 1: 72,7

Uke 2: 71,3

Uke 3: 70,8

Uke 4: 70,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og 1 delmål nådd!;)

 

 

Vekt ved start 2 jan: 72,7

Vekt 13 jan: 71,3 (-1,4)

1 delmål 70 kg innen 3 feb NÅDD! 69,2 (-2,1)

2 delmål 68 kg innen 2 mars

3 delmål 65 kg innen 13 april

4 delmål 62 kg innen 1 juni

 

Dette var overraskende! Ned 1 kilo siden forrige gang og jeg har ikke vært slavisk med å skrive inn maten heller denne uken men fulgt middagsoppskriftene og fulgt opp sånn jeg har spist i det siste.. vært veeeeldig flink med vann! Det tror jeg er det som virkelig må til når man skal slanke seg+ at jeg aldri er sulten!

 

startvekt: 72,7

Uke 1: 72,7

Uke 2: 71,3

Uke 3: 70,8

Uke 4: 70,2

Uke 5: 69,2

 

Premie for første delmål blir barnevakt på lørdag og skal kose oss med skitur, vin og god mat!;) God helg!;))

 

Må også få med at jeg har gått ned 18 cm siden jeg begynte og får nå på meg en bukse jeg ikke har brukt siden ungdomsskolen! Og enda en positiv ting er at jeg nå er normalvektig!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Veiedag og 1 delmål nådd!;)

 

 

Vekt ved start 2 jan: 72,7

Vekt 13 jan: 71,3 (-1,4)

1 delmål 70 kg innen 3 feb NÅDD! 69,2 (-2,1)

2 delmål 68 kg innen 2 mars

3 delmål 65 kg innen 13 april

4 delmål 62 kg innen 1 juni

 

Dette var overraskende! Ned 1 kilo siden forrige gang og jeg har ikke vært slavisk med å skrive inn maten heller denne uken men fulgt middagsoppskriftene og fulgt opp sånn jeg har spist i det siste.. vært veeeeldig flink med vann! Det tror jeg er det som virkelig må til når man skal slanke seg+ at jeg aldri er sulten!

 

startvekt: 72,7

Uke 1: 72,7

Uke 2: 71,3

Uke 3: 70,8

Uke 4: 70,2

Uke 5: 69,2

 

Premie for første delmål blir barnevakt på lørdag og skal kose oss med skitur, vin og god mat!;) God helg!;))

 

Må også få med at jeg har gått ned 18 cm siden jeg begynte og får nå på meg en bukse jeg ikke har brukt siden ungdomsskolen! Og enda en positiv ting er at jeg nå er normalvektig!;)

 

 

Bare si at jeg synes du er kjempe flink!!! :D Og misunner deg de cm du har gått inn. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en helg med litt utskeielser!

Skulle ha en koslig helg med mannen for me hadde fått oss barnevakt men så klarte han selvfølgelig å kræsje blen i autovern så ene dekket er skakt og selvfølgelig bulker.Så da har vi ikke bil lenger!! Da vart det ikke lenger no skitur på oss men heller taco,potetgull,sjokolade,vin og øl... snakk om trøstespising!! Idag føler jeg at magen står rett ut og samvittigheten tynger!(veldig morsomt når jeg skal på livredningskurs og sprade rundt i badedrakt!) hadde endelig sett 60 tallet men havna nå fort igjen på 70 tallet!

Vel vel.. gjort er gjort og spist er spist! skal være kjeeeempeflink denne uken!! Og krysser fingre for at dommen på bilen ikke er så ille!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter forrige helgs utskeielser, er jeg ikke overrasket! -0,1 kg er ikke å skryte av men men.. får bli flinkere neste uke og det blir ikke no utskeielser i helgen! ellers er jeg glad for knallbra lønning derfor skal det shoppes litt idag!;)

 

startvekt: 72,7

Uke 1: 72,7

Uke 2: 71,3

Uke 3: 70,8

Uke 4: 70,2

Uke 5: 69,2

Uke 6: 69,1

 

Håper jeg klarer neste delmål på 68 kg til 2 mars! tenker premien da skal bli en ny jakke!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen utskeielser i helga var rett og slett å juge!

Selvfølgelig morsdag og fått marsipankake på senga og en kjempegod frokost med litt sjokolade til kaffen... får så innmari dårlig samvittighet overfor meg selv men sånne ting må vel gå bra i ny og ne... tok også en sjokolade og litt rødvin på fredag da ektemannen min var ute på no jobb/fest greier og da ville jeg kose meg litt ettersom jeg ble aleine!

har MASSE jobb denne uken.. håper bare jeg klarer å trene litt allikavel.. vart ingenting denne uken og det er skuffende!

 

men kan ikke gi meg nå! SKAL være komfortabel med badedrakt til sommeren altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hatt en liten psykisk knekk som har resultert i veldig lite spising.. har blitt sykmeldt så håper jeg kommer meg på beina igjen!;) Regner med at kiloene som har rast av, vil komme tilbake bare jeg får igjen matlysten!

 

startvekt: 72,7

Uke 1: 72,7

Uke 2: 71,3

Uke 3: 70,8

Uke 4: 70,2

Uke 5: 69,2

Uke 6: 69,1

Uke 9: 65,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har hatt en fantastisk helg på fjellet og spist masse godt, slappa av og kosa oss masse! Var akkurat en sånn helg jeg trengte nå sammen med familien! kiloene har kommet på igjen. Noe som er bra egentlig siden jeg vil bli slank på en sunn måte og ikke sultemåten!;) Ny uke, nye muligheter. Skal være kjempeflink denne uken! Litt godt å ha en helg der man skeier ut og spiser seg kvalm for da blir jeg så utrolig motivert til å heller holde kosten sunn. ha en fin uke alle sammen!

 

startvekt: 72,7

Uke 1: 72,7

Uke 2: 71,3

Uke 3: 70,8

Uke 4: 70,2

Uke 5: 69,2

Uke 6: 69,1

Uke 9: 65,6

Uke 10: 66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt glemt å skrive ned at jeg har nådd delmål 2 innen tiden. Det resulterer i nye klær! Og jeg har gått ned 6,7 kg på 10 uker. Det syns jeg er topp!;) Det blir i gjennomsnitt ca 0,6 kg i uken og det er jo en sunn og grei nedgang å ha! Ellers er midjemålet gått ned 8,7 cm!! Hadde aldri trodd at jeg skulle klare dette! Nå gjennstår det litt til og jeg har satt opp enda et delmål med å klare ned til 60 kg innen 1 juli. Fortsetter jeg som før, skal jeg kunne klare det innen 10 uker men greitt å ha litt lenger tid.

 

Vekt ved start 2 jan: 72,7

Vekt 13 jan: 71,3 (-1,4)

1 delmål 70 kg innen 3 feb NÅDD! 69,2 (-2,1)

2 delmål 68 kg innen 2 mars NÅDD 66 (-3,2)

3 delmål 65 kg innen 13 april

4 delmål 62 kg innen 1 juni

5 delmål 60 kg innen 1 juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au au!! Opp 1 kilo! Var nesten fortjent etter den fråtsehelgen jeg hadde på fjellet forrige helg! Var ikkji meininga det sku gå oppover men må nesten skylde til menstrasjonen også.. har en tendens til å være tyngre da! Da har jeg ca 1 mnd på meg til å klare neste delmål.. Det må jeg klare!!

 

startvekt: 72,7

Uke 1: 72,7

Uke 2: 71,3

Uke 3: 70,8

Uke 4: 70,2

Uke 5: 69,2

Uke 6: 69,1

Uke 9: 65,6

Uke 10: 66

Uke 11: 67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg lære! Ble vin og sjokolade igår og litt julekake idag! Og spiste litt for mye taco igår! Men jeg kompenserte ved å gå litt turer og rake i hagen! Idag har jeg vaska bil og ordna i hagen så da synes jeg at jeg fortjente en julekakestykke! Også får jeg så utrolig dårlig samvittighet etterpå! Ønsker så masse å bli slank og fin til sommeren! Nei... Nå skaljeg ta meg sammen!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Jeg synes du er kjempeflink jeg:) jeg håper jeg kan klare 600 gram til neste veiing på onsdag for d ahar jeg klart å gå ned 30 kg siden 2008.

 

Men er livredd for at jeg ikke klarer det, huff.

 

heier på deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...